Onko kirjavinkkejä?

Kössönöm

53

522

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

kuin Huckleberry Finnin seikkailut joskus kauan sitten.

Mitäs tässä nyt osaisi suositella. Olen juuri aloittanut Kari Hotakaisen kirjaa Ihmisen osa, joten en voi siitä vielä sen tarkempaa sanoa, mutta alku on ainakin mielenkiintoinen.

• Kössönöm

sai tuosta Runeberg-palkinnon. Pitänee lukea. En ole lukenut muita kuin Juoksuhaudantien. Vaikka täytyy sanoa, että parhaimmillaan hän on ollut mielestäni kolumnistina. Lyhyttä tiivistettyä ironiaa.

Ajattelin kuitenkin enemmänkin sellaista kertomakirjallisuutta, jossa olisi uskontokritiikkiä. Hitchensit ja kumppanit on tullut jo luettua tietokirjallisuuden puolelta. Ei tietenkään kaikkia, mutta olisi kiva laajentaa proosan puolelle.

• Kössönöm kirjoitti:

sai tuosta Runeberg-palkinnon. Pitänee lukea. En ole lukenut muita kuin Juoksuhaudantien. Vaikka täytyy sanoa, että parhaimmillaan hän on ollut mielestäni kolumnistina. Lyhyttä tiivistettyä ironiaa.

Ajattelin kuitenkin enemmänkin sellaista kertomakirjallisuutta, jossa olisi uskontokritiikkiä. Hitchensit ja kumppanit on tullut jo luettua tietokirjallisuuden puolelta. Ei tietenkään kaikkia, mutta olisi kiva laajentaa proosan puolelle.

Oletko lukenut Kari Enqvistin viime vuonna julkaiseman kirjan "Kuoleman ja unohtamisen aikakirjat"? Itse en ole tähän tutustunut, mutta olen kuullut että se sisältäisi uskontokritiikkiä. Tosin se ei taida olla kertomakirjallisuutta, vaan pikemminkin tietokirjallisuutta.

http://www.hs.fi/kirjat/artikkeli/Lohduttaa kun fyysikko ei lupaa mitään/HS20091224SI1KU01gho

• Kössönöm
        Whitewash kirjoitti:

Oletko lukenut Kari Enqvistin viime vuonna julkaiseman kirjan "Kuoleman ja unohtamisen aikakirjat"? Itse en ole tähän tutustunut, mutta olen kuullut että se sisältäisi uskontokritiikkiä. Tosin se ei taida olla kertomakirjallisuutta, vaan pikemminkin tietokirjallisuutta.

http://www.hs.fi/kirjat/artikkeli/Lohduttaa kun fyysikko ei lupaa mitään/HS20091224SI1KU01gho

Minulla on se. Ostin itselleni joululahjaksi. En ole vielä kokonaan lukenut, mutta aika tiukkaa tekstiä, joskin paikoitellen hyvinkin runollista.

Jotain hauskaa ja älykästä tässä kaipailen.

• Kössönöm kirjoitti:

Minulla on se. Ostin itselleni joululahjaksi. En ole vielä kokonaan lukenut, mutta aika tiukkaa tekstiä, joskin paikoitellen hyvinkin runollista.

Jotain hauskaa ja älykästä tässä kaipailen.

Dirk Gentlyn holistinen etsivätoimisto - Douglas Adams.

Vaatii aika paljon keskittymistä, jos aikoo pysyä kärryillä, mitä kirjassa tapahtuu. No, ainakaan kirjan etsivää ei voi syyttää siitä, että hän ei ottaisi kaikkia mahdollisuuksia huomioon.

• Kössönöm
        ertert kirjoitti:

Vaatii aika paljon keskittymistä, jos aikoo pysyä kärryillä, mitä kirjassa tapahtuu. No, ainakaan kirjan etsivää ei voi syyttää siitä, että hän ei ottaisi kaikkia mahdollisuuksia huomioon.

Maanantaina haen uuden kirjastokortin (varastetun tilalle) ja lainaan repullisen kirjoja. Olen muinoin lukenut Linnunradan käsikirjan, mutta en muita juttuja Adamsilta.

