"Monet uskovien perheiden lapset eivät kykene ilmoittamaan mitään tiettyä päivämäärää, milloin he ovat tulleet uskoon. He vain ovat kasvaneet siihen ja jonain päivänä he toteavat olevan aika mennä kasteelle. Helluntailaiset katsovat myös, että esimerkiksi vaikeasti kehitysvammaiset yms. ovat lapsen kaltaisia. He eivät joudu kadotukseen kasteen puuttumisen vuoksi. Jumala ei halua tuomita kadotukseen ketään hänen syntyperänsä vuoksi, vaan hänen tahtonsa vuoksi.»" WIKI
Uskoon ei mielestäni kasveta automaattisesti vaan siinä kyllä tehdään asiat ihan selväksi itselleen uskooko vai ei ja siinä tullaan ihan selkeästi synnintuntoon ja ihminen haluaa näin tehdä henkilökohtaisen ratkaisun.
Tietysti helluntaiperheen jälkikasvu on saanut koko elämänsä kuulla Pelastussanomasta, mutta uskooko hän siihen on aivan eri asia kuin "Wiki" sanoo, uudestisyntyminen on sellainen pamaus myös helluntaikodin lapselle, että sen tuntee eikä vain ajattele että nyt on mentävä kasteelle.
Tokihan semmoisiakin on, mutta veikkaan että jos kasteelle mennään liian nuorena ikään kuin automaattisena uskovana, niin usko voi alkaa askarruttamaan kun oma aivotoiminta jostain syystä käynnistyy.
Onko näin?
38
242
Vastaukset
- Yks-tämmönen
ja tämmösiä ihmisiä on, jotka ei osaa sanoa tarkkaa päivämäärää siitä, koska on tullut uskoon. Minä olen myös sellainen. Tosin muistan, kun joskus etsikkoaikana rukoilin ja koin sanomattoman syvää rauhaa ja iloa. Oisko se ollut se hetki, kun Pyhä Henki tuli sydämeeni. Päivämäärää ei ole missään muistissa. Ja olen muutenkin vähän niin kuin kasvanut uskoon vähä vähältä. Sitten vaan eräänä päivänä annoin suun tunnustuksen ja se toi lopullisen rauhan sydämeeni. En siis osaa sanoa tarkasti sitä koska tulin uskoon, mutta se oli ennen nuorimman tyttäreni syntymää. Ihmettelin aikanaan, kun vaimolle tuli Herralta sanoma, että teidän syntyvä lapsenne on pyhitetty Herralle. Minä sitä kauan mietin, että mitä se tarkoittaa, mutta kyllä minä nyt sen ymmärrän. Mehän olimme molemmat vanhemmat uskossa silloin, kun lapsemme syntyi eli lapsemme oli äidin ja isän kautta pyhitetty Jumalalle. Siksi Herra sanoi yksinkertaisesti, että lapsemme on pyhitetty Jumalalle.
- PakaNainen
"...Mehän olimme molemmat vanhemmat uskossa silloin, kun lapsemme syntyi eli lapsemme oli äidin ja isän kautta pyhitetty Jumalalle."
En ole koskaan helluntailaisten piirissä kuullut, että uskovien vanhempien lapsi on pyhitetty Jumalalle.
Mitä se tarkoittaa? - Yks-tämmönen
PakaNainen kirjoitti:
"...Mehän olimme molemmat vanhemmat uskossa silloin, kun lapsemme syntyi eli lapsemme oli äidin ja isän kautta pyhitetty Jumalalle."
En ole koskaan helluntailaisten piirissä kuullut, että uskovien vanhempien lapsi on pyhitetty Jumalalle.
Mitä se tarkoittaa?1. Kor. 7:14
Sillä mies, joka ei usko, on pyhitetty vaimonsa kautta, ja vaimo, joka ei usko, on pyhitetty miehensä, uskonveljen, kautta; muutoinhan teidän lapsenne olisivat saastaisia, mutta nyt he ovat pyhiä.
Se, että lapsi on pyhitetty Jumalalle vaimon tai miehen tai molempien kautta tarkoittaa sitä, että me ohjaamme lastamme Jumalalle. Opetamme Jeesuksesta ja uskon asioista, varjelemme lastamme kaikelta mikä ei ole Jumalan mielen mukaista, omien mahdollisuuksien mukaan. Rukoilemme lastemme puolesta. Kaikella tapaa eroitamme lapsia Jumalalle. Pyhitys tarkoittaa juuri eroittautumista Jumalalle. - PakaNainen
Yks-tämmönen kirjoitti:
1. Kor. 7:14
Sillä mies, joka ei usko, on pyhitetty vaimonsa kautta, ja vaimo, joka ei usko, on pyhitetty miehensä, uskonveljen, kautta; muutoinhan teidän lapsenne olisivat saastaisia, mutta nyt he ovat pyhiä.
Se, että lapsi on pyhitetty Jumalalle vaimon tai miehen tai molempien kautta tarkoittaa sitä, että me ohjaamme lastamme Jumalalle. Opetamme Jeesuksesta ja uskon asioista, varjelemme lastamme kaikelta mikä ei ole Jumalan mielen mukaista, omien mahdollisuuksien mukaan. Rukoilemme lastemme puolesta. Kaikella tapaa eroitamme lapsia Jumalalle. Pyhitys tarkoittaa juuri eroittautumista Jumalalle.Kunhan muistaa sen, että lapsellakin oma tahto.Liika jumalallisuus kotona voi ahdista lasta. Lapsi on helppo saada uskomaan. Jos vanhemmat katsovat, että Jumala on heidän juttunsa, niin se ei ole välttämättä ratkaisu lapselle.
