Olen ollut 7 vuotta suhteessa nykyisen mieheni kanssa, meillä on ihana perhe ja pienet lapset. Mutta nyt hullaantumisvaihe tuntuu olevan ohi ja olen kyllästynyt. Ymmärrän kyllä että on ihan luonnollista, että pitkässä suhteessa ns. liekki sammuu jossain vaiheessa. Tuntuu, että mieheni on minulle jo liian tuttu ja tiedän hänen kaikki ajatuksensa ja tekonsa.. Olemme urautuneet pahasti ja elämä on vain samojen arjen askareiden pyörittämistä. En kuvittele, että pitkä parisuhde on pelkkää autuutta ja ilotulituksia. Enkä missään nimessä halua jättää tai pettää miestäni, sillä rakastan häntä, haluan vain tuntea sen rakastumisen tunteen uudelleen hänen kanssaan. Olen valmis tekemään paljonkin työtä suhteemme eteen, tehdä ja jakaa asioita..
Haluaisin kuulla onko muilla ollut samanlaisia kokemuksia ja miten olette selvinneet. Mitä uusia, jännittäviä ja piristäviä juttuja olette tehneet? Miten voin aloittaa uudesta kipinästä puhumisen miehelleni? Onko jollain kokemuksia miten kumppani on suhtautunut tämänlaiseen keskusteluun?
Haluan rakastua mieheeni
105
10356
Vastaukset
- Klassinen tapaus
..kun kerrot, että olet valmis tekemään työtä suhteenne eteen. Siihen kannattaa ryhtyä välittömästi, sillä kyllästyminen suhteessa näkyy yllättävän nopeasti ja saa helposti tuhoa aikaan.
Itse olen jo vanhempi nainen ja ollut avioliitossa pian 30 vuotta. Kahdesti tämän avioliiton aikana olen törmännyt samanlaiseen asiaan, kuin mistä kirjoitat.
Ensin kyllästyi mieheni. Se tapahtui suunnilleen siinä iässä, kuin missä sinä olet nyt. Varmaan vetäydyin liikaa äitiyteen ja perheen arjen pyörittämiseen ja samalla "unohdin" mieheni. Hän alkoi käyttäytyä huonosti, notkui vapaa-ajat kapakoissa, saattoi pettääkin (ei ole kyllä tunnustanut). Joi paljon, oli kärttyisä ja poissaoleva. Ei viihtynyt kotona eikä nauttinut kotielämästä, näin hän kertoi jälkeenpäin. Tästäpä syntyi sitten kierre. Turhauduin rakkaudettomuuteen ja hellyyden puutteeseen. Sattuipa sopivasti eräs casanova paikalle ja ajauduin sitten toiseen syliin. Pidin kahta miestä puolitoista vuotta.
Lopulta jäin kiinni, onneksi. Kaksoiselämä oli hirveätä, järkihän siinä oli lähteä. Rankka kokemus oli meille molemmille, niin miehelleni kuin minulle. Päätimme kumminkin jatkaa yhteiselämää ja aloitimme tavallaan alusta. Kumpikin muutuimme vuosia kestäneessä prosessissa todella paljon. Totesin, että kyllä tämä mies on minulle se oikea ja toden totta rakastuin häneen uudelleen. Mutta syrjähyppyä en suosittele kenellekään lääkkeeksi, jos kyllästyttää. Siinä voi niin paljon mennä pieleen, ettei onnistukaan enää uudelleenrakennus. Meille ihme kyllä kävi toisin.
Kunnes oli minun vuoroni kyllästyä. Elän sitä vaihetta nyt, kun tuosta äsken kertomastani on kulunut jo melkein parikymmentä vuotta. Olen ollut viimeisen vuoden ajan aivan hulluna erääseen ihmiseen, mutta olen pitänyt mölyt mahassani. Pokka ei aivan täysin ole pitänyt, joten ihastukseni kohde on varmaankin tietoinen, että on pääni sekoittanut. Mutta mitään ei ole tapahtunut, eikä tule tapahtumaan. Niin tyhmä en ole, että ryhtyisin toista kertaa tästä tekoihin (johon tarvittaisiin tietenkin se toinenkin osapuoli). Tunnen silti itseni petturiksi. Yritän jotenkin ymmärtää, että turha on kai tunteitaan kieltää, mutta niiden kanssa pitää pystyä elämään, ilman että se näkyy missään.
Yritän tässä kertoa, että olet oikealla asialla siinä, että et halua pettää etkä jättää. Kyllästyminen parisuhteessa on tavallista, mutta ikävää.
Yritä saada miehesi kanssa järjestettyä yhteistä kahdenkeskistä aikaa. Ota hänet erityisesti huomioon, yllätä jollain mukavalla asialla. Ajattele hänestä positiivisesti. Mieti, mikä hänessä on erityisen hyvää. Koska tunnet hänet, tiedät, mikä hänen mieltään lämmittää tai saa hänet peräti syttymään. Käytä naisellisuuttasi, ole viehättävä. Flirttaile hänelle, hymyile. Pidä silmäpeliä. Herätä hänen huomionsa. Hän huomaa sinut uudella tavalla, kun hiukan itse teet työtä sen eteen. Saattaa tuntua naurettavalta, mutta näillä konsteilla olen itse onnistunut "viettelemään" mieheni uudestaan. Ja uudestaankin, kun on joskus tuntunut väljähtyneeltä.
Tuntuu hyvältä kirjoittaa tätä. Ehkä jo itsekin pystyisin taas keskittymään olennaiseen, eli ihan ikiomaan mieheeni.- 10+19
Olen eronnut mies ja sitä mieltä, että kaikki naiset kyllästyvät mieheensä. Asiaan ei vaikuta onko lapsia vai ei, miehen tavat jne eivät vaikuta. Se vain tapahtuu aina aikanaan. Kyllästymisestä voi päästä yli ja sitten aurinko paistaa taas, toistaiseksi..
Meillä kun vaimo alkoi kyllästyä minuun niin se ilmeni jatkuvana riitelynä. Ex-vaimoni ei ole pettäjätyyppiä. Oli niin, että jos päätimme jostakin yhteisestä ajasta, jostain erikoisesta kuten matkasta, niin se oli kyllä yleensä hienoa mutta ei korjannut ongelmia jotka vain painuivat taka-alalle ja nousivat sitten arkielämässä taas esiin. Minusta tuo ylläolevassa viestissä kirjoitettu toteutettuna olisi voinut pelastaa meidän liiton:
"Yritä saada miehesi kanssa järjestettyä yhteistä kahdenkeskistä aikaa. Ota hänet erityisesti huomioon, yllätä jollain mukavalla asialla. Ajattele hänestä positiivisesti. Mieti, mikä hänessä on erityisen hyvää. Koska tunnet hänet, tiedät, mikä hänen mieltään lämmittää tai saa hänet peräti syttymään. Käytä naisellisuuttasi, ole viehättävä. Flirttaile hänelle, hymyile. Pidä silmäpeliä. Herätä hänen huomionsa. Hän huomaa sinut uudella tavalla, kun hiukan itse teet työtä sen eteen. Saattaa tuntua naurettavalta, mutta näillä konsteilla olen itse onnistunut "viettelemään" mieheni uudestaan. Ja uudestaankin, kun on joskus tuntunut väljähtyneeltä."
Ja älä tee tätä vastentahtoisesti, omista joustamisista ja vastaantuloista kirjaa pitäen, vastapalvelusta odottaen, vaan omasta halusta ja rakkauden takia, ja ole kärsivällinen, niin ehkä mieskin alkaa huomioida sinua taas tavoilla jotka oli jo häneltä päässeet unohtumaan. - "uusio rouva"
10+19 kirjoitti:
Olen eronnut mies ja sitä mieltä, että kaikki naiset kyllästyvät mieheensä. Asiaan ei vaikuta onko lapsia vai ei, miehen tavat jne eivät vaikuta. Se vain tapahtuu aina aikanaan. Kyllästymisestä voi päästä yli ja sitten aurinko paistaa taas, toistaiseksi..
Meillä kun vaimo alkoi kyllästyä minuun niin se ilmeni jatkuvana riitelynä. Ex-vaimoni ei ole pettäjätyyppiä. Oli niin, että jos päätimme jostakin yhteisestä ajasta, jostain erikoisesta kuten matkasta, niin se oli kyllä yleensä hienoa mutta ei korjannut ongelmia jotka vain painuivat taka-alalle ja nousivat sitten arkielämässä taas esiin. Minusta tuo ylläolevassa viestissä kirjoitettu toteutettuna olisi voinut pelastaa meidän liiton:
"Yritä saada miehesi kanssa järjestettyä yhteistä kahdenkeskistä aikaa. Ota hänet erityisesti huomioon, yllätä jollain mukavalla asialla. Ajattele hänestä positiivisesti. Mieti, mikä hänessä on erityisen hyvää. Koska tunnet hänet, tiedät, mikä hänen mieltään lämmittää tai saa hänet peräti syttymään. Käytä naisellisuuttasi, ole viehättävä. Flirttaile hänelle, hymyile. Pidä silmäpeliä. Herätä hänen huomionsa. Hän huomaa sinut uudella tavalla, kun hiukan itse teet työtä sen eteen. Saattaa tuntua naurettavalta, mutta näillä konsteilla olen itse onnistunut "viettelemään" mieheni uudestaan. Ja uudestaankin, kun on joskus tuntunut väljähtyneeltä."
Ja älä tee tätä vastentahtoisesti, omista joustamisista ja vastaantuloista kirjaa pitäen, vastapalvelusta odottaen, vaan omasta halusta ja rakkauden takia, ja ole kärsivällinen, niin ehkä mieskin alkaa huomioida sinua taas tavoilla jotka oli jo häneltä päässeet unohtumaan.Ompa hyvä kannanotto sinulta olet mies joka kulkee jalat maassa vaikka olet eron läpi käynyt.Toivon mukaan löydät sen elämäsi ihmisen olet kyllä sen ansainnut!Kaikkea hyvää sinulle elämääsi!
- Kipinää suhteeseen
"uusio rouva" kirjoitti:
Ompa hyvä kannanotto sinulta olet mies joka kulkee jalat maassa vaikka olet eron läpi käynyt.Toivon mukaan löydät sen elämäsi ihmisen olet kyllä sen ansainnut!Kaikkea hyvää sinulle elämääsi!
Ainoa toimiva suomalaisten seurusteluopas.
http://www.julkkikset.fi/forum/index.php/topic,1666.0.html - 10+19
"uusio rouva" kirjoitti:
Ompa hyvä kannanotto sinulta olet mies joka kulkee jalat maassa vaikka olet eron läpi käynyt.Toivon mukaan löydät sen elämäsi ihmisen olet kyllä sen ansainnut!Kaikkea hyvää sinulle elämääsi!
Kiitos! Sanasi lämmittävät mieltä. Kaikkea hyvää myös sinulle!
- väsynyt nainen
Samoin...olen totaalisen kyllästynyt mieheeni!!!
En viitsi tässä selittää syntyjä syviä, mutta syitä on joka lähtöön.
Luin nuo sinulle annetut vastaukset joissa oli paljon hyvääkin, vaan mikä siinä on että, että molemmissa
vastauksissa sanottiin, että sinun on vieteltävä, oltava, tehtävä, yritettävä????
Siihenhän tämä ainakin meillä on kaatunutkin, että mies on apaattinen, aloitekyvytön, ihan kuin vauva välillä ja minä uupunut hänen hänen jatkuviin menoihinsa ja laiskuuteensa ja siihen, että jos hänellä on vapaa-aikaa, hän ei suinkaan auta minua, vaan vaikka naapurin miestä tai sitten ei tee mitään.
Ja naisen pitäisi "vietellä".......... huh..........
Jos miehellä ei ole yhtään tilannetajua ja tunneälyä ottaa huomioon myös vaimoaan kodinaskareissa ja
helpottaa arjen taakkaa, joka ainakin lapsiperheissä on miltei kokonaan naisen niskoilla....niin naisen pitäisi tuollaista turjaketta vielä yrittää ymmärtää ja vietellä jopa. Ounou...
Minä olen jo luovuttanut. Minun voimillani ei enää yritetä mitään. Tein sitä jo liian kauan itseni unohtaen.
Sinulle voimia, miten sitten asian hoidatkin.- Niinpä
Kas kun et voi muuttaa toista ihmistä tai toisen käytöstä. Voit muuttaa vain itseäsi tai omaa toimintaasi, ja toivoa, että tilanne kokonaisuudessaan kehittyy sen ansiosta.
Et voi muuta kuin hyväksyä sen, että voit valita vain oman käytöksesi. - mk
että jättänyt ne kotityöt tekemättä ja ottanut sinäkin omaa aikaa niin mies olisi voinut herätä kun vaatteet loppuu ja ruokaa ei kukaan tee eikä siivota ollenkaan niin sitten kun mies olisi valittanut niin olist todenneut että et ole tehnyt mitään asioiden eteen ja niin edelleen. Miehelläsi on varmaan ollut kotona niin että naiset tekee kaiken ja ei osaa eikä ole halua muuttua että pariskunnat tekisivät kotityöt kahdestaan.
- Bravda
Niinpä kirjoitti:
Kas kun et voi muuttaa toista ihmistä tai toisen käytöstä. Voit muuttaa vain itseäsi tai omaa toimintaasi, ja toivoa, että tilanne kokonaisuudessaan kehittyy sen ansiosta.
Et voi muuta kuin hyväksyä sen, että voit valita vain oman käytöksesi.Syy on tässä kirjoitti asiaa niinkuin asia mielestäni oikein sanoen on.Ihminen ei toiseksi muutu muualla kuin haudassa.kaikki muu on teatteria ja mennyt mikä mennyt.
- väsynyt nainen
Bravda kirjoitti:
Syy on tässä kirjoitti asiaa niinkuin asia mielestäni oikein sanoen on.Ihminen ei toiseksi muutu muualla kuin haudassa.kaikki muu on teatteria ja mennyt mikä mennyt.
Asia on tiedossani nyt, kun sen tajusin...siksi en enää yritäkään.
On loppusiivouksen aika! - Onnellinen
Niin, onhan se niinkin, että jos mies ei osoita mitään tunteita naiselleen, miksi naisen pitäisi olla se joka suhteen herättää taas eloon... Mä oon ollut suhteessa pian 6 vuotta, ja välillä on ollut huonompia kausia. Mutta ne on aina lopulta selvitetty puhumalla, ja miettimällä mistä se johtuu. Ollaan matkusteltu, mutta myös huomioitu toisemme arjessa. Mun mielestä ensimmäinen vaihe suhteen korjaamisessa on se, että molemmat todella huomaa ongelmat ja haluaa ne korjata. Sen jälkeen voi miettiä, miten ne korjataan. En tiedä viettelystä, korjaako se sitten ongelmat jos nainen pukeutuu hepeneisiin, no, ehkä tunniksi. Mitä sen jälkeen? Siinä pitäisi olla molempien mukana, halauksia, yhdessä tekemistä, keskustelua... Tehkää asioita mistä molemmat nauttii... Tärkeintä on elää päivä kerrallaan. Jos miestä taas ei tunnu kiinnostavan suhteen korjaus, miksi korjata? Ei kukaan ansaitse kumppania joka ei välitä...
- pipukka
Niinpä kirjoitti:
Et voi muuta kuin hyväksyä sen, että voit valita vain oman käytöksesi.jos intohimo välillänne on kuollut, sitä ei uudestaan saa syttymään, ja tää on tosi. Jos kyllästyt toiseen nimenomaan sänkyhomiin, se on tuhon tie. Tiedät etukäteen joka kosketuksen, joka huokauksen, joka ainoan eleen, ne toistuvat aina, ne ovat synnynnäisiä, niitä ei voi opetella.
- ghtght
Oletko pyytänyt sitä apua?
Minä elän samaisessa apaattisessa vaiheessa, kun askareiden aikatauluissa, määrässä ja toteutustavassa ei ole mitään järkeä, olen antanut itseni delegoida ne hommat naiselle. Tehköön ne sitten ihan niin kuin haluaa. Jos apua ei pyydetä, en sitä tarjoakaan.
Jos se lähtee, niin sitten lähtee. Näkeehän sen kaikesta ettei kumpikaan ole tilanteeseen tyytyväinen mutta jos ei ole haluakaan tehdä arjen asioita järkevästi niin minä en siihen soppaan sekaannu. En ala arvaamaan enää mitähän toinen mahtaa tarkoittaa. Asiat joko tuodaan selkoielisenä, ajoissa ja huutamatta esiin tai en tee mitään.
