olen nyt 27 ja aloitin oikomishoidon tosin raudat saan vasta huomenna ja haluaisin kysyä raudoista että minkä laisia ne kun en oikeen käsittäny lääkärin puheesta eli mulle laitetaan hampaisiin kiinni tulevat raudat ja niska/päälaenveto ylä ja ala hampaisiin. kiinteät raudat olen omistanut ennenkin mutta tätä niska/päälaenvetoa en ole ennen nähnyt. onko muilla ollu tämmösiä virityksiä?
oikominen
3
452
Vastaukset
- sdff
Jos tarkoitat semmoista mitä pidetään yöllä ni sulle laitetaan taakse sormuksen muotoinen rengas hampaan ympärille. Sormuksen kylessä on reikä johon laitat raudat. Niskaan tulee nauha, joka vetää hampaita taaksepäin. Hoito on kivutonta. Ensimmäisen yön aikan voi tuntea hampaissa painetta, ja jännitystä, koska niskaveto vetää hampaita taaksepäin.
- jännittää
nyt on sit raudat suussa ja oikominen alkanu pari ensimmäistä päivää oli yhtä tuskaa mut enää ei tunnu missään (raudat sain 9.2). mulla on siis etu hampaissa ylä ja ala normaalit raudat ja niiden takana on niskavedon kiinnitys rauta. nää yö raudat on kyllä tosi hankalat pitää kun takaraivolle tulee myssy josta menee raudat ylä hampaisiin ja niskan takaa pannasta menee raudat ala hampaisiin niitä täytyis pitää 14h päiväs. ja tosi pahan purenta vian takia oikominen kestää noin 5 vuotta mut kestettävä on.
- oikominen
Minun oikomishoitoni on nyt kestänyt 1v 4kk jatkoa vielä 2v. Hoiti alkoi päälaenvedolla ja vuoden päästä laitettiin normaalit hammasraudat. päälaenvedon pito loppuu noin vuoden päästä, mutta normaalit raudat jää. kaikenkaikkiaan minulla on positiivinen kuva oikomishoidosta saanhan minä suorat hampaat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomessa on meneillään boomereiden kosto
1990-luvun lamassa osumaa saaneet sukupolvet toivovat sen jälkeen syntyneille sukupolville kärsimystä porvareita äänestä1433552Petteri Orpon kommentti persujen väkivaltaan?
Hiirenhiljaa taas on, kun Tampereella persulahkon ääriosasto pahoinpiteli kantasuomalaisen tytön. Missä on pääministeri2162433IPCC romahtaa
Mitenkäs tässä nyt näin kävi? Ilmastohourimoinnin tukijalka myöntää, ettei mitään ilmastokatastrofia olekaan. Eikös tääl702421Toiko Helen laivalastillisen vieraslajeja Suomeen?
Loviisan satamaan tuotiin laivalastillinen pähkinänkuoria Norsunluurannikolta Loviisan satamaan kiinnittyi vapun al932268Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/41748- 1601704
Koulujen kesälomien siirto
Koulujen kesälomaa voitaisiin siirtää viikon verran. Se voisi olla hyvä kompromissi. Pääsiäsiseen voitaisiin lisätä muut1211524Perussuomalaisten onnistunut vappumarssi nostaa kannatusta
Rauhanmarssilla olleiden kimppuun hyökänneiden vassareiden kannatus sen sijaan romahtaa. Kaikki näyttää hyvältä vuoden161260- 1231097
Pelolla pakottaminen
Kristinusko on tuovinaan valoa ja toivoa, mutta ensin pitää olla pimeyttä ja toivottomutta jotta joku valoa ja toivoa ha6241086