Hei!
Tässä erään "narkomaanin" tarina. Sana narkomaani lainausmerkeissä siksi, että sitä en todellakaan omasta mielestäni ole.
Olen tällä hetkellä alle parikymppinen opiskelija, hakemassa AMK:hon lukemaan taloustieteitä. Olen ollut huumeiden kanssa tekemisissä aina kuusitoistavuotiaasta asti, jolloin niihin ensimmäisen kerran tutustuin.
Huumekokeiluni alkoi ekstaasilla, jota sain eräältä vanhemmalta ystävältäni: muistan tämän kokemuksen olleen erittäin sekava ja melkein pelottava, koska olin kuitenkin vielä melko nuori ja uudet tunteet ja mielen avautuminen ja ihmisten uudella tavalla näkeminen jännitti aineen vaikutuksen alettua erittäin paljon.
Tämän illan vietin parhaan ystäväni kanssa Helsingin keskustassa, olimme molemmat ottaneet yhden ekstaasitabletin. Olo lähti nousuun noin puoli tuntia - tunti tabletin nauttimisen jälkeen ja tuntui uskomattoman hyvältä: maailman näytti kauniilta. Värit hohtivat kirkkautta, mielessä ei näkynyt pahoja asioita, sanat suorastaan tulvivat ulos ja ihmiset olivat ihania. Tutustuin useisiin hienoihin ihmisiin kyseisenä iltana avoimuuteni ja itsevarmuuteni vuoksi. (lähinnä naisiin, heh heh...)
Olon palattua normaaliksi neljän - viiden tunnin kuluttua, lähdin rauhassa kotiini, ja sain heti unta. Tässä tulee esille eräs usein vääristelty asia ekstaasista, sen sanotaan aiheuttavan unettomuutta jota se ei kuitenkaan tee.
Mutta kuitenkin takaisin tarinaani: olen käyttänyt ekstaasia nyt parin vuoden ajan, joskus useammin, joskus harvemmin. Pisin tauko, jonka aikana en ole ekstaasia nauttinut on ollut noin puolen vuoden pituinen, lyhin taas viikon.
En pidä porttiteoriaa totena: olen kokeillut huumeista 2C-B:tä, LSD:tä, amfetamiiniä ja kannabista. Näistä en kuitenkaan liiemmälti välitä, sillä tiedän kyllä mihin liiallinen amfetamiininkäyttö johtaa, olen seurannut erään henkilön vajoamista vierestä. Piti sitä kuitenkin kerran koittaa, kun sain eräältä tuttavaltani sitä ilmaiseksi. Seuraavana päivänä aivan totaalipaska olo, ja mielessä pyörii vain negatiivisia ajatuksia. En erityisemmin suosittele. 2C-B mielestäni on ihan mukava päihde, vähän niinkuin ekstaasi, mutta miedompi, ja aiheuttaa mukavia pieniä hallusinaatioita. Kannabiksen käyttö taas mielestäni on melkolailla yhtä typerää kuin tupakointi: siihenkin jää psyykkisesti koukkuun sen antaman hyvänolon tunteen vuoksi, mutta kerran parissa kuukaudessa voi itsekkin hyvässä seurassa kuitenkin polttaa vähän. :) Kaikesta katoaa hohto, jos sitä tekee päivittäin / viikottain.
En siis yllä kertomani perusteella ole huumeiden suurkuluttaja, vaan pikemminkin tutkimusmatkailija ja hauskanpitäjä. Ekstaasia käytän eniten, noin kerran kahdessa kuukaudessa. Amfetamiiniä ja LSD:tä en ollenkaan, niitä olen koettanut vain kerran. 2C-B:n saatavuus taas Suomessa on sen verran heikkoa, että sitä tuskin tulee enään vastaan. :(
Huumausaineiden käyttö ei mielestäni ole minua muuttanut mitenkään huonompaan suuntaan, päinvastoin: olen muuttunut maailmaa ja ihmisiä kohtaan huomattavasti avoimemmaksi. Olen nykyisin myös paljon puheliaampi ja itsevarmempi, johtuen varmastikkin siitä että ekstaasi on opettanut minut tuntemaan itseni ihmisenä, tiedän mitä olen, myönnän mitä olen, enkä häpeä itseäni.
Halusin lisätä tarinani internetiin luettuani poliisien internetissä viljelemää huumausainepropagandaa liittyen ekstaasin yms. huumeiden vaaroihin, satunnaisten huumeista tietämättömien ihmisten kirjoituksia ynnä muita vastaavia tekstejä, jotka herättävät minussa suurta vihaa suomalaista ennakkoluuloisuutta kohtaan. Olen itsekkin suomalainen, ja häpeän kotimaatani juuri siellä asuvien ihmisten vuoksi: olemme ennakkoluuloisia, sulkeutuvia ja erittäin vanhoillisia.
Ekstaasi päihdeaineena on erittäin kiistelty: sen hyötykäyttöpotentiaali on mielestäni huomattava psykologisella saralla. Olen huomannut, että usein ekstaasia on mukavampi nauttia yhden hyvän ystävän kanssa ja puhua elämässään olevista ongelmista ja huonoista puolista, sillä ekstaasi poistaa ihmisiltä ennakkoluulot ja pelot, ja näin ollen ei pelota kertoa aremmistakaan asioista. Ystävä, jonka kanssa ensimmäistä kertaa ekstaasia kokeilin, on vielä useankin vuoden jälkeen paras ystäväni. Kaikki illat, joina olen hänen kanssaan ekstaasia nauttinut ovat yhdistäneet meitä huomattavasti.
Ekstaasin hyötykäyttöpotentiaalia tutkitaan tälläkin hetkellä useiden arvostettujen tohtorien voimalla. Lisää voit lukea, mikäli kiinnostaa, osoitteesta http://www.maps.org/mdma/ .
Ja ennen kuin kommentoitte tekstiä, pyytäisin kaikkia perustelemaan vastaväitteensä ynnä muut vastaavat "negatiiviset" tekstit. :)
Pidetään keskustelu asiallisena. Kiitos ja kumarrus!
TARINANI
48
6963
Vastaukset
- eihajuakaan
Hyvä ja asiallinen kirjoitus.
Itse pitäydyn kumminkin ekstaasista, amfetamiinista ja 2CB:stä erossa, sillä itse en noihin laboratoriokemikaaleihin halua koskea.
2CB on hassu, mutta sieniä tai hieman vahvempia psykedeelejä tykkään käyttää joskus - labrakemikaalit jääköön ja itse pidän kannabiksesta yli kaiken.
Tässä tullaankin siihen, että eri ihmisille sopii eri asiat. Sinulla varmaan menee ekstaasin kanssa lujaa, etkä niinkään välitä siitä kannaibksen aloittelijoille tulevasta väsymyksestä. No, kun sulle rupee tulee pirilaskuja ja mygmalaskuja noista essoista, niin kyl se kannabiskin rupee maistumaan. Valitettavasti moni ekstaasipilleri sisältää myös amfetamiinia.
Parempi olisi jos saisit puhdasta MDMA kristallia, jotta voit olla varma, ettei seassa ole mitään kummallisuuksia. Puhdas MDMA vaan pitää murskata jauhoksi, että osaa annostuksen. Legendan mukaan yhdessä essossa on 120mg MDMA:ta, mutta käytännössä siellä on laadusta riippuen 20-80mg. 80mg on jo aika voimakas. MDMA kristallimuodossa, niin yksi puolikkaan tulitikunpään kokonen pala on jo yli sen 120mg. Sen takia se pitää murskata jauhoksi, että tietää paljonko on ottamassa. Tai mitata vaa'alla. Maksaa vaan aika paljon niin herkät vaa'at.
Mutta joka tapauksessa tässä tulee se ero. Sinä varmaankin et juo alkoholia niin paljoa. Ainakin monet ekstaasin ystävät jotka tunnen pysyvät alkoholista erossa - se kun pilaa sitä MDMA:n tunnetta. Itselleni parhaiten sopisi kannabis - voisin kaikki muut päihteet lopettaa - kofeiinin lopetin, nikotiini on vain ajan kysymys, alkoholia käytän kohtuudella. Valitettavasti kuitenkin nyt pidän taukoa kannabiksesta.
Sehän se olisikin jos jokainen voisi valita itselleen parhaiten sopivan päihteen. Olet saanut kannabista, amfetamiinia ja vaikka mitä, mutta haluat ekstaasia. Minä haluan kannabista. Silti meille tarjotaan vain alkoholia. Hieman kaksinaamaista valtiolta, sillä alkoholi on kuitenkin yksi pään sekoittavimpia huumeita, kaikkein tuhoisimpia huumeita ja yksi koukuttavimmista huumeista.
Eli miedompaa et saa ottaa. Pakko vetää solumyrkkyä.
Itse kannatan sitä, että lukee siitä aineesta mitä on ottamassa, ja jos on täysi-ikäinen voi päättää itse haluaako vai ei. Kai olet lukenut myös MDMA:n haittavaikutuksista, etenkin sen pitkäaikaisen käytön negatiivisista vaikutuksista psyykkeeseen ja kai kaverit on sua "laskuissa" valistaneet? Vitamiinia muistat syödä, pidät huolen kalsiumista, jne?
Puhtaat aineet, kontrolloiduin annostuksin. Valistusta ja välittämistä valehtelun ja kieltämisen sijaan.Hei, ja kiitos myös asiallisesta vastauksesta.
Viestisi alkuosan totuuksiin en osaa sanoa vastalauseita, koska niitä ei ole olemassa. On totta, että useat varsinkin Suomessa esiintyvät ekstaasitabletit, eli naksut, mässyt, emput, nakit, karkit, essot, eemelit (millä nimellä nyt haluatkaan niitä kutsua) sisältävät puhtaan ekstaasin eli mdma:n sijasta vain ja ainoastaan amfetamiinia... Ei ole kovin mukavaa, kun muiden päihteiden paitsi alkoholin laadusta, puhtaudesta ja terveellisyydestä vastaaminen annetaan rikollisten vastuulle, joilla ei ole mitään etiikkaa tai arvoja. Näin vaihtoehtoisia päihteitä suosiva ihminen joutuu aina kärsimään sekä fyysiset että psyykkiset haitat.
En tiedä onko sanavalintasi "lujaa menemisen" kanssa niinkään oikea. Hiljattain olen onneksi tutustunut ihmisiin, joilta kristallia olen saanut. Sen nauttimisen jälkeen yleensä ei hirveän lujaa mene, tekee enemmän mieli istua ja puhua hyvien ystävien kanssa, ja nauttia musiikista. :)
Laskuista sen verran, että niitä en ole ikinä kokenut ekstaasin nauttimisen jälkeen. Tälle en löydä mitään järkevää selitystä, mistä tämä johtuu, sillä ystäväni kokevat laskut melkein aina, ja joillakin ne ovat jopa niin kauheat ettei heidän ekstaasia tee mieli enään pitkään aikaan...
Totta on, että alkoholista en enään liiemmälti välitä. Itseasiassa, olin mielestäni alaikäinen kun sen kanssa jaksoi vielä useammin läträtä. Hiljattain on kuitenkin ymmärtänyt, että on paljon järkevämpiäkin tapoja juhlia. Ja jos huolia on, niin mikään ei poista niitä paremmin kuin parhaan ystävän kanssa hengailu ekstaasin nauttimisen jälkeen, jolloin kaikki ongelmat saa käytyä ja puhuttua läpi. En ikinä nauti alkoholia ja ekstaasia sekaisin, sillä se nopeuttaa huomattavasti elimistön kuivumista, jota jo ekstaasikin itsessään aiheuttaa... Joskus olen näin toden teolla kuitenkin tehnyt tehnyt, ja seurauksena tästä ollut elimistön kuivuminen, kauhea nestehukka ja maailman ankarin krapula aamulla. En suosittele...
On mukava kuulla, että olet onnistunut lopettamaan kahvin käytön! Se kertoo hyvästä psyykkeestä ja siitä, että osaa pitää itselleen lupaamansa asiat. Itsekin lopetin nikotiinin käytön uudenvuodenlupauksen jälkeen, ja hyvin sujuu vieläkin. :)
Ja mitä valtion ja julkisten medioiden päihdepolitiikkaan tulee, olet oikeassa, on se hyvin lapsellista propagandaa: esimerkiksi huumekuskien kiinnijäämiset otsikoidaan päivittäin ilmestyvissä lehdissä (esim. Metro, Helsingin Sanomat), vaikka veikkaisin kuitenkin rattijuopumuksia todettavan moninkertainen määrä päivittäisellä tasolla, miksi näistä ei kerrota? Sen lisäksi alkoholin aiheuttamista kuolemista ollaan hiljaa: oletko nyt talven aikana lukenut yhdestäkään ulos sammuneesta ihmisestä, joka olisi kuollut nukahdettuaan kylmyyteen? En minäkään, vaikka melko varmasti näitä löytyy. Melko hankala mielestäni on kansalaisiin yleisesti istuttaa mitään muuta kuin negatiivista mielikuvaa vaihtoehtoisista päihteistä, kun niitä näin rankasti "syrjitään". Myös näiden päihteiden kokeilun / tutkimisen halu varmasti ei ainakaan nouse tälläisen ennakkoluuloisuuden ja syrjinnän takia...
Onnekseni olen huomannut oman sukupolveni huomattavasti rennomman suhtautumisen muiden päihteiden suhteen: lähes jokainen omaan ikäluokkaani kuuluva on kokeillut pilveä, vaikeampi miettiä kuka ei ole kuin kuka on, ja muutenkin yleinen käsitys vapaaehtoisista päihteistä, varsinkin kannabiksesta, on paljon ennakkoluulottomampi, johtuen varmastikkin suurelta osin omista kokemuksista. Odotan vain sitä päivää, jolloin minun sukupolveni on päättämässä yleisistä asioista eduskunnassa. ;)
Olenko tutkinut ekstaasin haittavaikutuksia ja sitä, millä tavalla minimoida terveysriskit? Tottakai. Juon nykyään päivittäin useita lasillisia maitoja (kalsium) ja paljon erilaisia tuorepuristettuja paljon hedelmälihaa sisältäviä mehuja, ja joskus syön myös b- ja c-vitamiinivalmisteita vielä tämän lisäksi.- kaikki sen huomaa
kristianl kirjoitti:
Hei, ja kiitos myös asiallisesta vastauksesta.
Viestisi alkuosan totuuksiin en osaa sanoa vastalauseita, koska niitä ei ole olemassa. On totta, että useat varsinkin Suomessa esiintyvät ekstaasitabletit, eli naksut, mässyt, emput, nakit, karkit, essot, eemelit (millä nimellä nyt haluatkaan niitä kutsua) sisältävät puhtaan ekstaasin eli mdma:n sijasta vain ja ainoastaan amfetamiinia... Ei ole kovin mukavaa, kun muiden päihteiden paitsi alkoholin laadusta, puhtaudesta ja terveellisyydestä vastaaminen annetaan rikollisten vastuulle, joilla ei ole mitään etiikkaa tai arvoja. Näin vaihtoehtoisia päihteitä suosiva ihminen joutuu aina kärsimään sekä fyysiset että psyykkiset haitat.
En tiedä onko sanavalintasi "lujaa menemisen" kanssa niinkään oikea. Hiljattain olen onneksi tutustunut ihmisiin, joilta kristallia olen saanut. Sen nauttimisen jälkeen yleensä ei hirveän lujaa mene, tekee enemmän mieli istua ja puhua hyvien ystävien kanssa, ja nauttia musiikista. :)
Laskuista sen verran, että niitä en ole ikinä kokenut ekstaasin nauttimisen jälkeen. Tälle en löydä mitään järkevää selitystä, mistä tämä johtuu, sillä ystäväni kokevat laskut melkein aina, ja joillakin ne ovat jopa niin kauheat ettei heidän ekstaasia tee mieli enään pitkään aikaan...
Totta on, että alkoholista en enään liiemmälti välitä. Itseasiassa, olin mielestäni alaikäinen kun sen kanssa jaksoi vielä useammin läträtä. Hiljattain on kuitenkin ymmärtänyt, että on paljon järkevämpiäkin tapoja juhlia. Ja jos huolia on, niin mikään ei poista niitä paremmin kuin parhaan ystävän kanssa hengailu ekstaasin nauttimisen jälkeen, jolloin kaikki ongelmat saa käytyä ja puhuttua läpi. En ikinä nauti alkoholia ja ekstaasia sekaisin, sillä se nopeuttaa huomattavasti elimistön kuivumista, jota jo ekstaasikin itsessään aiheuttaa... Joskus olen näin toden teolla kuitenkin tehnyt tehnyt, ja seurauksena tästä ollut elimistön kuivuminen, kauhea nestehukka ja maailman ankarin krapula aamulla. En suosittele...
On mukava kuulla, että olet onnistunut lopettamaan kahvin käytön! Se kertoo hyvästä psyykkeestä ja siitä, että osaa pitää itselleen lupaamansa asiat. Itsekin lopetin nikotiinin käytön uudenvuodenlupauksen jälkeen, ja hyvin sujuu vieläkin. :)
Ja mitä valtion ja julkisten medioiden päihdepolitiikkaan tulee, olet oikeassa, on se hyvin lapsellista propagandaa: esimerkiksi huumekuskien kiinnijäämiset otsikoidaan päivittäin ilmestyvissä lehdissä (esim. Metro, Helsingin Sanomat), vaikka veikkaisin kuitenkin rattijuopumuksia todettavan moninkertainen määrä päivittäisellä tasolla, miksi näistä ei kerrota? Sen lisäksi alkoholin aiheuttamista kuolemista ollaan hiljaa: oletko nyt talven aikana lukenut yhdestäkään ulos sammuneesta ihmisestä, joka olisi kuollut nukahdettuaan kylmyyteen? En minäkään, vaikka melko varmasti näitä löytyy. Melko hankala mielestäni on kansalaisiin yleisesti istuttaa mitään muuta kuin negatiivista mielikuvaa vaihtoehtoisista päihteistä, kun niitä näin rankasti "syrjitään". Myös näiden päihteiden kokeilun / tutkimisen halu varmasti ei ainakaan nouse tälläisen ennakkoluuloisuuden ja syrjinnän takia...
Onnekseni olen huomannut oman sukupolveni huomattavasti rennomman suhtautumisen muiden päihteiden suhteen: lähes jokainen omaan ikäluokkaani kuuluva on kokeillut pilveä, vaikeampi miettiä kuka ei ole kuin kuka on, ja muutenkin yleinen käsitys vapaaehtoisista päihteistä, varsinkin kannabiksesta, on paljon ennakkoluulottomampi, johtuen varmastikkin suurelta osin omista kokemuksista. Odotan vain sitä päivää, jolloin minun sukupolveni on päättämässä yleisistä asioista eduskunnassa. ;)
Olenko tutkinut ekstaasin haittavaikutuksia ja sitä, millä tavalla minimoida terveysriskit? Tottakai. Juon nykyään päivittäin useita lasillisia maitoja (kalsium) ja paljon erilaisia tuorepuristettuja paljon hedelmälihaa sisältäviä mehuja, ja joskus syön myös b- ja c-vitamiinivalmisteita vielä tämän lisäksi.Oksettavaa tuollainen itsensä kehuminen ja vielä kiittää omaa kehumistaan.
Narkkari on narkkari vaikka voissa paistas. kaikki sen huomaa kirjoitti:
Oksettavaa tuollainen itsensä kehuminen ja vielä kiittää omaa kehumistaan.
Narkkari on narkkari vaikka voissa paistas.Kiitos järkevästä kommentistasi... En haluaisi mennä henkilökohtaisuuksiin, mutta mielestäni olisi mukavaa, jos sinä lukisit ylle kirjoittamani tekstin, ja kertoisit, mikä siinä viittaa siihen että olen narkkari.
