opamox 15mg

surullinen...

Eli lääkäriltä sain kyseistä lääkettä lauantaiksi, jolloin on minulle hyvin läheisen henkilön hautajaiset. En itse henkilökohtaisesti nähnyt lääkäriä, vaan hoitaja käväisi lääkärin luona ja toi tabletiti minulle. Onko kelläkään kokemusta näiden käytöstä? Itse en ole ennen vastaavia lääkkeitä syönyt.Hoitaja ei osannut sanoa tarkempaa aikaa sille kauanko kestää etä lääke alkaa vaikuttamaan ja kauanko vaikutus kestää. Jos joku osaa antaa vinkkiä tuohon aika hommaan olisin kiitollinen.

52

33628

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jo 8 kk käyttäny

      noin tunnin sisään tulee täysi teho pilleristä. kestää noin 8-9 h. tulee sellanen sedatiivinen rauhallinen ja huoleton olo. tekis vaan mieli nukahtaa ja nukkua.

      • Anonyymi

        Mitä sä oot syönyt opamox 15mg on lasten lääke


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sä oot syönyt opamox 15mg on lasten lääke

        Ei sitä varmaan olekaan tarkoitettu yksinään käytettäväksi.
        Muutama pullo keppanaa tuon kanssa jos ei ole toleja kehittynyt.
        Ja sitten autolla ajaessa voi muistella menneitä, ehtii mieli tasaantua perille saavuttua.


    • Voimia!

      suruusi.
      Kokeile ennen lauantaita miten reagoit lääkkeeseen. Onko tarkoitus että otat yhden 15 mg:n tabletin vai mikä annos? Lääke alkaa vaikuttaa n. 30 minuutin kuluttua ja on suht lyhytaikainen bentzo.
      Puoliintumisajat ym.löytyvät googlaamalla

      • surulinen...

        ottaa aluksi puolikas, ja lisää jos tuntuu siltä että tarvitsen.Hoitajakin suositteli että ottaisin puolikkaan tabletin huomenna kotona, mutta ongelmana on että kun kyseessä on kolmiolääke en saisi ajaa autoa. Ja haen huomenna mm. isovanhempani tänne naapurikaupungista hautajaisiin, joten autotta en voi olla.


      • ei,ei
        surulinen... kirjoitti:

        ottaa aluksi puolikas, ja lisää jos tuntuu siltä että tarvitsen.Hoitajakin suositteli että ottaisin puolikkaan tabletin huomenna kotona, mutta ongelmana on että kun kyseessä on kolmiolääke en saisi ajaa autoa. Ja haen huomenna mm. isovanhempani tänne naapurikaupungista hautajaisiin, joten autotta en voi olla.

        EI ole este autolla ajoon=) Oma kunto sen ratkaisee. Ja autolla jos liikkuu niin resepti sitten mukana!
        Jos bentzot olisivat este autolla ajamiseen niin silloin moni paniikkihäiriöinen ym. joutuisi laittamaan oman auton "telakalle" ja näinhän ei ole. Se kolmio ei todellakaan tarkoita sitä ettei saisi ajaa autoa!

        Toki on parempi ettet mene rattiin tässä tapauksessa kun et tiedä miten reagoit sinulle uuteen lääkkeeseen. Halusin vain oikoa väärän käsityksen.

        On paljon kolmiolääkkeitä, ei-bentzojakin.


      • asfjalk09
        ei,ei kirjoitti:

        EI ole este autolla ajoon=) Oma kunto sen ratkaisee. Ja autolla jos liikkuu niin resepti sitten mukana!
        Jos bentzot olisivat este autolla ajamiseen niin silloin moni paniikkihäiriöinen ym. joutuisi laittamaan oman auton "telakalle" ja näinhän ei ole. Se kolmio ei todellakaan tarkoita sitä ettei saisi ajaa autoa!

        Toki on parempi ettet mene rattiin tässä tapauksessa kun et tiedä miten reagoit sinulle uuteen lääkkeeseen. Halusin vain oikoa väärän käsityksen.

        On paljon kolmiolääkkeitä, ei-bentzojakin.

        Kolmiolääkkeellä tarkoitetaan nimenomaan liikeneessä haitallista lääkettä! Kannattaisi ottaa asioista ensin selvää. Lainataan nyt esimerkiksi Wikipediaa: "Kolmiolääkkeet on määritelty tarkkaan entisen Lääkintöhallituksen yleiskirjeessä 1758/81 "Liikenteessä haitalliset lääkkeet" ja Pharmaca Fennicassa".


