Aivan aluksi ihmettelen sitä ettei kukaan muu tahtonut pohtia, miksi Korkeassa Veisussa eli
Laulujen Laulussa moneen kertaan huomautetaan ”Älkää herätelkö rakkautta ennenkuin se itse haluaa” - ( http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8818901/42382004 )
Minä sentään edes yritin vastata siihen aiheeseen. En kaihda vaikeita kysymyksiä.
Eikä adventisteja kiinnostanut aloittamani aihe ”Mistä rakkaus alkoi?” Kuitenkin jos ihminen
rakastaa niin luulisi olevan mielenkiintoa ottaa selville, mistä rakkaus tulee ja mitä se on ja
mihin se johtaa. Mutta nyt asiani on minua erehdyttävästi muistuttavat nikit ja kuitenkin niin
erilaiset. Toinen ja tärkeämpi aiheeni on suuri taistelu Babylonian ja Jumalan Israelin välillä.
Pyydän syvästi anteeksi AVK ja AnttiVK nimissä kirjoitettuja pilkkaviestejä sillä jotkut luulevat että ne ovat minun
käsialaani. Mutta en kirjoita edes rekisteröidyllä nimimerkilläni rekisteröitymättä ensin.
Kirjoitan aina asiaa ja jos joku siitä asiasta sitten suuttuu ja ottaa sen pilkkana, se on hänen oma mokansa.
Kovin surullista että jotkut pilkkaavat adventisteja samanaikaisesti kuin me ei-adventtiset uskovat koetamme
ihania adventisteja opastaa irti typerästä ellenismistä eli adventtiopista.
Kaltaisiani nimimerkkejä varmaan tulee lisääkin, sillä lisääntyväthän väärät Kristuksetkin viimeisinä päivinä.
Minäkin olen adventisti, Jeesuksen odottaja. Enkä tiedä minä päivänä Hän minulle tulee, noutaa kotiin.
Meidän tulisi ottaa vakavasti Raamatun opetus Haamanin kohtalosta ja Israelin toivosta.
Sillä vasta kun Israel on häädetty Välimereen, voidaan sanoa ettei edes Jumala ole uskollinen.
Edes itselleen.
2. Tim. 2:13
jos me olemme uskottomat, pysyy kuitenkin hän uskollisena;
sillä itseänsä kieltää hän ei saata.
Haaman edustaa babyloniaa ja antisemitismiä ja Mordokai esittää Israelia ja opetus on että Jumala on uskollinen
nimelleen Israelin Pyhä, Israelin Jumala. Tietysti hän siksi on uskollinen kaikille Jumalan lapsille.
Kuningatar Ester tietysti on esikuva neitsyt Mariasta ja yhtä hyvin jokaisesta rakastavasta kristitystä.
Kunniankippee vallanhaluinen Haaman ...
Est. 3:5
Kun Haaman näki, ettei Mordokai polvistunut eikä heittäytynyt maahan hänen edessään,
tuli Haaman kiukkua täyteen.
Korvausteologi Haaman ...
Est. 3:6
Kun hänelle oli ilmoitettu, mitä kansaa Mordokai oli, vähäksyi hän käydä käsiksi yksin Mordokaihin: Haaman etsi tilaisuutta hävittääkseen kaikki juutalaiset, Mordokain kansan, Ahasveroksen koko valtakunnasta.
HAAMAN TOISELLE KUOPPAA KAIVAA JA ITSE SIIHEN LANKEAA ...
Est. 5:11
Ja Haaman kehuskeli heille rikkautensa loistoa ja poikiensa paljoutta, ja kuinka kuningas kaikessa oli korottanut hänet ja ylentänyt hänet ylemmäksi ruhtinaita ja kuninkaan palvelijoita.
Est. 5:12
Ja Haaman sanoi: "Eipä kuningatar Esterkään antanut laittamiinsa pitoihin kuninkaan kanssa tulla kenenkään muun kuin minun. Ja huomiseksikin minä olen kuninkaan kanssa kutsuttu hänen luoksensa.
Est. 6:4
Kuningas kysyi: "Kuka on esipihassa?" Mutta Haaman oli tullut kuninkaan palatsin ulompaan esipihaan pyytämään kuninkaalta, että Mordokai ripustettaisiin hirsipuuhun, jonka hän oli pystyttänyt Mordokain varalle.
Est. 7:6
Ester vastasi: "Se vastustaja ja vihamies on tuo paha Haaman".
Niin Haaman peljästyi kuningasta ja kuningatarta.
Est. 7:8
Kun kuningas tuli linnan puutarhasta takaisin linnaan, jossa juomingit olivat, oli Haaman juuri heittäytymässä lepovuoteelle, jolla kuningatar Ester lepäsi. Niin kuningas sanoi: "Vai tekee hän vielä väkivaltaa kuningattarelle linnassa, minun läsnäollessani!" Tuskin oli tämä sana päässyt kuninkaan suusta, kun jo Haamanin kasvot peitettiin.
Est. 7:9
Ja Harbona, yksi kuningasta palvelevista hoviherroista, sanoi: "Katso, seisoohan Haamanin talon edessä hirsipuu, viittäkymmentä kyynärää korkea, se, minkä Haaman on teettänyt Mordokain varalle, jonka puhe kerran koitui kuninkaan hyväksi". Kuningas sanoi: "Ripustakaa hänet siihen".