Lapset saattavat alkaa kiinnostumaan vanhempiensa uskosta, jos vanhemmat eivät sitä tuo jatkuvasti esille. - Yks-tämmönen
PakaNainen kirjoitti:
Kunhan muistaa sen, että lapsellakin oma tahto.Liika jumalallisuus kotona voi ahdista lasta. Lapsi on helppo saada uskomaan. Jos vanhemmat katsovat, että Jumala on heidän juttunsa, niin se ei ole välttämättä ratkaisu lapselle.
Lapset saattavat alkaa kiinnostumaan vanhempiensa uskosta, jos vanhemmat eivät sitä tuo jatkuvasti esille.Oma tahto lapsella on ja pakottaa ei saa. Eikä meillä ole pakotettu mihinkään. Itse mun tyttö haluaa Jeesuksesta kuulla ja monesti iltaisin pyytää äitiä lukemaan lasten Raamattua.
- PakaNainen
Yks-tämmönen kirjoitti:
Oma tahto lapsella on ja pakottaa ei saa. Eikä meillä ole pakotettu mihinkään. Itse mun tyttö haluaa Jeesuksesta kuulla ja monesti iltaisin pyytää äitiä lukemaan lasten Raamattua.
tällä palstalla monesti mieleen, että ovatko palstan uskovaiset yhtä julmia lapsilleen olleet kuin ovat nyt ikäihmisinä palstalaisille. Täällä saa totista ihmisrakkautta osakseen vaikka sanoisi: Hyvää Päivää eräiden taholta. Minusta sellainen on kaukana Jeesuksen opetuksista.
- Yks-tämmönen
PakaNainen kirjoitti:
tällä palstalla monesti mieleen, että ovatko palstan uskovaiset yhtä julmia lapsilleen olleet kuin ovat nyt ikäihmisinä palstalaisille. Täällä saa totista ihmisrakkautta osakseen vaikka sanoisi: Hyvää Päivää eräiden taholta. Minusta sellainen on kaukana Jeesuksen opetuksista.
että en minäkään ole aina pystynyt olemaan toisia ihmisiä kohtaan sellainen, kuin Jeesus tahtoisi minun olevan. Uskovan kasvu on vähän nurinkurista. Se on pienemenistä. Jeesus kasvaa minussa ja minä pienenen.
Hyvä olisi, ennen kuin suustaan mitään päästää, laskea kymmeneen ja jollei se riitä niin vaikka sataan. Ei saisi antaa valtaa sille huonolle fiilikselle. Se on niin kuin pieni tuli, joka sytyttää suuren metsän. Kieli meillä ihmisillä onkin se ruumiin osa, joka vahingoittaa kaikista eniten, niin toisia, kuin itseäkin. Mutta päinvastoinkin voi olla. - Tapio522eikirj
Yks-tämmönen kirjoitti:
että en minäkään ole aina pystynyt olemaan toisia ihmisiä kohtaan sellainen, kuin Jeesus tahtoisi minun olevan. Uskovan kasvu on vähän nurinkurista. Se on pienemenistä. Jeesus kasvaa minussa ja minä pienenen.
Hyvä olisi, ennen kuin suustaan mitään päästää, laskea kymmeneen ja jollei se riitä niin vaikka sataan. Ei saisi antaa valtaa sille huonolle fiilikselle. Se on niin kuin pieni tuli, joka sytyttää suuren metsän. Kieli meillä ihmisillä onkin se ruumiin osa, joka vahingoittaa kaikista eniten, niin toisia, kuin itseäkin. Mutta päinvastoinkin voi olla.Yks-tämmönen: "Kieli meillä ihmisillä onkin se ruumiin osa, joka vahingoittaa kaikista eniten, niin toisia, kuin itseäkin".
---
Vuorisaarnassaan (Matt. 5-7. luvut) Jeesus selittää viidettä käskyä ”Älä tapa”.
Jeesus puhuu ihmisten arkisesta käyttäytymisestä:
”Minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion” . ”Joka sanoo veljelleen: `Sinä tyhjänpäiväinen`, on ansainnut oikeuden tuomion” .”Joka sanoo: `Sinä hullu`, on ansainnut helvetin tulen.” (Matt. 5:22).
Kukaan ei ole ”turhanpäiväinen” eikä arvoton.
Kristittyinä meidän tulisi toimia riita-asioissa sovinnon tekijöinä. - PakaNainen
Tapio522eikirj kirjoitti:
Yks-tämmönen: "Kieli meillä ihmisillä onkin se ruumiin osa, joka vahingoittaa kaikista eniten, niin toisia, kuin itseäkin".
---
”Minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion” . ”Joka sanoo veljelleen: `Sinä tyhjänpäiväinen`, on ansainnut oikeuden tuomion” .”Joka sanoo: `Sinä hullu`, on ansainnut helvetin tulen.” (Matt. 5:22).
Kristittyinä meidän tulisi toimia riita-asioissa sovinnon tekijöinä.mukaan vain uskovat? vai eikö uskova saa vihastua ei-uskovillekaan? jos vihastuu, niin se on syntiä?
