kysymys ateistille:

sisar Ps. 134

Se on siis totta, ettette halua kuulla totuutta, mutta kysyn sitten vielä että millä perustelette, että Jumalaa ei muka olisi olemassa? eikö ole aika huono perustelu :"en ole nähnyt" tai jos itse luulee vaan olevansa oikeassa, ei kovin viisasta....

49

416

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kouluhai

Minä väitän, että avaruudessa neptunuksen radan takana, kiertää aurinkoa pieni Teekannu joka hallitsee meitä kaikkia ihmisiä. Mutta kysyn sitten vielä että millä perustelette, että tätä Teekannua ei muka olisi olemassa? eikö ole aika huono perustelu :"en ole nähnyt" tai jos itse luulee vaan olevansa oikeassa, ei kovin viisasta....

• ei ihan huti mennyt

Mutta lastenohjelmissahan niitä monesti kiertää, ja jos olet kuullut ufoista, niin tiedät myös että ne voivat näyttää katsojansa mukaisesti vaikkapa siltä sinun persoonalliselta teekannultasikin.

• ei-agno

Hyvä sisar, ei kannata tulla tänne ainakaan käännytysmielessä, sillä täällä on paksunahkaista joukkoa, kuten huomaat. Saathan toki minun puolestani kysellä.

• ei BÖÖ onnistu!

Miepäs en yhtään sarvikuonoa pelekää!

• >> Se on siis totta, ettette halua kuulla totuutta > millä perustelette, että Jumalaa ei muka olisi olemassa? eikö ole aika huono perustelu :"en ole nähnyt"

• Tieteen ystävä!

että Jumla on niin selvästi pitkän uskontaipaleeni aikana osoittanut elävänsä, olen parantunut ihmeellisesti. Koen jopa ällistyttävän tarkkaa johdatusta elämässäni. Sielunrauha ja Pyhän Hengen todistus sisimmässä todistavat henkeni kanssa Jumalan olemassaolosta. Tieteenkin tulokset ovat sitä sun tätä. Se on pinei murto-osa maailmankaikkeudesta, mitä ihminen (tiede) siitä on saanut selville: miljoonia, miljoonia ja taas miljoonia valovuosia ..... Ei mitenkään voi ihimillisesti käsitää maailmankaikkeuden ja Jumalan suuruutta.

Edes kolesterolin vaikutuksesta sydänkuolemiin ei ole saatu varmasti selville. Ei luulis olevan kovin vaikea tutlkittava nykyihmiselle. Monesti tieteenkin tulokset ovat riippuvaisia koulukunnasta ja tutkimuksen rahoittajasta ym.
        Titeen medotien kautta ihminen paljastaa vain Jumalan luomaa maailmaa - samoin kuin elämää opetteleva lapsi oivaltaa uusia asioita, joita hän ei vielä löytänyt ja oppinut.

Tiede on ihan hyvä palvelija Jumala on antanut ihmisen oivaltaa sillä tavoin tutkia ja löytää Luojansa luomaa todellisuutta. Ihminen, tutkija on luotu, mutta myös tutkimuksen kohde on luotua. Vain itse Luoja pysyy tämän systeemin ulkopuolella. Ei sen vaikeampaa! Voisin olla ihan hyvin uskovainen tiedemies!

• Tieteen ystävä! kirjoitti:

että Jumla on niin selvästi pitkän uskontaipaleeni aikana osoittanut elävänsä, olen parantunut ihmeellisesti. Koen jopa ällistyttävän tarkkaa johdatusta elämässäni. Sielunrauha ja Pyhän Hengen todistus sisimmässä todistavat henkeni kanssa Jumalan olemassaolosta. Tieteenkin tulokset ovat sitä sun tätä. Se on pinei murto-osa maailmankaikkeudesta, mitä ihminen (tiede) siitä on saanut selville: miljoonia, miljoonia ja taas miljoonia valovuosia ..... Ei mitenkään voi ihimillisesti käsitää maailmankaikkeuden ja Jumalan suuruutta.

