Suupieli rikki ja kipeä!

oi miksi?

En tiedä kuuluisko tämä tänne ollenkaan, en keksinyt parempaakaan paikkaa. Eli siis, osaisko joku sanoa mikä mulla tässä suupielessä on?
Eli ysk päivä olin puristavinaan siitä mustapään tms. ja sen jälkeen se on ollu tällanen, et siihen tulee rupea ja kun sen ruven repäsee vaikka vahingossa, tulee verta. En voi aukasta suuta kunnolla välillä, ettei tuo repeä tuo rupi eli syöminen välillä aiak tuskaa. Olen koittanut Bepanthenilla sitä rasvailla ja olen kuorinut ja pessyt, mutta ei auta. Todella ruman näköinen, meikillä sitä ei voi peittaa ruven takia. Ja siis nyt kun vaikka tässä on tämä rupi ja olen suu kiinni ja painan, ni seki sattuu.
Huuliherpes se ei ole, haavaumasta en tiedä. Mutta jos puristetun näpyn jälkeen tuli, niin tuskin vois anoa haavaumaksikaan. Ennen ei oo koskaan ollu mitään tällasia ongelmia.

Osaako kukaan sanoa pääseekö tuosta millään eroon ja kannattaako tämän takia mennä lääkärille? On kyllä ilkeän näköinen joten haluan sen pois ja pian!

7

1698

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mahtaiskos olla

iskenyt puristaessasi mustapäätä eli tulehdus.

En osaa sanoa muuta kuin että jotain antisptistä kokeile. 100% teatree eli teepuuöljy, luontaistuotekaupasta on mulla auttanut kaikenlaisiin ihojuttuihin. Mutta ei siis mitään tuoksuöljyä vaan puhdasta 100% eteeristä öljyä, ole tarkkana jos päätät kokeilla. Pullon koosta riippuen n.6-15€ maksaa.
      Toivottavasti paranee pian!

• Nettipeikko

Riboflaviinin eli B2-vitamiinin puutos aiheuttaa haavaumia suupielessä, kielessä ja suussa. Tämän vitamiinin lähteitiä ovat maitotuotteet,liha, kananmunat, täysjyvätuotteet... Puutokset eivät tietolähteiden mukaan ole tavallisia, mutta mahdollistahan se ehkä on.

• Ipem

mulla on samanlainen, paitsi että se kun se rupi ajan myötä tuosta paranee niin siirtyy hetken päästä toiselle puolelle

• ja syö

Appelsiinia sekä vitamiineja

• -oisko tämä-

No vaikea on sanoa kun ei näe, mutta mulla tulee joskus stressissä tuollaisia ja se on kai vaan hiivatulehdus.
      Siihen auttaa voide nimeltä Daktarin 2% (saa ostaa ilman reseptiä apteekista). Auttaa välittömästi.

Ennen luulin myös B-vitamiinpuutokseksi.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00500

Joo en ole vanhus, enkä vauva, mutta ehkä mulla sitten suupielet ilmastoituu huonosti. X)

• -oisko tämä-

Googleta "hiiva suupielissä", tulee aika paljon linkkejä.

No missään muualla ei suositella Daktarin 2% -voidetta. Oon todennu sen toimivan itselläni, mutta ehkä se ei sitten olekaan paras mahdollinen kaikille.

• apu,,,
        -oisko tämä- kirjoitti:

Googleta "hiiva suupielissä", tulee aika paljon linkkejä.

No missään muualla ei suositella Daktarin 2% -voidetta. Oon todennu sen toimivan itselläni, mutta ehkä se ei sitten olekaan paras mahdollinen kaikille.

On kokemusta. Varsinkin appelsiinin syönnistä menee suupieleni rikki. Olen käyttänyt siihen Neo Amiseptiä saa Apteekista reseptittä. Kun laitan sitä 3-4 kertaa päivässä suupieleen sormellani niin suupieli paranee. Hiukan kyllä vihloo se laitto.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      157
      5970
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      114
      5555
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      46
      5247
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      32
      3255
    5. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      55
      2789
    6. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      25
      2601
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      43
      2290
    8. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      23
      2090
    9. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      13
      1900
    10. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      15
      1821
    Aihe