Jos näin on, että uskovan täytyy hillitä vihastumisensa ei-uskoville eikä ei-uskoville saa törkyillä, niin tällä palstalla moni uskova on jättisyntinen. - lutukka1
Yks-tämmönen kirjoitti:
Hyvä olisi, ennen kuin suustaan mitään päästää, laskea kymmeneen ja jollei se riitä niin vaikka sataan. Ei saisi antaa valtaa sille huonolle fiilikselle. Se on niin kuin pieni tuli, joka sytyttää suuren metsän. Kieli meillä ihmisillä onkin se ruumiin osa, joka vahingoittaa kaikista eniten, niin toisia, kuin itseäkin. Mutta päinvastoinkin voi olla.Ei meistä uskovaisista kukaan ole täydellinen,
mehän eletään uskon varassa, mutta kerran, Jumalan armosta, pääsemme kyllä
täydellisyyteenkin.
Ei uskovaiset ja synnissä elävät uskovaiset, ja tekopyhät uskonnolliset ovat
varmaan julmimpia lähimmäisilleen.
Aina pitää silti muistaa mitä Jumala sanoo tahtonsa olevan Raamatussa
ja siinä suhteessa itsekunkin peilata omaa elämäänsä, arvojaan ja käyttäytymistään.
Usein toteutuu tämäkin Sana, ne jotka tahtovat elää jumalaisesti,
joutuvat vainottaviksi..... siis ilman omaa väärinkäytöstä.
Vainon syynä on joskus moitteeton elämä ja Jumalan Sanasta kiinni pitäminen.
Jeesuksen kaltaisuuteen kasvetaan hitaasti ja kompastellen.
Onneksi Jumalan armo Jeesuksessa on joka aamu uusi,,saamme tehdä parannuksen soveliaita hedelmiä itsekukin. - PakaNainen
lutukka1 kirjoitti:
Ei meistä uskovaisista kukaan ole täydellinen,
täydellisyyteenkin.
ja siinä suhteessa itsekunkin peilata omaa elämäänsä, arvojaan ja käyttäytymistään.
Onneksi Jumalan armo Jeesuksessa on joka aamu uusi,,saamme tehdä parannuksen soveliaita hedelmiä itsekukin.päättelet?
>>Ei uskovaiset ja synnissä elävät uskovaiset, ja tekopyhät uskonnolliset ovat
varmaan julmimpia lähimmäisilleen.>Ei uskovaiset ....ovat
varmaan julmimpia lähimmäisilleen. - Yks-tämmönen
Yks-tämmönen: "Kieli meillä ihmisillä onkin se ruumiin osa, joka vahingoittaa kaikista eniten, niin toisia, kuin itseäkin".
---
Kristittyinä meidän tulisi toimia riita-asioissa sovinnon tekijöinä.Kiitos Tapio Raamatun kohdista. Näidenkin Raamatun kohtien kohdalle olisi hyvä meidän kaikkien pysähtyä.
- Yks-tämmönen
lutukka1 kirjoitti:
Ei meistä uskovaisista kukaan ole täydellinen,
täydellisyyteenkin.
Onneksi Jumalan armo Jeesuksessa on joka aamu uusi,,saamme tehdä parannuksen soveliaita hedelmiä itsekukin.##Usein toteutuu tämäkin Sana, ne jotka tahtovat elää jumalaisesti,
joutuvat vainottaviksi..... siis ilman omaa väärinkäytöstä.##
Tämä vainouskovia kohtaan tulee kyllä lopun ajassa korostumaan entistä enemmän ja tiedämmehän Raamatun perusteella, että lopulta se menee niin pitkälle, että jos tunnustat uskosi Herraan Jeesukseen, niin se tarkoittaa sinulle kuolemaa. Mutta jo nyt on havaittavissa vainojen alkua. Se on aivan tosi, mitä kirjoitit, että ne jotka tahtovat elää Jumalan Sanan mukaan, joutuvat vainottaviksi. Kirkon piirissä tätä on jossain määrin havaittavissa. Raamattu ilmoittaa miten tälläiset vainot tulevat.
Apostolien teot 17
1 Ja he matkustivat Amfipolin ja Apollonian kautta ja tulivat Tessalonikaan, jossa oli juutalaisten synagooga.
2 Ja tapansa mukaan Paavali meni sisälle heidän luoksensa ja keskusteli kolmena sapattina heidän kanssansa, lähtien kirjoituksista,
3 selitti ne ja osoitti, että Kristuksen piti kärsimän ja nouseman kuolleista, ja sanoi: "Tämä Jeesus, jota minä teille julistan, on Kristus".
4 Ja muutamat heistä tulivat uskoon ja liittyivät Paavaliin ja Silaaseen, niin myös suuri joukko jumalaapelkääväisiä kreikkalaisia sekä useat ylhäiset naiset.
5 Mutta juutalaiset joutuivat kiihkoon ja ottivat avukseen muutamia pahanilkisiä miehiä joutoväestä, haalivat kansaa kokoon ja nostivat kaupungissa metelin. He asettuivat Jaasonin talon edustalle ja hakivat Paavalia ja Silasta viedäkseen heidät kansan eteen.