Tässä pieni vastalause sinulle, joka luulet minun olevan narkkari:
-Narkomanialla tarkoitetaan usein riippuvuutta päihdeaineeseen: sen pakonomaista saamista, huumeen tai lääkeaineen elämänsuunnaan "määräämistä". Tällä tarkoitetaan sitä, ettei "narkkari" osaa elää ilman päihdettä ja hänen on kyseistä päihdettä jostakin pakko saatava, millä hinnalla hyvänsä.
Olenko siis narkkari, jos käytän ekstaasia joitakin kertoja vuodessa? Olen pitänyt puolenkin vuoden pituisen tauon ekstaasinkäytössäni, eikä tästä aiheutunut minulle minkäänlaisia vieroitusoireita, jotka ovat narkomanian tyypillisiä oireita.
Mielestäni oksettavaa on sinun lapsenmielisyytesi ja ennakkoluuloinen asenteesi. Mitä mieltä olet alkoholista ja tupakasta? Ne ovat tutkitusti puhdasta ekstaasia epäterveellisempiä ja erittäin voimakasta riippuvuutta aiheuttavia päihdeaineita, ja aiheuttavat vuosittaisella tasolla enemmän kuolemia ja sairaalakuluja kuin kaikki laittomat päihteet yhteensä.
Jos haluat minua haukkua narkkariksi, siitä vaan, mutta tiedä se että asiaan perehtyneiden mielestä olet ihminen, jonka mielipiteitä ei kannata ottaa vakavasti...- eihajuakaan
kristianl kirjoitti:
Hei, ja kiitos myös asiallisesta vastauksesta.
Olenko tutkinut ekstaasin haittavaikutuksia ja sitä, millä tavalla minimoida terveysriskit? Tottakai. Juon nykyään päivittäin useita lasillisia maitoja (kalsium) ja paljon erilaisia tuorepuristettuja paljon hedelmälihaa sisältäviä mehuja, ja joskus syön myös b- ja c-vitamiinivalmisteita vielä tämän lisäksi.No, eipä siinä mitään.
Vitamiineista ja kalsiumista pidät huolen, eli erittäin hyvä homma. Vitamiinit osaltaa pitää niitä laskuja kurissa. Kaikkihan me olemme erilaisia, joten joillekkin ne tulee herkemmin kuin toisille. Mutta paras on pitää terveellinen ruokavalio jolloin voi välttyä suurelta osalta negatiivisista vaikutuksista. Ja kyllä, alkoholi paitsi pilaa MDMA:n vaikutusta, se myös kuivattaa elimistöä ja suurimmat ongelmat tanssilattialla MDMA:n kanssa tulee jos ei muista pitää nestetasapainosta huolta.
Itse en kyllä noihin labrakemikaaleihin koske, mutta jos joku koskee, niin mikäpä minä olen moralisoimaan. Kunhan on puhtaat aineet, valvotut annokset, riittävät varotoimet, jne.
Rattijuopumuksista on kyllä uutisia, mutta eihän ne ole Suomessa mediaseksikkäitä uutisia. Niitä on ihan liikaa ja jengi ohittaa ne olankohautuksella. Kansa vaatii sosiaalipornoa ja "huumekuskit" ovat osa sitä tavallisen kaduntallaajan vaatimaa sosiaalipornoa.
Niin, tänäänkin kuoli 6 suomalaista alkoholiin. (Keskimäärin 6/päivä.) - ex-narkkari
eihajuakaan kirjoitti:
No, eipä siinä mitään.
Vitamiineista ja kalsiumista pidät huolen, eli erittäin hyvä homma. Vitamiinit osaltaa pitää niitä laskuja kurissa. Kaikkihan me olemme erilaisia, joten joillekkin ne tulee herkemmin kuin toisille. Mutta paras on pitää terveellinen ruokavalio jolloin voi välttyä suurelta osalta negatiivisista vaikutuksista. Ja kyllä, alkoholi paitsi pilaa MDMA:n vaikutusta, se myös kuivattaa elimistöä ja suurimmat ongelmat tanssilattialla MDMA:n kanssa tulee jos ei muista pitää nestetasapainosta huolta.
Itse en kyllä noihin labrakemikaaleihin koske, mutta jos joku koskee, niin mikäpä minä olen moralisoimaan. Kunhan on puhtaat aineet, valvotut annokset, riittävät varotoimet, jne.
Rattijuopumuksista on kyllä uutisia, mutta eihän ne ole Suomessa mediaseksikkäitä uutisia. Niitä on ihan liikaa ja jengi ohittaa ne olankohautuksella. Kansa vaatii sosiaalipornoa ja "huumekuskit" ovat osa sitä tavallisen kaduntallaajan vaatimaa sosiaalipornoa.
Niin, tänäänkin kuoli 6 suomalaista alkoholiin. (Keskimäärin 6/päivä.)Täytyy myöntää että on kyllä niin perusteellisen asiallista huumekeskustelua että voihan nenä, sinänsä kiva huomata että asioista voidaan keskustella asiallisesti.
Uskon kyllä ketjun alottajaa että hänellä ei varmaan ookkaan mitään ongelmaa eikä varsinaisesti ole narkkari sen sanan kaikessa negatiivisessa merkityksessään MUTTA, tosiasia on kuitenkin, että olet huumeidenkäyttäjä. Ja sehän on sama asia ku toi narkkari. Jälkimmäiseen vaan liitetään yleensä kaikenlaista muuta negatiivista mukaan kuten suonensisäset, rikokset, "pirikämpät" , likasuus, riippuvuus ym. ym. mitä ny mieleen tuleekin.
Ootko miettiny että omalta osaltasi tuet rikollista toimintaa? Vaikka et ostaiskaan ku ne muutaman esson niin siltikin kannat kortesi kekoon jotta rikollinen toiminta huumeiden parissa jatkuu. Niin ja samassa bisneksessä liikkuu myös aseet, kiristys, koronkiskonta, prostituutio ym. ym.
Ootko ajatellu että miltä äideistä ja isistä tuntuu kun joku myy heidän lapselleen huumeita? No, sitä tulet ajattelemaan sitte kun joskus ehkä saat lapsia.
Tai miltä tuntuu herätä samasta kämpästä kaverin kanssa ku se kaveri onki kuollu? Jos sen sydän ei sit yhtäkkiä kestänytkään essoja, piriä, kokkelia ihan miten vaan. Noh, sitäki tulee ajateltua sitte kun se tapahtuu. Ja toivon että ei kenellekkään tapahtuisi. Siinä ei tietenkään minun toivomiset auta.
Paljon voi sattua vaikka kuinka pitäisit huolta ravinnosta ja kalsiumeista sun muista. Mutta todellisuuttahan on se, että et voi mitenkään tietää mitä siinä essossa oikeesti onkaan.
Sä ehkä ajattelet nyt että "hah, siinähän saarnaat, mä kyllä tiedän mitä mä teen ja mulla homma hallinnassa"
En hallintaa epäilekkään, sähän oot sellanen viihdekäyttäjä (kirjoituksesi mukaan), mutta oo silti varovainen.
Huumeiden käyttö ei oo sun yksityisasia. Siihen liittyy monia ihmisiä ja joku kaunis kerta poliisi seuraa jotain tyyppiä ja ennen ku huomaatkaan niin sä istut kuulusteluissa että ketä nämä tyypit on ja mitä sä niiden kanssa teet. Yks ihminen johtaa yhteen ja toinen toiseen ja ympyrä jo sulkeutuu. Näinhän ne hommat menee. - eihajuakaan1
ex-narkkari kirjoitti:
Täytyy myöntää että on kyllä niin perusteellisen asiallista huumekeskustelua että voihan nenä, sinänsä kiva huomata että asioista voidaan keskustella asiallisesti.
Uskon kyllä ketjun alottajaa että hänellä ei varmaan ookkaan mitään ongelmaa eikä varsinaisesti ole narkkari sen sanan kaikessa negatiivisessa merkityksessään MUTTA, tosiasia on kuitenkin, että olet huumeidenkäyttäjä. Ja sehän on sama asia ku toi narkkari. Jälkimmäiseen vaan liitetään yleensä kaikenlaista muuta negatiivista mukaan kuten suonensisäset, rikokset, "pirikämpät" , likasuus, riippuvuus ym. ym. mitä ny mieleen tuleekin.
Ootko miettiny että omalta osaltasi tuet rikollista toimintaa? Vaikka et ostaiskaan ku ne muutaman esson niin siltikin kannat kortesi kekoon jotta rikollinen toiminta huumeiden parissa jatkuu. Niin ja samassa bisneksessä liikkuu myös aseet, kiristys, koronkiskonta, prostituutio ym. ym.
Ootko ajatellu että miltä äideistä ja isistä tuntuu kun joku myy heidän lapselleen huumeita? No, sitä tulet ajattelemaan sitte kun joskus ehkä saat lapsia.
Tai miltä tuntuu herätä samasta kämpästä kaverin kanssa ku se kaveri onki kuollu? Jos sen sydän ei sit yhtäkkiä kestänytkään essoja, piriä, kokkelia ihan miten vaan. Noh, sitäki tulee ajateltua sitte kun se tapahtuu. Ja toivon että ei kenellekkään tapahtuisi. Siinä ei tietenkään minun toivomiset auta.
Paljon voi sattua vaikka kuinka pitäisit huolta ravinnosta ja kalsiumeista sun muista. Mutta todellisuuttahan on se, että et voi mitenkään tietää mitä siinä essossa oikeesti onkaan.
Sä ehkä ajattelet nyt että "hah, siinähän saarnaat, mä kyllä tiedän mitä mä teen ja mulla homma hallinnassa"
En hallintaa epäilekkään, sähän oot sellanen viihdekäyttäjä (kirjoituksesi mukaan), mutta oo silti varovainen.
Huumeiden käyttö ei oo sun yksityisasia. Siihen liittyy monia ihmisiä ja joku kaunis kerta poliisi seuraa jotain tyyppiä ja ennen ku huomaatkaan niin sä istut kuulusteluissa että ketä nämä tyypit on ja mitä sä niiden kanssa teet. Yks ihminen johtaa yhteen ja toinen toiseen ja ympyrä jo sulkeutuu. Näinhän ne hommat menee.Ei pääse loggaa sisään. Meillä on proxyn kanssa ongelmia tänää.
"huumeidenkäyttäjä. Ja sehän on sama asia ku toi narkkari."
No sehän riippuu. Narkkari tarkoittaa minulle (joka toisin kuin sinä "ex-narkkari", olen oikeasti huumeidenkäyttöä nähnyt) ongelmakäyttäjää, huumeriippuvaista.
"Ootko miettiny että omalta osaltasi tuet rikollista toimintaa?"
Haluan maksaa veroa ostamastani kannabiskesta. Se onnistuikin useita vuosia kun asuin Amsterdamissa, mutta valitettavasti esimerkiksi Suomessa valtio ei halua rahojani. He mieluummin ohjaavat ne rikollisjärjestöille.
"Vaikka et ostaiskaan ku ne muutaman esson niin siltikin kannat kortesi kekoon jotta rikollinen toiminta huumeiden parissa jatkuu. Niin ja samassa bisneksessä liikkuu myös aseet, kiristys, koronkiskonta, prostituutio ym. ym."
Kenellekköhän muuten olet nyt vastaamassa? Kristianl:lle vai minulle? En koske essoihin. Mutta joo, aina kun ostat Pravdan laukun kirpparilta, Verkkarit Mustamäentorilta tai esson diileriltä, niin samoja salakuljetusreittejä siinä tuetaan. Ne kaikki virolaiset CD:t joita sinullakin on levyhyllyssäsi tukivat täysin sitä samaa salakuljetusjärjestelmää joka tuo mm. huumeita maahan.
"Tai miltä tuntuu herätä samasta kämpästä kaverin kanssa ku se kaveri onki kuollu?"
En tunne narkkareita, joten en tiedä. No, ethän sinäkään tiedä kuin stereotypian ja sen karkeimmilla uhkakuvilla koitat ratsastaa. Se, että osaat Klamydian "Narkkarirakkautta" biisin sanat ei tee sinusta vielä ex-narkkaria.
"Jos sen sydän ei sit yhtäkkiä kestänytkään essoja, piriä, kokkelia ihan miten vaan"
Tarkoittanet varmaan, ettei kestänyt opiaattien ja muiden aineiden sekakäyttöä? Opiaatit kun aiheuttaa noin 80% yliannostuskuolemista. Sekakäyttöä noista on 80-100%. En tunne opiaattinarkkareita, joten tuo sun itse keksimä uhkakuva ei edelleen muhun oikee liity.
"Siihen liittyy monia ihmisiä ja joku kaunis kerta poliisi seuraa jotain tyyppiä ja ennen ku huomaatkaan niin sä istut kuulusteluissa"
Onko tämä itse aineesta johtuva ongelma vai lainsäädännöstä? - eihajuakaan
eihajuakaan1 kirjoitti:
Ei pääse loggaa sisään. Meillä on proxyn kanssa ongelmia tänää.
"huumeidenkäyttäjä. Ja sehän on sama asia ku toi narkkari."
No sehän riippuu. Narkkari tarkoittaa minulle (joka toisin kuin sinä "ex-narkkari", olen oikeasti huumeidenkäyttöä nähnyt) ongelmakäyttäjää, huumeriippuvaista.
"Ootko miettiny että omalta osaltasi tuet rikollista toimintaa?"
Haluan maksaa veroa ostamastani kannabiskesta. Se onnistuikin useita vuosia kun asuin Amsterdamissa, mutta valitettavasti esimerkiksi Suomessa valtio ei halua rahojani. He mieluummin ohjaavat ne rikollisjärjestöille.
"Vaikka et ostaiskaan ku ne muutaman esson niin siltikin kannat kortesi kekoon jotta rikollinen toiminta huumeiden parissa jatkuu. Niin ja samassa bisneksessä liikkuu myös aseet, kiristys, koronkiskonta, prostituutio ym. ym."
Kenellekköhän muuten olet nyt vastaamassa? Kristianl:lle vai minulle? En koske essoihin. Mutta joo, aina kun ostat Pravdan laukun kirpparilta, Verkkarit Mustamäentorilta tai esson diileriltä, niin samoja salakuljetusreittejä siinä tuetaan. Ne kaikki virolaiset CD:t joita sinullakin on levyhyllyssäsi tukivat täysin sitä samaa salakuljetusjärjestelmää joka tuo mm. huumeita maahan.
"Tai miltä tuntuu herätä samasta kämpästä kaverin kanssa ku se kaveri onki kuollu?"
En tunne narkkareita, joten en tiedä. No, ethän sinäkään tiedä kuin stereotypian ja sen karkeimmilla uhkakuvilla koitat ratsastaa. Se, että osaat Klamydian "Narkkarirakkautta" biisin sanat ei tee sinusta vielä ex-narkkaria.
"Jos sen sydän ei sit yhtäkkiä kestänytkään essoja, piriä, kokkelia ihan miten vaan"
Tarkoittanet varmaan, ettei kestänyt opiaattien ja muiden aineiden sekakäyttöä? Opiaatit kun aiheuttaa noin 80% yliannostuskuolemista. Sekakäyttöä noista on 80-100%. En tunne opiaattinarkkareita, joten tuo sun itse keksimä uhkakuva ei edelleen muhun oikee liity.
"Siihen liittyy monia ihmisiä ja joku kaunis kerta poliisi seuraa jotain tyyppiä ja ennen ku huomaatkaan niin sä istut kuulusteluissa"
Onko tämä itse aineesta johtuva ongelma vai lainsäädännöstä?Nyt pääs loggaa inee. Eli tuo ylläoleva on mun kirjottama.
- uleåborg
kaikki sen huomaa kirjoitti:
Narkkari on narkkari vaikka voissa paistas.Oksettaa tuollanen asenne et oksettavaa :/ just tuollasia suomalaiset on, suomalainen oon itekki mut aina ei siitäkään voi olla ylpee. ketjun alottaja on kyllä harvinaisen oikeessa, en itekkään oo mikään nisti mut käytän sillon tällön vähän mitä sattuu. Aineet on opettanu mulle itelle ennemmän itestäni, nykyään voin jopa sanoa että tunnen itteni, olin ennen melko ujo ja varautunu joka asian suhteen ku en oikeen tienny kuka oon.
En nyt suosittele huumeita kenellekkään, niin moni on menny menojaan aineitten kans mut mulle ne on ollu erittäin opettavainen kokemus kaiken puolin.. joillain pyhimyksillä on muka sitä ittiään haukkua muita nistejä, juoppoja, mut ootko muuten koskaan miettiny miks joku "joutuu" vetään aineita päivästä toiseen? Kaikkien elämä ei oo niin ruusuilla tanssimista. Oon mäki noussu siitä paskasta ja nyt mun elämä on oikeestaan melko jees:) ennen oli vaikeeta nähä oikeen missään mitään positiivista. Ens silti miellä niitä tyypejä ihan turhiksi luusereiksi jotka ei välttämättä pääse koskaan jaloilleen (sillä huumeitten käyttö ei todellakaan ole sitä, ykskään nisti ei oo onnellinen) meitä vaan on täällä niin moneksi, miks pitää olla nuin negatiivinen, anna ihmisten elää omaa elämää ja keskity saki siihen omaas, luulis siinä olevan tarpeeksi haastetta, jos ei oo niin kehitä jotain. - ethe
Narkkari on narkkari vaikka voissa paistas.Haista sinä kuule paska!
- SelväTapaus
uleåborg kirjoitti:
Oksettaa tuollanen asenne et oksettavaa :/ just tuollasia suomalaiset on, suomalainen oon itekki mut aina ei siitäkään voi olla ylpee. ketjun alottaja on kyllä harvinaisen oikeessa, en itekkään oo mikään nisti mut käytän sillon tällön vähän mitä sattuu. Aineet on opettanu mulle itelle ennemmän itestäni, nykyään voin jopa sanoa että tunnen itteni, olin ennen melko ujo ja varautunu joka asian suhteen ku en oikeen tienny kuka oon.
En nyt suosittele huumeita kenellekkään, niin moni on menny menojaan aineitten kans mut mulle ne on ollu erittäin opettavainen kokemus kaiken puolin.. joillain pyhimyksillä on muka sitä ittiään haukkua muita nistejä, juoppoja, mut ootko muuten koskaan miettiny miks joku "joutuu" vetään aineita päivästä toiseen? Kaikkien elämä ei oo niin ruusuilla tanssimista. Oon mäki noussu siitä paskasta ja nyt mun elämä on oikeestaan melko jees:) ennen oli vaikeeta nähä oikeen missään mitään positiivista. Ens silti miellä niitä tyypejä ihan turhiksi luusereiksi jotka ei välttämättä pääse koskaan jaloilleen (sillä huumeitten käyttö ei todellakaan ole sitä, ykskään nisti ei oo onnellinen) meitä vaan on täällä niin moneksi, miks pitää olla nuin negatiivinen, anna ihmisten elää omaa elämää ja keskity saki siihen omaas, luulis siinä olevan tarpeeksi haastetta, jos ei oo niin kehitä jotain.Mees nyt viimeinki jo hoitoon siitä horisemasta narkki..
- ridicilousness
Narkkari on narkkari vaikka voissa paistas.suosittelen kokeilemaan ennen tuollaisia kommentteja...itse viihdekäytössä yleensä ekstaasi ja kannabis iltarentoutumiseen. käyn töissä, 22v, äiti neljä vuotiaalle, hyvässä kunnossa (liikun paljon) ja elämä hymyilee:) jos näkisit minut kadulla et sanoisi että olen oksettava... meillä "narkkareilla" kun ei ole mitään leimaa otsassa :) olen myös ammatiltani hoitaja!