Edes kolesterolin vaikutuksesta sydänkuolemiin ei ole saatu varmasti selville. Ei luulis olevan kovin vaikea tutlkittava nykyihmiselle. Monesti tieteenkin tulokset ovat riippuvaisia koulukunnasta ja tutkimuksen rahoittajasta ym.
        Titeen medotien kautta ihminen paljastaa vain Jumalan luomaa maailmaa - samoin kuin elämää opetteleva lapsi oivaltaa uusia asioita, joita hän ei vielä löytänyt ja oppinut.

Tiede on ihan hyvä palvelija Jumala on antanut ihmisen oivaltaa sillä tavoin tutkia ja löytää Luojansa luomaa todellisuutta. Ihminen, tutkija on luotu, mutta myös tutkimuksen kohde on luotua. Vain itse Luoja pysyy tämän systeemin ulkopuolella. Ei sen vaikeampaa! Voisin olla ihan hyvin uskovainen tiedemies!

>> Jumla on niin selvästi pitkän uskontaipaleeni aikana osoittanut elävänsä

• drvkl

hanna/hana/hanni/mikälie halua KESKUSTELLA. Hänellä on tapana vaan tehdä aloitus ja häipyä muualle.

• uskis
        drvkl kirjoitti:

hanna/hana/hanni/mikälie halua KESKUSTELLA. Hänellä on tapana vaan tehdä aloitus ja häipyä muualle.

Niinpä. Haukkuipa jopa ennen joulua Jumalaansa, ja lateli tälle rivouksia :o

• Tieteen ystävä! kirjoitti:

"Edes kolesterolin vaikutuksesta sydänkuolemiin ei ole saatu varmasti selville. Ei luulis olevan kovin vaikea tutlkittava nykyihmiselle."

Valtimokovettumatauti (arterioskleroosi) johtuu yleensä kolesterolin verisuonten seinämiin kerääntymisestä eli rasvakovettumistaudista (ateroskleroosi). Arterioskleroosissa valtimoiden seinät kalkkiintuvat ja tämä aiheuttaa niiden kimmoisuuden vähenemisen ja paksuuntumisen Tyypillisimpiä syitä ovat korkea kolesterolipitoisuus veressä (LDL) ja kolesterolin hapettuminen.

Valtimokovettumatauti on yleisin sydämen vajaatoiminnan syy. Kun sydän ei saa riittävästi happea sen toiminta heikkenee. Sydämen vajaatoiminnan hoito on hyvin vaikeaa ja usein se johtaa kuolemaan.

(ei lähdeviittausta, koska teksti on oma)

Et silleen...

• tulisi ehkä tylsää
        Whitewash kirjoitti:

>> Jumla on niin selvästi pitkän uskontaipaleeni aikana osoittanut elävänsä

Uskovaisethan vain kertovat uskosta, eivät ole täällä vaatimassa että sinun tai kenenkään olisi mikään pakko tulla uskoon! Mutta jos täällä näkyy vain herjoja, niin tuleeko sitä keskustelua vai kuoleeko sellainenkin sitten omaan tylsyyteensä?

• ++++++
        tulisi ehkä tylsää kirjoitti:

Uskovaisethan vain kertovat uskosta, eivät ole täällä vaatimassa että sinun tai kenenkään olisi mikään pakko tulla uskoon! Mutta jos täällä näkyy vain herjoja, niin tuleeko sitä keskustelua vai kuoleeko sellainenkin sitten omaan tylsyyteensä?

Joko niin tai et ymmärrä uskontoasi.

Kristityt vaativat, että ateistit ja muun-uskoiset kääntyvät kristinuskoon, ei muuten olisi käännytystä ja eri-arvoistamista.

Eihän he yleensä pysty tai halua arvostaa ketään muuta kuin oman kerhon jäseniä ja joskus ei edes sitäkään.

• Sisar Ps.134

No millä oikeudella te poistatte minun asiallisia viestejä sitten ja jätätte Jumalan pilkkaviestejä, jotka rikkovat jopa lakia???Saanenhan kysyä?

• Sisar Ps.134 kirjoitti:

No millä oikeudella te poistatte minun asiallisia viestejä sitten ja jätätte Jumalan pilkkaviestejä, jotka rikkovat jopa lakia???Saanenhan kysyä?

Mikä nyt on ollu "Jumalan pilkkaa"??

Jos tänne tulee laittamaan "jumala rakastaa myös teitä"-viestejä
        niihin saa yleensä aika huonon vastaanoton

Mitä lakia sitten rikkoo ne viestit joissa pilkataan ateisteja??

kouluhai tuolla alussa sanoi hyvin Neptunuksen asukkaista... =)
        Minäkin voin VÄITTÄÄ että kuun pimeällä puolella on elämää,
        uskokoot kuka tahtoo...

• Saatana.
        ++++++ kirjoitti:

Joko niin tai et ymmärrä uskontoasi.

Kristityt vaativat, että ateistit ja muun-uskoiset kääntyvät kristinuskoon, ei muuten olisi käännytystä ja eri-arvoistamista.

Eihän he yleensä pysty tai halua arvostaa ketään muuta kuin oman kerhon jäseniä ja joskus ei edes sitäkään.

Yleensä eivät edes oman kerhonsa jäseniä...

• Kössönöm
        Sisar Ps.134 kirjoitti:

Milloin sinä tänne olet asiallisia viestejä kirjoittanut? En muista ainuttakaan.

• Ateismi tyhjän pääll

tieteellisesti voida todistaa!

• sisar Ps. 134

Raamatun Jumala ei estänyt HAITINKAAN turmaa, vaikka tiesi sen ennalta.

Jumala pitäsi tunkea proomuun ja upottaa.

• Sisar Ps. 134

Jumala on sallinut sen, maan päällä ei tapahdu mitään ilman Jumalan sallimatta, mutta Jumala auttaa omiaan, jos siellä on joku uskova kuollut hän on paremmassa paikassa ja jos jäänyt eloon Jumalalla on vielä tarkoitus hänen elämälleen... Kyllä Jumala on auttanut niitä ketkä on apua pyytänyt ja ovat hänelle rakkaita ja hänen omiaan ei Herra hylkää.
        Tietenkin Jumala tiesi ennalta.
        Tehkää parannus!! Raamattu on ilmoittanut näistäkin ennalta, ei voi väittää ettei meitä ole varoitettu, on varoitettu!! tulee vaan uskoa ja lukea Raamattua: ja monin paikoin tulee maanjäristyksiä (lopun aikana JEESUS sanoi tämän ja paljon muutakin)
        tästä se vain pahenee tämä on lopun alkua...JEESUS PALAA PIAN!!

• Sisar Ps. 134
        Sisar Ps. 134 kirjoitti:

Jumala on sallinut sen, maan päällä ei tapahdu mitään ilman Jumalan sallimatta, mutta Jumala auttaa omiaan, jos siellä on joku uskova kuollut hän on paremmassa paikassa ja jos jäänyt eloon Jumalalla on vielä tarkoitus hänen elämälleen... Kyllä Jumala on auttanut niitä ketkä on apua pyytänyt ja ovat hänelle rakkaita ja hänen omiaan ei Herra hylkää.
        Tehkää parannus!! Raamattu on ilmoittanut näistäkin ennalta, ei voi väittää ettei meitä ole varoitettu, on varoitettu!! tulee vaan uskoa ja lukea Raamattua: ja monin paikoin tulee maanjäristyksiä (lopun aikana JEESUS sanoi tämän ja paljon muutakin)

Olisi palannut jo vuonna 1901, niin olisi Titanickkikin selvinnyt!

Eikös feikki kestä, jos Kritisoinkin ihannoimaasi pilvilinnaa?

Faktat peliin myös!