Est. 7:10
Niin ripustettiin Haaman hirsipuuhun, jonka hän oli pystyttänyt Mordokain varalle.
Sitten kuninkaan viha asettui.
Lukekaapa Esterin kirjan 6. luku kokonaan. Kuinka korvausteologi Haamania nöyryytettiin enenn
lopullista tuomiota. Kateus, ahneus, katkeruus ja ylpeys saa aina pahan palkan.
Varsinkin rangasistaan pyrkimykset hävittää Jumalan Israel maan päältä tai korvata se muulla.
Sapattikansan puolesta
Antti
AVK ja Babylon
25
292
Vastaukset
ELVIS ELÄÄ POISSAOLEVANA MUTTA JEESUS TOKI ON KUNINGAS
Elvis Presley täyttäisi tänä vuonna tasalukemat. Elvis on sanonut että on vain yksi kuningas (Jeesus),
ja hän saikin parhaimmat pokaalit myydyimmistä levyistä - yllätys, yllätys - gospel-musiikistaan, (Grammy). Elvis ei hyväksynyt sitä että häntä kuninkaaksi tituleerattaisiin.
Vaikka rokin kuninkaana
paremmin tunnetaan. Nelikymppinen Elvis esittelyssä: http://www.phnet.fi/public/elvisclub/elvis1.htm
"He Touched Me" ja (Hän kosketti minua) "Amazing Grace" (Ihmeellinen armo) ovat tosiaan Elviksen tunnetuimmat esitykset loppujen lopuksi. -- http://en.wikipedia.org/wiki/Amazing_Grace --
http://en.wikipedia.org/wiki/He_Touched_Me
HE TOUCHED ME -- http://fi.wikipedia.org/wiki/Elvis_Presleyn_diskografia
Kovassa kurssissa yhä ... http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/327482
MYÖS ORAL ROBERTS ON POISSA -- http://www.pod.fi/drupal/?q=node/331
Lutherin ja vanhurskauttamisopin korostamisen jälkeen Jumala lahjoitti meille Oral Robertsin.
Tämän tunnetuin ja kiistellyin opetus on ollut "uskon siemen". Jeesus sellaisen opetuksen alulle laittoi:
Matt. 17:20
Niin hän sanoi heille: "Teidän epäuskonne tähden; sillä totisesti minä sanon teille:
jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran,
niin te voisitte sanoa tälle vuorelle: 'Siirry täältä tuonne',
ja se siirtyisi, eikä mikään olisi teille mahdotonta".
Uteliaille lisää Roberts'ista, klikkauksen päässä ...
http://www.google.fi/search?hl=fi&client=firefox-a&rls=org.mozilla:fi:official&hs=Xp&q=oral roberts&btnG=Haku&meta=lr=lang...
Teidämme että Jumala valitsi Benny Hinnin Kathryn Kuhlmanin manttelinperijäksi. Niinikään olemme jo
kauan tienneet, että Jumala on valinnut Oral Robertsin manttelinperijäksi niinikään Nenny Hinnin.
Niinpä Bennyn toiminnan kautta tulevat yhä useammat maat, kielet ja heimot kuulemaan Jeesuksesta.
2. Kun. 2:9
Kun he olivat tulleet yli, sanoi Elia Elisalle: "Pyydä minua tekemään hyväksesi jotakin,
ennenkuin minut otetaan pois sinun tyköäsi".
Elisa sanoi: "Tulkoon minuun sinun hengestäsi kaksinkertainen osa".
Näillä tiedoilla ja ajatuksilla toivotan siunausta jokaiselle lukijalle!
Antti- Toim.huom.
Onko sinulta Antti jäänyt huomaamatta, että täällä on mahdoton määrä eri aiheisia palstoja? Esim. Elvis- palsta löytyy tuolta kun klikkaat alareunasta "Aakkosellinen hakemisto", ja sitten E. Onko niin, että et uskalla irrottautua tältä palstalta vierailemaan minnekään muille palstoille, vaan kaadat kaiken yhtenä sekasotkuna tänne?
Tämäkin ylläoleva viestisi poikkeaa liian paljon tämän palstan aiheesta, joka on adventismi. Toim.huom. kirjoitti:
Onko sinulta Antti jäänyt huomaamatta, että täällä on mahdoton määrä eri aiheisia palstoja? Esim. Elvis- palsta löytyy tuolta kun klikkaat alareunasta "Aakkosellinen hakemisto", ja sitten E. Onko niin, että et uskalla irrottautua tältä palstalta vierailemaan minnekään muille palstoille, vaan kaadat kaiken yhtenä sekasotkuna tänne?
Tämäkin ylläoleva viestisi poikkeaa liian paljon tämän palstan aiheesta, joka on adventismi.En tiedä kenen laskuun toimit, mutta kovin ahdasta on sielussasi kun vain sapatista ja pedonmerkistä saisi
keskustella täällä ja muillakin palstoilla! Elviksen uskovaisuus oli hyvä ottaa esiin kristillisellä palstalla, samoin
Oral Robertsin melko tuore poismeno. Itse otatte lestadiolaisuutta ja ellenismiä esiin. Ja luterilaisuutta.
