chevy capricen sedanin diesel

mend

olen ajatellu jos jostain löytäis 80-luvun diesel 6.2 capricen sedanin....mut ei tunnu olevan sellaista.
Mitähän tollaisen bensaversion dieselöinti mahtaa maksaa...??? tietääkö kukaan???

15

2103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6.5td

      riippuu siitä millaisen diesel moottorin sinne meinaa laittaa,ihan uuden,loppuun ajetun vai remontoiko ennen asennusta.
      asennus aikaa menee noin pari päivää.
      eli hinta haarukka on parista tonnista viiteentoista tonniin.

      • willie wheelie

        ensiksi on löydettävä ja kunnostettava se henkilö caprice siihen kuntoon että kannattaa kunnostaa se uudempi 6,2/6,5 diesel ja homma maksaa maltaita.puhumattakaan siitä että henkilömalleihin,kuten vaikka caprice,ei ole saanut tehdasasennuksena moista myllyä=tarkoittaa että kiinnikkeistä lähtien suunniteltava homma uusiksi,kuten vaihteisto/kardaani yhdistelmien yhteensovitus ja ainakin yhdessä ruotsalaisessa vauhtilehdessä(wheels muistaakseni)aikoinaan sama homma tehtiin ja hyvä artikkeli homman kannattamattomuudesta edes siellä/silloin.ohjaustehostimenkin kanssa oli ahdasta ja vaati jotain järjestelyä että sai sopimaan kuten pakoputkisto ym.ahdasta,ahdasta...tokihan siitä varmaan hyvä peli tuli.olihan takana iso lehti ja kaikki teetettiin/tehtiin kunnolla ja rahalla=)koitappa josko joku tietäisi lehden numeron tai kysäise toimituksesta kopio ja numero missä oli?


      • tai ei.
        willie wheelie kirjoitti:

        ensiksi on löydettävä ja kunnostettava se henkilö caprice siihen kuntoon että kannattaa kunnostaa se uudempi 6,2/6,5 diesel ja homma maksaa maltaita.puhumattakaan siitä että henkilömalleihin,kuten vaikka caprice,ei ole saanut tehdasasennuksena moista myllyä=tarkoittaa että kiinnikkeistä lähtien suunniteltava homma uusiksi,kuten vaihteisto/kardaani yhdistelmien yhteensovitus ja ainakin yhdessä ruotsalaisessa vauhtilehdessä(wheels muistaakseni)aikoinaan sama homma tehtiin ja hyvä artikkeli homman kannattamattomuudesta edes siellä/silloin.ohjaustehostimenkin kanssa oli ahdasta ja vaati jotain järjestelyä että sai sopimaan kuten pakoputkisto ym.ahdasta,ahdasta...tokihan siitä varmaan hyvä peli tuli.olihan takana iso lehti ja kaikki teetettiin/tehtiin kunnolla ja rahalla=)koitappa josko joku tietäisi lehden numeron tai kysäise toimituksesta kopio ja numero missä oli?

        Mutta oikeastaan mikään kirjoituksessasi ei pidä paikkaansa.
        Capricea on saanut dieselinä (5.7d,dx), mutta Suomessa niitä ei juuri ole näkynyt. Homma ei ole mitenkään ihmeellinen, koska alusta ja peruskori on sama kuin Oldsmobile Delta 88:ssa, jotka taas olivat lähes kaikki dieseleitä. Siis kaikki dieselin erikoispalikat löytyvät Oldsista.
        6.2 Diesel menee ihan kohtuudella 5.7:n tilalle, vaihteistoksi kannattaa laittaa dieselin TH700, myös TH350 käy, mutta 6.2 lohkossa on Chevroletin pulttijako, joten BOP jaolla oleva aski ei käy ja ns. universaalijaolla olevat laatikot tuppaavat olemaan kortilla.
        Ohjaustehostimelle ei ole vaihtoehtoa ja se käykin entinen, jarrutehostajan joutuu vaihtamaan hydrauliseksi, niitä löytyy Oldseista, Vaneista ja Scottsdalesta. Pakoputken saa varmasti ostaa valmiina kaupasta, Oldsin putki käy. Vaihteiston ja kardaanin kanssa ei tule ongelmia, kunhan laatikko ja kardaani kuuluvat yhteen, koska laatikoita on kahta pituutta.
        Homman kannattavuutta ei ainakaan rahallisesti kannata kovin tarkkaan alkaa laskemaan, ei varmasti kannata.
        Mutta jos aloittaja sellaisen haluaa, tai palikat löytyy kohtuu hinnalla, silloinhan se kannattaa.


