cerazette (tai muut minipillerit) + virtsaamisvaivat

minipilleristi

Hei muut minipillereiden käyttäjät,

onko teillä esiintynyt minipillereiden käytön yhteydessä ongelmia liittyen virtsaamiseen?

Itse olen syönyt Cerazette-merkkisiä pillereitä jo n. neljä vuotta ja lähes alusta asti myös kärsinyt virtsaamisen JÄLKEISESTÄ kirvelystä ja polttelusta. Tai oikeastaan ensimmäisen vuoden kärsin, sitten tavallaan opin elämään vaivan kanssa. Olen huomannut runsaan veden juonnin auttavan tähän. Välillä on myös oireettomia kausia. Yhdistelmäehkäisypillerit eivät minulle migreenin vuoksi sovi. Cerazetet ovat tätä ongelmaa lukuunottamatta sopineet minulle tosi hyvin.

Alkuun kävin usealla eri gynekologilla valittamassa oireistani, mutta mitään vikaa ei löytynyt. Myöhemmin sain jostain kuulla, että minipillereillä saattaisi olla joihinkin käyttäjiin tällainen vaikutus. Sen vuoksi en olekaan esim. urologilla käynyt, koska aloin uskoa vaivani johtuvan pillereistä. Oireet eivät ole myöskään vuosien mittaan pahentuneet, vaan pysyneet alusta asti samanlaisina. Nyt olen kuitenkin alkanut taas pohtia tätä asiaa ja harkita sitä urologille menoakin.

Olisikin kiinnostavaa kuulla, onko muilla samanlaisia kokemuksia!

4

820

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elina1993

Luulisin et vaiva johtuu e-pillereistä. Mulla oli sama ja vaihdoin merkkiä ja auttoi. Jotkut pillerit aiheuttaa limakalvojen kuivumista ja sen seurauksena juuri sitä kirvelyä ja polttelua...:/

• alkup.

Minulla on nyt löytynyt ensinnäkin papa-kokeesta solumuutoksia (luokka II) ja lisäksi urologin lähetteellä otetusta virtsanäytteestä bakteereja. Olen nyt antibioottikuurilla, oireet tosin eivät ole yhtään helpottaneet, mistä tosin en ole yhtään yllättynyt, ovathan kestäneet jo niin pitkään ja olleet vailla hoitoa. Viikon päästä menen antamaan kontrollivirtsanäytteen, ehkä sitten ollaan taas vähän viisaampia tämän asian suhteen. Kieltämättä olen melko harmissani, että luovutin asian suhteen tuolloin muutama vuosi sitten. Olisi ehkä sittenkin pitänyt jatkaa tutkimuksissa ravaamista...

• entiiäsit

mulla samanlaiset oireet... oon syönyt ensin yhdistelmäehkäisypillereitä 6kk kahta eri merkkiä (stefaminelle ja tasminetta) ja nyt oon syönyt 2kk minipillereitä... ärsyttävä vaiva

• cerazette

Ite syönyt cerazettea 7 vuotta ja mulla ei ole tullut mitään ongelmia. No tämä on vain minun kokemus. Sulla käynyt huono tuuri.Ikää mulla on 42 vuotta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      613
      3157
    2. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      97
      2622
    3. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      21
      1661
    4. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      77
      1572
    5. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1490
    6. Mieti miten paljon yritin

Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔
      Ikävä
      45
      1466
    7. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      69
      1424
    8. Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan

Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut
      Maailman menoa
      317
      1343
    9. Kurkkiiko myyrä jo

Milloin tulee kolostaan?
      Ikävä
      27
      1318
    10. Haluatko tietää totuuden?

Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun
      Ikävä
      90
      1213
    Aihe