      • jalsasldj09
        asfjalk09 kirjoitti:

        Kolmiolääkkeellä tarkoitetaan nimenomaan liikeneessä haitallista lääkettä! Kannattaisi ottaa asioista ensin selvää. Lainataan nyt esimerkiksi Wikipediaa: "Kolmiolääkkeet on määritelty tarkkaan entisen Lääkintöhallituksen yleiskirjeessä 1758/81 "Liikenteessä haitalliset lääkkeet" ja Pharmaca Fennicassa".

        Äh. Anteeksi kun haukuin tunariksi :<

        Mutta selvittele silti ensi kerralla ennen kuin jaat väärää tietoa.

        Kaikkea hyvää.


      • daldasj0
        ei,ei kirjoitti:

        EI ole este autolla ajoon=) Oma kunto sen ratkaisee. Ja autolla jos liikkuu niin resepti sitten mukana!
        Jos bentzot olisivat este autolla ajamiseen niin silloin moni paniikkihäiriöinen ym. joutuisi laittamaan oman auton "telakalle" ja näinhän ei ole. Se kolmio ei todellakaan tarkoita sitä ettei saisi ajaa autoa!

        Toki on parempi ettet mene rattiin tässä tapauksessa kun et tiedä miten reagoit sinulle uuteen lääkkeeseen. Halusin vain oikoa väärän käsityksen.

        On paljon kolmiolääkkeitä, ei-bentzojakin.

        kun haukuin tunariksi :


      • Anonyymi
        asfjalk09 kirjoitti:

        Kolmiolääkkeellä tarkoitetaan nimenomaan liikeneessä haitallista lääkettä! Kannattaisi ottaa asioista ensin selvää. Lainataan nyt esimerkiksi Wikipediaa: "Kolmiolääkkeet on määritelty tarkkaan entisen Lääkintöhallituksen yleiskirjeessä 1758/81 "Liikenteessä haitalliset lääkkeet" ja Pharmaca Fennicassa".

        Eikös niissä pakkaus selosteissakin yleens sanota että on omalla vastuullasi arvioida pystytkö ajamaan autoa


    • askdaskldn9

      Oksatsepaami (kauppanimi muun muassa tämä Opamox) on bentsodiatsepiini eli rauhoittava lääke. Bentsodiatsepiinien aiheuttamat pääasialliset vaikutukset ovat yleisesti ahdistuksen väheneminen, väsymys, kouristusten väheneminen, muistin heikkeneminen ja hypnoottiset vaikutukset.

      Oksatsepaamin puoliintumisaika (aika jona puolet jäljellä olevasta lääkeaineesta poistuu elimistöstäsi) on 4-14 tuntia (keskimäärin 9), joten vaikutus kestänee suurinpiirtein vajaasta puolesta päivästä kahteen päivään 15mg annostuksella.

      Kyseessä on myös kolmiolääke, joten auton rattiin ei ole asiaa, eikä muitakaan tarkkuutta vaativia suuria koneita saisi käyttää. Tämä siis siksi, että kyseinen lääke lamaannuttaa keskushermostoa, jolloin tarkkaavaisuus ja muut kognitiiviset toiminnot heikentyvät.

      Omien kokemusteni pohjalta osaisin oikeastaan suosittaa vain aluksi pientä annosta (vaikka puolet määrätystä määrästä) ja ottaa lisää tarvittaessa, koska väsyttävä vaikutus ei tule ihan heti ensimmäisenä. Olotila näitä ottaessa on vähän kuin pienessä humalassa (vaikuttaa muuten mm. gamma-aminobutyraattireseptoireihin, joihin etanolikin vaikuttaa) sen lisäksi, että ahdistus poistuu.

      Kannattaav vielä huomioda myös se, että alkoholia ei saisi käyttää yhdessä näiden lääkkeiden kanssa, koska ne voimistavat toistensa vaikutusta. Pahin mahdollinen seuraus on hengityslama, mutta en osaa sanoa minkälaiset annokset alkoholia ja oksatseepamia se vaatii.

      • näin että...

        alkoholia ja rauhoittavia ei missään nimessä tule ottaa yhdessä tai samaan aikaan siten että elimistössä on näistä jomman kumman vaikuttavaa ainetta jäljellä. "sekakäyttö" voi tehdä hengityslaman mutta myös pysyvän aivovaurion.

        autolla ajo ei tietenkään ole suositeltavaa mutta ei sitä olla taidettu myöskään ehdottomasti kieltää. nämä vaikutukset voivat varmaan olla hiukan yksilöllisiä mutta itsellä en juurikaan huomaa kovin kummoista vaikutusta muistiin tai koneiden käyttökykyyn kuten autolla ajoon tai liikenteen seuraamiseen.


