Eräs Hebrealaiseen historiaan liittyvä tarina kertoo, kuinka Mooses joutuu Kaitselmuksen Johdattelemana Egyptin silloisen Egyptin hallitsian kunigatar Hatshepsut oli vielä sivussa hallituksesta, kun Mooses otettiin ottopojaksi Egyptin Hoviin. Hatshepsut hallitsi Egyptiä yli 20 vuotta. Aamonin papit tekivät salaliiton ja nostivat Faraon Äpärä pojan hallitsiaksi. Tämä halliytsia oli se joka ei halunnut päästää Israelilaisia pois Egytistä. Kuitenkin tämä lähtö onnistuu 1450 aikaan. Näet Kunigas Daavidista laskettu 480 vuotta täsmää lähdön ajaksi. Minä tuossa vain katselin kuinka Jumala viisaudessaan valitsi oikean ajan Exsodukselle.
Näet tällöin oli Kuningas Agetnaton monoteistinen auringon palvoja kunigas vallassa, kun Israelilaiset alkoivat valloittaa omakseen tätä Kaananin maata. Amarnan kirjeet ovat vielä tänäkin päivänä todistamassa aikaa Tuomarien aikakaudelta. Näet nämä avun pyynnöt menivät kuuroille korville. Täten saivat silloinen Israel valloitettua Kaanaanin maan itselleen omakseen. Viimeisin Exsodus on vain jatkoa aikaisemmalle tapahtumalle
Mooses Ottopoika
10
188
Vastaukset
- alex-kasi
Mukava seurata ajatuksen juoksiasi.. ja tavallaan olen samaa mieltä ..
alex- annu42
Egyptin Faaraoista, jotka rakensivat pyrämiidinsa ja valtavat patsaansa saavuttaakseen kuolemattomuutensa. Miten heidän kävikään? He kuolivat ja odottavat nyt ylösnousemustaan kuten kaikki muutkin kuolleet haudoissaan. Tosin heidän hautarauhansa on järkkynyt juuri heidän omasta syystään. Valtavien rikkauksiensa kautta haudat ovat tulleet ryöstetyiksi ja muumioita on poltettu tai laitettu museoihin näytille. Mikä irvikuva ikuisuuden tavoittelijoille!
Vaikka he hallitsivat pisimpään kuin mikään muu hallitsijadynastia, heidän valtakautensa katkaisi Raamatun varma ennustus, joa on heitä vastaan:
Hes. 30:13,19
"Näin sanoo Herra Jumala: Minä hävitän epäjumalankuvat, minä tuhoan Memfiksen tyhjät jumalat, eikä Egyptissä enää tule olemaan ruhtinasta. Minä saatan Egyptin maan pelon valtaan.
Vanha Raamatun käännös sanoo vielä osuvammin, mutta kannattaa lukea koko luku:
Näin sanoo Herra, Herra: Minä tuhoan kivijumalat ja lopetan epäjumalat Noofista ja ruhtinaat Egyptistä: niitä ei ole enää oleva; ja minä saatan Egyptin maan pelon valtaan.
--- Niin minä panen tuomiot toimeen Egyptissä, ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra."
Ennustuksessa sanotaan, että Egyptin hallitsijahuone syöstäisiin vallasta eikä enää koskaan syntyperäinen egyptiläinen prinssi nousisi Egyptin valtaistuimelle. Toteutuiko ennustus?
Raamattu oli jälleen oikeassa. Historiankirjat todistavat, ettei yli 2000 vuoteen yksikään egyptiläinen ole noussut maansa valtaistuimelle. Egypti on ollut satoja vuosia vieraiden kansojen vallan alla; babylonialaisten, persialaisten, kreikkalaisten, roomalaisten, muhamettilaisten, turkkilaisten, ranskalaisten ja englantilaisten. Vuosisatoja sen hallitsijat olivat vierasmaalaisia, ja viimeinen kuningas Faruk oli albanialainen. Nykyään Egypti on tasavalta, joten profetia on ollut luotettava.