• Kas, minulla myös menossa Ihmisen osa. Alku ainakin vaikuttaa tarkkanäköiseltä ja nokkelalta niin kuin Hotakaisella aina, lisäksi yhtäaikaa hauska ja vähän masentava.

Aloin kesällä Twainin Matkakirjeitä maasta. Se kuulosti lupaavalta, mutta puolessa välissä loppui mielenkiinto kun vitsi oli jo kulunut loppuun muutaman sivun jälkeen. Mutta se taisi ollakin postuumisti julkaistu, eikä ehkä riittävästi editoitu.

Muita kirjavinkkejä:

Jos kaipaa vähän ravisuttavampaa, ja ehkä myös raskaampaa lukukokemusta, niin kannattaa kokeilla Jonathan Littellin "Hyväntahtoiset" -kirjaa. (Ei liity kyllä varsinaisesti ateismiin, vaan natsismiin - joka lienee joidenkin mielestä vähä sama asia...) :)

Faktapuolelta: Taisin täällä aiemminkin mainostaa myös Enqvistin ja jonkun muun yhdessä tekemää kirjaa "Tyhjästä syntynyt". Vähän vanhempi jo, mutta selitti kvanttifysiikkaa ja maailmankaikkeuden syntyhetkiä erittäin mielenkiintoisesti. Tylsät kohdat voi hyppiä yli, lopussa on kaikkein mielenkiintoisimmat asiat.

• ertert kirjoitti:

Eikös juuri siinä ollut se sohva juuttuneena portaikkoon? Sitä on tullut muisteltua hyvinkin taajaan erilaisissa tavaraoiden kanniskeluun liittyvissä tilanteissa... :D

• Schlechterwisser kirjoitti:

Eikös juuri siinä ollut se sohva juuttuneena portaikkoon? Sitä on tullut muisteltua hyvinkin taajaan erilaisissa tavaraoiden kanniskeluun liittyvissä tilanteissa... :D

Juuri siinähän se ja robottimunkki ja... Kun luin kirjan ensimmäisen kerran, se tuntui aika sekavalta, mutta kun siihen keskittyy, on se ehkä maailman paras dekkaritarina.

• Sisältää myös kiinnostavia ajatuksia.

• Kössönöm

ainakin tuosta katkelmasta päätellen. Kirjoitettu jo 1909.

• ...

vähän vaikea mennä suosittelemaan mitään tietämättä kirja makuasi

• Kössönöm

Jotain hauskaa, tai traagista, miten vaan. Jännitystäkin saa olla, kunhan vaan on oivaltavasti kirjoitettu.

Luen kyllä kaikenlaisia kirjoja, mutta nyt ei oikein dekkarikaan iske, paitsi jos se on hauska.

Kirjailijoita joista pidän (muita kuin tietokirjailijoita):

Mankell, Brink, Huovinen, Márguez...

• ...
        Kössönöm kirjoitti:

Jotain hauskaa, tai traagista, miten vaan. Jännitystäkin saa olla, kunhan vaan on oivaltavasti kirjoitettu.

Luen kyllä kaikenlaisia kirjoja, mutta nyt ei oikein dekkarikaan iske, paitsi jos se on hauska.

Kirjailijoita joista pidän (muita kuin tietokirjailijoita):

Mankell, Brink, Huovinen, Márguez...

Stranger in a Strange Land
        Robert A. Heinlein

• Kössönöm
        ... kirjoitti:

Stranger in a Strange Land
        Robert A. Heinlein

Harmillista. En ole juurikaan scifiä lukenut, mutta ehkäpä olen jäänyt paljosta paitsi.

