Reilun kaupan tuotteita

TaikisN

löytyykö Sinun ostoskoristasi ?

58

828

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pirpzuzeiccu

Yhden ainoan kerran olen erehtynyt sellaisen ostamaan. Tuossa lähikaupassa oli joku alennus meneillään. Siinä oli isossa häkissä tuotteita, mitkä oli hinnoiteltu -30%. Huomasin siinä jotain reilun kaupan suklaata, joita ostin sitte pari kappaletta. Olin jo maksanut ostokseni ja pakannut kassin, kun aloin lukeen kassakuittia ja huomasin niiden alkuperäisen hinnan sekä alennuksen jälkeen olevan hinnan. Meinasin saada raivarin, ku tajusin niiden olleen ihan helvetin kalliita. Sen jälkeen päätin, että minä en osta enää ikinä yhtään mikään reilun kaupan tuotetta. Minusta tuossa ei ollut todellakaan mitään reilua kauppaa, vaan rahastusta! *alkaa hikeentyyn, kun muistelee vieläkin niitä suklaita* Eikä ne ollu edes mitään erityisen hyviä!!! *menettää jo täysin itsehillintänsä* Saat**a!!!!!!!! *hakkaa näppäimistöä*

• Jokohan se rauhoittui.....

Reilun kaupan tuotteet ovatkin hinnaltaan reiluja tuottajalle(ainakin periaatetasolla) ...eivät niinkään ostajalle :)

• pirpzuzeiccu
        TaikisN kirjoitti:

Jokohan se rauhoittui.....

Reilun kaupan tuotteet ovatkin hinnaltaan reiluja tuottajalle(ainakin periaatetasolla) ...eivät niinkään ostajalle :)

Nyt mä oon jo ihan rauhallinen. :)

• Kyllä niitä toisinaan löytyy. Teetä tai banaaneja nyt ainakin esimerkiksi...

• ostan minäkin, mutta tietoisesti en ole ostanut reilun kaupan teetä, huomasin vain sattumoisin että pari teemerkkiä joita käytän, näyttävät olevan reilun kaupan logolla varustettuja.

• TaikisN kirjoitti:

ostan minäkin, mutta tietoisesti en ole ostanut reilun kaupan teetä, huomasin vain sattumoisin että pari teemerkkiä joita käytän, näyttävät olevan reilun kaupan logolla varustettuja.

En minäkään voi väittää kovin tietoisesti juuri 'reilun kaupan' tuotteita metsästäväni, kun en ole ihan täysin vakuuttunut sen kaupan 'reiluudesta'. Jos alkutuottajia ajatellaan, taitaa kauppa kokonaisuudessaan olla melkoisen epäreilu heitä kohtaan, asuivat sitten kehitysmaissa tai vaikka täällä. Toimivinta reilua kauppaa niin kuin sen tahdon käsittää taitaa olla tuottajien suoramyynti maaseudulla. Sille tasolle kehitysmaatuottajien kauppaa on täällä vaikea nostaa.

• yohuuhkaja kirjoitti:

En minäkään voi väittää kovin tietoisesti juuri 'reilun kaupan' tuotteita metsästäväni, kun en ole ihan täysin vakuuttunut sen kaupan 'reiluudesta'. Jos alkutuottajia ajatellaan, taitaa kauppa kokonaisuudessaan olla melkoisen epäreilu heitä kohtaan, asuivat sitten kehitysmaissa tai vaikka täällä. Toimivinta reilua kauppaa niin kuin sen tahdon käsittää taitaa olla tuottajien suoramyynti maaseudulla. Sille tasolle kehitysmaatuottajien kauppaa on täällä vaikea nostaa.

kaupungeissakin torinsa, ainakin kesäisin. Siellä myös alkutuottajat myyvät tuotteitaan.
        Onko muuten talvisin torimyyntiä siellä etelässä?

• TaikisN kirjoitti:

kaupungeissakin torinsa, ainakin kesäisin. Siellä myös alkutuottajat myyvät tuotteitaan.
        Onko muuten talvisin torimyyntiä siellä etelässä?

Kyllähän toreilla myydään, ja jonkin verran tuolla suoramyyntikonseptillakin. Tästä nyt kyllä on jonkin verran matkaa sinne joten harvemmin tulee käytyä.

• areisti
        TaikisN kirjoitti:

ostan minäkin, mutta tietoisesti en ole ostanut reilun kaupan teetä, huomasin vain sattumoisin että pari teemerkkiä joita käytän, näyttävät olevan reilun kaupan logolla varustettuja.