Juutalaiset joutuivat kiihkoon, eli nykypäivänä voidaan sanoa uskonnollinen maailma ja uskonnolliset ihmiset joutuivat kiihkoon ja ottivat avukseen muutamia pahanilkisiä miehiä joutoväestä, haalivat kansaa kokoon ja nostivat kaupungissa metelin. Eli tuo joutoväki nykypäivänä on juuri tätä sodoman ja gomorran kaltaista väkeä.
Eli silloin seurakuntaa vastaan nousi vaino, kun uskonnollinen maailma alkoi lyömään kättä "roskaväen" kanssa. Juuri tätähän me näemme paraikaa yhä enenevissä määrin. PakaNainen kirjoitti:
mukaan vain uskovat? vai eikö uskova saa vihastua ei-uskovillekaan? jos vihastuu, niin se on syntiä?
Jos näin on, että uskovan täytyy hillitä vihastumisensa ei-uskoville eikä ei-uskoville saa törkyillä, niin tällä palstalla moni uskova on jättisyntinen.Ef 4:26
"Vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö." Älkää antako auringon laskea vihanne yli,...".
--
Vihamiehen rakastaminen (Matt. 5:38-48)
Jeesuksen käskyjenselitys kiteytyy lähimmäisenrakkauden sanomaksi.
Juutalaisillehan oli opetettu jo Hammurabin vahvistamaa periaatetta ”silmä silmästä ja hammas hampaasta” (j. 38). Rangaistuksen tuli siten vastata rikoksen seuraamusta.
Jeesus taas neuvoo seuraavilla (39-42) esimerkeillään luopumaan oikeudenmukaisenkin hyvityksen vaatimisesta.
Rakkauden kultainen sääntö on hyvä pitää mielessä:
”Mitä et tahdo tehtävän itsellesi, sitä ei sinunkaan pidä tehdä toiselle” (Matt. 7:12).
Tämä on vaikea läksy.
Jumalan lasten tulee osoittaa rakkautta kaikkia kohtaan erottelematta, niin hyville kuin pahoillekin ihmisille (j. 43-47).
- ei hellari
Kyllä jokaisen ihmisen pitää tehdä tietoinen ratkaisu lähteä seuraamaan Herraa ja ottaa Hänet vastaan omana Vapahtajannan. Nykyisin näyttää olevan vallalla tuo käsitys, että kasvetaan uskoon! Sellaista ei todellisuudessa tapahdu. Näin niitä mukaan lähteneitä tulee, kun ei olla tietoista ratkaisua tehty! Voi olla, ettei ihan tarkka päivämäärää ttai hetkeä muista, mutta se ei ole pääasia, vaan että tunnustaa Jeesuksen Herrakseen ja tahtoo kulkea Hänen seurassaan. Itse olen hellarikodin lapsi, mutta minä olen tehnyt tietoisen ratjkaisun Jeesuksen puolee jo yli neljäkymmentäkolme vuotta sitten. En ole koskaan halunnut luopua Hänestä vaikkakaan en ole hellari enkä luultavammin tule koskaan olemaankaan!
- ex-hirvas
että kasvetaan uskoon, sillä on yhtäläisyyttä siihen, että lapsen poliittiiseen ajatusmaailmaan kasvetaan kotona. Mielestäni usko on jokaisen henkilökohtainen ratkaisu, jonka jokaisen pitäisi tehdä oman sisäisen kutsun perusteella.
Myös se, mihin ihminen lopulta uskoo, sekin on oma henkilökohtainen ratkaistu. Eihän voida ajatella niin, että jos koti on helluntailainen, niin automaattisesti myös lapset uskovat helluntailaisuuteen. Se on pelkästään uskonnollisuuteen perustuva ratkaisu, joka ei välttämättä perustu Jeesuksen sanaan ja opetukseen. - PakaNainen
siitä, että henkilökohtainen, tietoinen ratkaisu uskontielle on a - z.
Helluntaikodin jälkikasvuna henkilökohtaisesti minun ei ole tarvinnut tehdä mitään ratkaisua, ja en minäkään voi sanoa päivämäärää tai aikaa jolloin uskomattomuus kasvoi minussa.
Ajattelin, että vaikka on uskovan kodin lapsi ja kasvanut uskoon (kuten sanotaan), niin eikö se uskovienkaste ole kuitenkin sellainen asia jonka muistaa päivälleen. - PakaNainen
ex-hirvas kirjoitti:
että kasvetaan uskoon, sillä on yhtäläisyyttä siihen, että lapsen poliittiiseen ajatusmaailmaan kasvetaan kotona. Mielestäni usko on jokaisen henkilökohtainen ratkaisu, jonka jokaisen pitäisi tehdä oman sisäisen kutsun perusteella.
Myös se, mihin ihminen lopulta uskoo, sekin on oma henkilökohtainen ratkaistu. Eihän voida ajatella niin, että jos koti on helluntailainen, niin automaattisesti myös lapset uskovat helluntailaisuuteen. Se on pelkästään uskonnollisuuteen perustuva ratkaisu, joka ei välttämättä perustu Jeesuksen sanaan ja opetukseen.ei lapset yleensä kasva vanhempiensa uskoon, he kuulevat siitä ja tietävät monia asioita, mutta ovat todella (henk.koht.itse) älyttömän tietämätön uskosta. Jotain jota on kuullut lapsesta asti on ikään kuin itsestään selvyys joten sitä ei edes kauheasti viitsi pohtia...
