Miten tämä diveillä ja css-muotoilulla?

aloittelija webissä

8

786

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---CSS---
      • aloittelija webissä

        Kiitos, nyt toimii. Osasin tehdä samanlaisen (tai siis vähän siihen suuntaan, en aivan samanlaista) tableilla, mutta nyt se näyttää siltä miltä ajattelin sen haluavani näyttää.


      • aloittelija webissä kirjoitti:

        Kiitos, nyt toimii. Osasin tehdä samanlaisen (tai siis vähän siihen suuntaan, en aivan samanlaista) tableilla, mutta nyt se näyttää siltä miltä ajattelin sen haluavani näyttää.

        div#kehikko,div#ylaosa

        Ihan mielenkiinnosta kysyn edelliseltä kirjoittajalta mikä pointti tuossa on kirjoittaa css:ään jokaisen eteen div# kun se toimisi kyllä ihan #kehikko,#ylaosa...

        Onko se vain muotoilu seikka, löytää css tiedostosta helpommin div id:eet.


      • ---CSS---
        sfinski80 kirjoitti:

        div#kehikko,div#ylaosa

        Ihan mielenkiinnosta kysyn edelliseltä kirjoittajalta mikä pointti tuossa on kirjoittaa css:ään jokaisen eteen div# kun se toimisi kyllä ihan #kehikko,#ylaosa...

        Onko se vain muotoilu seikka, löytää css tiedostosta helpommin div id:eet.

        Voi olla muitakin merkityksiä, mutta ainakin se yksilöi muotoilun tiettyn tyyppiseen elementtiin eli div#kehikko ei toimi taulukon kanssa ja toisaalta voin tarvittaessa käyttää tuota "kehikko" -nimeä useampaan kertaan muiden elementtien yhteydessä (table#kehikko) ja kuten tuossa mainitsitkin, helpottaa oikean muotoilun löytämistä. Sinänsä toimii täysin ilman div ymv. etuosaa.


      • ---CSS--- kirjoitti:

        Voi olla muitakin merkityksiä, mutta ainakin se yksilöi muotoilun tiettyn tyyppiseen elementtiin eli div#kehikko ei toimi taulukon kanssa ja toisaalta voin tarvittaessa käyttää tuota "kehikko" -nimeä useampaan kertaan muiden elementtien yhteydessä (table#kehikko) ja kuten tuossa mainitsitkin, helpottaa oikean muotoilun löytämistä. Sinänsä toimii täysin ilman div ymv. etuosaa.

        Tuo auttoi :-D Pitääkin itsekin alkaa käyttämään tuota.


      • loöf
        sfinski80 kirjoitti:

        Tuo auttoi :-D Pitääkin itsekin alkaa käyttämään tuota.

        Suosittelen tallentamaan nuo CSS-koodit erilliseen tiedostoon (".css"). Helpottaa huomattavasti sivuston tekoa, jos alkaa mennä yhtään monimutkaisempaan suuntaan.

        Lisäät vaan tämän tagin kaikkien sivujen HEAD-osioon:


      • loöf
        loöf kirjoitti:

        Suosittelen tallentamaan nuo CSS-koodit erilliseen tiedostoon (".css"). Helpottaa huomattavasti sivuston tekoa, jos alkaa mennä yhtään monimutkaisempaan suuntaan.

        Lisäät vaan tämän tagin kaikkien sivujen HEAD-osioon:

        Tippui tagi pois, poista sulut alusta ja lopusta:

        ()


      • loöf
        loöf kirjoitti:

        Tippui tagi pois, poista sulut alusta ja lopusta:

        ()

        Perhana kun ei millään onnistu. Ja muistaa poistaa sulut:

        ()


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      70
      2078
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1406
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1383
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1092
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      957
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      360
      884
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      704
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe