Ellos-tili+korot

saako noin tehdä?

Mites menee tälläinen juttu, tilasin ellokselta tavaraa. Olen joskus ostanut sieltä tilille. Maksuvaihtoehtoina oli vain tili, maksupaketin hakiessa ja postiennakko. Postikulut olivat tilin valitessa halvimmat, n.3€ vähemmän. Valitsin siis tilin. Laskulla tai heti olisin halunnut maksaa, eli nyt en tarvitse osamaksua rahat on varattuna tähän. Nyt tuolla lukee, etä tavara on minulle lähetty alkuviikosta, mutta se siis ei minulle vielä ole tullut. Ja lasku on mennyt tilille. Tilillä maksamatta 53€, mutta tilin saldoon on tullut korkoa 2€. Lasku tilistä heiltä tulee aina n. 15pv. joten tässä n. 10pv. siis nuo tilin korot sinne on pamahtanut.
Voiko näin tehdä? siis tilaan tavaran, en saa tavaraa tai siitä edes laskua ennen kuin siitä menee 2€ korkoa. Ajattelin siis maksaa tuon pois ennen kun tililtä menee noita korkoja, koska laskuvaihtoehtoa ei ollut. Mitä ihmettä voin tehdä? Tuote on siis minulle lähtenyt/ruvettu keräämään varastolta 8pv. jolloin lasku rekisteröitynyt tilille ja 10pv. tulee korkoa tilinhoitomaksua 2€. tavara tulee minulle ehkä huomenna tai ensi viikon alussa. Kamalaa rahastusta.

23

4265

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olla.

viisaanpaa lopetta se tilailu.
      jos asut helsingissä,ajat varmaan lahteen jos siellä on kahvipaketti 50senttiä halvempi...

• saako noin tehdä

No en. Asun pienällä paikka kunnalla missä ei paljoa kauppoja ole, enkä niissä jaksaisi pyöriäkään, siksi tilailen. Ei siis tuo 2€ minun taloutta kaada, tuntuu vaan niin hemmetin tyhmältä maksaa korkoja tuotteesta minkä maksan varmaan heti paketin avattuani/tuotteet tarkistettuani. Periaate kysymys, samoin jos kassalla ei saa vaikka alejostain tuotteesta, haluaa asian selvittää vaikka olisi kyse vain muutamista euroista. Tuo 2€ on kuiten yli 4% tuotteiden arvosta.

Rupesin tuossa miettimään mitä tässä tilanteessa kävisi jos palauttaisin tuotteet tai siis osan tuotteista, mitä koroille kävisi? No jos kaikki palauttaisi, niin sittehän ei tarttisi mitään maksaa, mutta jos vaan osan.

Toivottavasti joku fiksumpi osaisi vastata molempiin kysymyksiin.

• löklköklköl
        saako noin tehdä kirjoitti:

No en. Asun pienällä paikka kunnalla missä ei paljoa kauppoja ole, enkä niissä jaksaisi pyöriäkään, siksi tilailen. Ei siis tuo 2€ minun taloutta kaada, tuntuu vaan niin hemmetin tyhmältä maksaa korkoja tuotteesta minkä maksan varmaan heti paketin avattuani/tuotteet tarkistettuani. Periaate kysymys, samoin jos kassalla ei saa vaikka alejostain tuotteesta, haluaa asian selvittää vaikka olisi kyse vain muutamista euroista. Tuo 2€ on kuiten yli 4% tuotteiden arvosta.

Rupesin tuossa miettimään mitä tässä tilanteessa kävisi jos palauttaisin tuotteet tai siis osan tuotteista, mitä koroille kävisi? No jos kaikki palauttaisi, niin sittehän ei tarttisi mitään maksaa, mutta jos vaan osan.

Toivottavasti joku fiksumpi osaisi vastata molempiin kysymyksiin.

Ellos perii muistaakseni 1,95e laskutusmaksua, eikä se ole mitään korkoa kun maksat sen heti laskun saatuasi pois. Lopputulos on kuitenkin halvempi, kun olisit valinnut maksutavaksi postiennakon.

Oletko lukutaidoton, kun et osaa ohjeista lukea?

• saako noin tehdä
        löklköklköl kirjoitti:

Ellos perii muistaakseni 1,95e laskutusmaksua, eikä se ole mitään korkoa kun maksat sen heti laskun saatuasi pois. Lopputulos on kuitenkin halvempi, kun olisit valinnut maksutavaksi postiennakon.

11-02-2010 * NYKYINEN VELKA * 55,09
        11-02-2010 * KORKO* 1,95
        08-02-2010 * POSTIMYYNTIOSTO 53,14
        Kyllä tossa korko lukee, ja joskus olen maksanutkin ennen koron muodostumista.

• saako noin tehdä
        löklköklköl kirjoitti:

Ja kävin lukemassa noita ehtoja:
        Kuukausikorko on 1,75 % tilin kuukauden viimeisen päivän saldolle. Lisäksi varatusta luottorajasta
        peritään luoton hyväksikäyttöajalta limiittikorkoa 0,4 %/kk. Perittävät korot ovat kuitenkin aina
        yhteensä vähintään 1,95 euroa.

11pv ei ole viimeinen päivä.Hemskutin ellos, yrittää viilata linssiin.

Tiedän, että tuo on silti halvempi, ja tuotteistakin oli kaikki ale tuotteita, mutta epärehilliseltä vaikuttaa toiminta silti. Vaikka ei ole iso raha, laske kuinka monelle asiakkaalle tuokin tehdää, niin iso summa siitä tulee ilmaista rahaa Ellokselle.

• ölökökölölk

Kuukausikorko on 1,75 % tilin kuukauden viimeisen päivän saldolle. Lisäksi varatusta luottorajasta
        peritään luoton hyväksikäyttöajalta limiittikorkoa 0,4 %/kk. Perittävät korot ovat kuitenkin aina

Tiedän, että tuo on silti halvempi, ja tuotteistakin oli kaikki ale tuotteita, mutta epärehilliseltä vaikuttaa toiminta silti. Vaikka ei ole iso raha, laske kuinka monelle asiakkaalle tuokin tehdää, niin iso summa siitä tulee ilmaista rahaa Ellokselle.

Kannattaisko ottaa yhteyttä sitten Ellokseen, täällä sun korkoja ei kukaan pysty poistamaan.

• en tilaa enää!
        ölökökölölk kirjoitti:

Kannattaisko ottaa yhteyttä sitten Ellokseen, täällä sun korkoja ei kukaan pysty poistamaan.

Mulla sama juttu!!! Mulle tuli lasku jossa peritään jotain maksamatonta kera korkojen, vaikka olen laskuasiakas. Pitämäni tuotteet olen maksanut ja mielestäni he perivät maksua nyt vaatteista jotka olen palauttanut!!! Perintä tulee monta kk palautusten jälkeen. Sähköpostia en myöskään palautuksesta saanut.
        Olen soittanut as.palveluun ja lupasi selvittää ja soittaa. Ei soittanut! Kotiin tuli vain tilierittely, joka ei selventänyt minulle mitään, koska haluan vastauksen siihen, mitä olen muka jättänyt maksamatta.
        4 postia olen laittanut asiakaspalveluun ja ei vastausta!! Mitä teen!!! Kyse ei ole pienestä summasta!
        Kotona on tilauserittelyt onneksi tallessa.

olen päättänyt, että enää en ellokselta tämän sotkun jälkeen tilaa mtn!

• ...

"Ja kävin lukemassa noita ehtoja:

11pv ei ole viimeinen päivä.Hemskutin ellos, yrittää viilata linssiin. "

Jos luetaan ehtoja, niin luetaan niitä kunnolla. Ehkä et olekaan palannut kun olet tajunnut virheesi.

Kuukausikorko tulee kuukauden viimeisen päivän saldon mukaan, ja sen LISÄKSI tulee tuo vähintään 1,95 euron limiittiKORKO. Tämä on siis koron nimellä oleva kiinteä kuukausimaksu, ostit sitten kuinka vähän tahansa.