- psfh
On mukava havaita, että joukossamme on muitakin myös minun lisäkseni, jotka pystyvät järkevään keskusteluun huumeista.
- eihajuakaan
Jaa sua näkee Suomikaksnepallakin. Itse en ole pitkään aikaan tänne jaksanu kirjotella. Mutta tuolla missä enemmän kirjottelin se homma kuihtu kasaan sen siirron jälkee. Ja oman agendani ajamistahan se vähän häiritsee.
- Storming Heaven
Kirjoitin jo pitkän viestin mutta sitten tein jotain ja onnistuin poistattamaan sen.
Ensiksi,pidin kirjoituksestasi Kristian ja toiseksi,kerron nyt lyhyesti oman tarinani joka alkoi kun olin 14v. Silloin kokeilin ensi kerran kannabista kavereideni kanssa ja olen poltellut enemmän tai vähemmän siitä päivästä lähtien. Välillä ollut vuodenkin tauko polttelussa. Kavereistani noilta alkuajoista en tiedä koska muutin ulkomaille. Ulkomaille muutto avarsi silmiäni ja maailmaani entisestään. Tutustuin ihmisiin joilla oli samat musiikkimieltymykset (13-14-vuotiaana kuuntelin jo tanssimusiikkia Saksasta ja Englannista kun muut kaverit kuuntelivat suomi-poppia) ja intrestit. Mukaan tulivat kannabiksen lisäksi ekstaasi,kokaiini,sienet ja LSD. Näitä nautittiin mieltymysten/illan mukaan;oltiinko menossa klubille tanssimaan otettiin ekstaasia,kokaiinia ja LSDtä tai jos oli koti-ilta,nautittiin sieniä ja kannabista. Vuodet ulkomailla olivat parasta aikaa. Olen terve,onnellinen,matkusteleva,työssä käyvä,elämäänsä tyytyväinen nainen. Minusta on mukavaa rentoutua polttelemalla stressaavan työpäivän päätteeksi. Joillekin se on pullo viiniä(itse en alkoholiin koske,koska se on vienyt monelta tuntemaltani hengen) ,minulle se on kannabis. Muut aineet ovat jääneet vähemmälle elämässäni mutta en pois sulje ajatusta ekstaasista ja todella hyvästä klubi-illasta. Uusille tuttavuuksille en menneisyydestäni ole kertonut koska koen että suomalaiset ovat melko tuomitsevia.Alkoholin suomalaiset tuntuvat hyväksyvän muittamutkitta,vaikka se harvalle sopii-väkivaltaisuutta,rikollisuutta,mutta muut päihteet ovatkin heti pahasta. Kristian,kaikkea hyvää sinulle jatkossa ja keväänodotusta. - zzzzzx
""Ootko miettiny että omalta osaltasi tuet rikollista toimintaa?"
Kasvatat itse kasvisi tai ostat muilta kotikasvattajilta. Millä tavalla tässä tuetaan järjestäytynyttä rikollisuutta?- eihajuakaan
Ja vaikka tukisikin järjestäytynyttä rikollisuutta, niin mitä sitten? Valtiomme on valinnut tällaisen mallin. Huumeiden käyttöä ei saada koskaan täysin loppumaan, joten niin kauan kun laki on totaalikiellon kannalla, niin kauan markkinat ovat rikollisten käsissä. Ei ole järkevää tehdä käyttäjistäkin rikollisia, mutta niin vain olemme valinneet. Joten antaa palaa vaan. Valtiomme haluaa, että huumeidenkäyttäjät tukevat järjestäytynyttä rikollisuutta.
- pedon merkki
eihajuakaan kirjoitti:
Ja vaikka tukisikin järjestäytynyttä rikollisuutta, niin mitä sitten? Valtiomme on valinnut tällaisen mallin. Huumeiden käyttöä ei saada koskaan täysin loppumaan, joten niin kauan kun laki on totaalikiellon kannalla, niin kauan markkinat ovat rikollisten käsissä. Ei ole järkevää tehdä käyttäjistäkin rikollisia, mutta niin vain olemme valinneet. Joten antaa palaa vaan. Valtiomme haluaa, että huumeidenkäyttäjät tukevat järjestäytynyttä rikollisuutta.
näin se menee oikeesti! Monet ei vaan osaa käsittää tätä asiaa?
- druidipäivä
Ite en käytä huumeita. mutta en mä sinua kutsuis nimikkellä "narkkari".. käytät kuienki aineta samalla tavalla "hallitusti/hillitysti" ku normi tyypit vetää viinaa. Jtn. ei mitään..homma hoidossa ja bileet jatkuu :D ku mun mielestä henkilö on narkkari sitten ku käyttö karkaa ihan lapasesta sama juttu ku viina alkoholisteilla.. näin mä ajattelen :)
- Kiinostunnut
En ymmärrä mistä ihmiset hankkii huumeita, tuleeko joku vain ja tarjoo kadulla kuten jossain leffoissa? Asun vissin liian tukku kylässä tai jotain..
- DHTsn-82
Yhdessä vaiheessa narkomaanit olivat seksuaaliriippuvaisia.
"-Voiko hän leikkiä? kysyi isäni vaikuttaen vaikutelmalta ihmiskäsityksestä. Olihan hän diakonin poika.
- Niin paljon, kuin hän pystyy leikkimään, vastasi lääkäri vaikeasti, koska ulkona oli pimeää ja rajuilma."
Tämä kuvaa vain maaseudun paskaa sakkia. Miten vietit viime yösi? Nukuitko metsässä kannon nokassa. Herättivätkö auringonnousu ja lintujen laulu sinut? MItä sinulle silloin tarkoittaa Imbesilli ja Tittelintuure? Etkö voi tosiaan olla paikoillaan, aivan pakollisena palkollisena. Sulla ei ole edes halua päästä tähän Imbesilli paperiin käsiksi. Mulle se oli eilen illalla ihan normaali naistenlehti Regina. Loukkaat aika paljon kritisoitavilla pakanuushoidoilla ja pakanuuskäsitteillä.
"Olin hermostunut, frustoitunut ja stressaantunut. Ihoni oli tulikuuma ja silmäni räjähtämispisteessä. En ollut vielä nähnyt odottamaani vierasta, odottamaani ihmistä, lainkaan. Olin pieni, en osannut taaskaan tehdä mitään itse. Tämä luonnonilmiö ei päässyt nousemaan pääaiheeksi, vaan matkan aihe oli kytkin ja risteys. Ajatukseni olivat suomalaisina: puhu vähän, prata lite ovat painoltaan huomattavasti samankaltaisia. Mä en tiennyt, mitä tehdä, mutta mä käännyin ja otin Jaria kaulasta kiinni, kuristin, äiti sanoi niin"
Fokusaationi on yhteistoimintaan osallistuminen, joka on eduksi sukupuolelleni nainen. Yhteistoimintaan, joka on kanssaihmisten parhaaksi ja hyväksi eli yhteishyvään. Tätä kutsutaan maailmanparantamiseksi.
Mun mielestä tämä huumekeskustelu ei ole vielä poistunut aiheesta lestadiolaiset ja äänirauta edes Jumalkäsityksen ja Ihmiskäsityksen tasolle.- Sinde vm-82
Vaikuttaen vaikutelmalta ihmiskäsityksestä: No joo, eihän hän ole edes oikea isäni.
Juokset vain virroissa täällä perässäni, että pakanuus toteutuu, pakanuus toteutuu...
Mä olen Buddha! Yes, I can... Holhous tarkoittaa sukupuolinormeja. Seksuaaliohjaus tarpeellinen. Tutkitko jatkuvasti ja aina ihan uhrikukkuloiden kautta? "Mä pakotan ne tähän pakanuuteen" No ihan on sodomiaa ja sairaanhoitamista. Kidutetut vangit kuolevat Kiinassa "akneen" tai "painajaisiin". Mun mielestä tarkoittaa kansankielisesti ilmaistuna Sir Arthur ja pyöreäpäisyyttä. Miksi pakanuus saisi olla Vip-suggestiosi?
"Pakanuus voitti ennen pitkää uudelleen alaa ja Jumalan suuttumus sen johdosta valimisti tietä valtakunnan luhistumiselle, jonka Nebukadnessarin armeijat sitten toteuttivat vieden kansan pakkosiirtolaisina Babyloniaan." Raamatun kuvatieto
Tähän liittyy joku sairaanhoidollinen mindmap-uskonto, jolla olitte sitten erityisesti kokonaisvaltaisesti korostaneet kaikkea pakanuutta mm. pakkotyötllä. Etukäteen tilaus vain jostakin pakanasta ja sitten elämä risaikseksi, vailla vastuuta ja pakkomielteitä. Pakanasta tai pakanuuteen viittaavasta asiasta tai ihmisestä, mutta mihin unohdit vaiheen kartonkinukkekodista. Vaihe: Hail and Kill, oliko se mielestäsi mielenkiintoinen? Tämän pakanan halu tappaa sinut isäsi takia. No, ei se mitään. Me ollaan hieman juteltu tästä, nyt kun mä olen ollut täällä. Kysyt sitten taas: Saako sitten olla fyysisellä ja psyykkisellä kidutuksella seurassa? - lsd-kivikausi-82
Sinde vm-82 kirjoitti:
Vaikuttaen vaikutelmalta ihmiskäsityksestä: No joo, eihän hän ole edes oikea isäni.
Juokset vain virroissa täällä perässäni, että pakanuus toteutuu, pakanuus toteutuu...
Mä olen Buddha! Yes, I can... Holhous tarkoittaa sukupuolinormeja. Seksuaaliohjaus tarpeellinen. Tutkitko jatkuvasti ja aina ihan uhrikukkuloiden kautta? "Mä pakotan ne tähän pakanuuteen" No ihan on sodomiaa ja sairaanhoitamista. Kidutetut vangit kuolevat Kiinassa "akneen" tai "painajaisiin". Mun mielestä tarkoittaa kansankielisesti ilmaistuna Sir Arthur ja pyöreäpäisyyttä. Miksi pakanuus saisi olla Vip-suggestiosi?
