Olen syönyt nyt cerzette-pillereitä reilun kuukauden. Luonnollisesti aloitin ne ensimmäisenä vuotopäivänäni, kuukautisvuoto kesti viitisen päivää ja sen jälkeen tuli vielä noin viikon ajan vähäistä rusehtavaa tiputteluvuotoa. Sitten viikon ajan ei vuotoja ollut lainkaan, mutta nyt minulta on tullut tummanruskeaa paksua vuotoa jo viiden päivän ajan. Aivan kuin nämä olisivat kuukautiseni (nekin tosin pari viikkoa etuajassa), mutta verta ei tule, vaan ainoastaan tuota ällöttävää paksua vuotoa ja hyytymiä. En voi käyttää tähän vuotoon tamponeja, mutta pikkuhoususuojat eivät riitä. Todella raivostuttavaa!
Onko muilla vastaavia kokemuksia? Onko tämä normaalia? Mitä tuo vuoto on ja pitäisikö sen mennä ohi ajan kanssa?
cerazette ja ruskea vuoto
11
11040
Vastaukset
- nnnnnnnnnnnn11
käytön aikana voi tiputteluvuotoa tulla hyvinkin usein, eikö gynekologi maininnut asiasta?! Hyvin yleinen sivuv.
- soniiii
Olen kyllä tietoinen mahdollisesta tiputteluvuodosta ja lääkärikin mainitsi asiasta. Tässä lähinnä ihmettelenkin vuodon laatua (viikon kestänyt tiputteluvuoto ensimmäisen liuskan alussa oli aivan erilaista). Vaikuttaa siis siltä että normaalia kk-vuotoa ei tule lainkaan, ainostaan tätä ruskeaa töhnää. Mutta tämä siis aivan normaalia?
- muhis
soniiii kirjoitti:
Olen kyllä tietoinen mahdollisesta tiputteluvuodosta ja lääkärikin mainitsi asiasta. Tässä lähinnä ihmettelenkin vuodon laatua (viikon kestänyt tiputteluvuoto ensimmäisen liuskan alussa oli aivan erilaista). Vaikuttaa siis siltä että normaalia kk-vuotoa ei tule lainkaan, ainostaan tätä ruskeaa töhnää. Mutta tämä siis aivan normaalia?
olen käyttänyt vuoden cerazettea,tiputtelua silloin tällöin,vähentynyt koko ajan,joskus pariinkin kuukauteen ei mitään....aikas tarkasti samaan aikaan pitää ottaa sitä pilleriä....ihanaa kun ei oo kuukautisia ollenkaan enää; ))pientä vuotoa kuuluu asiaan...nou hätä,alussa miullakin 5pv kesti...
- Se..
soniiii kirjoitti:
ruskea töhnä on valkovuotoa, johon on sekoittunut vähän veristä vuotoa. Eli ihan normaalia "ylimääräistä" vuotoa, kun olet vasta nuo ko. pillerit aloittanut.
- ei vuotoa.
Olen syönyt 2 kuukautta Cerazetteja, mulle ei oo tullut kertaakaan menkkoja. Aloitin kyllä pilsut vasta taukoviikon jälkeen lääkärin ohjeistuksen mukaan, tiedä sitten johtuisiko siitä.
- soniiii
Joo no nyt tämä vuoto on kestänyt yli kaksi viikkoa ja tulen kohta hulluksi :/ luulin jo jossain vaiheessa että se loppui kun erään päivän sain olla rauhassa, mutta seuraavana päiväni vaiva palasi. Päätin muutenkin, että jos toisen liuskan aikana suurimmat ongelmat eivät lopu, siirryn kuparikierukkaan. Minulle kun tulee yhdistelmäehkäisypillereista ientulehdusta enkä voi niitä käyttää ja nyt cerazettekaan ei toimi. Huoh, raivostuttavaa tämä kyllä on.
- 09876
soniiii kirjoitti:
Joo no nyt tämä vuoto on kestänyt yli kaksi viikkoa ja tulen kohta hulluksi :/ luulin jo jossain vaiheessa että se loppui kun erään päivän sain olla rauhassa, mutta seuraavana päiväni vaiva palasi. Päätin muutenkin, että jos toisen liuskan aikana suurimmat ongelmat eivät lopu, siirryn kuparikierukkaan. Minulle kun tulee yhdistelmäehkäisypillereista ientulehdusta enkä voi niitä käyttää ja nyt cerazettekaan ei toimi. Huoh, raivostuttavaa tämä kyllä on.
Miullakin on samanlaista ruskeaa vuotoa, ollut jo monen monta viikkoa. Toki ihan paniikissa ampaisin nettiin etsimään tietoa, että olenko esim. raskaana. Mutta varmaan kaikille vähän eri tavalla noi vaikuttaa.
- hyyhhhh
Söin 3kk cezarettea, kuukaudessa oli ehkä 6-7 kuivaa päivää? Vuosin koko ajan ja olin todella väsynyt, hirvee olo. Söin cezarettea siksi että niillä testattiin jos saisin sen kapselin (gynen mukaan sama vaikuttava aine). Oli pakko lopettaa 3kk jälkeen kun ei jaksanut ei sitten mitään. Harmittaa, en saa normaaleita yhdistelmäpillereitä aura-oireiden takia. Viimenen vaihtoehto on kierukka, sitä sitten syksyllä kokeilemaan.
- Lily-May
Minullakin oli "vuotoa" melkein koko puolen vuoden ajan kun käytin noita pillereitä. Välillä saattoi olla pari viikkoa ilman vuotoa. Eniten häiritsi juuri vuodon laatu, kun tuli sellaisia epämääräisiä rusehtavia klimppejä ja lieroja... (mitälie hyytyneitä kohdun limakalvon palasia, mutta samanlaisia ei todellakaan tule norm. kuukautisten aikaan)
Pillerit otin melko säännöllisesti (max 0,5 - 1 h heittoja). En tiedä olisiko ollut vaikutusta noihin vuotoihin, jos olisin ottanut minuutilleen samaan aikaan joka päivä. - emnni
mulla on ollu cerazette käytössä varmaan pari vuotta jo ja nyt viime kuukautisten jälkeen vasta alko tää ruskee tiputtelu. eli ei mitään sen kummempaa taida olla? aattelin eka et ois ollu joku tyyliin hiivatulehdus mut ei oo kutinaa tai mitää vastaavaa.
Onks teillä noi menkkojen välit ihan mahottoman pitkät kans? mun ei ekana käyttövuonna ollu ku ehkä kahet menkat ja nyttekki oli reilu kolmen kuukauden väli kahden viime kerran välilla.- vuodoton
Oon syöny noin kaksi vuotta cerazetteja. ALuksi oli ongelmaa, vuotoa tuli koko ajan noin 5kk ajan. Lääkäri vaan kehotti jatkamaan syömistä. No vuoto loppui sitten kun seinään ja eikä ole enää sen jälkeen vuotanut :) Tosin mielialan kanssa meinaa olla välillä ongelmia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1725831
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263644- 802536
- 372069
- 331872
- 431827
- 1051752
- 211636
- 271492
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!371418