• Tympiintynyt asiakas
        ... kirjoitti:

"Ja kävin lukemassa noita ehtoja:

11pv ei ole viimeinen päivä.Hemskutin ellos, yrittää viilata linssiin. "

Jos luetaan ehtoja, niin luetaan niitä kunnolla. Ehkä et olekaan palannut kun olet tajunnut virheesi.

Kuukausikorko tulee kuukauden viimeisen päivän saldon mukaan, ja sen LISÄKSI tulee tuo vähintään 1,95 euron limiittiKORKO. Tämä on siis koron nimellä oleva kiinteä kuukausimaksu, ostit sitten kuinka vähän tahansa.

Tilasin syksyllä 2009 pari tuotetta, avasin samalla tilin. Toinen tuote tuli ja sen mukana lasku molemmista. Viikon päästä ilmoitettiin, että tilaamani toinen tuote on loppunut.
        Minulle jäi tilille n. 20 €, joita Ellos ei kuitenkaan palauttanut.

Nyt helmikuussa 2010 tilasin uuden tuotteen. Laskun tultua huomasin, että tilini onkin miinuksella. Mihin minun 20€ rahani on hävinnyt?
        Olenko maksanut 1,95€ joka kuulta, vaikken ole tilanut mitään noiden kahden tapahtuman välillä?
        SAAKO FIRMA NÄIN TEHDÄ?
        Ellos tarjoaa räikeästi syöpävakuutuksia ja lainaa rahaa hulppein koroin. Yhtiö tuntuu elävän sillä, ei suinkaan vaatteiden ja kulutustavaroiden myymisellä, etenkin, kun toimii näin härskisti.

Kuvaan kuuluu, että asiakaspalvelussa on mahtavat jonot aina sekä se, että sähköpostikirjeisiin vastataan jopa kuukausien viiveellä tai niitä ei noteerata lainkaan (kuten minulle asiassa kävi; vasta soitto, valitus ja toinen kirje huomattiin).

• daa lue ite
        löklköklköl kirjoitti:

Hän puhui KOROSTA ääliö.

• Yess!!

Sama juttu. Ellos ottaa korkoa tuotteista vaikka tuotteet eivät ole saapuneet ostajalle. Ellos rahastaa nimenomaan koroilla eikä niinkään tuotteilla. Tästä lähin en osta enkä tilaa Ellokselta mitään. Todella epäreilun kauppa Ellos! On muita paljon parempia postimyyntikauppoja, jotka eivät rahasta koroilla.

• Huijattu

Korko pamahtaa, ennen kuin tuotteet ovat saapuneet ja todellakin ennen, kuin tiliasiakkaan lasku on perillä!

ÄLÄ OSTA ELLOKSEN TILILLE!!!

Valittivat minulle kerran ellokselta sähköpostitse, koska maksoin aina tilin summan heti kaikkinensa pois, ja palauttaessani HE joutuivat maksaa minulle ylimääräisen rahasumman. Sanoivat että välttyisivät näin turhalta rahansiirrolta. Aikamoista!!!! Ettäkö minun pitäisi maksaa kauheat korot heille ennemmin kuin he viitsisivät palvella asiakkaitaan.

Maksa luottokortilla heti ostoksesi. Voi toki myös miettiä, huvittaako tuollaiselta firmalta ostaa yhtään mitään.

• Kusetusta11

"Korkoa lähtee kerääntymään 3 päivää siitä kun paketti lähtee asiakkaalle. Korko laskuttuu järjestelmässämme automaattisesti."

Sanoo Elloksen asiakaspalvelu. Sanovat että asia on sanottuna tiliehdoissa. Tiliehdoissa on korosta seuraavaa:

"Kuukausikorko on 1,75% Tilin kuukauden viimeisen päivän saldolle. Lisäksi varatusta luottorajasta peritään luoton hyväksikäyttöajalta limiittikorkoa 0,4% / kk. Perittävät korot ovat kuitenkin aina yhteensä vähintään 1,95 euroa."