      • willie wheelie
        tai ei. kirjoitti:

        Mutta oikeastaan mikään kirjoituksessasi ei pidä paikkaansa.
        Capricea on saanut dieselinä (5.7d,dx), mutta Suomessa niitä ei juuri ole näkynyt. Homma ei ole mitenkään ihmeellinen, koska alusta ja peruskori on sama kuin Oldsmobile Delta 88:ssa, jotka taas olivat lähes kaikki dieseleitä. Siis kaikki dieselin erikoispalikat löytyvät Oldsista.
        6.2 Diesel menee ihan kohtuudella 5.7:n tilalle, vaihteistoksi kannattaa laittaa dieselin TH700, myös TH350 käy, mutta 6.2 lohkossa on Chevroletin pulttijako, joten BOP jaolla oleva aski ei käy ja ns. universaalijaolla olevat laatikot tuppaavat olemaan kortilla.
        Ohjaustehostimelle ei ole vaihtoehtoa ja se käykin entinen, jarrutehostajan joutuu vaihtamaan hydrauliseksi, niitä löytyy Oldseista, Vaneista ja Scottsdalesta. Pakoputken saa varmasti ostaa valmiina kaupasta, Oldsin putki käy. Vaihteiston ja kardaanin kanssa ei tule ongelmia, kunhan laatikko ja kardaani kuuluvat yhteen, koska laatikoita on kahta pituutta.
        Homman kannattavuutta ei ainakaan rahallisesti kannata kovin tarkkaan alkaa laskemaan, ei varmasti kannata.
        Mutta jos aloittaja sellaisen haluaa, tai palikat löytyy kohtuu hinnalla, silloinhan se kannattaa.

        puhe oli nimenomaan 6,2/6,5 dieselistä,ei varhaisemmasta 5,7d joita suomeen tuotu läjäpäin.tokihan täälläkin joka jannu tietää että olds delta 88 vastaa chevy impala/capricea tai vaikka electraa pitkälti kuten cadillac sevilleäkin..Koneet täysin erilaisia eikä tosiaankaan mene heittämällä,oli sitten aihiosi alunperin bensa tai se 350cid/5,7 diesel.itsehän tuossa kirjoititkin vahvistuksen jutulleni:vaihteistoksi kannattaa laittaa sopiva ja sama pätee kardaaniinkin.aivan totta,sopimattomat osat ei käy=)jarrutehostinkin toki passaa tai ei,kunhan löytää sopivan.alkup.ohjaustehostin ei sovi olemaan paikoillaan,liian ahdasta.oldsin putki toki käy,kunhan tekee uutta muotoilua.toki käy vaikka chryslerin putki samalla periaatteella tai metritavara...kaikkihan toki voi kannattaakkin ellei rahaa/aikaa laske ja että nurkissa valmis caprice aihio, kone,laatikko,kardaani,tehostimet,kiinnikkeet,isompi jäähdytin/letkujen puolet/sopivuudet.. ym tämmöistä pientä...kätevyys,kunnon tilat ja hyvät työkalut avittavat suuresti projektia kuten rahapussin paksuuskin.itellä ollut olds delta 88 5,7d sedan,olds cutlass salon brougham-79 4,3d ja chevy caprice 5,7bensa sedan-78,nyttemmin mopar miehenä. ps.mainitsemillasi d tai dx versioilla ei sinänsä asennuksen kannalta eroa.toinen vaan parannettu versio samasta moottorista ja kiinnikket kuten vastaavassa bensaversiossa.6,2/6,5 aivan eri juttunsa(6,2 caterpillarin suunnittelemakin) ja truck/van koneita niille suunnitelluin apulaittein ilman vastaavia bensakonemuunnoksia(vrt 5,7B/D) sekä pikku vinkkinä: kalliita korjata verrattuna 5,7d.eli kunnosta 5,7d viimeisen päälle nykytietoudella ja kunnon osilla kuten kannenpultit/laakeripultit jne.tietoutta vaikka jenkkiosapuljuista.kiitos ja moi!