USKO on niin hirvittävän henkilökohtainen (kuten sanoit) tunnetila tai mikä liekään, että se ei siirry lapsiin kuten vanhempien silmien väri. PakaNainen kirjoitti:
siitä, että henkilökohtainen, tietoinen ratkaisu uskontielle on a - z.
Helluntaikodin jälkikasvuna henkilökohtaisesti minun ei ole tarvinnut tehdä mitään ratkaisua, ja en minäkään voi sanoa päivämäärää tai aikaa jolloin uskomattomuus kasvoi minussa.
Ajattelin, että vaikka on uskovan kodin lapsi ja kasvanut uskoon (kuten sanotaan), niin eikö se uskovienkaste ole kuitenkin sellainen asia jonka muistaa päivälleen.salaa ja kavalasti, varsinkin uskovaisen kodin lasten sydämen viedäkseen, pois isän ja äidin Jumalasta, mahdollismman kauas, valehtelmalla, mm:ssa, onkohan se Jumala oiekasti olemassa, ei se varmaan ole, miksei se koskaan tuu käymään ja juttelemaan mulle?" Ym. valheita ja kiusauksia syytää lasten herkkään ja vastaanoppaivaiseen sydämeen. Sinulle on käynyt juuri noin, surullista ! Arvostelijan ja vkoilijan henki vain jäi siitä, kun uskoit valettelijaa enemmän kuin kodin Jumalaa joita vanhempasi palvelivat ja uskoivat Hänen voivan sinutkin vielä palauttaa uskontielle! Jos he elävät, olet heidän rukoustensa "saartama", ja vaikka eivät eläiskään enää, heidän rukouksensa on iästi Jumalan edessä, niin kauan kuin elät. Olet esirukouksen lapsi, ja et siis voi päästä pakoon, ennenkuin annat elämäsi kokonaan Jeesuskelle. Miksi enää itket öisin, anna jo periksi, ja ota Jeesus pelastajaksesi! Ethän vaan ole jo paaduttanut sydäntäsi?
- ex-hirvas
Mohikaani_27 kirjoitti:
salaa ja kavalasti, varsinkin uskovaisen kodin lasten sydämen viedäkseen, pois isän ja äidin Jumalasta, mahdollismman kauas, valehtelmalla, mm:ssa, onkohan se Jumala oiekasti olemassa, ei se varmaan ole, miksei se koskaan tuu käymään ja juttelemaan mulle?" Ym. valheita ja kiusauksia syytää lasten herkkään ja vastaanoppaivaiseen sydämeen. Sinulle on käynyt juuri noin, surullista ! Arvostelijan ja vkoilijan henki vain jäi siitä, kun uskoit valettelijaa enemmän kuin kodin Jumalaa joita vanhempasi palvelivat ja uskoivat Hänen voivan sinutkin vielä palauttaa uskontielle! Jos he elävät, olet heidän rukoustensa "saartama", ja vaikka eivät eläiskään enää, heidän rukouksensa on iästi Jumalan edessä, niin kauan kuin elät. Olet esirukouksen lapsi, ja et siis voi päästä pakoon, ennenkuin annat elämäsi kokonaan Jeesuskelle. Miksi enää itket öisin, anna jo periksi, ja ota Jeesus pelastajaksesi! Ethän vaan ole jo paaduttanut sydäntäsi?
sellainen rakkaudellinen viesti helluntais-Mohikaanilta. Epäiln, että jos kaikki ovat tuollaisia, niin kohta ei ole enää helluntaiuskoakaan. Teeppäs parannusta Mohikaani, tämä on veljellinen neuvo.
- ja piru
Mohikaani_27 kirjoitti:
salaa ja kavalasti, varsinkin uskovaisen kodin lasten sydämen viedäkseen, pois isän ja äidin Jumalasta, mahdollismman kauas, valehtelmalla, mm:ssa, onkohan se Jumala oiekasti olemassa, ei se varmaan ole, miksei se koskaan tuu käymään ja juttelemaan mulle?" Ym. valheita ja kiusauksia syytää lasten herkkään ja vastaanoppaivaiseen sydämeen. Sinulle on käynyt juuri noin, surullista ! Arvostelijan ja vkoilijan henki vain jäi siitä, kun uskoit valettelijaa enemmän kuin kodin Jumalaa joita vanhempasi palvelivat ja uskoivat Hänen voivan sinutkin vielä palauttaa uskontielle! Jos he elävät, olet heidän rukoustensa "saartama", ja vaikka eivät eläiskään enää, heidän rukouksensa on iästi Jumalan edessä, niin kauan kuin elät. Olet esirukouksen lapsi, ja et siis voi päästä pakoon, ennenkuin annat elämäsi kokonaan Jeesuskelle. Miksi enää itket öisin, anna jo periksi, ja ota Jeesus pelastajaksesi! Ethän vaan ole jo paaduttanut sydäntäsi?
Sinä se jaksat pirulla ja muilla satuolennoilla pelotella! Miten aikuinen mies uskoo satuja todeksi? Syötkö jotain mömmöjä, joilla pää sekoittuu vai viinaako naukkaat? Piru on satua. Paina se nyt siihen päähäsi jo. Sitä paitsi, ethän sinä lapsen uskoa arvosta muistaakseni muutenkaan: aina aikuiskasteesta uhoot ja kiihkoat. Etkö siis ole ristiriitainen tässäkin.