Olisin tahtonut tietää mitä amerikkalainen Ellenismi eli adventismi uskoo Elviksestä. Vaikenette vain.
[][][] Onko niin, että et uskalla irrottautua tältä palstalta vierailemaan minnekään muille palstoille,
vaan kaadat kaiken yhtenä sekasotkuna tänne? [][][]
- Katsotaanpa adv.toimitsija miten on muualla ...
HERÄTYSLIIKKEET-palstalla, Yli- eli huippuadventisti etusivulla: http://keskustelu.suomi24.fi/node/8482549
Ja näyttää tappaneen palstapoloisen.
HELLUNTAILAISUUS-palsta elää vielä, vaikka tälläkin hetkellä siellä hihhuloi tappokirveellään himoadventisti!: http://keskustelu.suomi24.fi/node/8827209
Olen avarasti puhunut yhdelle palstalle uskollisena enkä ahdasmielisenä avartunut vieraille laitumille.
Näin on varmasti palstantarjoajankin näkökulmasta. Muuten, suurkiitos Enirolle Suomi24 palstoista!
2.Kor.6:11
Me puhumme teille avoimesti, korinttilaiset, sydämemme on avara,
12 siinä on teille tilaa. Sen sijaan teidän sydämenne on ahdas.
2. Kor. 6:13
Antakaa vastalahja -- puhun kuin lapsilleni -- avartukaa tekin!
Siunattuja lukuhetkiä, toivottaa
Antti- Stone83
on hienoa että Jumala on antanut joillekin muusikoille lahjan tuoda uskoa esiin myös musiikissa :) musiikista saa paljon Jumalan lisäksi iloa elämään.
Hieno teksti.
- Yks-tämmönen
kohta "älkää herätelkö rakkautta ennenkuin se itse haluaa", tarkoittaa sitä, että emme saa tyrkyttää väkisin uskoamme uskomattomalle ihmisille, vaan otollisella ajalla silloin, kun on kiinnostusta ja vastaanottoa, silloin ottaa tilaisuudesta vaarin.
Kol. 4:5
Vaelluksessanne olkaa viisaat ulkopuolella olevia kohtaan, ja ottakaa vaari oikeasta hetkestä.- Et osunut aivan
2. Tim. 4:2
saarnaa sanaa, astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla,
nuhtele, varoita, kehoita, kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella.
Emme voi nuhdella vain silloin kuin se nuhdeltavalle sopii vai mitä?
Ap. t. 26:29
Mutta Paavali sanoi: "Toivoisin Jumalalta, että, olipa vähällä tai paljolla, et ainoastaan sinä,
vaan myös kaikki te, jotka minua tänään kuulette, tulisitte semmoisiksi, kuin minä olen,
näitä kahleita lukuunottamatta".
Luuk.14:23 Niin Herra sanoi palvelijalle:
'Mene teille ja aitovierille ja pakota heitä tulemaan sisälle,
että minun taloni täyttyisi;
Joten et sinä oikein vastannut rakkauden haasteeseen. Hyvä yritys silti; kiitti. - Yks-tämmönen
Et osunut aivan kirjoitti:
Emme voi nuhdella vain silloin kuin se nuhdeltavalle sopii vai mitä?
Ap. t. 26:29
Mutta Paavali sanoi: "Toivoisin Jumalalta, että, olipa vähällä tai paljolla, et ainoastaan sinä,
vaan myös kaikki te, jotka minua tänään kuulette, tulisitte semmoisiksi, kuin minä olen,
näitä kahleita lukuunottamatta".
Luuk.14:23 Niin Herra sanoi palvelijalle:
'Mene teille ja aitovierille ja pakota heitä tulemaan sisälle,
Joten et sinä oikein vastannut rakkauden haasteeseen. Hyvä yritys silti; kiitti.Raamatussa lukee.
Tämä Raamatun ohje on uskovia varten. Uskovaa voit varoittaa sopivalla ja sopimattomalla hetkellä, mutta uskomattoman ihmisen kanssa pitää ottaa vaari oikeasta hetkestä, näin Raamattu meitä neuvoo. Yks-tämmönen kirjoitti:
Raamatussa lukee.
Tämä Raamatun ohje on uskovia varten. Uskovaa voit varoittaa sopivalla ja sopimattomalla hetkellä, mutta uskomattoman ihmisen kanssa pitää ottaa vaari oikeasta hetkestä, näin Raamattu meitä neuvoo."Uskovaa voit varoittaa sopivalla ja sopimattomalla hetkellä,
mutta uskomattoman ihmisen kanssa pitää ottaa vaari oikeasta hetkestä,
näin Raamattu meitä neuvoo." (Ysktämmönen)
Juurihan sinulle opetettiin että nimenomaan ei-uskovia pitää pakottaa tulemaan sisälle valtakuntaan.
Ja uskovia vanhojahan sensijaan pitää valistaa lempeästi. Nuoria tiukemmin.
Jeesus ja Paavali sättivät Pietaria julkisesti vasten kasvoja, mutta ei Pietari loukkaantunut vaan ojentui.
