Sapattikäsky on aina voimassa ja koskee lauantaita!

Jamppi2010

Uudessa Testamentissa kyllä aivan selvään opetetaan että sapattikäsky on voimassa myös Uuden Liiton aikana.Monessa kohtaa kerrotaan miten Jeesus ja apostolit tapansa mukaan menivät sapattina synagoogaan kokoukseen ja puhumaan,missään ei ole mainintaa että he olisivat mennet sinne sunnuntaisin.

Myös puhuessaan lopunaikoijen vainoista ja Jerusalemin hävityksestä,Jeesus sanoi:rukoilkaa ettei se tapahtuisi sapattina.(Matt.24:20)

Myöskin kohdassa jossa kerrotaan Jeesuksen puolustaneen tähkäpäitä nälissään ruuakseen poimineita opetuslapsiaan fariseusten syytöksiä vastaan,Jeesus sanoi olevansa sapatin Herra,ei sunnuntain Herra.

Ja kaiken kruunuksi Jeesuksen omat sanat vuorisaarnassa:älkää luulko,että minä olen tullut lakia tai pro-
feettoja kumoamaan,vaan täyttämään.Totisesti minä sanon teille:kunnes taivas ja maa katoavat,laista ei katoa pieninkään kirjain,ei ainoakaan piirto,kunnes kaikki on tapahtunut.Jo pelkästään tämä Jeesuksen lausunto todistaa että sapatti on edelleen lauantai,tai oikeastaan perjantain ja lauantain auringonlaskun välinen vuorokausi.Ja että sapattikäskykin on edelleen voimassa.
Sunnuntainopettajat ja ne jotka opettavat,että sapattikäsky on kokonaan poistettu(kuten Vartiotorniseura)tosiasiassa syyttävät Jeesusta valehtelijaksi,koska Jeesus sanoi että LAISTA EI KATOA PIENINKÄÄN KIRJAIN.Vastoin Jeesuksen oppia on opetus että 7:nnen päivän tilalle olisi asetettu 1:nen päivä tai että koko käsky olisi poistettu.
Sapattikäsky on edelleen voimassa ja se kehoittaa pyhittämään lauantain.Sunnuntain pyhittäminen ei ole 4:nnen käskyn noudattamista,vaan Roomalaiskatolisen kirkon 400-luvulla säätämän pyhäpäivän noudattamista.
Siis päättäkää nyt kumpaa haluatte seurata tässäkin asiassa,Jeesusta vai paavia.Vain Jeesustie vie kerran ikuiseen elämään.

41

221

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • salaisuus...

      tuntisit Kristuksen ja hän asuisi sinussa niin tietäisit mitä on sapatin lepo Hänessä.

      Jeesus ja Apostolit olivat vielä vanhanliiton ajassa ennen Jeesuksen Kristuksen ristiinnaulitsemista !

      Että silleen mutta jokainen saa viettää sapattia jos haluaa kunhan ei sitä toisille tyrkytä sillä se on vain varjo tulevaista. vanhurskasta Kristuksessa se ei koske !

      • Evank.JPL

        lepopäiväsi ja se kuuluu ennen kaikkea USKOVILLE, ei "HUIHAI" ukkeleille jotka sitä eivät ymmärrä.
        Koska eivät kunnioita Isä Jumalaa!


      • ihmellistä

        Kuka on vanhurskas Kristuksessa? Onko portto Kristuksessa vanhurskas? Kun kerran portto on sekä Kristuksessa portto, että Kristuksen ulkopuolella portto, sitten toi ”vanhurskas” on kuoleman oma. Jos se, joka tarkoituksella rikkoo seitsemannen käskyn on synnintekijä, miksi sitten, se joka, tarkoituksella rikkoo neljännen käskyn on ”vanhurskas Kristuksella”?


      • Evank.JPL
        ihmellistä kirjoitti:

        Kuka on vanhurskas Kristuksessa? Onko portto Kristuksessa vanhurskas? Kun kerran portto on sekä Kristuksessa portto, että Kristuksen ulkopuolella portto, sitten toi ”vanhurskas” on kuoleman oma. Jos se, joka tarkoituksella rikkoo seitsemannen käskyn on synnintekijä, miksi sitten, se joka, tarkoituksella rikkoo neljännen käskyn on ”vanhurskas Kristuksella”?

        Jeesus Kristus Jumalan Poika ei tullut Lakia ja Profeettoja kumoamaan vaan täyttämään.
        Sinäkö olet niin armoitettu, että ne kumoat.


      • ihmellistä

        Kun puhutaan sapatin pitämisestä, pitää kuitenkin muistaa, että tämä laki ei ole sitä varten että ihminen kärsisi siitä, ettei saa tehdä mitään, mutta sitä varten, että ihminen saisi mahdollisuuden keskittyä enemmän pereheeseensa, Jumalaan ja oman hengelliseen kasvuun. Jumala on antanut sapatin meille sen takia, että Hän rakastaa meitä ja haluaa olla meidän kanssa. Haluatko sinä olla Hänen kanssa? Jos tulee myönteinen vastaus, sitten anna Jumalalle kunnia siinä päivänä, jonka Hän määräsi ja siunasi. Sapatti on lahja, jonka tulee ottaa vastaan.


      • Evank.JPL
        ihmellistä kirjoitti:

        Kun puhutaan sapatin pitämisestä, pitää kuitenkin muistaa, että tämä laki ei ole sitä varten että ihminen kärsisi siitä, ettei saa tehdä mitään, mutta sitä varten, että ihminen saisi mahdollisuuden keskittyä enemmän pereheeseensa, Jumalaan ja oman hengelliseen kasvuun. Jumala on antanut sapatin meille sen takia, että Hän rakastaa meitä ja haluaa olla meidän kanssa. Haluatko sinä olla Hänen kanssa? Jos tulee myönteinen vastaus, sitten anna Jumalalle kunnia siinä päivänä, jonka Hän määräsi ja siunasi. Sapatti on lahja, jonka tulee ottaa vastaan.

        totuus kadonnut, onko Jeesus Kristus Jumalan Poika sinulle tullut kompastuskiveksi ja loukkauskallioksi.
        Onko Evankeliumi unohtunut kun Jumalaan turvaat, etkä välimieheen?????????????

        Pyhitätkö sinä lepopäiväsi, jos kerta ymmärrät mikä siunaus siinä lepää.


    • toimi viisaasti

      Peto muutti ajat ja lait. Poisti sapatin ja jumal-kuvien tekokiellon. Kyse on Jumalan kymmenen käskyn rikkomisesta. Jeesus kehotti rukoilemaan, että tulonsa ei tapahtuisi sapattina ja tarkoittaa lauantaita aivan niinkuin se onkin Jumalan antama lepopäivä juutalaisille ja kansalleen, niinkuin pelastus on juutalaisista, Herrasta Jeesuksesta, Nasaretilaisesta.

      • Ole pyhä totuudessa

        Ja Jeesus opetti, että laki ei muutu. Ja joka hänessä vaeltaa se ei ole lakia vastaan vaan niinkuin hän vaelsi, niin tulee hänessä vaeltaa opetuksessaan ja Hengessään. Lain rikkominen on laittomuutta ja siitä Jeesus tahtoo jokaisen vapauttaa, vaikka eksytykset ja laittomuudet ja luopumukset ovatkin voimakkaita ja petollisia, kun ihmisoppeihin ja perinnäissääntöihin on ihmisen lihallinen mieli taipuvainen ja olemaan niin mieleviä, että suvaitaan kaikenlaiset opintuulet ja hapatukset.


    • Alkuseurakunta alkoi viettämään sunnuntaita pyhänä päivänä, Jeesuksen ylösnousemuksen kunniaksi ja erottuakseen juutalaisesta sapatista.

      • ihmeellistä

        Itse asiassa, on ihmeellistä miten kovasti ihmiset vastustavat selkeää totuutta, kun samaan aikaan niin helposti ne uskovat valheeseen ja oman keksimaan teorioihin.
        Tässä on pari kolme kohtaa, jossa puhutaan siitä, että just alkuseurakunta vietti sapattia.

        Apostolien teot 18:4 Joka sapattina Paavali kävi keskusteluja synagogassa ja koetti taivuttaa uskoon sekä juutalaisia että kreikkalaisia.

        Apostolien teot 17:2 Ja TAPANSA MUKAAN Paavali meni sisälle heidän luoksensa ja keskusteli kolmena sapattina heidän kanssansa, ...

        Apostolien teot 16:13 Ja sapatinpäivänä me menimme kaupungin portin ulkopuolelle, joen rannalle, jossa ARVELIMME olevan rukouspaikan, ja istuimme sinne ja puhuimme kokoontuneille naisille.

        Miksi näin ne ”arveli”? Koska, tämä oli tapa kokoontumaan sapattina. Alkuseurakunta ei siirtänyt pyhää päivää mihinkään, eikä kumonnut sitä.

        Koko Raamatusta ei löydy yksikään ajatusta siitä, että ”alkuseurakunta alkoi viettämään sunnuntaita pyhänä päivänä Jeesuksen ylösnousemuksen kunniaksi”.

        Ihmisillä on mahdollisuus antaa Jumalalle kunnia ja pelastua olemalla uskollisena Hänelle. Habakuk 2:4 ... vanhurskas on elevä uskostansa (alkuperäisessä tekstissä sanotaan ” vanhurskas on elävä uskollisuudestansa”).

        Roomalaisille 7:7 syntiä en olisi tullut tuntemaan muuten kuin lain kautta; sillä en minä olisi tiennyt himosta, ellei laki olisi sanonut: "älä himoitse".

        Kun kerran laki on Jumalan tahto, joka ilmaisee meille mitä on hyvä, ja mitä on paha, sitten torjumalla Jumalan laki, ihminen torjuu Jumalan. Jumala omalla Sormella määräsi päivän kivitauluilla (ja sitä ennenkin, silloin kun Hän kaikki loi), ja se on SAPATTI.

        Sapatti on tarkoitettu kaikille, jotka pitää itseänsä Aabrahamin siemeninä ja Kristuksen omina, niin kuin apostoli Paavalikin sanoi: galatalaisille 3:29 Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä perillisiä LUPAUKSEN MUKAAN.


      • ihmellistä
        ihmeellistä kirjoitti:

        Itse asiassa, on ihmeellistä miten kovasti ihmiset vastustavat selkeää totuutta, kun samaan aikaan niin helposti ne uskovat valheeseen ja oman keksimaan teorioihin.
        Tässä on pari kolme kohtaa, jossa puhutaan siitä, että just alkuseurakunta vietti sapattia.

        Apostolien teot 18:4 Joka sapattina Paavali kävi keskusteluja synagogassa ja koetti taivuttaa uskoon sekä juutalaisia että kreikkalaisia.

        Apostolien teot 17:2 Ja TAPANSA MUKAAN Paavali meni sisälle heidän luoksensa ja keskusteli kolmena sapattina heidän kanssansa, ...

        Apostolien teot 16:13 Ja sapatinpäivänä me menimme kaupungin portin ulkopuolelle, joen rannalle, jossa ARVELIMME olevan rukouspaikan, ja istuimme sinne ja puhuimme kokoontuneille naisille.

        Miksi näin ne ”arveli”? Koska, tämä oli tapa kokoontumaan sapattina. Alkuseurakunta ei siirtänyt pyhää päivää mihinkään, eikä kumonnut sitä.

        Koko Raamatusta ei löydy yksikään ajatusta siitä, että ”alkuseurakunta alkoi viettämään sunnuntaita pyhänä päivänä Jeesuksen ylösnousemuksen kunniaksi”.

        Ihmisillä on mahdollisuus antaa Jumalalle kunnia ja pelastua olemalla uskollisena Hänelle. Habakuk 2:4 ... vanhurskas on elevä uskostansa (alkuperäisessä tekstissä sanotaan ” vanhurskas on elävä uskollisuudestansa”).

        Roomalaisille 7:7 syntiä en olisi tullut tuntemaan muuten kuin lain kautta; sillä en minä olisi tiennyt himosta, ellei laki olisi sanonut: "älä himoitse".

        Kun kerran laki on Jumalan tahto, joka ilmaisee meille mitä on hyvä, ja mitä on paha, sitten torjumalla Jumalan laki, ihminen torjuu Jumalan. Jumala omalla Sormella määräsi päivän kivitauluilla (ja sitä ennenkin, silloin kun Hän kaikki loi), ja se on SAPATTI.

        Sapatti on tarkoitettu kaikille, jotka pitää itseänsä Aabrahamin siemeninä ja Kristuksen omina, niin kuin apostoli Paavalikin sanoi: galatalaisille 3:29 Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä perillisiä LUPAUKSEN MUKAAN.

        Ensimmäinen Johanneksen kirje 2:4-7 Joka sanoo: "Minä tunnen Hänet", eikä pidä Hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä. Mutta joka pitää Hänen sanansa, Hänessä on Jumalan rakkaus totisesti täydelliseksi tullut. Siitä me tiedämme, että me Hänessä olemme. Joka sanoo Hänessä pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan, niinkuin Hän vaelsi. Rakkaani, en minä kirjoita teille uutta käskyä, vaan vanhan käskyn, joka teillä on alusta ollut; tämä vanha käsky on se sana, jonka te olette kuulleet.


      • salaisuus..
        ihmellistä kirjoitti:

        Ensimmäinen Johanneksen kirje 2:4-7 Joka sanoo: "Minä tunnen Hänet", eikä pidä Hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä. Mutta joka pitää Hänen sanansa, Hänessä on Jumalan rakkaus totisesti täydelliseksi tullut. Siitä me tiedämme, että me Hänessä olemme. Joka sanoo Hänessä pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan, niinkuin Hän vaelsi. Rakkaani, en minä kirjoita teille uutta käskyä, vaan vanhan käskyn, joka teillä on alusta ollut; tämä vanha käsky on se sana, jonka te olette kuulleet.

        Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi."
        15. Mutta jos te purette ja syötte toisianne, katsokaa, ettette toinen toistanne perin hävitä.

        Jos ihminen elää tietoisena ettei koskaan loukkaa lähimmäistään millään tavoin niin eikö laki ole siinä täytetty. Ei siinä saa narratakkaan toiselle jos valehtelee niin itelleensä siinä valehtelee, ja jos puhuu pahaa toisesta niin itteensä se koskee siis Kristukseen. Kristus on sapatin lepo, Hänessä olemme päässeet lepoon omista toistämme. Sillä Isä tekee ne teot mitkä teemme tai ne on jo valmiiksi tehty...kun vain niissä kuljemme... onhan se silloin luonnolista leppäillä yks päivä viikossa kun Henki niin johtaa ei kait viikon päivällä niin ole merkitystä. Vappauteen Kristus on vapauttanut


      • ihmeellistä
        salaisuus.. kirjoitti:

        Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi."
        15. Mutta jos te purette ja syötte toisianne, katsokaa, ettette toinen toistanne perin hävitä.

        Jos ihminen elää tietoisena ettei koskaan loukkaa lähimmäistään millään tavoin niin eikö laki ole siinä täytetty. Ei siinä saa narratakkaan toiselle jos valehtelee niin itelleensä siinä valehtelee, ja jos puhuu pahaa toisesta niin itteensä se koskee siis Kristukseen. Kristus on sapatin lepo, Hänessä olemme päässeet lepoon omista toistämme. Sillä Isä tekee ne teot mitkä teemme tai ne on jo valmiiksi tehty...kun vain niissä kuljemme... onhan se silloin luonnolista leppäillä yks päivä viikossa kun Henki niin johtaa ei kait viikon päivällä niin ole merkitystä. Vappauteen Kristus on vapauttanut

        Evankeliumi Matteuksen mukaan 19:16-22

        Eräs mies tuli kysymään Jeesukselta: "Opettaja, mitä hyvää minun pitää tehdä, jotta saisin iankaikkisen elämän?" Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sinä minulta hyvästä kyselet? On vain yksi, joka on hyvä. Jos haluat päästä sisälle elämään, noudata käskyjä." Mitä käskyjä?" mies kysyi. "Näitä", vastasi Jeesus, "älä tapa, älä tee aviorikosta, älä varasta, älä todista valheellisesti, kunnioita isääsi ja äitiäsi, ja RAKASTA LÄHIMMÄISTÄSI NIIN KUIN ITSEÄSI." "KAIKKIA NIITÄ OLEN NOUDATTANUT", sanoi nuorukainen, "mitä vielä puuttuu?" Jeesus sanoi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, niin mene ja myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna rahat köyhille. Silloin sinulla on aarre taivaissa. Tule sitten ja seuraa minua." Mutta kun nuorukainen kuuli nämä sanat, hän lähti surullisena pois, sillä hänellä oli paljon omaisuutta.

        Siis, riittääkö RAKASTA LÄHIMMÄISTÄSI NIIN KUIN ITSEÄSI?

        Miksi sitten toi mies lähti surullisena pois?

        Jos raha-jumala on tärkeämpi kuin Jeesus Jumala, sitten rakkaus lähimmäiselle ei auta.
        Kristuksen veri vapauttaa meitä synneistä, eikä synneissä.

        Ei saa tutkia teksti ilman kontekstiä


      • salaisuus..
        ihmeellistä kirjoitti:

        Evankeliumi Matteuksen mukaan 19:16-22

        Eräs mies tuli kysymään Jeesukselta: "Opettaja, mitä hyvää minun pitää tehdä, jotta saisin iankaikkisen elämän?" Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sinä minulta hyvästä kyselet? On vain yksi, joka on hyvä. Jos haluat päästä sisälle elämään, noudata käskyjä." Mitä käskyjä?" mies kysyi. "Näitä", vastasi Jeesus, "älä tapa, älä tee aviorikosta, älä varasta, älä todista valheellisesti, kunnioita isääsi ja äitiäsi, ja RAKASTA LÄHIMMÄISTÄSI NIIN KUIN ITSEÄSI." "KAIKKIA NIITÄ OLEN NOUDATTANUT", sanoi nuorukainen, "mitä vielä puuttuu?" Jeesus sanoi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, niin mene ja myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna rahat köyhille. Silloin sinulla on aarre taivaissa. Tule sitten ja seuraa minua." Mutta kun nuorukainen kuuli nämä sanat, hän lähti surullisena pois, sillä hänellä oli paljon omaisuutta.

        Siis, riittääkö RAKASTA LÄHIMMÄISTÄSI NIIN KUIN ITSEÄSI?

        Miksi sitten toi mies lähti surullisena pois?

        Jos raha-jumala on tärkeämpi kuin Jeesus Jumala, sitten rakkaus lähimmäiselle ei auta.
        Kristuksen veri vapauttaa meitä synneistä, eikä synneissä.

        Ei saa tutkia teksti ilman kontekstiä

        "Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi ja kaikesta mielestäsi, ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi."

        Rukoukseni:
        Että hän kirkkautensa runsauden mukaisesti antaisi teidän, sisällisen ihmisenne puolesta, voimassa vahvistua hänen Henkensä kautta
        17. ja Kristuksen asua uskon kautta teidän sydämissänne,

        Jos Kristus asuu uskon kautta sydämessäsi niin silloin Jumala asuu sinussa ja voit rakastaa lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.


      • Diana-ad-rem
        salaisuus.. kirjoitti:

        "Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi ja kaikesta mielestäsi, ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi."

        Rukoukseni:
        Että hän kirkkautensa runsauden mukaisesti antaisi teidän, sisällisen ihmisenne puolesta, voimassa vahvistua hänen Henkensä kautta
        17. ja Kristuksen asua uskon kautta teidän sydämissänne,

        Jos Kristus asuu uskon kautta sydämessäsi niin silloin Jumala asuu sinussa ja voit rakastaa lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.

        jeesustakin voi rakastaa ihmistä/lähimmäistä. Minussa ei asu ketään muuta kuin minä ja joskus rakastan koko luomakuntaa, eikä ole ollenkaan vaikeaa.


      • kaikki ei ymmärrä

        ja sen tähden eivät kokoontuneet kävellen yhteen sapattina, vaan viikon ensimmäisenä päivänä, näin oli myös Jeesus, Sapatin Herra, haudassa sapatin ja viikon ensimmäisen Isä herätti Poikansa voimansa kautta.

        Kun Jeesus tulee takaisin ja asettaa valtakuntansa, saatte olla satavarmoja, että sapatti astuu jälleen voimaan, niinkuin tosin jo nytkin on Israelissa ja juutalisten keskuudessa.


      • ihmeellistä kirjoitti:

        Itse asiassa, on ihmeellistä miten kovasti ihmiset vastustavat selkeää totuutta, kun samaan aikaan niin helposti ne uskovat valheeseen ja oman keksimaan teorioihin.
        Tässä on pari kolme kohtaa, jossa puhutaan siitä, että just alkuseurakunta vietti sapattia.

        Apostolien teot 18:4 Joka sapattina Paavali kävi keskusteluja synagogassa ja koetti taivuttaa uskoon sekä juutalaisia että kreikkalaisia.

        Apostolien teot 17:2 Ja TAPANSA MUKAAN Paavali meni sisälle heidän luoksensa ja keskusteli kolmena sapattina heidän kanssansa, ...

        Apostolien teot 16:13 Ja sapatinpäivänä me menimme kaupungin portin ulkopuolelle, joen rannalle, jossa ARVELIMME olevan rukouspaikan, ja istuimme sinne ja puhuimme kokoontuneille naisille.

        Miksi näin ne ”arveli”? Koska, tämä oli tapa kokoontumaan sapattina. Alkuseurakunta ei siirtänyt pyhää päivää mihinkään, eikä kumonnut sitä.

        Koko Raamatusta ei löydy yksikään ajatusta siitä, että ”alkuseurakunta alkoi viettämään sunnuntaita pyhänä päivänä Jeesuksen ylösnousemuksen kunniaksi”.

        Ihmisillä on mahdollisuus antaa Jumalalle kunnia ja pelastua olemalla uskollisena Hänelle. Habakuk 2:4 ... vanhurskas on elevä uskostansa (alkuperäisessä tekstissä sanotaan ” vanhurskas on elävä uskollisuudestansa”).

        Roomalaisille 7:7 syntiä en olisi tullut tuntemaan muuten kuin lain kautta; sillä en minä olisi tiennyt himosta, ellei laki olisi sanonut: "älä himoitse".

        Kun kerran laki on Jumalan tahto, joka ilmaisee meille mitä on hyvä, ja mitä on paha, sitten torjumalla Jumalan laki, ihminen torjuu Jumalan. Jumala omalla Sormella määräsi päivän kivitauluilla (ja sitä ennenkin, silloin kun Hän kaikki loi), ja se on SAPATTI.

        Sapatti on tarkoitettu kaikille, jotka pitää itseänsä Aabrahamin siemeninä ja Kristuksen omina, niin kuin apostoli Paavalikin sanoi: galatalaisille 3:29 Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä perillisiä LUPAUKSEN MUKAAN.

        Laittamistasi kohdista selviää myös, että alkuseurakunta ei viettänyt sapattia pyhä päivänä. Niissä ei lue että vietimme sapattia, vaan "Paavali kävi keskusteluja"," TAPANSA MUKAAN Paavali", "sapatinpäivänä me menimme", eli Paavali ja opetuslapset menivat sappattina julistamaan Jeesuksesta juutalaisille, koskapa silloin nämä olivat kokontuneet yhteen, ja näin ollen heille oli parempi ja helpompi puhua kun olivat kaikki koolla.

        Sen sijaan pyhä päivän vietosta voimme lukea, Apost.t.20:7:"Ja kun viikon ensimmäisenä päivänä olimme kokoontuneet murtamaan leipää, niin Paavali, joka seuraavana päivänä aikoi matkustaa pois, keskusteli heidän kanssansa ja pitkitti puhettaan puoliyöhön saakka."

        Eli viikon ensimmäisenä=sunnuntaina.


      • ihmeellistä
        juhani1965 kirjoitti:

        Laittamistasi kohdista selviää myös, että alkuseurakunta ei viettänyt sapattia pyhä päivänä. Niissä ei lue että vietimme sapattia, vaan "Paavali kävi keskusteluja"," TAPANSA MUKAAN Paavali", "sapatinpäivänä me menimme", eli Paavali ja opetuslapset menivat sappattina julistamaan Jeesuksesta juutalaisille, koskapa silloin nämä olivat kokontuneet yhteen, ja näin ollen heille oli parempi ja helpompi puhua kun olivat kaikki koolla.

        Sen sijaan pyhä päivän vietosta voimme lukea, Apost.t.20:7:"Ja kun viikon ensimmäisenä päivänä olimme kokoontuneet murtamaan leipää, niin Paavali, joka seuraavana päivänä aikoi matkustaa pois, keskusteli heidän kanssansa ja pitkitti puhettaan puoliyöhön saakka."

        Eli viikon ensimmäisenä=sunnuntaina.

        Aposolien teot 2:42-47 JOKA PÄIVÄ he uskollisesti kokoontuivat temppeliin, ja kodeissaan he yhdessä MURSIVAT LEIPÄÄ ja aterioivat riemullisin ja vilpittömin mielin.

        Kun kerran alkuseurakunta kokoontui JOKA PÄIVÄ, miksi ajattelet, että just ensimmäinen päivä on pyhä? :)


      • mathetes
        kaikki ei ymmärrä kirjoitti:

        ja sen tähden eivät kokoontuneet kävellen yhteen sapattina, vaan viikon ensimmäisenä päivänä, näin oli myös Jeesus, Sapatin Herra, haudassa sapatin ja viikon ensimmäisen Isä herätti Poikansa voimansa kautta.

        Kun Jeesus tulee takaisin ja asettaa valtakuntansa, saatte olla satavarmoja, että sapatti astuu jälleen voimaan, niinkuin tosin jo nytkin on Israelissa ja juutalisten keskuudessa.

        Sapatti annettiin vain Israelin kansalle, ei pakanakansoille! -(Psa 147:19-20)!
        Sapatin vietto ei kuulu Kristuksessa vanhurskautetuille uskoville! -(1Tim 1:9-10)!
        Lähimmäisen rakkaus on koko lain täyttymys! -(Room 13:8-10)!
        Uskon kautta vanhurskautunut on irti juutalaisesta laista Kristuksen tähden! -(Room 7:5-6)!
        Laki on "kahle" joka vaatii tekoja, mutta Jumalan armo Kristuksessa on vapautus kahleista! -(Gal 3:13-14)!
        Jos olet juutalainen, niin silloin toki tulee noudattaa VT,n juutalaista lakia!
        Jos olet Jeesuksessa vanhurskautettu Kristitty, niin silloin olet täydellisesti vapaa juutalaisista lainkahleista! Sapatti on edelleenkin koko ajan voimassa juutalaisille, mutta ei Kristityille!
        Joka vaeltaa Kristuksen hengessä, on hän silloin "täyttänyt lain"!


        Siunausta ja Kristusvaloa elämääsi! :)

        Terv, mathetes


      • laupiaasta Isästä
        mathetes kirjoitti:

        Sapatti annettiin vain Israelin kansalle, ei pakanakansoille! -(Psa 147:19-20)!
        Sapatin vietto ei kuulu Kristuksessa vanhurskautetuille uskoville! -(1Tim 1:9-10)!
        Lähimmäisen rakkaus on koko lain täyttymys! -(Room 13:8-10)!
        Uskon kautta vanhurskautunut on irti juutalaisesta laista Kristuksen tähden! -(Room 7:5-6)!
        Laki on "kahle" joka vaatii tekoja, mutta Jumalan armo Kristuksessa on vapautus kahleista! -(Gal 3:13-14)!
        Jos olet juutalainen, niin silloin toki tulee noudattaa VT,n juutalaista lakia!
        Jos olet Jeesuksessa vanhurskautettu Kristitty, niin silloin olet täydellisesti vapaa juutalaisista lainkahleista! Sapatti on edelleenkin koko ajan voimassa juutalaisille, mutta ei Kristityille!
        Joka vaeltaa Kristuksen hengessä, on hän silloin "täyttänyt lain"!


        Siunausta ja Kristusvaloa elämääsi! :)

        Terv, mathetes

        pakanakansojen uskolliset Jeesukselle liitetään hengellisen Israelin jaloon öljypuuhun, siinä on sekä juutalaiset ensi ja sitten myös kaikki pakanakansoista. Jeesus on juutalainen ja pelastus on juutalaisista ja myös Mooseksen laki on juutalaisista ja Jumalasta, joka lailla osoittaa, kuka tekee syntiä ja kuka vanhurskautta, laki on siinä vanhurskas ja pyhä ja lahjomaton. Jeesuksessa Hengessään saamme vapauden synnin orjuudesta ja saamme totuudessa pyhittyä kaikessa hyvässä vaelluksessa ja siihen ei liity lainrikkomistakaan, vaikka emme omavanhurskaudessa voi edes vaeltaa Jumalan lain mukaan, koska se ihmisen lihan ja veren heikkouden takia on mahdottomuus, mutta Hengessä voimme täyttää kaiken rakkauden lain ja Mooseksen lain, sillä se on Jumalan ja lähimmäisen rakastamista. Jeesuksessa ei riitä edes Mooseksen lain täyttäminen, vaan joka päivä saamme ottaa ristimme ja ympärileikatuin sydämin uskollisuuden kuuliaisuudessa voimme vaeltaa jopa vihollisiamme rakastaen ja rukoillen puolestaan. Se kaikki on suurta Jumalan armoa ja totuutta Pyhän Hengen teoissa ja voimassa, kun oma turmeltunut luontomme on ristiinnaulittuna ja haudattuna, juuri siihen Jumalan armo Jeesuksen opetuslapsia kasvattaa, hylkäämään pahan ja vaeltamaan hyvän Jumalan lupauksissa ja puhtaudessa ja pyhityksessä.

        Vapaus on myös Jeesuksessa itse valita, mitä Herralta halajaa ja anoo, Herra on hyvä eikä tee mitään, mitä ihminen ei omassa vapaaehtoisuudessaan tahdo seuratessaan Herraansa ja Jumalaansa ja Kuningastaan.


    • Yks-tämmönen

      pitää mielessä se, että Jeesus syntyi ja eli lain alaisena ja toinen asia, että uusi testamentti, uusi liitto alkaa Jeesuksen ristinkuolemasta.

      • Diana-ad-rem

        halveksunnan oppi, ja se ei koskaan ole oikeamielistä, se on syntiä. Se on vääryyden opetusta.

        UT halveksii ja demonisoi juutalaiset. Juutalaiset ovat itsekriittisiä, mistä osoituksena ovat VT:n profeetat.

        UT ei osaa olla itsekriittinen, vaan syyttävä, sormella osoitteleva. Siitä ei seuraa omien vikojen näkeminen,
        ainoastaan toisten vikojen. Seuraus on syyttäminen, syyllistäminen, hylkääminen, eli se kuuluisa omavanhurskaus.


      • Paha muutti ajat

        ei kumonnut eikä poistanut sapattia eikä muitakaan käskyjä.


    • mathetes

      Kirjoitit:
      >>sapattikäskykin on edelleen voimassa.

      • salaisuus...

        Kristus on uskovan "lepo", ei jokin tietty viikonpäivä!

        Siinähän se on ja Aamen !

        Kristus=tietoisuustila ja asema Jumalassa.


      • ihmeellistä

        ///Lue - (Psa 147:19-20 / 1Tim 1:9 / Room 7:6 /Gal 3:1-14)///

        Olen lukenut. Nyt vastaan. Mutta ensiksi esitän pari kysymyksiä. Jumala määräsi sapatin lepopäivänä silloin kuin Hän loi kaikki. Oliko Aadam ja Eeva juutalaiset? Muistakseni, ensimmäinen heprealainen oli Abraham.

        Sitten luepas taas koko Psa 147. Niin Hän ei ole tehnyt yhdellekään PAKANAKANSALLE, ja Hänen oikeuksiansa ne eivät tunne. Halleluja!

        Miten tässä näin kävi? Koska muut ovat pakanoita, ne jotka torjui Jumalan.

        Sitten luepas taas Room 7:6 Tarkoittako sanat: ”me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa” siitä, että nyt voi tehdä ihan mitä vaan?
        Ei, ei sitä se tarkoittaa, niin kuin apostoli Paavalikin itse sanoi seuraavassa tekstissa: Mitä siis sanomme? Onko laki syntiä? Pois se! Mutta syntiä en olisi tullut tuntemaan muuten kuin lain kautta; sillä en minä olisi tiennyt himosta, ellei laki olisi sanonut: "Älä himoitse".
        Jos kerran tämä teksti ei kumoa käskyä numero 10, miten sitten ajattelet, että tämä kumoa käskyn numero 4, eli sapatin?

        Voit vaikka sanoa, että apostoli Paavali sanoi että: Room 14:5-6. Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma.
        Rom 14:6 Joka valikoi päiviä, se valikoi Herran tähden; ja joka syö, se syö Herran tähden, sillä hän kiittää Jumalaa; ja joka ei syö, se on Herran tähden syömättä ja kiittää Jumalaa.

        Mutta kenelle hän näin sanoi? Kenestä hän puhuu? Lue ensimmäinen jae siitä luvusta:
        Room 14:1 HEIKKOUSKOISTA hoivatkaa, rupeamatta väittelemään mielipiteistä.

        Siis, heikkouskoinen roomalainen ei voi ymmärtää kaikki Jumalan totuuden syvyydet ihan heti. Muistapas itseä kun tulit uskoon. Ymmärsitkö kaikki jutut heti? Vai ensiksi piti lukea Raamattu, rukoilla, kysyä Jeesusta mikä on oikein ja mikä on väärin? Jos joku sisko Kristuksessa sanoisi sulle, joka vasta eilen eka kerta kuulit evankeliumia, että olet tosi paha henkilö kun tupakoit, mitä ajattelisit?
        Siitähän Paavali puhuu.


      • ihmeellistä
        ihmeellistä kirjoitti:

        ///Lue - (Psa 147:19-20 / 1Tim 1:9 / Room 7:6 /Gal 3:1-14)///

        Olen lukenut. Nyt vastaan. Mutta ensiksi esitän pari kysymyksiä. Jumala määräsi sapatin lepopäivänä silloin kuin Hän loi kaikki. Oliko Aadam ja Eeva juutalaiset? Muistakseni, ensimmäinen heprealainen oli Abraham.

        Sitten luepas taas koko Psa 147. Niin Hän ei ole tehnyt yhdellekään PAKANAKANSALLE, ja Hänen oikeuksiansa ne eivät tunne. Halleluja!

        Miten tässä näin kävi? Koska muut ovat pakanoita, ne jotka torjui Jumalan.

        Sitten luepas taas Room 7:6 Tarkoittako sanat: ”me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa” siitä, että nyt voi tehdä ihan mitä vaan?
        Ei, ei sitä se tarkoittaa, niin kuin apostoli Paavalikin itse sanoi seuraavassa tekstissa: Mitä siis sanomme? Onko laki syntiä? Pois se! Mutta syntiä en olisi tullut tuntemaan muuten kuin lain kautta; sillä en minä olisi tiennyt himosta, ellei laki olisi sanonut: "Älä himoitse".
        Jos kerran tämä teksti ei kumoa käskyä numero 10, miten sitten ajattelet, että tämä kumoa käskyn numero 4, eli sapatin?

        Voit vaikka sanoa, että apostoli Paavali sanoi että: Room 14:5-6. Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma.
        Rom 14:6 Joka valikoi päiviä, se valikoi Herran tähden; ja joka syö, se syö Herran tähden, sillä hän kiittää Jumalaa; ja joka ei syö, se on Herran tähden syömättä ja kiittää Jumalaa.

        Mutta kenelle hän näin sanoi? Kenestä hän puhuu? Lue ensimmäinen jae siitä luvusta:
        Room 14:1 HEIKKOUSKOISTA hoivatkaa, rupeamatta väittelemään mielipiteistä.

        Siis, heikkouskoinen roomalainen ei voi ymmärtää kaikki Jumalan totuuden syvyydet ihan heti. Muistapas itseä kun tulit uskoon. Ymmärsitkö kaikki jutut heti? Vai ensiksi piti lukea Raamattu, rukoilla, kysyä Jeesusta mikä on oikein ja mikä on väärin? Jos joku sisko Kristuksessa sanoisi sulle, joka vasta eilen eka kerta kuulit evankeliumia, että olet tosi paha henkilö kun tupakoit, mitä ajattelisit?
        Siitähän Paavali puhuu.

        Toinen Raamatun kohta, joka antaa mahdollisuuden saada väärän käsityksen sapatista on seuraava: Kolossalaisille 2:13-17

        Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät Hän teki eläviksi yhdessä Hänen kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki rikokset,
        ja pyyhki pois sen KIRJOITUKSEN SÄÄDÖKSINEEN, joka OLI MEITÄ VASTAAN ja OLI MEIDÄN VASTUSTAJAMME; sen Hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin. Hän riisui aseet hallituksilta ja valloilta ja asetti heidät julkisen häpeän alaisiksi; Hän sai heistä Hänen kauttaan voiton riemun. Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, Älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai SAPATIN johdosta, jotka vain ovat TULEVAISTEN VARJO, mutta ruumis on Kristuksen.

        Esitetään kysymyksiä: mikä on toi ”KIRJOITUKSEN SÄÄDÖKSINEEN” jonka Kristus pyykki pois, ja joka OLI MEITÄ VASTAAN, mikä on toi sapatti, josta sanotaan, että se on TULEVAISTEN VARJO?

        Muista, että apostoli Paavali oli tosi hyvin koulutettu Mooseksen kirjoituksissa, hän käyttää tässä sen kirjoituksen kieltä. Sen takia otetaan sitten vastauksia just sieltä, suoraan Mooseksen kirjoituksista.

        Viides Mooseksen kirja 31:24-26 Ja kun Mooses oli kirjoittanut kirjaan tämän lain sanat, alusta loppuun asti, käski hän leeviläisiä, jotka kantoivat Herran liitonarkkia, sanoen:
        "Ottakaa tämä lain kirja ja pankaa se Herran, teidän Jumalanne, LIITONARKIN SIVULLE, olemaan siellä TODISTAJANA SINUA VASTAAN

        Siis tässä on joku laki, joka on LIITONARKIN SIVULLA, ja joka ”ON TODISTAJANA SINUA VASTAAN”. Tässä ei puhuta 10 käskyistä jotka Jumala omalla Sormella kirjotti kivitauluihin, ja joilla on käsky Jumalan sapatista, kuten muistat kivitaulut ovat ARKIN SISÄLLÄ. Se on tosi tärkeä ymmärtää. Jos luetaan tarkasti mistä siinä puhutaan, tulee selvää, että tässä puhutaan just siitä laista joka on TULEVAISTEN VARJO, joka viittasi ihmiset joko Kristuksen uhriin tai loppuaikoihin. Tässä puhutaan seremoniallisesta laista, niin kuin esimerkiski lampaiden uhrit, jotka merkitsi tulevaa Jeesusta, ja Hänen uhria meidän puolesta.
        Ok, kun kerran tässä tekstissa puhutaan seremoniallisesta laista, sitten tulee kysymys, oliko juutalaisilla SEREMONIALLINEN SAPATTI? Vastaus on JOO, oli, ja monta. Otetaan yksi esimerkki:

        Kolmas Moosesken kirja 23:26-32
        Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:
        "Tämän seitsemännen kuun KYMMENENTENÄ PÄIVÄNÄ on sovituspäivä; pitäkää silloin pyhä kokous, kurittakaa itseänne paastolla ja tuokaa Herralle uhri.
        Älkää toimittako yhtäkään askaretta sinä päivänä, sillä se on sovituspäivä, jolloin teille toimitetaan sovitus Herran, teidän Jumalanne, edessä. Sillä jokainen, joka ei sinä päivänä kurita itseänsä paastolla, hävitettäköön kansastansa. Ja jokaisen, joka sinä päivänä toimittaa jotakin askaretta, minä hävitän hänen kansastansa. Älkää silloin yhtäkään askaretta toimittako. Se olkoon teille ikuinen säädös sukupolvesta sukupolveen, missä asuttekin. Se on oleva teille LEVON PÄIVÄ (ALKUPERÄISESSÄ TEKSTISSA SANOTAAN ”SHABBAT” ELI SAPATTI), kurittakaa itseänne paastolla. Kuukauden yhdeksäntenä päivänä illalla, illasta iltaan, pitäkää tämä sapatti."

        Siis, kuten näet, seitsemännen kuun KYMMENENTENÄ PÄIVÄ voi olla mikä tahansa päivä. Just sellaisista seremonialisista sapateista puhutaan tässä kirjeessä Kolossalaisille 2:13-17.
        Sen lisääksi Mooses itse erottaa Jumalan sapatti seremoniallisista sapateista. Samassa luvussa lukee:

        Kolmas Mooseksen kirja 23:37-38 Nämä ovat Herran juhla-ajat, joiksi teidän on kuulutettava pyhät kokoukset, tuodaksenne Herralle uhreja: polttouhreja ja ruokauhreja, teurasuhreja ja juomauhreja, kunakin päivänä sen päivän uhrit; ja SITÄPAITSI HERRAN SAPATIT ja teidän muut lahjanne ja kaikki lupausuhrinne ja kaikki vapaaehtoiset uhrinne, joita te Herralle annatte.


      • ihmeellistä
        ihmeellistä kirjoitti:

        Toinen Raamatun kohta, joka antaa mahdollisuuden saada väärän käsityksen sapatista on seuraava: Kolossalaisille 2:13-17

        Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät Hän teki eläviksi yhdessä Hänen kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki rikokset,
        ja pyyhki pois sen KIRJOITUKSEN SÄÄDÖKSINEEN, joka OLI MEITÄ VASTAAN ja OLI MEIDÄN VASTUSTAJAMME; sen Hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin. Hän riisui aseet hallituksilta ja valloilta ja asetti heidät julkisen häpeän alaisiksi; Hän sai heistä Hänen kauttaan voiton riemun. Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, Älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai SAPATIN johdosta, jotka vain ovat TULEVAISTEN VARJO, mutta ruumis on Kristuksen.

        Esitetään kysymyksiä: mikä on toi ”KIRJOITUKSEN SÄÄDÖKSINEEN” jonka Kristus pyykki pois, ja joka OLI MEITÄ VASTAAN, mikä on toi sapatti, josta sanotaan, että se on TULEVAISTEN VARJO?

        Muista, että apostoli Paavali oli tosi hyvin koulutettu Mooseksen kirjoituksissa, hän käyttää tässä sen kirjoituksen kieltä. Sen takia otetaan sitten vastauksia just sieltä, suoraan Mooseksen kirjoituksista.

        Viides Mooseksen kirja 31:24-26 Ja kun Mooses oli kirjoittanut kirjaan tämän lain sanat, alusta loppuun asti, käski hän leeviläisiä, jotka kantoivat Herran liitonarkkia, sanoen:
        "Ottakaa tämä lain kirja ja pankaa se Herran, teidän Jumalanne, LIITONARKIN SIVULLE, olemaan siellä TODISTAJANA SINUA VASTAAN

        Siis tässä on joku laki, joka on LIITONARKIN SIVULLA, ja joka ”ON TODISTAJANA SINUA VASTAAN”. Tässä ei puhuta 10 käskyistä jotka Jumala omalla Sormella kirjotti kivitauluihin, ja joilla on käsky Jumalan sapatista, kuten muistat kivitaulut ovat ARKIN SISÄLLÄ. Se on tosi tärkeä ymmärtää. Jos luetaan tarkasti mistä siinä puhutaan, tulee selvää, että tässä puhutaan just siitä laista joka on TULEVAISTEN VARJO, joka viittasi ihmiset joko Kristuksen uhriin tai loppuaikoihin. Tässä puhutaan seremoniallisesta laista, niin kuin esimerkiski lampaiden uhrit, jotka merkitsi tulevaa Jeesusta, ja Hänen uhria meidän puolesta.
        Ok, kun kerran tässä tekstissa puhutaan seremoniallisesta laista, sitten tulee kysymys, oliko juutalaisilla SEREMONIALLINEN SAPATTI? Vastaus on JOO, oli, ja monta. Otetaan yksi esimerkki:

        Kolmas Moosesken kirja 23:26-32
        Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:
        "Tämän seitsemännen kuun KYMMENENTENÄ PÄIVÄNÄ on sovituspäivä; pitäkää silloin pyhä kokous, kurittakaa itseänne paastolla ja tuokaa Herralle uhri.
        Älkää toimittako yhtäkään askaretta sinä päivänä, sillä se on sovituspäivä, jolloin teille toimitetaan sovitus Herran, teidän Jumalanne, edessä. Sillä jokainen, joka ei sinä päivänä kurita itseänsä paastolla, hävitettäköön kansastansa. Ja jokaisen, joka sinä päivänä toimittaa jotakin askaretta, minä hävitän hänen kansastansa. Älkää silloin yhtäkään askaretta toimittako. Se olkoon teille ikuinen säädös sukupolvesta sukupolveen, missä asuttekin. Se on oleva teille LEVON PÄIVÄ (ALKUPERÄISESSÄ TEKSTISSA SANOTAAN ”SHABBAT” ELI SAPATTI), kurittakaa itseänne paastolla. Kuukauden yhdeksäntenä päivänä illalla, illasta iltaan, pitäkää tämä sapatti."

        Siis, kuten näet, seitsemännen kuun KYMMENENTENÄ PÄIVÄ voi olla mikä tahansa päivä. Just sellaisista seremonialisista sapateista puhutaan tässä kirjeessä Kolossalaisille 2:13-17.
        Sen lisääksi Mooses itse erottaa Jumalan sapatti seremoniallisista sapateista. Samassa luvussa lukee:

        Kolmas Mooseksen kirja 23:37-38 Nämä ovat Herran juhla-ajat, joiksi teidän on kuulutettava pyhät kokoukset, tuodaksenne Herralle uhreja: polttouhreja ja ruokauhreja, teurasuhreja ja juomauhreja, kunakin päivänä sen päivän uhrit; ja SITÄPAITSI HERRAN SAPATIT ja teidän muut lahjanne ja kaikki lupausuhrinne ja kaikki vapaaehtoiset uhrinne, joita te Herralle annatte.

        Ja vielä toinen kohta Raamatussa, jonka itse esitit luettavaksi:


        Gal 4:9-11
        Nyt sitävastoin, kun olette tulleet tuntemaan Jumalan ja, mikä enemmän on, kun Jumala tuntee teidät, kuinka te jälleen käännytte noiden heikkojen ja köyhien alkeisvoimien puoleen, joiden orjiksi taas uudestaan tahdotte tulla? Te otatte vaarin päivistä ja kuukausista ja juhla-ajoista ja vuosista. Minä pelkään teidän tähtenne, että olen ehkä turhaan teistä vaivaa nähnyt.

        Esitetään taas kysymys: kenelle Paavali puhuu?
        Vastaus: pakanoille, jotka ei koskaan viettänyt sapattia. Huomaa, että Paavali ei puhu juutalaisille, jotka palasi ”Jumalan armosta” viettämään sapattiä. Paavali puhuu pakanoille. Ja pakanoilla on paaaaaljon ”hengellisiä” juhlia :) ja ne palasi viettämään niitä. Sen takia Paavali sanoo: kuinka te jälleen käännytte noiden heikkojen ja köyhien alkeisvoimien puoleen, joiden orjiksi taas uudestaan tahdotte tulla


        Tuleeko vielä kysyttävä? :)

        Jumalan siunausta.


    • Threemoles

      Me oikein uskovat ihmiset, lepäämme Kristuksessa silloin kun väsyttää. Emme huoli avuksi kelloa, emmekä kalenteria. Emme ole siis orjia. Näin on Luojamme, taivaallinen Isä hyväksi nähnyt, asettaen yhden rakkaan Poikansa meille kaikille esikuvaksi ja esimerkiksi sekä mielemme valoksi.
      Mutta ainahan tietenkin löytyy heitä jotka Jumalaamme, Luojamme vihaavat, eivätkä halua olla uusia luomuksia maan päällä ollenkaan.

      • ihmeellistä

        Itsehän sanoit, että Jeesus antoi mallin miten tulee viettää sapattiф. Sapattina Jeesus teki Jumalan teot, puhui ihmiselle Jumalan valtakunnasta ja paransi sairaita, antoi Elävän Leivän ihmiselle niin, että ne pelastuisivat ottamalla Jeesuksen vastaan. Jeesus ei vastustanut Moosaksen lakia, Hän vastusti ihmisten lakia, jotka pani oman käskyn Jumalan käskyn päälle. Sen takia Jeesus itse sanoi "Miksi te itse rikotte Jumalan käskyn perinnäissääntönne tähden?
        Vai ajatteletko, että Jumalan kirjoittamaa 10 käskyä on ihmisten perinnäissääntö?

        Haluatko sanoa, että rakastat Jeesusta rikkomalla Hänen omia käskyjä?

        Miksi sanot, että ne, jotka rakastavat Jumala julistamalla Hänen armoa syntisille ja pyhittämällä Hänen käskyä, ne samaan aikaan vihaavat Jumalaa? Onko Jumala synnin Jumala? Pois se!
        Hänen veressä on voima antamaan anteeksi, mutta tarkoittako se, että meidän pitää TARKOITUKSELLA omilla teoilla yhä uudestaan ristiinnaulita Jeesuksen?

        Katsopas tarkkaan itse, miten rakastat Jumalaamme, Vapahtajaamme, ettei käy niin kuin Jeesuskin sanoi: Johannes 16:2 ” tulee sekin aika, jolloin jokainen, joka surmaa jonkun teistä, luulee toimittavansa pyhän palveluksen Jumalalle”


      • Threemoles
        ihmeellistä kirjoitti:

        Itsehän sanoit, että Jeesus antoi mallin miten tulee viettää sapattiф. Sapattina Jeesus teki Jumalan teot, puhui ihmiselle Jumalan valtakunnasta ja paransi sairaita, antoi Elävän Leivän ihmiselle niin, että ne pelastuisivat ottamalla Jeesuksen vastaan. Jeesus ei vastustanut Moosaksen lakia, Hän vastusti ihmisten lakia, jotka pani oman käskyn Jumalan käskyn päälle. Sen takia Jeesus itse sanoi "Miksi te itse rikotte Jumalan käskyn perinnäissääntönne tähden?
        Vai ajatteletko, että Jumalan kirjoittamaa 10 käskyä on ihmisten perinnäissääntö?

        Haluatko sanoa, että rakastat Jeesusta rikkomalla Hänen omia käskyjä?

        Miksi sanot, että ne, jotka rakastavat Jumala julistamalla Hänen armoa syntisille ja pyhittämällä Hänen käskyä, ne samaan aikaan vihaavat Jumalaa? Onko Jumala synnin Jumala? Pois se!
        Hänen veressä on voima antamaan anteeksi, mutta tarkoittako se, että meidän pitää TARKOITUKSELLA omilla teoilla yhä uudestaan ristiinnaulita Jeesuksen?

        Katsopas tarkkaan itse, miten rakastat Jumalaamme, Vapahtajaamme, ettei käy niin kuin Jeesuskin sanoi: Johannes 16:2 ” tulee sekin aika, jolloin jokainen, joka surmaa jonkun teistä, luulee toimittavansa pyhän palveluksen Jumalalle”

        Kristus kyllä sanoi että ihminen on sapatin herra eikä toiste päin. Ja näin itse kukin saa levätä juuri silloin kun sen kokee välttämättömäksi itselleen tai läheisilleen tai kotieläimilleen. Rakkaus on siis se joka peittää jopa syntien paljouden! Ja se joka paljon kykenee antamaan se myös on paljon saava. Eikä kenenkään tarvitse olla kellon tai kalenterin orja enää, sillä juuri siitä meidät Kristus vapautti, elämään tätä elämää jonka Luoja, taivaallinen Isä loi omaksi ilokseen, eikä suinkaan kenenkään taakaksi, ei edes itselleen. Hän on se joka päättää määrää, ei ihmiset, ei kuolleeet eikä syntymättömät. Voi niitä jotka eivät osaa tai kykene rakastamaan, ei ole helppo heidän seistä viimeisellä tuomiolla ilman Puolustajaa kaikkivaltiaan taivaallisen Isän edessä.


      • ihmeellistä
        Threemoles kirjoitti:

        Kristus kyllä sanoi että ihminen on sapatin herra eikä toiste päin. Ja näin itse kukin saa levätä juuri silloin kun sen kokee välttämättömäksi itselleen tai läheisilleen tai kotieläimilleen. Rakkaus on siis se joka peittää jopa syntien paljouden! Ja se joka paljon kykenee antamaan se myös on paljon saava. Eikä kenenkään tarvitse olla kellon tai kalenterin orja enää, sillä juuri siitä meidät Kristus vapautti, elämään tätä elämää jonka Luoja, taivaallinen Isä loi omaksi ilokseen, eikä suinkaan kenenkään taakaksi, ei edes itselleen. Hän on se joka päättää määrää, ei ihmiset, ei kuolleeet eikä syntymättömät. Voi niitä jotka eivät osaa tai kykene rakastamaan, ei ole helppo heidän seistä viimeisellä tuomiolla ilman Puolustajaa kaikkivaltiaan taivaallisen Isän edessä.

        Jesajakin sanoi 30:18

        ... Herra vain odottaa, että voisi olla teille armollinen, hän nousee armahtamaan teitä.
        HERRA ON OIKEUDEN JUMALA. Autuaita ne, jotka häntä odottavat!

        Siis, tarkoitatko, että Jumala kumosi oikeuden?


      • ihmeellistä
        ihmeellistä kirjoitti:

        Jesajakin sanoi 30:18

        ... Herra vain odottaa, että voisi olla teille armollinen, hän nousee armahtamaan teitä.
        HERRA ON OIKEUDEN JUMALA. Autuaita ne, jotka häntä odottavat!

        Siis, tarkoitatko, että Jumala kumosi oikeuden?

        Paavalikin sanoi:

        Room 15:13 TOIVON JUMALA täyttäköön ilolla ja rauhalla teidät, jotka uskotte, niin että teillä Pyhän Hengen voimasta olisi runsas toivo.

        Kun kerran Jumala on toivon Jumala, ja Herra on sapatin Herra,

        Tarkoittako se että, nyt me ei tarvita sapattia, eikä toivoa?


      • Threemoles
        ihmeellistä kirjoitti:

        Jesajakin sanoi 30:18

        ... Herra vain odottaa, että voisi olla teille armollinen, hän nousee armahtamaan teitä.
        HERRA ON OIKEUDEN JUMALA. Autuaita ne, jotka häntä odottavat!

        Siis, tarkoitatko, että Jumala kumosi oikeuden?

        En, vaan sitä, jotta Luojamme, taivaallinen Isä voi tehdä sitä jota huvittaa, kysymättä sinulta siihen lupaa!


    • Lakia ei ole hylätty

      Ja Mestari Rabbuuni. Pakanoiden apostolina, Jeesuksen valinnan ja tahdon mukaan ymmärtäkää, mitä Paavali tahtoo sanoa kaikille pakanakansoista pelastuneille, Jumalan Israelista:

      "Minä sanon siis: ei kaiketi Jumala ole hyljännyt kansaansa? Pois se! Sillä olenhan minäkin israelilainen, Aabrahamin siementä, Benjaminin sukukuntaa. Ei Jumala ole hyljännyt kansaansa, jonka hän on edeltätuntenut. ... Vaan heidän lankeemuksensa kautta tuli pelastus pakanoille, että he itse syttyisivät kiivauteen. Mutta jos heidän lankeemuksensa on maailmalle rikkaudeksi ja heidän vajautensa pakanoille rikkaudeksi, kuinka paljoa enemmän heidän täyteytensä! Teille, pakanoille, minä sanon: Koska olen pakanain apostoli, pidän minä virkaani kunniassa, sytyttääkseni, jos mahdollista, kiivauteen niitä, jotka ovat minun heimolaisiani, ja pelastaakseni edes muutamia heistä. Sillä jos heidän hylkäämisensä on maailmalle sovitukseksi, mitä heidän armoihin-ottamisensa on muuta kuin elämä kuolleista? Mutta jos uutisleipä on pyhä, niin on myös koko taikina, ja jos juuri on pyhä, niin ovat myös oksat. Mutta jos muutamat oksista ovat taitetut pois ja sinä, joka olet metsäöljypuu, olet oksastettu oikeiden oksien joukkoon ja olet päässyt niiden kanssa osalliseksi öljypuun mehevästä juuresta, niin älä ylpeile oksien rinnalla; mutta jos ylpeilet, niin et sinä kuitenkaan kannata juurta, vaan juuri kannattaa sinua. Sinä kaiketi sanonet: "Ne oksat taitettiin pois, että minut oksastettaisiin." Oikein; epäuskonsa tähden ne taitettiin pois, mutta sinä pysyt uskosi kautta. Älä ole ylpeä, vaan pelkää. Sillä jos Jumala ei ole säästänyt luonnollisia oksia, ei hän ole säästävä sinuakaan. Katso siis Jumalan hyvyyttä ja ankaruutta: Jumalan ankaruutta langenneita kohtaan, mutta hänen hyvyyttänsä sinua kohtaan, jos hänen hyvyydessänsä pysyt; muutoin sinutkin hakataan pois. Mutta nuo toisetkin, jos eivät jää epäuskoonsa, tulevat oksastettaviksi, sillä Jumala on voimallinen oksastamaan ne jälleen. Sillä jos sinä olet leikattu luonnollisesta metsäöljypuusta ja vasten luontoa oksastettu jaloon öljypuuhun, kuinka paljoa ennemmin nämä luonnolliset oksat tulevat oksastettaviksi omaan öljypuuhunsa! Sillä minä en tahdo, veljet - ettette olisi oman viisautenne varassa - pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus - hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut, ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista. Ja tämä on oleva minun liittoni heidän kanssaan, kun minä otan pois heidän syntinsä." Evankeliumin kannalta he kyllä ovat vihollisia teidän tähtenne, mutta valinnan kannalta he ovat rakastettuja isien tähden. Sillä ei Jumala armolahjojansa ja kutsumistansa kadu. Samoin kuin te ennen olitte Jumalalle tottelemattomia, mutta nyt olette saaneet laupeuden näiden tottelemattomuuden kautta, samoin nämäkin nyt ovat olleet tottelemattomia, että myös he teille tulleen armahtamisen kautta nyt saisivat laupeuden. Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi. Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä! Sillä kuka on tuntenut Herran mielen? Tai kuka on ollut hänen neuvonantajansa? Tai kuka on ensin antanut hänelle jotakin, joka olisi tälle korvattava? Sillä hänestä ja hänen kauttansa ja häneen on kaikki; hänelle kunnia iankaikkisesti! Amen.

      Varokaa ylpeilemästä ja eksymästä, niinkuin monet ovat langenneet korvausteologiaan väittäessään Jumalan hylänneen Israelin ja juutalaiset. Herra on uskollinen vaikka juutalaiset olisivat uskottomia, sillä on antanut lupaukset patriarkoille ja autuaat ne, jotka uskovat ja pelastuvat ja tuntevat Herran ja Vapahtajan, juutalaisen niinkuin pyhät kirjoituksensakin. Älkää eksykö, siunatkaa Israelia ja rakastakaa kaikkia, sillä armosta olemme pelastettuja emmen itsemme kautta vaan Hyvän Paimenen, joka ensisijaisesti rakastaa omaa kansaansa, ensin juutalaisia ja sitten kaikista kansoista."

      • Varokaa laittomuutta

        Ja Jeesus palasi Hengen voimassa Galileaan; ja sanoma hänestä levisi kaikkiin ympärillä oleviin seutuihin. Ja hän opetti heidän synagoogissaan, ja kaikki ylistivät häntä. Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan. Niin hänelle annettiin profeetta Esaiaan kirja, ja kun hän avasi kirjan, löysi hän sen paikan, jossa oli kirjoitettuna: "Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille; hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen, saarnaamaan Herran otollista vuotta." Ja käärittyään kirjan kokoon hän antoi sen palvelijalle ja istuutui; ja kaikkien synagoogassa olevien silmät olivat häneen kiinnitetyt. Niin hän rupesi puhumaan heille: "Tänä päivänä tämä kirjoitus on käynyt toteen teidän korvainne kuullen." Ja kaikki lausuivat hänestä hyvän todistuksen ja ihmettelivät niitä armon sanoja, jotka hänen suustansa lähtivät ...

        Ja apostolien teoista voimme lukea, kuinka Jeesuksen opetuslapset vaelsivat Jeesuksen tahdon mukaan Hengessään:

        "Koska siis Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin mikä olin minä voidakseni estää Jumalaa?" Tämän kuultuansa he rauhoittuivat ja ylistivät Jumalaa sanoen: "Niin on siis Jumala pakanoillekin antanut parannuksen elämäksi". Ne, jotka olivat hajaantuneet sen ahdingon vuoksi, joka oli syntynyt Stefanuksen tähden, vaelsivat ympäri hamaan Foinikiaan ja Kyproon ja Antiokiaan saakka, mutta eivät puhuneet sanaa muille kuin ainoastaan juutalaisille. Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta. Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen."

        "Mutta he vaelsivat Pergestä eteenpäin ja saapuivat Pisidian Antiokiaan; ja he menivät synagoogaan sapatinpäivänä ja istuutuivat. Ja sittenkuin lakia ja profeettoja oli luettu, lähettivät synagoogan esimiehet sanomaan heille: "Miehet, veljet, jos teillä on jokin kehoituksen sana kansalle, niin puhukaa".

        "Ikonionissa he samoin menivät juutalaisten synagoogaan ja puhuivat niin, että suuri joukko sekä juutalaisia että kreikkalaisia uskoi."

        "Mutta veljet lähettivät heti yötä myöten Paavalin ja Silaan Bereaan. Ja kun he olivat saapuneet sinne, menivät he juutalaisten synagoogaan. Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin. Ja monet heistä uskoivat, niin myös useat ylhäiset kreikkalaiset naiset ja miehet."

        "Ja kun Silas ja Timoteus tulivat Makedoniasta, oli Paavali kokonaan antautunut sanan julistamiseen ja todisti juutalaisille, että Jeesus on Kristus."

        "Ja he saapuivat Efesoon; sinne hän jätti heidät. Ja hän meni synagoogaan ja keskusteli juutalaisten kanssa. Ja he pyysivät häntä viipymään kauemmin, mutta hän ei suostunut, vaan sanoi heille jäähyväiset ja lausui: "Minä palaan jälleen teidän tykönne, jos Jumala suo". Ja hän lähti purjehtimaan Efesosta."

        "Ja hän meni synagoogaan, ja kolmen kuukauden ajan hän puhui heidän kanssansa rohkeasti ja vakuuttavasti Jumalan valtakunnasta. Mutta kun muutamat paaduttivat itsensä eivätkä uskoneet, vaan puhuivat pahaa Herran tiestä kansan edessä, niin hän meni pois heidän luotaan ja erotti opetuslapset heistä ja piti joka päivä keskusteluja Tyrannuksen koulussa. Ja sitä kesti kaksi vuotta, niin että kaikki Aasian asukkaat, sekä juutalaiset että kreikkalaiset, saivat kuulla Herran sanan."

        Totuus on, että Jeesus ei ole antanut käskyä muuttaa sapatinpäivää lauantaista sunnuntaiksi, vaan laki ja Jumalan säätämykset pysyvät, sillä Herra on sama eilen tänään ja iankaikkisesti, myös laki, jonka Jumala antoi Mooseksen kautta pysyy, samoin Mooses on uskollinen koko Jeesuksen huoneessa ja Ilmestyskirjassa on kirjoitettu: "Ja minä näin ikäänkuin lasisen meren, tulella sekoitetun, ja niiden, jotka olivat saaneet voiton pedosta ja sen kuvasta ja sen nimen luvusta, seisovan sillä lasisella merellä, ja heillä oli Jumalan kanteleet. Ja he veisasivat Mooseksen, Jumalan palvelijan, virttä ja Karitsan virttä, sanoen: "Suuret ja ihmeelliset ovat sinun tekosi, Herra Jumala, Kaikkivaltias; vanhurskaat ja totiset ovat sinun tiesi, sinä kansojen kuningas. Kuka ei pelkäisi, Herra, ja ylistäisi sinun nimeäsi? Sillä sinä yksin olet Pyhä; sillä kaikki kansat tulevat ja kumartavat sinua, koska sinun vanhurskaat tuomiosi ovat julki tulleet."

        Peto sotii niitä vastaan, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen todistuksen, koska tuntevat ja elävät Jumalan tahdossa ja Pyhän Hengen siunauksessa.


      • salaisuus...

        ole hylätty eikä kumotty vaan se on täytetty.

        Ymmärrättekö tämän : Kun Kristus on minussa niin täytän koko lain. Ja Aamen. Kristus minussa elää lain mukaan ja toteuttaa Jumalan Isän tahtoa kaikessa. Olen kuollut pois itsestäni. Jumala elää ja asuu minussa täydellisenä. Olemiseni Jumalassa on Hänestä ei minusta. Vapauteen Kristus vapautti temppelinsä missä Hän itse asuu Pyhän Henkensä kautta. Olen Jumalan poika ja Kristus ihminen. Isä ja minä olemme yhtä. Eikö olekin yksinkertaista. Sillä lastenkaltaisten on Jumalan valtakunta. Sellainen kuin Jumala on, sellaisia mekin olemme.


      • :)
        salaisuus... kirjoitti:

        ole hylätty eikä kumotty vaan se on täytetty.

        Ymmärrättekö tämän : Kun Kristus on minussa niin täytän koko lain. Ja Aamen. Kristus minussa elää lain mukaan ja toteuttaa Jumalan Isän tahtoa kaikessa. Olen kuollut pois itsestäni. Jumala elää ja asuu minussa täydellisenä. Olemiseni Jumalassa on Hänestä ei minusta. Vapauteen Kristus vapautti temppelinsä missä Hän itse asuu Pyhän Henkensä kautta. Olen Jumalan poika ja Kristus ihminen. Isä ja minä olemme yhtä. Eikö olekin yksinkertaista. Sillä lastenkaltaisten on Jumalan valtakunta. Sellainen kuin Jumala on, sellaisia mekin olemme.

        :)


      • salaisuus...
        :) kirjoitti:

        :)

        niin kaun kuin se kasvattaa meidät Kristuksen luo, Kristukseen.

        24. Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme.
        25. Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia.

        Uskon tuleminen meihin tarkoittaa Persoonaa Kristusta.

        4. Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.

        Uskon kautta ymmärrän että olen kuollut, ja Kristus elää minussa ja ainoastaan Hän on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen joka uskoo häneen. Persoona Kristus asuu meissä ja tayttää lain täydellisesti !

        Tätä ei voi järjellä ymmärtää, ainoastaan sydämmellä. Sillä sydämmen uskolla tullaan vanhurskaaksi. Järki estää uskovia ymmärtämästä Kristuksen heissä asumista.


      • pakanakansoille
        Varokaa laittomuutta kirjoitti:

        Ja Jeesus palasi Hengen voimassa Galileaan; ja sanoma hänestä levisi kaikkiin ympärillä oleviin seutuihin. Ja hän opetti heidän synagoogissaan, ja kaikki ylistivät häntä. Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan. Niin hänelle annettiin profeetta Esaiaan kirja, ja kun hän avasi kirjan, löysi hän sen paikan, jossa oli kirjoitettuna: "Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille; hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen, saarnaamaan Herran otollista vuotta." Ja käärittyään kirjan kokoon hän antoi sen palvelijalle ja istuutui; ja kaikkien synagoogassa olevien silmät olivat häneen kiinnitetyt. Niin hän rupesi puhumaan heille: "Tänä päivänä tämä kirjoitus on käynyt toteen teidän korvainne kuullen." Ja kaikki lausuivat hänestä hyvän todistuksen ja ihmettelivät niitä armon sanoja, jotka hänen suustansa lähtivät ...

        Ja apostolien teoista voimme lukea, kuinka Jeesuksen opetuslapset vaelsivat Jeesuksen tahdon mukaan Hengessään:

        "Koska siis Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin mikä olin minä voidakseni estää Jumalaa?" Tämän kuultuansa he rauhoittuivat ja ylistivät Jumalaa sanoen: "Niin on siis Jumala pakanoillekin antanut parannuksen elämäksi". Ne, jotka olivat hajaantuneet sen ahdingon vuoksi, joka oli syntynyt Stefanuksen tähden, vaelsivat ympäri hamaan Foinikiaan ja Kyproon ja Antiokiaan saakka, mutta eivät puhuneet sanaa muille kuin ainoastaan juutalaisille. Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta. Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen."

        "Mutta he vaelsivat Pergestä eteenpäin ja saapuivat Pisidian Antiokiaan; ja he menivät synagoogaan sapatinpäivänä ja istuutuivat. Ja sittenkuin lakia ja profeettoja oli luettu, lähettivät synagoogan esimiehet sanomaan heille: "Miehet, veljet, jos teillä on jokin kehoituksen sana kansalle, niin puhukaa".

        "Ikonionissa he samoin menivät juutalaisten synagoogaan ja puhuivat niin, että suuri joukko sekä juutalaisia että kreikkalaisia uskoi."

        "Mutta veljet lähettivät heti yötä myöten Paavalin ja Silaan Bereaan. Ja kun he olivat saapuneet sinne, menivät he juutalaisten synagoogaan. Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin. Ja monet heistä uskoivat, niin myös useat ylhäiset kreikkalaiset naiset ja miehet."

        "Ja kun Silas ja Timoteus tulivat Makedoniasta, oli Paavali kokonaan antautunut sanan julistamiseen ja todisti juutalaisille, että Jeesus on Kristus."

        "Ja he saapuivat Efesoon; sinne hän jätti heidät. Ja hän meni synagoogaan ja keskusteli juutalaisten kanssa. Ja he pyysivät häntä viipymään kauemmin, mutta hän ei suostunut, vaan sanoi heille jäähyväiset ja lausui: "Minä palaan jälleen teidän tykönne, jos Jumala suo". Ja hän lähti purjehtimaan Efesosta."

        "Ja hän meni synagoogaan, ja kolmen kuukauden ajan hän puhui heidän kanssansa rohkeasti ja vakuuttavasti Jumalan valtakunnasta. Mutta kun muutamat paaduttivat itsensä eivätkä uskoneet, vaan puhuivat pahaa Herran tiestä kansan edessä, niin hän meni pois heidän luotaan ja erotti opetuslapset heistä ja piti joka päivä keskusteluja Tyrannuksen koulussa. Ja sitä kesti kaksi vuotta, niin että kaikki Aasian asukkaat, sekä juutalaiset että kreikkalaiset, saivat kuulla Herran sanan."

        Totuus on, että Jeesus ei ole antanut käskyä muuttaa sapatinpäivää lauantaista sunnuntaiksi, vaan laki ja Jumalan säätämykset pysyvät, sillä Herra on sama eilen tänään ja iankaikkisesti, myös laki, jonka Jumala antoi Mooseksen kautta pysyy, samoin Mooses on uskollinen koko Jeesuksen huoneessa ja Ilmestyskirjassa on kirjoitettu: "Ja minä näin ikäänkuin lasisen meren, tulella sekoitetun, ja niiden, jotka olivat saaneet voiton pedosta ja sen kuvasta ja sen nimen luvusta, seisovan sillä lasisella merellä, ja heillä oli Jumalan kanteleet. Ja he veisasivat Mooseksen, Jumalan palvelijan, virttä ja Karitsan virttä, sanoen: "Suuret ja ihmeelliset ovat sinun tekosi, Herra Jumala, Kaikkivaltias; vanhurskaat ja totiset ovat sinun tiesi, sinä kansojen kuningas. Kuka ei pelkäisi, Herra, ja ylistäisi sinun nimeäsi? Sillä sinä yksin olet Pyhä; sillä kaikki kansat tulevat ja kumartavat sinua, koska sinun vanhurskaat tuomiosi ovat julki tulleet."

        Peto sotii niitä vastaan, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen todistuksen, koska tuntevat ja elävät Jumalan tahdossa ja Pyhän Hengen siunauksessa.

        Herran Jeesuksen apostolien ja opetuslasten osalta on myös esille tuotu: "Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät: että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin."

        Tämänkin jälkeen Ilmestyskirjan kautta Isä Jumala antoi Poikansa Jeesuksen kautta tiedoksi seitsemälle seurakunnalle kirjeensä, joissa on myös Isän Jumalan tahtoa esitetty erilaisille seurakunnille, mikä niistä vaikuttaa pelastukseen, kun parannukseen kehotetaan, kannattaa itsekunkin rukouksessa Jeesuksen nimessä ja Pyhän Hengen opettamana pyrkiä ymmärtämään ja sen mukaan tekemään, vain Jumala voi ihmisen pelastaa, vaikka meitä myös parannukseen kehotetaankin.


      • tutkikaa tahtoaan
        pakanakansoille kirjoitti:

        Herran Jeesuksen apostolien ja opetuslasten osalta on myös esille tuotu: "Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät: että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin."

        Tämänkin jälkeen Ilmestyskirjan kautta Isä Jumala antoi Poikansa Jeesuksen kautta tiedoksi seitsemälle seurakunnalle kirjeensä, joissa on myös Isän Jumalan tahtoa esitetty erilaisille seurakunnille, mikä niistä vaikuttaa pelastukseen, kun parannukseen kehotetaan, kannattaa itsekunkin rukouksessa Jeesuksen nimessä ja Pyhän Hengen opettamana pyrkiä ymmärtämään ja sen mukaan tekemään, vain Jumala voi ihmisen pelastaa, vaikka meitä myös parannukseen kehotetaankin.

        > kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta.

        Tärkeää on jokaisen ymmärtää, että ihmisten ei ole hyvä muuttaa Jeesuksen ja Jumalan opetuksia, sillä saa sitä mitä kylvää ja mitataan siten kuin itse mittaa. Jos muutat käskyn rikottavaksi, muutut itse laittomaksi. Jumala tahtoo, että ihmiset uudistuvat ja muuttuvat hänen sanansa mukaan, eikä niinkuin väärät opettajat opettavat vesittäen Jumalan pyhiä oppeja, sillä saattavat itselleen ja niiden mukaan tekijöille perikadon, koska eksyvät, tietysti yksin Jumala tietää, mikä ja miten tuomiot aikaansaa ja myös Herra maksaa kullekkin hänen tekojensa mukaan.

        Mielenkiintoinen on kysymys, kuinka pakanakansoille Jeesukseen uskoville sitten tulisi opettaa Jeesuksen vuorisaarnasta ja kaikista muistakin. Uskoisin tämän riippuvan siitä, mitä ihminen tahtoo Jeesukselta ja Jumalalta ja kuinka ymmärtää sanomansa. Kaikki on luvallista, mutta ei kaikki ole hyödyllistä ja voi olla myös vahingollista.

        Kun pedon merkki tulee, niin tietäköön jokainen, että yksikään Jeesukseen uskova ei voi sitä ottaa menemättä tulijärveen kirjoitusten mukaan. Samoin jokainen merkkiä ottamaton Jeesuksen valtakunnan tähden on saava Isältä Jumalalta palkan ja osan autuutettujen joukossa. Amen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

      Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      83
      4503
    2. Olit ihan

      Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      26
      3304
    3. Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?

      Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt
      Maailman menoa
      41
      2926
    4. Kaipaamasi miehen nimi?

      Ja maakunta tai kaupunki?
      Ikävä
      18
      2857
    5. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

      "Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      117
      2747
    6. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

      Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      44
      2617
    7. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

      se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      17
      2559
    8. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

      Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      113
      2295
    9. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

      TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2105
    10. Vornanen ja oulainen

      Voi voi Ville mihin sekaannuit🥶
      Oulainen
      7
      1751
    Aihe