Kuulostaako tutulta? - ghtght
Onnellinen kirjoitti:
Niin, onhan se niinkin, että jos mies ei osoita mitään tunteita naiselleen, miksi naisen pitäisi olla se joka suhteen herättää taas eloon... Mä oon ollut suhteessa pian 6 vuotta, ja välillä on ollut huonompia kausia. Mutta ne on aina lopulta selvitetty puhumalla, ja miettimällä mistä se johtuu. Ollaan matkusteltu, mutta myös huomioitu toisemme arjessa. Mun mielestä ensimmäinen vaihe suhteen korjaamisessa on se, että molemmat todella huomaa ongelmat ja haluaa ne korjata. Sen jälkeen voi miettiä, miten ne korjataan. En tiedä viettelystä, korjaako se sitten ongelmat jos nainen pukeutuu hepeneisiin, no, ehkä tunniksi. Mitä sen jälkeen? Siinä pitäisi olla molempien mukana, halauksia, yhdessä tekemistä, keskustelua... Tehkää asioita mistä molemmat nauttii... Tärkeintä on elää päivä kerrallaan. Jos miestä taas ei tunnu kiinnostavan suhteen korjaus, miksi korjata? Ei kukaan ansaitse kumppania joka ei välitä...
Syy ja seuraus: ei tauti parane pelkästään kipulääkkeitä syömällä. Miksi mies on lopettanut tunteiden osoittamisen? Katselin 10 vuotta arjen touhuja ja lukuisista kauniisti sanomisista huolimatta asioihin ei tullut tolkkua, se tuntui ettei sillä ole merkitystä mitä sanon joten ei sillä ole sitten merkitystä jos teen tai olen tekemättä tai sanomatta enää mittän. Siksi naisen pitäisi herätä ja herättää suhde eloon koska se on sen sammuttanut.
Se sanoi että jos ei asiat muutu niin lähtee, johon toivotin hyvää matkaa. Se säikähti niin että on ollut kusi sukassa sen jälkeen mutta ei edelleenkään korjaa tapojaan joten........... - Suositukset sinulle.
väsynyt nainen kirjoitti:
Asia on tiedossani nyt, kun sen tajusin...siksi en enää yritäkään.
On loppusiivouksen aika!kun loppusiivous alkaa. Loppusiivouksia ei tarvitse tehdä alipalkattuna :)
- MMMies<
pipukka kirjoitti:
jos intohimo välillänne on kuollut, sitä ei uudestaan saa syttymään, ja tää on tosi. Jos kyllästyt toiseen nimenomaan sänkyhomiin, se on tuhon tie. Tiedät etukäteen joka kosketuksen, joka huokauksen, joka ainoan eleen, ne toistuvat aina, ne ovat synnynnäisiä, niitä ei voi opetella.
Saa,tai ainakaan se ei parane kumppania vaihtamalla..Vaikka kuinka vaihtaisi partneria niin aina lopulta kosketukset ja huokaukset tulee tutuiksi..Jos tuota kautta lähtee tyytyväisyyttä ja onnea hakemaan ei tule koskaan löytämään mitään..
- vielä hukassa
itselläni vastaavia kokemuksia....mutta olen mies!!!
Olen väsynyt kuuntelemaan kuinka toinen on koko ajan kipeä/sairas...on jos mitäkin tautia ja sairautta...siis ilmeisesti sääliä hakevaa.....hän on pettänyt useita kertoja...ja luvannut parantaa tapansa!!!
Hänen kanssaan keskustelut on sitä,että valittaa joka asiasta...kuinka ex-mies oli sitä(erosta jo yli 10v.) tai kuinka töissä joku teki sitä tai tätä. Ketään ei saa kuitenkaan moittia tai sanoa kenestäkään mitään pahaa!!!
En vaan tunne enää jaksavani.
En vaan tunne löytäväni enää sitä kipinää mikä oli tavatessamme.
Oman elämäni tässä ilmeisesti vaan tuhlaan seuratessani ihmistä joka lupaa ja lupaa...tehdäkseen sitten aivan toisin?
Siis tätä olen jaksanut yli kymmenen vuotta..............onko liikaa jos ajattelee itseään edes hetken ja lähtee stressaamattomaan tilaan ja jättää tällaisen suhteen???
ei se ole välttämättä aina mies ,mistä ongelmat johtuu...... - Ihan ite
En tiedä kenenkään elämän tilannetta ja kuinka paljon olet yrittänyt, uskon että olet kovasti panostanut perheeseesi ja mieheesi. Mutta ajatuksena kuitenkin haluan laittaa rteenpäin, joskus kun suhteessa vain toinenkin jaksaa yrittää niin pikku hiljaa sattaa sen toisen osapuolen silmät avautua. Me peilaudutaan toisistamme niin negatiivisissa kuin positiivisissa asioissa. Mutta on todellakin tilanteita jolloin ei auta mikään, toinen on valinnut tiensä mitä kulkea.
- pipukka
MMMies< kirjoitti:
Saa,tai ainakaan se ei parane kumppania vaihtamalla..Vaikka kuinka vaihtaisi partneria niin aina lopulta kosketukset ja huokaukset tulee tutuiksi..Jos tuota kautta lähtee tyytyväisyyttä ja onnea hakemaan ei tule koskaan löytämään mitään..
mitään vaihtoa suosittele, riippuu miten ystävyys kantaa. Ovatko molemmat valmiita elämään ilman seksiä, koska se ei onnistu, jos se ei kiinnosta, kyseisen henkilön kanssa.
- ölfdgsapdgjäsoidähid
Onnellinen kirjoitti:
10 yhteistä vuotta alkaa olla kasassa täälläkin. Rakastan miestäni mutta hiipuu se tunne aina välillä melko paljon. Nyt on ollut pelko ja ahdistus koko talven että kaikki loppuu, seksiä on tosi vähän ja miestä aina vaan väsyttää eikä se enää juuri koske sellaisiin paikkoihin. Halaa kyllä ja pussaa joka päivä ainakin kerran mutta jotenkin se tuntuu vähän rutiinilta. Mies oli aikasemmin kiihkeä ja halusi seksiä joka päivä ja ei niin väliä paikalla tai ajalla, nyt se välttelee enemmän. Olen miettinyt että onko sillä joku toinen kun ei enää kiinnosta. Kysynytkin siitä ja sanoo ettei ole ja kyl rakastaa mua. Onko vaan niin että suhde on niin väljähtänyt ettei enää kipunoi ja mitä vois tehdä. En kehtaa aina aloittaa kun joka kerta tulee näpeille.
Itseä haluttaa tosi paljon välillä ja olenkin tästä kärsinyt jo tovin....ymmärrän paljon paremmin nyt miehiä jotka valittaa ettei vaimolta saa seksiä....on hirveää kun tekee mieli eikä saa.
Olen sellasenkin seikan pannut merkille että mies nykyään huutaa minulle tosi äkkiä ja hermostuu pienistä ihan kohtuuttoman paljon, toki on luonnoltaan sellanen, mut nyt vaan kaikki on kasaantunut ja se häiritsee mua. Onkohan tää lopun alkua?
Niin työssä kuin ihmissuhteissakin käy helposti, että urautuu ja tekemisistä katoaa sen myötä henki. Pitkässä parisuhteessa samanlaistaa toiseen osapuoleen ja jos se sattuu olemaan mies, niin itseen tarttuu miesten puutyöiden tapaan maailmaa ja ihmissuhteita hahmottava lähestymistapa, joka ei ole kovin hedelmällinen mihinkään muuhun kuin rakenteluun. Etenkin kaikessa ihmisiin liittyvässä olisi muistettava, että ihmisen käyttöohje on luonto eikä ruutumalli.
Hengen saa tekemisiinsä takaisin sillä, että omaksuu ominta itseään vapaasti kuvastavan tekemisentavan ikään kuin olisi juuri matkalle lähdössä tai löytänyt jonkin vuosien takaisen rakkaan harrastuksensa uudelleen, taas oman sielunsa äänestä kiinni saaden. Sitä varten on heitettävä vakiintuneet tavat harteiltaan, sillä ne ovat kuin laatikoita, jotka varaavat sinut täysin niin ettet kohta pysty tekemään mitään täyspainoisesti. Jos siis heität tavat mielessäsi pois ja kuuntelet mieltymystesi ääntä (myöskään puolisosi ei ole yhtä kuin tapansa!), niin kapasiteettisi vapautuu ja jaksat vapaalla tavalla tehden kaiken sen, mistä tavat huolehtivat ja paljon muuta! Jos noudatat tuota tekemisentapaa, joka perustuu siihen että noudatat luontaisten mieltymystesi ääntä ("pidän mansikoista") ja etsit uudenm puhtaan mieltymyksiisi ja parhaaseen ymmärrykseesi perustuvan muodon kullekin elämän alueelle ja tekemiselle, niin elämän tapojen alle kadonnut innostuneisuus, aito kiinnostuneisuus, vapaamuotoisuus ja luonnollinen mieltymyksiin pohjautuva sosiaalisuus palautuvat kuin eivät olisi koskaan poissa olleetkaan. Mutta ehtona siis tavanmukaisuuksien kahleen karistaminen ja maailman näkeminen tuorein silmin. Tämä ei edellytä, että oikeasti lähtisit matkalle tms., sillä jos löydät oikean asenteen, niin viisi minuuttia uudelleen orientoitumista riittää: karista jännitykset harteiltasi, rentoudu ja mieti, mitä asisoita rakastat elämässäsi...- Viivi.K
Eka avioliitto kesti vuoden ja toinen avioliitto kaksi vuotta . Kolmatta ei tule ikinä. Parhaat vuodet elämästä olen asunut yksin . Ensin asuin lasteni kanssa ja nyt yksin . Viihdyn erittäin hyvin yksin.
- eikka70
Viivi.K kirjoitti:
Eka avioliitto kesti vuoden ja toinen avioliitto kaksi vuotta . Kolmatta ei tule ikinä. Parhaat vuodet elämästä olen asunut yksin . Ensin asuin lasteni kanssa ja nyt yksin . Viihdyn erittäin hyvin yksin.
ei nimittäin aina kun aloittaa uuden parisuhteen tulee arki ennemmin tai myöhemmin vastaan..
Minun näkemys on ko.asiaan että parisuhdetta pitää hoitaa miehen ja naisen välillä ja kummankin pitää olla valmiita tekemään suhteen eteen töitä ei vaan toisen, sillä jos toinen on vaan rankentaja niin tulee martyyri meininki ja jossain vaiheessa tulee riita.
Itse tekisin tuossa vaiheessa että ottaisin yhteistä aikaa ilman lapsia ja järjestäisin rauhallisen tilanteen ja ottaisin puheeksi asian kumppanille.
Ilman mitään syttelyä ilman mitään riitaa.
Joskus voi olla että toinen ei ota kuuleviin korviin asiaa mutta kannattaa muistaa että ulkokuori voi hämätä.
Antaaa aikaa toiselle sulatella asiaa ja jatkaa toisen huomioimista omalta osaltaan, jossain vaiheessa yrittää uudestaan uskon että toinen kun on mietinyt asioita niin on valmis puhumaan.
En tietenkään ole mikäään alan asiantuntia mutta kivikkoja rämpineenä tiedän että martyyrin ja jörökin asenteella ei ole tulevaisuutta ja kaksoiselämä myös syö sinua ja sitä kautta suhdetta.
Oppikaamme kuuntelemaan ja näkemään elämäämme toisin silmin. - Katariina. H
eikka70 kirjoitti:
ei nimittäin aina kun aloittaa uuden parisuhteen tulee arki ennemmin tai myöhemmin vastaan..
Minun näkemys on ko.asiaan että parisuhdetta pitää hoitaa miehen ja naisen välillä ja kummankin pitää olla valmiita tekemään suhteen eteen töitä ei vaan toisen, sillä jos toinen on vaan rankentaja niin tulee martyyri meininki ja jossain vaiheessa tulee riita.
Itse tekisin tuossa vaiheessa että ottaisin yhteistä aikaa ilman lapsia ja järjestäisin rauhallisen tilanteen ja ottaisin puheeksi asian kumppanille.
Ilman mitään syttelyä ilman mitään riitaa.
Joskus voi olla että toinen ei ota kuuleviin korviin asiaa mutta kannattaa muistaa että ulkokuori voi hämätä.
Antaaa aikaa toiselle sulatella asiaa ja jatkaa toisen huomioimista omalta osaltaan, jossain vaiheessa yrittää uudestaan uskon että toinen kun on mietinyt asioita niin on valmis puhumaan.
En tietenkään ole mikäään alan asiantuntia mutta kivikkoja rämpineenä tiedän että martyyrin ja jörökin asenteella ei ole tulevaisuutta ja kaksoiselämä myös syö sinua ja sitä kautta suhdetta.
Oppikaamme kuuntelemaan ja näkemään elämäämme toisin silmin.Itse olen sinkku-nainen . Olen seurannut kuinka ystäväni ovat menneet naimisiin ja nyt ovat melkein kaikki jo eronneet. Eipä näytä onni kestävän . En vois ajatellakkaan että menisin naimisiin nuorena . Haluan ensin nähdä maailmaa yksin . Tykkään matkustella paljon. Sitten ehkä 30-40 vuotiaana on avioliiton aika . Lapsia en aio tehdä ollenkaan .
- 7 v sitä kesti
Viivi.K kirjoitti:
Ei muuta kun nainen vaihtoon>>sit se alkaa toimia.
Just eilen 30.01.2010 päätettiin että ei ole meillä tulevaisuutta.
Omassa kotona on ihan hyvä olla >>ei ole ketään "rutisijaa" siinä enkä ole kuulemass että "tuostakaan ei ole mihinkään" >>Selkä romuna, niin on pakko olla välillä pitkällään et olo helpottuu.
Ihan hyvä näin - jiuy
Katariina. H kirjoitti:
Itse olen sinkku-nainen . Olen seurannut kuinka ystäväni ovat menneet naimisiin ja nyt ovat melkein kaikki jo eronneet. Eipä näytä onni kestävän . En vois ajatellakkaan että menisin naimisiin nuorena . Haluan ensin nähdä maailmaa yksin . Tykkään matkustella paljon. Sitten ehkä 30-40 vuotiaana on avioliiton aika . Lapsia en aio tehdä ollenkaan .
olet todella fiksu nainen,saat itsellesi juuri sellaisen elämän kuin haluat.eikä ne lapset näytä ihmisille mitään onnea tuovan.mutta kateuden kohteeksi joudut ainakin naisten puolelta, eihän ihmisellä hyvin saa mennä...puhun kokemuksesta
- vielä hukassa
Viivi.K kirjoitti:
Ei se oike etsimällä löydy......Miehissäkin on eroja.
Sanovat että nainen/mies etsivät sellaista tietyn opun mallin mukaista miestä itselleen....mihin ovat oppineet lapsuudessaan....kokeile hieman eilaista...se voipi auttaa!!! - tyhjä ilmapallo
Lueskelin näitä juttuja ihan viihteeksi ja omia pähkäilllen. Totesin, että minulla on käynyt nyt työn kanssa tuo hengenmenetys, mistä ihmejuttu kerrot. Ei tunnu olevan intoa eikä juuri sitä sielun mukanaoloa missään omissa touhuissa ja pitäisi olla mukamas luova. Olen kadehdittavassa työssä ja olen pitkään ponnistellut ja kouluttautunut tämän eteen ja nyt tuntuu kuin olisi tyhjä ilmapallo viimeisiä ilmoja pörisemässä ja nykyisin vain välttelen työtä ja siirrän asioita eteen päin kun voisi tehdä joka päivä hiljalleen asioita. Tuo neuvosi oli aivan kuin minulle tarkoitettu ja osoitettu.
Suuri kiitos sinulle! Näin sitä sokeakin kana löytää kultajyvän odottamattomasta paikasta joskus. =))))) - kostuttaja
vielä hukassa kirjoitti:
Ei se oike etsimällä löydy......Miehissäkin on eroja.
Sanovat että nainen/mies etsivät sellaista tietyn opun mallin mukaista miestä itselleen....mihin ovat oppineet lapsuudessaan....kokeile hieman eilaista...se voipi auttaa!!!Olet vain yhteiskunnassamme vallitsevan rakkaushypetyksen uhri. Media, lehdet ja ihmiset toistelevat toisilleen, että kahden ihmisen tulee rakastaa toisiaan, voidakseen elää yhdessä.