      • 3+3
        näin että... kirjoitti:

        alkoholia ja rauhoittavia ei missään nimessä tule ottaa yhdessä tai samaan aikaan siten että elimistössä on näistä jomman kumman vaikuttavaa ainetta jäljellä. "sekakäyttö" voi tehdä hengityslaman mutta myös pysyvän aivovaurion.

        autolla ajo ei tietenkään ole suositeltavaa mutta ei sitä olla taidettu myöskään ehdottomasti kieltää. nämä vaikutukset voivat varmaan olla hiukan yksilöllisiä mutta itsellä en juurikaan huomaa kovin kummoista vaikutusta muistiin tai koneiden käyttökykyyn kuten autolla ajoon tai liikenteen seuraamiseen.

        ei tosiaankaan kielletä kolmiolääkkeiden käytön aikana. Tämä on ihan faktaa! Tosiaan, resepti mukaan.


      • tai ymmärrä..

        tosiasioita. Kun riittävän ahdistunut ihminen hyppää autonrattiin niin hän on silloin SUUREMPI riski liikenteelle, kuin se 15 mg oxepamin ottanut! Tuskainen, ahdistunut ja paniikissa oleva ihminen ei pysty keskittymään ja suomalainen kasvatus (ainakin 50-60 luvuilla) on tehnyt monista panikoivia. Surullista!

        Kun tottuu lääkkeeseen ja sen käyttö pysyy hyvin hallinnassa ja lääkärin valvonnassa, niin mitään estettä ei liikenteeseen lähdölle ole.
        Meinaatko että sadattuhannet tiellä liikkujat ovat ilman oxepamia? Kyllä se on kuules pieni joukko, joka ajaa autoa ilman mitään lääkettä. Vahvoissa kipulääkkeissäkin on ns. kevyesti huumaavaa lääkeainetta mukana ja selkä- ym. kipujen vuoksi joutuisi puoli Suomea olemaan saikulla jatkuvasti. Luuletko että siihen suostuis työnantaja tai edes lekuri??

        Ja autoahan sitä moni kipupotilaskin aamuisin käynnistelee. Samoin paniikkihäiriöinen, depressiivinen, jopa joku psykoottinen.
        Kun pysyy viinasta täysin erossa, niin noin pienen lääkkeen käyttö ei todellakaan estä autolla ajoa!


      • zaku 4
        tai ymmärrä.. kirjoitti:

        tosiasioita. Kun riittävän ahdistunut ihminen hyppää autonrattiin niin hän on silloin SUUREMPI riski liikenteelle, kuin se 15 mg oxepamin ottanut! Tuskainen, ahdistunut ja paniikissa oleva ihminen ei pysty keskittymään ja suomalainen kasvatus (ainakin 50-60 luvuilla) on tehnyt monista panikoivia. Surullista!

        Kun tottuu lääkkeeseen ja sen käyttö pysyy hyvin hallinnassa ja lääkärin valvonnassa, niin mitään estettä ei liikenteeseen lähdölle ole.
        Meinaatko että sadattuhannet tiellä liikkujat ovat ilman oxepamia? Kyllä se on kuules pieni joukko, joka ajaa autoa ilman mitään lääkettä. Vahvoissa kipulääkkeissäkin on ns. kevyesti huumaavaa lääkeainetta mukana ja selkä- ym. kipujen vuoksi joutuisi puoli Suomea olemaan saikulla jatkuvasti. Luuletko että siihen suostuis työnantaja tai edes lekuri??

        Ja autoahan sitä moni kipupotilaskin aamuisin käynnistelee. Samoin paniikkihäiriöinen, depressiivinen, jopa joku psykoottinen.
        Kun pysyy viinasta täysin erossa, niin noin pienen lääkkeen käyttö ei todellakaan estä autolla ajoa!

        Liikenteessä tulee vastaan näitä:

        - juuri ajokortin saaneet
        - vanhukset
        - alkoholistit
        - narkomaanit
        - mielenterveysongelmaiset
        - unettomuudesta ja unihäiriöistä kärsivät
        - muuten vain helvetin väsyneet ihmiset
        - wannabe kimi räikköset
        - kännykkään pälättäjät
        - muuten vain keskittymiskyvyttömät
        - tosi kiireiset, tosi tärkeät ihmiset, joilla on tosi hyvä syy rikkoa liikennesääntöjä
        - ja VOI HIRVEÄÄ, on siellä seassa myös 15 mg Opamoxin napanneita vaarallisia RISKIKULJETTAJIA!