Reilukauppa on kusetusta, lue uusin KULUTTAJA-lehti. Testasivat vihreää teetä, reilunkaupan luomu tee sisälti eniten myrkkyjä.

• areisti kirjoitti:

Reilukauppa on kusetusta, lue uusin KULUTTAJA-lehti. Testasivat vihreää teetä, reilunkaupan luomu tee sisälti eniten myrkkyjä.

Niin, selvintä kusetusta taitaa olla että tuskin välikädet ovat ainakaan isoissa kauppaketjuissa katteistaan tinkineet, siksi hinta on korkeampi.

En ole tainnut mitään vihreää luomuteetä juoda, mutta ne teet mitä olen juonut eivät ole minua ainakaan vielä tappaneet, tuskin tekevät sitä myöhemminkään.

• areisti kirjoitti:

kävin Kuluttajalehden verkkosivuilla, valitettavasti en nähnyt testiä koska en tilaa ko lehteä. Näin kyllä maininnan tuosta kertomastasi. Tässä se sitten nähdään miten paljon sanaan -luomu- voidaan luottaa :(

Omat teemerkkini eivät ole tuota luomuteetä vaan maustettua Nordqvistin vihreätä teetä, oliko sitä testauslistassa?

• Banaaneita joskus ostan!

• lienevät kaikkein tunnetuin reilun kaupan tuote. Kahviakin ilmeiseti kaupataan kohtalaisen paljon.

• Tulenpa minäkin taas ihan nolona ja näyränä teitä kattomaan..;)

Ei löydy reilun kaupan tuotteita mun kärrystä..en ole ainaskaa huomannu...

• kiva kun tulit, mietinkin eilen viimeksi mihin oot hukkunut kun ei näy ei kuulu. Eikä siinä nolostella tarvi, vaikkei reilunkaupan tuotteita ostoskorista löytyisikään. Pikkuisen oon minäkni skeptinen sen suhteen että tuotteista kovin suurta osaa alkutuottajalle saakka menisi, jos niitä tännekin saakka maaiman ääristä roijataan. Välikäsille taitaa hyöty mennä. Tosin olen jostain lukenut että reilun kaupan tuotteiden valmistusprosesseissa ei käytettäisi lapsityövoimaa ja se seikka saa nostamaan hattua, mikäli puheet paikkansa pitävät.

• Kurkkuja kyllä löytyy kärrystä,mut sitä makeaakin kans...:)) Meitsillä on kyllä muuten kaikkee terveellistä ostoslistalla,mutta en ole koskaan huomannut noita reilun kaupan juttuja.Ehkä mä oon sitten niin merkkiuskollinen,että käytän aina samaa..:)

• TaikisN kirjoitti:

kiva kun tulit, mietinkin eilen viimeksi mihin oot hukkunut kun ei näy ei kuulu. Eikä siinä nolostella tarvi, vaikkei reilunkaupan tuotteita ostoskorista löytyisikään. Pikkuisen oon minäkni skeptinen sen suhteen että tuotteista kovin suurta osaa alkutuottajalle saakka menisi, jos niitä tännekin saakka maaiman ääristä roijataan. Välikäsille taitaa hyöty mennä. Tosin olen jostain lukenut että reilun kaupan tuotteiden valmistusprosesseissa ei käytettäisi lapsityövoimaa ja se seikka saa nostamaan hattua, mikäli puheet paikkansa pitävät.

oli jossain vaiheessa vähän palstauupumusta.Sitten tuli täällä sitä kähinää,nii silloinhan mä lähdin ovet paukkuen..Siitä tää nolous.Tulin nyt häntä koipien välissä takasin...Ihan on ollut ikävä tätä tuttua porukkaa..:) Olihan täällä kyllä hiljastaki...

Sit oli kone takuuremontissa,ku meni näytönohjain ja emolevy pashaksi..Onneks saatiin nyt takasin entistä eheämpänä ja mulla piisaa virtaa kirjoittaa.Se hyöty tästä tauosta oli,että opettelin shakkia pelaamaan..:D

Minäkin muutes oon kuullu,ettei noissa reilun kaupan tuotteissa käytettäisi lapsityövoimaa.Se vaan,että voiko siihen kumminkaan uskoa,niin onkin jo toinen asia...

• Mie en uskalla teidän kanssanne olutta ottaa, oli senverta levottomat puheet tuolla norMixin terveysketjussa :DDD

Se on muuten raivostuttavaa ja halveksuttavaa toimintaa, että välikädet repivät kaiken mahdollisen hyödyn omiin taskuihinsa hädässä olevien ihmisten auttamistarkoituksiin suunnatuista avusta.