• Sisar Ps. 134
        Sisar Ps. 134 kirjoitti:

Jumala ei ole koskaan auttanut yhtään ketään yhtään missään. Joitakin heikkolahjaisia tai harhaanjohdettuja on toivo kuolemanjälkeisestä elämästä lohduttanut tai usko superolentoon antanut mielenrauhaa.

Mitä palveluksia öisin toimitetaan?

• lkjhgfdssssssssssss

että Jumala olisi olemassa ja tulisi käymään, niin sanoisin että tossa on ovi ja painu vit.uun koska olet hoitanut hommas päin helvettiä. Ihmisuhrien määrä kertoo enemmän Jumalan toiminnasta kuin yksi pelastettu sielu.

• lievästi sanottuna

Ei kun siellä Raamatussa Jumala ottaa ne luokseen joilla on uskoa ja jotka rakastavat Jeesusta, mutta osoittaa ovea niille jotka eivät ole.

• Kyllä minä haluan kuulla totuuden, mutta en usko siihen ilman todisteita.

Pelkkä asian julistaminen totuutena ei riitä enkä jaksa sellaista kuunnella.

Myöskään kehäpäätelmät (kuten mm. vetoaminen raamattuun) eivät käy todisteista.

Niin sanotut ihmeetkään eivät vakuuta. Ne pystytään helposti selittämään harhauttamisena, sattumana tai muuten luonnollisina, etenkin kun niistä ei juurikaan saa luotettavaa tietoa.

En ole vielä nähnyt, kuullut, lukenut, tuntenut, haistanut tai muutenkaan aisteillani havainnut mitään, mikä todistaisi jumalien olemassaolosta. Kaikki ns. todisteet voivat olla erehdystä, harhaa, valhetta, vääristelyä ym. ihmisen aikaansaannosta.

On aika kohtuutonta vaatia todisteita olemattoman tai havaitsemattoman olemassaolosta.

Odotan suurella mielenkiinnolla TODISTETTA yliluonnollisen olemassaolosta! Kuitenkin, ennen kuin innostutte, edellytän ihan oikeita, tarkan tutkimuksen mahdollistavia todisteita.

• ei-agno

Kelpaisiko jonkinlainen eittämätön oma kokemus, vai kuittaisitko senkin harhana? Et uskoisi, vaikka näkisit?

• ei-agno kirjoitti:

Kelpaisiko jonkinlainen eittämätön oma kokemus, vai kuittaisitko senkin harhana? Et uskoisi, vaikka näkisit?

Kyllä minäkin olen kokenut näennäisesti selittämättömiä ja yliluonnolliseselta vaikuttavia kokemuksia, mutta ne voi selittää myös luonnollisina ilmiöinä, jos haluaa.

Jokainen taikuria katsellut ihminen tietää, että ei kannata automaattisesti uskoa, vaikka näkisi omin silmin.

• ei voi sit mitään?

Ei ehkä tule muutakaan, jollet sitten itse rukoile ja pyydä. Voisi sanoa, että minkäs sille mahtaa että sinulla ei ole uskoa itselläsi.

• chris_hitchens
        ei-agno kirjoitti:

Minä en oikein ymmärrä tuota sähköä. Se on minusta jotenkin yliluonnollista, kuinka joku näkymätön juttu voi kulkea johtoja pitkin ja lämmittää vaikkapa teeveden.

Tai sitten onkin niin, etten ole koskaan ottanut selville sitä, mitä sähkönä ymmärtämämme "asia" itse asiassa on ja kuinka erilaiset tuota hyödyntävät. Tai jotain.

Yllä oleva on jokseenkin kuvitteellista mutta voin hyvin ymmärtää sen, että pronssikautiset lammaspaimenet pitivät aika montaa juttua yliluonnollisina ja kun heillä ei ollut minkäänlaisia "työkaluja" asioiden todentamiseen tai kokeellistamiseen, esiin astui jumaluus. Surullistahan tässä on se, että lajitovereissamme on lukuisa joukko ihmisiä, jotka eivät ole pronssikaudesta päässeet yli.

