Hei muut minipillereiden käyttäjät,
onko teillä esiintynyt minipillereiden käytön yhteydessä ongelmia liittyen virtsaamiseen?
Itse olen syönyt Cerazette-merkkisiä pillereitä jo n. neljä vuotta ja lähes alusta asti myös kärsinyt virtsaamisen JÄLKEISESTÄ kirvelystä ja polttelusta. Tai oikeastaan ensimmäisen vuoden kärsin, sitten tavallaan opin elämään vaivan kanssa. Olen huomannut runsaan veden juonnin auttavan tähän. Välillä on myös oireettomia kausia. Yhdistelmäehkäisypillerit eivät minulle migreenin vuoksi sovi. Cerazetet ovat tätä ongelmaa lukuunottamatta sopineet minulle tosi hyvin.
Alkuun kävin usealla eri gynekologilla valittamassa oireistani, mutta mitään vikaa ei löytynyt. Myöhemmin sain jostain kuulla, että minipillereillä saattaisi olla joihinkin käyttäjiin tällainen vaikutus. Sen vuoksi en olekaan esim. urologilla käynyt, koska aloin uskoa vaivani johtuvan pillereistä. Oireet eivät ole myöskään vuosien mittaan pahentuneet, vaan pysyneet alusta asti samanlaisina. Nyt olen kuitenkin alkanut taas pohtia tätä asiaa ja harkita sitä urologille menoakin.
Olisikin kiinnostavaa kuulla, onko muilla samanlaisia kokemuksia!
cerazette (tai muut minipillerit) + virtsaamisvaivat
4
810
Vastaukset
- elina1993
Luulisin et vaiva johtuu e-pillereistä. Mulla oli sama ja vaihdoin merkkiä ja auttoi. Jotkut pillerit aiheuttaa limakalvojen kuivumista ja sen seurauksena juuri sitä kirvelyä ja polttelua...:/
- alkup.
Minulla on nyt löytynyt ensinnäkin papa-kokeesta solumuutoksia (luokka II) ja lisäksi urologin lähetteellä otetusta virtsanäytteestä bakteereja. Olen nyt antibioottikuurilla, oireet tosin eivät ole yhtään helpottaneet, mistä tosin en ole yhtään yllättynyt, ovathan kestäneet jo niin pitkään ja olleet vailla hoitoa. Viikon päästä menen antamaan kontrollivirtsanäytteen, ehkä sitten ollaan taas vähän viisaampia tämän asian suhteen. Kieltämättä olen melko harmissani, että luovutin asian suhteen tuolloin muutama vuosi sitten. Olisi ehkä sittenkin pitänyt jatkaa tutkimuksissa ravaamista...
- entiiäsit
mulla samanlaiset oireet... oon syönyt ensin yhdistelmäehkäisypillereitä 6kk kahta eri merkkiä (stefaminelle ja tasminetta) ja nyt oon syönyt 2kk minipillereitä... ärsyttävä vaiva
- cerazette
Ite syönyt cerazettea 7 vuotta ja mulla ei ole tullut mitään ongelmia. No tämä on vain minun kokemus. Sulla käynyt huono tuuri.Ikää mulla on 42 vuotta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 948271
- 403962
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021916- 241410
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html361311Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,321132Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia121070Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53857Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31832Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29807