VW Touareg

sensori

Onko kokemusta Touaregista 3.0 V6 koneella ? Pitäis saada vaunun vetoon hyvä veturi ja joka olisi samalla luotettava peli huonoilla metsäteillä kalareissuilla. Pääasiassa on tietenkin maantieajoa. Hakusessa vm. 2006 tai 2007. Mersun ML on siinä kinthaalla hankinko sen vai pähkäilenkö lisää.

26

11356

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • O|||||||O

      VW Touareg mallistosta 3,0 diesel lienee järkevin. Auto kulkee hyvin, on vakaa, ei kovin äänekäs jne. 2006 mallin kanssa et itse joudu miettimään todella pitkää lisävarustelistaa, joka sisältää pääosin muiden vakiovarusteita.
      Kun tein valintani maasturista vuonna 2005 (uusi) niin loppumetreille Selvisi VW Touareg 3,0D ja Jeep GC 3,0 CRD. Jeep vei voiton sillä siinä kaikki varusteet kuuluivat hintaan, se oli oleellisesti parempi maastossa, kiihtyy nopeammin, kuluttaa vähemmän eikä siitä muutenkaan puutu mitään. Olin hämmästynyt valinnastani, mutta valinta perustui pelkästään omakohtaisiin kokeiluihin. Mukana olivat myös Land Rover Discovery 3 ja Volvo XC?90. Porsche jäi testin ulkopuolelle. Jeep Wranglerin kokeilin kisan ulkopuolella ja se tiputti kaikki muut metsässä kevyesti, yhtä kevyesti kuin kaikki muut kyykyttivät sen maantiellä. Mersu jäi myös testailun ulkopuolelle, sillä auton hylsy oli hintakilpailukykyinen, mutta kun kaikki, tavaratilan peitteestä alkaen maksoi lisää, hintaa tuli lisää, eikä mersu muutenkaan puhuttele.

      VW Touareg on hyvä auto. Omalle kohdalle löytyi vielä pykälän verran sopivampi.

      • sensori

        Kiitos kommentista. Tuo Jeep GC CRD oli mun suunnitelmissa pitkään, mutta nuo sisätilat vähän tökkivät vastaan. Mitä mieltä itse olet ? Ajan itse pitkiä matkoja noin 60tkm vuodessa, joten mukavuutta kaivataan. Oletko muuten kaivannut ajovalojen pesimiä kurakelillä ?


      • Ihanneauto

        Ihanko totta Jeep kuluttaa vähemmän kuin Touareg? Millaisessa maastossa ajelet, eipä noita taida raaskia varsinaisesi maastoon viedä, pellit kärsivät kumminkin.


      • O|||||||O
        sensori kirjoitti:

        Kiitos kommentista. Tuo Jeep GC CRD oli mun suunnitelmissa pitkään, mutta nuo sisätilat vähän tökkivät vastaan. Mitä mieltä itse olet ? Ajan itse pitkiä matkoja noin 60tkm vuodessa, joten mukavuutta kaivataan. Oletko muuten kaivannut ajovalojen pesimiä kurakelillä ?

        VW:ssa on paremmat takatilat, tai ainakin penkit. Muuten tiloissa ei ole merkittäviä eroja. Jeepin etuistuimet ovat varsin mukavat ja tavaratila riittää hyvin (omiin tarpeisiin). Kun Jeepissä kaivataan mukavuutta kehotan unohtamaan Laredo mallin, joka on hinat alkaen malli. Kangasistuimet ovat arat ja Suomimalleista puuttuvat Quadra Drive (hitaan nelivedon lukot) sekä pohjapanssarit ja vähän muutakin.
        Oma Jeeppi on Overland mallia, joten siinä on Xenonvalot ja lampunpesimet vakioina. Laredomallista nämä puuttuvat. Edellinen Jeeppini oli Laredo, johon tuli ruksailtua QD neliveto ja vähän muutakin. Lamput olivat "laittomat" xenonit, joten valoa riitti, mutta pesurit puuttuivat. Ainoa auto jossa pesurien puute häiritsi oli Chrysler Voyager. Siitä autosta joutuu välillä nousemaan ulos lampunpesuun heikoilla keleillä. Tätä ei Laredolla tapahtunut.
        Jeep on VW:a karumpi peli joka maksaa aavistuksen vähemmän, kulkee vähän paremmin, kuluttaa vähän vähemmän ja on metsässä ja rannalla kertaluokkaa parempi. Mielestäni erot eivät ole kovin merkittäviä. VW on sisätiloiltaan tyylikkäämpi, takaistuimeltaan mukavampi, ja ehkä tilavampikin. VW kulkee hienosti maantiellä ja pesee melkein kaikki muut paitsi Jeepin luokassaan maastossa (LR D3 on siinä Jeepin ja VW:n välissä).
        Osta VW jos se tuntuu omalta. Suomessa uutta Jeep Laredoa ei ehkä myydä, mutta Limited on aika lähellä, kunhan varmistaa että se tulee Quadra Driven kera.
        Lisää tietoa vetosysteemeistä: www.jeep.fi


      • sensori
        O|||||||O kirjoitti:

        VW:ssa on paremmat takatilat, tai ainakin penkit. Muuten tiloissa ei ole merkittäviä eroja. Jeepin etuistuimet ovat varsin mukavat ja tavaratila riittää hyvin (omiin tarpeisiin). Kun Jeepissä kaivataan mukavuutta kehotan unohtamaan Laredo mallin, joka on hinat alkaen malli. Kangasistuimet ovat arat ja Suomimalleista puuttuvat Quadra Drive (hitaan nelivedon lukot) sekä pohjapanssarit ja vähän muutakin.
        Oma Jeeppi on Overland mallia, joten siinä on Xenonvalot ja lampunpesimet vakioina. Laredomallista nämä puuttuvat. Edellinen Jeeppini oli Laredo, johon tuli ruksailtua QD neliveto ja vähän muutakin. Lamput olivat "laittomat" xenonit, joten valoa riitti, mutta pesurit puuttuivat. Ainoa auto jossa pesurien puute häiritsi oli Chrysler Voyager. Siitä autosta joutuu välillä nousemaan ulos lampunpesuun heikoilla keleillä. Tätä ei Laredolla tapahtunut.
        Jeep on VW:a karumpi peli joka maksaa aavistuksen vähemmän, kulkee vähän paremmin, kuluttaa vähän vähemmän ja on metsässä ja rannalla kertaluokkaa parempi. Mielestäni erot eivät ole kovin merkittäviä. VW on sisätiloiltaan tyylikkäämpi, takaistuimeltaan mukavampi, ja ehkä tilavampikin. VW kulkee hienosti maantiellä ja pesee melkein kaikki muut paitsi Jeepin luokassaan maastossa (LR D3 on siinä Jeepin ja VW:n välissä).
        Osta VW jos se tuntuu omalta. Suomessa uutta Jeep Laredoa ei ehkä myydä, mutta Limited on aika lähellä, kunhan varmistaa että se tulee Quadra Driven kera.
        Lisää tietoa vetosysteemeistä: www.jeep.fi

        Tuo Jeep GC on muutenkin mun "tyylinen" auto. Olen kytännyt 2007 GC Limited mallia pitkään, mutta ei niitä paljon myynnissä ole. Näissä 2007 Limited malleissa on nuo lampunpesimet jo vakiona.
        2006 malleja on joitakin myynnissä, mutta näistä mikään ole kolahtanut mulle.
        Tässäpä sit mun vaihtoehdot :

        Mersu ML320CDI 2006 Hinta n. 50k€.
        VW Touareg 3.0 V6 kiisseli 2007 : 45-50k€ ja 2006 malli siinä 45k€
        Jeep GC Limited 2006 n. 35k€ ja 2007 ? ehkä


      • O|||||||O
        sensori kirjoitti:

        Tuo Jeep GC on muutenkin mun "tyylinen" auto. Olen kytännyt 2007 GC Limited mallia pitkään, mutta ei niitä paljon myynnissä ole. Näissä 2007 Limited malleissa on nuo lampunpesimet jo vakiona.
        2006 malleja on joitakin myynnissä, mutta näistä mikään ole kolahtanut mulle.
        Tässäpä sit mun vaihtoehdot :

        Mersu ML320CDI 2006 Hinta n. 50k€.
        VW Touareg 3.0 V6 kiisseli 2007 : 45-50k€ ja 2006 malli siinä 45k€
        Jeep GC Limited 2006 n. 35k€ ja 2007 ? ehkä

        päädyit ja miksi. Oma Jeeppi menee aikoinaan vaihtoon, joten vaihtoehtoja kaivataan seuraavan valintaan.
        Jeeppi on ystäväpiirini mukaan "mun tyylinen auto", enkä ole itse eri mieltä. En koskaan ajatellut ostaa autoa, joka olisi jonkin "tyylinen", mutta nyt kun oman tyylinen auto löytyi, eli Jeep GC Overland 3,0 CRD, olen täysin tyytyväinen pirssiini. sekä sen suorituskykyyn. Ei mitään kiirettä vaihtamaan.


      • Folke Wagen
        O|||||||O kirjoitti:

        VW:ssa on paremmat takatilat, tai ainakin penkit. Muuten tiloissa ei ole merkittäviä eroja. Jeepin etuistuimet ovat varsin mukavat ja tavaratila riittää hyvin (omiin tarpeisiin). Kun Jeepissä kaivataan mukavuutta kehotan unohtamaan Laredo mallin, joka on hinat alkaen malli. Kangasistuimet ovat arat ja Suomimalleista puuttuvat Quadra Drive (hitaan nelivedon lukot) sekä pohjapanssarit ja vähän muutakin.
        Oma Jeeppi on Overland mallia, joten siinä on Xenonvalot ja lampunpesimet vakioina. Laredomallista nämä puuttuvat. Edellinen Jeeppini oli Laredo, johon tuli ruksailtua QD neliveto ja vähän muutakin. Lamput olivat "laittomat" xenonit, joten valoa riitti, mutta pesurit puuttuivat. Ainoa auto jossa pesurien puute häiritsi oli Chrysler Voyager. Siitä autosta joutuu välillä nousemaan ulos lampunpesuun heikoilla keleillä. Tätä ei Laredolla tapahtunut.
        Jeep on VW:a karumpi peli joka maksaa aavistuksen vähemmän, kulkee vähän paremmin, kuluttaa vähän vähemmän ja on metsässä ja rannalla kertaluokkaa parempi. Mielestäni erot eivät ole kovin merkittäviä. VW on sisätiloiltaan tyylikkäämpi, takaistuimeltaan mukavampi, ja ehkä tilavampikin. VW kulkee hienosti maantiellä ja pesee melkein kaikki muut paitsi Jeepin luokassaan maastossa (LR D3 on siinä Jeepin ja VW:n välissä).
        Osta VW jos se tuntuu omalta. Suomessa uutta Jeep Laredoa ei ehkä myydä, mutta Limited on aika lähellä, kunhan varmistaa että se tulee Quadra Driven kera.
        Lisää tietoa vetosysteemeistä: www.jeep.fi

        Kiitti hyvästä selostuksesta. Sen perusteella meikäläisen seuraava auto saattaa olla Touareg, mutta 2,5 l dieselillä.


      • itkua
        Ihanneauto kirjoitti:

        Ihanko totta Jeep kuluttaa vähemmän kuin Touareg? Millaisessa maastossa ajelet, eipä noita taida raaskia varsinaisesi maastoon viedä, pellit kärsivät kumminkin.

        Maasturilla mennään metsään, oli hintaluokka mikä tahansa. Uutta peltiä saa rahalla. Kaikki kiva maksaa.


      • O|||||||O
        Folke Wagen kirjoitti:

        Kiitti hyvästä selostuksesta. Sen perusteella meikäläisen seuraava auto saattaa olla Touareg, mutta 2,5 l dieselillä.

        Käy koeajamassa Touareg 2,5 ja 3,0 dieselit samana päivänä. VW 2,5D on vanha ja vähän äänekäskin pumppusuutinkone kun taas 3,0 on uutta suunnittelua edustava V6. Kävin koeajamassa 2,5 Tuoaregin huokeampana vaihtoehtona, mutta koeajon päätteeksi hylkäsin sen liian voimattomana pelinä. Käytännön ero on yllättävän suuri, jollei satu olemaan käytettyjen Volkswagenien kauppias, jolla on 2,5D malli varastossa.