VAi mitä tästä päättelet?:
2.Piet.3:15
ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali
hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, ...
ET SINÄ ENKÄ MINÄ PYSTYNEET VASTAAMAAN ETTÄ MIKSI
"Älkää herätelkö rakkautta ennenkuin se itse haluaa".
Ajattelen kuitenkin että Jeesus tiesi että Pietarin rakkaus jo oli herännyt ja niin häntä voi koetella.
Kolmasti tivasi Jeesus Pietarilta "Olenko minä sinulle rakas" ja Pietari murtui totuuden edessä.
Murtui siksi että samalla tunsi oman saastaisuutensa. Kelvoton rakastamaan Herraa.
Mutta Jeesus tiesi että Pietarin rakkaus oli herännyt ja sanoi: ruoki, kaitse - minun lampaitani.
Varmasti pitäisi löytää parempia selityksiä mutta vain tämän minä toistaiseksi olen löytänyt.
Palataan asiaan kun ymmärretään enemmän!
Antti- Yks-tämmönen
AnttiVKantola kirjoitti:
"Uskovaa voit varoittaa sopivalla ja sopimattomalla hetkellä,
Juurihan sinulle opetettiin että nimenomaan ei-uskovia pitää pakottaa tulemaan sisälle valtakuntaan.
Jeesus ja Paavali sättivät Pietaria julkisesti vasten kasvoja, mutta ei Pietari loukkaantunut vaan ojentui.
ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali
16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, ...
Ajattelen kuitenkin että Jeesus tiesi että Pietarin rakkaus jo oli herännyt ja niin häntä voi koetella.
Kolmasti tivasi Jeesus Pietarilta "Olenko minä sinulle rakas" ja Pietari murtui totuuden edessä.
Murtui siksi että samalla tunsi oman saastaisuutensa. Kelvoton rakastamaan Herraa.
Mutta Jeesus tiesi että Pietarin rakkaus oli herännyt ja sanoi: ruoki, kaitse - minun lampaitani.
Varmasti pitäisi löytää parempia selityksiä mutta vain tämän minä toistaiseksi olen löytänyt.
Anttikannata ristiretkiä. Pakottaminen ei ole Jumalasta.
##Juurihan sinulle opetettiin että nimenomaan ei-uskovia pitää pakottaa tulemaan sisälle valtakuntaan.## - Yks-tämmönen
AnttiVKantola kirjoitti:
"Uskovaa voit varoittaa sopivalla ja sopimattomalla hetkellä,
AnttiPietarin ja Jeesuksen vuoropuhelun tarkoitus oli näyttää Pietarille se, että Pietarikaan ei pysty inhimillisellä rakkaudella rakastamaan Jumalaa, vaan siihen tarvitaan Pyhän Hengen voima. Pietarihan uhosi lihansa voimassa, että minä en sinua kiellä ja minä menen vaikka kuolemaan sinun kanssasi. Mutta niin vain pietarikin joutui nöyrtymään armon alle. Se oli tämän näytelmän tarkoitus.
Yks-tämmönen kirjoitti:
Pietarin ja Jeesuksen vuoropuhelun tarkoitus oli näyttää Pietarille se, että Pietarikaan ei pysty inhimillisellä rakkaudella rakastamaan Jumalaa, vaan siihen tarvitaan Pyhän Hengen voima. Pietarihan uhosi lihansa voimassa, että minä en sinua kiellä ja minä menen vaikka kuolemaan sinun kanssasi. Mutta niin vain pietarikin joutui nöyrtymään armon alle. Se oli tämän näytelmän tarkoitus.
[][][] Minä en
Yks-tämmönen 6.2.2010 22:33
kannata ristiretkiä. Pakottaminen ei ole Jumalasta.[][][]
Oikein siis sanoin - päin helvettiä sinulla menee ja ihan omasta tahdostasi. Ei paholaisen eikä Jumalan syy.
Et tahdo olla SELLAINEN niskoittelija jonka Jeesus saisi perässään vetää taivaisiin !!! Otan osaa.
Ps. 68:18 (68:19) S
inä astuit ylös korkeuteen, otit vankeja saaliiksesi, sait ihmisiä lahjaksesi:
niskoittelijatkin joutuvat asumaan Herran Jumalan tykönä.
Teidän tekosyyt Herra tietää, siksi on tiukkana rakkauden kutsunsa kanssa: pakottakaa, vaatikaa sisälle.
Teidän adventismissanne pidetään ovi suljettuna ja pakotetaan pedonmerkki ottamaan, ikäänkuin.
Jäämään ulko puolelle. Tuon oppinneko takia et voi hyväksyä Jeesuksen tätä sanaa:
Luuk.14:23
Niin Herra sanoi palvelijalle: 'Mene teille ja aitovierille ja pakota heitä tulemaan sisälle,
"Se oli tämän näytelmän tarkoitus" - Voi sinua; kun on ruokkimisesta ja hengellisestä ravinnosta kyse,
siitä on leikki ja näytelmä ja toivottavasti leivätön teeskentely kaukana! Nälkään kuolisivat hoidossasi.
Joh. 21:17
Hän sanoi hänelle kolmannen kerran: "Simon, Johanneksen poika, olenko minä sinulle rakas?"
