hyökkäämättömyyssopimuksen kaksi päivää ennen talvisodan alkua.(Liikekannallepasalaliitto oli jo käynnissä)
(Mannerheim tuomitsi vasemmistolaisten vangitemisen ja kehotti myöntämään osin virheet kansalaissodassa)
En tiedä oliko vaikutusta Suomalaisille annetussa propakandassa, että Neuvostoliitto kulkee edelleen savijaloilla, ensimmäisen maailmansodan rasittamana.? Osa oikeistoahan uhosi silloin 50% suurennusta, Suomen pinta-alaan ja Englanti tarjosi kumppanuudesta kultaakin.
Suomi irtisanoi
18
247
Vastaukset
- tuotakin
Vääristele vaan historiaa ryssänrääpäle.
Totuus ei pala tulessakaan. - pankkirosvo koba
Stalin irtisanoi hyökkäämättömyyssopimuksen.
Stalin aloitti liikekannaltapanon paljon ennen niitä kahta päivää.- Isaskar Keturi
Älkää vastatko tämän typeryksen jatkuviin avauksiin. Jutut on mitä sattuu, siis lähinnä heittoja vailla todellisuuspohjaa.
Poikkeuksellisesti kommentoin vain tämän ainoan kerran.
lopettaa lukemasta Työkansan sanomien paskapuheita niin saatat vielä valaistua.
Suomi ei irtisanonut mitään sopimusta 1939, eikä Yh:kaan sitä aiheuttanut. Yh ei mitenkään vaarantanut Neukkulaa eikä leningradia koska me, vastoin kuin neukut, pysyimme omalla puolellamme. Neukuthan olivat sinne Karjalan kannakselle tuoneet jo pari armeijaa Helsingin paraatia varten soittokuntineen.
Jos neukut saivat tuoda sinne joukkojaan niin miksi me emme olisi saaneet valmistautua puolustukseen kun toiset valmistautuvat hyökkäykseen? Jos venäläisetkin olisivat valmistautuneet puolustukseen niin joukot tuskin olisivat edes toisiaan nähneet.- naaapuri
kun entiset alusmaat sijoittelevat puolustusohjuksiaan alueilleen.
Hyi hyi, ei saa puolustaa, ei saa tehdä pommisuojia, se pelottaa Venäjää. naaapuri kirjoitti:
kun entiset alusmaat sijoittelevat puolustusohjuksiaan alueilleen.
Hyi hyi, ei saa puolustaa, ei saa tehdä pommisuojia, se pelottaa Venäjää.venäläiset nyt ja neukut aikoinaan käsittivät puolustuksen kohentamisen hyökkäykseksi ja kuitenkin itse varustivat ja varustavat niin paljon "rauhan" tankkeja, ohjuksia, sukellusveneitä ja jne. kuin valtion varat sallivat välittämättä muiden kuin Moskovan ja Pietarin ökyporukasta. Reuna-alueet kuten Karjala on jätetty takamaaksi jossa tavallinen ihminen elää luhistuvassa hometalossa ja muutama ökyrikas datshallaan piikkilankojen takana.
Se on kummallinen ja varsin erikoinen tuo venäläinen logiikka?
Stalin oli nero oraakkeli alkaessaan suunnittelemaan Suomen valloitusta jo vuoden 1939 keväällä. Vai olisikohan kuitenkin kuomaseni ollut niin, että Suomi reagoi Neuvostoliiton uhkailuihin ja aggressioihin eikä päinvastoin?
- Abraham
, niikö sitä valloitusta tehdään. Kanattaisi lukea oikeistolaisen Paasikiven muistelmat ja ottaa selvää mitä Suomen johto kuin armeijanväki kuherteli Natsien kanssa, valloitussotien ollessa käynnissä.
Suomalaiset tiesi mitä tulemanpitää ja äärioikeisto suojeluskunnan kanssa alkoi propakan suuresta uhasta.
On muistettava myös se, että 1919 Suomea pidettiin toivottuna sotakumppanina ja voimana voittamaan Bolsevistit Pietarissa, liittolaisten kanssa. Hegemoniaa pidettiin yhä päällä ! - Riittääkö?
Abraham kirjoitti:
, niikö sitä valloitusta tehdään. Kanattaisi lukea oikeistolaisen Paasikiven muistelmat ja ottaa selvää mitä Suomen johto kuin armeijanväki kuherteli Natsien kanssa, valloitussotien ollessa käynnissä.
Suomalaiset tiesi mitä tulemanpitää ja äärioikeisto suojeluskunnan kanssa alkoi propakan suuresta uhasta.
On muistettava myös se, että 1919 Suomea pidettiin toivottuna sotakumppanina ja voimana voittamaan Bolsevistit Pietarissa, liittolaisten kanssa. Hegemoniaa pidettiin yhä päällä !Pöpi-Aappo parka ylittää taas itsensä.
Abraham kirjoitti:
, niikö sitä valloitusta tehdään. Kanattaisi lukea oikeistolaisen Paasikiven muistelmat ja ottaa selvää mitä Suomen johto kuin armeijanväki kuherteli Natsien kanssa, valloitussotien ollessa käynnissä.
Suomalaiset tiesi mitä tulemanpitää ja äärioikeisto suojeluskunnan kanssa alkoi propakan suuresta uhasta.
On muistettava myös se, että 1919 Suomea pidettiin toivottuna sotakumppanina ja voimana voittamaan Bolsevistit Pietarissa, liittolaisten kanssa. Hegemoniaa pidettiin yhä päällä !On yleisesti tiedossa, kuinka suomalaiset yleisesti ja Mannerheim erityisesti inhosivat natseja. Neuvostoliitto uhkailemalla aktiivisesti ajoi Suomen päättäjiä natsi-Saksan syliin. Oliko se viisasta Neuvostoliitolle? Voisit kysellä heidän satojen tuhansien kaatuneidensa omaisilta, katsella lohdutonta Karjalan Tasavallan läntistä rajaseutua ja kysyä itseltäsi: Kannattiko?
- Abraham
Kollimaattori kirjoitti:
On yleisesti tiedossa, kuinka suomalaiset yleisesti ja Mannerheim erityisesti inhosivat natseja. Neuvostoliitto uhkailemalla aktiivisesti ajoi Suomen päättäjiä natsi-Saksan syliin. Oliko se viisasta Neuvostoliitolle? Voisit kysellä heidän satojen tuhansien kaatuneidensa omaisilta, katsella lohdutonta Karjalan Tasavallan läntistä rajaseutua ja kysyä itseltäsi: Kannattiko?
Saksalaismielinen jo 1917, kun vaihtoi puolta Puolan rintamalta.
Mannerheim oli ennen ja sodankin aikana Gööringin läheinen ystävä ja metsästyskaveri. Lähettihän kenr. Talvelan Saksaan yhdysmieheksi 1940 ja 1942 ja valitsi juutalaisvankien erottelian luovuttamaan ne Saksaan (1245). Abraham kirjoitti:
Saksalaismielinen jo 1917, kun vaihtoi puolta Puolan rintamalta.
Mannerheim oli ennen ja sodankin aikana Gööringin läheinen ystävä ja metsästyskaveri. Lähettihän kenr. Talvelan Saksaan yhdysmieheksi 1940 ja 1942 ja valitsi juutalaisvankien erottelian luovuttamaan ne Saksaan (1245).Ja yht'äkkiä Saksa vuonna 1917 oli täynnä natseja? Olet kyllä hämmästyttävä musikka: Lavrenti Berija olisi ollut sinun paskanjauhannastasi ylpeä, ehkä hän olisi keväällä 1940 lähettänyt sinut Zakopaneen neuvottelemaan Gestapon nimimiesten kanssa puolalaisten lopullisesta alistamisesta ja vastarinnan murskaamisesta. Olisit varmasti tykännyt Adolf Eichmannista, olihan Neuvostoliiton NKVD:llä ja natsi-Saksan Gestapolla yhteiset intressit.
Kaksi sukupolvea myöhässä oleva kommunisti on säälittävä tapaus. Vain uusnatsi vetää vertoja.- vai ihan pöpi?
Abraham kirjoitti:
Saksalaismielinen jo 1917, kun vaihtoi puolta Puolan rintamalta.
Mannerheim oli ennen ja sodankin aikana Gööringin läheinen ystävä ja metsästyskaveri. Lähettihän kenr. Talvelan Saksaan yhdysmieheksi 1940 ja 1942 ja valitsi juutalaisvankien erottelian luovuttamaan ne Saksaan (1245).Siis Mannerheim vaihtoi puolta Puolan rintamalla 1917? Eli siirtyi Saksan riveihin? Onpa uusi höperrys taas tämäkin. 1917 M. toimi armeijakunnan komentajana Romanian rintamalla itävaltalaisia vastaan. Syyskuussa hänet vapautettiin palveluksesta. Hän oli silloin sairaslomalla Odessassa, josta lähti 3.12. palaamaan ensin Pietariin ja sitten Suomeen.
Göringin M. tapasi ollessaan 1935 tutustumassa tämän kutsusta Saksan lentokoneteollisuuteen. Kauppoja ei syntynyt.Silloin hän kävi myös metsästysretkellä G:n kanssa.
Talvela lähetettiin syksyllä -40 ottamaan selvää Saksan aikeista. Hän tapasi monen yrityksen jälkeen Göringin, joka kielsi yrittämästä valtioliittoa Ruotsin kanssa.
Venäläisiä sotavankeja vaihdettiin Saksan kanssa suomenheimoisiin. Juutalaisia ei eroteltu mitenkään muista.
