Hei muut minipillereiden käyttäjät,
onko teillä esiintynyt minipillereiden käytön yhteydessä ongelmia liittyen virtsaamiseen?
Itse olen syönyt Cerazette-merkkisiä pillereitä jo n. neljä vuotta ja lähes alusta asti myös kärsinyt virtsaamisen JÄLKEISESTÄ kirvelystä ja polttelusta. Tai oikeastaan ensimmäisen vuoden kärsin, sitten tavallaan opin elämään vaivan kanssa. Olen huomannut runsaan veden juonnin auttavan tähän. Välillä on myös oireettomia kausia. Yhdistelmäehkäisypillerit eivät minulle migreenin vuoksi sovi. Cerazetet ovat tätä ongelmaa lukuunottamatta sopineet minulle tosi hyvin.
Alkuun kävin usealla eri gynekologilla valittamassa oireistani, mutta mitään vikaa ei löytynyt. Myöhemmin sain jostain kuulla, että minipillereillä saattaisi olla joihinkin käyttäjiin tällainen vaikutus. Sen vuoksi en olekaan esim. urologilla käynyt, koska aloin uskoa vaivani johtuvan pillereistä. Oireet eivät ole myöskään vuosien mittaan pahentuneet, vaan pysyneet alusta asti samanlaisina. Nyt olen kuitenkin alkanut taas pohtia tätä asiaa ja harkita sitä urologille menoakin.
Olisikin kiinnostavaa kuulla, onko muilla samanlaisia kokemuksia!
cerazette (tai muut minipillerit) + virtsaamisvaivat
4
940
Vastaukset 4
- elina1993
Luulisin et vaiva johtuu e-pillereistä. Mulla oli sama ja vaihdoin merkkiä ja auttoi. Jotkut pillerit aiheuttaa limakalvojen kuivumista ja sen seurauksena juuri sitä kirvelyä ja polttelua...:/
- alkup.
Minulla on nyt löytynyt ensinnäkin papa-kokeesta solumuutoksia (luokka II) ja lisäksi urologin lähetteellä otetusta virtsanäytteestä bakteereja. Olen nyt antibioottikuurilla, oireet tosin eivät ole yhtään helpottaneet, mistä tosin en ole yhtään yllättynyt, ovathan kestäneet jo niin pitkään ja olleet vailla hoitoa. Viikon päästä menen antamaan kontrollivirtsanäytteen, ehkä sitten ollaan taas vähän viisaampia tämän asian suhteen. Kieltämättä olen melko harmissani, että luovutin asian suhteen tuolloin muutama vuosi sitten. Olisi ehkä sittenkin pitänyt jatkaa tutkimuksissa ravaamista...
- entiiäsit
mulla samanlaiset oireet... oon syönyt ensin yhdistelmäehkäisypillereitä 6kk kahta eri merkkiä (stefaminelle ja tasminetta) ja nyt oon syönyt 2kk minipillereitä... ärsyttävä vaiva
- cerazette
Ite syönyt cerazettea 7 vuotta ja mulla ei ole tullut mitään ongelmia. No tämä on vain minun kokemus. Sulla käynyt huono tuuri.Ikää mulla on 42 vuotta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881434
Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K221155En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o651120- 65928
- 68826
- 62813
- 70768
SuMetKu konkursissa
Asiakastiedon sivulla oli, SuMetKu asetettu konkurssiin. Tulihan se seinä vastaan lopultakin suuruudenhulluudessa.24740- 69702
Suutuin lähinnä itselleni
Kun irl juttujen takia näyttää erittäin epätodennäköiseltä, että olisin millään tavoin toivottu henkilö sulle.39658Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺49647- 133636
- 52606
Miksi meille jäi
Niin huonot välit vaikka meistä kumpikaan ei ole tunteilleen mitään voinut. Ehkä se kohtalo on sitä mieltä ettei kuitenk36595- 68557
- 19547
- 43544
Viesti sinulle
Tiedät että tunteet ja ajatukset ja meillä on vahva yhteys mistä molemmat tiedetään. Odotan sinua ☀️33535SAHIMÄKI LOPETA
Miksi käyt Tupamäen Pekan kimppuun.?? Hänen asia mitä hän tekee tiloillaan. Oletko omista POTKUISTASI yhä katkera turve41535- 29535