• ...
        Kössönöm kirjoitti:

Harmillista. En ole juurikaan scifiä lukenut, mutta ehkäpä olen jäänyt paljosta paitsi.

jos asut pääkaupunkiseudulla näkyy löytyvän

Kirjasto Omena aik 5.4 SCIFI ERÄPÄIVÄ 01-03-10 --
        Laajasalo aik 4.4 HYLLYSSÄ --
        Maunula aik 4.4 HYLLYSSÄ --
        Rikhardink Brit Coll 4.4 ERÄPÄIVÄ 08-02-10 --

http://www.helmet.fi/

• Kössönöm
        ... kirjoitti:

jos asut pääkaupunkiseudulla näkyy löytyvän

Kirjasto Omena aik 5.4 SCIFI ERÄPÄIVÄ 01-03-10 --
        Laajasalo aik 4.4 HYLLYSSÄ --
        Maunula aik 4.4 HYLLYSSÄ --
        Rikhardink Brit Coll 4.4 ERÄPÄIVÄ 08-02-10 --

http://www.helmet.fi/

mutta minun mieleni ei taivu lukemaan englanninkielistä kirjallisuutta, koska lukioenglanti ei siihen eväitä anna. Ja tuota kirjaa ei siis ole suomennettu.

• Itse aion lainata Sam Harrisin kirjan Uskon loppu, vaikuttaa mielenkiintoiselta. Oletko lukenut?

• Kössönöm

Ihan itselleni ostin, jotta voin aina uudestaan palata siihen.

"Vaikka uskonnollista uskoa voidaan kritisoida monin tavoin, sen valta on kiistaton. Miljoonat ihmiset ovat nykyäänkin valmiit kuolemaan uskomustensa puolesta ja vielä useammat näyttävät olevan valmiit tappamaan niiden takia."

- Pelottavaa mutta totta.

• missxcessive
        Kössönöm kirjoitti:

Ihan itselleni ostin, jotta voin aina uudestaan palata siihen.

"Vaikka uskonnollista uskoa voidaan kritisoida monin tavoin, sen valta on kiistaton. Miljoonat ihmiset ovat nykyäänkin valmiit kuolemaan uskomustensa puolesta ja vielä useammat näyttävät olevan valmiit tappamaan niiden takia."

- Pelottavaa mutta totta.

Jep ni. Lähedenkin tästä happihyppelylle ja käväsen kirjastossa samalla. Voisi ottaa pari Veikko Huovisen kirjaa samalla. Ainakin Lentsun ja Kylän koirat, tosin olen Lentsun nähnyt telkkarista joskus kauan sitten ja samoin Kylän koirat olen lukenut, mutta siitä on aikaa. Huovisen kirjat saa minut hekottamaan aina uudelleen ja uudelleen :)

• Kössönöm
        missxcessive kirjoitti:

Jep ni. Lähedenkin tästä happihyppelylle ja käväsen kirjastossa samalla. Voisi ottaa pari Veikko Huovisen kirjaa samalla. Ainakin Lentsun ja Kylän koirat, tosin olen Lentsun nähnyt telkkarista joskus kauan sitten ja samoin Kylän koirat olen lukenut, mutta siitä on aikaa. Huovisen kirjat saa minut hekottamaan aina uudelleen ja uudelleen :)

Tom Sharpen Piemburgin pelottomat, niin lainaa ihmeessä. Minä olen hukannut omani. Lainannut hulluuksissani jollekin, joka ei ole sitä palauttanut. prkl.

• Kössönöm
        missxcessive kirjoitti:

Eikö Esko Nikkari näytellyt Lentsussa sitä flunssaista bussikuskia, vai miten se meni?

• Kössönöm kirjoitti:

Eikö Esko Nikkari näytellyt Lentsussa sitä flunssaista bussikuskia, vai miten se meni?

Joo näytteli kyllä, Toivo Kesseliä, joka jäi kiinni ylinopeudesta tukkikuormansa kanssa. Oli muuten rekkakuski tai joku kuorma-auton kuljettaja :D Lainaan tuon suosittelemasi kirjan kun palautan nämä nyt lainaamani.

• missxcessive kirjoitti:

Joo näytteli kyllä, Toivo Kesseliä, joka jäi kiinni ylinopeudesta tukkikuormansa kanssa. Oli muuten rekkakuski tai joku kuorma-auton kuljettaja :D Lainaan tuon suosittelemasi kirjan kun palautan nämä nyt lainaamani.

http://www.youtube.com/watch?v=8h589p_NiLU&feature=related

• Kössönöm

• missxcessive kirjoitti:

Jumalaan liittyen saattaisi kiinnostaa Paasilinnan Auta armias! Siinä suomalaisesta duunarista tulee jumalan lomatuuraaja.

