mies tossuni alla

mikä ongelma!

Mua alkaa ottaa päähän ihan hirveesti. mieheni rakastaa mua ns liikaa. hän tekee kaiken mielikseni. alistuu ja sanoo,mitä olettaa minun haluavan kuulla. hän ei pistä vastaan missään asiassa. tuntuu että hänellä ei ole omaa tahtoa lainkaan. haki töitä, koska minä en siedä sossupummi miestä jonka ainoa ilo on kalja. hän tuntuu elävän vain minua varten, ja se on kauheaa! tunnen itseni todella ilkeäksi. jos tokaisen roskiksen kohdalla, "hitto ku tääki on taas ihan täynnä", mies vie sen heti roskikseen jne..
Olen tosi vaikea persoona ja tavallaan kylmä....
vittu, oon jo muutellu tätä tekstiä sata kertaa, kun en löydä sanoja. x(.
tiivistettynä, tiedän, että mies tekee IHAN MITÄ TAHANSA HALUAN, ja se tekee tästä suhteesta todella inhottavan. tunnen olevani avioliiton hirviö.
mies pelkää kai sitä, että jos hän ei pidä minua täydellisen tyytyväisenä, lähden. ja pelkää kai siksi, koska ihmisestä eroaminen ei ole minulle mikään ongelma. olen kai tunnevammainen, koska se ei vaan hetkauta minua suuntaan eikä toiseen. ajattelen vain että elämä jatkuu.
jatkan tätä myöhemmin, täytyy vähän miettiä miten tämän asian pystyy edes kirjoittamaan.

mitä teen mieheni kanssa, haluaisin erota, koska emme kykene elämään tasavertaisessa suhteessa. enkä minä halua olla mikään kingi! se on ahdistavaa!

215

12363

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Petetty ja passattu

Siksi hän palvoo ja passa siuta, että pääsee sitten taas revittämään reissuun kaverien kanssa. Näin meni minulla. Työpäivät oli hänelle seksi päiviä milloin käytiin vieraissa.

• mikä ongelma!

no se just on ongelma, kun ei tämä mies käy missään. ei tapaa ketään. on vaan kotona ja odottaa että taas voi tehdä jotain mun mielikseni. seksiä en halua hänen kanssaan ollenkaan. hän ei uskalla tehdä edes aloitetta tässä asiassa! olen naimisissa kauheen nyhverön kanssa jolla ei ole omia mileipiteitä taikka elämää.
        menis edes jonnekkin. oikein toivoisin että saisin miehen juoksemaan ulkona kavereiden kanssa. tämmöinen kotona nyhvääminen tekee musta hermoraunion.
        ja jos olen kirän oloinen, ei mies puhu mitään, koska ei halua vissiin hermostuttaa mua vahongossakaan sanomalla jotain väärää.
        itsetunnosta tässä kai on kysymys. mutta itsetuntoa kun en osaa toiselle antaa...

• separaattori11
        mikä ongelma! kirjoitti:

no se just on ongelma, kun ei tämä mies käy missään. ei tapaa ketään. on vaan kotona ja odottaa että taas voi tehdä jotain mun mielikseni. seksiä en halua hänen kanssaan ollenkaan. hän ei uskalla tehdä edes aloitetta tässä asiassa! olen naimisissa kauheen nyhverön kanssa jolla ei ole omia mileipiteitä taikka elämää.
        menis edes jonnekkin. oikein toivoisin että saisin miehen juoksemaan ulkona kavereiden kanssa. tämmöinen kotona nyhvääminen tekee musta hermoraunion.
        ja jos olen kirän oloinen, ei mies puhu mitään, koska ei halua vissiin hermostuttaa mua vahongossakaan sanomalla jotain väärää.
        itsetunnosta tässä kai on kysymys. mutta itsetuntoa kun en osaa toiselle antaa...

vaikee ottaa miestä eikä mitään kengänpohjallista

• eki68_

Tyypillinen Suomikanttura, joka haluaa vain melaa mekkoon. Hae joku kalju sonni kuntosalilta,
        jos kurinpuutetta

• risail
        mikä ongelma! kirjoitti:

taas ajattelen että sinulla tässä on itsetunto nollassa...ellei peräti miinuksella.

• naishenkilö

Sinä siis. Kärsit jonkinlaisesta tunne-elämän vammasta; syys voisi löytyä terapeutin kanssa asioita kaivellessa.
      Varmasti tajuat itsekin, ettet ole ihan oikeilla raiteilla.

• mikä ongelma!

totta. mulla on jonkin asteinen tunnevamma lapseni koetun seurauksena.
        ja sille ei mitään voi. tiedostan sen, ja asiasta on puhuttu yhdessä.
        lääkärin mukaan siitä voisi kuulemma oppia eroon (tunne kylmyydestä siis), mutta kaikilta se ei onnistu. tämä ei tarkoita sitä että kohtelisin muita huonosti, päinvastoin. mutta se nyt tässä ei ole ongelma, vaan se, että mies ei pidä itseään missään arvossa. hän ei vaadi minulta mitään. hän ei vaadi itselleen hyvää kohtelua. hän ei tee mitään, jos riski on se, että joku pettyy tms.
        ja mitä tämä kotona istuminen on aamusta iltaan? ei voi olla terveellistä, että jättää kaikki ystävänsä ja tuttunsa koska on naimisissa. olen lähestulkoon ainoa ihminen tämän miehen elämässä ja se tuottaa aika paljon paineita.

• mikä ongelma!
        mikä ongelma! kirjoitti:

lääkärin mukaan siitä voisi kuulemma oppia eroon (tunne kylmyydestä siis), mutta kaikilta se ei onnistu. tämä ei tarkoita sitä että kohtelisin muita huonosti, päinvastoin. mutta se nyt tässä ei ole ongelma, vaan se, että mies ei pidä itseään missään arvossa. hän ei vaadi minulta mitään. hän ei vaadi itselleen hyvää kohtelua. hän ei tee mitään, jos riski on se, että joku pettyy tms.
        ja mitä tämä kotona istuminen on aamusta iltaan? ei voi olla terveellistä, että jättää kaikki ystävänsä ja tuttunsa koska on naimisissa. olen lähestulkoon ainoa ihminen tämän miehen elämässä ja se tuottaa aika paljon paineita.

jonkinlaista masennusta miehellä varmasti on, ei muuten em. elämäntyyli voi jatkua yli vuotta. sitä hän on vain hoitanut tähän asti päihteillä omatoimisesti. masennustesti on tehty ja se entoi kuvaa, että olisi syytä mennä lääkäriin, mutta hän haluaa hakea sieltä vain rauhoittavia.
        olen kyllä nyt ihan pihalla että miten tässä pitäis toimia.
        olen yrittänyt kannustaa ja kehua... olen tehnyt asioita puolesta, työpaikka irtosi, kun itse luettelin työpaikkojen numeroita hänelle ja löin luurin käteen...
        miten tilanne on päässytkin tällaiseksi :(.

olen ihminen joka tekee ja touhuaa koko ajan ja pitää langat käsissään. nyt tässä on vain mukana joku. tunnen olevani enemmän äiti kuin vaimo...

• mikä ongelma!
        mikä ongelma! kirjoitti:

jonkinlaista masennusta miehellä varmasti on, ei muuten em. elämäntyyli voi jatkua yli vuotta. sitä hän on vain hoitanut tähän asti päihteillä omatoimisesti. masennustesti on tehty ja se entoi kuvaa, että olisi syytä mennä lääkäriin, mutta hän haluaa hakea sieltä vain rauhoittavia.
        olen yrittänyt kannustaa ja kehua... olen tehnyt asioita puolesta, työpaikka irtosi, kun itse luettelin työpaikkojen numeroita hänelle ja löin luurin käteen...

olen ihminen joka tekee ja touhuaa koko ajan ja pitää langat käsissään. nyt tässä on vain mukana joku. tunnen olevani enemmän äiti kuin vaimo...

haluaisin siis, että mieheni tajuaisi että hän on arvokas ihminen jolla on oikeus tunteisiin ja omiin mielipiteisiin. olen niin hermostunut, koska tätä on kestänyt niin kauan. en "syytä" miestä mistään. en vain osaa enää tehdä mitään. en voi kannatella aikuista ihmistä kauaa. energiani menee lasteni huolehtimiseen.
        yksi syy yhteen päätymisessä oli se, että mies osasi tavallaan väistyä tilanteen tullen, kun oli lapset kyseessä. hän tajusi että olen äiti, eikä minulla ole aina aikaa vain miehelle. nyt vain on alkanut tuntua, että hän ei tehnyt sitä ajatustyön seurauksena, vaan siksi, jotta saisi minut. tai paremminkin, jotta ottaisin hänet. hänellä ei ole paljoa kokemusta parisuhteista... ja juuri tämän "anteeksi kun olen olemassa" asenteen takia ei naiset hänestä ole oikein kiinnostuneet koskaan.
        silti hänellä on todella hyvä sydän, hän saa mut nauramaan, hän on kiltti... mutta ei näistä ominaisuuksista voi nauttia. ei kun näkee että toinen tekee hyvää ns hädissään, jottei jäisi yksin. tjtn....

• Ol Playa
        mikä ongelma! kirjoitti:

En yhtään ihmettele, että mies vie roskat, kun sanot, että "hitto kun tuo on täynnä", koska hyvin useissa tapauksissa nainen kommunikoi toiveitaan juuri tuolla tavalla. Parisuhdeasiantuntijat tietävät tämän ja tuo on koulukirjaesimerkki, jossa yleensä tosin käy niin päin, että mies ei tajua naisen haluavan tämän vievän roskista, vaan toteaa "no katsohan vaan, kulta, niin näyttää olevan täynnä" ja painuu sohvalle TV:n ääreen.

Tai:
        N: "Voi kun oli rankka päivä töissä"
        M: "juu, no onneksi olet nyt kotona ja kaikki hyvin. Tule tänne sohvalle niin rakastellaan."
        N: "MIKSET SÄ S**** ÄIJÄ KOSKAAN VOI KYSYÄ, MITEN MUN PÄIVÄ MENI?"

jne

• iniinni
        mikä ongelma! kirjoitti:

haluaisin siis, että mieheni tajuaisi että hän on arvokas ihminen jolla on oikeus tunteisiin ja omiin mielipiteisiin. olen niin hermostunut, koska tätä on kestänyt niin kauan. en "syytä" miestä mistään. en vain osaa enää tehdä mitään. en voi kannatella aikuista ihmistä kauaa. energiani menee lasteni huolehtimiseen.
        yksi syy yhteen päätymisessä oli se, että mies osasi tavallaan väistyä tilanteen tullen, kun oli lapset kyseessä. hän tajusi että olen äiti, eikä minulla ole aina aikaa vain miehelle. nyt vain on alkanut tuntua, että hän ei tehnyt sitä ajatustyön seurauksena, vaan siksi, jotta saisi minut. tai paremminkin, jotta ottaisin hänet. hänellä ei ole paljoa kokemusta parisuhteista... ja juuri tämän "anteeksi kun olen olemassa" asenteen takia ei naiset hänestä ole oikein kiinnostuneet koskaan.
        silti hänellä on todella hyvä sydän, hän saa mut nauramaan, hän on kiltti... mutta ei näistä ominaisuuksista voi nauttia. ei kun näkee että toinen tekee hyvää ns hädissään, jottei jäisi yksin. tjtn....

toivottavasti sun miehelläsi keittää yli ja tajuaa mikä kusipäänatsi olet. mies pistää sun tarpeesi etusijalle ja sä valitat siitä. hanki joku turkkilainen romeo ittellesi, niin saat turpaasi ja päädyt nyrkin ja hellan väliin. sitähän sä kaipaat, saatana!

• 322
        mikä ongelma! kirjoitti:

Sinä olet siis varioitunut ja tunnekylmä. Luuletko sitten, että miehesi olisi täysin terve? Ei tietenkään ole, hän tarvitsee omaa vammaansa paikkaamaan juuri sinunlaisesi hirmun.

• hih heee!!!!!
        322 kirjoitti:

Sinä olet siis varioitunut ja tunnekylmä. Luuletko sitten, että miehesi olisi täysin terve? Ei tietenkään ole, hän tarvitsee omaa vammaansa paikkaamaan juuri sinunlaisesi hirmun.

niin taas yks hisukka mies sanoo vahvaoja naisia hirmu akakasi .. Herätkää miehet ja tulkaa yulos kuorestaane älkää hissutelko .. Naiset opiskelvat ja tekevät työt miheht vaan kiskovat kaljaa ja halauvat sexiä !!!!!

• tosi söpöä
        iniinni kirjoitti:

toivottavasti sun miehelläsi keittää yli ja tajuaa mikä kusipäänatsi olet. mies pistää sun tarpeesi etusijalle ja sä valitat siitä. hanki joku turkkilainen romeo ittellesi, niin saat turpaasi ja päädyt nyrkin ja hellan väliin. sitähän sä kaipaat, saatana!

Seuraavaksi voisi huolestua, miksi mieheni ei koskaa vedä lärvejä ja viettää liikaa aikaa vain omien ystäviensä kanssa. Onkohan hän piilohomo?

• Tri Killeri
        iniinni kirjoitti:

nysvää aikansa, leikkii kilttiä ja alistuvaa ja viimeistään silloin jos tuo tussutoope (nainen) lähtee, miehellä keittää lopullisesti yli ja hän paloittelee tuon vammaisen naisen. Yleensä kirveellä ja leipäveitsellä kuorien. Siis näin tapahtuisi (tapahtuu aina) jos tarina on totta.
        Mutta todellakaan en usko koko soopaan mitä tuo aloittaja yrittää visertää. Totta on ainoastaan se että aloittaja on oikeasti henkisesti vammainen, tunnemakkara, kylmä ja kalsea yksinäinen kotivonku joka yrittää saada huomiota täältä netistä. Kukapa nyt välittäisi kotiin turvonneesta 120 kiloisesta naisesta joka on täynnä psyykeongelmia.

• peilin eteen hirviö
        mikä ongelma! kirjoitti:

olla että kannattaa katsoa peiliin ja voipa olla että ukollasi onkin joku toinen et vaan tajua
        kun haukut niin päivittäin sitä .
        onhan sussa joku vika kun ukko ei kelpaa vaikka moni nainen ei pääse edes naimisiin
        ja olethan sen kanssa joskus avioon mennyt että on sussakin joku vika sitten ku
        sen kanssa olet .tee vaikka lapsia ettei elämä oo noin kammottavan tyhjää.

• Pakananpakana
        Tri Killeri kirjoitti:

nysvää aikansa, leikkii kilttiä ja alistuvaa ja viimeistään silloin jos tuo tussutoope (nainen) lähtee, miehellä keittää lopullisesti yli ja hän paloittelee tuon vammaisen naisen. Yleensä kirveellä ja leipäveitsellä kuorien. Siis näin tapahtuisi (tapahtuu aina) jos tarina on totta.
        Mutta todellakaan en usko koko soopaan mitä tuo aloittaja yrittää visertää. Totta on ainoastaan se että aloittaja on oikeasti henkisesti vammainen, tunnemakkara, kylmä ja kalsea yksinäinen kotivonku joka yrittää saada huomiota täältä netistä. Kukapa nyt välittäisi kotiin turvonneesta 120 kiloisesta naisesta joka on täynnä psyykeongelmia.

Tää osu ihan nappiin, ja olen samaa mieltä. Sit ihmetellään kun kirves heiluu, jos nainen on tuollainen, ei hän sovellu edes parkkipirkoksi. Ihmettelen miten oot ees voinu saada miestä koskaan. Mitähän sun lapsistaskin tulee. Hyi hirvitys! Sotia syntyy niin kauan maailmassa kun sun tapaisia akkoja on olemassa.

• toisten kustannuksel
        hih heee!!!!! kirjoitti:

niin taas yks hisukka mies sanoo vahvaoja naisia hirmu akakasi .. Herätkää miehet ja tulkaa yulos kuorestaane älkää hissutelko .. Naiset opiskelvat ja tekevät työt miheht vaan kiskovat kaljaa ja halauvat sexiä !!!!!

Siis olen huomionut hyvinkin suurelta osin miten nainen tarvitsee tunnetyydyttäjän joka tunneailahdukseen se yksi on esimerkiksi uhma, raivo,viha,lepertely,sively,kyttäys,salailu, ym ym ja kaikkeen noihin tuteisiinkin on syyllinen mies! Ei nainen itse?

Naisen "vahvuus" on käynyt ilmi siitä että hän raivoaa alituista heikkouttaan ja tyydyttää sitä mihen kautta hän kokee sen vahvuutena. No vuosikymmeniä miehet ovat ihmetelleet tosiaan tätä moista ja siksi näkevät mahdollisuuden siinä että he asettuisivat yleisesti tasavertaisena ihmisenä kantamaan vastuuta ja tekemään työtä ja tekoja miten rauhaa sekä kyvykästä onnistumista ylläpidetään oma aloitteisesti. Nyt kun näitä naisia nostetaan jalustoille ja lellitään ja hyysätään heistä on tullut omata mielestään vahvoja?

Voi herranen aika! Naiset tosiaan käyttää hyväkseen yhteiskunna varoja kouluttakkseen itseään ja hankkivat titteleitä ja työntyvät kaikessa päällimmäisen. He vain tekee sen lastensa,perheensä, parisuhteidensa, ja oman itsenä kustannuksella. Niin kauhea se pyrkyryys ja iliihmisys on. Mitä taas töihin tulee niin naiset tekee vain osan töistä. Kaljaa ja sexiä naiset haluaa tasan yhtäpäljon ja tasan samanmoisin keinoin kuin miehetkin..

• nimetön
        mikä ongelma! kirjoitti:

mutta kun siitä ei ole näköjen olet liika hemmoteltu minä olisin jättänyt sinut ajat sittän

• TODELLA
        mikä ongelma! kirjoitti:

Hirveä tilanne ja miehesi on täysi lapatossu..Mielestäni hyvä suhde säilyy kun silloin tällöin näyttää
        naiselle kaapin paikan..Itse en alkais moiseen suhteeseen..Siinä mielessä annan sinulle pisteet ,että
        yrität herättää sen lapatossun REAALIMAILMAAN..
        Potki perseelle semmoista nahjusta ,että herää.....

• Ol Playa

MIKÄ TEILLE NAISILLE KELPAA? Ette ole koskaan tyytyväisiä! Milloin mies ei huomioi tarpeeksi ja nyt hän sitten huomioi liikaa.

Naiset, menkää, pliis menkää itseenne!

Jos kerran miehes tekee, mitä haluat, niin puhu tuosta asiasta hänen kanssaan. Kerro, että nyt haluat hänen tekevän näin, että hän lakkaa paapomasta ja alkaa johtaa.

Toisaalta, turhaan nykytilanteessakaan tunnet olevas syyllinen. Mies TYKKÄÄ tehdä, sanoa, ja hän saa sinulta sitä hyvää liittoonsa. Jos hän saa tehdä sinulle asioita, niin hän on tyytyväinen etkä ole mikään hirviö.

• mikä ongelma!

mietin itse samaa tuossa, että miten edes kehtaan valittaa tämmöisestä. siksi nimimerkki.
        tiedän vain, että ei voi mies olla onnellinen kanssani, koska minä liikun, tapaan ystäviä, harrastan.. ja hän vain odottaa minua kotona ja yrittää peittää pahaa mieltään kun tulen kotiin, (näen sen kyllä).
        kamalaa. pitäis varmaan tukkia turpa vaan ja olla.
        ajattelin aina että täydennämme toisiamme koska olemme niin erilaisia, mutta ei tämä oikein toimi...
        ja kun tämä huomioiminen ei ole mitään "oma-aloitteista". vaan hän saattaa istua hiljaa samassa huoneessa ja jos näkee vaikka minun ottavan lasin käteeni, hän täyttää sen, ja palaa takaisin istumaan!

• mikä ongelma!
        mikä ongelma! kirjoitti:

mietin itse samaa tuossa, että miten edes kehtaan valittaa tämmöisestä. siksi nimimerkki.
        tiedän vain, että ei voi mies olla onnellinen kanssani, koska minä liikun, tapaan ystäviä, harrastan.. ja hän vain odottaa minua kotona ja yrittää peittää pahaa mieltään kun tulen kotiin, (näen sen kyllä).
        ajattelin aina että täydennämme toisiamme koska olemme niin erilaisia, mutta ei tämä oikein toimi...
        ja kun tämä huomioiminen ei ole mitään "oma-aloitteista". vaan hän saattaa istua hiljaa samassa huoneessa ja jos näkee vaikka minun ottavan lasin käteeni, hän täyttää sen, ja palaa takaisin istumaan!

esimerkki:
        tää tapahtu äsken. hän sanoi lähtevänsä puolentunnin päästä työhaastatteluun. kysyin että käytkö pankista nostamassa sen ja sen verran rahaa. hän lähti heti, ja soitti äsken että tulee nyt kotiin. ihmettelin että eikö hän menekkään työhaastatteluun. sanoi menevänsä seuraavalla bussilla. siis jumalauta!! hermostuin ihan todella. kai olisi voinut sanoa että ei ehdi käydä! hän juoksee pankkiin hakemaan rahaa, koska satuin mainitsemaan rahan nostosta ja siirsi työhaastattelua tän takia!

• Ol Playa
        mikä ongelma! kirjoitti:

Kerroit myös siihen viittaavaa, että seksielämä teillä on hakusessa.

Tavallaan tunnistan monta asiaa itsessäni, mitä sinun miehessäsi on, tosin minulla on myös välillä liiankin määräävä ote vaimostani kuulemma. Joskus yritän tahallani olla mahdollisimman tossun alla, ettei tuo määräävä pääsisi valloilleen kahdesta syystä a) etten loukkaisi vaimoa ja b) etten pettyisi odotuksiin huomiosta tai rakastelusta tai muusta. Oleme käyneet liitossamme keskusteluja liiasta riippuvaisuudesta ja terapiakin tullut tutuksi, joten en tässä kaada ihan tyhjästä astiasta.