- PakaNainen
Mohikaani_27 kirjoitti:
kun parjaat minua noin armottomasti?
- ex-hirvas
PakaNainen kirjoitti:
kun parjaat minua noin armottomasti?
kommentti tarkoitettu Mohikselle, sillä hän peloitteli pirulla.....?
Mohikaani_27 kirjoitti:
ei ole voinut ylhäältä tulla.
Jaak. 3:17 Mutta ylhäältä tuleva viisaus on ensiksikin puhdas, sitten rauhaisa, lempeä, taipuisa, täynnä laupeutta ja hyviä hedelmiä, se ei epäile, ei teeskentele.- PakaNainen
ex-hirvas kirjoitti:
kommentti tarkoitettu Mohikselle, sillä hän peloitteli pirulla.....?
Mohikaanille, ihmettelen hänen ärhentelyään, vaikka hän korostaa uudestisyntymäänsä ja uskoaan, ja rakkaudestakin hän puhuu,mutta erittäin valikoivasti.
- Jumalan läsnäolon
Pe.ku kirjoitti:
ei ole voinut ylhäältä tulla.
Jaak. 3:17 Mutta ylhäältä tuleva viisaus on ensiksikin puhdas, sitten rauhaisa, lempeä, taipuisa, täynnä laupeutta ja hyviä hedelmiä, se ei epäile, ei teeskentele.ilmapiiri on se,joka johtaa lapset pienestä pitäen uskomaan Jumalaan,
koska lapsi aistii Jumalan Hengen läsnäolon herkemmin,kuin aikuinen.
Kuulostaa kummalta sellainen,että lapsi pakotettaisiin uskomaan,jos
niin on,niin sellaiset vanhemmat eivät tunne itsekään Jumalaa,kuin
Hänen armoaan. - Tapio522eikirj
Jumalan läsnäolon kirjoitti:
ilmapiiri on se,joka johtaa lapset pienestä pitäen uskomaan Jumalaan,
koska lapsi aistii Jumalan Hengen läsnäolon herkemmin,kuin aikuinen.
Kuulostaa kummalta sellainen,että lapsi pakotettaisiin uskomaan,jos
niin on,niin sellaiset vanhemmat eivät tunne itsekään Jumalaa,kuin
Hänen armoaan.Pieni lapsihan on hyvin vastaanottavainen.
Tämä käy ilmi. kun vanhemmat toivat lapsiaan Jeesuksen tykö.
JEESUS SIUNAA LAPSIA
Mark. 10:13-16
(Rinnakkaiskohta; Matt.19:13-15)
--
10:13 Ja he toivat hänen tykönsä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia.
10:14 Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
10:15 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
10:16 Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.
--
Vanhemmat toivat Jeesuksen tykö lapsiaan, jotta Hän koskisi heihin.
Kätten päällepanemisella Israelissa siunattiin. Siten oli Jeesuksesta lähtenyt myös parantava voima. Mutta opetuslapset ajattelivat, ettei Mestaria saa vaivata turhaan lasten tähden, jotka olivat vielä ymmärtämättömiä (13).
Jeesus toimi vastoin järkeviä ihmisiä. joiden mielestä lapsia on turha tuoda, kun he eivät vielä käsitä asiaa.
Jeesus tahtoo lapsia, ja juuri lapsia, tuotavaksi luokseen (14). Jeesus siunaa heitä, eikä se ole ainoastaan ulkonainen toimitus, vaan lapset saavat siitä oikeasti siunauksen (13,16).
Lapsi antautuu isän käsiin vastustelematta, sellaisena kuin on. Taivaalliselle Isällekin lapsi näin antautuu.
Samoin on täysi-ikäistenkin otettava vastaan Jumalan valtakunta ”niinkuin lapsi”(15). - ei hellari
PakaNainen kirjoitti:
Mohikaanille, ihmettelen hänen ärhentelyään, vaikka hän korostaa uudestisyntymäänsä ja uskoaan, ja rakkaudestakin hän puhuu,mutta erittäin valikoivasti.
Juuri tuollaiset kirjoitukset, kuten Mohikaanilta tulee, ovat osasyynä siihen, että uskosta luovutaan entistä herkemmin. Kirjoittajilta puuttuu Jumalallinen viisaus ja rakkaus. He taistelevat hellariopin kiivaina esitaistelijoina. Kuitenkin, Pakanainen ja kaikki toisetkin, Jeresus rakastaa jokaista meistä kja teistä. Jumalan rakkaus ei ole samaa kuin hellaien käsitys uskosta! Sinuausta päivillesi!
- PakaNainen
ei hellari kirjoitti:
Juuri tuollaiset kirjoitukset, kuten Mohikaanilta tulee, ovat osasyynä siihen, että uskosta luovutaan entistä herkemmin. Kirjoittajilta puuttuu Jumalallinen viisaus ja rakkaus. He taistelevat hellariopin kiivaina esitaistelijoina. Kuitenkin, Pakanainen ja kaikki toisetkin, Jeresus rakastaa jokaista meistä kja teistä. Jumalan rakkaus ei ole samaa kuin hellaien käsitys uskosta! Sinuausta päivillesi!
tottunut, kasvatettu siihen että saa törkyä päin pläsiä uskovilta ja en koe edes ansaitsevani.
- PakaNainen
Pieni lapsihan on hyvin vastaanottavainen.
