Tutustuin juuri n.s. kartanolaisuuteen, joka rehotti 1930-1950 luvuilla kahden naishenkilön vetämänä. Ylen arkistossa ainakin kaksi haastattelua asiasta. Googlettamalla myös paljon tietoa.
Minua kiinnostaa, muistaako kukaan liikkeen ajoista Sippolassa, kai Liikkalassa heillä oli joku "lastenkoti" tai muu paikka. Miksi kiinnostaa, syy on sellainen, että pikkuveljeni oli annettu johonkin lastenkotiin Sippolassa. Siellähän on kyllä myös koulukoti kirkolla, mutta tuli erinäisistä syistä mieleen, olisiko voinut ollakin noiden kartanolaisten kiusattavana ja alttarisiunauksia (pedofiilisia toimituksia) saamassa ja pieksettävänä. Muistaako joku Tätä naista, Kartanoa ja hänen Tilda kaveriaan. K kuoli 1953 ja Tilda 1965.
Sippolan kartanolaiset?
4
1125
Vastaukset
- Hakattu
Itse olen ollut kyseisessä laitoksessa Iida oli keittiössä töissä ja toimi pyövelinä eli hakkasi lapsia jos oli jotain laitoksen sääntöjä rikkonut muistan muutakin
Olen lukenut molempien sisarusten kirjoittamat kirjat, nyt en muista kummankaan nimeä....kirjastosta löytyy.
Myös Korhoslaisista on kerrottu toisessa kirjassa. Beng pohjola muistaakseni on kirjoittanut heistä.- hopo2
minä vuonna olit sippolassa koska minäkin olin siellä ja ton iidan kyllä muistan niin kuin johtaja hämäläisenkin terv.matti ingman
- -kerberos-
maagikko kirjoitti:
Olen lukenut molempien sisarusten kirjoittamat kirjat, nyt en muista kummankaan nimeä....kirjastosta löytyy.
Myös Korhoslaisista on kerrottu toisessa kirjassa. Beng pohjola muistaakseni on kirjoittanut heistä.Bengt Pohjanen on kylläkin kirjoittanut korpelalaisuudesta, joka olikin eriskummallinen liike. Lahkon jäsenten jälkeläiset edelleen mielellään vaikenevat näistä orgioista, kiljun dokaamisesta ja muusta ns. riettaasta menosta, koska niitä on hävetty niin voimakkaasti jälkikäteen.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Korpelalaisuus
http://tv1.yle.fi/juttuarkisto/alma-kartano-ja-mina
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291333
- 100861
- 75683
- 50577
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa12493ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40464Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153441Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30407- 25381
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;174372