Voisikohan joku ystävällisesti selittää, missä kohtaa on sanottu, että korko lähtee heti juoksemaan?

• Kusetettu vai ei?

Soitin myös asian tiimoilta ja ihmettelin asiaa. "Tämä nyt on hidän tilin käytäntö" tuli vastaus. Ihmettelin että miksei siitä ole mainintaa tiliehdoissa niin ensin ei muistanut ehtoja ja kehotti lukemaan uudestaan.
      Luin kohdan hänelle ääneen ja totesi vain että "kyllähän siellä sanotaan todellinen vuosikorko". Tästä pitäisi ilmeisesti tajuta? No en ainakaan minä :)

Täyttelinpä sitten Kuluttajaviraston sivuilla lomakkeen. Siitä vaan täyttämään jos liikenee pari minuuttia.

http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/ilmoitus/

• Kusetusta11

Ilmeisesti tämä ei suoranaista k*setusta ole, kun ovat monta vuotta näin tehneet.

Sanoivat asiakaspalvelusta, että tämä tili on tarkoitettu heille, jotka maksavat laskunsa osissa. Heillä on KUUN PUOLIVÄLISSÄ laskutusajo, josta korko kertyy "kuun viimeiseen päivään". Korko on kuulemma määräytynyt minunkin tapauksessani aivan oikein, "järjestelmän mukaisesti". Taitaa olla järjestelmä lainmukainen, kun ovat kuitenkin jo kauan ruljanssia pyörittäneet.

Myönsivät kyllä, että tiliehdoista ei löydy kohtaa siitä, että korko lähtee juoksemaan kolme päivää lähetyksen jälkeen.

Minusta asia ei ole edelleenkään tarpeeksi selvästi esillä. Toivon totisesti, ettei kovin moni joudu makselemaan turhaan korkoa tämän epäselvyyden takia.
        Eri asia on ne henkilöt, joiden on _tarkoituskin_ maksella osissa, ja jotka ovat tyytyväisiä 29% vuosikorkoon.

• 17171

Kuluttujavirastoon tehty ilmoitus, jossa vaaditaan koron määräytymisen aikataulun näkymistä tiliehdoissa!

Ilmoittakaa muutkin, jos koette, että ehdot ovat vajavaiset, ettekä olisi niistä osanneet päätellä, että korko todella juoksee heti eikä kuun viimeinen päivä.

• Elloksen huijaama.
        17171 kirjoitti:

Kuluttujavirastoon tehty ilmoitus, jossa vaaditaan koron määräytymisen aikataulun näkymistä tiliehdoissa!

Ilmoittakaa muutkin, jos koette, että ehdot ovat vajavaiset, ettekä olisi niistä osanneet päätellä, että korko todella juoksee heti eikä kuun viimeinen päivä.

Tein minäkin ilmoituksen ja kehoitan muitakin tekemään samoin, niin kuluttaja- asiamies herää. Ilmeisesti sinun ilmoituksesi (ehkä monen muunkin) ei riittänyt.
        Tässä linkki omaan kokemukseeni:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11066277