Samalta kirjailijalta:
        Ukkosenjumalan poika. Siinä seikkailee suomalaisia jumalia.

• Thronos

Tuota Twainin kirjaa en ole lukenut, mutta lukioaikoina luettu "Matkakirjeitä maasta" teki minuun suuren vaikutuksen. Taidanpa etsiä sen käsiini ja lukea uudelleen....

• Kössönöm

olen Saganista kuullut, mutta en ole lukenut, enkä englanniksi lukemisesta saa kuin päänsäryn. Harmillista.

• Kössönöm kirjoitti:

olen Saganista kuullut, mutta en ole lukenut, enkä englanniksi lukemisesta saa kuin päänsäryn. Harmillista.

Pauloksen kirja on myös suomennettu otsikon nimellä. Oikein hyvä kirja.

• Kapteeni taivaassa on loistava.

Pysyäksemme palstamme aihepiirissä ja halutessasi hyvät naurut voisin suositella myös Terry Pratchetin ja Neil Gaimanin yhdessä kirjoittamaa Hyviä enteitä (Good Omens). Kuinka käy, kun Jumalan ja Saatanan sotavoimat alkavat kokoontua, Saatanan Poika on syntynyt, Tuomiopäivän ratsastajat (prätkillä) ovat lähteneet liikenteeseen ja kaksi hyvin epätodennäköistä hyvää kaverusta, Jumalan ja Saatanan lähettiläät, Azaraphael ja Crowley, ovat tuhansien vuosien jälkeen tykästyneet Maahan ja sen ihmisiin ja päättävät yhdessä etsiä käsiinsä Saatanan Pojan ja estää Armageddonin?

• Mikäli scifi kirjallisuudesta sattuu pitämään, niin; Michael Moorcock: Viimeisten aikojen valtiaat.

Tässä ihmiskunta on saavuttanut teknologisesti käytännössä sen aseman jonka ihmiset nyt antavat jumalille.
        Mitä tapahtuu kun mikään mitä ihmiset tekevät ei ole seurauksia, koska kaikki tapahtumat ja niiden seuraukset voidaan häivyttää kokonaan. Maailma jossa ihminen on kuolematon ja kykenevä luomaan mielikuvituksessaan muodostamat ajatukset todellisiksi olemassa oleviksi asioiksi.

• Kössönöm

juuri sitä, mitä olen tällä kyselylläni tarkoittanut. Koska pidän Monty Pythoneista, niin varmaan pidän tästäkin. Mahtaako meidän kirjastosta löytyä, vai pitääkö mennä pääkirjastoon. Se onkin toinen luokka, kuten Juutas Käkriäinen tapasi sanoa.

"Sanalla sanoen, kirja on keveä ja kiva, osin sekava, osin tyhjänpäiväinen, mutta päällimmäiseksi jää vaikutelma terävästä huumorintajusta ja hyvin nuorekkaasta tarpeesta tehdä pilaa aivan kaikesta. Sanaleikkejä, arkaaista kieltä ja raamatullista terminologiaa vilisevästä, paikka paikoin huippuvaikeasta käännöksestä Marja Sinkkonen on suoriutunut piirua vaille täydellisesti, väliin venyen uskomattomiin kielitajun suorituksiin."

http://www.aikakone.org/arkisto/arvostelut/k92enteita.htm

- Jep, tuo pitää lainata. Kiitoksia.

• Alffa-Omega kirjoitti:

Mikäli scifi kirjallisuudesta sattuu pitämään, niin; Michael Moorcock: Viimeisten aikojen valtiaat.

Tässä ihmiskunta on saavuttanut teknologisesti käytännössä sen aseman jonka ihmiset nyt antavat jumalille.
        Mitä tapahtuu kun mikään mitä ihmiset tekevät ei ole seurauksia, koska kaikki tapahtumat ja niiden seuraukset voidaan häivyttää kokonaan. Maailma jossa ihminen on kuolematon ja kykenevä luomaan mielikuvituksessaan muodostamat ajatukset todellisiksi olemassa oleviksi asioiksi.