Näin sitä toistetaan ja toistetaan, ja sitten jotkut alkavat uskoa tähän totuutena. Kun ei ole rakastunut, niin sitten ajatellaan, että on jotain vikaa, ja pitää hakea eroa.
Kyse on kuitenkin vain myytistä. Avioliiton tarkoituksena on todellisuudessa se, että siinä mies ja nainen harjoittavat keskenään seksiä. Yhteiskuntamme on sillä tavoin järjestetty, että seksiä saa käytännössä vain avioliitoissa ja avioliitoissa. Tämän takia parit pysyvät yhdessä.
Seksi ja lasten kasvatus. Siinä ne syyt todellisuudessa on pysyä avioliitossa. Kun asiasta on tehty kyselytutkimuksia, niin valtaosa aviopareista mietiskelee vakavissaan, että mistä löytäisi uuden puolison. Ajatukset pyörivät myös eron ympärillä. Yhdessä pysytään sen takia, että sinkkuna eläminen olisi kurjaa. Ei saisi esimerkiksi seksiä. Sinkut esittävät, että heillä olisi muka aktiivinen seksielämä, mutta he valehtelevat, että ei kurja totuus paljastuisi. Saavat seksiä korkeintaan kerran vuodessa, jos sitäkään. Tämän todistavat tilastot. Suomalainen nainen on ollut elämänsä aikana yhdynnässä viiden miehen kanssa. Ei ole mitään iloisia sinkkunaisia, jotka hyppisivät miehestä mieheen. On vain puutteen katkera ikuinen alho.
Lopeta siis turha naistenlehtihaikailu siitä, että avioliitossa pitäisi olla rakkautta. Ei sitä ole muillakaan. Kaikki vain iloisesti teeskentelevät, että heillä on parisuhde, jossa suuri rakkaus kukoistaa.
- JH
Olotilasi on kuin suoraan parisuhteen oppikirjasta. Puhutaankin "7 vuoden kriisistä". Alussa suhteessa on hullaantuminen ja rakastuminen. Tunteet ajan mittaan tasaantuvat, ja noin 7 vuoden kuluttua suhteen alkamisesta ollaan tilanteessa, jossa sinäkin nyt olet. Kysyt, että onko muilla samanlaisia kokemuksia. Aivan varmasti on - lähes jokaisella. Suhteessa tulee aikoja, jolloin tunteet ovat alamaissa eikä läheisyys oikein maistu. Silloin on hyvä pitää mielessä, mitä avioliiton solmimisessa sanotaan: "Tahdon rakastaa". Sinulla tuntuu olevan tuota tahtoa, joten asiasi ovat siinä mielessä hyvällä mallilla.
Pienet lapset vievät paljon aikaa, joten mitään suurta irtiottoa arjesta ei voi järjestää. Jotain kannattaa kuitenkin keksiä. Pelkkä kahdenkeskinen kylpyläviikonloppu voisi auttaa. Antakaa lapset hoitoon luotettavalle ihmisille ja vannottakaa, ettei teille saa soittaa kuin hengen hädässä. Sen jälkeen menkää kylpylään parin päivän lomalle. Teidän ei tarvitse huolehtia mistään muusta kuin suhteestanne ja toisistanne tuon viikonlopun aikana.- ei kohta jaksa
Meilläpä on kanssa pattitilanne. Lapsia ei ole ja asumme avoliitossa. Pari vuotta takana. Olimme hyvin rakastuneita ja i´nnoissamme muuttaessamme yhteen. Olemme kolmekymppisiä. Minä olin muutamaa kuukautta aiemmin menettänyt äitini. Sitten avopuolisolleni ilmaantui mielenterveysongelmia. Olin varma että kyllä tästäkin selvitään. Olemme sitkeästi yrittäneet ja molemmat haluaisi suhteen toimivan. On vain kuitenkin erittäin raskasta, kun molemmilla on ahdistusta ja masennusta. Omani johtuvat pitkälti raskaista kokemuksistani elämässä. Käyn asioita eräässä ryhmässä läpi.Koeta siinä iloita, vietellä flirttailla ja hymyillä..olemme työelämässä molemmat ja työpäivät vievät jo kaikki mehut. Illat ja vkonloput menevätkin sitten ihan väsymystä pois levätessä. Pelkään todella, että kaikki yrityksemme valuvat hukkaan, ja suhde kaatuu lopulta, kun molempien voimat loppuvat.
- vaikeuksista voitto
ei kohta jaksa kirjoitti:
Meilläpä on kanssa pattitilanne. Lapsia ei ole ja asumme avoliitossa. Pari vuotta takana. Olimme hyvin rakastuneita ja i´nnoissamme muuttaessamme yhteen. Olemme kolmekymppisiä. Minä olin muutamaa kuukautta aiemmin menettänyt äitini. Sitten avopuolisolleni ilmaantui mielenterveysongelmia. Olin varma että kyllä tästäkin selvitään. Olemme sitkeästi yrittäneet ja molemmat haluaisi suhteen toimivan. On vain kuitenkin erittäin raskasta, kun molemmilla on ahdistusta ja masennusta. Omani johtuvat pitkälti raskaista kokemuksistani elämässä. Käyn asioita eräässä ryhmässä läpi.Koeta siinä iloita, vietellä flirttailla ja hymyillä..olemme työelämässä molemmat ja työpäivät vievät jo kaikki mehut. Illat ja vkonloput menevätkin sitten ihan väsymystä pois levätessä. Pelkään todella, että kaikki yrityksemme valuvat hukkaan, ja suhde kaatuu lopulta, kun molempien voimat loppuvat.
Tämä on sinulle: vaikeaa!! Eikö teidän kuuluisi nimenomaan kokemustenne vuoksi saada toisistanne tukea? Kurjat kokemukset elämässä ja masentuminen ovat kovia paikkoja, mutta noinkin tuoreen suhteen kuin teillä (2v) kuuluisi kyllä toimia rakentavana voimana eikä kuluttavana.
Miellä mieheni kanssa oli samanlainen kriisivaihe muutama vuosi sitten, jolloin mieheni menetti työpaikkansa ja masentui ja minun läheiseni sairastui vakavasti samaan aikaan. Ei ollut meillä romantikkaa, yhteistä tekemistä ym suhteeseen kuuluvaa silloin, mutta jotakin meillä sentään oli: tosin olemassaolo ja hiljainen tuki. Iltaisin ja viikonloppuisin istuimme kumpikin omissa maailmoissamme eikä mitään yhteistä päällepäin näyttänyt olevan, mutta toisen läsnäolo oli kuitenkin kantavaa. Tällä hiljaisellä ymmärryksellä kumpikin jaksoi, sanaton ymmärrys toista kohtaan oli rauhoittavaa ja arki (esim kotityöt) tuntuivat helpommalta jaksaa kun meitä oli kaksi niitä tekemässä (tai jättämässä tekemättä).
Toisen pahaa oloa oli helppo ymmärtää kun itsellä oli samalla tavoin paha olo. Ja tuli myös se aika, kun padot alkoivat avautua ja aloimme keskustella ja pääsimme elämään kiinni uudelleen. Ylämäki alkoi ja myöhemmin olen tajunnut, että ei aina tarvitse ruotia asioita puhumalla ja jaksaa tehdä töitä suhteen piristämiseksi, joskus voi riittää pelkkä läsnäolo, vaikkei se olisikaan henkistä. Puhumisen aika tulee sitten myöhemmin kun siihen ollaan valmiita.
Sinun kannattaisi meittiä miksi näin ei kohdallanne ole. Jos kummallakin on raskasta, niin miksi te vielä kulutatte toisianne loppuun? Miksi ette saa toisistanne voimaa? Elämän ollessa henkisesti raskasta myös työssäkäynti on kuormittavaa ja on ymmärrettävää, että iltaisin ja viikonloppuisin vain levätään. Mutta eikö näin kuulukin olla? Miksi teidän pitäisi tehdä jotain extremeä kun molemmat ovat voimiensä äärirajoilla? Miksi ette anna toistenne olla väsyneitä ja anna toiselle ymmärrystä ja rauhaa?
- onnellinen mies
Tää nykypolven uusavuttomuss näkyy joka sektorilla, ei jumalauta osata edes ettiä virikkeitä parisuhteeseeen.
No miepä avitan.
1. hommatakaa lapsenvahti ja ihan elokuvia, kävelylenkki jne samana iltana kotiin juttuja
2. Tehkää viikonloppu reissuja jonnekkin mökille vaikka, nyt kun on lunta saa pikku erämaamökissä hyvän tunnelman jne.. Vai pitääkö kertoa mitä siellä tehdään, no ei kai
3. Tehkää viikon reissu jonnekkin
4. Tehkää ruokaa yhdessä
5. Menkää vaikka kylän esson kahvilaan yhdessä aamukahville
Yritän siis sanoa, että tehkää asioita hieman eritavalla ja YHDESSÄ!!!!! Meillä 15v takana ja minulla ei ole ollut missään vaiheessa tuota sinun mainitsemaasi tunnetta. Minä olen suhteessamme se kehittelijä, eli yllätyksiä jne.. ja niiden järkkääminen on tosi kivaa. Taasen vaimoni on nautiskelija joka ainakin vielä on kerta toisensa jälkeen myyty ;=)
Tai meillä on vaan käynyt niin hyvä tuuri että molemmat olemme jalatmaassa ihmisiä, ja realisteja jotka eivät rakentele pilvilinnoja, ja koe pettymyksiä kun asiat ei menekkään juuri niinkuin fantasioin.- Tinkula
Upeaa, että löytyy vielä ihmisiä, jotka osaavat kyseenalaistaa tämän "kyllästymishapautuksen". Elin sen seitsemän vuotta parisuhteessa, josta puuttui alusta lähtien intohimo tai sellainen, kenties tarkoituksenmukainen, huuma. Mies vaikutti hyvältä, herkältä ja välittävältä, mutta hänen vahvuuksiinsa ei kuulunut keskustelu tai rakentava parisuhteessa eläminen, vaikka hänellä oli enemmän parisuhdekokemusta kuin minulla.
Tein valtavasti asioita yhteisen elämän, hyvän ja vaihtelun vuoksi. Olen realisti, jalat maassa -tyyppi ja hyvän kasvatuksen saanut aikuinen nainen. En todellakaan ole päälläpäsmäri, pomottaja tai pirttihirmu. MInulle on kuitenkin tärkeää, että elämässä on haaveita, tavoitteita ja suunnitelmia. Pyrin pitämään suhdetta vireänä sen eri osa-alueilla, yritin vetää miestä mukaan. Hän ilmeisesti kuitenkin torjui minut lähestulkoon kaikilla parisuhteen osa-alueilla ja vetäytyi sohvan nurkkaan ja omaan maailmaansa, josta yritin aluksi lempeästi ja myöhemmin keskustellen ja lopulta lopen kyllästyneenä häntä repiä "tähän maailmaan". En siis saanut miestäni mukaan, kuten edellinen kirjoittaja sai naisensa. Elämämme urautui rutiineihinsa, jotka riittivät miehelleni..ilmeisesti..mutta eivät minulle. Elämä oli yllätyksetöntä, tapahtumaköyhää omassa pihapiirissä pyörimistä.
Muilta miehiltä sain kyllä huomionosoituksia ja ystävällistä kohtelua, mutta koska olin sitoutunut mieheeni, en tietenkään pettänyt.
Ilmoitin miehelleni viimeisen yhteisen vuoden keväällä, että en jaksa enää. Haluan keskustella tahtotiloista ja tulevaisuudesta. Sitä keskustelua ei tullut, ja mies meni aivan lukkoon löytäessään eräänä päivänä postilaatikosta vuokra-asuntotarjouksen, joka oli osoitettu minulle. Sanoin, että tämä on herätys sinulle. Pyysin aikalisää, jota miulle ei suotu. Pyysin yhteistä tekemistä, iloisia hetkiä....ja elämä pyöri samoissa rutiineissa. Tämä järkytti minua, sillä janosin rutiinien höysteeksi jotain virkistävää.
Mutta kuinkas minulle kävi. Mieheni alkoi kärsiä mielenterveysongelmista, jotka hän kiisti. Hänen käytöksensä muuttui. Kiltti, hiljainen ja harkitseva mies muuttui äkäiseksi, harkitsemattomaksi, ilkeäksi ja turhaan päätään aukovaksi "teinipojaksi". Nimitän häntä "teinipojaksi", koska näin, että teinivuosien kuohunta on jäänyt kokematta ja se piti elää yli 30-vuotiaana vahvan ja aikuisen ihmisen kanssa, koska omat vanhemmat ovat olleet ylihuolehtivia ja materialistisilla keinoilla lapsen tarpeet tyydyttäviä.
Mieheni ilmeisesti teki aloitteen työkaverinsa suuntaan, joka oletettavasti oli jo sopeutunut ikuisen sinkun ajatukseen. Heidän välillään alkoi viestittely ja asioiden jakaminen. Minun suuntaani se näyttäytyi peittelynä, valehteluna ja vihanpitona. Miehen käytös muuttui täydellisesti. Hän teki toisen vuoksi kaikkea, mitä minä olin toivonut yhteiseen elämääni. Sukupuolisuhdetta miehellä ja tämän työtoverilla ei käsittääkseni ollut. Mies oli kuin jossakin sekavuuden tilassa, koska hänen käytöksensä oli epäjohdonmukaista ja epätasapainoista. Hänen itseluottamuksensa voimistui sellaisiin mittoihin, että hänen toimintansa täytti narsismin tunnusmerkit, joskaan esim. empatia ei kuulunut koskaan hänen vahvuuksiinsa.
Erosimme. Olin pettynyt, koska itse olin panostanut paljon suhteeseen. Minusta tuntui, että toinen ei vaivautunut selvittämään suhteen epäkohtia tai yhteistä elämää haittaavia asioita.
Eromme jälkeen noin 9 kuukauden kuluttua mies on alkanut tapailla tätä työkaveriaan muutoinkin kuin harrastuksen puitteissa. Hän luo viesteissään vaikutelman siitä, että hän on kohdannut hengenheimolaisen, ihmisen, joka suhtautuu elämään samoin kuin hän, suunnittelematta, keskustelematta, unelmitta tai tavoitteitta elämässä eteenpäin soljuen. Silti saan häneltä jatkuvasti kaipaavia viestejä. Olen kehottanut häntä suhtautumaan vihdoin ihmissuhteisiin vakavasti ja aikuismaisesti.
Monesti tuntuu siltä, että naiset ovat mukautuvampia ja joustavampia parisuhteessa, mut varmasti poikkeuksia on suuntaan ja toiseen. - Vaikea Nakki
Tinkula kirjoitti:
Upeaa, että löytyy vielä ihmisiä, jotka osaavat kyseenalaistaa tämän "kyllästymishapautuksen". Elin sen seitsemän vuotta parisuhteessa, josta puuttui alusta lähtien intohimo tai sellainen, kenties tarkoituksenmukainen, huuma. Mies vaikutti hyvältä, herkältä ja välittävältä, mutta hänen vahvuuksiinsa ei kuulunut keskustelu tai rakentava parisuhteessa eläminen, vaikka hänellä oli enemmän parisuhdekokemusta kuin minulla.
Tein valtavasti asioita yhteisen elämän, hyvän ja vaihtelun vuoksi. Olen realisti, jalat maassa -tyyppi ja hyvän kasvatuksen saanut aikuinen nainen. En todellakaan ole päälläpäsmäri, pomottaja tai pirttihirmu. MInulle on kuitenkin tärkeää, että elämässä on haaveita, tavoitteita ja suunnitelmia. Pyrin pitämään suhdetta vireänä sen eri osa-alueilla, yritin vetää miestä mukaan. Hän ilmeisesti kuitenkin torjui minut lähestulkoon kaikilla parisuhteen osa-alueilla ja vetäytyi sohvan nurkkaan ja omaan maailmaansa, josta yritin aluksi lempeästi ja myöhemmin keskustellen ja lopulta lopen kyllästyneenä häntä repiä "tähän maailmaan". En siis saanut miestäni mukaan, kuten edellinen kirjoittaja sai naisensa. Elämämme urautui rutiineihinsa, jotka riittivät miehelleni..ilmeisesti..mutta eivät minulle. Elämä oli yllätyksetöntä, tapahtumaköyhää omassa pihapiirissä pyörimistä.
Muilta miehiltä sain kyllä huomionosoituksia ja ystävällistä kohtelua, mutta koska olin sitoutunut mieheeni, en tietenkään pettänyt.
Ilmoitin miehelleni viimeisen yhteisen vuoden keväällä, että en jaksa enää. Haluan keskustella tahtotiloista ja tulevaisuudesta. Sitä keskustelua ei tullut, ja mies meni aivan lukkoon löytäessään eräänä päivänä postilaatikosta vuokra-asuntotarjouksen, joka oli osoitettu minulle. Sanoin, että tämä on herätys sinulle. Pyysin aikalisää, jota miulle ei suotu. Pyysin yhteistä tekemistä, iloisia hetkiä....ja elämä pyöri samoissa rutiineissa. Tämä järkytti minua, sillä janosin rutiinien höysteeksi jotain virkistävää.
Mutta kuinkas minulle kävi. Mieheni alkoi kärsiä mielenterveysongelmista, jotka hän kiisti. Hänen käytöksensä muuttui. Kiltti, hiljainen ja harkitseva mies muuttui äkäiseksi, harkitsemattomaksi, ilkeäksi ja turhaan päätään aukovaksi "teinipojaksi". Nimitän häntä "teinipojaksi", koska näin, että teinivuosien kuohunta on jäänyt kokematta ja se piti elää yli 30-vuotiaana vahvan ja aikuisen ihmisen kanssa, koska omat vanhemmat ovat olleet ylihuolehtivia ja materialistisilla keinoilla lapsen tarpeet tyydyttäviä.
Mieheni ilmeisesti teki aloitteen työkaverinsa suuntaan, joka oletettavasti oli jo sopeutunut ikuisen sinkun ajatukseen. Heidän välillään alkoi viestittely ja asioiden jakaminen. Minun suuntaani se näyttäytyi peittelynä, valehteluna ja vihanpitona. Miehen käytös muuttui täydellisesti. Hän teki toisen vuoksi kaikkea, mitä minä olin toivonut yhteiseen elämääni. Sukupuolisuhdetta miehellä ja tämän työtoverilla ei käsittääkseni ollut. Mies oli kuin jossakin sekavuuden tilassa, koska hänen käytöksensä oli epäjohdonmukaista ja epätasapainoista. Hänen itseluottamuksensa voimistui sellaisiin mittoihin, että hänen toimintansa täytti narsismin tunnusmerkit, joskaan esim. empatia ei kuulunut koskaan hänen vahvuuksiinsa.
Erosimme. Olin pettynyt, koska itse olin panostanut paljon suhteeseen. Minusta tuntui, että toinen ei vaivautunut selvittämään suhteen epäkohtia tai yhteistä elämää haittaavia asioita.
Eromme jälkeen noin 9 kuukauden kuluttua mies on alkanut tapailla tätä työkaveriaan muutoinkin kuin harrastuksen puitteissa. Hän luo viesteissään vaikutelman siitä, että hän on kohdannut hengenheimolaisen, ihmisen, joka suhtautuu elämään samoin kuin hän, suunnittelematta, keskustelematta, unelmitta tai tavoitteitta elämässä eteenpäin soljuen. Silti saan häneltä jatkuvasti kaipaavia viestejä. Olen kehottanut häntä suhtautumaan vihdoin ihmissuhteisiin vakavasti ja aikuismaisesti.
Monesti tuntuu siltä, että naiset ovat mukautuvampia ja joustavampia parisuhteessa, mut varmasti poikkeuksia on suuntaan ja toiseen.Hei!
Sinun tarinasi kolahti, koska siinä noin 80% oli kuin omasta elämästäni. Se, miten kuvailit liittonne ajautumista tilanteeseen, jossa olisi tarvittu kummankin puhaltamista yhteiseen hilleen, innostumista ja yhteisyyttä, ei kaipaa korjaamista. Kaikki oli kuten meidänkin tarinasta. Mieheni on hyvin innovatiivinen työasioissa, mutta perhe ei merkinnyt hänelle juuri mitään. Ja minäkin olin vain koriste, joka siivosi, kasvatti lapset, hoiti kaikki miestenkin työt kotona sekä vielä kävi töissä.
Itse olin vieläpä se, joka huolehti seksuaalisista aloitteista tullen jatkuvasti torjutuksi. (Tässä vaiheessa miespuoliset epäilevät minua lässähtäneeksi ja vastenmieliseksi lähestyttäväksi, koska se tuntuu toimivan ainoana järkisyynä tällaiselle käytökselle. Näin ei kuitenkaan ole. Olen nuoruuteni mitoissa ja painossa ja huolehdin itsestäni erittäin hyvin. Sen sijaan mieheni oli se raappahousuissa ja lippiksessä liikuskeleva keski-ikäinen.)
Yritin aikani saada häntä keskustelemaan, osoittamaan tunteita ja elämään kanssani normaalielämää. Keskustelut tyssäsivät kuin seinään, koska hänellä ei ollut mitään sanottavaa, eikä hänen mielestään ollut asioissa mitään korjattavaa. Hän ei kaivannut naista, keskusteluja, tms. yhteistä tekemistä.
Elin välillä niin kovassa seksuaalisessa puutteessa, että suorastaan anelin häntä, mikä tuntui tietenkin kamalan nöyryyttävältä.
Lopulta päätin täyttää sekä keskustelujen, että seksin tarpeeni kodin ulkopuolella. Seikkailujeni jälkeen kysyin mieheltä, haluaisiko hän tietää, jos olisin häntä pettänyt. Hän ei halunnut, niimpä en väkisin hänelle avautunut.
Muutamia vuosia sitten mieheni muuttui ulkoisesti, laihtui, alkoi liikkumaan ja huolehtimaan ulkonäöstään. Olin ilahtunut, olihan häntä mukavampi katsella. Kävimme yhdessä vaateostoksilla ja hän kävi itsekseenkin. Tarkkana naisena hoksasin muutakin: hänen haaveilevan katseensa ja alati mukana kulkevan kännykän. Selittämättömiä poissaoloja ilmaantui. Kotiintuleva mies näytti aina häpeilevältä ja jotenkin morkkiksissa olevalta. Seksielämämme parantui ja tunsin kerrankin olevani haluttava.
Kunnes selvisi, että miehelläni oli toinen nainen, työpaikalta. Perheellinen nainen, jolla oli hyvä aviomies ja kaksi pientä lasta. Nämä kaksi alkoivat kuherrella työpaikalla aina, kun muut olivat lähteneet. Tapailivat lukuisissa julkisissa paikoissa pienessä kaupungissamme (- dorkat). Minulle asia selvisi asettamalla mieheni suoraan seinää vasten ja ilmoittamalla, että tiedän jo kaiken. En tiennyt, mutta arvasin kyllä, merkit olivat selvät. Sieltä alkoi pikkuhiljaa tulla tunnustuksia. Vielä 3,5 vuoden jälkeen saan tietää asioita, joita en vielä silloin saanut tunnustuksina ulos.
Mieheni ei pystynyt lopettamaan suhdetta, tilanne paheni ja tulehtui kotona. Laitoin eron vireille ja iskin saman tien itselleni lohduttajan. Rakastuin syvästi ja päätin jatkaa elämää uuden mieheni kanssa.
Oma mieheni heräsi tähän shokkiin ja osoitti selviä mustasukkaisuuden merkkejä, oli yhtäkkiä halukas keskustelemaan ja selvittämään tilanteita. Piti työkaveriaan pelkkänä pikkuihastuksena ja helppona nakkina, johon sortui. Piti minua elämänsä ainoana oikeana naisena. Kun torjuin hänet uuden mieheni takia, vaihtui toivorikkaus vihaan ja halveksuntaan. Hän halusi ehdottomasti saada näyttää minulle, että olisi osannut kohdella minua paremmin. Osasihan hän leperrellä tuolle toisellekin. Mutta miksi nyt, kun olin jo siirtynyt elämässäni eteenpäin? Jospa hänen käytöksensä oli vain urosleijonan uhoa, kun reviiri oli vallattu?
Mieheni tunteet vaipuivat syvään masennukseen ja itsetuhoisiin ajatuksiin. Hän valvoi öitä rannalla miettien syntyjä syviä ja kuolemaakin. Hän makasi vatsallaan lattialla ja rukoili minua takaisin.
Olin kahden tulen välissä. Uusi rakastettuni oli paljolti sitä, mitä olin elämässäni etsinyt. Ymmärsin kuitenkin koko ajan, että suhteet ovat aina alussa juuri sellaisia unelmia, joita itsekin elin. Ja ajautuisivat mahdollisesti myöhemmin hyvinkin arkisiin kuvioihin.
JOtta tarinasta ei tulisi liian pitkää, kerron loppuun, että elämme vieläkin aviomieheni kanssa sitä toista vaihetta. Annoin hänelle tilaisuuden ja se kannatti. Käymme vieläkin terapiassa. Kärsin kovasti kokemuksistani. Ero uudesta rakkaasta oli kova. Mieheni ei tunnu surevan minun suhdettani tähän toiseen mieheen millään lailla.
Puhumme välillä mahdollisesta erosta, mutta tiedämme, että pettämistä ei voi enää millään lailla kummankaan kohdalla ohittaa. Se tulisi olemaan parisuhteemme lopullinen niitti.
Elämme nyt hyvää elämää, hellyyttä ja keskusteluja on paljon. Kumpa vain olisin saanut tällaisen parisuhde-elämän helpommalla, kun sitä oikein toivoin ja miestä siihen mukaan houkuttelin. Kohdallamme piti käydä näin. Aika näyttää, pääsemmekö kokemuksistamme koskaan täysin yli. Ajattelen tätä läpikäymäämme draamaa vieläkin päivittäin. - ghtght
Vaikea Nakki kirjoitti:
Hei!
Sinun tarinasi kolahti, koska siinä noin 80% oli kuin omasta elämästäni. Se, miten kuvailit liittonne ajautumista tilanteeseen, jossa olisi tarvittu kummankin puhaltamista yhteiseen hilleen, innostumista ja yhteisyyttä, ei kaipaa korjaamista. Kaikki oli kuten meidänkin tarinasta. Mieheni on hyvin innovatiivinen työasioissa, mutta perhe ei merkinnyt hänelle juuri mitään. Ja minäkin olin vain koriste, joka siivosi, kasvatti lapset, hoiti kaikki miestenkin työt kotona sekä vielä kävi töissä.
Itse olin vieläpä se, joka huolehti seksuaalisista aloitteista tullen jatkuvasti torjutuksi. (Tässä vaiheessa miespuoliset epäilevät minua lässähtäneeksi ja vastenmieliseksi lähestyttäväksi, koska se tuntuu toimivan ainoana järkisyynä tällaiselle käytökselle. Näin ei kuitenkaan ole. Olen nuoruuteni mitoissa ja painossa ja huolehdin itsestäni erittäin hyvin. Sen sijaan mieheni oli se raappahousuissa ja lippiksessä liikuskeleva keski-ikäinen.)
Yritin aikani saada häntä keskustelemaan, osoittamaan tunteita ja elämään kanssani normaalielämää. Keskustelut tyssäsivät kuin seinään, koska hänellä ei ollut mitään sanottavaa, eikä hänen mielestään ollut asioissa mitään korjattavaa. Hän ei kaivannut naista, keskusteluja, tms. yhteistä tekemistä.
Elin välillä niin kovassa seksuaalisessa puutteessa, että suorastaan anelin häntä, mikä tuntui tietenkin kamalan nöyryyttävältä.
Lopulta päätin täyttää sekä keskustelujen, että seksin tarpeeni kodin ulkopuolella. Seikkailujeni jälkeen kysyin mieheltä, haluaisiko hän tietää, jos olisin häntä pettänyt. Hän ei halunnut, niimpä en väkisin hänelle avautunut.
Muutamia vuosia sitten mieheni muuttui ulkoisesti, laihtui, alkoi liikkumaan ja huolehtimaan ulkonäöstään. Olin ilahtunut, olihan häntä mukavampi katsella. Kävimme yhdessä vaateostoksilla ja hän kävi itsekseenkin. Tarkkana naisena hoksasin muutakin: hänen haaveilevan katseensa ja alati mukana kulkevan kännykän. Selittämättömiä poissaoloja ilmaantui. Kotiintuleva mies näytti aina häpeilevältä ja jotenkin morkkiksissa olevalta. Seksielämämme parantui ja tunsin kerrankin olevani haluttava.
Kunnes selvisi, että miehelläni oli toinen nainen, työpaikalta. Perheellinen nainen, jolla oli hyvä aviomies ja kaksi pientä lasta. Nämä kaksi alkoivat kuherrella työpaikalla aina, kun muut olivat lähteneet. Tapailivat lukuisissa julkisissa paikoissa pienessä kaupungissamme (- dorkat). Minulle asia selvisi asettamalla mieheni suoraan seinää vasten ja ilmoittamalla, että tiedän jo kaiken. En tiennyt, mutta arvasin kyllä, merkit olivat selvät. Sieltä alkoi pikkuhiljaa tulla tunnustuksia. Vielä 3,5 vuoden jälkeen saan tietää asioita, joita en vielä silloin saanut tunnustuksina ulos.
Mieheni ei pystynyt lopettamaan suhdetta, tilanne paheni ja tulehtui kotona. Laitoin eron vireille ja iskin saman tien itselleni lohduttajan. Rakastuin syvästi ja päätin jatkaa elämää uuden mieheni kanssa.
Oma mieheni heräsi tähän shokkiin ja osoitti selviä mustasukkaisuuden merkkejä, oli yhtäkkiä halukas keskustelemaan ja selvittämään tilanteita. Piti työkaveriaan pelkkänä pikkuihastuksena ja helppona nakkina, johon sortui. Piti minua elämänsä ainoana oikeana naisena. Kun torjuin hänet uuden mieheni takia, vaihtui toivorikkaus vihaan ja halveksuntaan. Hän halusi ehdottomasti saada näyttää minulle, että olisi osannut kohdella minua paremmin. Osasihan hän leperrellä tuolle toisellekin. Mutta miksi nyt, kun olin jo siirtynyt elämässäni eteenpäin? Jospa hänen käytöksensä oli vain urosleijonan uhoa, kun reviiri oli vallattu?
Mieheni tunteet vaipuivat syvään masennukseen ja itsetuhoisiin ajatuksiin. Hän valvoi öitä rannalla miettien syntyjä syviä ja kuolemaakin. Hän makasi vatsallaan lattialla ja rukoili minua takaisin.
Olin kahden tulen välissä. Uusi rakastettuni oli paljolti sitä, mitä olin elämässäni etsinyt. Ymmärsin kuitenkin koko ajan, että suhteet ovat aina alussa juuri sellaisia unelmia, joita itsekin elin. Ja ajautuisivat mahdollisesti myöhemmin hyvinkin arkisiin kuvioihin.
JOtta tarinasta ei tulisi liian pitkää, kerron loppuun, että elämme vieläkin aviomieheni kanssa sitä toista vaihetta. Annoin hänelle tilaisuuden ja se kannatti. Käymme vieläkin terapiassa. Kärsin kovasti kokemuksistani. Ero uudesta rakkaasta oli kova. Mieheni ei tunnu surevan minun suhdettani tähän toiseen mieheen millään lailla.
Puhumme välillä mahdollisesta erosta, mutta tiedämme, että pettämistä ei voi enää millään lailla kummankaan kohdalla ohittaa. Se tulisi olemaan parisuhteemme lopullinen niitti.
Elämme nyt hyvää elämää, hellyyttä ja keskusteluja on paljon. Kumpa vain olisin saanut tällaisen parisuhde-elämän helpommalla, kun sitä oikein toivoin ja miestä siihen mukaan houkuttelin. Kohdallamme piti käydä näin. Aika näyttää, pääsemmekö kokemuksistamme koskaan täysin yli. Ajattelen tätä läpikäymäämme draamaa vieläkin päivittäin.Minä ajattelen kuolemaa jo nyt, vaikka vaimo on vasta tuossa kertomassasi aneluvaiheessa. Uutta suhdetta en ala, haluan vain olla yksin.
- Ol Playa
Vaikea Nakki kirjoitti:
Hei!