Tämä käy ilmi. kun vanhemmat toivat lapsiaan Jeesuksen tykö.
JEESUS SIUNAA LAPSIA
Mark. 10:13-16
(Rinnakkaiskohta; Matt.19:13-15)
--
10:13 Ja he toivat hänen tykönsä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia.
10:14 Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
10:15 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
10:16 Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.
--
Vanhemmat toivat Jeesuksen tykö lapsiaan, jotta Hän koskisi heihin.
Kätten päällepanemisella Israelissa siunattiin. Siten oli Jeesuksesta lähtenyt myös parantava voima. Mutta opetuslapset ajattelivat, ettei Mestaria saa vaivata turhaan lasten tähden, jotka olivat vielä ymmärtämättömiä (13).
Jeesus toimi vastoin järkeviä ihmisiä. joiden mielestä lapsia on turha tuoda, kun he eivät vielä käsitä asiaa.
Jeesus tahtoo lapsia, ja juuri lapsia, tuotavaksi luokseen (14). Jeesus siunaa heitä, eikä se ole ainoastaan ulkonainen toimitus, vaan lapset saavat siitä oikeasti siunauksen (13,16).
Lapsi antautuu isän käsiin vastustelematta, sellaisena kuin on. Taivaalliselle Isällekin lapsi näin antautuu.
Samoin on täysi-ikäistenkin otettava vastaan Jumalan valtakunta ”niinkuin lapsi”(15).tykö, mutta tänä päivänä suojelkaa lapsianne hurjilta tuomipäiväpasuunasaarnaajilta ja kaatajahengiltä. Sitä ei voi lapsi ymmärtää, se on pelottavaa lapselle nähdä aikuisten/vanhempien kaatuvan ja puhuvan itkien tai nauraen kielillä, lapsen TURVA on omat vanhemmat, ei abstrakti Jeesus.
- lutukka1
PakaNainen kirjoitti:
tykö, mutta tänä päivänä suojelkaa lapsianne hurjilta tuomipäiväpasuunasaarnaajilta ja kaatajahengiltä. Sitä ei voi lapsi ymmärtää, se on pelottavaa lapselle nähdä aikuisten/vanhempien kaatuvan ja puhuvan itkien tai nauraen kielillä, lapsen TURVA on omat vanhemmat, ei abstrakti Jeesus.
Raamatun Jeesuksen luokse.
Hänellä on paljon rakkautta ja Hän laskee siunaten kätensä
teidän päällenne.
Isät seurakunnassa ovat parhaita Jeesuksen esikuvan antajia,
sikäli kun ovat uudestisyntyneitä.
Niinkuin kohdellaan omia lapsia niin tulee kohdella toistenkin lapsia.
Rakkaus ei ole kaiken hyväksymistä, vaan pitkämielistä ohjaamista ja opettamista
Hyvän Paimenen tuntemiseen,,,oman esimerkin kautta.
Jeesus sanoi; Antakaa lasten tulla, älkääkä estäkö heitä...
Ei estetä mekään. - Tapio522eikirj
PakaNainen kirjoitti:
tykö, mutta tänä päivänä suojelkaa lapsianne hurjilta tuomipäiväpasuunasaarnaajilta ja kaatajahengiltä. Sitä ei voi lapsi ymmärtää, se on pelottavaa lapselle nähdä aikuisten/vanhempien kaatuvan ja puhuvan itkien tai nauraen kielillä, lapsen TURVA on omat vanhemmat, ei abstrakti Jeesus.
PakaNainen: "...tänä päivänä suojelkaa lapsianne hurjilta tuomipäiväpasuunasaarnaajilta ja kaatajahengiltä".
---
Jeesus ei tosiaankaan järjestänyt mitään kaatokokouksia kiinniottajineen, eikä apostolitkaan.
Mistähän moinen villitys on saanut alkunsa,....liekkö Amerikasta. - PakaNainen
PakaNainen: "...tänä päivänä suojelkaa lapsianne hurjilta tuomipäiväpasuunasaarnaajilta ja kaatajahengiltä".
---
Jeesus ei tosiaankaan järjestänyt mitään kaatokokouksia kiinniottajineen, eikä apostolitkaan.
Mistähän moinen villitys on saanut alkunsa,....liekkö Amerikasta.karismaattinen herätys alkoi Amerikasta ja kuten hyvin tiedät karismaattinen liike pyrkii nostamaan ylös henkilökohtaisia armolahjoja, joilla voi olla vakavat seuraukset ihmisen mielelle riippuen liikkeen tai yhteisön karismaattisuudesta: painottaako saarnaaja ihmetekoja vai Jeesuksen oppeja. Saarnaajat ovat olleet suurimmaksi osaksi itseoppineita maallikkosaarnaajia, jotka ovat vääristäneet Raamatun Sanan oman mielensä mukaiseksi, jotta saarnaajan oma maine kasvaisi, tämä voi johtaa epäterveeseen käyttäytymiseen uskonyhteisössä.
Kokoukset ovat kollektiivisia tapahtumia, joissa nostatetaan ihmisten tunteet ylös niin että he saattavat käyttäytyä hyvin epäkristillisesti mm. jos ei meno ( voi näyttää juopumisen kaltaiselta ilmiöltä, mutta sitä sanotaan että se tulee Pyhästä tulevat pelkouskoon, ymmärtämättä uskosta mitään. Ja vanhemmiten liukuvat pois karismaattisen yhteisön vaikutuspiiristä, jotta saisivat kasvaa ja tutkia asioita aivan itse, ilman kenenkään painostusta. lutukka1 kirjoitti:
Raamatun Jeesuksen luokse.