• beenthere

Mihin Jumalaa tarvitaan? minä en ainakaan tarvitse mihinkään. Esimerkiksi kristinoppi on minusta niin selvästi rakennettu vallantavoittelumielessä Sehän perustuu ihaan samaan kaavaan kuin kaikki muutkin huijaukset. Luodaan ensin tarve uskottelemalla ihmisille, että he ovat syntisiä. Kerrotaan pieni herttainen tarina paratiisista väitteen tueksi. Pahoitellaan sitä, että kadotus koittaa. Sen jälkeen myydään apu tähän iyseluotuun ongelmaan. Jeesus pelastaa!
      Ei uppoa minuun. Minä uskon asioihin, jotka voivat oikeasti olla totta. Jumala ei ole tällainen. Minä uskon asioihin,joissa on jokin järki. Jumala ei ole tällainen. Minä uskon asioihin, joilla on oikeasti vaikutusta ihmisen elämään. Jumala ei ole tällainen. Jumalakokemukset ovat ihmisten itsesuggestion aiheuttamia kokemuksia, ei minkään Jumalan.

• koeta ymmärtää

Minulle taas uskonelämäni on joka päivä oikeasti totta, ja minulle on todistunut henkilökohtaisesti että olen oikealla tiellä, ja että Jeesus on olemassa. Mikä sinun mielestäsi tässä maailmassa on oikeasti totta? Ihminenhän näkee joskus kirkkaalla auringonpaisteella omia silmäsolujansakin hiukkasina, ja sinäkö et ole ajatellut, että mistäs minä niitä tässä katselen?

• beenthere
        koeta ymmärtää kirjoitti:

Minulle taas uskonelämäni on joka päivä oikeasti totta, ja minulle on todistunut henkilökohtaisesti että olen oikealla tiellä, ja että Jeesus on olemassa. Mikä sinun mielestäsi tässä maailmassa on oikeasti totta? Ihminenhän näkee joskus kirkkaalla auringonpaisteella omia silmäsolujansakin hiukkasina, ja sinäkö et ole ajatellut, että mistäs minä niitä tässä katselen?

Minä uskon, että sinun uskonelämäsi on totta. Onnea vaan valitsemallesi tielle.
        Tuohon loppuun sanoisin, että kyllä maailmassa minunkin mielestä on monta ihmeellistä asiaa, mutta Juumalan luomistyöksi en sitä pysty kuvittelemaan. Se vastaus on kertakaikkisesti mahdoton minulle. Jos hyväksyn sen, uppoan vain aina syvemmälle ihmetyksen ja kysymysten suohon. Sillä tiellä ei löydy minulle vastauksia vaan kysymyksiä lisää ja valtava määrä epäloogisuutta, joka häiritsee minua.

Kyllä maailmaa voi ihmetellä ja ihastella ilman jumaliakin. Itseasiassa se tuntuu vielä ihmeellisemmältä, että kaikki on hiljalleen muutoksessa sopeutuen uusiin oloihin. Mitä kaikkea ihmettä maailmaan voikaan kehittyä evoluution myötä. Kyllä maapallon elämää sopii ihastella.

• Noh, en usko jumaliin koska ei ole ollut tarvetta ja osaan elää moraalisesti ja muita satuttamatta muutenkin. Osaan myös ratkaista ongelmat ja selvitä vaikeistakin asioista ilman jumalia, käyttämällä omaa järkeä. En ole koskaan uskonut jumaliin. Lapsuuden mielikuvitusystäväkin jäi jossain vaiheessa. Miksi olisin korvannut sen aikuisten mielikuvitusystävällä eli jumalalla?

Mitä ateisti ei voi tehdä mitä jumalaan uskova tekee? Minusta sellaista asiaa ei olekaan. Eli mitä meiltä mielestäsi puuttuu? Mistä jäämme paitsi? Äläkä sano että jumalan rakkaus ym jumalahömppää kun se ei ole mahdollista koska emme jumaliin usko. Eli, mikä tekee elämästämme vähemmän arvokkaan? Olisi kiva että vastaisit, kun kerran aloituksenkin teit :)

• pelkkä luulo

Kyllä minua kiinnostaa totuus, mutta sen todistamiseksi on esitettävä vedenpitävät todisteet.