Elämme nyt hyvää elämää, hellyyttä ja keskusteluja on paljon. Kumpa vain olisin saanut tällaisen parisuhde-elämän helpommalla, kun sitä oikein toivoin ja miestä siihen mukaan houkuttelin. Kohdallamme piti käydä näin. Aika näyttää, pääsemmekö kokemuksistamme koskaan täysin yli. Ajattelen tätä läpikäymäämme draamaa vieläkin päivittäin.Kiitos erittäin hurjasta ja jännittävästä tarinasta, jota olisi kyllä lukenut vielä toisen viestillisen verran. Kiitos eritoten rohkaisevasta tarinasta. Hyvä, että kerroit sen seikkaperäisesti etkä vain että "no meillä on ollut vaikeutemme mutta kyllä se aurinko sieltä...".
Rakkauden voima on ihmeellinen. En tiedä mikä meitä varsinkin miehiä sitten niin usein vaivaa, että emme vain tajua asioiden todellista vakavuutta ennen kuin toinen on lähdössä tai uudessa suhteessa. Itse olen vakaasti päättänyt, että minä aion ottaa vaimoni tarpeet huomioon. Onneksi minä uskon puhetta ja tunteitani todella kuohauttaa, jos tulee verbaalisia viestejä tyytymttömyydestä. En halua menettää hyvää liittoani.
Mutta viestisi rohkaisi, koska tiedän kuitenkin elämään tulevan kriisejä muistakin syistä. Tulee lapset, sairaudet, seksisttömät kaudet, kiireet töissä ja ties mitä. Kaikesta näemmä voi selvitä jos rakkauden teot puhuvat.
- työ ei tässä vapauta
Tää on sitten ihmeellistä nykyään: suhteen eteen pitää tehdä töitä. Pää hiessä on sinun suhteessa oltava. Vaikka hampaat tippus, taistele suhteessa. Ihmisen tehtävä on raataa suhteessa. Kaikki suhteessa raskautetut broletariaatit liittykää yhteen.
Lopettakaa ihmeessä noiden naistenlehtien lukeminen tuosta "työnteosta" suhteessa. Suhteet perustuu vapaaehtoiseuuteen ja johonkin ihan muuhun kuin työtekemiseen. Jos alat puhumaan työn tekemisestä suhteen yhteydessä, suhde on ollut ohi jo aikaa sitten. Tässä vaiheessa kannattaa ehdottomasti erota. 65 % ihmisistä ei voi olla väärässä. He ovat jo eronneet. Lopuista 45% vielä on myös valmiina, mutta jahkaievat.
Ota jokin muu lähestymistapa asiaan, mutta älä ala tekemään töitä suhteen eteen. Tee töitä työpaikalla.- tilinteko
Niinpä! Takana 25 -vuotta yhdessäoloa ja kaksi kertaa se seitsemän vuoden kriisi... kolmatta kriisiä ei enää kumpikaan kestänyt... nyt erotaan. Kasvoimme erillemme viimeiset viisi vuotta ja kasvatin samalla lapset murrosikään. En jaksanut yksin pitää kiinni siitä rakkaudesta ja puoliso lähti hakemaan sitä omaa rakkauttaan ilman arjen velvoitteita muualta. Tiesin mutten tahtonut nähdä. Nyt näen ja tiedän enkä häntä enää tahdo. Tilastollisesti eronneita suomessa on vuosittain n. 14 000. Keskimääräinen ikä eroamiseen on 40-43 vuotta ja suhteen kesto n. 11 vuotta sekä lapsia suhteesta vähän yli yksi. Suhteemme meni tilastollisesti ja lapsimäärältään yli käyrien sekä elämästäni todellakin kolmasosan. Olen siitä kiitollinen kokemuksineen. Avioliitosta myötä- ja vastamäkineen. Juha Tapion kappaleen sanoja lainaten... toisiamme emme oppineet kantamaan. Itseämme olemme oppineet. Nyt tiedämme mitä tahdomme: Minä en sinua ja sinä häntä.
- Niinpä
65 (%) 45 (%) = ????
Tämä kertookin, miten suuri painoarvo edelliselle vastaukselle tulee antaa. - lumianna!
tilinteko kirjoitti:
Niinpä! Takana 25 -vuotta yhdessäoloa ja kaksi kertaa se seitsemän vuoden kriisi... kolmatta kriisiä ei enää kumpikaan kestänyt... nyt erotaan. Kasvoimme erillemme viimeiset viisi vuotta ja kasvatin samalla lapset murrosikään. En jaksanut yksin pitää kiinni siitä rakkaudesta ja puoliso lähti hakemaan sitä omaa rakkauttaan ilman arjen velvoitteita muualta. Tiesin mutten tahtonut nähdä. Nyt näen ja tiedän enkä häntä enää tahdo. Tilastollisesti eronneita suomessa on vuosittain n. 14 000. Keskimääräinen ikä eroamiseen on 40-43 vuotta ja suhteen kesto n. 11 vuotta sekä lapsia suhteesta vähän yli yksi. Suhteemme meni tilastollisesti ja lapsimäärältään yli käyrien sekä elämästäni todellakin kolmasosan. Olen siitä kiitollinen kokemuksineen. Avioliitosta myötä- ja vastamäkineen. Juha Tapion kappaleen sanoja lainaten... toisiamme emme oppineet kantamaan. Itseämme olemme oppineet. Nyt tiedämme mitä tahdomme: Minä en sinua ja sinä häntä.
Moi!!!
Tuntuipa tutulta tuo tarina.JIhan omaltani.Joskus on vain myönnettävä että avioliitto/avoliitto on tullut polkunsa päähän.Se on niin vapauttava tunne kun sen on läpikäynyt jo kaikkien kriisien kautta,että tuntuu,,,varmasti samalta kuin astmaatikolta joka saa lääkityksen kohdalleen.Henki kulkee. - Tyytyväinen
Eihän se suhteen eteen työn tekeminen nyt aivan tuota tarkoita! Vai meinaatko, että kun tulee riita, ei sitä selvittää kannata, kun siinä on liikaa työtä, erotaan mieluummin?? Itselläni on mahtava mies ja olemme varmasti tarkoitetut toisillemme, mutta ei se elämä silti aina ruusuilla tanssimista ole. Kyllä harmittaisi jos emme olisi meidän suhteen eteen töitä tehneet (lue= selvittäneet ongelmat, sopineet riidat, keskustelleet, halailleet ym. KOSKA NIIN HALUAMME!)
- Ol Playa
Sitä kutsutaan työksi siksi, että yleensä puolisoilla on ERI tarpeet, jotka eivät tyydyty pelkällä vapaaehtoisella heilumisella. Ihmisten on hyvin vaikea nähdä toistensa tarpeita ellei keskustella (työn ensimmäinen askel) tai osata lukea ajatuksia.
Alussa suhteessa mennään huumaantumisen voimalla. Toisen tarpeita on kiva silloin täyttää - silloin se ei ole työtä.. vielä. Mutta kun aikaa kuluu, päästään mukavusuvaiheeseen, toinen alkaa olla itsestäänselvyys - toisen tarpeet unohtuvat.
Siksi puhutaan työstä. Mutta oikeasti tämä työ tarkoittaa yksinkertaisesti rakkauden tekoja. Työltä se voi tuntua, koska monien kumppanin tarpeiden eteen pitää tehdä asioita, jotka eivät tule luonnostaan. Tämä on ihan normaalia. Kai meidät jo päiväkodissa opetettiin huomioimaan toiset.
Miksi huomioimme ventovieraat ja lapsemme paremmin kuin sen tärkeimmän ihmisen, joiden ansiota pitkälti on kaikki hyvä elämässämme monesti?
- mies 62v.
Kauan olen avoliitossa jo ollut,26v, ja ei valittamista.
Olin avioliitossa nuorempana jonkin aikaa mutta metsään meni se suhde.
Näinhän se tuppaa olemaan, että nainen koettaa naimisiin mentyä alkaa miestä muovaamaan oman toivomuksen mukaiseksi ja jos siinä onnistuu niin mielenkiinto lakkaa ja tulee kyllästyminen.- Tyytyväisyystakuu
kokemusta kuin vain vaihtamalla ne suhteet paranee. Olen noin kolmenkymmenenviiden vuoden aikana jo viidettä kertaa pitemmässä parisuhteessa plus välissä olleet lyhyet romanssit. Uusi suhde on aina se paras ja tuorein, kestää se minkä aikaa kestää. Omat suhteeni ovat kestäneet 2 - 8 vuotta ja niissä ajoissa jo pystyy elämään kunkin suhteen täysillä läpi.
Aina jankutetaan, ettei se vaihtamalla parane. Kyllä se paranee. Ainakin minulla on ollut jokainen uusi suhde parempi kuin edellinen. Nainen on kiemurainen otus. Sen oppii ymmärtämään ja näkemään. Mutta ei kannata vouhottua mukaan sen meininkeihin liian syvälle. Paitsi että naista on arvostettava viimeiseen asti ja kunnioitettava naisena, vaikka ei suhteeseen ja naisen oikkuihin jäisikään. Ihmiset ovat erilaisia.
Kyllä. Olen elänyt hyvän elämän. Nyt on menossa suhteellisen hyvä suhde. Nainenkin huomioi, en ainoastaan minä. - sharina
Tyytyväisyystakuu kirjoitti:
kokemusta kuin vain vaihtamalla ne suhteet paranee. Olen noin kolmenkymmenenviiden vuoden aikana jo viidettä kertaa pitemmässä parisuhteessa plus välissä olleet lyhyet romanssit. Uusi suhde on aina se paras ja tuorein, kestää se minkä aikaa kestää. Omat suhteeni ovat kestäneet 2 - 8 vuotta ja niissä ajoissa jo pystyy elämään kunkin suhteen täysillä läpi.
Aina jankutetaan, ettei se vaihtamalla parane. Kyllä se paranee. Ainakin minulla on ollut jokainen uusi suhde parempi kuin edellinen. Nainen on kiemurainen otus. Sen oppii ymmärtämään ja näkemään. Mutta ei kannata vouhottua mukaan sen meininkeihin liian syvälle. Paitsi että naista on arvostettava viimeiseen asti ja kunnioitettava naisena, vaikka ei suhteeseen ja naisen oikkuihin jäisikään. Ihmiset ovat erilaisia.
Kyllä. Olen elänyt hyvän elämän. Nyt on menossa suhteellisen hyvä suhde. Nainenkin huomioi, en ainoastaan minä.Itse olin (en kylläkään naimisissa) 15 v, ja koko aika oli yhtä kauheutta. Ja kyseessä oli vielä kaukosuhde. Menis koko aika jos kertosin kaikkineen mutta lopulta päätin vakaasti että nyt otan eron, vaikka roikku myötään. Päätin samalla etten ikinä ota miestä kynnyksen taakse saatikka menisin naimisiin. Pah, toisin kävi.
Tapasin nykysen mieheni ja se oli menoa semmosilla mittasuhteilla että alta pois. Tässä sitä ollaan oltu naimisissa jo muutama vuosi. Ja kyllä se näin on että vaihtamalla paranee. Ihmisen luonnetta ei voi muuttaa vaikka luulis olevan kuinka hyvä ja kuvittelee että voin vielä muuttaa ton ihmisen, voi voi...Olemme molemmat oppineet aikasemmista parisuhteista ja olemme sopineet että emme tuo vanhoja asioita suhteeseemme, ja aina pitää kertoa jos on paha olo tai mistä kenkä "hiertää". Luottamus ja rehellisyys on a ja o. Se on ihanaa että voi puhua kaikesta kumppanin kanssa ei tarvitse piilotella mitään. Arvostan suuresti nykyään toimivia parisuhteita kun on niin paljon nähnyt sitä toista puoltaki. Nim: kokenut kaikenlaista! - Kyselyiässä
Kyllä. Olen elänyt hyvän elämän. Nyt on menossa suhteellisen hyvä suhde. Nainenkin huomioi, en ainoastaan minä.Jos ei saa liittoa pelaaman yhden kanssa, miksi se muka alkaisi toimia toisen kanssa?
- Ol Playa THE MAN
Kyllä. Olen elänyt hyvän elämän. Nyt on menossa suhteellisen hyvä suhde. Nainenkin huomioi, en ainoastaan minä.Juuri tuotahan sillä sananparrella tarkoitetaankin. Niin se näyttää käyneen sinullakin. Ties kuinka mones kerta jo menossa mutta aina se vaan suhde huononee lopulta - ei parane. Ja kas kummaa, ongelma on aina SINUSSA eli et kestä naisen oikutteluja.
Et ole mies :) .. minun mielestäni. - simplizi
Kyselyiässä kirjoitti:
Jos ei saa liittoa pelaaman yhden kanssa, miksi se muka alkaisi toimia toisen kanssa?
Koska ihmiset ovat erilaisia. Siksi toisen kanssa suhde voi onnistua.
- nuori mies
Lomalla käynti tai joku harrastus auttaa, molemmat pääsevät hetkeksi irti arkihuolista. Kotona on vaikea rentoutua kun kaikki muistuttaa tekemättömistä töistä, laskuista jne. On vaikea rakastua uudelleen ja uudelleen kumppaniin joka tekee arkisia asioita, välillä suutuu lapsille ja huutaa koiralle, arki askareissa ei tule ihmisen parhaat puolet ja viehättävyys helposti esille.
Mutta tässä tilanteessa uskoisin että kun tulostat tänne kirjoittamasi viestin ja jätät sen keittiön pöydälle, niin se auttaa. Uskon ja toivon että miehesi sydäntä lämmitää viestisi rakastava sävy.... ja hänkin alkaa miettiä miten suhdetta voisi piristää...- idiootti83
Oma kokemus ko. asiaan.....Suhdetta takana 8 vuotta.Ei lapsia ja avoliitto.Eräänä iltana avo kertoo että haluaa erota.Se tulee mulle täytenä shokkina.Nyt asioita läpikäytyämme on minulle selvinnyt paljon mitä en ollut aikaisemmmin edes tiennyt.Oma käytös oli ollut stressin ja jatkuvien rahahuolten takia pelkkää noitumista,valittamista,tiuskimista ja muutenki tosi kireää.Koskaan en itse edes tajunnut sitä.Avo oli kyllä yrittänyt useasti ottaa sen puheeksi mutten kuunnellut.Lopulta hän kyllästyi ja kertomansa mukaan hänen tunteet kuoli.MItään muuta en ole katunut niin paljon kuin sitä etten kuunnellut häntä.Tällä hetkellä hän tapailee jo uutta ja minä yritän elää hetken kerrallaan....
Välit ovat edelleen hyvät ja näemmekin silloin tällöin.
Tuo viestin tulostus vois toimia hyvin...Tai "unohdat" koneen auki just sopivalle kohdalle....Miten se sanonta menikään:pienistä puroista syntyy isotki joet...... - vanha totuus
idiootti83 kirjoitti:
Oma kokemus ko. asiaan.....Suhdetta takana 8 vuotta.Ei lapsia ja avoliitto.Eräänä iltana avo kertoo että haluaa erota.Se tulee mulle täytenä shokkina.Nyt asioita läpikäytyämme on minulle selvinnyt paljon mitä en ollut aikaisemmmin edes tiennyt.Oma käytös oli ollut stressin ja jatkuvien rahahuolten takia pelkkää noitumista,valittamista,tiuskimista ja muutenki tosi kireää.Koskaan en itse edes tajunnut sitä.Avo oli kyllä yrittänyt useasti ottaa sen puheeksi mutten kuunnellut.Lopulta hän kyllästyi ja kertomansa mukaan hänen tunteet kuoli.MItään muuta en ole katunut niin paljon kuin sitä etten kuunnellut häntä.Tällä hetkellä hän tapailee jo uutta ja minä yritän elää hetken kerrallaan....
Tuo viestin tulostus vois toimia hyvin...Tai "unohdat" koneen auki just sopivalle kohdalle....Miten se sanonta menikään:pienistä puroista syntyy isotki joet......on, että miehen on henkensä kaupalla syötävä mitä vaimo hänelle laittaa . . .
- iuytyu
idiootti83 kirjoitti:
Tuo viestin tulostus vois toimia hyvin...Tai "unohdat" koneen auki just sopivalle kohdalle....Miten se sanonta menikään:pienistä puroista syntyy isotki joet......Olet kuitenkin ottanut opiksesi näemmä, ja hei lippu korkeelle, jos se vasta tapailee toista ja on tietoinen että ymmärrät tehneesi virheitä, voihan olla että uusi juttu ei ota sujuakseen ja kun kerran olette sentään yhteydessä, kenties asiat vielä kääntyy paremmin päin. Omalla kohdallani luulen että peli on menetetty, ja olen ex-miehesi tilanteessa samalla puolella pöytää kuin hänkin. En enää välitä, ja tulen katumaan tulevia tapahtumia.