      • faktaa.mukaan

        "Kyseessä on myös kolmiolääke, joten auton rattiin ei ole asiaa"

        Ja sitten asiaa:

        "Kolmiolääkkeitä käyttävät voivat kuitenkin ajaa autoa. Lääkepakkaukseen merkityn varoituskolmion tarkoituksena on muistuttaa siitä, että henkilön käyttämä lääke voi haitata hänen liikennekelpoisuuttaan. Kolmio ei kuitenkaan merkitse sitä, että lääke aina heikentää olennaisesti liikenteessä vaadittavia taitoja. Kolmiolääke voi päinvastoin asiallisesti käytettynä parantaa sitä käyttävän henkilön autonajokykyä. Esimerkiksi uneton yö heikentää autonajokykyä enemmän kuin 0,5 promillen humala. "

        http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=lam00019


      • Ei-ne-väsytä
        faktaa.mukaan kirjoitti:

        "Kyseessä on myös kolmiolääke, joten auton rattiin ei ole asiaa"

        Ja sitten asiaa:

        "Kolmiolääkkeitä käyttävät voivat kuitenkin ajaa autoa. Lääkepakkaukseen merkityn varoituskolmion tarkoituksena on muistuttaa siitä, että henkilön käyttämä lääke voi haitata hänen liikennekelpoisuuttaan. Kolmio ei kuitenkaan merkitse sitä, että lääke aina heikentää olennaisesti liikenteessä vaadittavia taitoja. Kolmiolääke voi päinvastoin asiallisesti käytettynä parantaa sitä käyttävän henkilön autonajokykyä. Esimerkiksi uneton yö heikentää autonajokykyä enemmän kuin 0,5 promillen humala. "

        http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=lam00019

        Unta pitää saada, tosin jollain opamoksilla ei sellaista saa kuin jotkut herkemmät jos nekään.


      • Anonyymi
        3+3 kirjoitti:

        ei tosiaankaan kielletä kolmiolääkkeiden käytön aikana. Tämä on ihan faktaa! Tosiaan, resepti mukaan.

        Eipä kielletä oon metadonkorvaushoidossa ja oheislääkkeenä xanorit ja saan ajaa autoa


    • opamoxx

      Lääkäri määräs mulle opamoxia sos. tilanteiden pelon aiheuttamiin paniikkikohtauksiin ja kyllä meni hermot ku huomasin sen olevan kolmiolääke! Siis eihän ne ahdistavat sosiaaliset tilanteet täällä kotona vastaan tule! Ja mihkään en ilman autoa pääse. Joten turha lääke mikäli ei saa ajaa.
      Sekö nyt ei siis ole ihan ehdotonta? Jos ensin kokeilen lääkettä kotona ja sit katson olenko ajokunnossa..
      Ja mm. viimeksi tänään ajoin autoa suuren ahdistuksen ja tärinän vallassa ja uskon että jopa pienessä humalassa olisin turvallisempi kuski.. Joten varmaan parempi se lääke kuitenkin.

    • Nimetönnä

      Oletko huomannut, että lääkkeen pakkauksessa on teksti "Lukekaa tämä pakkausseloste huolellisesti ennen lääkkeen käyttöä"? Kun sen lukee, päättää kyllä varmasti etsiä vaarattomampaa ainetta. Käyttö pitää ainakin jättää mahdollisimman lyhyeen, korkeintaan 8 - 12 viikkoon, johon jo sisältyy se, että lääkettä vähennetään pikkuhiljaa. Tuo yleisohje pitää sisällään sen asian, että ITSE on otettava vastuu sen lopettamisesta.

      Tähän aineeseen tulee helposti riippuvuus, ja lopettamisesta voi saada ankaratkin vierotusoireet. Eli huume? Ohjeessa sanotaan, että käyttöä ei pidä lopettaa ilman lääkärin ohjeita, mutta mistä löytää lääkärin, joka viitsii perehtyä asiaan. Puhun kokemuksesta: minulla on iäkäs sukulainen, jolle tätä lääkettä on syötetty jo 2 vuotta ja aina resepti uusitaan. Tämän lisäksi hänelle on määrätty 10 muuta lääkettä ja kunto senkun aina vain heikentyy. Ei häntä saada uskomaan, että sinun pitää ITSE lopettaa moisten myrkkyjen popsiminen, mutta kun 'kyllä lääkärit tietää'!

      Mitä ihmettä tällaisessa tapauksessa voisi tehdä?

      • opamox...........

        On kaikista miedoin bentso ja et taatusti jää koukkuun siitä 1 lääkkeestä, mutta jos eka kertaa otat niin on väsyttävä vaikutus niin autolla ajoa ei suositella. Mulla on ollut 30v opamox tarvittaessa jännitykseen, olen 5 viikkoa kerran joutunut syömään putkeen 15mg 3 kertaa päivä sosiaaliseen pelkoon kun jouduin kuntoutuksessa olemaan, kun pääsin pois lopetin ne, en huomannut mitään vieroitusoireita, mutta sehän on niin yksilöllistä. Edelliselle kirjoittajalle, mitä ne 10 muuta lääkettä on, vanhuksille yleensä määrätään neuroleptejä jotka ovat hirveitä myrkkyjä, mulla on kokemusta niistä kun söin niitä lähes vuoden ja ne kyllä vei todella sekaisin, lopetus oli hirvittävää kovine vieroitusoireineen.