Joku täällä aina silloin tällöin sanoo Raamattua satukirjaksi, mutta minä olen toista mieltä, sen sana on tosi ja luotettava. Se on kuin alasin, jota vasarat hakkaavat (satukirjaksi sanovat), mutta kumpi hajoaa, ei ainakaan alasin. Vasarat ne tulevat ja menevät mutta alasin kestää. annu42 kirjoitti:
Egyptin Faaraoista, jotka rakensivat pyrämiidinsa ja valtavat patsaansa saavuttaakseen kuolemattomuutensa. Miten heidän kävikään? He kuolivat ja odottavat nyt ylösnousemustaan kuten kaikki muutkin kuolleet haudoissaan. Tosin heidän hautarauhansa on järkkynyt juuri heidän omasta syystään. Valtavien rikkauksiensa kautta haudat ovat tulleet ryöstetyiksi ja muumioita on poltettu tai laitettu museoihin näytille. Mikä irvikuva ikuisuuden tavoittelijoille!
Vaikka he hallitsivat pisimpään kuin mikään muu hallitsijadynastia, heidän valtakautensa katkaisi Raamatun varma ennustus, joa on heitä vastaan:
"Näin sanoo Herra Jumala: Minä hävitän epäjumalankuvat, minä tuhoan Memfiksen tyhjät jumalat, eikä Egyptissä enää tule olemaan ruhtinasta. Minä saatan Egyptin maan pelon valtaan.
Näin sanoo Herra, Herra: Minä tuhoan kivijumalat ja lopetan epäjumalat Noofista ja ruhtinaat Egyptistä: niitä ei ole enää oleva; ja minä saatan Egyptin maan pelon valtaan.
--- Niin minä panen tuomiot toimeen Egyptissä, ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra."
Ennustuksessa sanotaan, että Egyptin hallitsijahuone syöstäisiin vallasta eikä enää koskaan syntyperäinen egyptiläinen prinssi nousisi Egyptin valtaistuimelle. Toteutuiko ennustus?
Raamattu oli jälleen oikeassa. Historiankirjat todistavat, ettei yli 2000 vuoteen yksikään egyptiläinen ole noussut maansa valtaistuimelle. Egypti on ollut satoja vuosia vieraiden kansojen vallan alla; babylonialaisten, persialaisten, kreikkalaisten, roomalaisten, muhamettilaisten, turkkilaisten, ranskalaisten ja englantilaisten. Vuosisatoja sen hallitsijat olivat vierasmaalaisia, ja viimeinen kuningas Faruk oli albanialainen. Nykyään Egypti on tasavalta, joten profetia on ollut luotettava.
Joku täällä aina silloin tällöin sanoo Raamattua satukirjaksi, mutta minä olen toista mieltä, sen sana on tosi ja luotettava. Se on kuin alasin, jota vasarat hakkaavat (satukirjaksi sanovat), mutta kumpi hajoaa, ei ainakaan alasin. Vasarat ne tulevat ja menevät mutta alasin kestää.on ensimmäinen Egyptiläisten itsensä takentama Pyrämiidi: Nämä Kheopsin Pyramiidit olivat jo paikoillaan, kun tämä Egypiläinen kansa asettui asumaan nykyalueilleen. Egyptin kansa yritti matkia edellisiä pyrämiidejä, mutta epä onnistui. Egyptin varhais Arkeologit koettivat nimetä näitä kolmea pyrämiidiä eri hallitsioiden mukaan. Paljastus syntyi, kun eräs varhais tutkia huomasi Pyrämiidin silloiset seinä puhtaiksi. Näin ollen ollen nämä kirjoitukset ovat syntyneet murtautumisen jälkeen. Esimerkiksi nämä Sargofogit olivat tyhjiä. löydön aikoina? Toinen paljastus on se. Tämä työ tapa on ollut erittäin sivistyneen ihmisen aikaan saannosta.
Sakkaran Pyrämiidin työskentelyn jälki on ollut hyvin karkeanlaista, jos verrataan näitä toisiinsa Kheopsin työn jälkeä. Näet kannatus pilarit jotka ovat Graniittia on hiottu kauniin sileiksi. Joku asian tuntia on sanonut näillä rakentajilla olleen käytössä timantti sahan? Tämän työn ajoituksen suhteen ottivat asian tuntiat Garbon 14 näytteen koska nämä pyrämiidit olisivat rakennetut. Näyte paljasti sen, että nämä Pyrämiidit on rakennettu 49000 tuhatta vuotta sitten. Sakkaran Pyrämiidi oli saanut iäkseen 9000 vuotta.