Pietari tuli murheelliseksi siitä, että hän kolmannen kerran sanoi hänelle: "Olenko minä sinulle rakas?"
ja vastasi hänelle: "Herra, sinä tiedät kaikki; sinä tiedät, että olet minulle rakas".
Jeesus sanoi hänelle: "Ruoki minun lampaitani".
KYLLÄ TUOSSA VALTUUTETTIIN PIETARI VASTAAMAAN JEESUKSEN SEURAAJIEN HYVINVOINNISTA.
SILLÄ PIETARISSA OLI HERÄNNYT RAKKAUS HERRAAN JA HERRA TAHTOI RAKKAUDEN KOHDISTUVAN
JUMALAN LAPSIIN - NIIN KONKREETTISESTI ETTÄ PIETARI ALKAISI HEISTÄ PITÄÄ HUOLTA !
Antti
valtuutettu- miten lienee?
AnttiVKantola kirjoitti:
[][][] Minä en
Oikein siis sanoin - päin helvettiä sinulla menee ja ihan omasta tahdostasi. Ei paholaisen eikä Jumalan syy.
Et tahdo olla SELLAINEN niskoittelija jonka Jeesus saisi perässään vetää taivaisiin !!! Otan osaa.
Teidän tekosyyt Herra tietää, siksi on tiukkana rakkauden kutsunsa kanssa: pakottakaa, vaatikaa sisälle.
Teidän adventismissanne pidetään ovi suljettuna ja pakotetaan pedonmerkki ottamaan, ikäänkuin.
Jäämään ulko puolelle. Tuon oppinneko takia et voi hyväksyä Jeesuksen tätä sanaa:
Niin Herra sanoi palvelijalle: 'Mene teille ja aitovierille ja pakota heitä tulemaan sisälle,
"Se oli tämän näytelmän tarkoitus" - Voi sinua; kun on ruokkimisesta ja hengellisestä ravinnosta kyse,
siitä on leikki ja näytelmä ja toivottavasti leivätön teeskentely kaukana! Nälkään kuolisivat hoidossasi.
Hän sanoi hänelle kolmannen kerran: "Simon, Johanneksen poika, olenko minä sinulle rakas?"
Pietari tuli murheelliseksi siitä, että hän kolmannen kerran sanoi hänelle: "Olenko minä sinulle rakas?"
ja vastasi hänelle: "Herra, sinä tiedät kaikki; sinä tiedät, että olet minulle rakas".
KYLLÄ TUOSSA VALTUUTETTIIN PIETARI VASTAAMAAN JEESUKSEN SEURAAJIEN HYVINVOINNISTA.
SILLÄ PIETARISSA OLI HERÄNNYT RAKKAUS HERRAAN JA HERRA TAHTOI RAKKAUDEN KOHDISTUVAN
JUMALAN LAPSIIN - NIIN KONKREETTISESTI ETTÄ PIETARI ALKAISI HEISTÄ PITÄÄ HUOLTA !
Antti
valtuutettuOnko tuo Antti valtuutetun kirjoitus nyt siitä Clear Word Biblestä? Tuossa kun selostetaan joka raamatunjae erikseen. Vai kirjoittaako tämä AnttiVKantola omaa Clear Word Bibleä?
- Yks-tämmönen
AnttiVKantola kirjoitti:
[][][] Minä en
Antti
valtuutettu##KYLLÄ TUOSSA VALTUUTETTIIN PIETARI VASTAAMAAN JEESUKSEN SEURAAJIEN HYVINVOINNISTA.
JUMALAN LAPSIIN - NIIN KONKREETTISESTI ETTÄ PIETARI ALKAISI HEISTÄ PITÄÄ HUOLTA !##
Kyllä se on Herra Jeesus itse, joka vastaa meidän hyvinvoinnistamme. Me olemme vain Jumalan kanavia, joita Hän käyttää. Hengellisestä hyvinvoinnistakin vastaa Jumala, emme me ihmiset. Siinäkin olemme vain Jumalan kanavia, joita Hän käyttää. Kaikki on armosta. Kaikki on armoa.
Katsoppa vaikka Johannes 21 luvusta, kun Jeesus ilmestyi opetuslapsille Tiberiaan järven rannalla. Pietari lähti opetuslapsien kanssa kalaan, mutta ei saanut mitään ja sitten Jeesus sanoi heille:
6 Hän sanoi heille: "Heittäkää verkko oikealle puolelle venhettä, niin saatte". He heittivät verkon, mutta eivät jaksaneet vetää sitä ylös kalojen paljouden tähden.
No, sitten pojat tulivat kalojen kanssa rannalle. Siinä olisi ollut evästä vaikka kuinka paljon. 153 kalaa.
Mutta mitä he näkevät, kun he tulevat kalojen kanssa rannalle:
8 Mutta muut opetuslapset tulivat venheellä ja vetivät perässään verkkoa kaloineen, sillä he eivät olleet maasta kauempana kuin noin kahdensadan kyynärän päässä.
9 Kun he astuivat maalle, näkivät he siellä hiilloksen ja kalan pantuna sen päälle, sekä leipää.
Ei Jeesus tarvinnut poikien kaloja. Jeesuksella oli jo ruoka valmiina odottamassa.
