Hei muut minipillereiden käyttäjät,
onko teillä esiintynyt minipillereiden käytön yhteydessä ongelmia liittyen virtsaamiseen?
Itse olen syönyt Cerazette-merkkisiä pillereitä jo n. neljä vuotta ja lähes alusta asti myös kärsinyt virtsaamisen JÄLKEISESTÄ kirvelystä ja polttelusta. Tai oikeastaan ensimmäisen vuoden kärsin, sitten tavallaan opin elämään vaivan kanssa. Olen huomannut runsaan veden juonnin auttavan tähän. Välillä on myös oireettomia kausia. Yhdistelmäehkäisypillerit eivät minulle migreenin vuoksi sovi. Cerazetet ovat tätä ongelmaa lukuunottamatta sopineet minulle tosi hyvin.
Alkuun kävin usealla eri gynekologilla valittamassa oireistani, mutta mitään vikaa ei löytynyt. Myöhemmin sain jostain kuulla, että minipillereillä saattaisi olla joihinkin käyttäjiin tällainen vaikutus. Sen vuoksi en olekaan esim. urologilla käynyt, koska aloin uskoa vaivani johtuvan pillereistä. Oireet eivät ole myöskään vuosien mittaan pahentuneet, vaan pysyneet alusta asti samanlaisina. Nyt olen kuitenkin alkanut taas pohtia tätä asiaa ja harkita sitä urologille menoakin.
Olisikin kiinnostavaa kuulla, onko muilla samanlaisia kokemuksia!
cerazette (tai muut minipillerit) + virtsaamisvaivat
4
780
Vastaukset
- elina1993
Luulisin et vaiva johtuu e-pillereistä. Mulla oli sama ja vaihdoin merkkiä ja auttoi. Jotkut pillerit aiheuttaa limakalvojen kuivumista ja sen seurauksena juuri sitä kirvelyä ja polttelua...:/
- alkup.
Minulla on nyt löytynyt ensinnäkin papa-kokeesta solumuutoksia (luokka II) ja lisäksi urologin lähetteellä otetusta virtsanäytteestä bakteereja. Olen nyt antibioottikuurilla, oireet tosin eivät ole yhtään helpottaneet, mistä tosin en ole yhtään yllättynyt, ovathan kestäneet jo niin pitkään ja olleet vailla hoitoa. Viikon päästä menen antamaan kontrollivirtsanäytteen, ehkä sitten ollaan taas vähän viisaampia tämän asian suhteen. Kieltämättä olen melko harmissani, että luovutin asian suhteen tuolloin muutama vuosi sitten. Olisi ehkä sittenkin pitänyt jatkaa tutkimuksissa ravaamista...
- entiiäsit
mulla samanlaiset oireet... oon syönyt ensin yhdistelmäehkäisypillereitä 6kk kahta eri merkkiä (stefaminelle ja tasminetta) ja nyt oon syönyt 2kk minipillereitä... ärsyttävä vaiva
- cerazette
Ite syönyt cerazettea 7 vuotta ja mulla ei ole tullut mitään ongelmia. No tämä on vain minun kokemus. Sulla käynyt huono tuuri.Ikää mulla on 42 vuotta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224194- 183186
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3952250Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391939- 271931
- 311787
- 321639
- 141457
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai681260- 121231