- ..............
Itselläni ei ole kokemusta ns.liekin sammumisesta. Ehkä juuri siksi, että keksimme mieheni kanssa jatkuvasti uusia yhteisiä juttuja. Sinuna lähtisin ehkä puhumaan miehelle, että kaipaat jtn mukavaa yhteistä tekemistä, en tiedä kannattaako lähtee sanomaan mtn liekin sammumisesta tai kyllästymisestä ;) Itse keksimme arkeen kaikkea mukavaa yhteistä. Esim.viikonloppuisin lähdetään ihan koko perhe yhdessä ulos ellei viikolla ole mies ehtinyt mukaan, lapset leikkii meidän ja toistensa kanssa, me ollaan mukana kaikessa ja samalla meillä on tosi kivaa yhdessä, kun riehutaan hangessa tai pulkkamäessä tai jtn. Kerran kahdessa kuukaudessa on lapset yön tai jopa koko viikonlopun mummulassa, vaikkei meillä oisikaan mtn menoa tai suunnitelmaa. Sit mietitään mitä halutaan tehdä, ollaanko vaan kotona vai mennäänkö jonnekin (eikä tarkoita vält mtn elokuvii tai baareit tms vaan esim.autoajelua tai kävelyä tms). Lisäks kerran vuodessa vietetään yksi vkl kylpylässä ihan kaksin ja tällöin on aina ihan erityisen hauskaa :) Arjessakin toki on helppo toista muistaa, tehdään ruoka yhdessä (eikä siis toinen tee ruokaa ja toinen omiaan), pelataan jtn, lenkitetään koiria kaksin tai perheellä, käydään kahvilla kaksin tai perheellä (vaikkapa kesken työpäivän jos on samaan aikaan kahvitauko), käydään yhdessä suihkussa ja kaupassa jne. Ja JOKA päivä kysellään toisen kuulumisia ihan muuten vaan, ollaan kiinnostuneita toisistamme, muistetaan halailla ja suukotella ja illalla laitetaan lapset ajoissa nukkumaan, niin sit saa viettää iltaa kaksisteen - kyllä sinne töihin jaksaa herää vaik joskus vähän pidempään valvoisikin ;)
- nainen 49 v
Mielenkiintoinen ketju. Siinä mielessä, että ei toistaiseksi yhtään ainoata epäasiallista vastausta. yleensä aina jokin nimittelijä nimittäin eksyy näihin....
Itse olen ollut saman miehen kanssa suhteessa jo 30 vuotta ja viimeiset 17 vuotta ihan vanhanaikaisesti avioliitossa. Ylämäkiä oli suhteen alussa ja ehkä juuri sen seitsemän vuoden kohdalla kriisejäkin jotka selvitimme. Tyttömme on 17-vuotias ja liittomme kahden ei ihan vielä vanhuksen rauhaisaa yhdessäoloa.
En oikein ymmärrä miksi sitä hehkua pitäisikään koittaa tavoitella? Yhdessäoloa tosin. Suhde muuttuu vuosien varrella ja rauhoittuu. Miksi kuitenkaan vaihtaa jatkuvasti partneria? Tuossa oli yksi mies joka säännöllisin muutaman vuoden väliajoin vaihteli sitä naistaan. Kohta sekään ei enää häneltä onnistu. Tai ehkäpä kuitenkin? Joka tapauksessa olen sitä mieltä, että pitkässä liitossa on hyvä pysyä ylä- ja alamäkineen. Jos kaikki elämän osa-alueet sujuvat niin miksi sitä pitäisi edes koittaa löytää jotain uutta ja ihmeellistä omasta paristaan? Ehkä olen hoopo mielipiteineni mutta minä koitan tukeutua siihen ajatukseen, että olemme mieheni kanssa yhdessä vielä loppuun asti.- Näreet
Olin 29,5v.naimisissa saman rakkaan miehen kanssa.Tuona aikana oli kaikenlaista.Mutta kaiken takana oli rakkaus joka kantoi vaikeimmatkin koleikot.Mielikuvitusta joka sai ihmeitä aikaan parisuhteessa.Luin kaikki viestit ja tosi hyviä vinkkejä.Juttu on myös siinä että antaa tilaa toiselle. Minulle ei kuitenkaan suotu loppuelämäksi aviopuolison kanssa yhteistä polkua.Sairaus tuli ja vei puolisoni.Nyt olen yksin ja ikävä välillä mieletön.Vaikka yksin on hyvä nyt elää,kaipaan rinnalleni uutta aviopuolisoa jonka kanssa jakaa elämäni.Tätä on elämä!
- Ol Playa
Tähän sopii opettavainen tarina.
Eräs pariskunta osti laivaliput meren yli pitkälle matkalle. Siihen meni paljon rahaa ja yhdessä he sopivatkin, että eletään varovaisesti. Pariskunta oli aina opetettu tulemaan toimeen vähällä, joten evääksi he varasivat sitä, mihin rahaa jäi: leipää. Tuota leipää he sitten söivät koko viikon kestäneen matkan ajan.
Vasta satamaan noustuaan he kuulivat, että laivalipun hintaan sisältyi joka päivä illallinen laivan hienossa ravintolassa! Heidän matkansa oli ohi ja he olivat selvinneet siitä, mutta kuinka paljon ihanampi se olisi ollutkaan, jos he vain olisivat vaivautuneet kulkemaan tuonne laivan herkkujen äärelle!
- VeirasHerkku
Kerropa miehellesi rohkeasti rohkeimmista fantasioistasi...ja kysele myös miehen toiveista. Joskus kolmaspyörä piristää ja saa suhteen uuteen nousuun tai joskus myös laskuun:).. Molemmilla pitää olla myös omat harrastukset ja omaa aikaa..ilman mustasukkaisuutta;)...
- Ol Playa
Siis aivan mahtavaa, että ymmärrät hakea romantiikkaa sieltä mistä sitä kuuluu hakea : omalta mieheltäsi.
Mutta onko asenne sittenkään kunnossa. Miksi pitäisi ajatella, ettei parisuhteessa voisi olla enimmäkseen sitä ilotulitusta? Liian vähään tyytyminen johtaa tuohon. Älä tyydy, vaan saa :). Tämä on asenteena meidän liitossamme.
Hanki pari avioliittokirjaa ja etsi, josko niitä persoonallisesti soveltamalla löytyisi eväitä uuteen kipinään! Myös avioliittoleirejä on tehty kaltaisillesi pareille, joilla menee periaatteessa hyvin.
Katsopa tätä kurssia:
http://katajary.fi/pariskunnille/kurssit/rikasta-minua
Aikataulu, hinta ja paikka voi huimata, mutta avioliittoon kannattaa sijoittaa vaivaakin.
Se, miten otat asian puheeksi miehesi kanssa voisi olla seuraava:
Sulje silmäsi ja kuvittele, mikä voisi olla romanttinen hetki teidän kahden välillä. Mieti paikka ja tilanne, jossa olisitte rakastuneina ja jossa voisitte jutella asioista. Järjestä sitten tämä tilanne. Kannattaa huomioida myös mies tässä asiassa, että tilanne on sellainen, että mieskin virittyy keskusteluun. Tällä kertaa ei ole tarkoitus rakastua kerta heitolla, vaan avata keskustelu aiheesta. Paino siis keskustelussa, joten jos tuntuu että mieluummin keskustelisitte koruttomammin, valitse sellainen vaihtoehto. Tärkeää on kuitenkin kiireettömyys ja seesteinen ilmapiiri - ei kireyttä.
Vie siis mies vaikka syömään. Jos hän pitää vaihtelusta, vie johonkin uuteen paikkaan. Jos taas ei - vie hänen lempipaikkaansa. Syökää hyvin ja sitten siinä jälkkäriä tilatessa voisit kertoa, että haluat rakastua uudelleen, pidät hänestä ja teillä menee hyvin mutta kaipaisit romantiikkaa "Just sulta, kulta, ei keltään muulta".
Syvemmän rakastumisen ja kipunoimisen saavuttaminen on pitkään yhdessä olleiden parien kokemuksien mukaan monesti sellainen monivaiheinen prosessi. Siihen liittyy paljon keskustelua, toisen eteen tekemistä. Rakkaus on sellainen juttu, että yleensä rakastuu kun antaa rakkautta ja saa sitä takaisin.
On olemassa myös käsite rakkauspankki, jossa tämä prosessi on matemaattisen tarkasti hajotettu osiin. Ajatus on se, että jokaisella ihmisellä on muutama tärkeä tarve, jotka on täytettävä. Jokainen näistä tarpeista on kuin velkaa, jota maksetaan "love unitseillä" eli "rakkausyksiköillä". Googleta vaikka "love bank".
Aiheesta lienee myös uusi kirja suomeksi nimeltään "Paremman avioliiton rakkauspankki". - jussi hitamori
joo nussi häntä
- Juupa joo
ja täydensi ketjun omalla tavallaan.
- Kaksin aina kauheaa
Kyllä tässäkin lauseessa on oma pointtinsa ei kannata tiukkapipojen heti tuomita.....Asian voisi tietenkin toisinkin ilmaista.....
Toiminut ainakin omassa parisuhteessa 20 vuoden aikana. Monta kertaa vaimo jäänyt riitelynkin jälkeen sanattomaksi :-)
- Rakastutaan taas
Jos alkaa kyllästyttää, katso peiliin ja tee jotakin. Et voi muttaa toista, vain itseäsi ja asenteitasi. Jos olet niitä ressukoita, jotka tarvitsevat alati rakastumisen tunnetta ja aivorakkaus kyllästyttää, niin sitten vaan vanha elämä pakettiin ja baanalle. Vastaan tulee uusi rakkaus, joka aikanaan taas alkaa kyllästyttää, ja sitten vaan vanha elämä pakettiin ja baanelle...jne.
Muuten 7 vuotta ei ole mikään "pitkä suhde" - noin 40
Ei sen kummempaa, tosi hieno kirjoitus ylipäätään. Tuo mainitsemasi lähes 10v yhdessä on monelle se rajapyykki jolloin se ihastus on jo haihtunut ja aletaan vaan olla ;) Miten siitä selvitään on sitten jo monimutkainen asia, mitä jos kirjoittaisit hänelle vaikka rakkaus kirjeen jossa kerrot ja muistelet sitä elettyä yhteistä aikaa.... Katso mitä tapahtuu ;)
Sanotaanko että myös minä tiedän liiankin hyvin tuon tunteen. - zigi
Kannustaisin hakeutumaan avioliittoleirille esim. Namika järjestää niitä. Meillä on lapsuudesta monia täyttymättömiä tarpeita joita sitten yritämme aviopuolisolta saada täytettyä. Mutta se ei mene niin. Kukaan ei voi enää täyttää niitä täyttymättömiä tarpeita, ne on vain surtava ettei niitä täytetty silloin kun niiden aika oli. Jos niitä yrittää alkaa täyttää kun on jo mies ja lapsia niin siitä ei seuraa kuin uutta tuhoa lapsille, itselle ja aviopuolisolle. Aika oli ja meni.
On paljon surtavaa: äiti ei antanut sitä mitä olisin tarvinnut, isä ei antanut sitä mitä olisin lapsena tarvinnut.
Mutta nyt voin vain surra että niin oli.- Ol Playa
Jos todella ajattelet noin yksioikoisesti, ettei puolisot voi täyttää tarpeitaan, niin säälin sinua, ja myöskään en menisi ainakaan Namikan leirille jos siellä tuollaista opetetaan siis pelkästään. Sellaisiakin leirejä on, jossa lähdetään siitä, että yksi avioliiton onnen avain on nimenomaan tarpeiden tunnistaminen ja sitten niiden täyttäminen kunhan ovat sellaisia että puolison kuuluu ne täyttää.
Vielä enemmän säälin sinua, jos olet saanut vanhemmiltasi, isiltä tai äiteltä sitä nyt puheenaiheena olevaa kipinää ja romantiikkaa pienenä :D ... Huh Huh! - PsykodynaaMIKKO
Ja freudilainen lapsuus-trauma -teoria iskee jälleen :D
Lapsuutesi on mennyt pilalle 99,99% todennäköisyydellä ja nyt et voi muuta kuin keräillä palasiasi terapiassa ;) Lisäksi naisilla on hirveä peniskateus ja kaikki miehet pelkäävät menettävänsä tämän miehisyytensä lähteen x) - zigi
Ol Playa kirjoitti:
Jos todella ajattelet noin yksioikoisesti, ettei puolisot voi täyttää tarpeitaan, niin säälin sinua, ja myöskään en menisi ainakaan Namikan leirille jos siellä tuollaista opetetaan siis pelkästään. Sellaisiakin leirejä on, jossa lähdetään siitä, että yksi avioliiton onnen avain on nimenomaan tarpeiden tunnistaminen ja sitten niiden täyttäminen kunhan ovat sellaisia että puolison kuuluu ne täyttää.
Vielä enemmän säälin sinua, jos olet saanut vanhemmiltasi, isiltä tai äiteltä sitä nyt puheenaiheena olevaa kipinää ja romantiikkaa pienenä :D ... Huh Huh!Voit sääliä vain itseäsi.
Tarpeita voi tunnistaa puolisossaan, mutta on paljon tarpeita joita aviopuoliso ei voi täyttää koska niiden aika on ollut ja mennyt.
Tämä aika on niin täynnä tarpeita ja aina pitäisi olla joku äiti tai isä ja jos ei ole niin sitten vaihdetaan muijaa tai äijää ja sama alkaa uudelleen.
Jos et ynmärtänyt näkökulmaani niin eipäs voi sitten mitään. Lapsella on lapsen tarpeet ja aikuisella omansa täytyy vain osata erottaa nämä toisistaan. - zigi
PsykodynaaMIKKO kirjoitti:
Ja freudilainen lapsuus-trauma -teoria iskee jälleen :D
Lapsuutesi on mennyt pilalle 99,99% todennäköisyydellä ja nyt et voi muuta kuin keräillä palasiasi terapiassa ;) Lisäksi naisilla on hirveä peniskateus ja kaikki miehet pelkäävät menettävänsä tämän miehisyytensä lähteen x)Se on parempi kun et ala arvailemaan mitään kenenkään prosenttiosuuksista lapsuusakselilla. Keittiöpsykologi vaikka ehkä oletkin. Nyt oli vain kysymys siitä että aikuisena ei voi enää VAATIA kenenkään täyttävän lapsen tarpeita, jotka jäivät täyttymättä.
- Miestä
Suosittelen
- suhteeseen...
suhteeseen saa vain hakemalla hieman vihreää ruohoa ;))) Siis lähdepp lomalle ja rakastu hetkeksi, se seksi tuntuu eriltä kun on vähän vierasta kokkeillut.
- isojaajo
Kuten suuri ajattelija, SuomiPopin juontaja Jaajo Linnonmaa sanoisi vastaavassa tilanteessa. Annat miehellesi sopivassa suhteessa suuseksiä ja lämpimiä aterpioita, niin mies on valmis tekemään mitä vain puolestasi. Eipä muuta.
- hofoswofhiuei
Mahdollisuutenne ovat ohi. Alatte pettämään toisianne. Tai katso peiliin ja ala laihduttamaan, kasvata taas pitkät hiukset äläkä uhraa naiseuttasi lasten kustannuksella pitämällä tätimäistä lyhyttä tukkaa. Meikkaa enemmän ja käytä seksikkäitä vaatteita äläkä käytännöllisiä toppahaalareita ja anorakkeja. Mies voi tehdä vastaavat toimenpiteet ja jos sitten ei onnistu, niin kamat jakoon ja uusiin suhteisiin.
- hyvää oli aikansa
Läheisyyttä lisää ainakin hetkellisesti kun muistellaan niitä alkuaikoja ihan ääneen.
Sitä mihin toisessa ihastuttiin ja kuinka naitiin kuin puput ja miten päin vaan.
Arki on hyvä intohimon tappaja ja kun arkea yhdessä eletään näin käy aina eli yksi tapa on hakea intohimoa etäisyyden kautta. Tämä on vaikeaa kun on lapsia ja jos ei ole kakkosasuntoa tai mökkiä minne toinen voisi mennä tai vuorotella menemistä. Uusiosuhteet toimivat hyvin tällä tavoin kun arkea ei lähdetä edes yhdessä elelemään. Eron jälkeen elin yh elämää viisi vuotta kunnes tapasin nykyisen mieheni. Voin sanoa että intohimo ja läheisyys säilyi just niin kauan kun elettiin eri osoitteissa. Nyt ollaan saman katon alla enkä tiedä pitäisikö kuitenkin palata entiseen malliin just sen tylsistymisen estämiseksi? Osaan jo kyllä pyörittää arkea yksinkin ja miehellä on kyllä vielä oma asunto olemassa.
