Kysymys???

faktaa vai fiktiota

Niin, joo tiedän kyllä suurinpiirtein miten tää hiilarihomma menee jne. mutta mieleen tuli kysymys että eikös se loppupelissä ole kaikki kiinni niistä kaloreista? et jos syö vähemmän kaloreita ku kuluttaa niin sitte laihtuu. tuli ne kalorit sitte mistä tahansa? Vai onko siinäki joku juju että jos kalorit tulee hiilareista niin lihot silti vaikka söisit alle kulutuksen? Ei se nyt noin voi mennä. Vhh:ssa ku vältellää hillareita niin eikös seki sitte perustu sille loppupelissä, et sä vaan saat vähemmän kaloreita..Eli eikös se ole vaan niin että laihutit miten tahansa, hiilareita vähentämällä tai muten vaan keventämällä, jos kaloreita ei tuu liikaa niin laihdut? Vastatakaa vaan tähän kysymykseen että onko se näin. Ei tarvii selittää mitään muuta vhh juttua, koska tiedän että toisten mielestä se on ainut oikea tapa laihtua ja taas syttyy sota sitten..Kiitos jos selkeytätte asiaa. Asiallisia ja faktakommentteja saa tietenkin laittaa.

15

148

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hiilihydraatteja niin silloin nälkä ei pysy poissa vaan päinvastoin hiilarit aiheuttaa lisää nälkää. VHH:lla ei tarvitse laskea kaloreita lainkaan. En ole koskaan laskenut enkä laske. Kun syö rasvaa ja proteiineja niin automaattisesti annoskoot pienenevät ja ihminen laihtuu. Eli ei se sama ole mistä ne kalorinsa ottaa.

• aivan sama

mistä ne kalorit tulee. Jos syöt rasvaisia ruokia, voita täysmaitoa, läkiä...ym... on sinun paljon vaikeampi kuluttaa niitä pois, kuin että valitsisit kevyemmän vaihtoehdon. Kalori on kalori ja se ei tosiaankaan ole kiinni siitä mistä se tulee. VHH:lla sinun täytyy koko ajan laskea hiilihydraatteja niiden kaloreiden sijasta. Minä en ole koskaan laskenut kaloreita, enkä hiilihydraatteja tms. ja hyvin on mennyt. Kun pyrit syömään säännöllisesti ruuat ja välipalat, pienet annoskoot, paljon salaattia, hedelmiä, marjoja, juureksia ja vettä. Saat syödä mitä vain, eikä tarvitse laskeka mitään. Jos liikut vähän tilanne pysyy suht. samana, mutta jos liikut päivittäin, niin laihdut takuuvarmasti.

• koko ajan laskea mitään hiilihydraatteja sillä tiedän tasan tarkkaan missä elintarvikkeissa niitä on paljon ja missä vähän. Välipaloja en myöskään tarvitse kun ateriat on koostettu oikein niin ei tarvitse välipaloja. Säännöllisesti syön aamiaisen, lounaan ja illallisen. Se riittää vallan mainiosti enkä laske enää mitään.

Mikä neuvo tuollainen on että saat syödä mitä vaan? Ei kenenkään kannata syödä mitä vaan eikä kenellekään kannata suositella yleisesti hedelmien syöntiä. Hedelmissäkin on eroja. On ihan eri asia sokerimäärissä syökö mangoa vai meloonia.

• Veijo

Kaloriteoria ei toimi. Ihminen ei ole suljettu systeemi eikä kone. Hormoonit hoitaa homman.

• jymar

Joo, tavallaan se on sama jos asiat ajattelee kaloreissa mutta se on vain totuttu tapa. Unohda ne kalorit, niin minäkin tein ja ensimmäistä kertaa elämässä olen ihan oikeasti tyytyväinen laihdutustapaani ja onnistunut paljon paremmin kuin kaloreita laskiessani. Niin uskomattomalta kuin se tuntuukin niin homma toimii. Ja uskomattomalta se saattaa tuntuakin kun kaikkialla toitotetaan juuri niistä kaloreista.

Mä jätin leivän, perunan, riisit ja pastat pois. Jo pelkästään noilla muutoksilla on kuukaudessa tippunut 5 kg, eikä lähtöpaino ollut "kuin" 95kg. Tietty siinä on nesteitä 1-2 kg, mutta mielenkiintoista vaan on seurata miten paino tippuu ilman nälkää ja ruoka on parempaa kuin aikoihin, oikeita aitoja makuja!

Kyllä sitä pastaa vielä on mennyt kuukauden aikana pari kertaa, mutta mitä sitten, ei tämä homma siihen kaadu. Liikuntakin auttaa painonhallinnassa ja muutenkin.

• Veijo

Hyvältä näyttää.

"Niin uskomattomalta kuin se tuntuukin niin homma toimii."

Sama asia koskee terveellisiä luonnollisia rasvoja. Niin uskomattomalta kuin se tuntuukin niin hiilihydraateissa pois jätetty energia on tärkeätä korvata luonnollisilla rasvoilla, liha, kala, kananmunat jne.
        Rasva ei lihota. Uskomatonta monelle mutta totta.

• jymar
        Veijo kirjoitti:

Hyvältä näyttää.

"Niin uskomattomalta kuin se tuntuukin niin homma toimii."

Sama asia koskee terveellisiä luonnollisia rasvoja. Niin uskomattomalta kuin se tuntuukin niin hiilihydraateissa pois jätetty energia on tärkeätä korvata luonnollisilla rasvoilla, liha, kala, kananmunat jne.
        Rasva ei lihota. Uskomatonta monelle mutta totta.