Uskoisin, että miehesi tilanteessa asiat vaikuttavat toisiinsa. Jonkinlainen rakkauden syvä kaipuu hänellä on selvästi! Taustalla on masennusta, alkoholista tuleva krapula aiheuttaa krapulapäivinä joskus todella pahoja alemmuudentunteita (ainakin minulla), seksittömyys lyö miehen miehuuden tunteen todella matalaksi ja jos ei saa hellyyttäkään, niin se on sitten lapiolla jo multaa nokan päälle.

Minulle tulee tuosta lasin täyttämisestä mieleen aivan kuin mies yrittäisi siinä hetkessä viestiä sulle, että hei halaa ja suutele mua. Joskus nuo miellyttämiset on sellaisia ihan simppeleitä ajatusmalleja, jotka ehkä tietoisestikin tai toisaalta ehkä alitajuisesti otetaan käyttöön, että jos nyt teen näin ja olen hyvä, niin saan huomiota.

Toki se on ongelma, jos ei miehellä ole omia menoja ja se kyllä tekee lisää huomionkipeyttä. Minulle olisi todella paha kolaus ja asioiden pahentaja, jos tietäisin, että vaimolleni eroaminen ei olisi mikään juttu. Totta helvetissä se saisi minut tuntemaan oloni vaimoni silmissä arvottomaksi - olen verrattavissa lasten likasukkiin, jotka vaihdetaan kun tarve vaatii. Sinun pitää tehdä oma osasi -ehkä jopa tehdä niin radikaali muutos, että pohdit uusiksi omaa arvomaailmaasi tuossa erokysymyksessä - olethan kuitenkin naimisissa eikä avioliittoon ero oikeasti kuulu kuin äärimmäisissä hätätapauksissa tai uskottomuudessa.

Ette ehkä ole olleet kauaa vielä yhdessä. Jos yhteiseloanne on ollut alle 4 vuotta niin on täysin mahdollista, että miehen riippuvaisuus menee ihan itsekseen ohi, kun hän oppii pitämään sinua hieman enemmän itsestään selvyytenä.

Jatketaan keskustelua, mutta mielestäni saisit miehesi varmasti avioliittoneuvontaankin kun hän kerta haluaa tehdä tahtosi mukaan. Lähtekää! Siellä opitte ymmärtämään toisianne ja terapeuteilla on ratkaisumalleja joista sorvata teille omanne. Itsetuntokysymykset ovat tuttuakin tutumpia heille. Esim kirkolta saa ihan ilmaiseksikin apua (ja vaikka on kirkon, ei tarvitse pelätä uskonnollisuutta todellakaan koska siellä lähdetään parin tarpeista, ei kirkon) ja sitten on näitä avioliittoleirejä ja muita maksullisia. Kannattaa panostaa!

• mikä ongelma!
        Ol Playa kirjoitti:

Kerroit myös siihen viittaavaa, että seksielämä teillä on hakusessa.

Tavallaan tunnistan monta asiaa itsessäni, mitä sinun miehessäsi on, tosin minulla on myös välillä liiankin määräävä ote vaimostani kuulemma. Joskus yritän tahallani olla mahdollisimman tossun alla, ettei tuo määräävä pääsisi valloilleen kahdesta syystä a) etten loukkaisi vaimoa ja b) etten pettyisi odotuksiin huomiosta tai rakastelusta tai muusta. Oleme käyneet liitossamme keskusteluja liiasta riippuvaisuudesta ja terapiakin tullut tutuksi, joten en tässä kaada ihan tyhjästä astiasta.

Uskoisin, että miehesi tilanteessa asiat vaikuttavat toisiinsa. Jonkinlainen rakkauden syvä kaipuu hänellä on selvästi! Taustalla on masennusta, alkoholista tuleva krapula aiheuttaa krapulapäivinä joskus todella pahoja alemmuudentunteita (ainakin minulla), seksittömyys lyö miehen miehuuden tunteen todella matalaksi ja jos ei saa hellyyttäkään, niin se on sitten lapiolla jo multaa nokan päälle.

Minulle tulee tuosta lasin täyttämisestä mieleen aivan kuin mies yrittäisi siinä hetkessä viestiä sulle, että hei halaa ja suutele mua. Joskus nuo miellyttämiset on sellaisia ihan simppeleitä ajatusmalleja, jotka ehkä tietoisestikin tai toisaalta ehkä alitajuisesti otetaan käyttöön, että jos nyt teen näin ja olen hyvä, niin saan huomiota.

Toki se on ongelma, jos ei miehellä ole omia menoja ja se kyllä tekee lisää huomionkipeyttä. Minulle olisi todella paha kolaus ja asioiden pahentaja, jos tietäisin, että vaimolleni eroaminen ei olisi mikään juttu. Totta helvetissä se saisi minut tuntemaan oloni vaimoni silmissä arvottomaksi - olen verrattavissa lasten likasukkiin, jotka vaihdetaan kun tarve vaatii. Sinun pitää tehdä oma osasi -ehkä jopa tehdä niin radikaali muutos, että pohdit uusiksi omaa arvomaailmaasi tuossa erokysymyksessä - olethan kuitenkin naimisissa eikä avioliittoon ero oikeasti kuulu kuin äärimmäisissä hätätapauksissa tai uskottomuudessa.

Ette ehkä ole olleet kauaa vielä yhdessä. Jos yhteiseloanne on ollut alle 4 vuotta niin on täysin mahdollista, että miehen riippuvaisuus menee ihan itsekseen ohi, kun hän oppii pitämään sinua hieman enemmän itsestään selvyytenä.

Jatketaan keskustelua, mutta mielestäni saisit miehesi varmasti avioliittoneuvontaankin kun hän kerta haluaa tehdä tahtosi mukaan. Lähtekää! Siellä opitte ymmärtämään toisianne ja terapeuteilla on ratkaisumalleja joista sorvata teille omanne. Itsetuntokysymykset ovat tuttuakin tutumpia heille. Esim kirkolta saa ihan ilmaiseksikin apua (ja vaikka on kirkon, ei tarvitse pelätä uskonnollisuutta todellakaan koska siellä lähdetään parin tarpeista, ei kirkon) ja sitten on näitä avioliittoleirejä ja muita maksullisia. Kannattaa panostaa!

kiitos tuhannesti vastauksesta. se sai mut ajattelemaan. en haluaisi erota. en mennyt naimisiin ihan suinpäin.
        oma käytökseni voisi olla parempaa, kuten juuri osoittaa sitä että hän on tärkeä mulle jne. tuo avioliittoneuvojalla käynti ei ole yhtään huono idea. saatanpa tänään jo soittaa sinne, niin saadaan asioita oikeille raiteille.
        jatketaan toki keskustelua.

• naishenkilö
        mikä ongelma! kirjoitti:

kiitos tuhannesti vastauksesta. se sai mut ajattelemaan. en haluaisi erota. en mennyt naimisiin ihan suinpäin.
        oma käytökseni voisi olla parempaa, kuten juuri osoittaa sitä että hän on tärkeä mulle jne. tuo avioliittoneuvojalla käynti ei ole yhtään huono idea. saatanpa tänään jo soittaa sinne, niin saadaan asioita oikeille raiteille.

Toivottavasti saatte apua terapiasta. Olen itse naimisissa maailman ihanimman miehen kanssa... joka oli edellisessä liitossaan juuri miehesi kaltainen.
        Sattumaako vai ei, mutta hänen exänsä oli juuri sinun kaltaisesti lapsuuden traumojen takia (tai jostakin muusta syystä), tunnekylmä.
        Olet hienosti tajunnut, ettei vika ole yksinomaan miehessäsi; yhdessä toivon teidän löytävän kultaisen keskitien ja jaksavan tukea toisianne rehellisesti ja avoimesti:-)

• Nainen isolla N:llä
        mikä ongelma! kirjoitti:

Kuvailemasi tilanne on jotenkin tutun tuntuinen.Minullakin on mies joka haluaa alistua ja käyttäytyy sen mukaisesti.Olen luonteeltani voimakas tahtonainen ja halua että perheessä mennään tahtoni mukaan.Kyllä se saamattomuus välillä ärsyttää,mutta toisaalta olen oppinut pitämään ohjat tiukalla mieheni suhteen ettei hänelle jää luppoaikaa vätystellä.Meillä on selvät sävelet mitä hänen päiväänsä kuuluu.En nyt ala luettelemaan hänen velvollisuuksiaan kotona ennen ja jälkeen normaalin työpäivänsä.Hänelle ei todellakaan tule aika pitkäksi.Se vallan ihana tunne jota koen pidellessäni naruja käsissäni johtaessani perhettämme auttaa minua jaksamaan.On kyllä joskus tullut mieleeni että olisipa mies joka sanoisi kaapin paikan,mutta ei se toimisi pitkään.Sen verran tunnen itseni.Niitä pomoja ei vaan monta mahdu saman katon alle.Naitä naisen johtamia suhteita on nykyään pajon enemmän kuin niistä puhutaan.Sinulle kohtalosisar sanoisin,yritä motivoida ja aktivoida miestäsi enemmän omatoimiseksi.Jos ei muu auta niin rakenna hänelle tiukka päiväohjelma jota hän sitten noudattaa,kyllä tekemistä varmaan riittää teidänkin perheessä.Kaikenkaikkiaan ne kiltit ja nöyrät miehet ovat kuitenkin parhaita miehiä ainakin minunkaltaiselle naiselle ehkä sinun kaltaisellekin.

• hyvin kelpaa::

eI MIKÄÄNNN TOISIN PÄIN MIKÄ teille miehille keplaa !!!!!!!!:::::::::::::::::::::

• pahuutta
        mikä ongelma! kirjoitti:

mies on voinu naida tollasen helvetin vaimokseen ?? masokisti se on .
        eix toi nainen äly lapsiakaan tehdä ?? ei älyy lisääntyäkään jo on mies taakan ottanut .

• anna toisen olla
        mikä ongelma! kirjoitti:

esimerkki:
        tää tapahtu äsken. hän sanoi lähtevänsä puolentunnin päästä työhaastatteluun. kysyin että käytkö pankista nostamassa sen ja sen verran rahaa. hän lähti heti, ja soitti äsken että tulee nyt kotiin. ihmettelin että eikö hän menekkään työhaastatteluun. sanoi menevänsä seuraavalla bussilla. siis jumalauta!! hermostuin ihan todella. kai olisi voinut sanoa että ei ehdi käydä! hän juoksee pankkiin hakemaan rahaa, koska satuin mainitsemaan rahan nostosta ja siirsi työhaastattelua tän takia!

oosit kiitollinen että sä oot sille tärkee ja sun kanssa oleminen .
        mix sä sitä töihin pakotat mee itse.

• Bah
        pahuutta kirjoitti:

eix toi nainen äly lapsiakaan tehdä ?? ei älyy lisääntyäkään jo on mies taakan ottanut .

Moi! No minä oon nainu tällasen naisen, ja oon ite tällanen mies. Tiedän että minussa on vikoja, mutta niin on myös vaimossanikin. En ole kovin pahoin kohdellu vaimoani, mutta pahasti olen joskus suutuksissani sanonut. Ihmettelen kyllä että miksi toistuvasti pitää käyttäytyä paskasti minua kohtaan? Mitä naiset vaatii? Pitäskö teitä pahoinpidellä vai? olette mysteeri...

• ei vaihtaen parane
        mikä ongelma! kirjoitti:

Itselläni ei kokemusta avioliitossa samankaltaisen miehen kanssa,mutta muistan nuoruudessani kun tapasin kivan pojan,ihastuin heti häneen ja pari viikkoa meni hyvin.Mutta sitten alkoi tympimään todella.Aina kun oli kyse esim. viikonlopun vietosta,vastaus oli tehdään vaan kuin sinä haluat.Eli minun oli sanottava mitä tehdään,hän ei koskaan päättänyt mitään.Yritti olla liikaa mieliksi. Niin siinä meni ihastus ja tuli ärsytys.Oli pakko sanoa ettei seurustelusta tule mitään.Oli ikävä laittaa välit poikki,mutta en halunnut teeskennellä ja jatkaa vasten tahtoa.Pysyimme silti ystävinä.Hän sitten tapasi onneksi kivan tytön jonka kanssa perusti perheen.Aina ei vain luonteet passaa yksiin.Sille ei voi yhtään mitään itse.Teillä kuitenkin on jo liitto kestänyt senverran kauan ja on lapsia joten käynti yhdessä juttelemassa avioliitto neuvojan kanssa,tuo teille varmaan uuden alun ja kaikki menee hyvin.On myös avioliitto leirejä missä voi ns.tutustua toiseen uudelleen.Nyt ette kumpikaan voi hyvin,miehesi vain ei uskalla näyttää sitä. Onnea ja tsemppiä elämään koko perheelle!

• pahuutta kirjoitti:

Että mies haki töitä koska et halua hänen olevan sos pummi. Miten hän on tähän asti elänyt omalla rahalla. Kun kaljaa kuluu.
        Jos olette aviossa niin antaako sos.vi. hänelle toimeentulotukea.
        Tähän haluaisin vastauksen sinulta.
        Ehkä hän on ajatellut vanhan viisauden- Parempi tossun alla kun taivas alla.-

• tolloakka
        mikä ongelma! kirjoitti:

Olet nainut herrasmiehen, arvosta häntä!

• --------------
        maagikko kirjoitti:

Että mies haki töitä koska et halua hänen olevan sos pummi. Miten hän on tähän asti elänyt omalla rahalla. Kun kaljaa kuluu.
        Jos olette aviossa niin antaako sos.vi. hänelle toimeentulotukea.
        Tähän haluaisin vastauksen sinulta.
        Ehkä hän on ajatellut vanhan viisauden- Parempi tossun alla kun taivas alla.-

Tuota samaa minäkin ihmettelin. Nainen menee naimisiin kaljaa kittaavan vätyksen kanssa, asutaan vuosia yhdessä ja tehdään lapsia, ja sitten yhtäkkiä muija patistaa ukkonsa työnhakuun ja ukko tottelee.

Tuo pankkitarina oli myös kummallinen. Eikö aloittajalla ole omaa pankkitiliä vai onko hän itse vielä laiskempi ja persaukisempi? Eihän nyt kukaan täyspäinen ihminen komenna puolisoaan pankkiin hakemaan rahaa, muutenkaan. Kumpikohan tuosta pariskunnasta on se sosiaalipummi? Tai taitaa olla ihan keksitty koko tarina.

• mikä ongelma!
        anna toisen olla kirjoitti:

oosit kiitollinen että sä oot sille tärkee ja sun kanssa oleminen .
        mix sä sitä töihin pakotat mee itse.

olen ollut vaktuisessa työssä siitä lähtien kun lapset tulivat päiväkoti-ikään. eli yli kolme vuotta. rahat siirsin miehen tilile jotta saa kaupasta ruokaa.

• Sive Lee

Miehesi ei ole mies vaan tyypillinen hiiri. Olematon itsetunto yhdistettynä nöyristelyyn. Ei hottia.

• mikä ongelma!

osuit aika hyvin asian ytimeen siinä, että mikä tässä on se ongelma. en osaa suhtautua mieheni käytökseen.
        ja vahvana persoonana kaipaan jonkinlaista "vastusta". aika paljon menee energiaa siihen, että joudun ajattelemaan tekemisiäni, etten vahingossa ala "käyttää hyväkseni" mieheni kiltteyttä ja näin aja toista syvään masennukseen tms. itselleni niin on tehty (käytetty kiltteyttä hyväksi) ja se voi oikeasti romuttaa ihmistä pahasti. sellasta en miehelleni halua tehdä ikinä.

... vaikeita asioita.

ja * naishenkilö *
        kiitos kannustuksesta. avautuminen helpotti oloa, nyt pystyn miettimään asioita selkeämmin, kun ei ole hirveässä tunne kuohussa.
        valittamallahan ei asiat parane, eikä varsinkaan jos niistä ei puhu.

• Li0N
        mikä ongelma! kirjoitti:

osuit aika hyvin asian ytimeen siinä, että mikä tässä on se ongelma. en osaa suhtautua mieheni käytökseen.
        ja vahvana persoonana kaipaan jonkinlaista "vastusta". aika paljon menee energiaa siihen, että joudun ajattelemaan tekemisiäni, etten vahingossa ala "käyttää hyväkseni" mieheni kiltteyttä ja näin aja toista syvään masennukseen tms. itselleni niin on tehty (käytetty kiltteyttä hyväksi) ja se voi oikeasti romuttaa ihmistä pahasti. sellasta en miehelleni halua tehdä ikinä.

... vaikeita asioita.

ja * naishenkilö *
        kiitos kannustuksesta. avautuminen helpotti oloa, nyt pystyn miettimään asioita selkeämmin, kun ei ole hirveässä tunne kuohussa.

Eli niin kuin joku aiemmin tokaisikin "masokisti se on". Miksi ei? Seikkailuosastoilla suhde dominaa etsivien miesten ja orjaa etsivien naisten välillä on jotain 1/20 ellei enemmänkin.. eli ei tavattoman harvinaista että mies saa kiksinsä alistumisesta.
        Kokeile simputtaa sitä oikein olan takaa ja tarkistele reaktioita. :D

Pitää tietysti muistaa että seksuaalisuus yleensä on erillään normaalikäytöksestä, niin että alistumisesta nauttiva ei välttämättä alistu sänkyleikkien ulkopuolella. Mutta entä jos seksipuolella ne asiat ei toteudu?
        Mitä jos silloin hän etsisikin sitä tunnetta siviili- ts. päiväelämän puolelta?

Itsekin olen miettinyt että etsisi vain ilkeän pikku biatchen joka olis domina tajuamatta sitä itsekään ja sitten palvelis sen oikkuja salaa. :D
        Ikävä kyllä ne arjen 'dominat' ovat yleensä sitä juuri silloin kuin ei pitäisi -ja sängyssä haluavat sitten sitä vastusta tai jos asiat menevät mahdollisimman pahasti ristiin, itse sitä alistamista.

Silloin jos suhteessa on oikeasti jotain tunteita mukana ja siihen halutaan panostaa niin pitäisi varmaan puhua asiat halki poikki ja pinoon, ja tehdä jonkinlainen toiminta suunnitelma. Ts. vuorot milloin kumpi saa toteuttaa itseään.
        Sellaisessa tapauksessa vois melkein olla helpoin tie etsiä itselleen eri ihmiset ja ottaa opiksi kokemuksesta...

• hs
        mikä ongelma! kirjoitti:

... vaikeita asioita.

ja * naishenkilö *

Lopeta tuollainen järjetön vuodattaminen miehestäsi!Kun sinulla on näemmä noin "huono"mies niin eroa mahdollisimman nopeasti.Miehellesi löytyy kyllä ottajia jonoksi sakka.Sinä voisit suunnata etsimään miestä vaikka Etelä-Euroopasta niin saisit haluamasi,todellisen elämäsi MIEHEN.

• .................

Ja jos miehesi olisi alunperin valinnut sen toimintalinjan, että muahan ei määrätä ja pidän omankin pääni, jos pitää muijakin omansa, niin valittaisit nyt täällä kuinka kylmäsydäminen mies kerrasta toiseen murskaa sinun tahtosi ja alistaa. Haluat olla vapaa niin ettei tarvitse miellyttää ketään toista joka haluaa määrätä kaikesta.

• ierniurenfi

Saat loukkaantua, jos haluat. Kyseessä ei ole rakkaussuhde miehesi puolelta, vaan riippuvuussuhde. Hän siis lienee kuitenkin tyytyväinen ja sinä et toista ihmistä voi kuitenkaan muuttaa, joten hänestä on turha enempää puhua.

Sinä taas tarvitset apua, jos haluat liittoa jatkaa ja lasten takia kannattaa yrittää. Vaikka et haluaisi jatkaa, niin suhteessa tuollaisen miehen kanssa et tule ikinä olemaan tyytyväinen, koska et voi kunnioittaa toista. Jos taas olisit suhteessa mieheen, jollaiseen tunnet seksuaalista vetoa, vahvaan mieheen, se suhde ei arjessa toimisi, koska sinä tarvitset kontrollin tunteen asioista. Sellaista ei saa, jos joutuu tekemää kompromisseja toisen kanssa.

Olen kaltaisesi naisen kanssa ollut ja itse olen vahvaluonteinen mies. Totesimme jo suhteen aluksi, että ei se arjessa voi toimia, mutta vetovoima ja rakkaus oli liian suuri ja suhde eteni. Arjessa oli heti selvää, että arki ei voi toimia, seksi taas toimi loppuun asti.

Jos jatkat samaan malliin, tulet pettämään ja silloin et kunnioita enää itseäsikään sitäkään vähää mitä nyt. Tosin jo nyt suurin ongelmasi lienee pohjimmiltaan heikko itsetunto, mutta ei siitä sen enempää nyt.

Mitä siis voit tehdä? 1. Hyväksyä asiat sellaisinaan ja lakata unelmoimasta suuresta rakkauden tunteesta (paras vaihtoehto lapsillinne). Pyrkiä kunnioittamaan miestäsi kumppanina ja isänä. 2. Sopia, että jatkatte yhdessä, mutta molemmat saavat käydä vieraissa. Ei välttämättä kovin ideaali vaihtoehto siinä kohtaa, kun vieraissa käynti toteutuu (ja toteutuisi myös miehesi osalta, joka ei sinua rakasta vaan on riippuvainen. Rakkautta ei voi korvata, riippuvuuden voi toisella samanlaisella). 3. Erota ja löytää uusi kumppani. Lapsille repivä vaihtoehto ja uusi suhde epätodennäköinen onnistumaan. 4. Erota ja opetella rakastamaan itseäsi ja hyväksymään itsesi ja opetelle elämään yksin (tai siis lasten kanssa). Säilyttää exään hyvät välit Käytännön tasolla vaativa, mutta onnistuessaan palkitseva vaihtoehto.

Siinä joitain ajatuksia äkkiseltään...