Missäs ne sinun todisteesi olivatkaan? Ai niin, eihän sinulla ollut mitään. Ei yhtään mitään.

Mikä ihme saa hihhulit kuvittelemaan, että typötyhjä paskalässytys tyhjästä ja olemattomasta
      olisi jokin totuus tai todiste? Vähämielinen idioottimaisuus todistaa vain itsensä. Hohhoijaa.

• eivät kaikki usko

en ehkä ole oikea ihminen sitä tietämäänkään. Toisille riittää vähemikin, koska he uskovat, mutta toisille ei riitä edes todisteet, vaan he vaatisivat taas jotain muuta.

• Tottakai haluan kuulla totuuden. Mikä tahansa perustelematon väite ei vaan voi olla totuus. Minun kantani on, ettei kristinuskon jumalaa, johon sinä uskot, ole olemassa sen enempää kuin mitään muitakaan superolentoja. Perustelen tämän kantani sillä, että mitään luotettavia todisteita ei ole. On vain kuulopuheita.

• Netillä pääsee

Miksi et lähtisi itse etsimään mikä on totta? Etsivä löytää. Voithan tutkia asioita niistä superolennoistasikin jos ne snua kiinnostavat, koska yliluonnollinen on, ja on aina ollut, ja tulee aina olemaan, se on osa luonnollisuutta.

• Voi hyvänen aika

näitä aloituksia! Jumala asuu Pyhän Hengen kautta uskovan sisimmässä ja uskovalla on siksi yhteys Häneen ja
        Jumala on läsnä hänen elämässään:johdattaen,auttaen..jne..ja siksi uskosta osaton ei voi Häneen uskoa,ei Hänen läsnäoloaan kokea,eikä olla yhteydessä Häneen.

Kysymykseesi vastaan,ettei ateisti,senkummemmin,kuin kukaan muukaan,joka ei ole kokenut uskoon tuloa,
        voi uskoa Jumalan olemassaoloon.Usko on Jumalan antama lahja sille ihmiselle,joka vastaanottaa Hänet,kun
        Hän kutsuu ja sekin on Jumalan tekoa,niinkuin Raamatussa Jeesus sanoi:Ei kukaan voi tulla Minun tyköni,
        ellei Isä-Jumala-häntä vedä.

Jos olet uskossa,niin sinun tulisi tietää tämä?!

• Break_
        Voi hyvänen aika kirjoitti:

näitä aloituksia! Jumala asuu Pyhän Hengen kautta uskovan sisimmässä ja uskovalla on siksi yhteys Häneen ja
        Jumala on läsnä hänen elämässään:johdattaen,auttaen..jne..ja siksi uskosta osaton ei voi Häneen uskoa,ei Hänen läsnäoloaan kokea,eikä olla yhteydessä Häneen.

Kysymykseesi vastaan,ettei ateisti,senkummemmin,kuin kukaan muukaan,joka ei ole kokenut uskoon tuloa,
        voi uskoa Jumalan olemassaoloon.Usko on Jumalan antama lahja sille ihmiselle,joka vastaanottaa Hänet,kun
        Hän kutsuu ja sekin on Jumalan tekoa,niinkuin Raamatussa Jeesus sanoi:Ei kukaan voi tulla Minun tyköni,

Jumalaan voi uskoa ainoastaan uskomalla jumalaan ... voimakasta

• Sisar Ps. 134
        Voi hyvänen aika kirjoitti:

joo tiedän,haluan vain herätellä ateisteja....Ja horjuttaa heidän epäuskoaan =)
        Mutta kiitos vastauksestasi...
        Tuntuu vaan välillä niin turhauttavalta, kun miljoonat ja tuhannet ihmiset on kulkemassa sitä laveaa tietä, joka vie tulikivijärveen ja ikuiseen kadotukseen, jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.. ja harvat kulkevat kapeaa tietä taivaaseen vievää tietä, loppuun saakka...
        Kiitos Herralle Jeesukselle olen saanut seurata häntä jo kohta puolitoista vuotta! Ja mikään maailmassa ei ole sen arvoista! Ei edes elämä! Ja olen myös saanut kärsiä KRISTUKSEN nimen tähden kunnia ja ylsitys HERRALLE!!sillä autuaat ovat ne, jotka hänen tähtensä saavat kärsiä.