      • 6.2 ainoa oikea
        willie wheelie kirjoitti:

        puhe oli nimenomaan 6,2/6,5 dieselistä,ei varhaisemmasta 5,7d joita suomeen tuotu läjäpäin.tokihan täälläkin joka jannu tietää että olds delta 88 vastaa chevy impala/capricea tai vaikka electraa pitkälti kuten cadillac sevilleäkin..Koneet täysin erilaisia eikä tosiaankaan mene heittämällä,oli sitten aihiosi alunperin bensa tai se 350cid/5,7 diesel.itsehän tuossa kirjoititkin vahvistuksen jutulleni:vaihteistoksi kannattaa laittaa sopiva ja sama pätee kardaaniinkin.aivan totta,sopimattomat osat ei käy=)jarrutehostinkin toki passaa tai ei,kunhan löytää sopivan.alkup.ohjaustehostin ei sovi olemaan paikoillaan,liian ahdasta.oldsin putki toki käy,kunhan tekee uutta muotoilua.toki käy vaikka chryslerin putki samalla periaatteella tai metritavara...kaikkihan toki voi kannattaakkin ellei rahaa/aikaa laske ja että nurkissa valmis caprice aihio, kone,laatikko,kardaani,tehostimet,kiinnikkeet,isompi jäähdytin/letkujen puolet/sopivuudet.. ym tämmöistä pientä...kätevyys,kunnon tilat ja hyvät työkalut avittavat suuresti projektia kuten rahapussin paksuuskin.itellä ollut olds delta 88 5,7d sedan,olds cutlass salon brougham-79 4,3d ja chevy caprice 5,7bensa sedan-78,nyttemmin mopar miehenä. ps.mainitsemillasi d tai dx versioilla ei sinänsä asennuksen kannalta eroa.toinen vaan parannettu versio samasta moottorista ja kiinnikket kuten vastaavassa bensaversiossa.6,2/6,5 aivan eri juttunsa(6,2 caterpillarin suunnittelemakin) ja truck/van koneita niille suunnitelluin apulaittein ilman vastaavia bensakonemuunnoksia(vrt 5,7B/D) sekä pikku vinkkinä: kalliita korjata verrattuna 5,7d.eli kunnosta 5,7d viimeisen päälle nykytietoudella ja kunnon osilla kuten kannenpultit/laakeripultit jne.tietoutta vaikka jenkkiosapuljuista.kiitos ja moi!

        ei varmastikaan halua kunnostaa tuota 5.7 dieseliä.


      • roosa master
        6.2 ainoa oikea kirjoitti:

        ei varmastikaan halua kunnostaa tuota 5.7 dieseliä.

        caprice kaverin kannattaa etsiä käsiinsä Wheels 3/1991 jossa vm-80 caprice stw 5,7dieselin tilalle vaihdetaan 6,2d ja th 700 laatikko.hommassa oli aikamoinen savotta ja tässä artikkelissa mm moottorinkiinnikkeille uudet kaavat/kohdat rei"ityksille.eli tämä willie wheelien palaute asiaa siltä osinkin.sitten oma kommenttini vielä tähän että 5,7d olisi pois suljettu mahdollisuus.halpa ja toimiva 5,7d löytyy helposti,hinnaltaan paljon edullisempi laittaa kuntoon kuin noi 6,2/6,5 ym joissa jo projektikoneen ostohinta kallis.itseasiassa myöhemmät ja viimeisimmät versiot 5,7d oli jo ihan ok,mutta maine mennyt.eli itse päivittäisin varmaan nykytietämyksellä moisen ja kestäähän se,en edes epäile.vaan kukin tekee niinkuin tahtoo ja enpä tiedä miten kauheita km lukemia vanhalla chevyllä ajaakaan.tokko ainakaan mikään edustaja tms tiellä viihtyvä moista kilometrejä nielemään kun toi ikäkin rupeaa käyttiksenä olemaan ehtoopuolta noin niinkuin teknisellä varmuudella.kylmääviä kokemuksia ainakin minulla ja tutuilla näistä 70-loppupuolen ja 80-lukuisista lukuisine sähkö ym murheineen jo uudehkoinakin...ehkä harrasteena ja MR kuntoon bensa stw, mutta toi dieselvero h-a versiona kovaa luokkaa eli ei siihenkään ja puupenkki stw dieselinä ei iske.


      • damper
        roosa master kirjoitti:

        caprice kaverin kannattaa etsiä käsiinsä Wheels 3/1991 jossa vm-80 caprice stw 5,7dieselin tilalle vaihdetaan 6,2d ja th 700 laatikko.hommassa oli aikamoinen savotta ja tässä artikkelissa mm moottorinkiinnikkeille uudet kaavat/kohdat rei"ityksille.eli tämä willie wheelien palaute asiaa siltä osinkin.sitten oma kommenttini vielä tähän että 5,7d olisi pois suljettu mahdollisuus.halpa ja toimiva 5,7d löytyy helposti,hinnaltaan paljon edullisempi laittaa kuntoon kuin noi 6,2/6,5 ym joissa jo projektikoneen ostohinta kallis.itseasiassa myöhemmät ja viimeisimmät versiot 5,7d oli jo ihan ok,mutta maine mennyt.eli itse päivittäisin varmaan nykytietämyksellä moisen ja kestäähän se,en edes epäile.vaan kukin tekee niinkuin tahtoo ja enpä tiedä miten kauheita km lukemia vanhalla chevyllä ajaakaan.tokko ainakaan mikään edustaja tms tiellä viihtyvä moista kilometrejä nielemään kun toi ikäkin rupeaa käyttiksenä olemaan ehtoopuolta noin niinkuin teknisellä varmuudella.kylmääviä kokemuksia ainakin minulla ja tutuilla näistä 70-loppupuolen ja 80-lukuisista lukuisine sähkö ym murheineen jo uudehkoinakin...ehkä harrasteena ja MR kuntoon bensa stw, mutta toi dieselvero h-a versiona kovaa luokkaa eli ei siihenkään ja puupenkki stw dieselinä ei iske.

        viimeisemmätkin ovat aivan samasta valumuotista syntyneet,kuin aikaisemmatkin versiot.

        aivan täyttä skeidaa jauhat,että viimeisimmät 5.7 d versiot olisivat niin vahvoja,että ne kestää kehumista.vähän saatiin vahvistettua,mutta perusongelmaa ei saatu ikinä poistettua.

        koskaan tuo lohkon elämistä ei ollut mahdollista saada pois ja sen on myös valmistaja myöntänyt myöhemmin.

        ja vielä 100%varma asia,5.7 diesel kone on valmistettu bensanlohkoon.


