Miten tämän mallinen sivu tehdää käyttämällä divejä ja css-tyylimäärittelyjä?
http://img651.imageshack.us/img651/4102/sivu.png
Miten tämä diveillä ja css-muotoilulla?
8
786
Vastaukset
- ---CSS---
http://www.aijaa.com/v.php?i=5700190.gif
Saat vähän samalla näpyttelytreeniä ja onnistumisen iloa ;)- aloittelija webissä
Kiitos, nyt toimii. Osasin tehdä samanlaisen (tai siis vähän siihen suuntaan, en aivan samanlaista) tableilla, mutta nyt se näyttää siltä miltä ajattelin sen haluavani näyttää.
aloittelija webissä kirjoitti:
Kiitos, nyt toimii. Osasin tehdä samanlaisen (tai siis vähän siihen suuntaan, en aivan samanlaista) tableilla, mutta nyt se näyttää siltä miltä ajattelin sen haluavani näyttää.
div#kehikko,div#ylaosa
Ihan mielenkiinnosta kysyn edelliseltä kirjoittajalta mikä pointti tuossa on kirjoittaa css:ään jokaisen eteen div# kun se toimisi kyllä ihan #kehikko,#ylaosa...
Onko se vain muotoilu seikka, löytää css tiedostosta helpommin div id:eet.- ---CSS---
sfinski80 kirjoitti:
div#kehikko,div#ylaosa
Ihan mielenkiinnosta kysyn edelliseltä kirjoittajalta mikä pointti tuossa on kirjoittaa css:ään jokaisen eteen div# kun se toimisi kyllä ihan #kehikko,#ylaosa...
Onko se vain muotoilu seikka, löytää css tiedostosta helpommin div id:eet.Voi olla muitakin merkityksiä, mutta ainakin se yksilöi muotoilun tiettyn tyyppiseen elementtiin eli div#kehikko ei toimi taulukon kanssa ja toisaalta voin tarvittaessa käyttää tuota "kehikko" -nimeä useampaan kertaan muiden elementtien yhteydessä (table#kehikko) ja kuten tuossa mainitsitkin, helpottaa oikean muotoilun löytämistä. Sinänsä toimii täysin ilman div ymv. etuosaa.
---CSS--- kirjoitti:
Voi olla muitakin merkityksiä, mutta ainakin se yksilöi muotoilun tiettyn tyyppiseen elementtiin eli div#kehikko ei toimi taulukon kanssa ja toisaalta voin tarvittaessa käyttää tuota "kehikko" -nimeä useampaan kertaan muiden elementtien yhteydessä (table#kehikko) ja kuten tuossa mainitsitkin, helpottaa oikean muotoilun löytämistä. Sinänsä toimii täysin ilman div ymv. etuosaa.
Tuo auttoi :-D Pitääkin itsekin alkaa käyttämään tuota.
- loöf
sfinski80 kirjoitti:
Tuo auttoi :-D Pitääkin itsekin alkaa käyttämään tuota.
Suosittelen tallentamaan nuo CSS-koodit erilliseen tiedostoon (".css"). Helpottaa huomattavasti sivuston tekoa, jos alkaa mennä yhtään monimutkaisempaan suuntaan.
Lisäät vaan tämän tagin kaikkien sivujen HEAD-osioon: - loöf
loöf kirjoitti:
Suosittelen tallentamaan nuo CSS-koodit erilliseen tiedostoon (".css"). Helpottaa huomattavasti sivuston tekoa, jos alkaa mennä yhtään monimutkaisempaan suuntaan.
Lisäät vaan tämän tagin kaikkien sivujen HEAD-osioon:Tippui tagi pois, poista sulut alusta ja lopusta:
() - loöf
loöf kirjoitti:
Tippui tagi pois, poista sulut alusta ja lopusta:
()Perhana kun ei millään onnistu. Ja muistaa poistaa sulut:
()
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä702078- 1291406
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321383- 1431092
- 105957
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten360884Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55704Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67664