Kaikessza tyhmyydessäänkin pöpillä on huima, joskin siraalloinen mielikuvitus. Se on myönnettävä. - Abrham
vai ihan pöpi? kirjoitti:
Siis Mannerheim vaihtoi puolta Puolan rintamalla 1917? Eli siirtyi Saksan riveihin? Onpa uusi höperrys taas tämäkin. 1917 M. toimi armeijakunnan komentajana Romanian rintamalla itävaltalaisia vastaan. Syyskuussa hänet vapautettiin palveluksesta. Hän oli silloin sairaslomalla Odessassa, josta lähti 3.12. palaamaan ensin Pietariin ja sitten Suomeen.
Göringin M. tapasi ollessaan 1935 tutustumassa tämän kutsusta Saksan lentokoneteollisuuteen. Kauppoja ei syntynyt.Silloin hän kävi myös metsästysretkellä G:n kanssa.
Talvela lähetettiin syksyllä -40 ottamaan selvää Saksan aikeista. Hän tapasi monen yrityksen jälkeen Göringin, joka kielsi yrittämästä valtioliittoa Ruotsin kanssa.
Venäläisiä sotavankeja vaihdettiin Saksan kanssa suomenheimoisiin. Juutalaisia ei eroteltu mitenkään muista.
Kaikessza tyhmyydessäänkin pöpillä on huima, joskin siraalloinen mielikuvitus. Se on myönnettävä.tarkoitti muuta, kuin itse lisäsit, mutta kanssakäymiset oli totta.
Kehoittaisin vielä lukemaan Elina Sanan tutkimuskirjan LUOVUTETUT, josta saanut kunnia mainintojakin. Jos haluaa puolueetonta tietoa liitteineen, niin saatavuus ei ole este.
Persoonallisia tietolähteitä on johtohenkilöiden muistelmat ja niiden vertailu tutkimuksiin.
On noloa paukutella henkseleitä huhuilla ja romaaneilla, kuin on tapana. - p9gåpvp
Abrham kirjoitti:
tarkoitti muuta, kuin itse lisäsit, mutta kanssakäymiset oli totta.
Kehoittaisin vielä lukemaan Elina Sanan tutkimuskirjan LUOVUTETUT, josta saanut kunnia mainintojakin. Jos haluaa puolueetonta tietoa liitteineen, niin saatavuus ei ole este.
Persoonallisia tietolähteitä on johtohenkilöiden muistelmat ja niiden vertailu tutkimuksiin.
On noloa paukutella henkseleitä huhuilla ja romaaneilla, kuin on tapana.Sana nimenomaan tukeutuu huhuihin ja romaaneihin "tutkimuksessaan".
http://agricola.utu.fi/tietosanomat/luovutetut/lindstedt.php - luovutukset
Abrham kirjoitti:
tarkoitti muuta, kuin itse lisäsit, mutta kanssakäymiset oli totta.
Kehoittaisin vielä lukemaan Elina Sanan tutkimuskirjan LUOVUTETUT, josta saanut kunnia mainintojakin. Jos haluaa puolueetonta tietoa liitteineen, niin saatavuus ei ole este.
Persoonallisia tietolähteitä on johtohenkilöiden muistelmat ja niiden vertailu tutkimuksiin.
On noloa paukutella henkseleitä huhuilla ja romaaneilla, kuin on tapana.tehtiin juutalaisten osalta sisäministeri Horellin määräyksestä. Sotavangit vaihdettiin suomenheimoisiin, jotka näin pelastettiin melko varmalta kuolemalta. Tosin se koitui kohtaloksi sodan jälkeen NL:on luovutetuille, mutta satoja pelastettiin suomalaisten avulla Ruotsiin mm. lähes koko HeimoP 3.
Kuulehan Pöpi, VALEHTELU EI OLE PUOLUEETONTA TIETOA. Kun kirjoitat puutaheinää, niin laita lähteeksi PÖPILÄ, muuten saattaa joku vaikka uskoakin juttuihisi. Silloin ei myöskään tarvitse hukata aikaa valheiden oikomiseen.
- näinkö ajattelit
"En tiedä >oliko vaikutusta< Suomalaisille annetussa propakandassa, että Neuvostoliitto kulkee edelleen savijaloilla, ensimmäisen maailmansodan rasittamana.?"
Tarkoitat ilmeisesi että suomalaiset olisivat antautuneet venäläisille aivan kuten virolaiset tekivät. (>- Abraham
Jatkosodanjälkeen ne valtiot joissa taisteltiin natsien puolella, ei taputeltu poskelle että hyvä pojat, vai olisiko pitänyt.? Virolaisillakin kuin muilla tällaista uhrikäsitystä levitetään ja unohdetaan hirmuteot ja vielä muistettava 1919 kumppanuudet Pietarin valloittamiseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa108867"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276667- 71617
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73593Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33493- 72483