      • Pari kertaa kokeiltu
        opamox........... kirjoitti:

        On kaikista miedoin bentso ja et taatusti jää koukkuun siitä 1 lääkkeestä, mutta jos eka kertaa otat niin on väsyttävä vaikutus niin autolla ajoa ei suositella. Mulla on ollut 30v opamox tarvittaessa jännitykseen, olen 5 viikkoa kerran joutunut syömään putkeen 15mg 3 kertaa päivä sosiaaliseen pelkoon kun jouduin kuntoutuksessa olemaan, kun pääsin pois lopetin ne, en huomannut mitään vieroitusoireita, mutta sehän on niin yksilöllistä. Edelliselle kirjoittajalle, mitä ne 10 muuta lääkettä on, vanhuksille yleensä määrätään neuroleptejä jotka ovat hirveitä myrkkyjä, mulla on kokemusta niistä kun söin niitä lähes vuoden ja ne kyllä vei todella sekaisin, lopetus oli hirvittävää kovine vieroitusoireineen.

        Viisi viikkoa on lyhyt aika. Tuolla ylempää, joku kehui käyttäneensä Opamoxia 8kk. Olisi mielenkiintoista tietää, kuinka hänelle on voitu määrätä noin pitkäsi aikaa tätä lääkettä ja tajuaako kirjoittaja olevansa nyt narkomaani! Opamox aiheuttaa pitkään käytettynä riippuvuutta.

        Minulle on 2 kertaa lääkäri kirjoittanut kyseistä lääkettä. Molemmat reseptit olen saanut vanhempani kuollessa - unettomuuteen ja ahdistukseen. Sivuvaikutus lääkkeellä on hajamielisyys, "humala" ja se, että työteho putoaa, mutta käyttäjä ei itse sitä huomaa.


    • surutonko

      Mulla 6 viikkoa 3 x 15 mg / vrk ja ei vaikuttanut muuhun kuin siihen että pysyin kasassa (läheisen menettäminen). Lopetin ihan seinään, ilman mitään viekkareita.

    • Koukuttava?

      Opamox ei todellakaan ole koukuttava lääke eikä vahva lääke.
      Todella mieto rauhoittava lääke ja on omituista jos siihen koukuttuu..

      • Pari kertaa kokeiltu

        Lääkäri sanoi, että tuota Opamoxia ei saa syödä pitkään, eikä mielellään saa ottaa edes tuota puolta tablettia joka ilta, vaan pitää yrittää pärjätä joitain päiviä ilman. Lääke aiheuttaa siis nopeasti riippuvuuden, mitä ei tietenkään narkomaani huomaa ja tajua. Monilla lääkäreilläkin on lääkeriippuvuus.

        Itse olen syönyt 2 kertaa elämäni aikana 30 tablettia, siten että näiden reseptien väliä on ollut 10 vuotta ja 30 tabletin annos riitti minulle 3-4 kuukaudeksi. Tuolla käytöllä en minä ehtinyt saada aikaan riippuvuutta.


    • kympin vuosi=)

      Kyseinen lääke varmasti toimii jollekkin mutta itse olen todella vähän lääkkeitä käyttänyt ihminen ja voin ottaa vaikka 6x15mg ja ei tunnu missään. En suosittele ketään koittamaan mutta näin täällä. 1mg Xanor taas toimii jo ahdistukseeni

    • 16+19

      Opamoxiin kuten muihinkin bentsoihin koukuttuu takuuvarmasti, asia on lääketieteellisesti sekä omakohtaisesti todistettu.

      • heti.kieltoon

        Pelaamisenkin jää koukkuun,myös tietokonepelaamiseen, jotkut jäävät jopa juoksemiseen...

        Aivot kun tuottavat endorfiineja "(engl. endogenous morphines, ’sisäsyntyiset morfiinit’) ... jotka sitoutuvat opioidireseptoreihin saaden aikaan mielihyvän tunnetta"

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Endorfiinit

        Kyllä nyt kaikki tuollaisia morfiininkaltaisia aineita tuottavat asiat pitäisi ilman muuta kieltää vähintään lailla.

        "Endorfiineja vapautuu myös esimerkiksi pitkäkestoisen liikunnan, mielimusiikin kuuntelun, nauramisen, itkemisen ja seksin yhteydessä. Myös auringonpaiste ja voimakkaat mausteet sekä kaakao lisäävät endorfiinien eritystä...Etenkin pitkäkestoiseen liikuntaan liitetään käsite ”endorfiinihumala”, joka tarkoittaa liikunnan yhteydessä kohoavien endorfiinitasojen aiheuttamaa hyvänolontunnetta. Käsite liitetään etenkin juoksuun ja se tunnetaan englannin kielessä nimellä ”runner’s high”. Endorfiinihumalan termi kehitettiin 1970-luvulla"


    • Mari 8

      Mulla on monta lääkettä,on Sepram20mg1tabl./päivä,Rivatril0,5 mg/2tabl.3kertaa/päivä,Opamox15mg puolikas tarvittaessa,kork. 3;ti/päivä.Kortisoni 5mg ,1tabl./aamulla harvinaiseen lihastautiin,Kalkkia ja särkylääkettä tarvittaessa,Parasetamolia/pore, 3;stipäiv.tarvittaessa.Mutta kun kaikissa on laktoosia ,mulla on vatsa aina ripulilla:voiskohan jotain vähetää tai lopettaa pikkuhiljaa
      kun tuntuu ettei mitään apua oikein tule,aina huono olo vaan.Mitä mieltä olette??terv.MariSähkö[email protected]

    • Eipalstalekureita

      Mari, sitä mieltä, ettlääkärin kanssa keskustelet lkemuutoksista!

    • Opamox on paras

      Onko joku muu Opamoxin/bentson käyttäjä huomannut saman, että lääkärikunta ja muu hoitsut suhtautuu nykyään ihan hysteerisesti tällaisiin lääkkeisiin? Lääkkeen käyttäjää kytätään ja syyllistetään lääkkeen käyttämisestä. Epäillään ties miksi narkomaaniksi ja alkoholistiksi. Asia on muuttunut nopeassa ajassa n. 5 vuodessa. Kymmenisen vuotta sitten tuollaisia lääkkeitä sai aika helposti ahdistuneisuuteen, nyt linja on mennyt paljon tiukemmaksi. Jos itse tietää mitä tekee ja asia on hallinnassa, niin eikö se ole yksityisasia noiden lääkkeiden käyttäminen? En minä ainakaan koe, että olisin mitään velkaa hoitsuille ja lekureille. Noista lääkkeistä voi olla tosi ISO apu jollekin. Joku voi säästyä itsemurhalta, kun on noita lääkkeitä apuna! Mitä väliä jos vähän väsyttää, kun hyödyt on kuitenkin PALJON suuremmat.

      • Pari kertaa kokeiltu

        Nyt on huomattu lääkkeiden haittavaikutukset. Sairaathan ovat lääkkeiden koekaniineja ja sivuvaikutusten esille saamiseen menee 10 vuotta. Kolesterolilääkkeitähän on nyt alettu vetää pois, koska niiden haitttavaikutukset ovat suuremmat kuin edut.


      • sairaalakokemuksella

        "Onko joku muu Opamoxin/bentson käyttäjä huomannut saman, että lääkärikunta ja muu hoitsut suhtautuu nykyään ihan hysteerisesti tällaisiin lääkkeisiin? Lääkkeen käyttäjää kytätään ja syyllistetään lääkkeen käyttämisestä. Epäillään ties miksi narkomaaniksi ja alkoholistiksi. "

        Tuttua settiä, sitten vaihtoehdoksi tarjotaan amerikoista tuttuja zombielääkkeitä ja mielikuvaterapiahuuhaata kipuun ja nukkumisongelmiin, ne taas eivät toimi, tai eivät edes sovi kaikille, no nukuinhan minäkin tuolla zombilääkkeellä yön ja sitten olin pari vuorokautta aika totaalisen sekaisin, pääosin vain makoilin vaikka en ottanut kuin pienen siivun siitä.


      • Anonyymi

        Olen huomannut että linja on tiukentunut. Itse käytin työaikana Tenox 20 mg unensaantivaikeuksiin yli 20 vuotta säännöllisesti. Eläkkeellä ollessa alkoi korvien herkistyminen äänille eikä syytä sille korvalääkäri löytänyt, joten lopetin Tenoxin. Korvaoireet loppuivat. Mitään ongelmia lääkkeen lopettamisessa ei ollut.


    • Noin puhuu

      lääkeriippuvainen ihminen. Lääkäri on aina vastuussa määräämistään lääkkeistä.

      On kurjaa kun lääkärit määräävät kuin karkkia konsanaan riippuvutta aiheuttavia lääkkeitä ja sitten kun saattavat potilaansa niistä riippuvaiseksi, syyttävät siitä potilaitaan kun pyytävät aina lisää. He eivät nimittäin osaa hoitaa vieroitusoirieta muuten kuin antamalla lisää lääkkeitä. Siis krapulaan krapularyyppyjä.

      Tulevaisuudessa lääkeriippuvaiset kansoittavat hoitopaikat ja dementiakodit ja mielenterveyskuntoutuslaitokset. Se vasta kalliiksi tulee.

    • Miksmox

      Mulla ainakin oli iso apu neljäsosatapletista Opamoxia (30 mg), kun toivuin rintasyöpäleikkauksesta, sytostaattihoidoista ja sädehoidoista. Pystyi nukahtamaan, eli otin ennen klo 23 illalla. Autolla en tietenkään ole ajanut kun olen ottanut lääkettä. Olen ottanut enintään 5 vrk sytostaattihoitoviikolla, sitten pitänyt viikon-kaksi viikkoa taukoa ennen seuraavaa sytostaattihoitoa. Samoin otin sädehoidon aikana paitsi viikonloppuisin olin ilman pe-su ja kuljin kela-taksilla sädehoitoihin. Joten mieli on virkeä, vaikka välillä suusta pääsee "hahhahhaa!"

    • yökulkija

      Kärsin todella pahasta unettomuudesta ja paniikkihäiriöstä ja Opamox on auttanut nukahtamaan illalla ja tekemään rauhoittavan olotilan, muuten olisin jo varmaan saanut sydänkohtauksen. 1/4 tablettia auttaa ja kolme kertaa viikossa illalla ja heti nukkumaan . Hyvä lääke oikein käytettynä. Välillä pystyy pitämään pidempiäkin taukoja. Ei kannata lukea kaikkia tyhmiä vastauksia vaan toimia omalla järjellään...

      • SanonpaVaan

        Se ei ole mikään tyhmä vastaus, jos varoitetaan bentosojen koukuttavuudesta. Se on vastuullista. Vastootonta on väittää, ettei niissä olisi mitään riskejä tai haittavaikutuksia.

        Kyseessä tosiaan on myös kolmiolääke, eli liikenteessä vaarallinen lääke. Jos ei pysty ilman huumausta menemään liikenteeseen, niin ehkä ei pitäisi ajaa lainkaan. Jos aiheuttaa lääkepöhnän takia onnettomuuden, niin sen pitää olla raskauttava asia tuomiota annettaessa. Kyllähän jossain promillen kännissäkin ajava tuntee sillä hetkellä olevansa ihan hyvässä ajokunnossa, vaikka kaikkien testien mukaan se huonontaa reaktioaikoja ja tarkkaavaisuutta.


      • Myytinmurtajissa
        SanonpaVaan kirjoitti:

        Se ei ole mikään tyhmä vastaus, jos varoitetaan bentosojen koukuttavuudesta. Se on vastuullista. Vastootonta on väittää, ettei niissä olisi mitään riskejä tai haittavaikutuksia.

        Kyseessä tosiaan on myös kolmiolääke, eli liikenteessä vaarallinen lääke. Jos ei pysty ilman huumausta menemään liikenteeseen, niin ehkä ei pitäisi ajaa lainkaan. Jos aiheuttaa lääkepöhnän takia onnettomuuden, niin sen pitää olla raskauttava asia tuomiota annettaessa. Kyllähän jossain promillen kännissäkin ajava tuntee sillä hetkellä olevansa ihan hyvässä ajokunnossa, vaikka kaikkien testien mukaan se huonontaa reaktioaikoja ja tarkkaavaisuutta.

        Testien mukaan tai siis oli telvisiossa testi jossa todettiin, että kännykkään puhuminen ajon aikana vastasi reilun promilleen humalaa.

        Ihmisiä koukuttaa todella monet asiat, bentsoista tehty aivan ylimitoitettu asia ja ongelma kauhistella niitä, hiukka kuin tykillä ampuisi kärpästä, tai ainakin kiväärillä. Bentsoista kun on apuakin, nyt niiden tilalle tarjotaan erilaisia zombilääkkeitä vailla mitään asiallista perustelua. Muutama zombilääkkeitä (SSRI) syönyt kirjoitteli täälläkin, varmasti ainakin se toinen sturmgeist xx nimimerkillä (tuon xx:n kohdalla oli joku numero), pääsivät myöhemmin lehtiin ja uutisiinkin kun ammuskelivat joissain kouluissa useita ihmisiä.


      • saitsanottua
        SanonpaVaan kirjoitti:

        Se ei ole mikään tyhmä vastaus, jos varoitetaan bentosojen koukuttavuudesta. Se on vastuullista. Vastootonta on väittää, ettei niissä olisi mitään riskejä tai haittavaikutuksia.

        Kyseessä tosiaan on myös kolmiolääke, eli liikenteessä vaarallinen lääke. Jos ei pysty ilman huumausta menemään liikenteeseen, niin ehkä ei pitäisi ajaa lainkaan. Jos aiheuttaa lääkepöhnän takia onnettomuuden, niin sen pitää olla raskauttava asia tuomiota annettaessa. Kyllähän jossain promillen kännissäkin ajava tuntee sillä hetkellä olevansa ihan hyvässä ajokunnossa, vaikka kaikkien testien mukaan se huonontaa reaktioaikoja ja tarkkaavaisuutta.

        Jo pelkkä vanheneminen hidastaa reaktioaikeita,jännittynyt ihminen on ilman lääkettä enempi vaaraksi liikenteessä kuin pienen annoksen kanssa laillista lääkettä.Viihdekäyttäjät on eri juttu hehän käyttävät huvikseen.Kuinka moni ottaa unilääkkeen ja lähtee aamulla töihin aika moni.


      • aamujen.aamua
        saitsanottua kirjoitti:

        Jo pelkkä vanheneminen hidastaa reaktioaikeita,jännittynyt ihminen on ilman lääkettä enempi vaaraksi liikenteessä kuin pienen annoksen kanssa laillista lääkettä.Viihdekäyttäjät on eri juttu hehän käyttävät huvikseen.Kuinka moni ottaa unilääkkeen ja lähtee aamulla töihin aika moni.

        No ei ainakaan aamulla ota ja lähde töihin, ellei sitten työ ole patjan testaajan homma.


      • 494949494949494949

        Neropatti siellä no vaikkei aamulla otakaan on sitä vielä veressä,ja näkyy kokeessa.Monet ottaa myös iltamyssyn alkoholia nukkuakseen no 2 grogia häviää aamuksi.Itse en ota iltamyssyä enkä unilääkettä.Sairauteen otan oman kolmiolääkkeen joka ei paljon tunnu kun on tottunut annokseen.


    • sairaalakokemuksella

      Ei mitään apua, testattu ja vielä melatoniinipilleri päälle ja valvoin putkeen neljä yötä tuon mainitun lääkkeen kanssa joka ilta sen ottaen, liian läyhänen oli se tabletti, neljäntenä yönä sitten aamusta torkahdin pariksi tunniksi, sitten tulikin jo labrahoitsu piikkiensä ja putkiloidensa kanssa verikoetta ottamaan joten jäi sekin uni lyhkäiseksi.

    • ooppelixit

      ei vaikuta opamox lääkärin määräämällä annkosella ajokykykyä heikentävästi millään tavalla, kun tuolla ketjun alussa kysyttyyiin. päinvnastoin jopa parantaa keskittymista. olet rento ja takkaavainen liikenteessä eikä tule turhia hötkyilyä. tämäkin tietysti yksilökohtaista ja minun kokemuksien pohjalta.

    • Anonyymi

      Itse pyysin lääkäriltä terveyskeskuksen vuodeosastolta kotiuttamispäivänå våhän enemmän kipua lievittävää ja mielialaa nostattavaa särkylääkettä kuin Panadol niin kirjoitti Obamox 15 mg reseptin.
      Kotona puolikkaan tabletin otin niin tuli todella väsyttävä ja vittumainen olo.
      Liekö sellainen lääke jolla vuodepotilas saadaan tainnutettua tajuttomaksi, eli helppo hoitoiseksi.
      Alussa epäilivät viikkoja kestänyttä yskää ja jatkuvaa lämmön sahaamista keuhkokuumeeksi, sitten loppu viikolla jo keuhkosyöväksi.
      Antibioottia on pumpattu viikko suoneen sairaalassa ja kotona toinen viikko tabletteina kotona.
      Nyt sitten seuraavaksi isoon sairaalaan
      keuhkoputkien tähystykseen.
      Pelottaa vain se, että joutuuko kivuista kärsimään pelkän Panadolin voimalla loppuun asti.

    • Anonyymi

      Minulla on Opamox 15. Otan sen illalla noin tuntia ennen nukkumaanmenoa.

    • Anonyymi

      Onko kokemuksia ketopinori, opamox, propral,prendisol, mirtazap, optipar ja montelukast lääkkeistä. Mulla on hiukan huonoja kokemuksia joistakin

      • Anonyymi

        Mulla oli painajaisia ym.ym


      • Anonyymi

        Olin räjähjydysonnettomuudessa jossa sain traumaperäisen stressireaktion ja palovamman alavatsaan. En viitsi laittaa kuvaa sen mahdollisen järkytyksen aiheuttamisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin räjähjydysonnettomuudessa jossa sain traumaperäisen stressireaktion ja palovamman alavatsaan. En viitsi laittaa kuvaa sen mahdollisen järkytyksen aiheuttamisesta.

        Onkohan hyvä olla kiitollinen et jäin henkiin vai ei?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan hyvä olla kiitollinen et jäin henkiin vai ei?

        Onse saa….na kun ei kuolekaan. Tähdätkää ylemmäs kierosilmät!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onse saa….na kun ei kuolekaan. Tähdätkää ylemmäs kierosilmät!!!!

        Kyllä minusta pääsette jos yksikin sitä haluaa…laittakaahan viestiä tulemaan!!!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14846
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3045
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    10. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      3039
    Aihe