      • O|||||||O
        Ihanneauto kirjoitti:

        Ihanko totta Jeep kuluttaa vähemmän kuin Touareg? Millaisessa maastossa ajelet, eipä noita taida raaskia varsinaisesi maastoon viedä, pellit kärsivät kumminkin.

        ja kokeiltukin vielä. VW Touareg kuluttaa n. 0,5L enemmän/100 km kuin Jeep GC 3,0 crd. Onko tuollaisella kulutuserolla merkitystä, onkin sitten toinen kysymys. Näiden kahden kulutuseroon tulee kiinnitettyä huomiota siksi, että Jeep jää käytännössä karvan alle henkisen ylärajan, eli 10L/100km. VW menee karvan yli.

        Tuo maastoväite on huvittava. Suomessa "kaikki" tietävät, että maasturilla ei mennä maastoon. Tai jos mennään, niin ei ainakaan avolouhikkoon, jonne tosimaastureilla mennään.
        Oikeassa elämässä maasturilla pääsee esim. hiekkarannalle trailerin kanssa. Veteenlaskupaikkoja on yhtäkkiä lähes rajattomasti, kun liuskaa ei tarvita. Millä tahansa tientapaisella pääsee etenemään ja tien ulkopuolellekin voi mennä. Avolouhikkoon ei ole asiaa, joten se saa jäädä. Lisätietoa Jeepin maastokelpoisuudesta löydät tästä: http://www.youtube.com/watch?v=OG-IHns00RY
        http://jalopnik.com/5460910/2011-grand-cherokee-on-the-rubicon//gallery/1
        http://www.jeepfan.com/tech/trail-rated.php
        http://ask.cars.com/2008/07/jeep-trail-rate.html


      • Ihanneauto
        O|||||||O kirjoitti:

        ja kokeiltukin vielä. VW Touareg kuluttaa n. 0,5L enemmän/100 km kuin Jeep GC 3,0 crd. Onko tuollaisella kulutuserolla merkitystä, onkin sitten toinen kysymys. Näiden kahden kulutuseroon tulee kiinnitettyä huomiota siksi, että Jeep jää käytännössä karvan alle henkisen ylärajan, eli 10L/100km. VW menee karvan yli.

        Tuo maastoväite on huvittava. Suomessa "kaikki" tietävät, että maasturilla ei mennä maastoon. Tai jos mennään, niin ei ainakaan avolouhikkoon, jonne tosimaastureilla mennään.
        Oikeassa elämässä maasturilla pääsee esim. hiekkarannalle trailerin kanssa. Veteenlaskupaikkoja on yhtäkkiä lähes rajattomasti, kun liuskaa ei tarvita. Millä tahansa tientapaisella pääsee etenemään ja tien ulkopuolellekin voi mennä. Avolouhikkoon ei ole asiaa, joten se saa jäädä. Lisätietoa Jeepin maastokelpoisuudesta löydät tästä: http://www.youtube.com/watch?v=OG-IHns00RY
        http://jalopnik.com/5460910/2011-grand-cherokee-on-the-rubicon//gallery/1
        http://www.jeepfan.com/tech/trail-rated.php
        http://ask.cars.com/2008/07/jeep-trail-rate.html

        Kiitti. varmaan kannatta vertailla tarkemmin ja kunnolla. Olen samaa mieltä maastoajosta. Oikeaan maastoon mennään ihan erinäköisillä autoilla. Niillä ei taiteta matka mukavasti perheen kanssa 100-120 maantievauhtia.


      • juu.
        O|||||||O kirjoitti:

        ja kokeiltukin vielä. VW Touareg kuluttaa n. 0,5L enemmän/100 km kuin Jeep GC 3,0 crd. Onko tuollaisella kulutuserolla merkitystä, onkin sitten toinen kysymys. Näiden kahden kulutuseroon tulee kiinnitettyä huomiota siksi, että Jeep jää käytännössä karvan alle henkisen ylärajan, eli 10L/100km. VW menee karvan yli.