Tuo oli muistaakseni kolmiosainen tarina. Ihmisillä oli tosiaan käytännössä jumalten voimat. He pystyivät matkustelemaan ajassa, luomaan asioita tyhjästä ja jopa leikittelemään kuolemalla jos en ihan väärin muista. Heidän ei tarvinnut huolehtia kuolemisesta, ja kaikki oli saatavilla. Kun kaikki on saavutettu, mitä jää jäljelle? Sitten on ikuisuus aikaa leikkiä. Kyllästyykö siihen? Aikoinaan kun luin tuota, en tullut ehkä ajatelleeksi sitä tästä näkökulmasta, mutta en kyllä nuorempana mieltänytkään itseäni erityisesti ateistiksi, ennen kuin parikymppisenä vasta.

Tavallaan "viimeisten aikojen valtiaat" voidaan nähdä ihmisinä jotka ovat päässeet "paratiisiin" jossa eletään ikuisesti eikä mistään ole puutetta, ja on hauska huomata kuinka kirjailija leikkii ajatuksella siitä että heidän on keksittävä sitten kaikenlaista puuhaa välttyäkseen tylsistymästä. Sellaistako olisi kristinuskon taivaassakin? Toisinaan olen itse pohdiskellut tuota että millaista se elämä siellä kristittyjen taivaassa oikein on, kun ei ole mitään tekemistä. Ei tarvitse pyrkiä mihinkään eikä tavoitella mitään, kun kaikkea on, eikä mitään tarvitse. Se kuulostaa oikeastaan aika tylsältä.

• Kössönöm

tuli juuri tiededokumentti.

"Tiededokumentti: Pratchett ja Alzheimer
        1/2. Britanniassa diagnosoidaan uusi Alzheimerin tautitapaus joka 14. minuutti. Kaksiosaisessa ohjelmassa seurataan kuinka maailmankuulu fantasiakirjailija Terry Pratchett sopeutuu elämään Alzheimerin taudin varjossa."

http://areena.yle.fi/video/730732

• .....
        Kössönöm kirjoitti:

tuli juuri tiededokumentti.

"Tiededokumentti: Pratchett ja Alzheimer
        1/2. Britanniassa diagnosoidaan uusi Alzheimerin tautitapaus joka 14. minuutti. Kaksiosaisessa ohjelmassa seurataan kuinka maailmankuulu fantasiakirjailija Terry Pratchett sopeutuu elämään Alzheimerin taudin varjossa."

http://areena.yle.fi/video/730732

Pratchett ei jäänyt voihkimaan sairauttaan vaan lähti tarmolla tutkimaan mistä oikein on kysymys.

Vaikea sanoa miten mahtaisin itse reagoida. Mutta huomasin tuota katsoessani miettiväni, että onko minulla jotain samantyyppistä oiretta. Sanasokeutta, unohtelua, entisten taitojen hiipumista. Ehkei juuri tuollaisia, mutta kyllä uuden oppiminen ja varsinkin muistaminen alkaa olla vaikeampaa kuin nuorena.

Siinä sanottiin, että tauti voi olla jo päällä, mutta oireet näkyvät ehkä vasta kymmenen vuoden kuluttua. Eli ihan hyvin minullakin voi olla jo tauti puhjennut. En missään tapauksessa haluaisi elää, jos minuus häviäisi, ei tuntisi enää ketään jne.

• Kössönöm

Kiitos kaikille kirjavinkeistä. Tämä aloitukseni on häirinnyt jotain ihmistä niin paljon, että hän on ilmoittanut sen poistoon, mutta kirjoitin kirjavinkit talteen.

• Katsoin oskus tv-sarjaa, jossa teitä kaikkia tarkkaillaan jostain, ystävällisesti toki.

Ei millään pahalla tietenkään, olen itsekin ollut nuori joskus ja lukenut kaikenlaista.

• Kössönöm

"Ei millään pahalla tietenkään, olen itsekin ollut nuori joskus ja lukenut kaikenlaista."

- Milloin lopetit lukemisen?

• Kössönöm kirjoitti:

"Ei millään pahalla tietenkään, olen itsekin ollut nuori joskus ja lukenut kaikenlaista."

- Milloin lopetit lukemisen?

Luen yhä vieläkin kaikenlaista, samaudun lukemaani, kuten moni..

• ... luettavaa:
      Italo Calvinon kosmokomiikkaa ja Paroni puussa, häiritsevän outoja novelleja
      Umberto Eco: Ruusun nimi ja Focaultin heiluri, uskonnon huumorin ja tiedon vastaisuudesta ja uskonnollisia salaliittoja.
      Pirsig: Zen ja moottoripyörän kunnossapito ja Lila, tieteellistä metodia ja moraalin kysymyksiä.
      Kurt Vonnegutin tuotanto, paljon mustaa huumoria ja kaikenlaista, myös uskonnollista satiiria....

• Luin tuon Stieg Larssonin trilogian ensimmäisen osan "miehet jotka vihaavat naisia", ja yllätti jännittävyydellään ja yllättävillä juonenkäänteillään. Ostinkin jo sen sarjan kakkososan pokkarina. Lukeminen on kyllä mukava,antoisa ja viihdyttävä harrastus =)

• Kössönöm

kirjamessuilta, mutta en ole vielä lukenut. Kehuttu sitä ainakin on.

• HattiWatti!

Heippa Kosso !

Olen kirjarohmu, luen niita aivan jarjettomasti. mun top 3, asianmukaisessa jarjestyksessa

1. Douglas, Adams Hitchickers guide to the galaxy, trilogy in 5 parts. Suomeksi vaan linnunrata. Oon lukenut tuon raamatun niin monella kielella etten edes muista enaa kaikkia

2. Veikko ennala> Lasteni isa on veljeni, sisaltaa railakkaimmat lehtikirjoitukset mita Han kirjoitti

3. Captain Cook, biography, tms. Mahtava kirja

Luin tossa yllattaen australialaisen kamuni kirjan amerikkalaisen historijoitsijan kirjoittamana kirjan the winter war joka nousi ihan tahan karkikolmikon joukkoon, jarjettoman upea teos. Olen kuullut etta kirja olisi suomennettu ja se sa jonkin kirjallisuuspalkinnonkin suomessa

Naista on hyva aloittaa...

• Että viisastuisit

Tapio Nousiainen. Suosittelen seuraavaksi lukemisvinkiksi!

• Kössönöm

kyhätty fantasiakirja ei innosta edes avaamaan moista. Ei ihme, että teillä viiraa niin pahasti, jos on tuollaista iltalukemisiksi.

""Mikä on kadotuksen suurin tuska?

Ei se, että ruumiittomassa henkiolennossa polttavat tyydyttämättömät synnin himot.

Juomari tuntee hirvittävää juomahimoa, mutta hänellä ei ole ruumista, joka voisi juoda. Haureudenharjoittajaa polttelee sietämätön himo, jota hän henkiolentona ei voi tyydyttää. Hänellä ei ole ruumista, joka voisi paritella ja laueta orgasmiin. Kaikki synti piinaa tyydyttämättömänä uhriaan. Mutta se ei ole kadotuksen suurin tuska.

Paholainen ja saastaiset demonit ovat hirvittäviä asuinkumppaneita. Jumalattomat rienaajat, jotka kiroavat ja pilkkaavat Jumalaa tuskissaan, ovat kolkkoja osatovereita. Mutta ei sekään ole kadotuksen suurin tuska.

Jatkuva tuska tulijärvessä piinaa kadotettua henkeä. Emme täällä maan päällä voi tätä vaivaa käsittää.

(---)

Suurin tuska sekä tuonelassa että lopullisessa kadotuksessa on turha katumus."

(Tapio Nousiainen: Yksi ainoa elämä, sivu 56.)"

http://leegio.vuodatus.net/blog/193882/voi-helvetti/

• .....
        Kössönöm kirjoitti:

kyhätty fantasiakirja ei innosta edes avaamaan moista. Ei ihme, että teillä viiraa niin pahasti, jos on tuollaista iltalukemisiksi.

""Mikä on kadotuksen suurin tuska?

Ei se, että ruumiittomassa henkiolennossa polttavat tyydyttämättömät synnin himot.