Sitten paljastui teknillisiä asioita joita ei vielä meidänkään sukupolvi vielä hallitse. Näet Sargafogin kivi oli leikattu kokonaisena palana pois. voitko kuvitella? kyseessä on Graniitti? Sitten nämä Graniitti ruukut, jotka ovat leikatut täydestä Graniitista? Asian tuntia lausunto sanoo, että miedän nykytekniikka ei vielä yltä tähän taitoon? Mihin katosivat rakentajat?annu42 kirjoitti:
Joku täällä aina silloin tällöin sanoo Raamattua satukirjaksi, mutta minä olen toista mieltä, sen sana on tosi ja luotettava. Se on kuin alasin, jota vasarat hakkaavat (satukirjaksi sanovat), mutta kumpi hajoaa, ei ainakaan alasin. Vasarat ne tulevat ja menevät mutta alasin kestää.Niinpä nuo monet muutkin hallitsijahuoneet ovat kaatuneet. Krikasta lähtenyt demokratia on voittanut alaa kansojen keskuudessa, niin ontuvaa kuin se useimmiten onkin.
Raamattu taas on hyvin erilaisia aineksia sisältävä kirjakokoema, kuten varmaan hyvin tiedät ja sisältää hy6vin nominaista ainesta: tosiasiaa, taruja, satuja ja myyttistä aineistoa. Kun ottaa huomioon koska, millaisessa maailmassa ja miten se on syntynyt , tämä käy aivan ymmärrettäväksi. - Ei tosiasioiden myöntänen kumoa kirjan arvoa eikä edes vähennä sitä niiltä osin mikä siinä on ajatonta ja onkeen otettavaa ajasta ja paikasta riippumatta.- Miete
Una-Fortuna2 kirjoitti:
on ensimmäinen Egyptiläisten itsensä takentama Pyrämiidi: Nämä Kheopsin Pyramiidit olivat jo paikoillaan, kun tämä Egypiläinen kansa asettui asumaan nykyalueilleen. Egyptin kansa yritti matkia edellisiä pyrämiidejä, mutta epä onnistui. Egyptin varhais Arkeologit koettivat nimetä näitä kolmea pyrämiidiä eri hallitsioiden mukaan. Paljastus syntyi, kun eräs varhais tutkia huomasi Pyrämiidin silloiset seinä puhtaiksi. Näin ollen ollen nämä kirjoitukset ovat syntyneet murtautumisen jälkeen. Esimerkiksi nämä Sargofogit olivat tyhjiä. löydön aikoina? Toinen paljastus on se. Tämä työ tapa on ollut erittäin sivistyneen ihmisen aikaan saannosta.
Sakkaran Pyrämiidin työskentelyn jälki on ollut hyvin karkeanlaista, jos verrataan näitä toisiinsa Kheopsin työn jälkeä. Näet kannatus pilarit jotka ovat Graniittia on hiottu kauniin sileiksi. Joku asian tuntia on sanonut näillä rakentajilla olleen käytössä timantti sahan? Tämän työn ajoituksen suhteen ottivat asian tuntiat Garbon 14 näytteen koska nämä pyrämiidit olisivat rakennetut. Näyte paljasti sen, että nämä Pyrämiidit on rakennettu 49000 tuhatta vuotta sitten. Sakkaran Pyrämiidi oli saanut iäkseen 9000 vuotta.
Sitten paljastui teknillisiä asioita joita ei vielä meidänkään sukupolvi vielä hallitse. Näet Sargafogin kivi oli leikattu kokonaisena palana pois. voitko kuvitella? kyseessä on Graniitti? Sitten nämä Graniitti ruukut, jotka ovat leikatut täydestä Graniitista? Asian tuntia lausunto sanoo, että miedän nykytekniikka ei vielä yltä tähän taitoon? Mihin katosivat rakentajat?Onko se mitenkään varmaa, että ihmiset ovat nuo pyramidit rakentaneet, uskoisin, että langenneilla enkeleillä, joita Egyptiläiset pitivät jumalinaan, on varmaan ollut asiassa/tekniikassa/rakentamisessa osansa!
He ovat voineet irrottaa ja siirtää mahtavilla voimillaan nuo suuret kivet paikoilleen pyramidiin! Epiktetos kirjoitti:
Niinpä nuo monet muutkin hallitsijahuoneet ovat kaatuneet. Krikasta lähtenyt demokratia on voittanut alaa kansojen keskuudessa, niin ontuvaa kuin se useimmiten onkin.
Raamattu taas on hyvin erilaisia aineksia sisältävä kirjakokoema, kuten varmaan hyvin tiedät ja sisältää hy6vin nominaista ainesta: tosiasiaa, taruja, satuja ja myyttistä aineistoa. Kun ottaa huomioon koska, millaisessa maailmassa ja miten se on syntynyt , tämä käy aivan ymmärrettäväksi. - Ei tosiasioiden myöntänen kumoa kirjan arvoa eikä edes vähennä sitä niiltä osin mikä siinä on ajatonta ja onkeen otettavaa ajasta ja paikasta riippumatta.Kasvatettettu kaikkeen Egytiläiseen viisauteen. Ensimmäiset viisauden alkumuodot hän oppi Faraon hovissa. Kärsivällisyyden hän oppi appensa Jetron luona lammasten paimenena. Viimeinen vaihe Mooseksen koulussa oli kansan paimenen osa Exsoduksessa. Kyllä Mooses voisi olla meille monelle esimerkki Käyttäytymiseen.
Tietysti Mooseksen täytyi olla äpärä sillä hän oli yksi Jeesuksen esikuvista.
Mutta Mosoes oli tappaja, Jeesus on herättäjä. Niinpä Mooses ei päässyt Luvattuun Maahan.
Sai nähdä Jeesuksen pian ristintyön jälkeen ja kerran tulee pääsemään perille asti.
2. Moos. 2:14
Mies vastasi: "Mikä sinä olet meitä käskemään ja määräilemään?
Aiotko tappaa minut niin kuin tapoit sen egyptiläisen?"
Silloin Mooses pelästyi ja ajatteli: "Se on siis kuitenkin tullut ilmi!"
Varsinainen syy ettei päässyt Luvattuun Maahan oli kuitenkin se että Mooses syytti kansaa,
kun olisi pitänyt armahtaa. Löi kalliosta vettä kansaan suuttuneena eikä Herran armosta kiittävänä.Lue Raamatustasi Mooses kertomus uudestaan huolella. Et kai muistanut Faaraon määräystä, että kaikki poikalapset piti surmata. Siksi Kaiselmuksen johto vei Mooseksen Kuninkaan hoviin Kunigatar Hatsehpsutin ottopojaksi. Moosen pelastui pienessa arkissa. Nimi Mooses tarkoittaa vedestä nostettua. Mooses oli kasvatettu seuraavaksi kuninkaaksi, kuitenkin Jumala johdatti hänet lopulta lammas paimenesta kansan paimeneksi.
Una-Fortuna2 kirjoitti:
Lue Raamatustasi Mooses kertomus uudestaan huolella. Et kai muistanut Faaraon määräystä, että kaikki poikalapset piti surmata. Siksi Kaiselmuksen johto vei Mooseksen Kuninkaan hoviin Kunigatar Hatsehpsutin ottopojaksi. Moosen pelastui pienessa arkissa. Nimi Mooses tarkoittaa vedestä nostettua. Mooses oli kasvatettu seuraavaksi kuninkaaksi, kuitenkin Jumala johdatti hänet lopulta lammas paimenesta kansan paimeneksi.
Mooses Äpärä: Kokonaan vierasheimoinen liitettynä hallitsevaan kansaan.
- Sovittelia
Ottopoikia ja Tyttöjä. mikäli meillä olisi Jumalan itsensä hyväksymiä taipumuksia tulla kunnon lapsiksi suureen Jumalan perheeseen. Näet vain itse Pyhä Jumala hyväksyy, kenet hän hyväksyy ja ketä hän ei hyväksy?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.5023992Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek152996Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2792208Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4572075Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.841394- 1571313
Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel631188- 811085
- 611079
Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä411048