10 Jeesus sanoi heille: "Tuokaa tänne niitä kaloja, joita nyt saitte".
11 Niin Simon Pietari astui venheeseen ja veti maalle verkon, täynnä suuria kaloja, sata viisikymmentä kolme. Ja vaikka niitä oli niin paljon, ei verkko revennyt.
12 Jeesus sanoi heille: "Tulkaa einehtimään". Mutta ei kukaan opetuslapsista uskaltanut kysyä häneltä: "Kuka sinä olet?", koska he tiesivät, että se oli Herra.
13 Niin Jeesus meni ja otti leivän ja antoi heille, ja samoin kalan.
Eli tämän opetus on se, että emme toisi Jumalalle mitään omaamme. Ei meidän tarvi Jumalalle mitään tuoda, ei muuta kuin oman syntisen itsemme ja tyhjät kädet. Kyllä Jeesus meidät ruokkii. Kaikki on armosta. Eipä tässäkään kukaan pojista päässyt sanomaan, että toin Jeesukselle kaloja, että Hän saisi meitä ruokkia. Ei. Jeesuksella oli kaikki valmiina. Kaikki on armoa. miten lienee? kirjoitti:
Onko tuo Antti valtuutetun kirjoitus nyt siitä Clear Word Biblestä? Tuossa kun selostetaan joka raamatunjae erikseen. Vai kirjoittaako tämä AnttiVKantola omaa Clear Word Bibleä?
Matt. 16:19
Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet,
ja minkä sinä sidot maan päällä, se on oleva sidottu taivaissa,
ja minkä sinä päästät maan päällä, se on oleva päästetty taivaissa."
Matt. 18:18
Totisesti minä sanon teille: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on oleva sidottu taivaassa,
ja kaikki, minkä te päästätte maan päällä, on oleva päästetty taivaassa.
Joh.20:21
Niin Jeesus sanoi heille jälleen: "Rauha teille!
Niinkuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minäkin teidät."
22
Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille:
"Ottakaa Pyhä Henki.
23
Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te
pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."- uteljas
Yks-tämmönen kirjoitti:
##KYLLÄ TUOSSA VALTUUTETTIIN PIETARI VASTAAMAAN JEESUKSEN SEURAAJIEN HYVINVOINNISTA.
JUMALAN LAPSIIN - NIIN KONKREETTISESTI ETTÄ PIETARI ALKAISI HEISTÄ PITÄÄ HUOLTA !##
Kyllä se on Herra Jeesus itse, joka vastaa meidän hyvinvoinnistamme. Me olemme vain Jumalan kanavia, joita Hän käyttää. Hengellisestä hyvinvoinnistakin vastaa Jumala, emme me ihmiset. Siinäkin olemme vain Jumalan kanavia, joita Hän käyttää. Kaikki on armosta. Kaikki on armoa.
Katsoppa vaikka Johannes 21 luvusta, kun Jeesus ilmestyi opetuslapsille Tiberiaan järven rannalla. Pietari lähti opetuslapsien kanssa kalaan, mutta ei saanut mitään ja sitten Jeesus sanoi heille:
6 Hän sanoi heille: "Heittäkää verkko oikealle puolelle venhettä, niin saatte". He heittivät verkon, mutta eivät jaksaneet vetää sitä ylös kalojen paljouden tähden.
No, sitten pojat tulivat kalojen kanssa rannalle. Siinä olisi ollut evästä vaikka kuinka paljon. 153 kalaa.
Mutta mitä he näkevät, kun he tulevat kalojen kanssa rannalle:
8 Mutta muut opetuslapset tulivat venheellä ja vetivät perässään verkkoa kaloineen, sillä he eivät olleet maasta kauempana kuin noin kahdensadan kyynärän päässä.
9 Kun he astuivat maalle, näkivät he siellä hiilloksen ja kalan pantuna sen päälle, sekä leipää.
Ei Jeesus tarvinnut poikien kaloja. Jeesuksella oli jo ruoka valmiina odottamassa.
10 Jeesus sanoi heille: "Tuokaa tänne niitä kaloja, joita nyt saitte".
11 Niin Simon Pietari astui venheeseen ja veti maalle verkon, täynnä suuria kaloja, sata viisikymmentä kolme. Ja vaikka niitä oli niin paljon, ei verkko revennyt.
12 Jeesus sanoi heille: "Tulkaa einehtimään". Mutta ei kukaan opetuslapsista uskaltanut kysyä häneltä: "Kuka sinä olet?", koska he tiesivät, että se oli Herra.
13 Niin Jeesus meni ja otti leivän ja antoi heille, ja samoin kalan.
Eli tämän opetus on se, että emme toisi Jumalalle mitään omaamme. Ei meidän tarvi Jumalalle mitään tuoda, ei muuta kuin oman syntisen itsemme ja tyhjät kädet. Kyllä Jeesus meidät ruokkii. Kaikki on armosta. Eipä tässäkään kukaan pojista päässyt sanomaan, että toin Jeesukselle kaloja, että Hän saisi meitä ruokkia. Ei. Jeesuksella oli kaikki valmiina. Kaikki on armoa.Jeesuksen sanat Pietarille - toivottavasti joskus vielä Yks-tämmösellekin - Joh.21:15,16,17
Hän sanoi hänelle: "Ruoki minun karitsoitani".
