Ateismin ja kriristinuskon eroavaisuus taitaa olla ihan ajattelijoiden itsensä
ajattelumaailmassa. Se miten nettimaailmassa kirjoitetaan mielipiteitä, on
jokaisen oma asia. Ateismin "hurskaus" on jonkinlaista heimosukulaisuutta
kaiken uskon kieltäjiä kohtaan, eikö olekin niin. Uskon tosiaan yhä vieläkin
2010 luvulla että emme ole apinoista lähtöisin, alkuajaoilta joina käsitätte ajan.
Ajatuskiertämössä kaikki
2
70
Vastaukset
"Ateismin "hurskaus" on jonkinlaista heimosukulaisuutta
kaiken uskon kieltäjiä kohtaan, eikö olekin niin."
- Ei ole niin.
"Uskon tosiaan yhä vieläkin
2010 luvulla että emme ole apinoista lähtöisin, alkuajaoilta joina käsitätte ajan. "
- No se on omaa typeryyttäsi.En tunne juurikaan heimosukulaisuutta uskon kieltäjiä kohtaan. Uskonnottomuus ei ole minulle muuta, kuin sitä että minulta puuttuu usko. Ei muuta.
Persoonallisuuteni ja minäkuvani on tuhannesti monipuolisempi, kuin se että uskonko vai enkö. Uskontojuttu on vain häviävän pieni osa elämääni.
Kirjoittelen tällä palstalla omana itsenäni, en ryhmän jäsenenä. Tämä on vain yksi asia, joka minua tässä ainutkertaisessa elämässäni kiinnostaa.
Tietenkin ymmärrän, että jotkut muutkin uskonnottomat ajattelevat joistain asioista samoin kuin minä, mutta se ei yhdistä minua mihinkään veljeskuntaan. Ihmisolentona minulle on luonnollista, että omaa mielipidettä tukevia kirjoituksia on helppo lukea, mutta ne eivät aiheuta mitää suuria tunne-elämyksiä.
Pitää aina muistaa, että omaa näkemystä tukeviin mielipiteisiin pitää suhtautua vielä kriittisemmin kuin vastakkaisiin, sillä ihminen johdattelee mielensä niin kovin helposti harhaan.
Ps. Tarkemmin sanottuna emme polveudu apinoista. Meillä on vain yhteinen esimuoto. Samoin timoteillä ja ihmisellä on yhteinen esimuoto jossain hyvin kaukana menneisyydessä.
Muuten ... nyt kun olemme täällä, eiköhän eletä hyvä elämä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa752873- 592841
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun172753- 412082
- 532061
Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus2792057Hymyilyttää
Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi211311- 421170
Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo31124Aamun Trump
"DR: Trumpin väki lahjoi kodittomia grönlantilaisia esittämään Trump-faneja" Sillä lailla.961019