• Sisar Ps. 134
        Sisar Ps. 134 kirjoitti:

joo tiedän,haluan vain herätellä ateisteja....Ja horjuttaa heidän epäuskoaan =)
        Mutta kiitos vastauksestasi...
        Tuntuu vaan välillä niin turhauttavalta, kun miljoonat ja tuhannet ihmiset on kulkemassa sitä laveaa tietä, joka vie tulikivijärveen ja ikuiseen kadotukseen, jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.. ja harvat kulkevat kapeaa tietä taivaaseen vievää tietä, loppuun saakka...
        Kiitos Herralle Jeesukselle olen saanut seurata häntä jo kohta puolitoista vuotta! Ja mikään maailmassa ei ole sen arvoista! Ei edes elämä! Ja olen myös saanut kärsiä KRISTUKSEN nimen tähden kunnia ja ylsitys HERRALLE!!sillä autuaat ovat ne, jotka hänen tähtensä saavat kärsiä.

Lisäys Otskoon

L niinkuin Laudatur!

Voit saavuttaa sen, jos LUET muitakin kirjoija, kuin homoista raamattua!

Tuuletu, ja Lue, älä Jumalan ikeeseen elämääsi yksin Tue!

• Netillä pääsee kirjoitti:

Miksi et lähtisi itse etsimään mikä on totta? Etsivä löytää. Voithan tutkia asioita niistä superolennoistasikin jos ne snua kiinnostavat, koska yliluonnollinen on, ja on aina ollut, ja tulee aina olemaan, se on osa luonnollisuutta.

Mitäs sinä omahyväisyydessäsi luulet minun sitten tekevän? Totuus jumalista on jo valjennut. Luulin jopa joskus 16-kesäisenä tulleeni uskoon, mutta tokenin kun järki ja tietomäärä lisääntyi.

Yliluonnolista ei ole olemassa. On vain toistaiseksi selittämättömiä ilmiöitä tai sitten ihmettelijällä liian vähän tietoa. Tuossa juuri hiukan ylempänä joku tahvo kiven kovaan väitti, että kolesterolin yhteyttä sydänkuolemiin ei ole keksitty tai todistettu. Sekin on silkkaa tietämättömyyttä.

Olisin sinuna hiljaa, kun ei mitään todellista sanottavaa näköjään ole.

• marakatti.

katso ympärillesi! Rakastava jumalako tätä maailmaa hallitsee, kun ihmiset kuolevat nälkään, tauteihin ja sotiin. Jos jumala on, miksi hän loi loiseläimet kuten lapamadot? Mitä järkeä niissäkin on, muutakuin tuottaa isäntäeläimelle tuskaa. Onko tuskan tuottaminen jumalan tehtävä? jos on niin sitten jumala voisi ollakin olemassa ehkä, mutta raamatun kaikkia rakastavaa jumalaa ei taatusti ole.

• ewrgh

Ompas oudot käsittee uskovaisilla rakkaudesta. Mitä pahempi Jumala, sitä parempi Jumala ?!
        - Ja näihinkin viesteihin vastaukset uskovaisilta ovat

a) Jumala ei tehnyt pahoja suuronnettomuuksia
        a2) vaan pelasti yhden jossain (sori ei ole muuta todistetta kuin sanani tässä). Sanoo joku lauseenpala - nimimerkki, kun ei uskalla edes omaa nimimerkkiään antaa todisteeksi

b) Itse sen aiheutitte, Jusse rankaisi.

c) Julistusta Köbi-baste...