Hänellä on paljon rakkautta ja Hän laskee siunaten kätensä
teidän päällenne.
Isät seurakunnassa ovat parhaita Jeesuksen esikuvan antajia,
sikäli kun ovat uudestisyntyneitä.
Niinkuin kohdellaan omia lapsia niin tulee kohdella toistenkin lapsia.
Rakkaus ei ole kaiken hyväksymistä, vaan pitkämielistä ohjaamista ja opettamista
Hyvän Paimenen tuntemiseen,,,oman esimerkin kautta.
Jeesus sanoi; Antakaa lasten tulla, älkääkä estäkö heitä...
Ei estetä mekään."Isät seurakunnassa ovat parhaita Jeesuksen esikuvan antajia,"
Sovinistista ajatella että äiti on huonompi kuin isä.- Kirjoitatko omasta
PakaNainen kirjoitti:
karismaattinen herätys alkoi Amerikasta ja kuten hyvin tiedät karismaattinen liike pyrkii nostamaan ylös henkilökohtaisia armolahjoja, joilla voi olla vakavat seuraukset ihmisen mielelle riippuen liikkeen tai yhteisön karismaattisuudesta: painottaako saarnaaja ihmetekoja vai Jeesuksen oppeja. Saarnaajat ovat olleet suurimmaksi osaksi itseoppineita maallikkosaarnaajia, jotka ovat vääristäneet Raamatun Sanan oman mielensä mukaiseksi, jotta saarnaajan oma maine kasvaisi, tämä voi johtaa epäterveeseen käyttäytymiseen uskonyhteisössä.
Kokoukset ovat kollektiivisia tapahtumia, joissa nostatetaan ihmisten tunteet ylös niin että he saattavat käyttäytyä hyvin epäkristillisesti mm. jos ei meno ( voi näyttää juopumisen kaltaiselta ilmiöltä, mutta sitä sanotaan että se tulee Pyhästä tulevat pelkouskoon, ymmärtämättä uskosta mitään. Ja vanhemmiten liukuvat pois karismaattisen yhteisön vaikutuspiiristä, jotta saisivat kasvaa ja tutkia asioita aivan itse, ilman kenenkään painostusta.kokemuksestasi,Paka.Nainen,kun kirjoitat:
"Ja vanhemmiten liukuvat pois karismaattisen yhteisön vaikutuspiiristä,
jotta saisivat kasvaa ja tutkia asioita aivan itse,ilman kenenkään painostusta" ? - PakaNainen
Kirjoitatko omasta kirjoitti:
kokemuksestasi,Paka.Nainen,kun kirjoitat:
"Ja vanhemmiten liukuvat pois karismaattisen yhteisön vaikutuspiiristä,
jotta saisivat kasvaa ja tutkia asioita aivan itse,ilman kenenkään painostusta" ?En ole koskaan uskonut henkimaailmaan , mutta olen sellaisessa ilmapiirissä elänyt ja nähnyt kuinka useat lapset aikuistuttuaan liukenevat pois näistä karismaattisista (helluntailaisuus on karismaattinen herätysliike) yhteisöistä saadakseen kehittää ja rakentaa omaa identiteettiään ilman että siihen pyrittäisiin vaikuttamaan.
Joissakin uskovissa kodeissa on niin voimakas 'pakkosyöttö', että lapsen on rakennettava näkymätön muuri vanhempien tai yhteisön välille, jotta oma itseys saisi olla rauhassa ja edetä omaa tahtiaan kohti tasapainoista aikuisuutta. - leahim
ei hellari kirjoitti:
Hei "ei hellari".
Juuri tuo js tuollaiset kirjoitukset
ärsyttävät meitä ei hellareita.
Tuomiota ja pirua pukkaa jatkuvasti.
Ei ole kumma,jos hellarikodin lapset
luopuvat kys.olevasta lahkosta!
Näin säilyy edes jonkinlainen
mielen terveys!
Tätä mieltä minäkin olen,
helluntailaisuus taustaisella lapsuudella
on juuri tuo pirulla peloittelu
vieläkin takaraivossa.... - leahim
PakaNainen kirjoitti:
En ole koskaan uskonut henkimaailmaan , mutta olen sellaisessa ilmapiirissä elänyt ja nähnyt kuinka useat lapset aikuistuttuaan liukenevat pois näistä karismaattisista (helluntailaisuus on karismaattinen herätysliike) yhteisöistä saadakseen kehittää ja rakentaa omaa identiteettiään ilman että siihen pyrittäisiin vaikuttamaan.
Joissakin uskovissa kodeissa on niin voimakas 'pakkosyöttö', että lapsen on rakennettava näkymätön muuri vanhempien tai yhteisön välille, jotta oma itseys saisi olla rauhassa ja edetä omaa tahtiaan kohti tasapainoista aikuisuutta.Paka.nainen on oikeassa!
Heips vaan sinulle!
Tuulee ja tuiskuttaa..ulkonakin...:=))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle743850Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1873100Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖472966Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle572461Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3632260- 1601880
- 781575
- 331485
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231398Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.391372