• Liina Anniina

Kyllähän teistä kahdesta tää mies on ongelmallisempi. Hyvin olit osannut tilannettanne kuvata. Se että sinussa on noin paljon tervettä kritiikkiä itseäsi kohtaan, niin kertoo että en sinua varsinaisesti tunnekylmänä pidä.
      Ei kaikkien ihmisten tarvitse olla kiihkeitä tunteilijoita. Monesti kiihkeimmät tunneihmiset ovat pässinpäitä, jotka ajavat itsensä suuriin vaikeuksiin itsehillinnän puutteen vuoksi. Ja oikein syvätunteiset persoonat jauhavat lähiympäristönsä puhki analyyseillaan ja neurooseillaan.
      Ole ihan ilman syyllisyyttä se viileä ja tyyni, asiallinen ja hötkyilemätön ihminen. Kaikille on tilaa ja tilausta maailmassa!

Mennäksemme mieheesi, hän on tosiaan akkamainen. Ei todellakaan se alfauros, joka saa naisen housunpuntit tutisemaan.
      Kyllähän siinä tulee kiusaus alkaa käskyttää, jos toinen on alamainen kuin valmiiksi litistynyt mato. Sellaista voi kovaluonteisempi alkaa potkia, että löytyykö sieltä elämää.
      Ja sitä voi tosiaan kysyä mieheltäsi, löytyykö elämää.

Parisuhteessa kun tarvitaan kaksi persoonaa. Nyt teitä on vain yksi, kun miehesi alkoi pahkaksi kylkeesi. Ihminen tarvitsee vastavuoroisuutta. Se antaa turvallisuutta ja siitä kasvaa yhteinen kokeminen. Nyt sinä olet yksin persoonattoman lakeijan kanssa, jolla ei ole mitään annettavaa.
      Niin, niin. Ei todellakaan ole annettavaa, vaikka vie ja tuo roskat ja nuolee vaikka varpaanvälit.

Antaminen on aina omasta persoonasta ja omasta tahdosta annettua. Mitä jää jäljelle, jos ei ole OMAA tahtoa eikä persoonaa. Nollasta annetaan nolla ja tulos on nolla.
      Sellaiset ovat varmaan tunteesi.

Kyllähän tuo ukkosi tarvitsee apua ammattilaiselta. Et sinä kauan jaksa hattiwatin kanssa elää. Soitapa johonkin mielaripalveluihin ja tilaa ihminen keskutelemaan hänen kanssaan. Töihin se äijä on kyllä saatava tai opiskelemaan.
      Yksi ensihätäapukeino ainakin on, että jätät pyytämättä hältä mitään palveluja, etkä noteeraa niitä kummemmin. Pomppikoon itsekseen ja vieköön roskat ilman eri pyytelemisiä ihan itsenäisesti. Itsenäisyyttä siis harjoitellen
      toivoopi Liina

• tyhmä oot!

Just kun on saanu kiltin ja kunnollisen ukon,niin akka on tuommoinen ilmanaikuinen valittaja.vali vali..
        Tehdääns vaihtokauppa! mä otan ukkos mielelläni! Saat täältä semmoisen paskalta ja vanhalta viinalta haisevan sian,joka ei ole eläessään roskakoria liikuttanut!
        Röhöttää vaan sohvalla ja raapii persettään..Jos pyydän jotain tekeen,niin haistattaa vitut ja huora perään!!
        Hävettää sun vinkumises!

• K
        tyhmä oot! kirjoitti:

Just kun on saanu kiltin ja kunnollisen ukon,niin akka on tuommoinen ilmanaikuinen valittaja.vali vali..
        Tehdääns vaihtokauppa! mä otan ukkos mielelläni! Saat täältä semmoisen paskalta ja vanhalta viinalta haisevan sian,joka ei ole eläessään roskakoria liikuttanut!
        Röhöttää vaan sohvalla ja raapii persettään..Jos pyydän jotain tekeen,niin haistattaa vitut ja huora perään!!
        Hävettää sun vinkumises!

Itsepähän olet paskalta ja vanhalta viinalta haisevan sian joka haistattaa vitut ja huora perään seuraksesi valinnut...

• saman kokenut

Kiitos Liina Anniina, kopsaan tähän vielä kultaiset sanasi, tässä asia pähkinkuoressa.

Parisuhteessa kun tarvitaan kaksi persoonaa. Nyt teitä on vain yksi, kun miehesi alkoi pahkaksi kylkeesi. Ihminen tarvitsee vastavuoroisuutta. Se antaa turvallisuutta ja siitä kasvaa yhteinen kokeminen. Nyt sinä olet yksin persoonattoman lakeijan kanssa, jolla ei ole mitään annettavaa.

• sgrooge

tee rikosilmotus ja sano että miehesi käyttää henkistä väkivaltaa sinua kohtaan niin eiköhän pinnan alta löytyne jonkinmoinen vaimon hakkaaja ja ilmaantuu kotiin ryyppyreissuiltaan vaan rahan tarpeessa. jos miehesi nostaa sinut jonkinlaiselle jalustalle ja palvoo maata jalkojesi alla niin olet ilmeisesti melko kuuma kinkku ja paremmin koulutettu ja tienaavakin kuin hän(siltä ainakin kuulostaa) eli etköhän sä jostain kulmakapakasta jonkun retkun löydä jos ei kiltti mies kelpaa

• Puppua ja papuja.

100 kiloinen sohvalla röhnöttävä emakko, joka ei ole ikinä tehnyt töitä vaan joutunut ex kodistaan nuorisokodin kautta Sossun asiakkaaksi itsekin. Ettekö nähnyt aloittajan kirjoituksista, ettei se missään töissä ole. Mies oli lähdössä työhaastatteluun mutta kesken kaiken haki pankista rahaa tuolle emakolle. Jos emakko olisi töissä, mitä hän teke kotona keskellä päivää ja mihin hän rahaa tarvitsee.
        Jos tarina on totta, hänen mies on ilmeisesti varakas mamman poika joka on perinyt rahaa ja nyt tuo kotona turpoava nainen vaan siivestää sitä, on rahan vuoksi yhdessä, ei avioliiton. Eihän heillä ole edes seksielämää, niinhän SE elukka (nainen) antoi ymmärtää.

• pummi oot ite..
        Puppua ja papuja. kirjoitti:

100 kiloinen sohvalla röhnöttävä emakko, joka ei ole ikinä tehnyt töitä vaan joutunut ex kodistaan nuorisokodin kautta Sossun asiakkaaksi itsekin. Ettekö nähnyt aloittajan kirjoituksista, ettei se missään töissä ole. Mies oli lähdössä työhaastatteluun mutta kesken kaiken haki pankista rahaa tuolle emakolle. Jos emakko olisi töissä, mitä hän teke kotona keskellä päivää ja mihin hän rahaa tarvitsee.
        Jos tarina on totta, hänen mies on ilmeisesti varakas mamman poika joka on perinyt rahaa ja nyt tuo kotona turpoava nainen vaan siivestää sitä, on rahan vuoksi yhdessä, ei avioliiton. Eihän heillä ole edes seksielämää, niinhän SE elukka (nainen) antoi ymmärtää.

Sullahan mielikuvitusta riittää..Ettet vaan kertonut omaa elämäkertaasi ja katsellut samalla peiliin..?
        Suhun sopi toi paljon paremmin.. Otahan taas sitä kaljaa,niin rauhotut ja pyyhi tuo kuola poskeltas..

• yx-mies

Tätähän on suomessa paljon, tyytymätömyyttä

Oli se mies millainen hyvänsä

Ja yhteiskunta on rakennetu niin että naisella on tuet ja sosiaalinen verkosto valmiina jos ero tulee

Miehellä tässä yhteiskunnassa ei ole oikeasti kuin maksajan rooli, varsinkaan jos on kunnolisesta miehestä kyse.

Mitkä on ne miehen vaihtoehdot jos naiselle on ihan sama ollaanko yhdessä vai ei ja jos yhteiskunta ottaa sen miehenpaikan jos ero tulee?

• ...........

"Mitkä on ne miehen vaihtoehdot jos naiselle on ihan sama ollaanko yhdessä vai ei ja jos yhteiskunta ottaa sen miehenpaikan jos ero tulee? "

Nimenomaan, on omakohtaista kokemusta, on se nyt h*vetti että:
        toisaalta naiselle on ihan sama ollaanko yhdessä! mutta taas toisaalta
        hän edellyttää miehen antavan hänelle kaikkensa ja palvovan maata hänen jalkojensa alla?
        Jos ei niin tee, nainen ei ole tyytyväinen... siis miehen pitäisi näin tehdä vaikka tietääkin olevansa koska tahansa korvattavissa tai ainakin poisheitettävissä oleva hyödyke... Millainen mies näin tekee... ???
        Mutta sitä naisen palvomistakaan ei pidä tehdä liikaa tai sitten tulee näköjään myös sanomista... vaan silleen sopivasti !!!

Ei juma, kyllä meikää kutsuu tässä vaiheessa erakon elämä. No jos vaikka koiran jossain vaiheessa seurakseen ottais.

• YETSKA

totella, jos ei halua riitoja :)

Riidat ovat avo- ja avioliittojen syöpä, jotka johtavat ennemmin tai myöhemmin EROON.

Joku ihmissuhdespecialistinainen voisi ottaa tähän päättelyyn lyhyesti kantaa. Voitko muka kiistää tämän päättelyketjun ?!?

• Moikka!!Minä jos olisin miehesi veisin sinut ensin roskiin ,sitten vasta roskapussin ja niin edelleen!!!

• tänne vaan

Minä voin ottaa miehesi! Ottaisin mielelläni kiltin miehen! Ilmoittele vaan tänne jos miehesi vapautuu!

• Malka sinun silmäss

....MENE PEILIN ETEEN...... Tokko toki tiedät että ennen sitä laitetaan valot päälle, että näkee. Sitte kysy itseltäsi: " Miksi ihmeessä mieheni on kestänyt tällaista idioottia jo näin kaun ? "

Miehes pitää sinua todennäköisesti pohjimmiltaa varsin tyhmänä sosiaali-idioottina. Ei miehes tollanen ollut alkujaan. Ei varmasti. Sinä olet vittumaisuudellasi onnistunut suhteesi tekemään tuollaiseksi.

Omia kylvöjäshän poimit.

Hakeutukaa avioneuvojaan yhdessä.

• Heil vaa

pois tommonen nyssykkä ,jos kerran tunnet noin.
      Tuut itte entistä onnettomammaks ,kun et saa sitä mitä haluat.
      Toi juttu ,että katumuksen sovitus myötäilynä on kanssa mietittävää!

• rassaajamielinen

ei ole koskaan tyytyväinen...tai ei osaa olla. Ihminen on sen luonteinen että kun ongelmasta on päästy niin sitten rassaa joku toinen asia. Eikö? miettikää.

• EEVAT

Moikka sinullahan oon kauhia pulma !
      Älä anna pilluuu pitkään aikaan niin kyl se pulm siitä ratkee.
      Meenaan oon kokemusta kuukaus selpaatissa ja ukko vittuilee jo kummasti ?

• >oot täys Narsisti!!kyllä on hirveä akka!!!

• rassaajamielinen

Miehesi käyttäytyminen saattaa johtua sinusta. Jossain toisessa suhteessa hän voi olla ihan erilainen... Lue narsisteista ja ota selvää voisitko olla sellainen? Ja juttele miehesi kanssa. Kysy onko hänellä paha olo? onko hän onnellinen ja onko kaikki hyvin? Kerro sitten mitä hän vastasi, olisi kiinnostavaa :)

Toivottavasti kaikki menee parempaan päin.

• useasti

Olisin ehdottanut, että luo hänelle itseluottamusta. aloita antamalla pimppiä useasti niin ja muuta läheisyyttä ja hoitakaa yhdessä näitä kodin askareita. käykää välillä ulkona syömässä ja siihen suuntaan...

• irja-gustaf

Mene ja osta miehellesi matkalippu laivalle viikonlopuksi. Ykkösluokan hytti kaikilla mausteilla. Älä kerro miehellesi. Otat salaa matkalaukun, pakkaat siihen kaikki vermeet mitä mies matkalla tarvitsee. Hox!!! Puku iltaa varten, tanssikengät, parasta partavettä!! Pidä matkalaukku piilossa. Muista myöskin kortsut! Kerrot hänelle, että olet voittanut yhden hengen matkan laivaristeilylle viikonlopuksi, mutta olet itse estynyt lähtemään.
      Kehittele jokin hyvä syy, mikset voi lähteä. Olethan nainen...nainen keksii!
      Vie hänet itse laivalle ja toivota mukavaa viikonloppua. Päästä hänet kerrankin irti! Kyllä hän takaisin tulee...entistä ehompana. Silmät avartuneena.
      Ja näin toivotamme sinulle mitä parasta ja ihastuttavaa viikonloppua!
      PS. Palkitse itsesi samppanjalla, mansikoilla ja kermavaahdolla!

• irja-gustaf

Laita puhelimesi kiinni ko.viikon loppuna !

• Hohhohho-hoooooo
        irja-gustaf kirjoitti:

Laita puhelimesi kiinni ko.viikon loppuna !

Eihän tolla emakolla ole rahaa ostaa edes ratikkalippua kun pummaa mieheltään rahaa keskellä päivääkin.
        Miten vitussa se pystyy ostamaan laivalippua edes lastiruumaan, paitsi itselleen eläinten kuljetus puolelle.

• arlen

En tykkää itsekään "nyhveröisistä"miehistä,eli siis joka tekisi kaiken mielikseni,vaan pitää olla se omakin tahto.Tähän edelliseen vastaukseen yhdyn:Eli lähetä miehesi laivareissulle,niin voisi olla ettei palaisikaan sen jälkeen.Kyllä maailma on täynnä ottajia.Toivon kuitenkin,että saatte elämänne sujumaan.Yleensähän ne ei hoidu ilman terapiaa,tai sit olette "väärät"ihmiset toisillenne!

• hyi,haiset!
        Hohhohho-hoooooo kirjoitti:

Eihän tolla emakolla ole rahaa ostaa edes ratikkalippua kun pummaa mieheltään rahaa keskellä päivääkin.
        Miten vitussa se pystyy ostamaan laivalippua edes lastiruumaan, paitsi itselleen eläinten kuljetus puolelle.

..sulle on porttikielto sinnekkin..Kävisit joskus pesulla,niin lapset ei pelkäis..

• llö

eroaa , mikä oikus sull aon alistaa toista ,mene itseesi ja käyttäydy niinkuin aikuinen pitää.Olet uhmakasa iso paska!

• pipm...

Toi laivareissu on hyvä, mutta mene itse mukaan ja anna siellä oikein kunnolla..

• Kaikkea sitä kuulee

Kaikesta se valittaa! Heittäis sun ukkos sut seinään ja potkis persiille olisi oiken sinulle!
        Katso peiliin ja kysy kuka on sika? Paskiainen!

Sinulla on huippumies ja pidä siitä OIKEESTI HYVÄÄ HUOLTA!!!!!!

Kyllä sellainen mies kelpaa markkinoilla saat olla varma!

• vaimo

Vaihdetaanko miehiä? Mun mies ei vie roskia ellen nimenomaan pyydä siä häneltä! Just tuollaisen miehen haluaisin! Mun mies ei ole mulle edes sormusta ostanut! Kukkia sain sairaalaan kun synnytin lapsen ja siinä on sen huomioinnit...niin no kyllä tietty jouluna ja synttäreinä. Hääpäivänä se on vaan, et hyvää hääpäivää kulta ja pusu!

Kyllä sun miehelläs on omiakin ajatuksia, mut sä et ole niitä kysellyt koska sä olet kiinnostunut vain itsestäs! Juttele sen kanssa ja kysy mistä se tykkäis. Oletko ajatellut, et entäpä jos miehesi vetelee viimeisiään? On kurkkua myöten täynnä sinua ja aikoo ottaa eron piankin, mutta sinnittelee vielä vähän aikaa... Arvostat sitä mitä sinulla oli vasta kun olet sen menettänyt.

• mon..

Pyydä sitä nussimaan oikein useasti, kun hän ei itse uskalla.

• näyttelette molemmat

että hän on tavallaan orjan asemassa riippuvainen mutta nää just onkin niitä ku
        pettää ja saat kohta kokea jutun ku se vaihtaa sut kauniimpaan ja hoikempaan ja nuorempaan !

• Ei tossun alla ikinä

erota kun mies tekee kaiken puolestasi ja eroat jos se ei tee mitään varsinkaan vuoksesi. Vittu sä olet sairas. Luuletko tosiaan että se pillu tekee sinusta maailman navan? Ehkä nyt luulet mutta kyllä se totuus joskus sinullekin valkenee. Hae apua itselles. Mielikin on hoidettavissa.

• ...naikkonen...

ootkos puhuna tästä hänen kanssa?menkää molemmat jonnekki ammattiauttajaan luo,jos mies ei osaa itse päättää mitään ja sinä haluat kunnon avioliiton.

• kuuula..

ukoltas että oot ihana mies jos hyppäät pääeellä parvekkelta katuun ja tuut ehjänä takas!

• mskh

minulla on mies joka ei ole koskaan kanssani samaa mieltä ei ole ikinä kotona ja ei koskaan tee mitään mitä pyydän tai kiukuttelen seksi on loistavaa intohimoa ja vaihtelua löytyy molemmilla on oma elämä omat työt ja harrastukset juastaan paikasta toiseen yhdessä ja erikseen

• taas tätä paskaa

vidun lepakko mikä teille riittäs kerran viikossa ottaan vai niin kilttii tyttöö niin kilttii tyttöö??????? HALOOO

• Li0N

Ihan kaikkien jotka ovat juuri ja juuri oppineet kirjoittamaan ei ehkä kannattaisi ensimmäisenä olla neuvomassa toisia parisuhdeongelmissa...

• vui vui

muuta afganistaniin saat arvoisesi kohtelun... ;)

• näinä ns "tasa-arvon" aikoina ku ei saatana nyky neideille sovi ees luuttu ei millään käteen!!!!joka suhteessa oon rellestäny juonu ja huutanu mut loppujen lopuksi ite oon saanu asunnon kuurata ku tasa-arvo on vaan selitys että ei siivota nykyään-no ei siinä mitään muttaku niistä on tullu vielä niin perkeleen laiskoja ja itsekkäitä joka ämmistä niinku tuoki valittaja tuossa että mikään ei oo hyvin ja jos sattuu hyvin menee niin sit valitetaan että täytyy päästä "tuulettumaan" "tyttöjen" iltaan nii sekää ei pidä aikkaansa---heti ollaan huoraamassa ku on ensin kapakassa haukuttu omat miehet ja keksitty milloin mitäki selityksiä kunhan vaan saa tekosyyn ottaa munaa vierailta!!olenki päättäny siis ite ainaki olla vaan sinkkuna ja ottaa aina satunnaisesti kapakasta saatua humala pillua niin pysyy ainaki koti puhtaana ja ei mäkätystä enää ikinä!!!----eikä päivien viemää jaksoja tvstä -kiiton nam-

• lässynlässyn!!
        boyman85 kirjoitti:

näinä ns "tasa-arvon" aikoina ku ei saatana nyky neideille sovi ees luuttu ei millään käteen!!!!joka suhteessa oon rellestäny juonu ja huutanu mut loppujen lopuksi ite oon saanu asunnon kuurata ku tasa-arvo on vaan selitys että ei siivota nykyään-no ei siinä mitään muttaku niistä on tullu vielä niin perkeleen laiskoja ja itsekkäitä joka ämmistä niinku tuoki valittaja tuossa että mikään ei oo hyvin ja jos sattuu hyvin menee niin sit valitetaan että täytyy päästä "tuulettumaan" "tyttöjen" iltaan nii sekää ei pidä aikkaansa---heti ollaan huoraamassa ku on ensin kapakassa haukuttu omat miehet ja keksitty milloin mitäki selityksiä kunhan vaan saa tekosyyn ottaa munaa vierailta!!olenki päättäny siis ite ainaki olla vaan sinkkuna ja ottaa aina satunnaisesti kapakasta saatua humala pillua niin pysyy ainaki koti puhtaana ja ei mäkätystä enää ikinä!!!----eikä päivien viemää jaksoja tvstä -kiiton nam-

Just just!
        ookko niin vitun kännissä vai joku kirjotusvikanen?
        Eihän tuosta sun molotuksestas saanu mitään selvää!
        Käy ensin se ala-aste loppuun ja yritä sitte kirjotella vasta lisää..Tollo!

• lässynlässyn!! kirjoitti:

Just just!
        ookko niin vitun kännissä vai joku kirjotusvikanen?
        Eihän tuosta sun molotuksestas saanu mitään selvää!
        Käy ensin se ala-aste loppuun ja yritä sitte kirjotella vasta lisää..Tollo!

olet vissiin joku ylipainoinen tai ruma---kauniit naiset ei mahtaile tollee H

• mies1231233

On hyvä tuntea millainen ihminen on itse ja miten asiat kokee.

Tässä pari asiaa hyvää suhteeseen:
      - Opettele rakastamaan miestäsi, jos et osaa rakastaa et ansaitse vierellesi miestä
      - Molemmin puolinen kunnioitus on tärkeää
      - Keskustele miehesi kanssa, niin ehkä löydätte yhteisymmäryksen
      - Opettele hieman nöyryyttä
      - Opettele kohtelemaan hyvin ja arvostamaan miestäsi.
      - On tärkeää kasvaa ihmisenä, pois tunnevammaisuudesta.
      - Arvomaailmasi kaipaa muutosta, avioliitto ja ihmissuhteet ovat arvokkaita asioita, ei kertakäyttö tavaraa

Ei elämässä ole vain sinun tunteista kyse ota huomioon myös toinen ihminen

• wössner

Miehes ajattelee, että parempi tossun alla, kuin taivas alla

• rokan antti

Pyydä miestäsi ettimään Sinulle kunnon mies .