"Pakanuus voitti ennen pitkää uudelleen alaa ja Jumalan suuttumus sen johdosta valimisti tietä valtakunnan luhistumiselle, jonka Nebukadnessarin armeijat sitten toteuttivat vieden kansan pakkosiirtolaisina Babyloniaan." Raamatun kuvatieto
Tähän liittyy joku sairaanhoidollinen mindmap-uskonto, jolla olitte sitten erityisesti kokonaisvaltaisesti korostaneet kaikkea pakanuutta mm. pakkotyötllä. Etukäteen tilaus vain jostakin pakanasta ja sitten elämä risaikseksi, vailla vastuuta ja pakkomielteitä. Pakanasta tai pakanuuteen viittaavasta asiasta tai ihmisestä, mutta mihin unohdit vaiheen kartonkinukkekodista. Vaihe: Hail and Kill, oliko se mielestäsi mielenkiintoinen? Tämän pakanan halu tappaa sinut isäsi takia. No, ei se mitään. Me ollaan hieman juteltu tästä, nyt kun mä olen ollut täällä. Kysyt sitten taas: Saako sitten olla fyysisellä ja psyykkisellä kidutuksella seurassa?Se/Hän tekee tätä mulle sillä tavalla "ihan kivasti". Päivän sanoma oli: Luovu Se-sanasta. Olin järjissäni, mutta koin sosiaalista painetta niihin aikoihin. Se on mulle sama asia, kuin stressi.
Mitä oikein käsittelet huumehoidoilla ja läheisriippuvuudella?
Kyllä, mä voin taas todeta: että "V'''u, mä vihaan sitä syyttäjää-hahmo" - Sinde vm-82
lsd-kivikausi-82 kirjoitti:
Se/Hän tekee tätä mulle sillä tavalla "ihan kivasti". Päivän sanoma oli: Luovu Se-sanasta. Olin järjissäni, mutta koin sosiaalista painetta niihin aikoihin. Se on mulle sama asia, kuin stressi.
Mitä oikein käsittelet huumehoidoilla ja läheisriippuvuudella?
Kyllä, mä voin taas todeta: että "V'''u, mä vihaan sitä syyttäjää-hahmo"Eräs teoria sodomisasta:
"Niin, mistähän se mies kaverinsakin löytää. Joo, vanhempien empatia voikin yhtäkkiä löytyä jostakin pakanuuden parista. Vanhempien empatia voi olla sellaisella vieraalla, joka haluaa myydä ja ostaa joukkosuggestioita, käsittäen sanan palveluyhteiskunta. Ei häntäkään kyllä saa vangita mihinkään joukkoharhaan pakanuudesta ja sitten fyysisesti ja psyykkisesti kiduttaa. Empatia voi löytyä kaupan kassalta ihan vieraalta ihmiseltä. Miksi innostut kartonkinukkekodin sodomistisesta empatiatasosta, vaikka et suostu edes psykologilla käytettäväksi? Ollaksesi parempi ja parempi... Sinulla on sellainen pakko siihen. Kuin lestadiolaisella äänirautaansa.
Jotenkin se vain oli hypoteesi. En nyt kyllä jaksanut ajatellakaan, että se voi ilmaista frustraation omaista vihaa ilkivallasta. Sitä taas kutsuttiin pakanuus mindmapiksi. Onkohan se tällainen samanlainen tehtävä lähentelystä vai kuolemista jonkun tai jonkin säännön eteen. Mitä mulle on tästä tarkoitettu? Meidän piironki oli paskainen ja me mietimme yhdessä sisarusteni kanssa sen olevan ehkä pakanuus-aihe. Siitäkö halusit syyttää? "Ja armo tuli käymää, armo tuli kylään." Siis suoran säännön armo, koostuu mm. suoraan libidosta. Sitä ei tarvitse julkisesti vedellä. Tällainen sana kuin regressio. Oikeasti armo on reinkarnaatiossa, valaistumisessa, josta voi tulla painajainen kyseenalaistavalla keskustelumenetelmällä. Kaikki eivät koe sitä tarvitsevansa, vaan ottavat itsensä ulkopuoliseksi ja lukevat raamattuaan enemmin kolmiulotteisesti. Kyseenalaistava keskustelumenetelmä, sukupolvenvaihdos ja reinkarnaatio ovat samoja asioita.
Mä koen, että olen vaarassa, en vaarallinen. Millainen käsite voisi mielestänne olla pyydetty armo? Kävin lauantaina-kaupassa ja hain keskikaljaa kansanomaisuudelle. Sain ihan mitä halusin ja tilasin. Sain perääni murhaajan. Ehkä en kuitenkaan kuolisi, vaan kysymyksessä olisi vain pelkkä fiktio. Olinhan jo melko riimussa ja nestehukassa. Sairastuisin pian ja siksi. Mun sisäinen kello löi ja ääni sisälläni sanoi, että nyt nopeasti parantumaan ja rauhoittumaan pelastavasta arjesta. Voi että, mun teki mieli, mutta mun sisällä oli jo joku vialla, joku haikeus. Voisiko sekin olla fiktio?"
Mitä mun pitikään muistaa tästä?
Onko se minulle osoitettu? ja anteeksianto.
- Avaunut
Luin ensimmäisen alkuun ja oli hyvä. Hetken päästä muitakin.
Itsellännikin lempipäihde on ekstaasi ja silokit. Itsesiassa synteettinen ekstaasi valitettavasti, kun ei ole vielä vastaan tullut kunnollsta.
Olen ollut huumeiden kanssa tekemisissä (en laske kannabista tähän ) reilu vuoden ja ensimmäinen kevät/kesä oli rankkaa.
Tutkimuskemikaaleja ja epämääräistä sekakäyttöä oli liialti, mutta oli hauskaa niin kiauan, kun se toimi ja huumeita riitti.
Syksyn alkaessa sieniä syötiin ja siitä alkoi vähenemään huumeiden käyttö, joten en ole ottanut rankasti, kun vain reilu puoli vuotta vuosi sitten.
En tykkää olla sekaisin muuten, kun vain alkoholilla.
Kun syön sieniä, poltan kannabista tai otan ekstaasi johdannaisia haluan hyvän olon tunteen, mutta pystyisi olemaan ihmisten ilmoillakin, eli aikalailla selvänä.
Ei ole paljon tarinaa, mutta kuin aloitin. olin koulussa ja kaikki oli itseasiassa hyvin, miltä kantilta sen sitten katsookin. Kokeilin synteettistä ekstaasia (Bk-Mdma `Methylone`) ja rakastuin siihen ja aloin hetken päästä soitella kouluun, että olen kipeänä ja kohta en ollut viikkoon koulussa ja minusta kuulunut mitään ja sitten piti hake eropaperit ja siinä sitä sitten oltiin pitämässä hauskaa. Sitten alkoivat rahat loppumaan kavereilta sekä minulta niin rupesin pikavippiä ottamaan ja osamaksulla elektroniikkaa ja se on suurin asia mikä mieltäni painaa. Mutta ensimmäisen pikavipin kaveri lupasi maksamaan, mutta ei maksanut ja seuraavan porukalla lupasi maksanaam, mutta ei ja loppujenlopuksi luottotiedoilla ja muilla ei ollut väliä ja piti ottaa rahaa kaikista mahdollisista paikoista. Eli pikavippi ja osamaksut. Kun sitä nyt ajattelee niin hirveätä sekouilua ollut kyllä. Ja kaiken maailman tyhmyykiä tullu tehtyä siinä samalla :/
Mukavaa, kun pääsee avautumaan anonyymisti tässä :)
Haluan muuttaa piiriäni jossa pyörin, mutta onhan se hankalaa vieläkin vähän :)
(Tuntuu hyvältä, kun saa kerrottua suurimman asian mikä itsellä mielessä) - psyka
Työskentelen hoitajana psykiatrisessa sairaalassa. Koko ajan tulee hoitoon nuoria ihmisiä huumeiden aiheuttaman psykoosin vuoksi. Kahdenkymmenen vuoden aitiopaikalla olon jälkeen voin hyvällä syyllä sanoa, että kaikki päihteet ovat aivoille myrkkyä ja pilaavat monesti muuten hyvin alkaneen elämän. Älkää rakkaat ihmiset käyttäkö päihteitä. Ajatelkaa aivojanne.
- KristianL2
Hei,
tässä Kristianl. Olen unohtanut tunnukseni, joten on melko hankalaa kirjautua sisään vastatakseni omalla nimimerkilläni.
Sinulle, Psyka, haluaisin kertoa nykytilanteestani; olen saavuttanut paljon menestystä ja omaan enemmän erittäin arvokasta työkokemusta kuin aloittaessani viestiketjun, ja olen myös onnistunut luomaan uusia kontakteja omalla alallani. Nämä ko. kontaktit varmasti osoittautuvat jossain elämänvaiheessa kullanarvoisiksi.
Tämän lisäksi en ole vieläkään törmännyt ongelmiin oman päihteidenkäyttöni suhteen - ei terveydellisiä (fyysisisiä / henkisiä) ongelmia, ei ongelmia sosiaalisen elämän kanssa, eikä myöskään ongelmia töiden tai opiskelujen suhteen.
Mukavaa syksyä kuitenkin sinulle, ja olen pahoillani että olet joutunut näkemään ongelmallisia nuoria - kaikki eivät kuitenkaan samaan veneeseen kuulu. Oletko koskaan miettinyt että oletko mahdollisesti antanut työsi vaikuttaa mielipiteisiisi liiankin paljon? Vain yhden näkökulman käyttäminen antaa usein maailmasta mustavalkoisen kuvan, ja tämän kuvan sinä olet mielestäni saanut työskenneltyäsi niin kauan omalla työpaikallasi.