Hän sanoi hänelle: "Kaitse minun lampaitani".
Jeesus sanoi hänelle: "Ruoki minun lampaitani.
Ihminen on Jumalan sormi tässä maailmassa.
Ei Jumalalla ole tarkoitus alati antaa mannaa taivaasta ja hengellistä mannaa,
vaan tarvitaan annostelijoita. - Yks-tämmönen
uteljas kirjoitti:
Jeesuksen sanat Pietarille - toivottavasti joskus vielä Yks-tämmösellekin - Joh.21:15,16,17
Hän sanoi hänelle: "Ruoki minun karitsoitani".
Hän sanoi hänelle: "Kaitse minun lampaitani".
Jeesus sanoi hänelle: "Ruoki minun lampaitani.
Ihminen on Jumalan sormi tässä maailmassa.
Ei Jumalalla ole tarkoitus alati antaa mannaa taivaasta ja hengellistä mannaa,
vaan tarvitaan annostelijoita.Jumalan kanava maailmassa. Me olemme Jumalan työtovereita. Jumala ei tarvi meidän erinomaisuuttamme tai osaamistamme. Jumala tarvii vain tyhjän astian, jonka Hän saa täyttää ja käyttää.
1. Kor. 1:27
vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,
1. Kor. 1:28
ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,
1. Kor. 1:29
ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.
- Eskatologi
Babylonian kuningagtar Esterin kirja 9. luku
23 Näin juutalaisten keskuudessa vakiintui tapa, jota he jo olivat alkaneet noudattaa ja josta Mordokai nyt heille kirjoitti.
24 Haman, Hammedatan poika, Agagin jälkeläinen, juutalaisten vainooja, oli näet punonut juonen juutalaisia vastaan hävittääkseen heidät ja heittänyt puria eli arpaa päivästä, jona voisi kukistaa ja tuhota heidät. [Est. 3:7]
25 Mutta kuningas oli tästä kuultuaan lähettänyt uuden kirjallisen käskyn, ja niin Hamanin katala hanke juutalaisia vastaan kääntyi hänen omaksi tuhokseen ja hänet ja hänen kymmenen poikaansa ripustettiin hirsipuuhun.
26 Tästä syystä juutalaiset alkoivat kutsua näitä päiviä nimellä purim* arpaa tarkoittavan pur-sanan mukaan. Kirjeen sisällön sekä kaiken näkemänsä ja kokemansa perusteella [Purim on monikkomuoto sanasta pur 'arpa'.]
27 he antoivat määräyksen, joka velvoitti heitä itseään, heidän jälkeläisiään ja kaikkia heidän joukkoonsa liittyneitä viettämään vuosittain näitä kahta päivää käskykirjeen ohjeiden mukaisesti ja aina oikeaan aikaan.
28 Nämä kaksi päivää tuli pitää mielessä sukupolvesta toiseen kaikissa perhekunnissa, ja niitä tuli viettää kaikissa maakunnissa ja kaupungeissa, niin että purim-päivien vietto säilyisi muuttumattomana juutalaisten keskuudessa ja pysyisi aina heidän jälkeläistensäkin mielessä.
29 Kuningatar Ester, Abihailin tytär, kirjoitti kaikella arvovallallaan yhdessä juutalaisen Mordokain kanssa vielä uuden kirjeen vahvistaakseen yleiseksi käytännöksi sen, mitä aikaisemmassa kirjeessä oli sanottu purim-juhlasta.
30 Mordokai lähetti kirjeen Kserkseen valtakunnan sadankahdenkymmenenseitsemän maakunnan kaikille juutalaisille rauhan ja ystävyyden toivotuksin.
31 Siinä velvoitettiin juutalaiset viettämään näitä purim-päiviä juutalaisen Mordokain ja kuningatar Esterin säätämänä määräaikana ja niin kuin juutalaiset itsekin olivat säätäneet itselleen ja jälkeläisilleen. Lisäksi siinä oli määräyksiä juhlan aikana pidettävistä paastoista ja valittajaisista.
32 Näin purim-juhlan viettoa koskevat määräykset vahvistettiin Esterin käskyllä ja kirjoitettiin kirjaan.
Haman todellakin edustaa tässä maailmassa eli babyloniassa antisemitismia ja Ester edustaa oikeaa lakia
ja Mordokai edustaa Israelia. Näin on tänäänkin, lisänä on Messias Jeesus Kristus, joka edustaa Armoa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Purim
http://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=en&u=http://www.torah.org/learning/yomtov/purim/&ei=49JtS_qABYnT-Qb7rLn-Aw&sa=X&oi...
Purim-juhla Suomessa
http://www.lubavitch.fi/library/article_cdo/AID/261101
http://www.lubavitch.fi/library/article_cdo/AID/261101
Siunaten
Eskatologi- AVK
Sinähän Antti kerroit kirjoittavasi vain omalla rekisteröidyllä nimimerkilläsi. Mites nyt?
