Ajattelin käydä Saksasta hakemassa muutaman tuhannen euron Pontiac Firebirdin (80-luvun) ja ajaa sen Ruotsiin ja siitä sitten laivalla Suomeen.
Paljon lienee tuontivero ja muut kustannukset sen tuomisesta Suomeen jos näitä matkoja ei lasketa?
Auton tuontivero?
9
1640
Vastaukset
- pontiaK.
Päästöistä ja muista seikoista ei ole tietoa vielä, kun en ole myyjän kanssa sen pahemmin näistä puhunut.
- vähän vaikeaa
sen Pontiacin löytyminen. Kalusto kun ei ole sellaista 80-luvun romua kuin suomessa. Mieti sitä.
- turisti2006
Moi!
Veroprosentti menee kokokonaispainon mukaan.
Vero lienee jotain satasia max.
Tehtyjä veropäätöksiä löytyy esim. www.ottoauto.de
Rekisteröinti maksaa kilpineen 200 euroa.
En tiedä onko juurikaan halvempi ajella Ruotsin kautta vai tulla laivalla
suoraan Helsinkiin ? laivoja www.ferrycenter.fi - katsomaan itse
Tullin sivuilta jo tehtyjä veropäätöksiä?
Kertaakaan katsomatta juuri etsimäsi kaltaisen kulkineen veropäätöksiä veikkaisin satasissa olevaa päätöstä, mutta katso itse.- Vaahtoparta
Just, jos on todella kiinnostunut hankkimaan jonkun auton, niin luulisi löytyvän netistä pienen haun jälkeen omatoimisesti haluamat tiedot. Jos kyselee asiaa, joka on muutoin parin-kolmen klikkauksen päässä, niin tulee tunne, että kyselee vain lämpimikseen ja haaveilee päiväunissaan.
Tuolta löytyy helposti tullin veropäätökset:
http://www.automatch.de/cgi-bin/verotilasto.php - etaat
Vaahtoparta kirjoitti:
Just, jos on todella kiinnostunut hankkimaan jonkun auton, niin luulisi löytyvän netistä pienen haun jälkeen omatoimisesti haluamat tiedot. Jos kyselee asiaa, joka on muutoin parin-kolmen klikkauksen päässä, niin tulee tunne, että kyselee vain lämpimikseen ja haaveilee päiväunissaan.
Tuolta löytyy helposti tullin veropäätökset:
http://www.automatch.de/cgi-bin/verotilasto.phpJostain olen kuullut, ettei auton myyntihinnalla ole mitään tekemistä verotuksen kanssa, mutta tuota taulukkoa kun katselen, niin ei kyllä missään autossa ole verotus itse auton hintaa korkeampi..
Melkein kaikissa firebirdeissä verot ovat olleet tuhansia euroja, mutta jos ostaa 2000e firebirdin niin ei siitä kyllä kannata maksaa 3000e veroja. En usko että edes voisivat tehdä noin.. - Kernomas.mas.
etaat kirjoitti:
Jostain olen kuullut, ettei auton myyntihinnalla ole mitään tekemistä verotuksen kanssa, mutta tuota taulukkoa kun katselen, niin ei kyllä missään autossa ole verotus itse auton hintaa korkeampi..
Melkein kaikissa firebirdeissä verot ovat olleet tuhansia euroja, mutta jos ostaa 2000e firebirdin niin ei siitä kyllä kannata maksaa 3000e veroja. En usko että edes voisivat tehdä noin..Kokeile verolaskuria täällä: http://www.ottoauto.de/cgi-bin/verolaskuri2.php
se antaa hyvin tarkan tuloksen paljon auton veroksi tulee. - en ymmärrä
Kernomas.mas. kirjoitti:
Kokeile verolaskuria täällä: http://www.ottoauto.de/cgi-bin/verolaskuri2.php
se antaa hyvin tarkan tuloksen paljon auton veroksi tulee.paljonko veroa?
kun en ymmärrä kuinka toi toimii?
eli vw sharan 1.8T 1999 ajettu 150tkm hinta saksassa 4500 niin paljonko vero kun tuo suomeen? - kummasti
en ymmärrä kirjoitti:
paljonko veroa?
kun en ymmärrä kuinka toi toimii?
eli vw sharan 1.8T 1999 ajettu 150tkm hinta saksassa 4500 niin paljonko vero kun tuo suomeen?Toistaiseksi et ole tainnut sitä paljon harrastaa. Täälläkin on jo monta vuotta toistettu faktaa että OSTOHINNALLA ei ole mitään tekemistä suomessa määrättävän autoveron suhteen.
Katso ja LUE Tullin sivuilta vastaavista kärryistä (käyttöönottovuosi ja ajetut km.) tehdyt verotuspäätökset, niin ei tarvitse toisten arvuutella SINUN laiskuutesi ja/tai typeryytesi määrää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko831708- 431359
En malta odottaa mies että tulet minuun
Sykkivänä ja intohimon palossa ujutat hitaasti upean rakkauden miekkasi minuun, ja antaudutaan kiihkeään rakasteluun. Hu1181133Vanhemmalle naiselle
Ihastuin sinuun kauan sitten. Luonteeseen, ulkonäköön ja iloisuuteen. Olen haaveillut sinusta sen jälkeen monet kerrat.771021Siltojen varjoissa
Siltojen varjoissa Yksinäinen susi kulkee, hiljaisuudessa sanoja punnitsee. Sydän auki, paljas liekki rinnassa, siltoja2171013- 53902
- 61885
Pitsaa selliiä
Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon20880- 34824
- 37799