alle 35000 jäsenellään.
Suurin on Helluntaikirkko lähes 46,000 jäsenen määrällä.
Helluntaikirkkoon lasketaan vain kastetut, joten ns, aktiiveja helluntailaista on noin kaksin verroin tämä määrä. Siihen ei ole laskettu laspia.
SRK;n suvareilla käy n 60- 70000, mutta niistä on alle 18 vuotata yli puolet.
Onko kukaan huolissaan?
Lestadiolisuus ei ole enään suurin seurakunta
7
235
Vastaukset
- meeri 5
niin kauan kuin aitoa raamatullista evankeliumia Kristuksesta ja pelastusta Hänessä julistetaan maassamme riippumatta siitä, minkäniminen se seurakunta on.
- esdkl
Nuoret ovat elävässä uskossa niinkuin vanhemmatkin!
- ggg21
Ei ole syytä olla huolissaan. Raamatun mukaan se on pieni joukko joka pelastuu.
- etsivä-xx
Minäkin toivon, sitä kohtaa Raamatusta tähän ketjuun. Ja perusteita siihen, miksi juuri se riittää muiden Raamtunkohtien peittoamiseen.
Tällainen tulkinta kun lyö korville Kristuksen lähetyskäskyä ja pienoisevankeliumin tekstiä. Tulkinta että nimeomaan pitää olla pieni joukko johtaa tietenkin siihen että lähetyskäskyn noudattamattajättäminen on tavoitteellista. Silloin on varmasti pieni joukko kun kätketään Jumalan totuus, ei puhuta eikä pukahdeta.
Kuinka monta oli alussa apostoleita ja kuinka monta on uskovia? Olisko historian kulussa noin sata pelastuvaa jos kukaan ei olisi tehnyt lähetystyötä.
Matt. 28:19
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
Joh. 3:16
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.
Joh. 12:46
Minä olen valo ja olen tullut maailmaan siksi, ettei yksikään, joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen.
Olen taas kerran ihan ymmälläni näiden Raamatun tulkintojen painotusten kanssa.
- Hyvä asia
kirkon (= vl-herätysliike) väki vähenee koko ajan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1751209
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132867- 84803
- 51748
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?47644Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä305562Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55559Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t231551- 51529
Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,7510