AVK kirjoitti:
Sinähän Antti kerroit kirjoittavasi vain omalla rekisteröidyllä nimimerkilläsi. Mites nyt?
Jotta et käyttäisi niin monia nikkejä kuin käyttelet näköjään, jopa erehdyttävästi minuunkin viittaavia,
neuvoisin sinua sydämellisesti katsomaan itseesi, menemään niinsanotusti itseesi - ja rekisteröitymään.
Ja rekisteröityähän voi vain yhdellä nikillä. Joten sitten voisimme sinua kiitellä kun tietäisimme kuka olet.
Minä en tunne Purim-juhlaa mutta lehtimajanjuhlan kylläkin. Sehän liittyy lepopäiväkäskyynkin.
Sama syy, Egyptistä vapautuminen ylistyksen syynä kumpaisessakin.
LEHTIMAJANJUHLA
Kristityt israelinystävät ja messiaaniset juutalaiset toteuttavat lehtimajanjuhlan Messiaan syntymäjuhlana.
Siis jouluamme vastaavana ...
http://www.kolumbus.fi/gematria/apsrk21.html
http://icej.fi/ajankohtaista/2009/11/11/lehtimajanjuhlat-jerusalemissa-2010/
Sinä olet AVK, Eskatologi on Eskatologi ja minä olen rekisteröitynyt AnttiVKantola
Sovitaan näin ja joka tapauksessa toivottelen lopuksi hyviä yöunia ja parempaa huomista!
Antti- tietotoimisto*
AnttiVKantola kirjoitti:
Jotta et käyttäisi niin monia nikkejä kuin käyttelet näköjään, jopa erehdyttävästi minuunkin viittaavia,
neuvoisin sinua sydämellisesti katsomaan itseesi, menemään niinsanotusti itseesi - ja rekisteröitymään.
Ja rekisteröityähän voi vain yhdellä nikillä. Joten sitten voisimme sinua kiitellä kun tietäisimme kuka olet.
Minä en tunne Purim-juhlaa mutta lehtimajanjuhlan kylläkin. Sehän liittyy lepopäiväkäskyynkin.
Sama syy, Egyptistä vapautuminen ylistyksen syynä kumpaisessakin.
LEHTIMAJANJUHLA
Kristityt israelinystävät ja messiaaniset juutalaiset toteuttavat lehtimajanjuhlan Messiaan syntymäjuhlana.
Siis jouluamme vastaavana ...
http://www.kolumbus.fi/gematria/apsrk21.html
http://icej.fi/ajankohtaista/2009/11/11/lehtimajanjuhlat-jerusalemissa-2010/
Sinä olet AVK, Eskatologi on Eskatologi ja minä olen rekisteröitynyt AnttiVKantola
Sovitaan näin ja joka tapauksessa toivottelen lopuksi hyviä yöunia ja parempaa huomista!
AnttiSinähän olet AnttiVKantola, Eskatologi, Raam.mies, uteljas, IDENEB ja monta monta muuta. Teitä on leegio.
- Toim.huom.
tietotoimisto* kirjoitti:
Sinähän olet AnttiVKantola, Eskatologi, Raam.mies, uteljas, IDENEB ja monta monta muuta. Teitä on leegio.
Eniro toivoo että mahdollisimman moni rekisteröityisi jottei sitten arvuuteltaisi että kuka minkäkin
nimettömän viestin takana piilee. Tuskin kukaan joka on vaivautunut ja uskaltautunut rekisteröitymään,
viitsii turhaan nimettömänä kirjoitella. Kyllä rekisteröityneet varmasti haluavat että heidät tunnistetaan. - Toim.huom.
Toim.huom. kirjoitti:
Eniro toivoo että mahdollisimman moni rekisteröityisi jottei sitten arvuuteltaisi että kuka minkäkin
nimettömän viestin takana piilee. Tuskin kukaan joka on vaivautunut ja uskaltautunut rekisteröitymään,
viitsii turhaan nimettömänä kirjoitella. Kyllä rekisteröityneet varmasti haluavat että heidät tunnistetaan.Voi ei. Kyllä Antti ainakin kirjoittelee samaa tekstiä eri nimimerkeillä kun tarpeeksi innostuu. Ja rekisteröitynäkin hänellä on kaksi nimimerkkiä; AnttiVKantola ja IDENEB. Hänen kirjoituksensa kyllä tosin tunnistetaan, halusipa hän tai ei. Siinä mielessä turha vaihdella nimimerkkejä.
Toim.huom. kirjoitti:
Voi ei. Kyllä Antti ainakin kirjoittelee samaa tekstiä eri nimimerkeillä kun tarpeeksi innostuu. Ja rekisteröitynäkin hänellä on kaksi nimimerkkiä; AnttiVKantola ja IDENEB. Hänen kirjoituksensa kyllä tosin tunnistetaan, halusipa hän tai ei. Siinä mielessä turha vaihdella nimimerkkejä.
Mitäpä minusta - eremith esitelköön meille Paavalin ...
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8830331/thread
- 234234234
parempi kuin nuo toiset. Kun sanot, että oppimme on typerä, pilkkaat meitä.
advari
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291333
- 100861
- 75683
- 50577
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa12493ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40464Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153441Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30407- 25381
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;174372