Silloin kun hän on siellä muutaman päivän niin on kyllä ihanaa taas nähdäkkin.
Tosi on kuitenkin että tylsitymisongelma on enemmän meidän naisten ongelma sillä miehet on tyytyväisempiä siihen arkeenkin. Minun mies on pyytänyt muistuttamaan jos hän "unohtaa" minut
sillä tosiasiassa hän ei vaan tajua että minä tarvitsen enemmän sitä arjen romantiikkaa kuin hän.
Kunnon väittelyt antaa myös kivaa säpinää suhteeseen. Ei kuitenkaan riitely mikä ei johda mihinkään.
Miehet helposti passivoituvat mukavaan olotilaansa ja herättely jää sitten meidän naisten harteille.
No, se on hyväksyttävä ja heräteltävä sitten sitä miestä. Paras tapa ei ole nalkutus mutta yleisin kyllä. - kti 1212
Jos on kyllästynyt johonkin ihmiseen eikö hänestä pitäisi nimenomaan otta etäisyyttä niin että alkaisi taas ikävöidä ja kaivata toista? Miksi viettää aikaa ihmisen kanssa joka ei kiinnosta.
Sitten toinen asia. Silloin kun lapset ovat pieniä ne nyt vaan ovat perheen keskipiste eikä aikuiset. Nykyään tällä seksin määrällä luullaan olevan kaiken onnen tae. Harhaa!
Kun kaipaat tukea äitinä ja ihmisenä ehkä joku vanhempi nainen voisi sitä antaa.- Ludvig V
Siinä käy vaan niin, että se ikävä ei syty, koska otetaan etäisyyttä ja tyhjän tilan täyttävät sitten lapset.
Jos ei olla yhdessä, saattaapi se toinen osapuoli hakea sitä huomiota sitten muualta, eli jos ei itsensä takia niin ainakin sitten sen toisen takia voisi hakea sitä kipinää.
Liitto on semmoinen systeemi, että harvemmin ne tauot ja etäisyyden ottamiset tuovat siihen mitään.
Myös tuo koko ajatus, että lapset ovat huomion keskipisteenä pelkästään, ovat ajaneet monta liittoa tuhoon. Lapset on ihania ja hirveitä, mutta puolison pitäisi aina olla se ykkönen. Tätä mieltä ovat suurin osa perheterapeuteista.
- make38v.
Olen ollut yhdessä vaimoni kanssa noin 10 vuotta josta ajasta noin vuoden naimisissa. kaksi ihanaa lasta. periaatteessa kosiessani olisimme oikeasti olleet valmiit eroamaan. samoin silloin kun sanoin tahdon. molemmin puolin kunnioitus ja toisen arvostus on hävinnyt. seksi on vartin nyhjäys kerran kuussa peiton alla. parasta aikaa ei ole se, että saa olla kahden vaimon kanssa vaan yksin. koko homma olisi levinnyt aikaa sitten ilman lapsia, jotka on koko homman koossa pitävä voima ja täten tuskin eroamme. voihan olla, että alkaa mennä paremminkin?
Aika karua?- fdkäpokf
no, miksi ihmeessä sit olet mennyt naimisiin....?????
Kyllä kai vaimossasi on piirteitä, joita arvostat, miksi muuten hänen kanssaan olisit?
-Keskity niihin positiivisiin juttuihin ja tuo esiin, että huomasit: että kiva, kun oli taas laatikossa puhtaita kalsareita, jotka sinne tulivat ihan itsekseen, kiva, kun oli hyvää ruokaa ja riittävästi, kun tulin töistä jnejnejne. joskus niitä hyviä asioita saa elämässä etsimällä etsiä, mutta AINA niitä ON.
-pidä huoli, että taloustyöt yms on tasa-arvoisesti jaettu
-ja että myös vaimosi saa olla joskus yksin
Lapset kyllä vaistoavat, mikä tilanteenne on, mitä haluat heille näyttää esimerkkinä isästä ja puolisosta?
Kuten jo moneen kertaan aiemmin tässä ketjussa on todettu, et voi muuttaa kuin itseäsi ja omaa käytöstäsi. Ole siis sellainen isä ja varsinkin sellainen puoliso, kuin sinun mielestäsi on ihanteellista, lapsesi näkevät sinussa esimerkin, kuinka mies kohtelee naistaan. Ja omissa parisuhteissaan tukeutuvat siihen.
Karua on se, että tilanteen päästää noin karuksi. Eri asia, jos toinen on esimerkiksi mielenterveysongelmainen tms... Sellaisesta et kuitenkaan kertonut. - Ol Playa
ja suu puhumaan!
Nyt otatte selvää, mitkä on ne teidän kummankin omat tarpeenne. Sitten sitoudutte molemmat tekemään kummankin tarpeiden eteen töitä. Siis pakotatte itsenne.
Sinä halunnet enemmän seksiä. Vaimosi ehkä haluaa enemmän keskusteluja. Sopikaa että molempia ois tultava, mikä se tärkein tyydyttämätön tarve nyt sitten onkaan.
Jos ei kuukaudessa tai muutamassa viikossa ala homma luistaan, saatte rahanne (ja mun puolesta vaikka vapautenne) takaisin. - Eukkoa vaihtanut.
Ol Playa kirjoitti:
ja suu puhumaan!
Nyt otatte selvää, mitkä on ne teidän kummankin omat tarpeenne. Sitten sitoudutte molemmat tekemään kummankin tarpeiden eteen töitä. Siis pakotatte itsenne.
Sinä halunnet enemmän seksiä. Vaimosi ehkä haluaa enemmän keskusteluja. Sopikaa että molempia ois tultava, mikä se tärkein tyydyttämätön tarve nyt sitten onkaan.
Jos ei kuukaudessa tai muutamassa viikossa ala homma luistaan, saatte rahanne (ja mun puolesta vaikka vapautenne) takaisin.Jos pillua ei tule kuin kerran kuukaudessa, ei teillä ole todellakaan mitään suhdetta. Jos muija on se pihtari, ei lapset ole syy jatkaa liittoa. Linkoa luusa mäkeen ja pidä lapset, niin säilytät isyytesi, miehisyytesi ja itsekunnioituksen. Lapsien vuoksi ei voi roikkua. Etsi äkkiä anteliaampi nainen. HETI. Tai mene edes vieraisiin tai muuten me miehet katsomme sinut saamattomaksi nysväriksi.
- satumaamme
Tekstisi perusteella sain kuvan, että rakastat miestäsi ja perhe-elämääsi, josta on hyvä lähteä liikkeelle.
Keskustele ensin miehesi kanssa. En suosittele sanomaan tuosta liekin sammumisesta, koska huonoimmassa tapauksessa se saa toisen vain pahoittamaan mielensä ja varsinkin, jos toisella oli kaikki intohimo vielä tallella. Aloin miettimään tuota "uusia, jännittäviä ja piristäviä"- osiota tekstistäsi ja tuumasin, oletko hakemassa extreme elämyksiä?
Oma neuvoni on, että lastenhoitajan palkkaus olisi aiheellista, jolloin saatte yhteistä aikaa. Uuden harrastuksen aloittaminen olisi kehittävää niin fyysisesti kuin henkisesti, koska tuo liekin sammuminen on osoitus siitä, kuinka "tukehtunut" olet sisältäpäin. Tämän uuden harrastuksen pitäisi olla sellaista, josta molemmat nautitte ja saatte energiaa ja tärkeintä, teette sen yhdessä. Esimerkkinä tennis ja sulkapallo. Olen huomannut itsestäni tämän kuinka liikunnan harrastaminen auttaa virkistämään mieltä ja se jos mikä saa jo ihmeitä aikaan:)
Silloin kun mieli on virkeä, on helppoa lähteä suunnittelemaan uusia extreme asioita. Voitte vaikka lähteä risteilylle, purjehtimaan, ratsastamaan, pelaamaan joukkuepelejä, kylpylään ym.
Tuli vielä mieleeni, puhutteko keskenänne tunteista tarpeeksi arjessa. Koska viimeksi sanoit miehellesi kuinka häntä rakastat ja arvostat hänen tekemisiään? Mielestäni tästä alkaa suhteen intohimon uudelleen rakentaminen.
Entisestä suhteesta loppui liekki minun osaltani ja minua ärsytti kaikki exässäni. Sitten tein sen mikä oli tehtävissä: mietin, voinko enää saada intohimoani takaisin ja kuvittelin exäni toisen naisen kanssa. Tästäpä minulle tuli erittäin huojentunut olo eikä yhtään edes mustasukkainen, jolloin päätin ettei tästä enää mitään tule. Nykyisestä miehestäni en tule kuunaan luopumaan ja siksipä intohimon säilyttämiseksi me harrastamme liikuntaa, keskustelemme, käymme leffassa, kahvilla ja risteilyllä, grillaamme ja suunnittelemme tulevaisuutta ja mikä parasta, kutsumme myös kavereita mukaan.- sextextii
kuin usein te knullaatte sun textiks näkee ettei teil oo seksielämää ku nimeks ku teil on liikaa tota skeidaa oheistoimintaa. te vaan grillaatte ja risteilette ettekä pane. hä.
- satumaamme
sextextii kirjoitti:
kuin usein te knullaatte sun textiks näkee ettei teil oo seksielämää ku nimeks ku teil on liikaa tota skeidaa oheistoimintaa. te vaan grillaatte ja risteilette ettekä pane. hä.
haha ei vitsiii sä olet kyllä eksynyt väärälle palstalle, sexipalstat löytyy muualta:D Mutta pari-neljä kertaa viikossa on kyllä erittäin hyvä määrä:)
- miäs64
hmmm...mielenkiintoinen aihe?!Mulla/meillä ei vielä aihetta moiseen,mutta jos miehenä saisin ehdottaa niin:keväällä ilman lapsia jossain pohjoisessa aivan kahestaan jossain kehvelin mökissa takkatulen ääressä ja kaukana naapureista, viikon eväät hommattu(sisältää myös alkomahoolin)Takkatulen ääressä ja tuijotusta liekkeihin,siinä ajatus lepää.Aivan sikana saa uusia ideoita liekien keskeltä miten mennä suhteessaa eteen päin!Pahimmillaan se johtaa siihen että ottaa eron,jotta löytääkin sen paremman jostakin muualta ja(naisen näkökulmasta)se voi olla parempi ratkaisu koska mies on ollut yksin ja löytännytkin uuden ihastuksen??!!ja jos kehvelin jannu on näin tehnyt...ni kärsiköön nahoissa,Ukkelit yleensä ruinaa ittensä takaisin,mutta naiset jos kovia on ni pitäköön puolensa!Yleensä äijä on sika ja mä oon samaa mieltä siitä.Akkaset huom.?jos ei tyytyväinen suhteeseen ni ruvetkaa sinkuiks tai ottakaa uus miäs...todellisuudessa uus miäs on parempi ku pussillinen vanhoja...
- Male 65
Ihminen on yksiavioinen eläin, koska jälkeläiset tarvitsevat vanhempien huolenpitoa parikymmentä vuotta. Parin valinnassa pätevät yleiset säännöt. Nainen etsii miehessä valtaa, menestystä ja voimaa. Symbolina ja merkkeinä olivat muinoin esim. harvinaiset ja kalliit turkikset, tänään tyypillisimmillään musta ja kallis auto. Mies etsii naisessa lisääntymisterveyttä, jonka merkkinä ovat aikansa kaunottaren piirteet ja ominaisuudet. Kun mahdollisimman onnistunut pari on löytynyt ja ensimmäiset jälkeläiset saatu, siirtyy parisuhde vaiheeseen , jossa ihmisen yksiavioisuuden erikoispiirteet pyrkivät esille asianomaisten sitä itse tiedostamatta. Aviossa oleva mies pyrkii siittämään lapsia toisten miesten elätettäväksi, ts. lankeaa helposti uskottomuuteen. Vastaavasti parinvalinnassaan onnistunut nainen kaunistautuu ja koristautuu kaikin tavoin ja rakastuu helposti kohdalle sattuviin miehiin. Uskoton nainen ei omasta mielestään petä, hän tuntee olevansa rakastunut. Parisuhdetyytymättömyyden ja uskottomuuden taustalla ovat vaikuttamassa vuosimiljoonien aikana ihmiselle kehittyneet lisääntymistoiminnan piirteet. Rakkauden ja vastenmielisyyden syntymekanismien tunteminen auttaa tekemään oikeita ratkaisuja.
- kysymykseen.
suora vastaus. Kipinää suhteeseen ei saa takaisin. Jos esimerkiksi puoliso on vuosien varrella turvonnut kuin pullataikina,niin ketäpä sellainen enään sytyttäisi intohimon liekkeihin,ei yhtikäs ketään.
- XXX999
EROA HETI.
- vähän pienemmässä
mittakaavassa....
Tilanne: yhdessä 7kk (siis ei 7 vuotta), yhteistä asumista takana 2kk,
mies paljon koneella, minulla omat kiireet (opinnot viimeistä työtä vailla), mies ärtynyt äyski ja kohteli minua välinpitämättömästi, romantiikka suhteesta kuolemassa, makkarissa hiljaista, mies monesti hyvin passiivinen, itselläkin mieli maassa moisen takia, stressiä.... KUNNES...
Viimeisen parin päivän aikana alkoi tapahtua kummia...
Mies pyysi anteeksi, että oli ollut poissaoleva ja loukannut minua monesti, oli yhtäkkiä hirmu hyvän tuulinen, pussaili, halaili, kosketteli.... pari päivää meni silleen ihanasti kiusaten kun en ollut henkisesti valmis (kroppa kyl halusi) kunnes eilen meni kontrolli... Teimme sen ja se tuntui ihan erilaiselta (hyvällä tavalla) kuin aikaisempina kertoina, kummatkin nauttivat =D- vähän pienemmässä...
Meilläkin oli aluksi että tiesi kaiken mitä toinen aikoi seuraavaksi tehdä, joka kosketuksen, joka huokauksen, jne...
- yksi mielipide
Romantiikan ihannointi pilaa monen avioliiton. Eikä sellaista tunnetta enää voi valitettavasti kokea kuin silloin alussa koit miehesi kanssa. Haluaisitko edes aloittaa kaiken alusta?
Sinulla on hyviä ajatuksia: 1. En halua jättää enkä pettää miestäni, koska rakastan häntä. 2. Olen valmis tekemään paljonkin työtä suhteemme eteen ja jakamaan asioita hänen kanssaan.
Uusia yhteisiä asioita voi kokeilla, harrastuksia ym. Meillä se oli uskoontulo. Huomasimme, että tarvitsemme kolmatta "osapuolta" avioliittoomme eli Jumalaa. Me ihmiset tunteinemme olemme tuuliajolla. Tunteisiin ei voi elämää perustaa, se on silloin kovin heikolla pohjalla. Kun on menty yhteen on luvattu: "tahdon rakastaa myötä- ja vastoinkäymisissä, mitä sitten elämä tuokin tullessaan". Kun Jumala siunaa avioliittoa, hän tekee siitä turvasataman, suojamuurin maailmaa vastaan. Yksi ehdotus siis on, että rukoile suhteenne puolesta, se on Jumalan mielen mukaista. Ja keskustele miehesi kanssa kipinästä, hän varmaan tietää, mistä se kipinä tulee;)- Ludvig V
Uskovainen avioliittoterapeutti tri Willard F. Harley ainakin kummeksui sitä, kun 10 vuotta naimisissa olleet parit sanoivat hänelle, että romantiikka loppuu eikä enää ole rakastunut. Hän itse oli aivan hulluna vaimoonsa vielä 10 vuoden avioliiton jälkeen.
Harleyn mukaan rakastuneena KANNATTAA olla, koska on 1) onnellisempi 2) terveempi 3) lapsetkin voivat paremmin jos vanhemmat ovat rakastuneita. Rakastumisessa pätee tuo täälläkin mainittu RAKKAUSPANKKI hänen mukaansa. Eli otetaan tärkeimmät tarpeet ja täytetään ne, lähdetään tietoisesti hakemaan ensin tarpeiden täyttäminen ja sitten romantiikkaa -monesti ne ovat samaa asiaakin.
Tutustukaa
www.marriagebuilders.com
- bling bling
Mikä pako on kaikki asiat tehdä kuten ennenkin? Sama koskee myös miestäsi!!
Järjestäkää toisillenne yllätyksenä vaikk aelokuvissa käynti, tai mahdollisuuksien rajoissa vaikka ulkona syönti ja YHDET drinksut vaikka ravintolassa, siis jossain muussa kuin siinä (mahdollisesti) vakkari kulma kaljapaikassa.
Yksi piristävä asia voisi olla pornokaupassa käynti ja pieni roolileikin viritys, jossa kumpikin voisi "saada vaikka vierasta". Voi tuntua ajatuksena hurjalle, mutta antaa varmasti piristystä pienen omistushalun nousun mukana!
Ehkäpä nyrkkisääntö..tai sanotaan ennemmin että ohjeen avoisi olla sen oman puolison iskeminen uudelleen, vaikka se työläältä voisi tuntuakkin.- juujuu
Ollaan oltu vaimon kanssa yhdessä 12 vuotta ja meillä on 8 vuotias tyttö. Huomasin vaimosta että hän oli väsynyt ja kyllästynyt meidän arkeen. Onneksi otin asian puheeksi syksyllä ja nyt sitten asiat on paljon paremmalla mallilla. Vaimoni on opettaja ja itse olen tuotepäälikkönä ja teen välillä pitkää päivää ja olen työmatkoillakin. Tunnustan että kodin pyörittäminen on jäänyt enempi vaimon harteille.
Meidän keskutelujen pohjalta mietin asioita ja tein seuraavanlaisia juttuja
- ostin itselle uuden auton ( tarpeeseen ) mutta en ostanutkaan niin kallista kun alun perin ajattelin vaan halvemman ja sitten erotuksella palkkasimme siivoojaan 4 h joka viikko meille kotiin.
- tyttö aloitti jalkapallon peluun.. Kuskaan itse tyttöä 3 viikossa ja olen apuvalmentaja. Vaimo saa tällöin ihan omaa aikaa. Voi käydä urheileen, shoppaileen tai vaan olla. Sovittiin että tällöin ei saa tehdä mitään kotitöitä vaikka kotona olisikin.
- aloitin itse tekemään aina vkl perheen ruuat ( arkisin se jää aikataulujen vuoksi pakosta vaimolle ) Monesti me tehdään nyt sitten yhdessä se vkl ruoka.
- ja muutenkin otin osaa enemmän kodinhuoltoon ( pyykkäys, siivous, kaupassakäynti jne)
tällä tavoin sain vaimoni urakkaa pienennettyä ja jaksamista paremmaksi.
Sitten meidän parisuhteeseen....
- sovimme että viemme jompaan kumpaan mummilaan ( mummulat ottaa mieluusti tytön hoitoon ) prinsessamme kerran kk ja se aika on sitten meitä varten. Tällöin käymme mökillä, kylpylässä, ulkona syömässä / bilettämässä, leffassa tai teatterissa ( tuosta en tykkää niinkään, mutta lähden vaimon kanssa mielellään koska hän tykkää ) tai jotakin muuta
- kävin ostamassa naisten erotiikkaliikkeestä hierontaöljyä. Ja aina sillon tällöin illalla kun menemme sänkyyn annan vaimolleni hieronnan. Ennen meidän läheisyys oli melkeenpä pelkästään seksiä... nyt siihen on tullut niin paljon muutakin. Olen ottanut takaisin ne asiat mitä meillä oli sillon vuosia sitten ( halailut ja pussaillut ) Mun takia ne on jäänytkin, en ollut itse sitä asiaa tajunnut. Ja tällä läheisyydellä ja pienillä asioilla meidän seksielämämme on paljon antoisampaa :)
- työmatkoja olen järkännyt vkl läheisyytteen, ja otan vaimoni nyt silloin tällöin mukaan ja voimme sitten vkl olla kahdestaan ja nauttia matkakohteesta ( Iso kiitos vanhemmilleni ja vaimon vanhemmille, jotka hoitavat tyttöämme )
- arjen pieniä asioita, ostan silloin tällöin vaimolle kukkia, laitan tekstareita ( ennen vaan laitoin kun oli asiaa ) laitan esimerkiksi suklaasähkeenä " rakastan sinua " tms viestiä
- käydään enemmän kylässä ja käydään enemmän perheenä myös shoppailemassa. Ennen vaimo kävi yksin tai tytön kanssa.
- olen karsinut omia harrastuksia ja menoja...ja tilalle on tullut perheen yhteisiä harrastuksia.
- ja muutenkin olen pyrkinyt osoittamaan vaimolleni että hän on minulle todella rakas ja haluan elää elämäni hänen kanssaan.
Tän kaiken seurauksena ilmapiiri kotona on parantunut huomatavasti, meidän välit on lähentyneet ja parantuneet tosi paljon. Ennen ootin sitä hetkeä monesti että pääsen työmatkalla " karkuun" nyt ootan työmatkalla että pääsen kotiin perheeni luokse. - juhuhuhu
juujuu kirjoitti:
Ollaan oltu vaimon kanssa yhdessä 12 vuotta ja meillä on 8 vuotias tyttö. Huomasin vaimosta että hän oli väsynyt ja kyllästynyt meidän arkeen. Onneksi otin asian puheeksi syksyllä ja nyt sitten asiat on paljon paremmalla mallilla. Vaimoni on opettaja ja itse olen tuotepäälikkönä ja teen välillä pitkää päivää ja olen työmatkoillakin. Tunnustan että kodin pyörittäminen on jäänyt enempi vaimon harteille.
- ostin itselle uuden auton ( tarpeeseen ) mutta en ostanutkaan niin kallista kun alun perin ajattelin vaan halvemman ja sitten erotuksella palkkasimme siivoojaan 4 h joka viikko meille kotiin.
- tyttö aloitti jalkapallon peluun.. Kuskaan itse tyttöä 3 viikossa ja olen apuvalmentaja. Vaimo saa tällöin ihan omaa aikaa. Voi käydä urheileen, shoppaileen tai vaan olla. Sovittiin että tällöin ei saa tehdä mitään kotitöitä vaikka kotona olisikin.
- aloitin itse tekemään aina vkl perheen ruuat ( arkisin se jää aikataulujen vuoksi pakosta vaimolle ) Monesti me tehdään nyt sitten yhdessä se vkl ruoka.
- ja muutenkin otin osaa enemmän kodinhuoltoon ( pyykkäys, siivous, kaupassakäynti jne)
- sovimme että viemme jompaan kumpaan mummilaan ( mummulat ottaa mieluusti tytön hoitoon ) prinsessamme kerran kk ja se aika on sitten meitä varten. Tällöin käymme mökillä, kylpylässä, ulkona syömässä / bilettämässä, leffassa tai teatterissa ( tuosta en tykkää niinkään, mutta lähden vaimon kanssa mielellään koska hän tykkää ) tai jotakin muuta
- kävin ostamassa naisten erotiikkaliikkeestä hierontaöljyä. Ja aina sillon tällöin illalla kun menemme sänkyyn annan vaimolleni hieronnan. Ennen meidän läheisyys oli melkeenpä pelkästään seksiä... nyt siihen on tullut niin paljon muutakin. Olen ottanut takaisin ne asiat mitä meillä oli sillon vuosia sitten ( halailut ja pussaillut ) Mun takia ne on jäänytkin, en ollut itse sitä asiaa tajunnut. Ja tällä läheisyydellä ja pienillä asioilla meidän seksielämämme on paljon antoisampaa :)
- työmatkoja olen järkännyt vkl läheisyytteen, ja otan vaimoni nyt silloin tällöin mukaan ja voimme sitten vkl olla kahdestaan ja nauttia matkakohteesta ( Iso kiitos vanhemmilleni ja vaimon vanhemmille, jotka hoitavat tyttöämme )
- arjen pieniä asioita, ostan silloin tällöin vaimolle kukkia, laitan tekstareita ( ennen vaan laitoin kun oli asiaa ) laitan esimerkiksi suklaasähkeenä " rakastan sinua " tms viestiä
- käydään enemmän kylässä ja käydään enemmän perheenä myös shoppailemassa. Ennen vaimo kävi yksin tai tytön kanssa.
- olen karsinut omia harrastuksia ja menoja...ja tilalle on tullut perheen yhteisiä harrastuksia.
- ja muutenkin olen pyrkinyt osoittamaan vaimolleni että hän on minulle todella rakas ja haluan elää elämäni hänen kanssaan.
Tän kaiken seurauksena ilmapiiri kotona on parantunut huomatavasti, meidän välit on lähentyneet ja parantuneet tosi paljon. Ennen ootin sitä hetkeä monesti että pääsen työmatkalla " karkuun" nyt ootan työmatkalla että pääsen kotiin perheeni luokse.Voiko olla totta? Tämän viestin voisin jättää näkyville omalle miehelleni...
- Niin sitä pitää!
juujuu kirjoitti:
Tän kaiken seurauksena ilmapiiri kotona on parantunut huomatavasti, meidän välit on lähentyneet ja parantuneet tosi paljon. Ennen ootin sitä hetkeä monesti että pääsen työmatkalla " karkuun" nyt ootan työmatkalla että pääsen kotiin perheeni luokse.Mukavaa että maailmassa on miehiä, jotka ajattelevat noin :)
Oma mies tuntui kans viimein tajunneen että läheisyyttä pitää olla riittävästi että kummatkin on onnellisii ja tuntee itsensä tärkeäksi. - Tätönen
juujuu kirjoitti:
Tän kaiken seurauksena ilmapiiri kotona on parantunut huomatavasti, meidän välit on lähentyneet ja parantuneet tosi paljon. Ennen ootin sitä hetkeä monesti että pääsen työmatkalla " karkuun" nyt ootan työmatkalla että pääsen kotiin perheeni luokse.Menepä heti skanneriin ja faxaa kopiosi minulle.
Jos siis olet oikeesti mies eikä mikään päiväunia kuvitteleva naisenpuoli.
Tämähän on herran jestas kuin Vihervaaran Annan Gilbert Blythe. Naisen toiveuni.
Siis tässä katsoen. Jos tää on oikeesti mies niin kai sillä joku pahe sentäs oli? Enkeleitäonkoheitä? En usko kun en itsekään ole vaikka hyvää aina yritän niin Paavalin tavalla aina jostain paheesta itseni kiinni saan.
- Pauline, -70
Viestissäsi on kaksi asiaa: Toinen on kysymys siitä, miten saa vanhan suhteen leimahtamaan uudelleen liekkiin. Vastaus on yksinkertainen: Ei mitenkään. Kun ihminen kyllästyy, hän kyllästyy totaalisesti. Se on inhimillistä. Toiset ottavat tuolloin eron, toiset jäävät vanhaan suhteeseen.
Tämä toinen asia onkin juuri tuo vanhaan suhteeseen jääminen. Eli, jos kerran koet, että rakastat miestäsi ja teillä on hyvä kuvio, niin sitten varmaankin päätät jatkaa avioliittoasi hamaan tulevaisuuteen. Ja mikäs siinä, tuskin olet ainoa, joka tällaisen päätöksen on tehnyt.
Mutta koskaan et enää tule kokomaan sitä intohimoa, joka joskus oli. Ei sellaista kaiveta jostain väkisin esiin. Vähän sama asia kuin että ihminen "etsii" onnea. Ei onnea etsitä, se on olemassa ihmisen sisällä - tai sitten ei.- Ludvig V
Kuten monet viestit täällä todistavat, tämä ei pidä paikkaansa.
Nämä ihmiset, jotka tällaisia kirjoittavat eivät ota huomioon sitä, että tunne-elämä ei ole noin yksinkertaista ja toisaalta hyvin pienillä ja yksinkertaisilla asioilla voi leimauttaa tunne-elämän takaisin liekkiin pitkässä suhteessa.
Ero on siinä, että alkuvaiheessa leiskunta tapahtuu kuin automaattisesti. Myöhemmin tarvitaan pieniä asioita, molemminpuolista tarpeiden huomioimista ja että keskitytään siihen, muuten se unohtuu. Kun tunteet taas leimahtavat, hetken aikaa menee taas automaattisesti, sitten on taas ryhdyttävä toimiin.
Tämä on sykli, joka todella toimii arjen keskellä. Monet vaan jättävät sen siihen ensimmäiseen kierrokseen ja luovuttavat.
- Falcon
Meillä on tilanne ajautunut täysin umpikujaan. Olen jo pidemmän aikaa yrittäny puhua vaimolle asiasta ja kertonut mitä haluaisin elämältä ja miksi mun on paha olla. Vaimo on päättänyt että meidän elämässä kaikki on hyvin ja ei siksi ota kuuleviin korviinsa. Vastauksena on yleensä että nyt on vaan hiukan kiirettä tai sun pitäis pitää lomaa tai nukkua enemmän...
Joudun yleensä tekemään kaikki aloitteet ja päätökset elämässämme.
Nyt olen tullut siihen pisteeseen etten enää jaksa. Asia heijastuu myös työhön ja muihin asioihin.
Olen miettinyt asiaa, mutten keksi mitään ratkaisua...
Meillä on lapsia ja tuntuu että he ovat enää ainoa syy pysyä kotona... Nykyisin kyllä käyn lähinnä nukkumassa kotona, kun koti tuntuu vankilalta...
Mikä neuvoksi?- lue kirjoja
ajautunu KRIISIIN niitä tulee kaikille, vain rakkauden tai tahdon määrä voi pelastaa. Tämä viesti ei tuomitse vain toteaa, todetkaa tekin...EHkä vaimosi ei nyt kykene (töiden tai muun stressin vuoksi edes ottamaan asiaa kuuleviin korviin koska se olis liikaa nyt).
Teidän on pakko puhua mutta sanonko että jos käyt päälle toteamuksinesi stressaantuneen ihmisen kanssa voit olla se joka saa syyt niskoilleen - ehkä aika auttaa ja vaimokin huomaa jolloin voitte jatkaa keskustelua. Lue vaikka kirjallisuutta sillä aikaa niin osaat keskustella paremmin ja perustella asioita paremmin. - Falcon
lue kirjoja kirjoitti:
ajautunu KRIISIIN niitä tulee kaikille, vain rakkauden tai tahdon määrä voi pelastaa. Tämä viesti ei tuomitse vain toteaa, todetkaa tekin...EHkä vaimosi ei nyt kykene (töiden tai muun stressin vuoksi edes ottamaan asiaa kuuleviin korviin koska se olis liikaa nyt).
Teidän on pakko puhua mutta sanonko että jos käyt päälle toteamuksinesi stressaantuneen ihmisen kanssa voit olla se joka saa syyt niskoilleen - ehkä aika auttaa ja vaimokin huomaa jolloin voitte jatkaa keskustelua. Lue vaikka kirjallisuutta sillä aikaa niin osaat keskustella paremmin ja perustella asioita paremmin.Jotenkin tuli taas sellanen olo että vika on aina miehessä...
Munko pitäisi lukea kirjallisuutta, että mä osaisin keskustella? Kun vika tuntuu olevan siellä toisessa päässä...
Syy miksi kirjoitin oli lähinnä se että ei se vika aina miehessä ole... Tämäkin kirjoittelu olisi vaimon mielestä ihan älytöntä, koska eihän meillä mitään ongelmia ole. Tai sitten niitä ei vaan tunnusteta. On aika turhauttavaa puhua asioista jos niitä pidetään vain väsymyksen tai mielialan aiheuttamina tunneoikkuina...
- raharaine1
Paljon hyviä bonuksia, MYÖS ILMAISTA PELIRAHAA! http://tinyurl.com/free18bonus
- Rakkaudeton -78
Olipas ajankohtainen viestiketju! Mitäs jos sitä rakkautta ei ollut edes alussakaan, onko kellään tästä kokemuksia? Mies alkanut tuntua olevan ihan eri planeetalta ja että miksi ihmeessä olen sen kanssa mennyt yhteen.. 7 vuotta takana..
- lifemocker
olet suhteessa sen takia, ettei tarvitsisi olla yksin? mikä vika yksinolossa oikein on (paitsi se ettei ole seksielämää)?
- 9 + 16
Simppeli juttu: jos olet mennyt tekemään lapsia, väännät hymyn naamalle ja elät valintasi mukaan. Jos lapsia ei ole, sen kuin eroat vaikka tänään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43974Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44812Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760