Toivon mielenrauhaa ja parempaa jatkoa kaikille näille ihmisille ja heidän läheisilleen, jotka Psyka viestissään mainitsi. Muistakaa, että joskus sivua on vain pakko kääntää ja jättää menneet taakse.
♥- entinen "kokeilija"
Joskus ajan päästä voi sitten tulla tajuamaan, että se ekstaasilla saavutettu "itsetuntemuksen" ja "avartumisen" lisääntyminen ei niin aitoa ja luonnollista ollutkaan. Ehkä nuokin asiat olisi sittenkin parempi saavuttaa jotain muita teitä elämässä? Kannattaa miettiä tätäkin ihan huolella, vinkkinä vaan.
Ja mielestäni nimim. Psykan viesti oli erittäin asiallinen kommentti, ja hyvä lisäys varsinkin tähän keskusteluun. Jos on monia ihmisiä, joilla on paljon ennakkoluuloisia, kielteisiä käsityksiä päihteidenkäytöstä ja -käyttäjistä, niin kyllä myös monien aineista vasta innostuneiden kokeilijoiden tai pitempäänkin käytelleiden asennoituminen asioihin henkii monesti aika täydellistä epäkriittisyyttä ja ongelmien kieltämistä. Haittoja ja epäkohtia ei suostuta näkemään, vaikka ne tuotaisiin silmien eteen. Vasta kun itselle sattuu jotain pahempaa, niin sitten havahdutaan. Siihen asti itsellä on "homma hallussa", ja kaikenlaiset huumeisiin liittyvät psyykkiset, riippuvuus- ym. ongelmat koskee vain jotain muita ihmisiä, joten niistä ei tarvitse liiemmin välittää omia kokemuksia hehkutellessa. Mielestäni surullisen usein nämä asiat menee näin. Nähty ja koettu on...
- ghgohdgdghodg
Narkkari on narkkari, vaikka kuinka harvoin käyttäis, koska se on toistuvaa käyttämistä.. Kristian.. en vähättele sinua yhtään.. tuo oli hyvä kirjoitus ekstaasista ja muista huumeista, ite en ole koskenut muuhun, kuin kannabikseen ja siihenkin vaa kerran.. Koska aattelin, et mielummin poltan ihan tupakka-tupakkaa mitä saa kaupasta. Minulla ei ollut mitää sivuseurauksia kannibiksen hävittyä kehosta, mutta en kuitenkaa enää koskaan sorru siihe.
Mutta kai ymmärrät, et sinusta voi leipoutua narkomaani. Vaikka kuinka olisit käyttämättä puolisen vuotta mitään ainetta. En jaksa olla mikää ihme paapoaja.. Tee mitä teet.. mut ootas vaa joskus, ku tulee liskojen tanssit nii ai että sitä menoa sen jälkeen!!- juurikinmie
No samallahan periaatteella kaikki viinaa juovat, maistelevat ovat alkoholisteja?
- uiiui
Itse oon niin mittaani myöten täynnä tollasia ihmisiä jotka luulevat että joku päihde on jotain niin hienoa ja mystistä että ''kyllä kannattaa vetää''. Joillekkin se varmasti on apu, mutta liian hyvät fiilikset saa myös halutkin suurenemaan, ja sitten enään ei kontrolloida tilannetta. Suosittelen ratkomaan ongelmat muuta kautta. En kiellä että ei olisi ihmisiä jotka osaisi pitää käyttönsä rajoissa, mutta valitettavasti niitä on paljon enemmän jotka eivät osaa. Ja huumeiden käyttäjää katsotaan aina huumeiden käyttäjänä eli aihekkaan ei ole semmonen mistä voisi ihan kaikkien kanssa keskustella. Itse olen sen leiman pikkuhiljaa saamassa pois ja helvetin tyytyväinen ettei enään katsota kieroon.
- minä vaan
ite en oo mitää huumeita käyttäny. tai siis varsinaisii huumeita jotain nappeja oon maistanu. mut sit yhten iltan ku olin myöhään hereil kaverin kans. otettiin kofeiini nappei ja alkoholii nuppi oli vähän samallaises kunnos ku niitte nappie jälkee mut seuraavan aamun ku heräsin (16.30) ni kaveri ei heränny sen sydän oli pysähtyny. sillo sitä ajattelee et kui vaarallisii ne päihteet oikeesti o.
- Kohta hautajaisissa
Olen narkkarin kumppani ja se on helvettiä. Mitään vastuuta hän ei ota ja se itsepetos on loputonta. Valehtelu on aina ja ikuista ja rahat, hänen omat ja muilta varastetut, menee narkkaamiseen. Kaverit vittuuntuu ja kaikki on lähteneet. Vain käyttäjät jää. niihinkään, ei tietenkään, hän voi luottaa. Aluksi käyttö oli hälläkin kuulemma kokeilua ja homma hallussa. Jep jep. Tässä kärsii karmivan suuri joukko päivästä toiseen hänen takiaan lähimmäisiä. Niin. Sitä käyttäjät meille lähimmäisilleen antavat; helvetin. Useimmilla se lipsuu tilastojen mukaan kohti kuolettavaa liekkiä....narkomaanit ei elä kolmeen kymppii kauemmas useinkaan. Lykkyä kuiteskin kaikille. Älkää pettäkö itteenne. Olette pystyyn kuolleita kun käytätte
- Kaksinaismoralismi
^^Ja mitähän ainetta mahtaa lumppanisi vetää?
Ei ainakaan kannabista tahi silokkeja, ekstaasista nyt puhumattakaan. Subuja, piriä, vai muita kivoja apteekin nappeja?
Sillä kaikkia edellisiä valtio meille myy, ja tappaa enemmän ihmisiä kuin yksikään katuhuume suomessa! Itse laittaisin ns. koviin ainakin seuraavat: kokaiini (pitkälti pitkä-aikaisvaikutusten johdosta, yliannostusriski), heroiini/subut (ihan vain sen koukuttavuusprosentin takia, mutta toki sekin on pienempi kuin tupakan vastaava, mutta vie todella nopeasti piikittämään, yliannostusriski), amfetamiini (koukuttavuus, ja pitkäaikaiskäytön-ongelmat, yliannostusriski), sekä tietysti alkoholi (tappaa suomessa vuosittain eniten työikäisiä ihmisiä), tupakka (kovin koukuttavuudessa, kenties vaikein vieroitus, ja noin joka toinen käyttäjä menehtyy todennäköisesti tupakan aiheuttamiin sairauksiin tms), LÄÄKKEET YLEENSÄ mitä ihmisille työnnetään..
ADHD-lääkkeenä ritalinia(amfetamiinijohdannaisia) vaikka kannabis, listan aineista AINOA, jonka käyttöön ei kukaan ole kuollut, -toimisi nykytutkimusten valossa aivan yhtä hyvin, ellei jopa paremmin. Ilman esim. ritalinin ikäviä sivuvaikutuksia.
Mutta: top 2: alkoholi, lääkkeet. Tässä Suomalaisten tuulipukujunttien lempimix, voi sitten pöhnässä kauhistella muiden "huumeidenkäyttöä"..
Olen muuten mietiskellyt, MIKSI käyttö lisääntyy? ei se ole se koukuttavuus se ongelma, vaan se, MIKÄ ajaa kokeilemaan.
Itse olen kokeillut hieman vähän vaikka mitä, mutta AINA ottamalla itse aineesta selvää, ja punnitsemalla riskit. AINA olen kokeillut pienillä anoksilla ensin, tietää missä menee. Nykyään vain yrttilinjalla. ^_^
- pojasf
No kuka tässä on tyhmä, itse roikut siinä narkomaanissa. Ei se ole sen narkomaanin vika vaan sinun oman läheisriippuvaisuutesi kun et osaa olla yksin luuseri!
en tuota AP:tä eli Kristiania narkiksi sanoisi sitten millään. On homma hanskassa.Eihän silloin tällöin viinaa juovakaan ole alkoholisti. Itse olen ollut narkkari,mutta olen lopettanut kovat. Joskus sieniä,lappuja tai ganjaa ja tosiaankin joskus. Että semmoista
Huumenarkomaani(ko)- pieruvuodelta68
Niin, kyllä se tavallaan alkoholismia on jos sitä viinaa on joka viikonloppu ihan pakko lähteä ottamaan ja sitä juodaan niin pitkään kun sitä riittää tai kun tulee oksennus. Ei se ihan tervettä ole.
- Kiinnostaa
Mistä ihmeestä ihmiset saavat huumeensa? Aivan oudolta tuntuu, että näin paljon normaaleja ihmisiä jotka käyttävät huumeita. Itse en ole ikinä käyttänyt muuta kuin tupakkaa ja alkoholia, mutta tupakan lopetin kahden kuukauden päästä siitä kun aloitin. Alkoholi oli ihan jees, mutta ei mun juttu. Hamppua tekis mieli kokeilla, mutta ei vahvoja. Paha vain että miedot "huumeet" ovat lailla kiellettyjä, vaikka alkoholi on Suomen nuorison syöpä. Itse vasta 16v. Ja kun katson koululaisia ni ei jumalaut" mitä touhua.
- randomlutka
Mikäli kaveripiirisi ei rajoitu kahteen-kolmeen henkilöön, niin aivan varmasti tulevien vuosien aikana kuulet, että yksi kaveri käytti pilveä. Päihteiden käytöstä kiinnostuneet ajautuvat kyllä näiden kavereiden mukana "piireihin" ja ennen kuin huomaatkaan, tarjolla on mitä erilaisempia huumausaineita.
Sitä kautta ne leviävät, yksi tuntee toisen joka tuntee taas seuraavan ja enemmän yhdessä harrastelevat alkavat sitten tuntemaan toisiaan ristiin. Ei sen kummempaa. Mikäli et tällaiseen piiriin ajaudu, tuskin hirveästi huumeista kuulet, sillä ainakin satunnaiset viihdekäyttäjät osaavat tietyissä paikoissa ja olosuhteissa olla asioista hiljaa.