        Tuo maastoväite on huvittava. Suomessa "kaikki" tietävät, että maasturilla ei mennä maastoon. Tai jos mennään, niin ei ainakaan avolouhikkoon, jonne tosimaastureilla mennään.
        Oikeassa elämässä maasturilla pääsee esim. hiekkarannalle trailerin kanssa. Veteenlaskupaikkoja on yhtäkkiä lähes rajattomasti, kun liuskaa ei tarvita. Millä tahansa tientapaisella pääsee etenemään ja tien ulkopuolellekin voi mennä. Avolouhikkoon ei ole asiaa, joten se saa jäädä. Lisätietoa Jeepin maastokelpoisuudesta löydät tästä: http://www.youtube.com/watch?v=OG-IHns00RY
        http://jalopnik.com/5460910/2011-grand-cherokee-on-the-rubicon//gallery/1
        http://www.jeepfan.com/tech/trail-rated.php
        http://ask.cars.com/2008/07/jeep-trail-rate.html

        Että se on paljon enempi kuskista entä autosta kiinni, miten pitkälle pääsee. Avolouhikossakin. Ajolinjat pitää osata valita, autonsa koko pitää tietää. Nelivetoa pitää osata käyttää oikein. Ja paljon muuta.

        Suomen olosuhteissa vakiomaasturi menettelee jonkin aikaa, mutta jos yhtään enempi haluaa poiketa tieltä, kannattaa ainakin panssarointia lisätä ja renkaat vaihtaa. Veneenlaskupaikkoja, no riippuu veneestä ja paikasta. Ei maantierenkailla yhtään pehmeämpään paikkaan venettä mennä laskemaan niinkään helposti.


      • juu...
        Ihanneauto kirjoitti:

        Kiitti. varmaan kannatta vertailla tarkemmin ja kunnolla. Olen samaa mieltä maastoajosta. Oikeaan maastoon mennään ihan erinäköisillä autoilla. Niillä ei taiteta matka mukavasti perheen kanssa 100-120 maantievauhtia.

        Sellainen auto jolla ei pääse maantienopeutta, ei ole enää nykytermein auto, eikä maastoauto. Se on harrasteväline, traktori tai jotain muuta.

        Ns. SUV, eli Sport Utilitiy Vehicle, eli maastoauto, kansankielellä maasturi on auto jolla pitää voida ajaa myös maantiellä. Se on 50% sen käyttöalueesta. Jos oikeaan maastoon oikeasti haluaa, niin renkaat kannattaa unohtaa ja siirtyä vaikka tela vehkeisiin tai ilmatyynyalukseen. Pääsee paljon pitemmälle ja paljon vähemmällä vaivalla mitä jollain offroad leluilla.


      • juuh.

        Touareg on järjetön auto. Tekniikka ihan ok. Mutta tavaratila, sisätilat jne. muihin maastureihin verrattuna aivan onnettomia.

        Touaregin piti VW:n filosofian mukaan olla menestys. VW:n insinöörit luulivat, että ihmiset haluavat paljon tehoa jolla hifistellä ja paljon maasturimaista katu uskottavuutta jolla hifistellä. Ominaisuuksia, jotka ovat käytännön kannalta molemmat täysin turhia. Tämän vuoksi Touareg menestyikin älyttömän paljon huonommin mitä oli alkujaan luultu. Seuraava Touareg tuleekin järkevöitymään merkittävästi ja jolla toivottavasti on vähän enempi käyttöarvoa, eikä pelkkää katu-uskottavuutta.


      • O|||||||O
        juuh. kirjoitti:

        Touareg on järjetön auto. Tekniikka ihan ok. Mutta tavaratila, sisätilat jne. muihin maastureihin verrattuna aivan onnettomia.

        Touaregin piti VW:n filosofian mukaan olla menestys. VW:n insinöörit luulivat, että ihmiset haluavat paljon tehoa jolla hifistellä ja paljon maasturimaista katu uskottavuutta jolla hifistellä. Ominaisuuksia, jotka ovat käytännön kannalta molemmat täysin turhia. Tämän vuoksi Touareg menestyikin älyttömän paljon huonommin mitä oli alkujaan luultu. Seuraava Touareg tuleekin järkevöitymään merkittävästi ja jolla toivottavasti on vähän enempi käyttöarvoa, eikä pelkkää katu-uskottavuutta.

        Jos VW Touareg tuntuu pieneltä sisätiloiltaan maasturiksi, kertonet meille, mikä olisi hyvä maasturi jossa on runsaat tilat? Odotamme kaikki jännittyneinä näkemystäsi.


      • Ihanneauto
        O|||||||O kirjoitti:

        Jos VW Touareg tuntuu pieneltä sisätiloiltaan maasturiksi, kertonet meille, mikä olisi hyvä maasturi jossa on runsaat tilat? Odotamme kaikki jännittyneinä näkemystäsi.

        Eipä tunnu pojalta vastausta kuuluvan. Oliskohan ehkä Chevrolet Suburban? Näppärä kuin mikä puiden välissä pyörittää ja hemmetin taloudellinen maantiellä - varsinkin 7,4 l bensakoneella...


      • sensori
        Ihanneauto kirjoitti:

        Eipä tunnu pojalta vastausta kuuluvan. Oliskohan ehkä Chevrolet Suburban? Näppärä kuin mikä puiden välissä pyörittää ja hemmetin taloudellinen maantiellä - varsinkin 7,4 l bensakoneella...

        Ei tullut Touaregia eikä Jeeppiä, tällä kertaa. Otin vm. 2006 Mersun ML, ajettu 95tkm.
        Tilat, ajomukavuus ja varusteet ratkaisivat valinnan. Kerron sitten kokemuksista kevään ja kesän mittaan. Kiitos kaikille asiallisista kommenteista.


      • cruiserit
        O|||||||O kirjoitti:

        Jos VW Touareg tuntuu pieneltä sisätiloiltaan maasturiksi, kertonet meille, mikä olisi hyvä maasturi jossa on runsaat tilat? Odotamme kaikki jännittyneinä näkemystäsi.

        Kunigas on Toyota land cruiser se tietää jokainen oikeasti maasturia tarvitseva, nämä muut on aivan höpö vehkeitä!


      • Paha täti
        cruiserit kirjoitti:

        Kunigas on Toyota land cruiser se tietää jokainen oikeasti maasturia tarvitseva, nämä muut on aivan höpö vehkeitä!

        Edellinen autolehtikuolaaja voisi opetella ensin oikeinkirjoituksen alkeet, niin olisi ymmärrettävämpää kruisailla näilläkin palstoilla ja tajuta mikä kulloinkin on keskustelunaiheena.


      • cruiserit
        Paha täti kirjoitti:

        Edellinen autolehtikuolaaja voisi opetella ensin oikeinkirjoituksen alkeet, niin olisi ymmärrettävämpää kruisailla näilläkin palstoilla ja tajuta mikä kulloinkin on keskustelunaiheena.

        Otatko noin tosissasi nämä keskustelupalstojen kirjoittelut? enpä ole autolehti kuolaaja kun en niitä luekkaan.
        Meillä on käytössä 4 kpl neliveto autoja jotka kaikki ovat nykyään Toyota merkkisiä alennus vaihteellisia oikeita nelivetoja joilla ajetaan arkisin joka päivä parempia ja huonompia teitä, vedetään kärrejä (isoja) ja aina toimii ja eikä jätä välille ei nouse lämmöt jos ison kärrin kanssa vedättääkin. On niitä nähty muitakin merkkejä eipä niistä ole meidän käyttöön ollut.
        Kirjoitus oli muuten provoksi tarkoittettukin ja hyvin toimi.


      • Paha täti
        cruiserit kirjoitti:

        Otatko noin tosissasi nämä keskustelupalstojen kirjoittelut? enpä ole autolehti kuolaaja kun en niitä luekkaan.
        Meillä on käytössä 4 kpl neliveto autoja jotka kaikki ovat nykyään Toyota merkkisiä alennus vaihteellisia oikeita nelivetoja joilla ajetaan arkisin joka päivä parempia ja huonompia teitä, vedetään kärrejä (isoja) ja aina toimii ja eikä jätä välille ei nouse lämmöt jos ison kärrin kanssa vedättääkin. On niitä nähty muitakin merkkejä eipä niistä ole meidän käyttöön ollut.
        Kirjoitus oli muuten provoksi tarkoittettukin ja hyvin toimi.

        Provoja näillä palstoilla riittää, siksi olisi mukava lueskella asiajuttuja. Ketjun aloittaja kyseli Touaregista ja vähän ML mersusta eikä kaivannut Toyotatuputusta. Vaikka Toyota sinänsä pätevä auto onkin.


      • Tietäjä.
        cruiserit kirjoitti:

        Otatko noin tosissasi nämä keskustelupalstojen kirjoittelut? enpä ole autolehti kuolaaja kun en niitä luekkaan.
        Meillä on käytössä 4 kpl neliveto autoja jotka kaikki ovat nykyään Toyota merkkisiä alennus vaihteellisia oikeita nelivetoja joilla ajetaan arkisin joka päivä parempia ja huonompia teitä, vedetään kärrejä (isoja) ja aina toimii ja eikä jätä välille ei nouse lämmöt jos ison kärrin kanssa vedättääkin. On niitä nähty muitakin merkkejä eipä niistä ole meidän käyttöön ollut.
        Kirjoitus oli muuten provoksi tarkoittettukin ja hyvin toimi.

        vääntöä.

        Asiaa saa kirjoittaa ja mielipiteensä pitää perustellä järkevästi. Mutta toisten kirjoittajien halventaminen ja kaikki muu vastaava on lapsellista ja epäoleellista koko homman kannalta.

        Kun tuohdut, rauhoitu ensin, ja vastaa vasta sitten. Se on asiallisen kirjoittajan yksi perussääntö.


      • sofa
        cruiserit kirjoitti:

        Kunigas on Toyota land cruiser se tietää jokainen oikeasti maasturia tarvitseva, nämä muut on aivan höpö vehkeitä!

        caterpillarkin tuntuu vähemmän työkoneelta kun tämä uusikin toyota landcruiser.


      • Kansanmaasturi?
        sofa kirjoitti:

        caterpillarkin tuntuu vähemmän työkoneelta kun tämä uusikin toyota landcruiser.

        Olin renkaita etsimässä, niin törmäsin tähän. 4kk ollut 3.0D Touareg:in omistajana. Täysin tyytyväinen. Hiljainen, miellyttävä ajaa. 20% Maasturi/vetoajoa. 80% työajoa. Jeeppiä mietin. Landcruiseriinolisin päätynyt jos maasto/vetoajoa olisiollut enemmän.


      • Tureggi

        Terve. Onko kukaan vaihtanut touaregiin etutasauspyörästöä? (Eli "etuperää")


      • Anonyymi
        sensori kirjoitti:

        Ei tullut Touaregia eikä Jeeppiä, tällä kertaa. Otin vm. 2006 Mersun ML, ajettu 95tkm.
        Tilat, ajomukavuus ja varusteet ratkaisivat valinnan. Kerron sitten kokemuksista kevään ja kesän mittaan. Kiitos kaikille asiallisista kommenteista.

        Onettomat takatilat, rustepesä, maastoon ei mitään asiaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kysynkin sinulta nyt...

      Tahdotko sinä minusta miehestä enää mitään..koskaan? Vastaa kyllä/ei/en tiedä ja siihen puhelinnumeroni kaksi viimeistä
      Ikävä
      62
      8012
    2. Voi luoja miten haluaisin

      jutella kanssasi nyt. Harmittaa, että pidin estossa, mutta silloin olisin ollut riekaleina pienistäkin syytöksistä tai
      Ikävä
      47
      5426
    3. Nainen, vaikka kaikki on

      ohi eikä koskaan alkanutkaan, niin tekisi silti mieli jakaa tämä trippi kanssasi, kertoa mitä kappaleita kuuntelin jne.
      Tunteet
      34
      5045
    4. Mihin kiinnitit ensimmäisenä huomiota

      kun eka kerran näit kaivattusi?
      Ikävä
      109
      2158
    5. Ihan pelästyin kun sut

      näin. Huh huh kun olit vanhentunut.
      Ikävä
      121
      2078
    6. Haluan sinua mies, aivan stanasti.

      Ehkä enemmän kuin ketään koskaan ikinä, joten kysymys kuuluukin miten hlvetissä SÄ kestät tän näkemättömyyden. Toivottav
      Ikävä
      78
      1521
    7. IS Viikonloppu 28.12.-29.12.2024

      Ei ole tainnut tästä vielä olla omaa keskustelua? Nyt on. Vihjeitä ja ratkaisuja vaan peliin.
      Sanaristikot
      119
      1398
    8. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi

      loppuvuonna 2024 ?
      Ikävä
      111
      1373
    9. Ymmärtääkö miehet

      Miten hormonit vaikuttaa naiseen kuukautisten aikana ja ennen sitä? On se mielenkiintoista, kun miehet on kestäneet soti
      Ikävä
      139
      1070
    10. On hyvä nainen

      Että olet pian käynyt läpi kaikki tunteet ja vaiheet mitä ihastuminen/rakastuminen saattaa käsittää. Tunnemyrsky on maht
      Ikävä
      80
      1042
    Aihe