Juomari tuntee hirvittävää juomahimoa, mutta hänellä ei ole ruumista, joka voisi juoda. Haureudenharjoittajaa polttelee sietämätön himo, jota hän henkiolentona ei voi tyydyttää. Hänellä ei ole ruumista, joka voisi paritella ja laueta orgasmiin. Kaikki synti piinaa tyydyttämättömänä uhriaan. Mutta se ei ole kadotuksen suurin tuska.

Paholainen ja saastaiset demonit ovat hirvittäviä asuinkumppaneita. Jumalattomat rienaajat, jotka kiroavat ja pilkkaavat Jumalaa tuskissaan, ovat kolkkoja osatovereita. Mutta ei sekään ole kadotuksen suurin tuska.

Jatkuva tuska tulijärvessä piinaa kadotettua henkeä. Emme täällä maan päällä voi tätä vaivaa käsittää.

(---)

Suurin tuska sekä tuonelassa että lopullisessa kadotuksessa on turha katumus."

(Tapio Nousiainen: Yksi ainoa elämä, sivu 56.)"

http://leegio.vuodatus.net/blog/193882/voi-helvetti/

Mitä se kertoo ihmisestä, joka hekumoi toisten mahdollisista kärsimyksistä niin suunnattomasti, että nuo perversiot pitää oikein kirjan muotoon laittaa?

Tuossa tekstissä on yksi epäloogisuus. Miten siellä tulijärvessä kidutaan, jos ei ole ruumista joka voi tuntea?

• ...
        ..... kirjoitti:

Mitä se kertoo ihmisestä, joka hekumoi toisten mahdollisista kärsimyksistä niin suunnattomasti, että nuo perversiot pitää oikein kirjan muotoon laittaa?

Tuossa tekstissä on yksi epäloogisuus. Miten siellä tulijärvessä kidutaan, jos ei ole ruumista joka voi tuntea?

"Miten siellä tulijärvessä kidutaan, jos ei ole ruumista joka voi tuntea?"

Samaa olen aina ihmetellyt. Mutta uskovaisten mieli on kekseliäs. Mitä tahansa voi tapahtua...

• mpki

Löysin jokin aika sitten antikasta Dahlin kirjan Joku kaltaisesi. Saarikosken suomennos ja jokseenkin hullun hauskoja juttuja.

• vinkki5

Akateeminen myy ainakin

• Kuppilan palli
        vinkki5 kirjoitti:

Akateeminen myy ainakin

Kirkkoherrathan ovat tunnetusti vajaaälyisiä, kun puhuvat satuja työkseen ja pitävät pikkulapsista!

Eräskin kakkakärpänen tuli surisemaan 1998 vuonna yläasteellemme.

- Oli närkästynyt maan rappiosta, ja satusarjoista kuten X-Files. Ja sen elokuvakin perkele, kun oli tullut - niin painotti, ettei teinien tule katsoa moista roskaa jossa
        (äänsi seuraavat väärin, koska ei osannut englanitia, koska ei käsketty opetella Raamatussa ?!?!?)

Ja sitä ufosarjaa, jossa päähenkilöinä ovat..
        Multeri ja Ch...Sk.. noh, KULLI!

Välittömästi väki (koko yläaste liikuntasalissa) puhkesi vihellysaploideihin, kun kirkonmies puhuu alaikäiselle kullista.

- Nykyään tähän suhtaudutaan hieman negattiivisemmin!

MIKSI vajaan kirkonmiehen, Paarmapapan, piti lisätä KULLI sellaisen sanan tilalle, jota ei osaa lausua? Anaako kullia kaikille kirkossa papit yleensäkin ?!

"Veri Julli KUlli" - PaarmaPappa sanoi ruotsiksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      129
      4650
    2. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      29
      3387
    3. Kaipaamasi miehen nimi?

Ja maakunta tai kaupunki?
      Ikävä
      21
      3380
    4. Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?

Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt
      Maailman menoa
      49
      3150
    5. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      51
      2985
    6. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      122
      2839
    7. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      19
      2594
    8. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      113
      2315
    9. Vornanen ja oulainen

Voi voi Ville mihin sekaannuit🥶
      Oulainen
      9
      2229
    10. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2135
    Aihe