      • roosa master
        damper kirjoitti:

        viimeisemmätkin ovat aivan samasta valumuotista syntyneet,kuin aikaisemmatkin versiot.

        aivan täyttä skeidaa jauhat,että viimeisimmät 5.7 d versiot olisivat niin vahvoja,että ne kestää kehumista.vähän saatiin vahvistettua,mutta perusongelmaa ei saatu ikinä poistettua.

        koskaan tuo lohkon elämistä ei ollut mahdollista saada pois ja sen on myös valmistaja myöntänyt myöhemmin.

        ja vielä 100%varma asia,5.7 diesel kone on valmistettu bensanlohkoon.

        kukapa täälä edes väittänyt ettei 5,7d olisi tehty( vahvistettuun) bensakoneen lohkoon.tätä lohkoa muuten käytettiin bensakoneissa kiihdytys ym virityshommissa alan piireissä paljonkin.sama temppu muuten tehty vain -79 tuotannossa olleeseen 260cid/4,3l V8 dieseliin(90hv) joita mm Olds Cutlass malleissa tuolloin(olivat parempia kuin 5,7d(125hv),mutta kiristyvät saastemääräykset lopettivat yhteen vuoteen).Viimeisimmät versiot oli huomattavasti parannettuja alkuperäisestä 5,7 versiosta.5,7 dieseleitä vaan ei tuotu enää-82 jälkeen montakaan(maine mennyt) ja tuolloin vasta parannetut viimeiset vuosikerrat markkinoille eli -85 asti.Suomalaiset oikeastaan saaneet kosketuksen näihin vm vasta uustuonnin kera eli STW buumin myötä.mikään moottorihan ei täydellinen tai pomminvarma tokikaan ja vanhoista paskoistahan jo puhutaankin joilla ties millaiset käyttötunnit ja omistajat takavuosina.kyse lähinnä siitä että 6,2/6,5 dieseleiden hinnalla ja kunnostuskustannuksilla pistää useammankin 5,7d kuntoon samaan rahaan ja ajomääriin, mitä tollasella viitsii enää ajaa muutenkaan.ei taida capricekaan enää ihan pakasta vedetty olla...ynnä auton arvoon/ajomäärään nähden järjetön dieselvero.kunnon bensakoneitakin,vaikka ruiskulla(camaro,firebird ym) edullisesti tai V6(astro,el camino).Mikäli lukee alan lehtiä(ei siis V8 mag, ,TM,Tuulilasi)vaan ihan ulkomaisia( ruotsista jenkkeihin )korjausohjeita&kokemuksia ja vaikka kaivaa tietoonsa mitä/milloin tehty ko koneelle kestävyyden parantamiseksi(mm. puristussuhteen ja tehon lasku(105hv),kannenpultit/-tiivisteet( muutos),alakerran vahvistukset,venttiilikoneistomuutokset, pultit/laakeripukit alakerrassa,öljypumppu ym) sekä esim.öljyjen kehitys taannoisesta niin voipi olettaa että kunnon osilla/tietämyksellä kasaten ei leviä yhtä herkästi kuin alkuperäinen(joita niitäkin yhä avaamattomia olemassa eli on ne joillain siis kestäneetkin 30v,miksi?käyttäjästäkö kiinni?).yksi mahdollisuushan on vielä dieseleissäkin eli 80-alkupuolella tuotantoon tullut Olsmobilen(GM) V6 diesel(260cid/4,3l)eli ei saa sekoittaa -79 260cid V8 dieseliin.tämä kone jäänyt melko tuntemattomaksi täällä.jenkkidieseleitä kun ei enää tuotu maineen vuoksi,vaan tämä kone ei ollut ongelmainen kuten isoveljensä.jenkeistä/ruotsista saisi pilahintaan.ihan miten vaan,eipä onneksi minun päänsärky ja pistäköön omistaja vaikka uuden vaihtokoneen tilaukseen(B tai D),oletuksena vaan että kustannukset kuriin kohtuuhintaan.


      • Anonyymi
        damper kirjoitti:

        viimeisemmätkin ovat aivan samasta valumuotista syntyneet,kuin aikaisemmatkin versiot.

        aivan täyttä skeidaa jauhat,että viimeisimmät 5.7 d versiot olisivat niin vahvoja,että ne kestää kehumista.vähän saatiin vahvistettua,mutta perusongelmaa ei saatu ikinä poistettua.

        koskaan tuo lohkon elämistä ei ollut mahdollista saada pois ja sen on myös valmistaja myöntänyt myöhemmin.

        ja vielä 100%varma asia,5.7 diesel kone on valmistettu bensanlohkoon.