- meitsi2
Moi!
Aika samanlainen tarina ku itellä on. Noh. Ekan kerran piriä kokeilin kun olin 15-vuotias. Kaveri tarjosi. Eufooriaa, niin hyvä tunne ettei koskaan ollut samanlaista ollu ja kelasin et tää on ihan paras fiilis ikinä. Laskut pukkas ja masens no onneks ei kestäny ku pari päivää vaan.. Seuraavan kerran piriä kokeilin kun masens niin vitusti oma elämäntilanne sinä hetkenä niin lähin moneks päivää pois ystäväpiiristäni vedoille. Kun olin palannut ns. "normaalien ystävieni" pariin sain hirveät raivarit ja heittelin tuoleja. Muut pelkäsivät minua ja pelkäsin itse itseäni. Mitä minulle oli tapahtunut.. Niin minusta ja monesta muusta frendistä tuli viihdekäyttäjiä. Huono omatunto painaa silti ja hirveä huoli. Nyt moni on päässyt irti ja mennyt hoitoon. Olen saanut työpaikan ja elämä alkaa olla raiteillaan, pikkuhiljaa. Olen nähnyt sen paskan kun ihminen vajoaa, siinä hajoaa ihmissuhteet ja myöskin turvallinen tulevaisuus. Totta on kyllä se että itsensä oppii tuntemaan aika hyvin mutta liika on liikaa. Loppupeleissä oma perhe hylkii sua etkä tunne edes enään heitä se on aika ikävää se. Itelläni vaikuttaa aika paljon asiaan se että kun tulen rikkinäisestä perheestä - Snaderi
Katsos, vihdoinkin oikeasti asiallista keskustelua.
Olettekos panneet merkille, kummat kirjoittaa asiallisempaa tekstiä yleensä, "narkkarit" vai "normaalit". Niimpä. Tämä kertoo paljon.
Itse käytän pääasiassa kannabista, sen avulla lopetin alkoholin, ja nyt työn alla on nikotiini. Tuntuu huomattavasti paremmalle vaihtoehdolle.- Jounatafaka
Hello! Oltiin Helsingissä yökerhossa, jossa oli n.800 ihmistä, joista n.puolet valehtelematta pupillit suurena bailaamassa.. Kai toi touhu o lähteny aika käsist, jos 16 vuotiaat pikkutytöt pomppii essopäissää reivaamas
- eräs esimerkki
Minä vihaan huumemaailmaa. Se suorastaan oksettaa minua. Olen menettänyt yhden lapsen huumeille, hän tuli hulluksi ja päätti päivänsä.
Kannabiksella hänkin aloitti ja siirtyi sitten vahvempiin.
Inhoan huumeita sekä käyttäjiä niin kauan kuin elän!- HilariusHentomielinen
Inhoa vaan jos siltä tuntuu. Mutta samalla sä kaivat jonkun toisen lapsen hautaa, kun kannatat politiikkaa, jossa kannabis ja kovat huumeet niputetaan yhteen.
- firehound
Aikamoista trollailua välillä.
- vitunhuumeet
kaikki narkkarit ovat saatanasta .ihan turha puolustella huumeita tai alkoholia.
- narkkari
mamma mia !
- Anonyymi
Jep. Löytäähän sitä kaman kautta kavereita ja itsevarmuutta, hyvää oloo jne.. Positiivisia vaikutuksia paljon. Samallailla melkein kaikki kokeilevat ajattelevat. Kauhukuvat olivatkin valhetta. Kunhan se pysyy siinä viihde käytössä. Ne ihmiset kehen tutustut on ihan kivoja varmasti, mutta jatkappa samaa rataa muutama vuosi. Tutustu pahempiin ihmisiin. Ime niiltä ajatusmallit. Hylkää yhteiskunnan normit. Muutama vuosi ja läheiset ihmiset on narkkeja. Kamapäissään on tullu poltettua sillat vanhoihin ystäviin. Osasta niistä on tullu nistejä. Jotkut myy perjaatteensa pikku hiljaa. Siel mailmassa pätee eri lait. Kavereille on kiva hommata kamat ja siit tienaakin vähän. Omat doupit on ainakin ilmasia. Ota velaks kamaa ja kuse hommat ni lätty lätisee. No mercy. Pieniä valintoja. Tyyliin et otakko kavereilles samalla ja avot, ollaan huume kauppiaita. Velalliset pitää siel mailmas hakata jos oot ite velkaa ryöstät vaikka siwoja. Ei se mailma viel sitä oo, eikä ne ihmiset ympärillä. Mut pikku hiljaa. Valinta valinnalta. Kamapäät vetää luotot sileeks, varastaa jne.. Oon kuullu ainaki 100 tarinaa ja aikalailla ne kaikki menee samalla tavalla ja ajatus mailma sulla on viel ihan siviili kelponen. Mä itekki funtsin samalla tavalla doupista ja ittestäni. Pikku hiljaa se porukka vaan vaihtu ja ku parannetaan mailmaa tarpeeks kauan saadaan ittestä piittaamattomia. Nää oli ihan turhia lässytyksiä itellekki. Ei sitå tajua sitä kokonaisuutta ennenku elää sen. Tärkein olis pitää koulusta tai työstä kii. Fiksu muija jeesaa kans. Ei ne huumeet tuhoo. Ihmiset tuhoo. Saat sosiaalisen stigman. Viihdekäyttäjän identiteetti muuttuu helposti narkkariks muitten silmissä. Vaikka se ittest onki ihan kiva juttu ni kaikki ei sitä hyväksy ja tekee elämästä hankalaa. Sitä loppujen lopuks päätyy omiensa pariin. Pidä kynsin ja hampain kii nykysistä ihmisistä. Ku vetää viikonloput menee se pikkuhiljaa keskiviikkoonki ja si tuumaa et krapula tulee kyllä mut minä määrään minä määrään päivän ja se muuttuu ylläpitoon ja joo. Ei essoja joka päivä jaksa vetää. Tulee paha mieli, eikä ne toimi samal taval. Menee vaan sekasin mut euforiat jää ku serotoniinit dopamiinit sun muut on pumpattu loppuun. Ålä koita. Tulee masis.. Ääh.. Voisin paasata ja selittää miten se kaikil menee. Toisil menee vuos. Toisilla 3. 1 nisti lisää joka luuli pystyvänsä, huumeiden kanssa normaalisti elävänsä - steen. Ite narkkasin 7-8 vuotta ja 15kesäsenä oli samallainen ajattelu tapa. Mä halusin testata kaikki ja koitinki. Kuuntele niist doupeist muita. Älä vedä opiaatteja tai bentsoja. Ne tekee sust tunne kylmän ja teet ne väärät valinnat helpommin. Essot ei sovi joka päiväseen.. Tutkareista voi lähtee järki. Aikoinaan mxc oli semmonen mist meni 1 ihan vammaseks. Kunha pitää järjen pääs eikä vedä överiks, myy perjaatteitaan vaihda kavereita ajaudu velka hommiin, periänä tai perittävänä ni joo. Kyl viihde käyttö voi mennäkki. Unohda muksut. Käyttäjiltä ne viedään. (muut haluaa sulle pahaa) ajattelee vaan lasten parasta. Oon nähny monia hyviä narkki vanhempia. Lapset kuitenki lähtee. No. Se ei varmaan viel oo ajankohtast. Mut kaikki jokka saa lapsia tumppaa sut pois elämästään. Ei kaikki, ei ystävät jätä mut et oo ykkös vaihtoehto niitten lapsen pinnasängyn viereen. Ymmärrät varmaan kyl pointin. Älä vaan mihkä kirjoihin ja kansiin kerro testailustas->vetämisestä->narkomaaniks muuttumisestas. Virastoissakin oot si b luokan kansalainen. Ihmiset tuomitsee. Usko pois. Se on hankalin. Ne haluaa että kuset elämäs koska oot käyttäjä. Ne pelkää sitä. Pidä salassa se narkkaamises, jos oot siitä avoin et löydä ympäriltäs loppujen lopuks ku narkkaamisen hyväksyviä ja ne on laitapuolen kulkioita kuten sinäkin. Omien parissa tuut loppujen lopuks kulkeen. Kyllä koira koiran tunnistaa. Ne tarjoo sulle ja oottaa et säki tarjoot niille. Oot mahdollinen asiakas, keikkakaveri jne. Ilmasta se ei kuitenka oo. Monet narkkaa kela massit vaan. Pysy siin. Rahaa voi tehä monella tapaa. Siel mailmas kaikki on halvempaa/ilmasta mut sun pitää tuoda tikkus kasaan. Olis jännä nähä kuinka syvälle vajoot ja kuinka nopeesti. Huumeet on siistei ja rikokset jännii.. Ihan turha koittaa paasaa. Mä tiedän. Essoja tutkitaan joo psyykkeeseenki positiivisesti vaikuttavana niinku lsdtä kin ihan totta et niil on positiivista mut on myös negatiivista. Kaikkien psyykkeeseen ei sovi. Identiteettiinn ei sovi. Sosiaaliseen kanssakäymiseen ei sovi. On hauskaa kyl mut vaan omien parissa. Ku vetää mahd vähän on homma viel jotenki päin hallus. Viihde käyttöö.. Mut onko jo kamahimo? Kelaileksä jo seuraavia bileitä mis vetää? Miks ei pitäs niit bileitä vaik heti ens vklp? Ja kai sitä voi pe la vetää, miks ei su kin. Keskiviikkosin on kans hyvä nollata ja koht pää on niin vitun solmussa et parempi tasottaa jollain. Vihree rauhottaa ja valkonen piristää. Eipä tunnu enää oikee miltään mikään muu. Eipä oikeen kiinnostakka mikään muu (liiottelua)mul meni perus kaavalla ittel.7v narkkaamista 8v niist linnas.Ja vielki koitin jos pysyis hanskas
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760