• mieti missä asut

muuta lähi-itään vähäksi aikaa, ja koita olla siellä viileen olonen, niin rupee suomen pojan huomaavaisuus
        oleen aikas perkeleen mukavaa!!!!

• Li0N

Aika paha. Tulee heti mieleen että etsisikö tämä sen miehen itsestään -vai hakisko oikeesti jonkun körilään jostain.. :)

• eeverttivartti
        mieti missä asut kirjoitti:

muuta lähi-itään vähäksi aikaa, ja koita olla siellä viileen olonen, niin rupee suomen pojan huomaavaisuus
        oleen aikas perkeleen mukavaa!!!!

ja siellä sinne missä kunniamurhia tehhään,siellä turkissa,josko sieltä löytys apuva,

• Parempi tossun alla,kuin taivasalla..... ;)

• ..ankeikkaa

Jos mies tekee niinkuin sinä tahdot, kerro että olla vähän rajumpi eikä aina totella kaikkea sanomaasi.. :P

• yks vaan 5897

Eläköön vahvat naiset ja heikot miehet!!!!!!!!!!!!!!!! Minäkin sain tännä mieheltä kunnolla näpilleni kun olen liian vahva persooona mies ei jaksa vaan vahvan naisen kanssa enää nyky yhteiskunnassa . Miehet herätkää älkää olko hissukoita !!! sanokaa mitä olette miletä tulkaa vastaan !!!!!!!

• TYTÖT TYKKÄÄ POJISTA

juu siitähän riemu nousis. pliis ei ukot kirjotella tänne tää o loputon leikki!! :D

• taas näitä..

Miehesi ajattelee, että olet niin rassukka joten on pakko olla kiltti. Ethän osaa laittaa edes isoa alkukirjainta pisteen jälkeen.

• tähjmkn

Sanoa että aikansa tekee,mutta kun tulee stoppi niin se tulee kerralla ja jäät rannalle ruikuttamaan!

• tadaa132121121

käske äijääs hommaamaa elämä tai harrastus, ei tossa mitää järkee... ampuu varmaa ittensä jossai vaihees jos elämä on sua varten elämistä :(

• hulttio ketale.

Jos asia olisi toisin perin. Mitä sitten kirjoittaisit tänne ? ?

• aaeeoopp

Sano hänelle suoraan miten on asiat.
      tai
      Ehdota miehellesi jotain mitä hän vihaa ja "opeta" hänet sanomaan ei.

• Viiviviisvitonen

Mene töihin niin ei tartte koko päivää roikkua koneella ja valittaa . Sääliksi käy sinun miestäsi että hän on saanut noin huonon vaimon. Sinun miehenkin elämä menee pilalle . Oletko koskaan ajatellut että olisi parempi kun asuisit yksin . Tuollaiset tunnevikaiset ei tartte miestä ja toivottavasti teillä ei vaan ole lapsia.

• Riippanen

Pystyn lähes täysin samaistumaan miehesi tilanteeseen. Siinä määrin taidan kuitenkin poiketa, että olen hyvässä työpaikassa ja elämässä on muutenkin asiat kunnossa, jos ei siis lasketa tuota kotona istumista ja sosiaalisten suhteiden vähyyttä, joita minulla on paha tapa vähentää aina suhteen alkaessa. Elin tässä keskustelussa mainittua riippuvuussuhdetta.

Istuin yleensä illat kotosalla ja vain silloin tällöin kävin jotain harrastelemassa. Todella harvoin näin vähäisiä kavereitani. Mieluummin ohitin myös yhteiset saunaillat ja baari-illat kavereiden kanssa, jotta voisin olla kotona puolisoni kanssa. En tajunnut, että minun olisi pitänyt enemmän elää omaa elämääni... en vaikka puolisoni sen minulle useaan otteeseen sanoikin. Hän suorastaan kannusti minua lähtemään rientoihin.

Nyt tajuan, että ajoin käytökselläni hänet samanlaiseen ahdistukseen mitä ketjun aloittaja kertoo.

Se miksi puhun menneessä muodossa johtuu siitä, että meidän suhteemme päätyi eroon. Emme löytäneet asiaan ratkaisua ja ilmeisesti emme osanneet sitä oikeasta paikasta tai oikealla tavalla etsiäkään. Puolisoni oli hyvin vahva persoona, sosiaalinen ja kaunis, josta pidin/pidän kovasti.

Hieman ennen lopullista eroa ja eron jälkeen olen pähkäillyt asiaa terapeuttien, puolisoni ja itseni kanssa. Oma heikko itsetuntoni höystettynä läheisyyden torjunnalla (suhteen ensimmäisten tämänkaltaisten ongelmien jälkeen) ja jonkinkaltaisella menetyksen pelolla (se sama riippuvuus) ajoi oman käyttäytymiseni epätoivoisiin takertumisiin ja aina vain suurempaan riippuvuuteen ja ahdistukseen mikä luonnollisesti johti siihen, että ajauduimme aina vain etäämmälle toisistamme.

En ollut sinut itseni kanssa ja en ole sitä vieläkään. Itsetuntoni ja oman arvon tuntoni olivat todella maissa ja ovat matalalla edelleen. Tiedostan sen, että oma käytökseni johti eroomme, mutta silti toivon, että olisin saanut puolisoltani oikeanlaista vahvistusta omiin heikkouksiini. Toisaalta tuokin taitaa olla harhakuvitelmaa, sillä silloin olisin vain saanut tukea omaan riippuvuuteeni.. kai?

Luulen olevani nyt oikealla tiellä, olen heräämässä oman itseni tunnistamisessa. Kun joskus pystyn olemaan sinut itseni, tekemisieni ja ajatuksieni kanssa, pystyn rakastamaan itsenäni sellaisena kuin olen, niin pystyn kenties elämään tervettä parisuhdetta (vaikka myös voimakastahtoisen) naisen kanssa.

Mitä tässä nyt yritän kertoa, en sitä tiedä oikein itsekään, mutta kai haluan tällä omalla tarinallani tuoda tämän itsensä tunnistamisen tärkeyden esille ja kuinka sitä ennen tilanne ei voi muuttua. Tilanteen parantumisen on lähdettävä omasta itsestä (tässä tapauksessa siis miehestäsi), mutta varmasti oikeanlainen (ja puolison) tuki auttaa tässäkin prosessissa. Toivottavasti onnistutte tai saatte tästä jotain ajatuksia.

• Bibendum
    • Gertrud

... olla narsisti? Miehesi on ehkä yrittänyt ystävällisesti suhteenne alussa tuoda itseään esiin, mutta kun lopulta antanut periksi, kun ei ole tullut sovinnolla huomioiduksi. Nyt masentuneena ei enää jaksa vaan alistuu.

• vahanen

turpaan sitä miestä aina kun se tuntuu liian pehmolta! Lopete työnteko! Ala juoda päivittäin! Jos se ei auta ala käymään vieraissa ja kehuskele kaikkia miehiä kenen kanssa olet muhinut. Vie siltä kaikki sen rahat, auto asunto ja sen jälkeen kun hän on sairastunu vakavasti! Uhkaile ettet anna nähdä yhteistä lasta ikinä jos eroatte! Jossain vaiheessa saat kunnolla turpaasi!!!!

• tässä.

ketjunaloittaja on tyypillisen suomalaisen perheen lapsi,jonka vanhemmat tai toinen ei sylkenyt pulloon. Isästään jos on saanut miehen mallin,joka mielellään ryypiskelee ja antaa selkäsaunan vaimolleen,ei tyttärellä ole aikuisena helppoa olla ystävällisen miehen kanssa. Tällaisia naisia on paljon,ovat joutuneet noidankehään jossa haetaan renttua ja väkivaltaista miestä,vaikka toisaalta sellaisesta ei pidetä.

• hgmfhg
        tässä. kirjoitti:

ketjunaloittaja on tyypillisen suomalaisen perheen lapsi,jonka vanhemmat tai toinen ei sylkenyt pulloon. Isästään jos on saanut miehen mallin,joka mielellään ryypiskelee ja antaa selkäsaunan vaimolleen,ei tyttärellä ole aikuisena helppoa olla ystävällisen miehen kanssa. Tällaisia naisia on paljon,ovat joutuneet noidankehään jossa haetaan renttua ja väkivaltaista miestä,vaikka toisaalta sellaisesta ei pidetä.

HAHAAHHAHAHAHAHAH!!

Joo todellaki näinhän se menee :D itse olen lähtöisin erittäin hyvästä perheestä (hyvällä tarkoitan siis onnellista ja tervettä, en rahallisesti varakasta) ja isäni on rauhallinen, fiksu ja kiltti mies. Ja juuri sellaisen miehen haluan myös itselleni. Mutta se ei tarkota nössöä, elämätöntä äijää, jonka itsetunto on ihan maassa tai joka jostain muusta mystisestä syystä ei vain uskalla sanoa mihinkään mitään. Te miehet olette vain katkeria heti kun joku nainen valittaa jostakin tällasesta mieheen liittyvästä asiasta. Ajattelette aina niin helevetin yksinkertasesti. Ei se tarkota sitä että nainen haluaa jonku väkivaltasen juopporentun jos sanoo, ettei kestä miehen mielistelyä tai jatkuvaa palvomista. ON OLEMASSA MYÖS SE KULTAINEN KESKITIE, KOITTAKAA NYT VITTU TAJUTA SE!!!

• Mikä naisille kelpais? Ei mikää.. Sinkkuna olis helpompaa..

• Hei,

ota ihan rennosti koska miehesi voi ihan oikeasti olla sellainen joka haluaa alistua. Jos yritätä muuttaa tilannetta niin suhteenne voi siitä jopa kärsiä. Minulle esimerkiksi sopisi tuollainen suhde jossa nainen käyttäisi minua hyväkseen. Se on ihan normaalia jos asian hyväksyy ja ei kuulu kenellekkään sitä tilannetta vääristää. Jatka vain samaan malliin jos muuten olet tyytyväinen suhteeseen.

• ex-mutsi ;)

luin juttuasi, ja olisi kuin olisin lukenut entisestä suhteestani vuosien takaa...Vaan tilanne kääntyi ns. yhdessä yössä. Vaikka monesti pyysin,että mies ottais vaikka edes joka toinen päivä ohjat käteen, en halunnut olla hänen äitinsä.

Niin se sitten kääntyi, kerran...Tulin kotiin, aivan kuin toinen mies vastassa...Veti turpiin (yhden kerran) ja näytti kuinka oli tuhonnut minun kaikki vanhat valokuvani omasta perheestäni, ystävistäni..kaiken...saksinu vaatteitani, sotkenu tavaroitani, esim. kaatanut erillaisia juomia,mehuja,maitoa,vettä jne.. Niiden päälle.

Siinäpä sitä, raivosi vain, kuinka olin pilannut hänen elämänsä!! oltiin tunnettu siinä vaiheessa reilu 3v.
      Aina sättiny, aina valittanu...Ja sitten se pommi; OOT IHAN KUIN MUN MUTSI!!!! jesh!!
      Nooh, erottiin....Hän on elänyt jo vuosia uudessa suhteessa, edelleen tilanne on kuulemma sama. Sattui kerran niin,että vaihdoin uuteen työpaikkaan ja hänen nykyinen on työkaverini. Haukkui miehensä melkein ensimmäiseksi, ja sitten vasta esitteli itsensä :D Niimpä, jotkut ne vaan etsii ÄIDIN-korviketta!!!

• fghfh

Joo tiedän tuon tunteen. Itellänikin oli kerran hetken aikaa "mies", joka ois hypänny taatusti vaikka kaivoon jos oisin halunnut. Toisaalta ymmärrettävää, koska olin hänen ensirakkautensa ja olimme vasta 19-vuotiaita. Lisäks sellanen outo mielistelytyyli, että jos hän vaikka piti jostain telkkarisarjasta mistä itse en pitänyt yhtään, ja sanoin vain oman mielipiteeni miksi kyseinen sarja oli huono, hän rupesi pyörtämään mielipidettään tai yritti vaihtaa puheenaiheen johonkin muuhun asiaan. Missään ei tavallaan saatu olla vastapuolilla. Todella rasittavaa ja EPÄSEKSIKÄSTÄ!

Edellisellä miehelläni taas oli terve hyvä itsetunto ja omat mielipiteet, ei kuitenkaan niin ehdottomasti että niistä olisi riitoja saanut aikaan. Yksi hänen parhaista puolistaan. Mielestäni sinun kyllä pitäisi lähteä tuosta avioliitosta. Mitä järkeä jos sinua ei käytännössä muuta kuin ärsytä miehen koko läsnäolo? LIfe's too short...

• iinaliina11

Kuulostipa osin samanmoiselta kuin mitä oli minun mennyt avoliittoni. Alkuun minusta oli mukavaa, kun toinen oli samaa mieltä ja teki (ja halusi tehdä) niitä asioita mitä minä. Puhui asiat niinkuin oletti minun haluavan. Opetteli tekemään ruokaa (ei ollut aiemmissa suhteissa tehnyt). Olin tietenkin tyytyväinen tilanteeseen, mutta sitten minua alkoi ärsyttämään, koska oisin toivonut hänen olevan eri mieltä tai ilmaisevan jos halusi tehdä jonkun asian toisella tapaa (ei kai nyt aina voi olla samaa mieltä). Kun oli tunnettu pari vuotta, alkoi ilmaantua tilanteita, joissa hän humalatilassa sitten alkoi olla mustasukkainen tilanteista, joissa ei ollut mitään aihettakaan. Yritti rajoittaa minua puhumasta muiden kanssa jne. Lopuksi koitui niin että tuli väkivaltaisuutta nimenomaan humalatilassa, jolloin hänen kontrollinsa ei ollut hallinnassa. No, eli hiukan eri tilanteita kuin viestin aloittaneen henkilön elämässä. Erosimme hänen väkivaltaisuuden takia. Pohdittuani asioita, mietin että minäkin tunsin itseni ilkeäksi ihmiseksi kun hän teki mielikseni asioita, vaikka olisin halunnut hänen ilmaisevan omankin tahtonsa. Ajattelin jälkikäteen näin, että tällä miehellä oli itsetunto-ongelma ja hylätyksi tulemisen pelko. Hän yritti mielistellä selvinpäin kun oli kontrollia, mutta todellisuus paljastui sitten kun hän oli humalatilassa. Näin ainakin tulkitsin itselleni asiat luettuani kirjallisuutta vastaavasta käytöksestä. Tietysti itse olisi voinut tehdä asioita toisinkin ja yrittänyt saada häneltä enemmän omaa tahtoa esiin... mutta mennyt on mennyttä jo...

• Li0N

Mä taas oon löytänyt aina ne riitaisat suhteet. Vähän kerrassaan riidan syyt pienenee ja riidat suurenee. Sitten on riidelty siitä miksi ollaan aiemmin riidelty ja siitä että miksi siitä piti riidellä niin kovasti...

Ja asiassa kuin asiassa ollaan oltu heti molemmat vastakkaisia mielipiteitämme puolustamassa.

Pikkuhiljaa sitä sitten on tullut niin allergiseksi riitelylle että niitä yrittää välttää kaikin keinoin. Jos alkaa vaikuttaa siltä niin lähden ulos, kotiin tai muuten vain pois kun ei vaan jaksa aina riidellä.

Tämä siis muistikuva edellisistä suhteista. Nyt oon onnellisesti sinkku. Ja aina puutteessa. Mutta mieluummin niin kuin suhteessa mikä lähinnä vain kuluttaa, eli ottaa enemmän kuin antaa.

• Akatonhulluja

Tää on tätä tasa-arvoa taas tottukaa siihen naiset. Ennen vanhaan tollaset hysteeriset akat pistettiin ruotuun. Nyrkeillä tai avokämmen läppäsyllä, ymmärsivät paikkansa. Nyt parutaan kun mies ei edes halua riidellä, on liian kiltti.

• veera__

säälittävä ripustautuja tuo mies, terapia olisi paikallaan sille. Minullakin oli kerran tuollainen ihailija, jota voi jauhosäkiksi kutsua. Vaikka olin tyly, kun alkoi oikein ärsyttämään tuo maan matonen, hän vain jatkoi jees jees-linjaa. Hulluksi sellaisesta tulee. Etsi itsellesi tasavertainen kumppani!

• jv-77

Ehkäpä miehesi haluaa välttää riitelemistä,kun niissä aina voi sanoa jotain pahaa mitä ei tarkoita todella ja sitten pyytää "anteeks,anteeksi" kun sanoin niin ja tilanne on sun näkökulmasta taas sama,kuin ennen riitaa..siis miksi sanoa/laittaa vastaan kun sovussa on molemmin puolin mukavampaa,vai?

• Tane76

Suosittelisin että keskustelisit miehesi kanssa suoraan asiasta fiksulla tavalla; ei ehkä kannata alkaa ensimmäiseksi haukkumaan miestäsi luuseriksi vaan hieman utsia miksi miehesi käyttäytyy kuten täl hetkellä. Ja miettiä myös miksi itse käyttäydyt alentavasti. Eikä yksi keskustelu varmastikaan riitä. Ehkä sun mies rakastaa sinua niin paljon ettet tajua. Jos toinen on tärkeä, ei välttämättä ensimmäiseksi jaksa alkaa tappelemaan. Ja ihmiset ovat helposti sellaisia että alistavat jos huomaavat että toinen on heikompi - sen sijaan että tukisivat. Ehkä sun mies ei vaan jaksa riidellä ja fiksumpana ohittaa kettuilusi olan kohtautuksella. Toisaalta, kukapa tietää kuinka vahva miehesi on ja miten sitä vahvuutta oikeasti mitataan tässä elämässä?

Eli keskustelua ja rakasta sinäkin miestäsi. ;)

• ukri

Me miehet olaan okeesti vähän ujoja. Sitä ei aina jotenkin kehtaa sanoa tai tehdä mitä mieli tekisi.
      Itse olen 60-kymppinen,ihan vitriili, mielestäni älykäs ihminen.
      Olen ollut tuulisessa aviossa vaimoni kanssa yli 40-vuotta.Olemme eronnet 3-kertaa.Mitä on jäänyt?
      Kolme älykästä/luovaa lasta.Hyväolo.
      Älä sä kuule tee johtopäätöksiä äkkkiä.
      Hae jeessii jostain kaupunngilta , missä asutkin. Juttettele tuttaviens kans.Älä jää yksin,se on paha..

Ja vielä: Jatkossa kato tulevan miehes kanssa, ettei turhaa krääässää,varokaa kräääässää.

Jos vai mitenkään voitte,niin älkää erotko.Ero ei juuri koskaan johda parempaan.

t.Mauri Otronen
      Järvenpää

• joka uskoopelastuu

sellaiseen kun ryyppää ja pettää sekä lyö turpaan päivittäin ja lopulta tappaa
      ota vaikka kunnon islamistit joka laittaa sut islamin orjaksi ja tappaa lopulta koska et osaakaan
      olla niin kuin se haluaisia sun olevan ,tee jotain tosi itsetuhoista
      hirtä itsesi tai viiltele sillain ku kunnon muslimikin tekee tai noidat ja
      koska vaikutat siltä että kunnon helvetti on parempi kun tavallinen elämä
      tai sitten meet kirkkoon ja alat lukee raamattua ja tuut uskoon ja pelastut tästä helvetistä.
      vaihtoehtona on saatana tai sitten pelastus Kristuksessa .
      ( miehet lukee yleensä naisten kiukuttelun hormooneista johtuviksi tai kuukautisista muuten )
      ehkä sulla on pakkomielle olla inhottava ja kuin mies
      mitä siinä muut tekee kun tottelee että rauha säilyy . mutta tuo pirullisuus tulee saatanasta
      se on selvä ,vaihda pomoo ,anna jeesuksen hallita niin saat rauhan .
      kokeile vaikka www.godtv.org tai netmission.fi

• surullista

Just näistä saa lukee lehdistä. Äijällä tulee kilsat täyteen ja kilahtaa. Siinä sitte lentää taivaalle koko perhe. Kirves terotukseen vaan. Ei hitto millään jaksanu lukee koko ketjua. Hohhoijaa ja pillereitä tonni.

• BB

Yritäppä arvostaa miestäsi ja hänen rakkauttaan. Molemminpuolinen kunnioitus on tärkeää. Ehkä Hän ei ole ollenkaan sellainen "nyiverö" kuin luulet. Olet kuitenkin ilmeisesti joskus valinnut hänet puolisoksesi. Mikä johti valintaan? (Jos tämä tarina nyt alkujaankaan on tosi..)

• Leipuri-hiiva

elän normaalissa parisuhteessa suomalaisen naisen kanssa. mutta jos saisin uuden elämän ja uuden alun. en ikinä tekisi sitä suomalaisen naisen kanssa. suomalaiset naiset on tunnevammaisia seksin pihtaajia, itserakkaita peiliin tuijottelijoita, jotka pitävät itse itseään jotenkin erillaisena ja kovin ihmeellisenä.

ottaisin jonkun japanilaisen, kiinalaisen tai vaikkapa ukrainalaisen postimyyntivaimon joita kokeilisin mikä sopii parhaiten niinkuin olisin kenkäkaupassa. nämä naiset arvostavat miestään ja pysyvät miehensä rinnalla tukien, ja töitä tehden. ei säälittävästi joka asiasta itkien. siis, jos vain saisin uuden alun.

toisaalta suomalainen nainen tekee maailman parhaita lapsia, joten saa sillä aika paljon anteeksi. mutta silti. nykyään reppanat samaistuvat liikaa parisuhde ohjelmiin. kun eivät pienet ressukat ymmärrä että ei kaikki mikä tulee teeveestä ole totta.

• tahtomattaan domina

joo, tuohon ei ole olemassa mitään helppoa ratkaisua kun en ainakaan itse voinut puhua miehen kanssa asiasta. tällaisissa tapauksissa kukaan ei ymmärrä naista kun kaikkien mielestä se on NIIN ihanaa kun on sellanen mies. mutta ei mun kohdalla se ollut kyllä mikään mies vaan ajattelen sitä myöhemmin niin että se oli poika joka oli kasvatettu niin että äitiä ja siskoa piti palvoa ja tehdä kaikkensa. tämä äidin ja siskon palvominen tosiaan jatkui meidän suhteen aikanakin ja siitä tuli riitaa useasti. miehelläni kun ei saanut olla mitään omia ratkaisuja tai yleensäkään omaa elämää.
      meidän tapauksessa suhde kesti aikansa ja minä revin välillä hiuksiani päästä kun tuntui ihan mahdottomalta. sitten katkaisin suhteen kolme kerta, viimeisellä lopullisesti.
      niinkuin moni vastaajista täällä pitää sua hirviönä ja sairaana, muttei heillä ole sitä todellisuuden kokemusta kuinka se on oikeasti kamalaa. minä ainakin haluan tas-arvoisen ihmissuhteen. ei ole kiva olla suhteessa pomo. mun mielipide on siis raaka: erotkaa!! ei mulla ainakaan oo tiedossa keinoa miten tilannetta voisi muuttaa.

• BB

Oli sitten mies tai nainen, jos ei se elämänsä aikan opi olemaan eri mieltä asioista, seuraa siitä myös asianomaiselle itselleen ongelmia. (Ns. kiltin tytön/pojan syndrooma).

• semmosta

Niin tai näin, aina väärinpäin.

• ei feministi

Eikös se ole niin, että parempi on miehen olla tossun alla kuin taivasalla.

• BB

Ei tossun alle - eikä taivasalle

• kokokoko

Uskomattomat telaketju UNET olette ressukka nartut nähneet, eipä ole hurraamista unissanne.
        Että akalla tiukasti ohjat käsissään, että narttu määrää kaapinpaikan, rankkaa revitystä.
        Tulkaa nyt ihmeessä alas sieltä pilveltänne, kun naisellisuutenne olette jo menettäneet, älkää enään menettäkö sitä vähäistä järkeänne. Minulle on sama millaisia olette, en koske suomalaiseen akkaan, mutta
        nyt ajattelen niitä ressukkamiehiä joiden on pakko

• hoitaja ja äiti

Jo sanallinen ilmaisusi kertoo, ettet ilmeisesti pysty harmooniseen ja rakastavaan parisuhteeseen. Roskapussin vieminen on lapsellisista lapsellisin argumentti. Onnellinen avioliitto perustuu toisen kunnioittamiseen. Olet ilmeisesti niitä naisia jotka näkevät puutteita toisessa, ja itsessä "omat hyvät puolet" korostuneena. Mitä jos sairastuisit vakavasti? Uskon, ettei tuon tyyppinen mies lipeäisi rinnaltasi!

Hae apua ahdistuneisuuteesi ja lapsuuden traumoihisi!

• expEriEncEs

tästä, XXY-mies.
      Heitä on sentäs n. 1/500 miestä, suurin osa ilman diagnoosia

"As babies, XXY males tend to be quiet and undemanding. As they get older, they are usually quieter, less self-confident, less active, and more helpful and obedient than other boys.

As teens, XXY males tend to be quiet and shy. They may struggle in school and sports, meaning they may have more trouble “fitting in” with other kids. "

lainaus medpediasta, klinefelter syndrome

• Halvtun Pakana

ttu sä oot sekasin, sähän oot perinteinen emähölmö spede, jossei tollanen "täydellisyys" kelpaa, niin miksis etes rupesit suhteeseen? Ja mitä paskaa sä vatvot asiaa jossain keskustelu palstalla, jos et kykene omiin ratkaisuihin, oot kyllä itekin vastaavanlainen ämpyilijä etkä ansaitse minkään valtakunnan suhdetta.

• ei jaksa naisia

ihan asiallinen ja eräät vastauksesi myös... sinua häiritsee joku...

Sen sijaan tämän ketjun vastauksista tyyliin "heitä se nyhverö-mies mäkeen" -miten naiset puhuvat kilteistä miehistä....olisi vähän sanottavaa. Tällaisen arvomaailman jälkeen tarvitaan kirjailija joka menee ulkomaille kertomaan suomalaisen miehen tunnevammaisuudesta ja väkivaltaisuudesta sekä siitä ettei osaa puhua tunteistaan...ja kertomaan kuinka naisilla on suomessa paha olla miesten varjossa.

Lehdet ovat täynnä sitä mitä ahdistusta ne odotukset jota naiset kohtaavat aiheuttaa naisissa, anoreksiaa, bulimiaa, masennusta. Pitäisi saada olla itsenäinen. Pitäisi osata arvostaa itseään. Miesten pitäisi osata kohdella hyvin. Jos joku mies uskaltaa ottaa ihastuksissaan takapuolesta kiinni, se pitäisi heti paikalla haastaa oikeuteen häirinnästä. Suomalainen mies on maailman väkivaltaisin ja ilkein mies mitä juttuja kuuntelee. Tosin näidenin juttujen kertojat huomaavat josssain välissä mainita että "ihan kaikkiin yksilöihin tätä ei voi yleistää".

Sitten..Ne kiltit yksilöt...ovat naisten silmissä tällaisia. Eivät kaikki kiltit elä kuitenkaan riippuvuussuhteessa.
      Monet miehet toisivat, että nainen voisi ajatella vastavuoroisesti -huomioida, näyttää välittävänsä, osoittaa kunnioitusta -on vähän ristiriitaista että miehen pitää näyttää kaapin paikkaa jotta nainen voisi miestä kunnioittaa -kun samaan aikaan käy joku kirjailija ulkomailla valittamassa kuinka "koti on suomalaiselle miehelle ainoa paikka jossa voi näyttää valtaansa" ja kuinka koko ajan naiset vaativat TASA-ARVOA suhteeseen.

Ja yhteiskunta elää, kuin suomalainen mies olisi kaiken pahan alku, naisilla ei olisi mitään itsekritiikin aihetta niissä odotuksissa ja vaatimuksissa mitä miehiin kohdistavat...Mies ei kelpaa jos on liian äijä ja näyttää kaapin paikkaa kotona eikä vaimolta paljoa kysele -koska se on epätasa-arvoista, mies ei kelpaa kiltti-luonteisena perheen isänä joka kunnioittaa vaimoaan ja haluaa omalta osaltaan pitää huolta että asiat toimii ja toivoisi naiselta vastavuoroisuutta.. Mies ei kelpaa kokemattomana koska ei ole riittävästi mukamas kokemusta mutta ei myöskään liian kokeneena koska se osoittaa epäluotettavuutta ja sitoutumiskyvyttömyyttä.

Ja tässä suomalaisessa yhteiskunnassa naiset ovat niin tossun alla ja väärin ymmärretyjä ja kohdeltuja että siitä pitää pitää jatkuvaa meteliä ihan ulkomaille asti ja käydä vielä haukkumassa ne suomaliset miehet -siinä sivussa "tyypittämässä" kaikki saman "tyypillisen suomalaisen miehen" stereotypian alle.

Ja jos joku mies erehtyy sanomaan vastaväitteen, on hän väärässä, sovinisti tai ajattelematon juntti.

• ei jaksa naisia

kuten eräs kirjailija kehottaa...NAiNEN, AVAA SUUSI!!!

Kun seuraa erityisesti 20-35 vuotiaiden parisuhteita ja yhteiskuntaa yleensä...tuntuu tosiaan että nainen osaa avata Suomessa sen verran kiitettävästi suutaan ja tuoda itseään esiin että tarviiko siihen enää erikseen kehoittaa....

Kun seuraa tämän sukupolven miesten (osan) syrjäytymistä yhteiskunnasta, luhistumista, siitä miten naiset heistä puhuvat, hätää....

Jos joillain feministeillä on tarkoitus "antaa takaisin" kohdistuu se ainakin väärään sukupolveen joka ei heitä ole ollut alistamassa (maassa jossa naisilla on ollut asiat suhteellisin hyvin alun alkaen verrattuna moniin muihin maihin ja kulttuureihin) ja niistä vanhemmistakin sukupolvista löytyy mahdottoman kultaisia ja pieniin asioihin tyytyviä miehiä.

• jo vain

sun tyyppiin sopis varmasti paremmin audi mies ,esko kiesi :D

• ggggggrrr

Lainaus medpediasta, Klinefelterin oireyhtymä

Tässäpä neronleimaus, hienoa spedeillä lontoonkielellä.
        Ei tarvitse paljon älyä päätellä ilman oireyhtymää, että akkojen alistamasta pojasta tulee epävarma/hiljainen koko iäkseen. Tämä on todellisuutta pervo äiti voi pilata lopullisesti poikansa elämän.
        Höpöttääkää te vaan tasa-arvosta kukkamekot, äijät tekee mitä haluaa

• täytyypi

miehen olla jos alistuu tossun alle.Tasapuolinen suhde tai ei mitään,tässä tasa-arvon maailmassa.

• Tarvitsetko

Haluat tappelukaverin itsellesi omaan tarpeeseen ja kun ei muualla se ole järkevää eikä sallittua on sen oltava mies!

Onhan miehellä tahtoa mutta hän ei halua tapella!!! Sinun tahtosi voisi purkautua esimerkiksi siten että teet suorituksia itsesi hyväksi ja miehesi hyväksi urheilua, ym ym .Se sun Tasa.vertaisuus olisi kai sitä että, hän riitelisi ja olisi poikikttain joka asiassa niin sun energia vapatuisi ja kokisit itsellesi vastustajan.

Miksi naisen naisena olemin tarvitsee tämän kohteen sille uhmalle? sillä ei ole mitään tekemistä tasavertaisuuden eikä tosssunalla olemisen. Vaan nainen on itse itsensä uhman alla eikä tiedä mihin ja miten sen purkaisi.

Ei se uusi mieskään suostu riitelemään sun kanssa ikuisesti "tasavertaisuudenkaan nimissä"....

• Vaalee karjakko!

Täällä olis sun ukolle jo monta ottajaa!! Minäkin huolisin! Olen yksin maataloutta pyörittävä,entisen pistin juopottelun takia meneen! Otan heti ukkos!!!!!
        Paas tietoja tuleen,tuun tommoisen herkkupalan heti hakeen!Ois talikkomiehelle hommia!
        Oon vielä nättikin..töitten raskauden takii en pääse lihoon ja pitkät vaaleet hiuksetki löytyy..
        Oon tosissani kiinnostunu just tuollaisesta miehestä..hemmottelua kaipaisin minäkin joskus..

• jahvetti

miksi ette puhu asiasta hänen kanssaan ? kertoisit asiasta ja hän saa kertoa kanssa ...
      luulin että naiset tykkäävät melkeinpä tuollaisista miehistä ! saatan olla väärässäkin ...

• Ei-Mikään-AL-BUNDY

Joka toisessa deitti-ilmoituksessa haetään äijämiestä isolla M:llä. Pitää olla pitkä, isot kädet ja muutenkin MIES.

Ja itse kun olen päämäärätietoisesti pyrkinyt olemaan luova ja taiteellinen hippi ennemminkin kuin punaniska suomiurpo niin se juuri on pistänyt silmään miten usein muijat ettii sitä machopelleä...

Sitä "miehen mallia" mitä oon koko ikäni inhonnut ja mistä pyrkinyt pois.

• "Vässykkä"

Kuulostaa liiankin tutulta. Naiset ovat vaikeita. Mies on joko sairas narsisti, tai onneton vässykkä. Mikään ei kelpaa.

Minäkin olen varmaan vässykkä näiden naisten mielestä. Laitoin avopuolison aina omien menojen edelle ja pyrin esim. tekemään kotityöt, joista hän ei pitänyt. Rakastin avopuolisoani ja katsoin liikaa läpi sormien hänen välinpitämättömyyttä. Me ei riidelty koskaan. Luonteeltani olen jossain määrin introvertti.

Olen korkeasti koulutettu, en käytä alkoholia, treenaan salilla ja harrastan monipuolisesti kaikenlaista. Suhteen myötä harrastukset jäivät vähäisiksi. Ainoa säännöllinen harrastus oli salitreeni.

Lopulta sain kuulla, että nainen ei arvosta minua enää lainkaan ja kokee suhteen ahdistavana.

Olen varmaan ikuisesti katkera, enkä pysty päästämään ketään lähelleni.

Elämästä selviää helpommalla, jos on kusipää narsisti. Eipähän ainakaan tule itse loukatuksi.

• surullinen Myy..
        "Vässykkä" kirjoitti:

Kuulostaa liiankin tutulta. Naiset ovat vaikeita. Mies on joko sairas narsisti, tai onneton vässykkä. Mikään ei kelpaa.

Minäkin olen varmaan vässykkä näiden naisten mielestä. Laitoin avopuolison aina omien menojen edelle ja pyrin esim. tekemään kotityöt, joista hän ei pitänyt. Rakastin avopuolisoani ja katsoin liikaa läpi sormien hänen välinpitämättömyyttä. Me ei riidelty koskaan. Luonteeltani olen jossain määrin introvertti.

Olen korkeasti koulutettu, en käytä alkoholia, treenaan salilla ja harrastan monipuolisesti kaikenlaista. Suhteen myötä harrastukset jäivät vähäisiksi. Ainoa säännöllinen harrastus oli salitreeni.

Lopulta sain kuulla, että nainen ei arvosta minua enää lainkaan ja kokee suhteen ahdistavana.

Olen varmaan ikuisesti katkera, enkä pysty päästämään ketään lähelleni.

Elämästä selviää helpommalla, jos on kusipää narsisti. Eipähän ainakaan tule itse loukatuksi.

Olisit mulle se oikee..
        Miksikähän sitä aina löytääkin sen väärän kumppanin..
        Tuntuu hullulta lukee sitten tuollaisia miehiäkin olevan,kuin esim.sinä!
        Mieheni on joka asiassa sinun vastakohta,enkä jaksa sitä itsekkään kauan..
        Toivon sun kuitenkin onnes löytävän..on meitä muunlaisiakin naisia..niikuin on miehiäkin :)

• Eppur

Rouvalla taitaa olla jonkinasteinen narsistinen häiriö ja herra kärsii selvästikin läheisriippuvuudesta. Rouvan ennuste narsistisen käyttäytymisen suhteen on huono, narsismia on vaikea parantaa. Toisaalta, rouva selvästikin tajuaa ainakin välillä tilansa ja tuntee syyllisyyttä, ehkä terapiaa kannattaa silti kokeilla. Herralla on vielä toivoa, kipin kapin apua hakemaan ja elämä alkaa sujua. Oma lukunsa on sitten rakkaus, rouva osoittaa herraa kohtaan kovin paljon välittämisen tunteita, tosin negatiivisesti. Onko kyseessä rouvan kyvyttömyys näyttää positiivisia välittämisen tunteita, jostain syystä on helpompi välittää valittamalla kuin kehumalla. Herran taas pitäisi oppia uskaltamaan pitämään puolensa, vaikka suhteen loppumisen uhalla. Jokin menetys on ollut kipeä ja herra ei halua enää kokea samaa. Menkää terapiaan ja kasvakaa tai hyväksykää toisenne

• Rakstaa

Kyllä,en ole roskapostirobotti vaan ihminen.Siis miehesi on sinun mielestäsi"tossun alla "koska ei omaa omaa(tuo eka omaa täytyy olla verpi sillä muuten tämä viesti näyttää omituiselta eikö?)tahtoa.Miksi jeppe juo miksi jeppe vain on jne.Ajatteleppa ite jos hänt ä ei oliskaan siinä. . . . . .NO NIIN huomaakko.ÄLÄ loista niinku joku majakka sokase kaikkia siinä ympärillä.Vaan sammuta valosi ja ANTAUDU sillä,tottakai,itse sinä olette toisenne valinneet.Ja tähän itseensä tyytyväisenä olemiseen sanosin että;elä oo.Elämä ei oo kokemuksien hakemista eikä kerranhan täällä ollaan systeemiä.Sillä jos niin ois silloinhan sinäkin uskoisit jälleensyntymään.(jos täällä ollaan kerran niin missä sitte toiste).

• hoh hoijaa

olla sulla tietoa siitä kuin paljon huonommin asiat vois olla. Sitkö olisit onnellinen,
      jos olis mies joka tekee mitä haluaa, joka henkisesti tai fyysisesti pahoinpitelee?? Onnea ja menestystä vaan siihen elämään.
      Niin ja muista että sitä saa mitä tilaa.

• tossut

Laita hänelle tossut jalkaan! :)

• juppee-74

Aikoinaan kun elettiin isoissa tuvissa akat hiljeni kun ukko löi lopulta nyrkin tiskiin. Kun ajattelee tätä tilannetta, niin sehän luo valtavan turvallisuudentunteen naiselle. Joku muu tekee esim. päätöksen - minun ei tarvitse - näin mennään...

Eihän tuosta mitään tule. Kuka tuollaista miestä kunnioittaa? Ei mielistely, ainainen sovi kuin koiran pirtaan. Kyse on juuri kunnioituksesta. Ihmisyyden kusi: vallanotto noissa tilanteissa on luonnollista - olkoonkin, että sinussa olisi tunnekylmyyttä.

Ihmiselle on myös tyypillistä, että kaikki pelot toteutuvat, koska pelko ruokkii pelkoa: käyttäytymistä. Niin vain tapahtuu. Vittumaista! Ihme, että olet jaksanut tähänkin asti moisen luiden kerjääjän kanssa. En lukemani perusteella jaksa vaan sympatiseerata tuota hmmmm... miestä.

• on se vaikeeta

Onhan se hirveetä kun löytää hyvän kumppanin. Miehenhän tulee olla se paska joka ei tee mitään.
      Katsoppa peiliin, löytyisikö siitä näkyvästä kuvajaisesta vika?

• kissasilmä

Ole rehellinen itsellesi ja kysy suoraan rakastatko miestäsi? Jos et osaa vastata, eroa, ennenkun saat aikaan lisää vahinkoa. Itse olen aivan samanlainen, kun olen väärässä parisuhteessa.. Kerran se vaan kirpaisee ja sua vähemmän, koska olet se osapuoli joka harkitsee eroa. Täysin tuskatontahan se ei ole, mutta kaikesta selviää, usko pois. Miehesi on myös ansainnut onnen sellaisen ihmisen kanssa joka välittää hänestä.. Onnea ja rohkeutta sinulle. Olen itse kokenut saman, jos seurustelen ihmisen kanssa josta en välitä tarpeeksi, niin muutun naispaholaiseksi.. Monet ihmiset tekevät sen virheen, että pitkittävät väistämätöntä!

• mies33

En ymmärrä tätä nykypäivän(kään) "naisten logiikkaa".
      Yhdet manaa sitä,kun miehet eivät ota heitä huomioon ja ole kohteliaita ja kilettejä jne.
      Ja sitten toiset eivät huoli miehiä,jotka eivät hakkaa pöytää (tai naista).
      Ota naisista tässä sitten jotain tolkkua...

• lajitoveri_

Tunsin kyllä vähän samoja piirteitä rivien välistä mihin olen itse törmännyt. Olen tosin mies. Ehkä etsin jotain haasteita kuitenkin siitä kumppanista. Se että millaisiin ihmisiin olen tästä hyvästä sitten törmännyt, ei ole tosin kovin hyvä sekään.

Törmäsin sellaisiin "unelmien naisiin" joissa nyt ei oikeastaan ollut mitään vikaa. Varmaan joku hyväksikäyttäjä niistä olisi saanut itselleen oivan kohteen, mutta mä en vaan voinut. Jos näiltä ihmisiltä kysyi jotain, niin ne vastasivat tasan juuri niin kuin se minun mielipide oli asiasta jos ne sen vain tiesi... ja kun esitin kysymyksin mihin ne ei varmasti tiedä mielipidettäni niin sieltä tuli jotain niin ympäripyöreää politiikka vastausta että mitään oikeaa tai väärää ei ole olemassakaan.

Eläminen tällaisen ihmisen kanssa vaan menetti sellaisen haasteen... Kumppani tuntui vain päivä päivältä enemmän itsestäänselvyydeltä ja minkään eteen ei pitänyt tehdä minkäänlaisia ponnisteluja jotta hän olisi iloinen... jotta hän suostuisi johonkin.. jotta olisin saanut jotain.

Toinen mitä olen ehkä itsesäni huomannut niin käärin näitä ongelmatapauksia ympärilleni. Kaverit meinaskin ilmoittaa minut talentiin koska pystinsin bonggaamaan yleisön seasta 5 sekunnissa sen taatusti potentiaalisimman ongelman lähteen. Haluan kai luoda jotenkin ihmisistä parempia ja auttaa heitä... en tiedä oikein itsekään. Ihmiset jotka ovat jo kaikkea mistä joku voisi uneksi niin siitä puuttuu juuri se ongelma...

Noh, tämä taas puolestaan johti siihen että ihmisiin tutustuessa aloin etsiä haasteita. Tietysti perus asiat ja yleinen ajatustaso täytyy olla jotakuinkin samoilla aalloilla. Kuljin ongelmista toiseen... toinen toistaan surullisempia tarinoita alkoi kertyä ja omat voimavarat käymään aika vähiin jo. Oli narkkiksia, oli laulajia, oli näyttelijöitä, oli kehonrakentajia ja ties mitä... kuitenkaan en haluaisi näitä muutamia ammatteja tai harrastuksia mitenkään väheksyä ja halveksia, mutta että näihin joihin tutustuin, niin olivat aika tasapainottomia ihmisiä ja elämä pyöri valheiden ympärillä. Jokainen heistä sitten jäi kiinni valheistaan ja ei niistä oikein sitten enään voinut tulla mitään.

No nyt sitten kohtasin kai sen viimeisen haasteen... Ja sanotaan että nyt taistelen jo luonnonlakeja vastaan ja että kyseinen ihminen ei vaan voi muuttua. Riitoja tulee viikottain... joskus useita jopa päivässä ja ne ovat aika pahojakin. On puhuttu jo parisuhdeterapeuteistakin ja käytiin psykologillakin juttelemassa. Hän kärsii vakavasta masennuksesta ja uskon että siinä ei varmasti ole kaikki. Itse kun en oikeastaan juo viinaa laisinkaan ja hänelle se taas maistuu senkin edestä. Toinen vanhemmista on jo aikoinaan kuollutkin. Näitä tarinoita kaiken maailman hulluista jutuista riittäis varmaan yhden kirjan kirjoittamiseen mitä kaikkea tässä onkaan saanut kokea... Rakastan häntä kaikesta huolimatta.

Pointti tässä on kuitenkin se... Että joskus sitä pysähtyy miettimään että millainen sen kumppanin sitten pitäisi oikein olla... ja että onko tämäkään nyt sitten sitä elämää jota haluan? Ja että onko tämä nyt muka sitä elämää jollaisesta haaveilen... olisiko se helpompi elämä kuitenkin sitä mitä haluaisin. Varmasti kyllä jossain määrin. Mutta meneekö siitä hohto... joskus sitä kuitenkin herää siihen ikävään tilanteeseen että ei tämäkään tunnu oikealta. Kyllä elämä pitää olla kuitenkin elämisen arvoista ja näistä hetkistä täällä, tulee voida myös nauttia.

• jjjj10+3

Että muut mollaa sinua ja osa miestäsi. Ehkä tämä on miehesi tapa toimia? Ymmärtänyt, että lapset ovat aina äidille ensisijaisesti tärkeimmät (Ihan fatka tämä on), sitten mies. Hän on roolin ilmeisesti sisäistänyt turhan hyvin.

Oletko kokeillut eri hoitoja, kuten viemällä pikkuiset hoitoon isovanhemmille/Muille tuttaville viikonlopuksi ja sopia vaikka joku lyhytmuotoinen reissu miehen kanssa...Viihdemuodossa sitä, mitä suhteenne alussa harrastitte. Muutama kalja, tanssia niin pois päin...Jätätte lapset hyvään hoitoon (Mielellään semmoisille henkilöille joille tiedätte että lapset ovat hyvässä hoidossa ja pitävät hoitajista...Näin ollen vietätte vähemmän aikaa murehtien, että onko lapsilla kaikki hyvin)...Siihen sopii mökkireissu tai lyhyt laivareissu...Jos miehellä joku "unelma" josta joskus puhui, niin semmoisen toteuttaminen voisi tehdä hänelle henkisesti erittäin hyvää, varsinkin jos pidät huolen, että suunnitellussa olet hänen tarpeitaan ajatellut pikkasen enemmän. Ei se silti tarkoita, että unohdat itsesi ja laitat edun hänen puolelleen, tai paapot. Enemmänkin et mainitse, jos näit vähän vaivaan ja hän voi viikonlopun aikana huomata, että vähän vie parisuhteen vapaa-aikaa sinun puolestasi. Voi olla, että innostuu ja haluaa vähän useammin viettää laatuaikaa eri ympäristössä.

Moni mies todellakin on valmis tekemään paljon asioita parisuhteessa, vain siksi että hänelle on muodostunut kuva siitä, että vastakkainen osapuoli vaatii täydellisyyttä häneltä...Muuten mies jää yksin. Tosin tämä mielikuva ei itsekseen tule.

Jos oikeasti ihmisestä välittää, niin voi kokeilla myös muuttaa omia tapojaan pikkuasioissa. Menette kauppaan yhdessä ja kyselet häneltä mitä ostetaan (Raivaria ei kannata ottaa, jos vastaus on "Ihan sama"...Vaan sanot rauhallisesti, että päätä mitä syömme. Itse olen kanssa miehenä erittäin huono kaupassakävijä, mutta kun pyydetään valitsemaan jotain, niin empimisen jälkeen yleensä homma hoituu)..

Monia järjellä ajateltavia tapoja on muuttaa toisen ihmisen suhtautuminen itseensä, tai parisuhteeseen...Jotkut toimii, toiset ei. Ne eivät vaadi täydellistä sitoutumista, pientä yrittämistä ja tuloksia tulee, tai ei tule. Onnea kumminkin ja ihan lasten takia parempi, että vanhemmat asuvat saman katon alla erittäin hyvässä sovussa.

• Kokemusta on

En tidä ikäänne ja kauanko olette ollut yhdessä. Mutta tuollaisena ei teidän suhteenne voi jatkua. Kokemuksesta voin sanoa että eikun lasten poissa ollessa iskette kirkkaan pullon pöytään ja KESKUSTELETTE KESKENÄNNE (ilman väkivaltaa) ja mietitte mitä voisitte suhteellenne tehdä vai olisiko parempi erota. Ei kukaan ulkopuolinen voi sanoa teille mikä on parasta. Itse teidän se pitää keskustella ja päättää. Mutta älkää antako lasten siitä kärsiä. Nim, Kokemusta on.

• Missään ei kerrottu

Tuota, minä kyllä ymmärsin ettei alkuperäisellä kirjoittajalla ole lapsia. Eihän niistä ole mainittu mitään.

• Let me be the one

Heikin vaimo ??? Miesparka juuri tuommoinen!!!!!

• Olen mies, pystyn tekemään kuten miehesi eikä se ole alistumista. Mielestäni se on toisen huomioon ottamista, se on mukavaa kun on mukavaa. Anna elämän mennä vaan omaa rataansa, olemme täällä vain kerran, eläkää täysilla jokainen tavallanne!

• !!!!!!!!!

Miehen kuuluu välillä otta nainen polvelle ja antaa pyllylle isänkärestä

• Kurpakko

Minäkin olen tossun alla ja ihan hyvin menee. Lisäbonuksena saan aina tussua kun vaan haluan.

• SuoKissa

Käytäntö.Jos Sinä olet perheessä se "ns. Topakka johtaja".Ei tuosta tehdä mitään numeroa.
      Elämä on vain näin ---- jokainen On--- Hyvä yhteen, dopra toiseen.

• neiti näpsä

Suomi tuhon partaalla.Tämä on nyt sitä tasa arvoa,suomen kansa on tossun alla.Akat vahtaa kadehtien martina aitolehteä telkkarista jonka mies on kuin 5 tähden palvelija.10 vuoden päästä suomalais naiset tilaavat kilpaa sukupuolen vaihdoksia thaimaasta,onhan se hyvä tietty matkailu bisnekselle. ja eihän tuokaan nyt ihme ole sillä onhan täällä mies papillakin Pi__u.

• jussanderi

Siis nulla oli just tommonen avioliitto: 15 vuottayhdessä ja kolme lasta, lopulta vaimo kyllästyi passaaamiseen ja muutti lasten kans pois. Siis vaimo ei KOSKAAN puhunut tunteistaan, jos suuttui niin piti viikon mykkäkoulun ja muuttui "normaaliksi" sovintoseksin jälkeen.
        No sitten hän aloitti uuden suhteen ja kielsi minulta lasten tapaamiset.. no sain tapaamisoikeuden käräjiltä ja siitä vaimo suuttui entistä enemmän !! Lasten koulunkäynti meni perseellee, kun vaimo vaihtoi paikkakunttaa pari kertaa kolmen vuoden sisällä aina uuden poikaystävän perässä. Sitten vaimo ilmoitti, että lapset eivät tule tapaamisiin, kun täyttävät 12. Seitsemän vuotta eron jälkeen vaimo kuoli sitten yllättäen tapaturmaisesti ja sosiaalitäti soitti, että voisin tulla hakemaan lapset.

Että näinkin voi käydä !!!

• Miesten mies.
        jussanderi kirjoitti:

Siis nulla oli just tommonen avioliitto: 15 vuottayhdessä ja kolme lasta, lopulta vaimo kyllästyi passaaamiseen ja muutti lasten kans pois. Siis vaimo ei KOSKAAN puhunut tunteistaan, jos suuttui niin piti viikon mykkäkoulun ja muuttui "normaaliksi" sovintoseksin jälkeen.
        No sitten hän aloitti uuden suhteen ja kielsi minulta lasten tapaamiset.. no sain tapaamisoikeuden käräjiltä ja siitä vaimo suuttui entistä enemmän !! Lasten koulunkäynti meni perseellee, kun vaimo vaihtoi paikkakunttaa pari kertaa kolmen vuoden sisällä aina uuden poikaystävän perässä. Sitten vaimo ilmoitti, että lapset eivät tule tapaamisiin, kun täyttävät 12. Seitsemän vuotta eron jälkeen vaimo kuoli sitten yllättäen tapaturmaisesti ja sosiaalitäti soitti, että voisin tulla hakemaan lapset.

Että näinkin voi käydä !!!

ja se on maailman paras asia. Sitä ex-eukkoa ei kannata enää surra, paitsi lasten puolesta korkeentaan. Katso uuteen suuntaan ja mahdollisesti uuteen ihmissuhteeseen ellei sinulla jo sellaista ole.

• jussanderi
        Miesten mies. kirjoitti:

ja se on maailman paras asia. Sitä ex-eukkoa ei kannata enää surra, paitsi lasten puolesta korkeentaan. Katso uuteen suuntaan ja mahdollisesti uuteen ihmissuhteeseen ellei sinulla jo sellaista ole.

Joo.. tuosta on jo aikaa 10 vuotta ja lapset jo aikuisia, mutta pari vuotta piti kaikkia lapsia kuljettaa terapiassa, ja sairaalan nuoriso-osastolla ja vanhin lapsi yritti itsemurhaa. Psykiatrit jotain selitti, että kun lapset nyt joutuivat muuttamaan luokseni kuolleen äitinsä tahdon vastaisesti. Itse en käytä alkoholia enkä tupakoi, koska oma lapsuus oli täynnä juoppojen örvellystä. Joskus elämä vaan menee miten menee vaikka koko ajan tosissasi yrität löytää positiiviset ratkaisut !!!

• kaunis nainen..
        jussanderi kirjoitti:

Joo.. tuosta on jo aikaa 10 vuotta ja lapset jo aikuisia, mutta pari vuotta piti kaikkia lapsia kuljettaa terapiassa, ja sairaalan nuoriso-osastolla ja vanhin lapsi yritti itsemurhaa. Psykiatrit jotain selitti, että kun lapset nyt joutuivat muuttamaan luokseni kuolleen äitinsä tahdon vastaisesti. Itse en käytä alkoholia enkä tupakoi, koska oma lapsuus oli täynnä juoppojen örvellystä. Joskus elämä vaan menee miten menee vaikka koko ajan tosissasi yrität löytää positiiviset ratkaisut !!!

Olipa kauheaa luettavaa..
        Olisimpa ollut tukenasi..ja lastesi..mulle kaikki on aina lapset..
        Miten nyt pärjäät? olisin kiinnostunut..

• mies 67

Mulla oli naine joka kans teki mitä vain EN TYKÄNNYT Olin kavereitten kans ryypäämässä viikonlopun Tulin kotiin kysytiin vaan ETTÄ oliko hauskaa Mitä olet syöynyt teen ruokaa,Oltiin sen jälkeen noin 1.5 vuotta seurusteltu aina kun sanoin jotain niin se sano joo YRITIN TISKATA TAI SIIVOTA Elä sinä nyt kyllä minä teen No lähin kaverin kanssa otaan kuppia Tulin kotio ja sanoin että minä petin sinua MITÄ EN OLLUT TEHNYT .Se sano vaan eikai se merkinnyt mitään .SILLON MINÄ PÄÄTIN NYT ERO JOS AKKA EI VÄLITÄ MITÄ UKKO TEKEE .Nyt on semonnen akka joka pitää kurissa.Mikä opetus ????????

• Isoo munaa vailla!

Ai jaa.. että jotai lapsenvahteja vaan eukot olis..Noo.mä kävin aina panettaan ainakin itteeni yhellä nettikaverilla,kun ukkoni seilas paateilla juoppokavereitten kans!
        Miksei ollu panemassa mua kuriin.. no..mua pantiin kuiteski..oonko sun entises? onks nimes Jussi?

• m...o

Sitä saa mitä tilaa.
      Vastaus on FEMINISMI!!!
      Miehen tulee olla peheen pää,ei mikään tiktaattori,kuiteskin hänen tulee viimekädessä tehdä ratkaisut
      olkoon kysymykessä perheessä mikä asia tahansa,jos/kun näin ei tapahdu vaimo/äiti ottaa vallan,olen
      katsonut ja kuullut kun mies sanoo meidän äiti,kun tulis sanoa,Vaimoni tai lastemme Äiti.
      Kumpi luotiin ensin???? Tämä höppä feministi ns.liike on halunnut ja on saanut valtaa jota eivät pysty
      hallitsemaan,ei perheissä eikä yhteiskunnassa.
      On todella surullista,Miehet voivat tosi pahoin!!! moni mies ei jaksa,menee epätoivoissaan kapakkaan tai
      vieraisiin.Miehet keskenään vaikka pienissä ryhmissä keskustella keskenään,tosin alussa meissä on
      varauksellisuutta ,sittemmin se tuottaa hyvää hedelmmää.

• trionvahnv

> "haluaisin siis, että mieheni tajuaisi että hän on arvokas ihminen jolla on oikeus tunteisiin ja omiin mielipiteisiin. "

Koska kyselet tällaisia, mielestän et ole kylmä, vaan normaali nainen :)

Kun miehesin toteuttaa kaikki toiveesi, niin kerro, että haluat hänen kertovan omia mielipiteitään.
      Kerro, että erilaiset mielipiteet ei ole sama asia kuin riita. Asioista voi kinastella hyvässäkin hengessä ja nauraen.
      Kerro, että toivot hänen elävän myös omaa elämäänsä, eikä vain nyhjöttävän kotona. Mutta jos se on hänen mielestään kivaa, sitten se hänen harrastus voi olla kotonakin.
      Kerro riittävän painokkaasti, että haluat kuulla hänen mielipiteitään, etkä halua, että hän miettii, mitä sinä haluat kuulla. Voitte aluksi harjoitella ei-niin-vakavilla aiheilla. Mikä on lempivärisi, miksi? jne :))

Sano selvästi, että jos moitit roskiksen olevan täysi, se ei tarkoita sitä, että haluat hänen heti pomppivan sinun pillisi mukaan.
      Tosin moni nainen tekee asioita vihjailevasti, mitä miehet eivät tavanomaisesti ymmärrä, mutta sinun miehesi ymmärtääkin :)

Sano, että haluat hänen toimivan niin kuin hän haluaisi tehdä. Jos hänen tekee mieli koskea sinuun se pitää tehdä, eikä pelätä sitä, että olet huonolla tuulella. Teidän etäisyys kasvaa, jos sinä et halua miestäsi ja hän ei uskalla koskea sinuun. Tee hänelle selväksi, että mistään ei tule mitään, jos hän tai molemmat vain odotatte, että jompikumpi tekee aloitteen. Sano, että haluat miehesi välillä tekevän aloitteen. Tee se tarpeeksi selväksi hänelle.

Tsemppiä jatkoon :)

• Äireeks

Minullekin tuli heti mieleen, että tuo nainen ei ole kylmä (mitä nyt sillä tarkoittaakaan). Korkeintaan ärsyyntynyt miehestä, jolla ei ole tarpeeksi selkärankaa. Huomaa heti, että tässäkin keskustelussa ilmeisen selkärangattomat miehet tai huonompiosaiset naiset ottavat punttia! Aivan naurattaa, kuinka he tituleeraavat ap:ta "lössöksi mössöksi" ja ties miksi mielikuvituksen tuotteeksi. Taisi hieno muotisana narsistikin tulla esiin. Hyvää päivää vaan.

No mutta, mitä ohjeita tässä nyt voisi antaa? Kannattaa varmasti ensiksi tutkiskella rakastatko sitä miestäsi? Sitten edetä sen tiedon mukaan. Jos rakkautta on, niin joidenkin kommentoima parisuhdeleiri/ terapeutti voisi varmasti aukaista jotakin.

Vaikea on ulkopuolisen toimia minään psykologina, koska saamme vain tietyn mielikuvan alkuperäisestä muutaman rivin perusteella. Sehän on myös niin, että jokaisen mielikuvasta tulee aina himpun verran erilainen. Junteimmat aloittavat oitis huorittelu, ämmittely yms. haukkumiset.

Ehdotan siis vain, ettet kysy täältä netistä neuvoa. Syynä nyt vaikka nämä edellämainitut aivokääpiöt ;D

• Mies+++

Olet tehnyt aivan oikein ja urhoollisesti , kun olet tullut puhumaan tälle foorumille asiasta. Uskon, että tämän jälkeen sinun sieluntilasi helpottuu. Puhu lisää, ehkä parhaimman kaverisi kanssa intiimimmin. Keskusteluhalusi tarkoitus on päästä omasta ahdingosta tyynemmille vesille, suunta on aivan oikea.
      Miehesi ei tuo sinun kunnianhimollesi riittävästi katetta, se on väärin että elää kuin tossu. Perheen elintaso, hyvät autot, oma asunto, ulkomaan matkat riippuu täysin perheen yhteisistä tuloista. Vaadi tätä asiaa, ei se roskapussien kuljettaminen asiaa paranna, eurot ratkaisee tätä päivää.
      Sinulla täytyy olla hyvää ulkonäköä, älyä ja näyttävyyttä, muut miehet varjona hiipivät taustalla, paineesi on varmasti tältäkin suunnalta aivan riittävän kova. Pelkästään toivottamalla kestämistä, ei nyt auta. Tee sellaista, josta saata tyydytystä.

• aikuinen nainen

vanha sanonta kuuluu:"parempi tossun alla kuin taivasalla" ...oletko koskaan joutunut jätetyksi itse?ehdottaisin ammattiavun hankkimista.mielestäni tuossa suhteessa ei ole päätä ei häntää.

• äpjöipj

..Iän myötä. Siis käsitykseni mukaan parikymppinen mieshän jaksaa ja pystyy polkeen "kuin tulpatonta mopetia", mutta nuoret tytöt taas eivät ole niinkään kiinnostuneita seksistä. Sen sijaan 30-kymppiset naiset innostuvat seksistä. kun munasolujen määrä vähenee ja pitäis vielä perimää levittää. Mutta yli kolmikymppinen mies on jo levittänyt perimää tarpeeksi ja innostus seksiin laskee. 50-villityksessä taas miehet ovat samassa tilanteessa kuin 30-kymppiset naiset: "viimeiset siemenet" (luonnon kannalta hyvä yksilö, kun on elänyt näin vanhaksi !!) pitäisi vielä saada itämään !!!

SIIS PITÄISI MYÖS YMMÄRTÄÄ OMAN SEKSUAALISUUDEN VAIHTELU IKÄKAUDEN MUKAAN eikä antautua viettien vietäväksi ???.... ??? Toisaalta kyllä elämästä täytyy nauttiakin !!!

• kova

Mitäs olet tuollainen kusipää? Vittu mä vetäisn korville tuommoista ämmää.

• <3 <3

..John Gray, Miehet ovat marsista, naiset venuksesta tai mars ja venus törmäyskurssilla, niistä on varmasti apua liittoon kun liittoon!

• ullapyy

alistuva mies- vallanhimoinen domina nainen

asia on niin. että pelkäät kohdata todellisen rakkautesi ja tyydyt toiseksi parhaaseen tai toisarvoiseen vaihtoehtoon pönkittääksesi kyseen alaisin keinoin huonoa itsetuntoasi. olet mieleltäsi eristynyt ja sinulla ei ole kykyä vapautua kahleistasi. olet kuin perhonen vangittuna kotiloonsa. haluat loukata ja imeä toisen tyhjäksi ja aivottomaksi ..

ryhdypä tutustumaan itseesi, jonka jälkeen voit jopa kannustaa ja rakastaa miehiä. sinä elät nyt tällaisessa sadisti-masokisti suhteessa, jolle löytyy psykologiasta paljon selityksiä. luepa eric frommin mestariteos "pako vapaudesta" tai Martti Lindqvistin" ammattina ihminen , niin voit olla askeleen päässä totuudesta, nyt elämäsi varmasti tyhjää ja vailla merkitystä. t. ulla p.

• mööni

no ohhoh! joillakin on miehet jotka eivät vaivaudu mitään tekemään. opettelisit olemaan kiitollinen ja antamaan hänelle positiivisen palautteen tehdyistä asioista. Oletko ajatellut että hän pelkää SINUA ei lähtöäsi?? Ethän sinä selkeästi ole asioita käsitellyt josset pysty tuntemaan mitään muuta kuin ärsytystä ja kiukkua. Itsetutkiskelun paikka olisi nyt ja edelleen työstettävänä. Aikavievää se on.
      Ja koita joskus tarjoutua itse väkisin mutta nätillä tavalla ilmaistuna esim.viemään ne roskat. Itsehän sinä hänelle annat sen mahdollisuuden tehdä sun puolesta.
      Ja seuraavaksi kannattaisi varmaan keskustella miehen kanssa asiasta, eihän tuo ole mikään syy eroon, nuokin voi selvittää jos tahtoa on. Oletko sinä valmis rakentavaan keskusteluun tilanteestanne? Mies saattaa yllättää hyvinkin positiivisesti ja mielipiteitä ja ajatuksia on sekä löytyy. Kokemuksella sanon, koska itse huomasin omalla kohdallani aiheuttaneeni sen ettei toinen uskalla/pysty sanomaan/keskustelemaan, joten oli itse muututtava.
      Niin ja miksi olet alunperin mennyt edes naimisiin tällaisen henkilön kanssa jos hän ei miellytä?

• mööni

ja selkeästi hän ei koe sinua turvalliseksi että voisi vapaasti näyttää tunteensa ja ilmaista mielipiteitään.

• Onnellinen 44

Voihan se olla niinkin, että miehelläsi on mitta täynnä jatkuvia äksyilyjäsi. Ei jaksa enää taistella ja tekee siksi heti kaikki pois.
      Mulla oli aikanaan tosi hankala vaimo. En jaksanut jatkuvaa huutoa ja valitusta. Kun järkipuhe ei auttanut, oli toisessa vaiheessa ensiapuna se, että tein kaiken hänen haluamallaan tavalla. Lisäksi pysyin pois kotoa mahdollisimman paljon.
      Homma toimi hetken. Sitten tuli kuitenkin vastaan se, että jos joku ihminen on luonteeltaan tyranni ja valittaja, niin se kyllä keksii aiheensa mistä tahansa.
      Entinen vaimoni piti minua puhumaan kykenemättömänä. (Nykyisen mielestä olen poikkeuksellisen hyvä keskustelija). Olen ajatellus sitä mistä se eri arvio johtui. Olen siinä käsityksessä, että jos ihminen ei aidosti kuuntele, eikä anna mitään arvoa toisen mielipiteille, niin silloin hän helposti tuomitsee toisen osapuolen, vaikka vika onkin itsessä.
      Otin sitten eron, kun en enää kertakaikkiaan jaksanut. Olin muutaman vuoden yksin ja nyt uudelleen naimisissa. Nyt entinen vaimo on sitä mieltä, että olin kamala kun jätin hänet. Olin ollut hänen mielestään tosi hyvä mies. Eipä saanut sitä sanottua avioliiton aikana, moitteita tuli kyllä joka ilta. No minä olen nyt onnellinen. Nauttikoon hän nyt täydellisyydestään.

• Deedeetee

Olisko parempi jos mies olis samanlainen valittaja kuin sinä ? Ainainen tappelu olis. Kyllähän on terveellistä joskus pistää akka aloilleen. Voi hitto kun puhdistaa ilmapiiriä, nainenkin siitä tykkää. Sovinto on kiva.....En viiti räyhätä omalle rakkaalle, enkä kinata. Menee viikkojakin. Mutta jos jokapäivä tuollaista, ei tuommonen nyhverö tee aloitetta seksiin eikä muuhunkaan...Ja jos suhteessa ei ole kykyä normaaliin keskustelutaitoon, se on TUHOONTUOMITTU suhde.

• saman kokenut

samanlainen tapaus oli minulla muutama vuosi sitten. mies olisi todellakin hakenut minulle vaikka kuun taivaalta, tai ainakin yrittänyt jos olisin sitä huomannut pyytää. ahdistavaa! mistään asiasta ei voinut normaalisti olla eri mieltä ja saada aikaan siitä keskustelua. se sanoi kerran vihaavansa bemareita ja kun itse sanoin pitäväni niistä paljon, niin eiköhän seuraava auto ollut miehellä bemari.. kyllä miehellä pitäisi olla omat mielipiteet asioista siinä missä naisellakin! terveessä parisuhteessa pitää myös saada välillä puhdistaa ilmaa ja riidelläkin välillä. meillä näin ei koskaan käynyt koska mies antoi kaiken heti periksi. en jaksanut elää sellaisessa suhteessa ja nyt vuosia myöhemmin olen tyytyväinen että tajusin tehdä suhteesta lopun. suosittelen lämpimästi samaa ratkaisua jos tilanne ei muutu!! :)

• umrella

ei kait se olllut kosovon albaani?

• miranda-

Miehessäsi tuskin on mitään vikaa, mutta sinussa on. Haluaisit riidellä miehesi kanssa, haluaisit että hän haastaisi enemmän riitaa. Olet tunnevammainen paska ja tuskin koskaan tulet elämään onnellisessa suhteessa.

• Toinen vaimo 67

Mä kehottaisin sua olemaan tyytyväinen ns. kiltistä ja raittiista miehestä, niitä ei ainakaan Suomen maasta löydy montaa. Keskity miehesi hyviin puoliin ja unohda huonot puolet, kukaan ei ole täydellinen :)

• oot tosi paska AP.

Juu..paa ukkos mäkeen..meitä toisenlaisiakin naisia onneksi on..jotka osaa arvostaa parjattua ukkoos..

• <3

Uskomatonta! Viesteistä päätellen 90% keskusteluun osallistuneista ei ole lukenut aloitusviestiä ajatuksella läpi. Tai sisälukutaidossa on vakavia puutteita. :( Tosin, viestien kirjoitustyylin perusteella 80% viesteistä on samalta ihmiseltä.
        Mahtavaa, että teillä on aikaa ja jaksatte! XD

Tilanteesi kuulostaa tutulta. Tapailin samantyylistä miestä jonkin aikaa. Homma ei vaan toiminut, asiasta keskusteltiin ja sovittiin, että ollaan kavereita. Kundi tapailee tyttöjä joista useammankin olen nähnyt. Ketään heistä ei mielistele, mutta minua mielistelee yhä kaverinakin.
        Vastaavasti taas minulla on toinen miespuolinen kaveri, jonka kanssa tilanne toisinpäin. :/ Onneksi olemme kaikki kolme aikuisia ihmisiä ja keskustelleet asiasta. Pysytään vain kavereina.

Toivon, että joskus vielä löydän miehen, joka haluaa miellyttää minua ja jota minä haluan miellyttää.

Parisuhdeasioissa on niin paljon "liikkuvia osia", että jos ei asiat puhumalla selviä, niin ammattilaisen puoleen kannattaa kääntyä.
        Toivottavasti löydätte molemmat voimia ja rohkeutta selvittää tilanteen!

• massimatti1
    • Ei nimimerkkiä

Paljon vastauksia, vähän villoja.

Veikkaan, että miehesi ei todellakaan halua määräilijää puolisoksi. Hän haluaisi sinun olevan sellainen kuin hän itsekin on: palvelunhaluinen ja huomioonottavainen.

Hän hoitaa oman puolensa ja on masentunut siitä, että sinä et täytä hänen toiveitaan.

Niinhän sinäkin olet masentunut siitä, että hän ei täytä sinun toiveitasi.

Voitte luovuttaa suoraan, mutta kokeile ensin toista keinoa: rupea helläksi, palvelevaiseksi. Vie roskia. Halaile. Ota silloin tällöin suihin vaatimatta mitään itsellesi. Puhuttele kohteliaasti ja iloisesti. Miehestäsi saattaa muutaman kuukauden kuurilla itää oma tahto.

• Ol playa

voisin oikeastaan allekirjoittaa tämän lisänä aiemmille vastauksilleni.

Ihan oikeasti sitä kyllä yrittää kommunikoida tekemällä toiselle sitä, mitä toivoo itselleen tehtävän. Tämä lähimmäisen rakkauden periaate meillä ihmisillä menee niinkin päin, että odottaa myös toisilta saavansa takaisin.

• Mitä on housuissa?
        Ol playa kirjoitti:

voisin oikeastaan allekirjoittaa tämän lisänä aiemmille vastauksilleni.

Ihan oikeasti sitä kyllä yrittää kommunikoida tekemällä toiselle sitä, mitä toivoo itselleen tehtävän. Tämä lähimmäisen rakkauden periaate meillä ihmisillä menee niinkin päin, että odottaa myös toisilta saavansa takaisin.

Ja munaton mies on sellainen, joka ei koskaan sano mielipidettään eikä anna itsestään muutenkaan mitenkään turvallista, lujaa, miehekästä eikä itsevarmaa kuvaa missään eikä koskaan. Tosimies on oman arvonsa tunteva, muttei sitä korostava ja johon nainen tietää voivansa turvata. Minä en sinun miehesi kanssa lähtisi kulkemaan pimeää sivukujaa - pahat pojat, kun tulisivat vastaan, niin miehestäsi ei olisi mitään hyötyä sinun puolustamisessasi. Kunnia pehmeille luonteenpiirteille, mutta rajansa kaikella. Ei sitä sentään naiseksi tarvitse muuttua, vaikka sydämellisyyttä ym. hyviä luonteenpiirteitä miehessä olisikin!

• Mulla semmoinen!
        Mitä on housuissa? kirjoitti:

Ja munaton mies on sellainen, joka ei koskaan sano mielipidettään eikä anna itsestään muutenkaan mitenkään turvallista, lujaa, miehekästä eikä itsevarmaa kuvaa missään eikä koskaan. Tosimies on oman arvonsa tunteva, muttei sitä korostava ja johon nainen tietää voivansa turvata. Minä en sinun miehesi kanssa lähtisi kulkemaan pimeää sivukujaa - pahat pojat, kun tulisivat vastaan, niin miehestäsi ei olisi mitään hyötyä sinun puolustamisessasi. Kunnia pehmeille luonteenpiirteille, mutta rajansa kaikella. Ei sitä sentään naiseksi tarvitse muuttua, vaikka sydämellisyyttä ym. hyviä luonteenpiirteitä miehessä olisikin!

Höhhöö!!
        Joo..Tosi mies ottaa ja antaa turpaan missä vaan ja millon vaan! Aina saa hävetä!
        Nyrkit on pystyssä alta aika yksikön tilanteesta riippumatta!
        Mattoja ei tampata,roskapussia ei viedä ja kauppareissulla istutaan autossa se aikaa,kun eukko raahaa ostoksia! Lasten vaunuja ei TOSI mies kehtaa lykätä,eikä vaippoja vaihda!
        Aina on T-paita lihaksien takia,vaikka paleltas ja ne lumenkolauksetkin jää vaimolle,kun Tosi mies vaan nostelee painoja!! Tämmöinen TOSI mies löytyy meiltä ja täytyypä sanoo,että vaihtaisin mielelläni siihen normaaliin heppuun heti!
        Tosi mies ei oo tosi mies kuin omassa liian suuressa egossaan!!

• Ei nimimerkkiä
        Mitä on housuissa? kirjoitti:

Tällainen "lälly" mies saattaa olla töissä tiukka johtaja, kujalla vetää ahdistelijoita turpaan ja syöksyä palavaan taloon pelastamaan perheensä. Vaimonsa hän haluaa tehdä onnelliseksi ottamalla hänen valituksensa tosissaan. Ei tässä ole mitään ristiriitaa.

Jos nainen ei ole tällaisesta kiinnostunut, parempi kai sitten erota.

• avioliittoni

oli juuri tuollainen. Mies oli kiltti ja palvoi minua, minäkin kai rakastin mutten osannut sitä niin kauniisti tuoda esiin. Miehen kiltteys alkoi jotenkin ärsyttää, mutta toisaalta provosoin häntä olemaan yhä kiltimpi. Vaadin ja valitin, olin väkivaltainenkin. Voin siihen aikaan psyykkisesti huonosti ja tasapainottoman mieleni oikut purin juuri mieheeni. Kauheinta oli se, että miehen kiltteys ja "täydellisyys" sai minut vihaamaan itseäni yhä enemmän. Tunsin olevani kauhea, kuten sinäkin itseäsi kuvailet. Luulen, että mieheni liika kiltteys oli suurin syy eroomme. Olemme nykyisin hyvät ystävät ja itse olen löytänyt ihanan aviomiehen, jolla on luonnetta sanoa vastaankin. Kiltti mies sopii kiltille naiselle...

• tässä tää

tapa pois tommoinen lellukka

• Santeri777

Kuka nyt tollasen lapasen kanssa elää haluaisi, tuohan on puhuva koira...tai no, koirallakin tosin on oma tahto.
      Jonkin sortin tunnevammainen itsekkin olen ja noita roikkujia on muutamia ollut. Pienen hetken noista tapauksista iloa saa, hyvin pienen.
      Olennaista on löytää tasavertainen kumppani jossa kunnioitus ja toisen arvostus on molemminpuolista ilman joutavaa vääntämistä ja teatraalista draamaa, sujuvaa ja luontevaa yhdessäelämistä arkipäivässä.

Tee palvelus molemmille ja nakkaa roikkuja muualle ulvomaan kuuta, pojan vikinä nimittäin ei lopu teidän suhteessanne. Tasasin väliajoin ohilaukauksia tulee ja sulle tuli vaan ns.metsäkymppi, tahtää seuraavaksi tarkemmin.

• Mies 68

ovat niin vastaukset,että kyllä meitä on moneen junaan.(osa taitaa jäädä jopa asemallekin...)

• ...

Teet niin tai näin, niin aina joku valittaa. Itse ainakin aion jatkaa kilttinä miehenä olemista, sanokoot naiset mitä tahansa. Itse asiassa minusta tuntuu, että suomalainen nainen on nyt kriisissä, he eivät tunne enää olevansa naisia, ja syyttävät meitä miehiä siitä.

• nainen xx

On tosi raivostuttavaa, kun miehessä ei ole ns. miehen ominaisuuksia. On tosi lapanen, nössö, saamaton.
      Tai nää vois yleistää ihan kehen tahansa. Ihmisellä pitää olla itsetuntoa sen verran, että tietää mitä haluaa. On joskus jotain mieltä jostain!
      Itsetunnon puute johtaa miehellä usein mustasukkaisuuteen, kyttäämiseen..
      Jotenkin koen että miehen soisi olevan turvallisen oloinen. Miten jotenkin eunukin tapaista voi himoita?

Itse tulin niin raivoihini, että pelkäsin lyöväni tuollaista miestä. Ihmettelin itseäni koska milloinkaan ennen moista ollut tuntenut.
      Ehkä kaikki johtui hänen kohdalaan poikkeavuudesta. Sen kun tajusin niin ymmärsin. Ja ymmärsin lopettaa kaiken.

• Santeri777

Terve itsetunto on kaiken perusta, oli mies tai nainen.

Itsetuntoa ei saa perintönä eikä sitä saa rahalla rakennettua.
        Geeniperimä, älykkyys ja hyvä kasvualusta lapsena tuottavat hyvän itsetunnon omaavia ihmisiä, heidän ei tarvitse itkeä ja ihmetellä milloin mitäkin joutavuuksia.

Kirjoitusketjun aloittanut peräänkuuluttaa yksilöltä (tässä tapauksessa mies) itsetuntoa. valitettavasti joutunee käyttämään ulkopuolista apua mikäli em.ominaisuutta edes lusikallisen lainaksi hänelle saa.

Suomalaiseen kulttuuriperimään kuuluu korostettu negatiivinen laumasieluisuus, persoonallisuus pyritään kitkemään jo lapsesta asti ja pyrkimys on sopeuttaa massaan. Valitettavasti korostettu negatiivisuus kasvattaa pilvin pimein näitä yksilöitä joiden itsetunto ei koskaan ole päässyt kasvamaan.

Luotan tässä asiassa nuoreen sukupolveen ja alati kasvavaan kansainvälistymiseen, joka tulee muuttamaan kulttuuriperimää terveenpään suuntaan ja nämä "en mää mitään oo-yksilöt" alkavat olla marginaalinen ilmiö.

• Pervopena

Nainen haluaa alistusta (BDSM) ja nöyryytystä

Kokeilkaa sitomis ja kakka-leikkejä

• inhottava ennen

Minulla oli vastaavan lainen suhde joitakin vuosia sitten.Vihdoin sain sen lopetettua..Hain kokoajan rajojani ja jutut vaan paheni..mies vain kesti ja hyväksyi, kun muka kunnioitti niin minua...ja tunsin itseni kamalaksi ja olin oikea inhottava bitc...
      eron jälkeen tajusin, että en tod rakastanut tyyppiä koskaan ja siksi tein kaikkea paskaa..kun tapasin nykyisen puolisoni, ei tullut mieleenkään kokeilla rajoja,Ne oli heti alusta selvät :)

• Ei nimimerkkiä

Tässä nähdään, että öykkäröinti ei kysy sukupuolta. Kilttiä ihmistä kuuluu kiduttaa, koska hän ei pane vastaan. Ensin vauvana kiusataan vanhempia, sitten koulussa nössöjä ja viimein rakastavaa aviopuolisoa. Toivottavasti sinulla ei ole kilttejä lapsia terrorisoitavana.

• ylätossu

sulla on nyt kirjat sekasin,asetuppa sinne sohvalle ja käy fundeeraan,josko se siitä selekenee,tuo miehen puute.

• Repaleita

Tutultapa kuulostaa monen kirjoittajan teksti.
      Sillä erotuksella, että minun (soon to be ex)mieheni on sekä vätys, että pettäjä, väkivaltainen ongelmakimppu. Valehtelee, koska haluaa välttää riitoja. Käy vieraissa, koska tuntee silloin ehkä olevansa jotain enemmän. Ei tee aloitetta seksiin, koska ei uskalla. Ei tee kotona mitään, koska ei kiinnosta. Jne.

On masentunut, lääkityksellä.
      Aloitti terapian, mutta senkin vain minun mielikseni, joten tuloksista en menisi vannomaan.
      Todennäköisesti ampuu päänsä seinille, jos todella löydän jostain rohkeuden lähteä.

Nyt, kylkiluu murtuneena viimeisimmän riidan seurauksena, todella mietin, että minun olisi lähdettävä.

Olen itse tunnevammainen vuosien seksuaalisen hyväksikäytön 'seurauksena'. Terapiaa takana jo jonkin aikaa, muttei kuitenkaan riittävästi. Luottaminen on minulle vaikeaa ja turvallisuuden tunne tärkeämpää kuin mikään muu. Olen näennäisesti vahva - eli peittelen sillä heikkouttani. En salli itseni tehdä virheitä.

Luulen, että seurustelumme alkoi alunperinkin vääristä syistä.
      Hiljainen, rauhallinen, kiltti mies. Ja minä - sosiaalinen rääväsuu kaikkien ongelmieni kanssa.
      Hän halusi pelastaa minut. Minä kaipasin rakkautta niin paljon, että olin valmis olemaan kenen kanssa vain.
      Mitään hyväähän siitä ei sitten pitkässä juoksussa seurannut.

Kykenen näkemään omat virheeni ja vikani, mutta olen kyvytön muuttamaan omaa käytöstäni. Lähinnä pään sisäiset kuviot on ne, jotka mättää.

Mutta.
      Mihin minä olisin tyytyväinen? Millaisen miehen minä tarvitsisin? Tässä kohtaa en minkäänlaista.
      Minun pitäisi keskittyä siihen, että oppisin rakastamaan itseäni -ja antamaan itselleni anteeksi. Koska vain sitä kautta pystyn koskaan tasavertaiseen suhteeseen. Sitä ennen elämä tulee olemaan valtataistelua, kipua ja kärsimystä. Molemmille.

Tämä vain yksi tarina muiden joukossa.
      Erilaisesta hissukasta. Siitä näennäisen vahvasta naisesta. Ja siitä, miten loppupelissä ihminen lähes aina etsii kumppanin täyttämään jotain omaa tarvettaan.

• .........

"Hiljainen, rauhallinen, kiltti mies. Ja minä - sosiaalinen rääväsuu kaikkien ongelmieni kanssa."

"mieheni on sekä vätys, että pettäjä, väkivaltainen ongelmakimppu. "

Eli hiljaisesta kiltistä ja rauhallisesta miehestä olet tehnyt vätyksen, pettäjän ja väkivaltaisen ongelmakimpun.
        Hienoa!

• Älä munaa hyvää avioliittoa. Mitä parempaa kuvittelet tuolla käytökselläsi saavasi? Olet saanut ihan kivan tyypin. Älä ole se hirviö. Ole mukava. Tulee parempi elämä-

• mikä ongelma!

Taidan erota silti. kummallisia raivonpuuskia ihmiset saanett. jos joku haluaa mieheni sohvan nurkkaansa sohvatyynyksi niin siitä vain. ja tiedoksi niille, jotka olettelivat tuolla aiemmin jotain, olen ollut jo vakityössä monta vuotta, ja rahat jotka mies nosti pankista, oli minun hänelle siirtämiä rahoja. mies muutti suoraan kotoaan minun kanssani asumaan. itse olen asunut sitä ennen 8 vuotta jo omillani. ikää minulla on 25v ja miehellä muutama vuosi enemmän. yhteen muutimme vasta puolitoista vuotta sitten. mitätässä voi muuta sanoa, kuin että oliäärettömän tyhmä kun otin mamman pojan huollettavaksi. itseäni tästä syytän. ja aion kyllä tämän lopettaa. mies vain odottaa päivää jotta lupaan että tänään saa juoda kaljaa. siinä hänen elämänsä. tietokone ja kalja. sydäntä löytyy ja hyvyyttä, mutta ei... ei onnistu tämä juttu.

eikä tämä liity mihinkään, mutta niitä kiloja on 65, ei 100.

olen aika yllättynyt että naiset noin paljon arvostaa miestä, jolle saa opettaa perunan keittämiset ja kuorimiset kädestä pitäen. kai se on joku äiti-syndrooma.

monet puhuivat että kaipaan tappelupukaria tms.. on olemassa se kultainen keskitie. en ensinnäkäänole riitelijä tyyppiä. en riehu tai paisko esineitä, yritän hoitaa asiat keskustelemalla, ja jos siitä ei tule mitään, mennään ammatti-ihmisen luo selvittämään asiat. minulla on kaksi pitkää suhdetta jotka menivät mönkään juuri sen takia, että riidatlähtivät hanskasta. olen siitä viisastunut.
        Jos se on alistamista, että haluan mieheni tajuavan oman arvonsa ja sen että hän on persoona ja ihminen, jolla on oikeus täällä elää itselleen. ei pelkästään muita miellyttääkseen. Niin kai sitten olen järkyttävä alistaja.

kiitos tuhannesti asiallisista vastauksista, joissa sain neuvoja ja kritiikkiä kuin myös kiitosta. Ne ovat saaneet päähäni uusia ajatuksia.
        Jatketaan keskustelua, jos tämä tästä muuttuisi yhtään asiallisemmaksi.

• mikä ongelma!
        mikä ongelma! kirjoitti:

Taidan erota silti. kummallisia raivonpuuskia ihmiset saanett. jos joku haluaa mieheni sohvan nurkkaansa sohvatyynyksi niin siitä vain. ja tiedoksi niille, jotka olettelivat tuolla aiemmin jotain, olen ollut jo vakityössä monta vuotta, ja rahat jotka mies nosti pankista, oli minun hänelle siirtämiä rahoja. mies muutti suoraan kotoaan minun kanssani asumaan. itse olen asunut sitä ennen 8 vuotta jo omillani. ikää minulla on 25v ja miehellä muutama vuosi enemmän. yhteen muutimme vasta puolitoista vuotta sitten. mitätässä voi muuta sanoa, kuin että oliäärettömän tyhmä kun otin mamman pojan huollettavaksi. itseäni tästä syytän. ja aion kyllä tämän lopettaa. mies vain odottaa päivää jotta lupaan että tänään saa juoda kaljaa. siinä hänen elämänsä. tietokone ja kalja. sydäntä löytyy ja hyvyyttä, mutta ei... ei onnistu tämä juttu.

eikä tämä liity mihinkään, mutta niitä kiloja on 65, ei 100.

olen aika yllättynyt että naiset noin paljon arvostaa miestä, jolle saa opettaa perunan keittämiset ja kuorimiset kädestä pitäen. kai se on joku äiti-syndrooma.

monet puhuivat että kaipaan tappelupukaria tms.. on olemassa se kultainen keskitie. en ensinnäkäänole riitelijä tyyppiä. en riehu tai paisko esineitä, yritän hoitaa asiat keskustelemalla, ja jos siitä ei tule mitään, mennään ammatti-ihmisen luo selvittämään asiat. minulla on kaksi pitkää suhdetta jotka menivät mönkään juuri sen takia, että riidatlähtivät hanskasta. olen siitä viisastunut.
        Jos se on alistamista, että haluan mieheni tajuavan oman arvonsa ja sen että hän on persoona ja ihminen, jolla on oikeus täällä elää itselleen. ei pelkästään muita miellyttääkseen. Niin kai sitten olen järkyttävä alistaja.

kiitos tuhannesti asiallisista vastauksista, joissa sain neuvoja ja kritiikkiä kuin myös kiitosta. Ne ovat saaneet päähäni uusia ajatuksia.
        Jatketaan keskustelua, jos tämä tästä muuttuisi yhtään asiallisemmaksi.

anteeks nuo kirjotusvirheet. tunteessa taas kirjotin vauhdilla.

• bart 33
        mikä ongelma! kirjoitti:

anteeks nuo kirjotusvirheet. tunteessa taas kirjotin vauhdilla.

Tämä Suomi24 on just tälläinen lapsien ja teinien paskanheiton temmellyskenttä mistä on turha odottaa fiksuja vastauksia kuten olet nähnyt,muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.
        Kirjoitat hyvin ja viisaasti,ja uskon että sun ongelma on täysin aiheellinen.
        Mutta ei se paha ja ylipääsemätön ongelma ole.Te olette naimisissa ja kai siihen naimisiin menoon jotenkin rakkauskin liittyi? Niin,mihin se näin nopeesti olisi muka kadonnut,tuskin mihinkään,se on vaan peittynyt sun miehen vätystelyn taakse. Ja jos toista ei arvosta,niin eihän se seksikään kiinnosta.
        Ja jos miehesi on kerran niin kiltti,niin kyllähän se suostuisi menemään sinne avioliittoneuvolaan tai hakeutumaan terapiaan itsetuntoa etsimään. kokeilkaa sitä ekana ja yrittäisitte sitä kautta avata ne solmut.Kun selkeesti kyseessä on itsetunnon ongelmat,niin se ei ole paha hoitaa.
        Kaveri ei sentään ole väkivaltainen moniongelmainen jolla on pääkoppa täynnä vihaa.
        Ja sä voisit myös harkita sitä terapiaa omiin ongelmiisi.
        Miehesi vätystelyynkin voi olla monta eri syytä,syytä mitä se ei ehkä osaa/uskalla sanoa.
        Terapian ja avioliittoneuvolan kautta se oppii tietämään pelisäännöt kun kuulee ne ulkopuoliselta, sun sanomana ne voi tuntua vaan uhkaukselta ja kaverista tulee vaan entistä arempi.
        Tuntuu että olet sen eka oikea suhde ja hän ei oikein tiedä mikä sen rooli on ja kuinka käyttäytyä.
        Eli just itsetunto ongelma.
        Toivon teille parasta,ja uskon että sullakin olisi "parempi" omatunto mahdollisessa erotilanteessa kun tiedät että yrititte loppuun asti pelastaa avioliittonne.

• mikä ongelma!
        bart 33 kirjoitti:

Tämä Suomi24 on just tälläinen lapsien ja teinien paskanheiton temmellyskenttä mistä on turha odottaa fiksuja vastauksia kuten olet nähnyt,muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.
        Kirjoitat hyvin ja viisaasti,ja uskon että sun ongelma on täysin aiheellinen.
        Mutta ei se paha ja ylipääsemätön ongelma ole.Te olette naimisissa ja kai siihen naimisiin menoon jotenkin rakkauskin liittyi? Niin,mihin se näin nopeesti olisi muka kadonnut,tuskin mihinkään,se on vaan peittynyt sun miehen vätystelyn taakse. Ja jos toista ei arvosta,niin eihän se seksikään kiinnosta.
        Ja jos miehesi on kerran niin kiltti,niin kyllähän se suostuisi menemään sinne avioliittoneuvolaan tai hakeutumaan terapiaan itsetuntoa etsimään. kokeilkaa sitä ekana ja yrittäisitte sitä kautta avata ne solmut.Kun selkeesti kyseessä on itsetunnon ongelmat,niin se ei ole paha hoitaa.
        Kaveri ei sentään ole väkivaltainen moniongelmainen jolla on pääkoppa täynnä vihaa.
        Ja sä voisit myös harkita sitä terapiaa omiin ongelmiisi.
        Miehesi vätystelyynkin voi olla monta eri syytä,syytä mitä se ei ehkä osaa/uskalla sanoa.
        Terapian ja avioliittoneuvolan kautta se oppii tietämään pelisäännöt kun kuulee ne ulkopuoliselta, sun sanomana ne voi tuntua vaan uhkaukselta ja kaverista tulee vaan entistä arempi.
        Tuntuu että olet sen eka oikea suhde ja hän ei oikein tiedä mikä sen rooli on ja kuinka käyttäytyä.
        Eli just itsetunto ongelma.
        Toivon teille parasta,ja uskon että sullakin olisi "parempi" omatunto mahdollisessa erotilanteessa kun tiedät että yrititte loppuun asti pelastaa avioliittonne.

KIITOS VASTAUKSESTA.

olen harkinnut ja miettinyt ja pyöritellyt. ja ollut aika tyhmäkin, sillä vasta pari viikkoa sitten avasin silmätsille että tuo miehen alkoholismi on pahempi kuin olen halunnut myöntää. sitä vain ei "huomaa", koska hän ei juo ilman mun"lupaa". ja se onkin inhottavaa. jos haluan joku v-loppu ottaa ystävien kanssa olutta vähän enemmän kuin kaksi/kolme, niinmies päätyy istumaan suu auki, silmät kinni pöydänääreen eikä tajua mistään mitään. ihan delirium tilojakin tulee joskus. seuraavanpäivän tasoittelee sillätekosyyllä että on niin kauhee paniikkihäiriö. johtuu vain ja ainoastaan juomisesta, muulloin ei häiriöitä tule.lääkäriin olen muistakin syistä miestä patistanut, mutta ei mene kun "ei sa sieltä kunnonlääkkeitä". eli bentsoje tai ihan sama mitä kunhan ne nousee päähän. ja krapulaan lääkkeiden hakeminen suorastaan vituttaa mua.
        pari viikkoa sitten sain hävetä silmätpäästäni, kun oli ystävä täällä kylässä ja otettiin enemmään juomista, äijä veti itsensä siihen kuntoon että ravasi jo rappukäytävässä tajuamatta mitäsiellä tekee. mulla alkoi normaalisti maanantaina työviikko ja kotiin tullessa eräs oli juonut itsensä vieläpahempaan kuntoon. silloin sanoin että nyt riittää. vakio kuvio, hirveät anteeks pyytelyt jne. sanoin ettei anteeksi pyynnöt auta mitään, vaan hänen tarvitsee oikeasti hakea apua. MUKA ymmärsi.
        kaksi viikkoa mennyt. ei mitään apua ole hakenut tai mihinkään hoitoon mennyt. luulee että nyt vaan kaikki jatkuu kun vaimo ei ole muistuttamassa.
        Tänään aion kertoa ero aikomuksestani. piti jo eilen mutten kyennyt. kun mies oli taas selvinpäin ja teki taas kaiken mun eteen.
        se on niin säälittävä.... en voi jatkaa tätä. olen aikoinani seurustellut päihdeongelmaisen ja mielenterveysongelmaisen kanssa joka sittemminpäätyi jo vankilaan ihme rötöstelyjen takia. en jaksa tämmöistä yhtään.

mieheni alkoholismi vain on niin vaikea jotenkin tajuta,koska hän ei juo salaa, tai joka päivä, ei edes joka viikko jos kiellän. mutta jos sanon että tänä v-loppuna vois ottaa muutaman oluen,juoksee mies tuhatta ja sataa innoissaan kauppaan hakemaan pari lavaa bissee. se jo oksettaa niin ettei tee itse mieli juoda sitä sauna kaljaakaan.
        viime lauantaina hänen isovanhemmillaan kittasi kaljaa hitaaseen tahtiin ihan aamupäivästä iltapäivään. se ei ole kuulemma mitään, kun se ei ole RYYPPÄÄMISTÄ.
        joskin pahasta alkoholismista kyse, ja tästä on ollut puhetta jo aiemmin.
        ristelyn varasin ystäville ja meille parin kk:npäähän. ja jos en halua (kolmeen vuoteen ainoaa) loma reissuani pilata, jätän miehen kotiin. kylläse jo jotain kertoo että sukulaiseni ottavat asiaa esille ja ystävät jo puhuivat siitälaiva reissuustakin että mitenköhä sen kanssa nyt käy.
        juomistaan mies ei paikkaile mun "lellimisellä",koska ei edes tajua juovansa liikaa tai että se ei ole todellakaan normaalia. vaikka olen joutun soittamaan ambulanssin jokolme kertaa kun tämä vetää psykoosissa, perkele :(.
        tän paskan on peittänyt alleen se palvova ja liian persettä nuoleva asenne.
        taas niitän satoa. Todellakin. pistetäänkö mun nuoruuden piikkiin? ois helvetin helppo pistää. :). pientä kevennystä tähän.
        päivä jatkuu ja palaan vielä tänne. voi olla purkamisen paikka taas, vaikka tää ei todellakaan ole se ykkös mesta mihkä purkaa. mutta kun noita asiallisia vastauksia tulee edes murto-osa, on sekin jo tarpeeksi.

kiitos teille kypsille ja fiksuille vastanneille!! :)

• mikä ongelma!
        mikä ongelma! kirjoitti:

KIITOS VASTAUKSESTA.

olen harkinnut ja miettinyt ja pyöritellyt. ja ollut aika tyhmäkin, sillä vasta pari viikkoa sitten avasin silmätsille että tuo miehen alkoholismi on pahempi kuin olen halunnut myöntää. sitä vain ei "huomaa", koska hän ei juo ilman mun"lupaa". ja se onkin inhottavaa. jos haluan joku v-loppu ottaa ystävien kanssa olutta vähän enemmän kuin kaksi/kolme, niinmies päätyy istumaan suu auki, silmät kinni pöydänääreen eikä tajua mistään mitään. ihan delirium tilojakin tulee joskus. seuraavanpäivän tasoittelee sillätekosyyllä että on niin kauhee paniikkihäiriö. johtuu vain ja ainoastaan juomisesta, muulloin ei häiriöitä tule.lääkäriin olen muistakin syistä miestä patistanut, mutta ei mene kun "ei sa sieltä kunnonlääkkeitä". eli bentsoje tai ihan sama mitä kunhan ne nousee päähän. ja krapulaan lääkkeiden hakeminen suorastaan vituttaa mua.
        pari viikkoa sitten sain hävetä silmätpäästäni, kun oli ystävä täällä kylässä ja otettiin enemmään juomista, äijä veti itsensä siihen kuntoon että ravasi jo rappukäytävässä tajuamatta mitäsiellä tekee. mulla alkoi normaalisti maanantaina työviikko ja kotiin tullessa eräs oli juonut itsensä vieläpahempaan kuntoon. silloin sanoin että nyt riittää. vakio kuvio, hirveät anteeks pyytelyt jne. sanoin ettei anteeksi pyynnöt auta mitään, vaan hänen tarvitsee oikeasti hakea apua. MUKA ymmärsi.
        kaksi viikkoa mennyt. ei mitään apua ole hakenut tai mihinkään hoitoon mennyt. luulee että nyt vaan kaikki jatkuu kun vaimo ei ole muistuttamassa.
        Tänään aion kertoa ero aikomuksestani. piti jo eilen mutten kyennyt. kun mies oli taas selvinpäin ja teki taas kaiken mun eteen.
        se on niin säälittävä.... en voi jatkaa tätä. olen aikoinani seurustellut päihdeongelmaisen ja mielenterveysongelmaisen kanssa joka sittemminpäätyi jo vankilaan ihme rötöstelyjen takia. en jaksa tämmöistä yhtään.

mieheni alkoholismi vain on niin vaikea jotenkin tajuta,koska hän ei juo salaa, tai joka päivä, ei edes joka viikko jos kiellän. mutta jos sanon että tänä v-loppuna vois ottaa muutaman oluen,juoksee mies tuhatta ja sataa innoissaan kauppaan hakemaan pari lavaa bissee. se jo oksettaa niin ettei tee itse mieli juoda sitä sauna kaljaakaan.
        viime lauantaina hänen isovanhemmillaan kittasi kaljaa hitaaseen tahtiin ihan aamupäivästä iltapäivään. se ei ole kuulemma mitään, kun se ei ole RYYPPÄÄMISTÄ.
        joskin pahasta alkoholismista kyse, ja tästä on ollut puhetta jo aiemmin.
        ristelyn varasin ystäville ja meille parin kk:npäähän. ja jos en halua (kolmeen vuoteen ainoaa) loma reissuani pilata, jätän miehen kotiin. kylläse jo jotain kertoo että sukulaiseni ottavat asiaa esille ja ystävät jo puhuivat siitälaiva reissuustakin että mitenköhä sen kanssa nyt käy.
        juomistaan mies ei paikkaile mun "lellimisellä",koska ei edes tajua juovansa liikaa tai että se ei ole todellakaan normaalia. vaikka olen joutun soittamaan ambulanssin jokolme kertaa kun tämä vetää psykoosissa, perkele :(.
        tän paskan on peittänyt alleen se palvova ja liian persettä nuoleva asenne.
        taas niitän satoa. Todellakin. pistetäänkö mun nuoruuden piikkiin? ois helvetin helppo pistää. :). pientä kevennystä tähän.
        päivä jatkuu ja palaan vielä tänne. voi olla purkamisen paikka taas, vaikka tää ei todellakaan ole se ykkös mesta mihkä purkaa. mutta kun noita asiallisia vastauksia tulee edes murto-osa, on sekin jo tarpeeksi.

kiitos teille kypsille ja fiksuille vastanneille!! :)

vois vaihtaanäppäimistön. näköjään välilyönti ei oikein toimi. mutta kai tuosta selvän saa.

• bart33
        mikä ongelma! kirjoitti:

vois vaihtaanäppäimistön. näköjään välilyönti ei oikein toimi. mutta kai tuosta selvän saa.

No kyllä kai tollasetkin ongelmat olis hoidettavissa,antabusta vaan ihon alle kaiken muun jutun lisäksi.
        Kirjottele tänne vaan,se kirjottaminen auttaa sua ja jokunen fiksukin niitä täällä lukee ja kommentoi niiden uuvattien ohella.

• 32-32
        bart33 kirjoitti:

No kyllä kai tollasetkin ongelmat olis hoidettavissa,antabusta vaan ihon alle kaiken muun jutun lisäksi.
        Kirjottele tänne vaan,se kirjottaminen auttaa sua ja jokunen fiksukin niitä täällä lukee ja kommentoi niiden uuvattien ohella.

Ymmärrän ongelmasi, sillä elin aikanaan parisen vuotta suhteessa, jossa mies toimi vastaavalla tavalla tehden itsestään ikäänkuin kynnysmaton. Ei kukaan halua kumppania jolta puuttuu omanarvontunto, ihmistä joka alistuu kaikkeen. Ennen pitkää kunnioitus tätä ihmistä kohtaan häviää. Niin se vaan on.

Kuvittelin noin aikoina itsekin olevani jollain tavalla tunnekylmä, kykenemätön tuntemaan mitään syvempää ketään kohtaan. Se oli osasyy siihen että suhde jatkui niinkin kauan kuin se jatkui. No, erosimme lopulta (onneksi) ja olen sittemmin tavannut kumppanin jonka kanssa olen kaikkea muuta kuin tunnekylmä. Häntä ei ole halua eikä tarvetta alistaa.

• mikä ongelma
        32-32 kirjoitti:

Ymmärrän ongelmasi, sillä elin aikanaan parisen vuotta suhteessa, jossa mies toimi vastaavalla tavalla tehden itsestään ikäänkuin kynnysmaton. Ei kukaan halua kumppania jolta puuttuu omanarvontunto, ihmistä joka alistuu kaikkeen. Ennen pitkää kunnioitus tätä ihmistä kohtaan häviää. Niin se vaan on.

Kuvittelin noin aikoina itsekin olevani jollain tavalla tunnekylmä, kykenemätön tuntemaan mitään syvempää ketään kohtaan. Se oli osasyy siihen että suhde jatkui niinkin kauan kuin se jatkui. No, erosimme lopulta (onneksi) ja olen sittemmin tavannut kumppanin jonka kanssa olen kaikkea muuta kuin tunnekylmä. Häntä ei ole halua eikä tarvetta alistaa.

bart33 ja 32-32, kiitos vastauksista.

Eilen kerroin ero aikeista miehelleni.otti asian"rauhallisesti".itkua on ollut mutta näyttäämeneväntämäaika nätisti tämä ero. vielä olen tässä kotosallajoten nyt en ehdi ajatuksia sen enempää kirjoittelemaan.

ehdotin miehelleni että menisi ensi yöksi ystävänsä luo,japuhuisi.saisi selkiytettyäomiakin ajatuksiaan ja sen jälkeen on meidänhelpompi puidakeskenään asioita.... kun on molemmat saanu tahoillaan miettiä.
        varasin kuitenkin ajan kriisikeskukseen. käydään siellä juttelemassa erosta ja samalla haluan jotenkin vähän edes varmistua siitä, ettei mieheni vajoa ihan pohjalletämän takia....
        oi ja voi.....

• mikä ongelma
        mikä ongelma kirjoitti:

bart33 ja 32-32, kiitos vastauksista.

Eilen kerroin ero aikeista miehelleni.otti asian"rauhallisesti".itkua on ollut mutta näyttäämeneväntämäaika nätisti tämä ero. vielä olen tässä kotosallajoten nyt en ehdi ajatuksia sen enempää kirjoittelemaan.

ehdotin miehelleni että menisi ensi yöksi ystävänsä luo,japuhuisi.saisi selkiytettyäomiakin ajatuksiaan ja sen jälkeen on meidänhelpompi puidakeskenään asioita.... kun on molemmat saanu tahoillaan miettiä.
        varasin kuitenkin ajan kriisikeskukseen. käydään siellä juttelemassa erosta ja samalla haluan jotenkin vähän edes varmistua siitä, ettei mieheni vajoa ihan pohjalletämän takia....
        oi ja voi.....

anteeks taas toi epäselvä kirjotus. pitäs vasaralla melkei tempasta tohon välilyöntiin että se toimis

• Jotenkin tuntuu siltä, että koskaan ei olla tyytyväisiä ja halutaan aina jotain muuta kun senhetkinen tila on. Olen kyllä huomannut, että naiset eivät todellakaan halua kovinkaan yleisesti alistaa. Yleensä suhteisamies on se joka määrää.

Olisihan se ideaalista jos jokaiselle löytyisi juuri se oikea mutta niin tämä maailma ei vain pyöri. Tiedän kuitenkin että monilla voi olla erilaisia haaveita ja haluja toimia suhteessa tietyllä tavalla, mutta ajtukset ja todellisuus eivät vain kohtaa.

Ihmisten pitäisi uskaltaa rohkeammin keskustella asioistaan ja kaata normaaleja raja-aitoja niin varmastiolisi paljon onnllisimpia suhteita.

• Täti Moonika

Liika miellyttäminen ei kerro rakkaudesta. Jos täytyy muuttaa itseään toista varten, kannattaisi miettiä, onko kyseessä läheisriippuvuus vai pelko jäädä yksin. Rakkautta se ei ainakaan ole.

• Varmistakaa tämäkin

Ja kiltti on kiltti sitten muillekin kuin omalle vaimokullalle. Näitä "kilttejä" miehiä ja naisiakin Suomessa tuntuu olevan liiankin kanssa, kiltteily kostautuu sitten jollekulle muulle jossakussa muussa yhteydessä.

• yx-mies

Itse toimin aikalailla samalla lailla kuin miehesi, koska pidän kotona olosta ja ihan tavalisesta elämästä. En kaipaa sitä jatkuvaa juoksemista jossain.
      Meillä kävi vaan niin kun vaimoni sanoi että" en ole mies" niin sanoin siihen että koska hän kerää tavaransa.Ja keräsi se, mutta kauvan se kesti ja sitä itkua ja ruikutusta sai kuunella. Minulle tuli vaan mitta täyteen sitä vähätelyä ja tyytymättömyyttä ja vieraissa juoksua.
      Ehkä se oppi, mitä saa ja mitä ei saa tehdä/ sanoa toiselle suhteessa
      Toivon niin

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      56
      6712
    2. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      41
      4685
    3. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      65
      2448
    4. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      40
      1920
    5. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      8
      1462
    6. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      18
      1418
    7. Joka päivä olen lukenut

Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil
      Ikävä
      15
      1269
    8. Olet varmaan nalle nyt ilonen ku

Se A antaa niin paljo ku haluat..
      Ikävä
      17
      1261
    9. Ootko muuten täällä edellee?

A nainen? En luota suhun ja mokasit testin.
      Ikävä
      24
      1194
    10. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      67
      1107
    Aihe