        No.....🤣. 6.2 diisel katkasee värinän takia kampiakselinsa.


    • pörje

      Jos rahaa löytyy niin suosittelisin sitä 6.6litrasta duramaxia! :D se 5.7dx on vähän kyseenalainen kone... jotkut rakastaa sitä ja osa vihaa sitä yli kaiken! 6.2l vois olla aika järkevä...
      Mutta miksi diesel? joku TBI / TPI tai LT/LS sarjan bensa kasi on aika taloudellinen jos ei aja kaasu pohjassa kokoajan!

      • vitun urpo

        kuvastaa sinun älykkyytäsi.jos puhutaan wanhan harrastepelin hankkimisesta,ei siihen liity duramax mitenkään.rahaa ei varmasti ole ylimääräistä,jos ko.laitetta rakentaa.

        painu urpo mutsis kainaloon takaisin.


      • Anonyymi
        vitun urpo kirjoitti:

        kuvastaa sinun älykkyytäsi.jos puhutaan wanhan harrastepelin hankkimisesta,ei siihen liity duramax mitenkään.rahaa ei varmasti ole ylimääräistä,jos ko.laitetta rakentaa.

        painu urpo mutsis kainaloon takaisin.

        No jos aloittaja on tuollainen vesipää että alkaa kyselemään että mitähän maksaisi capriceen 5.7d tai 6.2d niin peli on jo menetetty. Eihän semmoiselle projektille voi antaa kuin huonoja arvauksia.


    • 6.5

      Farkku Caprice 6.5 dieselillä on hieno peli! Tiedän yhden, jossa on HMMWV:n vapaasti hengittävä 6.5 kone. Mahtava kertakaikkiaan.

    • 3Oldsia80luvulla

      Mitä järkeä?
      Jonkin siihen alunperin kuulumattoman dieselin askarteleminen on suuroperaatio,jopa tuo 6,2 on kaikkea muuta kuin "bolt on"operaatio,puhumattakaan muista moottoreista PAITSI 350cic V8 sekä 260 cid V8/V6,niitä on siis molempia ja varsinkin tuo V6 260 on todella hyvä kone vaan tuntematon täällä koska tuli vähän myöhemmin tuotantoon kuin nuo V8 ha dieselit.
      Kunnossa oleva 6,2d tai joku muu iso diesel maksaa maltaita kuten myös niiden korjaaminen sellaiseksi eli moniverroin autoromun arvon!
      Nykykonstein 350 kuin 260 V8 saa kestämään siinä kuin muutkin ja PALJON helpompi operaatio,puhumattakaan että myynnissä on valmiitakin tehdasdieselmalleja halvalla.
      Koko idea siltikin aika tyhmä koska kunnossa oleva bensakone on ihan ok ratkaisu eikä kulutus vie perikatoon.
      Puhutaan ikivanhoista ja loppuun ajetuista raadoista ja tuo dieseltekniikkakin antiikkia vaikka kieltämättä 350diesel kuljetti hienosti isoa Deltta 88:ia!!
      Eiköhän 90% moisista GM stw-sedaneista ole niin romuja muutenkin että tarvii miettiä onko hommassa mitään järkeä muutenkaan.
      Jos moisen välttämättä tahtoo niin hommaat ulkomailta,vaikka Ruotsista tai USA:sta vähänajetun ja hienokuntoisen,ruosteettoman farmarin tai sedanin jossa joko V6 tai V8(267,305,350)bensakone tai se 4,3 V6 diesel jo valmiina.
      260 cid V8 dieseliä valmistettiin vain 1979-1980.
      Eivät maksa kuin rautaromun kilohinnan ja rahti lie se ylivoimaisesti suurin kustannuserä.

    • Anonyymi

      Laita om606 niin alkaa liikkumaan....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1535
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1321
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1257
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1255
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1228
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      3
      1225
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1214
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1190
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe