Turruttaako lääkitys kaikki tunteet? Eräs tuttava sanoi ettei tuntenut mitään kun söi lääkkeitä. Ei tuntenut pahaa oloa, mutta ei myöskään sitä hyvää oloa.
Lääkkeet turruttaa tunteet?
25
4850
Vastaukset
- venla72_
Nämä ovat asioita jotka toisilla tekevät tuota joillain lääkkeillä, toisila ei ja sillä lailla. Mä en kykene itkemään kunnolla, muuten tunteet on tallella. Efexor lääkkeenä ei itkua vaikka kuinka vääntäisi ja muuten tulisi jo, Edronax lisättynä lääkitykseen niin johan aukeeaa vollaushanat kun tilanne tulee jotta pillityttää. Ylipäätään ei itketä, mutta esim. lähiaikojen hirvittävä vuoristorata (tapahtumia) sai jo vollaamaan joka päivä.
- kiukkuinen kymiläine
ollut kaksi viikko acipralex käytössä. Lääke määrättiin ahdistukseen, paniikkioireisiin ja mukana myös masennusta. Annos vain 5mg aamuisin.
Ja on huonoa ja hyvää sanottavaa. Hyvät puolet on ne, että jaksan hoitaa kotitöitä jo pikkuisen paremmin ja ylipäätään keskittyä asioihin, enkä ole enää ahdistuksesta hermostunut. Välillä tulee kyllä sellaisia oloja, etten saa mitään tehtyä, istun ja tuijotan vaan apaattisena..Ja nämä siis alkoivat cipralexin myötä.
Ja se kurjin vaikutus: Olen muuttunut empatia kyvyttömäksi ja ilkeäksi ihmiseksi. Tai nuorimmalle lapselleni jaksan kyllä olla läsnä tunne tasolla, mutta esim. puolisoni mikä on ollut minulle aikaisemmin yksi tärkeä tukipilari tässä masennuksessa, on alkanut suorastaan etoa minua. Miehessä ei tunnut olevan mitään hyvää enää. Kaikki ärsyttää. Näen hänet epämielyttävän näköisenä, pukeutuu tyhmästi, kävelee tyhmästi..ei tee mitään oikein..siis ylipäätään kaikki vituttaa hänessä. Puhun hänelle ilkeästi, kiroilen ja tiuskin. Vetäydyn pois jos mies yritää tulla lähelle ja halata..Pelkkä kosketuskin saa niskavillat pystyyn. Kaikki läheisyyden tarve on kadonnut minusta. Seksi jo pelkkänä ajatuksena...Hyi hemmetti!!
en ole koskaan aikaisemmin avioliittomme aikana käyttäytynyt näin!!!!!!!!! Mies on kuitenkin huomaavainen, kotitöitä tekevä ja hoitaa lapsia. hänessä ei ole vikaa...vaan minä olen kadottanut tunteet johonkin. En keksi muuta syytä tälle oudolle käyttäytymiselleni kuin CIPRALEX!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Eppoo
Mä en ainakaan tunne nykyään yhtään mitään. Tai no, joskus ahdistaa, mutta se onkin sitten ainoa. Tuntuu kuin olisin joku zombie joka vaan vaeltaa päivästä toiseen. Lääkityksenä menee Seronil 60 mg. Pienempää määrää on kokeiltu ja tunneskaala laajeni nopeasti, samalla kuitenkin toimintakyky kuitenkin romahti ja palattiin takaisin suurempaan annokseen.
- ELÄMÄ PELISSÄ
ainakin efexsor. Ei mitään tunteita eikä mielihyvää.Negatiiviset tunteet ilmenevät voimakkaana a
hdistuneisuutena,myös fyysisinä oireina;kurkkua kuristaa,kädet vapisevat....jne.Käytän efeä 300mg.olen lopettanut muut lääkkeet(paitsi oxamin) ja vähän kerrassaan lopetan efenkin. saapa nähdä, löytyvätkö tunteet 15vuoden lääke-pöhnän jälkeen?????? - Joku vaan
Pitää paikkaansa ainakin omalla kohdallani. Syön Cipralexia ja kaikki "huipputunteet" ovat jääneet sen myötä pois. En siis koe kunnolla surua/pahaa oloa, mutta en myöskään niitä onnellisuuden ja hyvän olon tunteita. Lääke on kuitenkin minua auttanut pääsemään takaisin elämän syrjään kiinni, joten kaipa nuo sivuvaikutukset on vaan kestettävä, vaikka se joskus ärsyttääkin. Ihminen kuitenkin tarvitsee niitä huipputunteita voidakseen kokea olevansa elossa. Nyt on hieman zombiemainen fiilis koko ajan. En kuitenkaan halua takaisin sitä hurjaa ahdistustakaan, joka minulla oli ennen lääkkeiden aloittamista. Molempi pahempi
Lopetin psyykenlääkkeiden käytön psykiatrin suosituksesta heti kun työputki katkesi. Lääke oli nimeltään Limbitrol, mielialojen huippuja tasaava tuote. Suitsi kai bibolaarisuuttani.
Tapaturma-eläkkeen jatkuttua fyysinen kunto rapautui niin, että edessä olisi pian ollut vahva kipulääkitys nivustyräleikkausta odotellessa.
Luin jostain terveyslehden kolumnista, että veltostuneet vatsalihakset voi kuntouttaa. Valitsin tämän kivuliaan vaihtoehdon.
Puolen vuoden kuluttua vatsa- ja selkälihakset olivat vahvistuneet. Myös yleiskunto niin fyysisen kuin henkisenkin kantin tiimoilta lähti nousuun.
Melkoisen romukunnosta voi nousta säännöllisen kuntoharrastuksen myötä. Tämän myöntävät tuhannet ja taas tuhannet suomalaiset.
Kaltaiseni depressioalttiit tyypit ajautuvat toistuvasti arkitilanteissaan pohjattomiin depistuntoihin. Kuitenkin vahva fyysinen kunto edesauttaa suht nopean palautumisen.
Etenkin alkoholi on epävakaan persoonallisuustyypin paha vihollinen. Lääkkeet ovat vähemmän haitallisia, mutta kuten tässä ketjussakin todetaan, hyvätkin fiilikset turtuvat niiden käytön myötä.- siipirikko*
minulla on turruttanut Cymbalta& Ketipinor-coctail aika tehokkaasti tunteet.
Negatiiviset lyövät välillä läpi, mutta positiiviset ovat täysin kadonneet!
Pitäisikö tähän sitten olla tyytyväinen? En tiedä! - leijjjja
Mulla ainakin lääkkeet turruttivat tunteet, siis ihan kaikki. En kyennyt tuntemaan iloa, surua, en yhtikäs mitään. Oli vaan sellainen " no jaa " olo. Kuten joku täällä mainitsi niin olo oli kuin zombiella. Kävelin vaan eteenpäin tuntemati mitään, ei minkäänlaisia jeejee fiiliksiä tms. Lopetin lääkkeiden käytön melko pian kun en pitänyt tästä zombie olosta vaan halusin tuntea eläväni kaikkine tunteineen ja tuntemuksineen. Lopetin lääkkeiden käytön tosta noin vaan mitä ei tietenkään suositeltu. Seurauksena siitä parin viikon itkukohtaus jakso, ahdistusta ja muuta ikävää. Itkin milloin mistäkin syystä ja todella herkästi. Joo-o.
- sietäjä
Pahimpina aikoina tuo voi olla jopa hyvä???? Saa lomaa tuskaisesta ja masentuneesta olosta. Eivät ne omat tunteet mihinkään katoa, et muutu ihmisenä. Joskus kurja tilanne pakko pätkäistä poikki - ja sitten tärkeintä pitää itsestään huolta toisella tavalla: ehdottomasti tarkistuttaa lääketilanne ja KAIKKI turha pois. Kyllä se siitä, ei pidä säikkyä, jos näitä ailahduksia tilapäisesti tulee
- Yleinen vuodattaja
Minulla on kokemusta pääasiassa Efexorista. Estää erittän hyvin ahdistusta kohdallani. Saatan olla jopa normaalia olotilaani hilpeämpi, lennokkaampi, iloisempi, nauravaisempi, joten ei sentään ole kaikki tunteet kadonneet. Mutta ehkä tunteiden piikit ovat tasoittuneet.
Ehdottomasti minun on helpompaa olla pienessä venlafaksiini-pössiksessä kuin ahdistuneena ja sosiaalisia tilanteita pelkäävänä. Uskonkin, että tunne-elämäni on keskivertoa herkemmäksi viritetty, joka varmasti lisää riskiä sairastua tunne-elämän häiriöihin. Onkin helpotus kun on hieman zombieolo, saa etäisyyttä tunteisiin.
Luulen, että orgasmiin tarvitaan voimakasta tunnetta, eli pelkkä fyysinen hiertäminen ei riitä. Kohdallani sen saavuttaminen on normaalia pidempi urakka. Ehkä se johtuu tunteiden latistumisesta. - masentuneen tunteita
Vakavasti masentuneen masennuspotilaan positiivisia tunteita masennuslääkkeet eivät ainakaan turruta. Päinvastoin niitä alkaa tulla esiin pikku hiljaa, kun tila kohenee, sen huomaavat joskus ulkopuolisetkin.
- Yleinen vuodattaja
Mielestäni ne jotka valittavat lääkkeiden turruttavan liiaksi tunteita, ei tarvitse syödä lääkkeitä. Muistan kun eräs luokkakaveri sanoi, että ne turruttavat tunteet. Ajattelin että ehkä ne on sitten turhia hänelle. Minulle henkilökohtaisesti lääkitys (lähinnä venlafaksiini) on ollut suurena apuna, kun se on leikannut pahimpia ahdistuspiikkejä.
Niin kuin sanoitkin, vakavasti masentuneelle lääkitys usein alkaa tuoda esille positiivisia tunteita. Eihän vakavasti masentuneella ole juuri kuin synkkyyttä.
Oma ohjeeni: Jos lääkitys pahentaa oloa, ei se ole tarpeen.
- jomppapa
omalla kohdallani ainakin näin lääke vaikuttaa, niinkuin näköjään kaikilla muillakin. aloitin lääkityksen n. vuosi sitten uudestaan ja nyt viime kuukausina olen kokenut saman kun aijemmallakin kerralla. ensin oli vajaan vuoden hyvä kausi, mutta pikkuhiljaa väsymys ja ahdistus alkaa kuitenkin tulla "läpi" ja oleminen alkaa olla aivan sietämätöntä. onneksi reilun viikon päästä on aika erikois lääkärille ja terapeutille. jospa ne osais auttaa enemmän kun aijemmat terveuskeskus lääkärit=)
- SayNoToDrugs
Älkää syökö niitä lääkkeitä kuin korkeintaan vuoden, ellette sitten tietoisesti halua tehdä itsestänne tunteetonta psykopaattia. Itselläni lääkkeiden syönti johti siihen että aloin sekoilla ja napsahdella, mikään ei tuntunut miltään. Ei iloa, ei surua. Oli vain tasaista jumitusta päivästä toiseen, Lopetin lääkkeet ja olo parani huomattavasti, joskin persoonallisuuteni taitaa olla muuttunut kylmemmäksi ja ehkä pysyvästi.
- Anonyymi
Haluaisin sellaisen turruttavan kun lapsi viedään huostaan. En jaksa itkeä.
- Anonyymi
Ehkä olisi hyvä itkeä itkut ulos.
Tunteita ei kannata turruttaa, koska ne eivät turruttamalla poistu kuitenkaan.
Turruttavasta aineesta riippuen asiat, sekä oma mieliala, voivat jopa mennä pahemmaksi.
Suosittelen käymään läpi myös ikävät tunteet.
Olen pahoillani, että lapsesi otetaan huostaan, mutta koita ajatella, ettei se ole ikuista, ja varmaan saat häntä tavata kuitenkin.
En toki tiedä syitä huostaanotolle, enkä muutakaan, mutta itku on ihan sallittua silloin kun itkettää. Voimia! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä olisi hyvä itkeä itkut ulos.
Tunteita ei kannata turruttaa, koska ne eivät turruttamalla poistu kuitenkaan.
Turruttavasta aineesta riippuen asiat, sekä oma mieliala, voivat jopa mennä pahemmaksi.
Suosittelen käymään läpi myös ikävät tunteet.
Olen pahoillani, että lapsesi otetaan huostaan, mutta koita ajatella, ettei se ole ikuista, ja varmaan saat häntä tavata kuitenkin.
En toki tiedä syitä huostaanotolle, enkä muutakaan, mutta itku on ihan sallittua silloin kun itkettää. Voimia!Kunnon lääke niin et välitä mitään mistään kaikki on ihan samantekevää
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kunnon lääke niin et välitä mitään mistään kaikki on ihan samantekevää
Itse elin kunnolla lääkittynä lähes 20 vuotta, kaikki oli jatkuvasti samantekevää.
En suosittele kenellekään.
Sieltäkin oli mahdollisuus onneksi vielä ponnistaa ylös, enää ei ole mielessä, että kaikki olisi samantekevää. Tulipahan sekin koettua.
- Anonyymi
Riippuu varmaan mitä lääkkeitä syö. Minulla ei ole ollut ns. syvätehoisia lääkkeitä, vaikka joku sitä aikanaan yritti tuputtaa.
Minulla on nyt Triptyl 25 mg ja Peratsin 2 mg kolme kertaa päivässä. Ota lisäksi Triptyliä enemmän, jos jostakin tulee ahdistusta
Nämä eivät turruta tunteita, mutta voi olla, jos lopettaisin ne, minulle yli-herkälle voisi tulla pitkässä juoksussa masennusta. - Anonyymi
Kun kaikkia höyrypäitä katsoo, niin onko se automaattisesti huono asia, että tunteet vähän turtuu?
- Anonyymi
Ei se sinänsä huono asia ole, mutta jos se tuntuu pahalta hänestä, joka niitä lääkkeitä syö, se voi olla huono asia hänelle itselleen.
- Anonyymi
Se on niiden tarkoituskin
- Anonyymi
Niin ne turruttaa,ei myöskään seksihaluja ole
- Anonyymi
Onko tunteiden turtuminen automaattisesti huono asia?
Miten ihmisen pitäisi esimerkiksi käyttää järkeä tunteiden rinnalla päätöksenteossa? - Anonyymi
Minä tarvitsisin lääkkeen joka vie pois itkun ja kiukun. Äiti kuoli ja muitakin murheita on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166070Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334167- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582100Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441866- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579