• Sieppaa

Tämä kommenttini tulee myöhään mutta toivottavasti auttaa jotakuta. Asia ei koske pelkkää korkoa vaan muutakin.
      Elloksen laskujen eräpäivä on kk toiseksi viimeinen arkipäivä. Korko lasketaa joka kk viimeisen päivän saldolle. Ja Elloksen tili on Nordeassa = hitain pankki vastaanottamaan maksuja. Eli jos maksat jämptisti eräpäivänä toisen pankkiryhmän tililtä niin maksu ei tasan tarkkaa ehdi seuraavaksi päiväksi Nordean tilille = maksat koron koko edellisen kuukauden velasta vaikka lasku maksettu eräpäivänä.
      Mikäli maksusi siis ei ole Elloksen KÄYTETTÄVISSÄ (eivät viis veisaa siitä milloin olet maksanu) kk viimeinen päivä niin seuraavan kk korko lasketaan KOKO EDELLISEN KK VELALLE sisältäen; ostot, koron, mahdolliset huomautuskulut ja luotto- ja tuotevakuutuksen. Eli mielestäni koron korkoa mikä ei taida olla kuluttajavelallisilta "laillista", huomautuskuluista ja vakuutuksista puhumattakaan.
      Mahdollista viivästyskorkoa ei laskuihin eritellä vaan kaikesta peritään "normaali luottokorko" mikä saattaa olla huomattavasti yli lain sallima määrä ja viivästyskorko täytyisi laskuun eritellä.
      Vielä... Ellos perii 5,00 euron huomautusmaksun vaikka ei lähetä erillistä huomautusta. Tämä on perintälain vastaista.

• törkeetä

Mulle on käynyt kanssa noin. Ja sitten elloksessa on paljon muutakin miksi sieltä ei kannata tilata: tilasin 150e vaelluskengät tarjouksesta 30e tuotetta ei tullut vaan tilalle tuli aivan karmeat kävelykengät joiden normaali hinta oli se 30e. Ja sitten menin tarkistamaan tilausvahvistusta niin siinä jostain kumman syystä oli tämä kävelykenkä vaikka en ikimaailmassa sellaisia tilaisi.. Mihin siis katosivat ne huipussa tarjouksessa olleet vaelluskengät kun niitä ei enään löydy elloksen sivuiltakaan? No sitten tietenkin soitin ellokselle ja pyysin hyvitystä tästä huijauksesta ja siitä kun minulla on pohjeluu mutrtunut niin hiukan hankala roudaa tota pakettia edes takaisin.. No he eivät tietenkään mitän hyvitystä luvanneet vaan sanoivat että valitettavasti asia on niin että minun täytyy paketti palauttaa 14päivän sisällä ja he eivät voi mitää korvata, koska heillä ei vastaavaa tarjousta satu olemaan..no siihen totesin että noutakaa sit paketti täält mun kotoa että mikä velvollisuus mulla on korjata niiden virheitä silloin lyötiin luuri korvaan. ETtä semmosta asiakaspalvelua siellä..

• nmmmvnb

ellos on paska. älkää tilatko sieltä. mua on huijattu siellä 3 kertaa asiakaspalvelijoiden puolesta. sitten ne alkoi vielä vittuilemaan puhelimessa kun tein valituksen kun huijattiin tilauksessa

• nmm4

ellos on paska. älkää tilatko sieltä. mua on huijattu siellä 3 kertaa asiakaspalvelijoiden puolesta. sitten ne alkoi vielä vittuilemaan puhelimessa kun tein valituksen kun huijattiin tilauksessa

• ulla3

Samplari.Tuli luettua nämä viestit tilauksen jälkeen.Olisi pitänyt googletella hieman etukäteen.Kiitos vinkistä .aion ottaa yhteyttä kuluttajavirastoon.Korkoa on kertynyt maksettavaksi vaikka laskua en ole edes vielä saanut tuotteista ja palautuksetkin hoidin heti seuraavana päivänä toimituksen jälkeen.Ei paljon tunnu "alennukset" kun maksat lisämaksua koroista.Älkää tilatko Ellokselta, on muitankin nettikauppoja missä ei edes toimitusmaksuja.

• No onko niin vaikea

voisiteko ymmärtä sitä että jos maksutapa on tili,silloin on see korollista.ja jos vaikka laskutusajo on 12 päivää,silloin laskut lähte kaikille,ja see mikä summa silloin saldolla on,siitä summasta lähte korko.ja jos on palautuksia ja ne ei ole veel palautunut,silloin seuravassa laskussa see näky ja korko on pienempi.mä olen ollut asiakaspalvelija pitkään ja suomalaiset ei ymmärtä laskuista yhtä mitään.see on ihan selvä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      175
      4961
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      18
      4336
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3087
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      248
      2910
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2852
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2491
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27