polvisiteet

aloittelija

Miten suurilla painoilla jalkakyykyssä on syytä alkaa käyttää polvisiteitä?
Itselläni polvet rutisee jo nyt vaikka painot on vielä aika vaatimattomat.. Pitäisikö minun siis alkaa käyttää polvisiteitä jo nyt?

8

915

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SLH

Pelkät polvenlämmittimetkin saattais auttaa. Ainakin itse kuvittelen, että lämppärit lopettivat mun polvien naksumisen kokonaan.
      Siteitähän käytetään oikeastaan sen takia koska rautaa nousee enemmän... RAW-miehet kyllä kyykkäilee kovia rautoja pelkät neopreenit polvissa.

• 100 kiloa lihaa

Jos polvet tutajaa, kannattaa vähentää painoa ja parantaa tekniikkaa. Polvilla ei painoja nosteta, vaan keskivartalon ja jalkojen (ennen kaikkea takareisien) voimalla. Itse käytän polvisiteitä nykyään, kun painot on yli 85% maksimista eli n.180 kg. Aikaisemmin käytin jo n. 70%:ssa, mutta kun olen nykyään lyhentänyt toistomääriä, niin polvien hetkellinen rasitus on pienempi. Polvet kannattaa totutella rautoihin, mutta turhaan ei kannata polviaan murjoa, eli jos siltä tuntuu, niin käyttää siteitä aina kun tarvis. Mutta polvet tottuvat kyllä asteittain kovenevaan rasitukseen.

Enemmän kuin kyykyssä olen huomannut polvien rasittuvan vetoliikkeissä (kapea ja leveä maastaveto). Niissä taas en koe järkeväksi siteitä käyttää..ehkäpä polvien kestävyyttä pitää treenata lisää esim.reisiojennuksia vääntämällä.

Luulenpa, että jos olet aloittelija, niin voit unohtaa kuitenkin polvisiteet vielä joksikin aikaa...treenaa jalkoja monipuolisesti, niin tutinat vähenee.

• aloittelija

Mulla on löysät nivelet (oikeestaan kaikki mahdolliset nivelet)
        Polvet nyt vaan pitää erityisen pahaa ääntä kun tekee kyykkyjä. Mietin vaan että hajoaako ne kun sellainen pauke ja rutina kuuluu, eikä se kyllä hirveen kivalta tunnukaan.

• 100 kiloa lihaa
        aloittelija kirjoitti:

Mulla on löysät nivelet (oikeestaan kaikki mahdolliset nivelet)
        Polvet nyt vaan pitää erityisen pahaa ääntä kun tekee kyykkyjä. Mietin vaan että hajoaako ne kun sellainen pauke ja rutina kuuluu, eikä se kyllä hirveen kivalta tunnukaan.

Ei niitten pitäis varsinaisesti paukkua ja rutista...ootko käynyt lekurin kans asiasta porisemassa?

Suosittelen sulle tyhjäkyykkyja eri leveyksillä (siis ilman tankoa/painoja), ja muita turvallisesti(?) polvia vahvistavia liikkeitä. Itse teen kovan veto tai kyykkypäivän jälkeen jumppaliikkeinä tyhjäkyykkyjä eri leveyksillä (kapeasta tosi leveään) ja olen huomannut, että se parantaa lihasten palautumista, miksei myös polvia vahvistais.

• aloittelija
        100 kiloa lihaa kirjoitti:

Ei niitten pitäis varsinaisesti paukkua ja rutista...ootko käynyt lekurin kans asiasta porisemassa?

Suosittelen sulle tyhjäkyykkyja eri leveyksillä (siis ilman tankoa/painoja), ja muita turvallisesti(?) polvia vahvistavia liikkeitä. Itse teen kovan veto tai kyykkypäivän jälkeen jumppaliikkeinä tyhjäkyykkyjä eri leveyksillä (kapeasta tosi leveään) ja olen huomannut, että se parantaa lihasten palautumista, miksei myös polvia vahvistais.

..noita tyhjäkyykkyjä.

En oo lääkärissä käynyt, kun on vähän sellainen fiilis ettei niistä mitään apua ole..

Jos nyt polvet ei kestä noita kyykkyjä niin sit pitää treenata jalat jollain muilla vähemmän polvia rasittavilla liikkeillä. Haluaisin vaan treenata jalatkin mahdollisimman monipuolisesti.

• 100 kiloa lihaa
        aloittelija kirjoitti:

..noita tyhjäkyykkyjä.

En oo lääkärissä käynyt, kun on vähän sellainen fiilis ettei niistä mitään apua ole..

Jos nyt polvet ei kestä noita kyykkyjä niin sit pitää treenata jalat jollain muilla vähemmän polvia rasittavilla liikkeillä. Haluaisin vaan treenata jalatkin mahdollisimman monipuolisesti.

Itse teen tyhjäkyykkyjä tempaustyylillä harjanvarren kans, eli käsiin joku tanko ja kädet suoraan ylös (kädet leveällä ja ihan suorana, selkään tulee jännitys), ja siitä sitten punnertelemaan. Täytyy varoa, ettei vaan pistä selkää liian kaarelle vaan pukkaa hartioita vähän eteenpäin, jolloin selän asento on luonteva. Teen esim 10 kapeaa (jalat lähes yhdessä), sitten 10 vähän leveämpää, sitten taas 10 , kunnes viimeiset 10 tosi leveällä. Syvyydeksi mielestäni riittää "virallinen" kyykkysyvyys eli etureisien yläpinta vähän polvien alapuolelle. Näiden jälkeen vääntää vaikka vähän vatsa- ja selkäliikkeitä, niin kevyt kotireeni on valmis. :)

• aloittelija
        100 kiloa lihaa kirjoitti:

Itse teen tyhjäkyykkyjä tempaustyylillä harjanvarren kans, eli käsiin joku tanko ja kädet suoraan ylös (kädet leveällä ja ihan suorana, selkään tulee jännitys), ja siitä sitten punnertelemaan. Täytyy varoa, ettei vaan pistä selkää liian kaarelle vaan pukkaa hartioita vähän eteenpäin, jolloin selän asento on luonteva. Teen esim 10 kapeaa (jalat lähes yhdessä), sitten 10 vähän leveämpää, sitten taas 10 , kunnes viimeiset 10 tosi leveällä. Syvyydeksi mielestäni riittää "virallinen" kyykkysyvyys eli etureisien yläpinta vähän polvien alapuolelle. Näiden jälkeen vääntää vaikka vähän vatsa- ja selkäliikkeitä, niin kevyt kotireeni on valmis. :)

Ja eiku treenaamaan.
        Jotenkin tulee ihan inttiajat mieleen tuosta kädet ylhäällä ja sitten kyykkyjä.. :D Tosin taisi silloin olla RK 95 kourassa..

• Teemu

Minä ainakin ehrotan että käyttäisit
      ittellänikin on polvet sellaset että ne naksuu sillon tällöin, itte en silti ala niitä pukea.. ja siinä oon tehny virheen..
      polvet on jalois aika tärkeät paikat jot ne pitäis pitää kunnossa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      3195
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1177
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1152
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      52
      1075
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1022
    6. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      878
    7. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      45
      867
    8. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      862
    9. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      857
    10. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      24
      831
    Aihe