Myönnän kyllä, että viime syksynä olin vielä aika skeptinen tuon rasvan kanssa, mutta kun otin asioista selvää, niin homma tuntui todella luonnolliselta ja ymmärrän kyllä että ihmiset eivät tuota ihan purematta niele, en minäkään niin tehnyt. Mielenkiintoista on nähdä kesäkuussa mihin triglyt tippuu, toivottavasti alkaa ykkösellä (nyt oli 2,8!!!). Rasva ei tosiaan lihota.

• Veijo
        jymar kirjoitti:

Myönnän kyllä, että viime syksynä olin vielä aika skeptinen tuon rasvan kanssa, mutta kun otin asioista selvää, niin homma tuntui todella luonnolliselta ja ymmärrän kyllä että ihmiset eivät tuota ihan purematta niele, en minäkään niin tehnyt. Mielenkiintoista on nähdä kesäkuussa mihin triglyt tippuu, toivottavasti alkaa ykkösellä (nyt oli 2,8!!!). Rasva ei tosiaan lihota.

Sopivan pieni E% (energiaprosentti) hiilihydraateista siihen saakka niin älä hämmästy, lääkäri ja hoitaja tulevat hämmästymään.

• jymar
        Veijo kirjoitti:

Sopivan pieni E% (energiaprosentti) hiilihydraateista siihen saakka niin älä hämmästy, lääkäri ja hoitaja tulevat hämmästymään.

Kovasti toivon että triglyt laskisivat, mutta uskon vasta sitten kun näen :))

• älä viiti
        jymar kirjoitti:

pelleillä aikuinen mies, kyllä sun kirjoitustyylis tunnetaan...

• En minäkään laske kaloreita, kun en edes osaa niitä laskea. En voi muistaa, minkä verran missäkin ruoka-aineessa niitä kaloreita on. Mutta hiilarit muistaa suunnilleen sillä tarkkuudella, että missä on paljon ja missä on vähän hiilareita. Muuta en jaksakaan muistella. Jos on sitten jotain uusia minulle tuntemattomia ruoka-aineita niin sitten tarkista taulukosta.

Ruisleipä on melkoinen kiusaus, mutta ei juuri mikään muu ruoka-aine. Ei sokeritkaan. Hieman harmittaa salaattien laadun heikkeneminen talvisaikaan, pitää katsella vähän tarkemmin, mitä ostaa.

Jotkut laskevat kaloreita ja Painonvartijoissa lasketaan niitä pisteitä. Mutta sellainen ei sopisi minulle. Se on orjuuttavaa touhua. VHH sopii minulle hyvin.

• jymar
        Volna kirjoitti:

En minäkään laske kaloreita, kun en edes osaa niitä laskea. En voi muistaa, minkä verran missäkin ruoka-aineessa niitä kaloreita on. Mutta hiilarit muistaa suunnilleen sillä tarkkuudella, että missä on paljon ja missä on vähän hiilareita. Muuta en jaksakaan muistella. Jos on sitten jotain uusia minulle tuntemattomia ruoka-aineita niin sitten tarkista taulukosta.

Ruisleipä on melkoinen kiusaus, mutta ei juuri mikään muu ruoka-aine. Ei sokeritkaan. Hieman harmittaa salaattien laadun heikkeneminen talvisaikaan, pitää katsella vähän tarkemmin, mitä ostaa.

Jotkut laskevat kaloreita ja Painonvartijoissa lasketaan niitä pisteitä. Mutta sellainen ei sopisi minulle. Se on orjuuttavaa touhua. VHH sopii minulle hyvin.

Toisaalta on se vähän sama noissa kaloreitten laskemisessa, eli ensin pitää opetella ruoka-aineiden kaloripitoisuudet ja toisaalta kun alkaa VHH:lle pitää opetella hiilaripitoisuudet, mun kokemuksen mukaan yhtä "vaikeita tai hankalia" molemmat tavat ja molemmissa on opettelua. Mutta korostan, että puhun vain kuukauden kokemuksella, aika näyttää miten jatkossa ruoka-aineiden sisällöt omaksuu.

• Veijo
        Volna kirjoitti:

En minäkään laske kaloreita, kun en edes osaa niitä laskea. En voi muistaa, minkä verran missäkin ruoka-aineessa niitä kaloreita on. Mutta hiilarit muistaa suunnilleen sillä tarkkuudella, että missä on paljon ja missä on vähän hiilareita. Muuta en jaksakaan muistella. Jos on sitten jotain uusia minulle tuntemattomia ruoka-aineita niin sitten tarkista taulukosta.

Volna

Pari siivua FinnCrispiä pahimpaan tuskaan, päälle kunnolla voita ja juustoa ja vaikkapa kunnon salamimakkaraa ei sinun VHH:tasi tapa.

• karppi

Omalla kohdallani paino ei laske, jos ei tule kalorivajetta, olen sen huvikseni laskenut. Kevytruualla en pysty ylläpitämään kalorivajetta kovin pitkään, kun tulee ihan hillitön nälkä, vilu, väsy ja vi*utus. VHH ruualla olen ollut nyt 3 vuotta, eikä ole ollut painon suhteen mitään ongelmaa.

• Veijo

Eikä tule.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      243
      2181
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1430
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1386
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      371
      1245
    5. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      21
      958
    6. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      162
      838
    7. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      806
    8. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      742
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      57
      736
    10. Oon varma siitä

Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä
      Ikävä
      101
      675
    Aihe