• mii-su kirjoitti:

oli jossain vaiheessa vähän palstauupumusta.Sitten tuli täällä sitä kähinää,nii silloinhan mä lähdin ovet paukkuen..Siitä tää nolous.Tulin nyt häntä koipien välissä takasin...Ihan on ollut ikävä tätä tuttua porukkaa..:) Olihan täällä kyllä hiljastaki...

Sit oli kone takuuremontissa,ku meni näytönohjain ja emolevy pashaksi..Onneks saatiin nyt takasin entistä eheämpänä ja mulla piisaa virtaa kirjoittaa.Se hyöty tästä tauosta oli,että opettelin shakkia pelaamaan..:D

Minäkin muutes oon kuullu,ettei noissa reilun kaupan tuotteissa käytettäisi lapsityövoimaa.Se vaan,että voiko siihen kumminkaan uskoa,niin onkin jo toinen asia...

tulee itsekullekin välillä, mutta aina sitä vaan tulee palattua jonkin ajan päästä kurkkimaan josko näkyisi tuttuja nikkejä tutulla palstalla.:) Itsestäni olen huomannut,että nyt kun valon määrä alkaa lisääntymään, niin mielikin kummasti kohenee. Ehkä sitä keväällä jo liitelee ilmassa :)
        Eiköhän pidetä taas palstaa pystyssä porukalla.

• TaikisN kirjoitti:

tulee itsekullekin välillä, mutta aina sitä vaan tulee palattua jonkin ajan päästä kurkkimaan josko näkyisi tuttuja nikkejä tutulla palstalla.:) Itsestäni olen huomannut,että nyt kun valon määrä alkaa lisääntymään, niin mielikin kummasti kohenee. Ehkä sitä keväällä jo liitelee ilmassa :)
        Eiköhän pidetä taas palstaa pystyssä porukalla.

tää pystyssä vaikka viimesillä voimilla..Kummasti se veri vaan vetää tänne...:))

• en minä sentäs joka n päivä karkkia osta,mutta kurkkua kylläkin..:))

Ei ne mun tavarat kaikki ole suomalaisia.Lihassa ja makkarassa olen ehdoton,että pitää olla kotimaista..

• Pidetään pystyssä siis...:))

• on jotenki parempia,ku on ulkolaisia.Suomalaiset on nii väkeviä,että meinaa mennä leuka sijoiltaan...:¤

• Meriläinen

Kyllä niitä banaaneja otan joskus. Aika vähän on tuotteita joissa sitä merkkiä huomaisin.
      Tänään ei ollut yhtään mitään.

• varmaan riippuu se mitä reilun kaupan tuotteita kaupan hyllyyn otetaan. Kävin vähän tutkailemassa netistä millainen valikoima reilun kaupan tuotteita on olemassa, aika paljonhan niitä näyttää olevan sentään.

http://www.reilukauppa.fi/index.php?8

• Meriläinen
        TaikisN kirjoitti:

varmaan riippuu se mitä reilun kaupan tuotteita kaupan hyllyyn otetaan. Kävin vähän tutkailemassa netistä millainen valikoima reilun kaupan tuotteita on olemassa, aika paljonhan niitä näyttää olevan sentään.

http://www.reilukauppa.fi/index.php?8

No olihan siellä ihan vaikka mitä.
        Mutta esim. hunaja jota ostan paljon kun käytän sitä kaiken sokerin ja siirapin tilalla niin sen pitää olla lähihunajaa. Markkinoilta ostan aina paikallisilta monta purkkia kerralla.
        Ja kahvista en tykkää muusta kun Juhlamokasta sitäkin joskus ajatellut vähentää, ja on vähetynytkin.
        Usein aamuisin kun otan ison mukin kahvia niin juomatta jää puolet.

• Meriläinen kirjoitti:

No olihan siellä ihan vaikka mitä.
        Mutta esim. hunaja jota ostan paljon kun käytän sitä kaiken sokerin ja siirapin tilalla niin sen pitää olla lähihunajaa. Markkinoilta ostan aina paikallisilta monta purkkia kerralla.
        Ja kahvista en tykkää muusta kun Juhlamokasta sitäkin joskus ajatellut vähentää, ja on vähetynytkin.
        Usein aamuisin kun otan ison mukin kahvia niin juomatta jää puolet.

tukeakko valinnoillaan lähituottajaa vai kaukomaan farmaria. Kun kilpaillaan samojen tuotteiden kanssa, niin minäkin valitsen ennemmin sen kotimaisen, mahdollisimman lähellä tuotetun tuotteen, kuten sinäkin. Onhan se paljon ekologisempaakin, ei ole niin paljon kuljetusten aiheuttamia ekologiatappioita.

Parhaiten paikkaansa puolustavatkin ne Reilun Kaupan tuotteet joita ei kotomaassamme kasvateta tai valmisteta. Niinkuin vaikka kahvi, tee ja hedelmät.

• semmosiin tørmannykkaan; mahtaako olla olemassa moisia. kotomaassa en semmoisia aikoinaan ostellut. økoloogista maitoa tulee joskus erehdyksessa ostettua - se maksaa kruunun enempi per litra - mutta maistuu ihan maidolta. lieneekø siina sitten jokun alkuaineellinen koostumusero; vahemman epaterveellisyyksia.

olen varsin huoleton kuluttaja joskin rahan arvon tunteva :-)

• maailmaa sinä olet ? :)

Kyllähän se niinkin on, että jos alkaa liiaksi huolta kantamaan siitä mitä elintarvikkeita sopii, uskaltaa tai kannattaa käyttää, ei kohta uskalla mitään suuhunsa pistää. On tää maailma niin täynnä kaikenlaista tilastoa ja tutkimusta haitoista ja hyödyistä että sekaisin menee pieni pää jos siihen viidakkoon liiaksi uppoaa :)

• TaikisN kirjoitti:

maailmaa sinä olet ? :)

Kyllähän se niinkin on, että jos alkaa liiaksi huolta kantamaan siitä mitä elintarvikkeita sopii, uskaltaa tai kannattaa käyttää, ei kohta uskalla mitään suuhunsa pistää. On tää maailma niin täynnä kaikenlaista tilastoa ja tutkimusta haitoista ja hyödyistä että sekaisin menee pieni pää jos siihen viidakkoon liiaksi uppoaa :)

niinpa. luulisinpa etta parhaan elaman tae on iloinen ja hyva perusmieli. kukin saa sen sitten tavallaan aikaseksi. mutta nainhan se on; enpa mina tassa mitaan kaanteentekevaa uutta ihanan elaman filosofiaa veistele :-)

• melkosta kaaosta on taalla liikenteen osalta, kun on lunta sadellu jo pidemman aikaa ja varsinkin viime yøna. mutta meikalainen tykkaa kun on kunnon lumitalvi eika semmosta harmaata søssøa mita aiemmin on ollu.

luin jotta etela-suomessa on tykkyluntakin tavattu. ihana talvi siella kun vaan lampøtilat pysyisi siedettavina :-)

politiikkenin kamerakuva: http://politiken.dk/services/webcam/

• sää siellä

teet? Tuu takas suomeen sieltä.

• sää siellä kirjoitti:

teet? Tuu takas suomeen sieltä.

luimuilen.. ikaluokkien vaihtumista oottelen :-)

• ;)
        kielibasa kirjoitti:

luimuilen.. ikaluokkien vaihtumista oottelen :-)

loyty pilikut

• ;) kirjoitti:

loyty pilikut

joka koneessa kun asettaa finskiasetukset paalle :-)

• ;)
        kielibasa kirjoitti:

joka koneessa kun asettaa finskiasetukset paalle :-)

tulee ö:n pilkut mutt ei ä:n pilkkuja, samassa lauseessa?

• ;) kirjoitti:

tulee ö:n pilkut mutt ei ä:n pilkkuja, samassa lauseessa?

tassapa on siulle pahkina purtavaksi :-)

• Mun on nyt ajateltava enemmän omaa napaa kukkaroksikin sitä kutsutaan :/

Riisto on mielestäni vähän korkeammalla tasolla. En oikein jaksa uskoa satunnaistavaroiden valinnasta muodostavan kenellekään onnellisempaa elämää, ehkä ostajalle huojennusta piston poistoa sydämestä.

Ehken tiedä tarpeeksi Reilun kaupan toiminnasta, saattaahan se olla niinkin.

• hiljentämistä laupiailla ostoilla....jotenkin miellän Reilun kaupan tuotteiden ostamisen hyväntekeväisyydeksi ?? Ehkä yksittäisen ihmisen ostoksilla ei ole kovinkaan suurta merkitystä maailmanlaajuisesti, mutta jos ja kun niitä ostajia alkaa olla miljoonia, niin silloin liikutaankin jo ihan eri lukemissa.

Jos yrittäjä saa lisättyä tuotantoaan tai myyntiään vaikka kymmenellä eurolla päivässä, se tekee yllättäen jo parituhatta euroa vuodessa.

• GreenBean

reilun kaupan pipo, se on yleensä päässä, harvemmin ostoskorissa.

• Kiinnittävätkö ihmiset huomiota pipoosi?

• GreenBean
        TaikisN kirjoitti:

Kiinnittävätkö ihmiset huomiota pipoosi?

missään lue, että tämä on reilun kaupan pipo, Husky vaan tuossa otsan kohdalla.

• elähän nyt kesken kaiken hyydy, tähän avaukseen sopii vielä :)))

• vahingossa väärät peukut ? :DD

• sulla joku
        TaikisN kirjoitti:

vahingossa väärät peukut ? :DD

peukkuneuroosi?
        Mitä sä noista peukuista välität?
        Ite en edes seuraa niitä ja tuskin kukaan muukaan paitsi sinä ja hän?

• sulla joku kirjoitti:

peukkuneuroosi?
        Mitä sä noista peukuista välität?
        Ite en edes seuraa niitä ja tuskin kukaan muukaan paitsi sinä ja hän?

tässä vähitellen tulee neuroottiseksi :)) Onkohan sekin naistentauti?

• Masse setä

Esimerkiksi, jos olit sillai edellisenä yönä. niin vaikuttiko se millai tavalla?
      Toki sitä ei voi sanoa, koska se on niinku privaatti. Jet-set-piirissä ja radiossa sanotaan, että kaikki on hyvin ja ihmiset on ihan ihkuja. Paitsi sitykaniinit, jotka eivät itse asiassa ole edes jäniksiä.

• En nyt mitenkään saa käsiini tästä sitä punaista lankaa joka liittyisi jotenkin reilun kaupan tuotteisiin :)

• mutta tulin ilmoittamaan että se mun aloitus 50 vaihdevuosista jne. on siirretty naistentauteihin. Siellä se killuu repaleisten emättimien ja kondyloomien seassa. *kikattaa hervottomana* Tämä vain siksi jos haluat poistaa vastauksesi sieltä. Olis -kukka edes siirtänyt sen sydän-ja verisuonitauteihin eikä tuonne, se olisi ollut reilumpaa. :)

• vasso-Q

Kiusa se on pienikin :DDD Teon aloitus alkoholismista on siirretty alkoholipalstalle. Tulee ihan vanhat "hyvät" ajat mieleen, kun kansaa paimensi tiukkaotteinen luutija. Pysykää ruodussa tai lennätte ulos. *kuolee nauruun*

• nyt tähän pystyykin vastaamaan, mikä lie ollut häikkä äsken, ilmoitti vaan että "virhe sivulla"

• TaikisN kirjoitti:

nyt tähän pystyykin vastaamaan, mikä lie ollut häikkä äsken, ilmoitti vaan että "virhe sivulla"

sivuilla on jo pitemmän aikaa ollut häikkää. :))

• Nittaminax kirjoitti:

sivuilla on jo pitemmän aikaa ollut häikkää. :))

tälläkertaa selainkohtainen ongelma? Tuliketulla näkyy nyt vain vanhat sivut, viimeinen viesti päivätty 1.2 . IE näyttäisi tälläkertaa toimivan paremmin.

• TaikisN kirjoitti:

tälläkertaa selainkohtainen ongelma? Tuliketulla näkyy nyt vain vanhat sivut, viimeinen viesti päivätty 1.2 . IE näyttäisi tälläkertaa toimivan paremmin.

mulla on käytössä toi opera ja jossain vaiheessa näyttää miten näyttää, mutta korjaantuu aika nopeasti. Hjymmärtääkö hän meikäläisen jorinoita :)))

• Nittaminax kirjoitti:

mulla on käytössä toi opera ja jossain vaiheessa näyttää miten näyttää, mutta korjaantuu aika nopeasti. Hjymmärtääkö hän meikäläisen jorinoita :)))

tulikettuun nyt ja tälläkertaa näyttää toimivan. Eli samanlaista sahaamista kuin operassakin, Vika lienee sitten kuitenkin Suomen sivuilla loppujenlopuksi. Tätä päivää ennen (viimeaikoina) sivut on toimineet ihan kunnolla.

Jaa että hjymmärtääkö....no ainakin omalla tavallaan :))

• jostain syystä viestisi alle ei pysty vastaamaan, joten laitan tämän tähän. Eipä tuo haittaa vaikka viestini naistentauteihin siirtyikin, kyllähän sitä alkaa kaikennäköista kremppaa pikkuhiljaa kertymään iän myötä. Palstavalinta kyllä vähän kummastuttaa minuakin :))

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      138
      7765
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1965
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1920
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1633
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1565
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1016
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      930
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      909
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      830
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      812
    Aihe