• Sisar Ps.134

Sinä turha ihminen miksi syytät Jumalaa niistä asioista jotka kuuluvat sinulle? Jeesuksen käsky on että meidän tulee rakastaa lähimmäistään ja kuka oli se oikea lähimmäinen? Laupias samarialainen. Se on sinun tehtäväsi jakaa omastasi, että toisten ei tarvitse kuolla nälkään sinä itsekäs ihminen!! Jumalalle tulet tekemään tilin jokaisesta autamatta jättämättämisen mahdollisuudesta ja voi kuinka meillä täällä Suomessa olisi suuret mahdollisuudet auttaa, mutta emme tee sitä. Jolle paljon annetaan siltä paljon vaaditaan ja totisesti meille on paljon annettu!!

• Sisar Ps.134 kirjoitti:

Sinä turha ihminen miksi syytät Jumalaa niistä asioista jotka kuuluvat sinulle? Jeesuksen käsky on että meidän tulee rakastaa lähimmäistään ja kuka oli se oikea lähimmäinen? Laupias samarialainen. Se on sinun tehtäväsi jakaa omastasi, että toisten ei tarvitse kuolla nälkään sinä itsekäs ihminen!! Jumalalle tulet tekemään tilin jokaisesta autamatta jättämättämisen mahdollisuudesta ja voi kuinka meillä täällä Suomessa olisi suuret mahdollisuudet auttaa, mutta emme tee sitä. Jolle paljon annetaan siltä paljon vaaditaan ja totisesti meille on paljon annettu!!

Kannattaisi mennä ammattiauttajalle.

• Sisar Ps.134
        Today kirjoitti:

Kannattaisi mennä ammattiauttajalle.

En ole kuvitellut enää viikkoon olevani Mansikka!

Jeesus auttoi!

• Määrittele Totuus.

Ja itse siis luulet olevasi väärässä tai sitten kuvittelet olevasi tyhmä?

Tottakai sinun Jumalasi on olemassa, sinun omassa mielikuvituksessasi. Sillä sitten oikeutat vihasi, epäoikeudenmukaisuutesi ja epätasa-arvosi.

• Sisar Ps. 134

Mehän uskovaiset kiellämme aina, jos pahaa tapahtuu. Silmät ummessa, ja hevosen läpät silmillä.

• pepe57

Ihminen on keksinyt eri uskontoja jo tuhansia vuosia. Muutkin uskovat suhtautuu esim viidakkoheimoon ja sen ¨hassuun vuorenjumalaan¨ hieman alentuvasti ja asenteella: voi noita reppanoita kun ei ne ymmärrä. No ero modernin uskonnon (jokin niistä tuhansista) ja tuollaisen inkkariheimon uskon välillä on pyöreä nolla. Nämä nykyiset on vaan tuunattu tähän päivään. Ja koko ajan niitä modernisoidaan että ihmiset ei vetäs hernettä nenään. Sallitaan (esim ev lut) kaikki paitsi tappaminen ja pedofilia. Ruuan varastaminenkin nälkään on OK. En moralisoi heidän arvojaan, vaan ihmettelen kuinka joustavasti esim kirkko hyväksyy kohta mitä vaan. Eikö sinne raamattuun ollut kirjoitettu säännöt ja ohjeet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      75
      2873
    2. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      59
      2841
    3. Uskallanko vielä kaivata sinua?

Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun
      Ikävä
      17
      2753
    4. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      41
      2082
    5. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      53
      2061
    6. Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus
      Maailman menoa
      279
      2057
    7. Hymyilyttää

Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi
      Ikävä
      21
      1311
    8. Oletko surullinen

Pahoillaan, pettynyt vai jotain muuta
      Ikävä
      42
      1170
    9. Missä meetwursti on keksitty?

Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo
      Ruoka ja juoma
      3
      1124
    10. Aamun Trump

"DR: Trumpin väki lahjoi kodittomia grönlantilaisia esittämään Trump-faneja" Sillä lailla.
      Maailman menoa
      96
      1019
    Aihe