Auton tuontivero?

pontiaK.

Ajattelin käydä Saksasta hakemassa muutaman tuhannen euron Pontiac Firebirdin (80-luvun) ja ajaa sen Ruotsiin ja siitä sitten laivalla Suomeen.
Paljon lienee tuontivero ja muut kustannukset sen tuomisesta Suomeen jos näitä matkoja ei lasketa?

9

1664

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pontiaK.

Päästöistä ja muista seikoista ei ole tietoa vielä, kun en ole myyjän kanssa sen pahemmin näistä puhunut.

• vähän vaikeaa

sen Pontiacin löytyminen. Kalusto kun ei ole sellaista 80-luvun romua kuin suomessa. Mieti sitä.

• turisti2006

Moi!

Veroprosentti menee kokokonaispainon mukaan.
      Vero lienee jotain satasia max.
      Tehtyjä veropäätöksiä löytyy esim. www.ottoauto.de

Rekisteröinti maksaa kilpineen 200 euroa.
      En tiedä onko juurikaan halvempi ajella Ruotsin kautta vai tulla laivalla
      suoraan Helsinkiin ? laivoja www.ferrycenter.fi

• katsomaan itse

Tullin sivuilta jo tehtyjä veropäätöksiä?
      Kertaakaan katsomatta juuri etsimäsi kaltaisen kulkineen veropäätöksiä veikkaisin satasissa olevaa päätöstä, mutta katso itse.

• Vaahtoparta

Just, jos on todella kiinnostunut hankkimaan jonkun auton, niin luulisi löytyvän netistä pienen haun jälkeen omatoimisesti haluamat tiedot. Jos kyselee asiaa, joka on muutoin parin-kolmen klikkauksen päässä, niin tulee tunne, että kyselee vain lämpimikseen ja haaveilee päiväunissaan.

Tuolta löytyy helposti tullin veropäätökset:
        http://www.automatch.de/cgi-bin/verotilasto.php

• etaat
        Vaahtoparta kirjoitti:

Just, jos on todella kiinnostunut hankkimaan jonkun auton, niin luulisi löytyvän netistä pienen haun jälkeen omatoimisesti haluamat tiedot. Jos kyselee asiaa, joka on muutoin parin-kolmen klikkauksen päässä, niin tulee tunne, että kyselee vain lämpimikseen ja haaveilee päiväunissaan.

Tuolta löytyy helposti tullin veropäätökset:
        http://www.automatch.de/cgi-bin/verotilasto.php

Jostain olen kuullut, ettei auton myyntihinnalla ole mitään tekemistä verotuksen kanssa, mutta tuota taulukkoa kun katselen, niin ei kyllä missään autossa ole verotus itse auton hintaa korkeampi..

Melkein kaikissa firebirdeissä verot ovat olleet tuhansia euroja, mutta jos ostaa 2000e firebirdin niin ei siitä kyllä kannata maksaa 3000e veroja. En usko että edes voisivat tehdä noin..

• Kernomas.mas.
        etaat kirjoitti:

Jostain olen kuullut, ettei auton myyntihinnalla ole mitään tekemistä verotuksen kanssa, mutta tuota taulukkoa kun katselen, niin ei kyllä missään autossa ole verotus itse auton hintaa korkeampi..

Melkein kaikissa firebirdeissä verot ovat olleet tuhansia euroja, mutta jos ostaa 2000e firebirdin niin ei siitä kyllä kannata maksaa 3000e veroja. En usko että edes voisivat tehdä noin..

Kokeile verolaskuria täällä: http://www.ottoauto.de/cgi-bin/verolaskuri2.php

se antaa hyvin tarkan tuloksen paljon auton veroksi tulee.

• en ymmärrä
        Kernomas.mas. kirjoitti:

Kokeile verolaskuria täällä: http://www.ottoauto.de/cgi-bin/verolaskuri2.php

se antaa hyvin tarkan tuloksen paljon auton veroksi tulee.

paljonko veroa?

kun en ymmärrä kuinka toi toimii?

eli vw sharan 1.8T 1999 ajettu 150tkm hinta saksassa 4500 niin paljonko vero kun tuo suomeen?

• kummasti
        en ymmärrä kirjoitti:

paljonko veroa?

kun en ymmärrä kuinka toi toimii?

eli vw sharan 1.8T 1999 ajettu 150tkm hinta saksassa 4500 niin paljonko vero kun tuo suomeen?

Toistaiseksi et ole tainnut sitä paljon harrastaa. Täälläkin on jo monta vuotta toistettu faktaa että OSTOHINNALLA ei ole mitään tekemistä suomessa määrättävän autoveron suhteen.
        Katso ja LUE Tullin sivuilta vastaavista kärryistä (käyttöönottovuosi ja ajetut km.) tehdyt verotuspäätökset, niin ei tarvitse toisten arvuutella SINUN laiskuutesi ja/tai typeryytesi määrää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      30
      2836
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      143
      2696
    3. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      137
      2227
    4. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      116
      2153
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      13
      1910
    6. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      178
      1450
    7. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      31
      1246
    8. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      95
      1214
    9. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      89
      1182
    10. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      38
      1138
    Aihe