EKM irtisanonut

yksi uhraaja

Peter Youngrenin:

http://www.ekm.nu/45

Syynä luottamuspula puolin ja toisin. Vakavaa, eikö totta? Toisaalta, jos on ns. kilpaileva yritys, kuten kirjeessä sivulla neljä otsakkeella "Uusi organisaatio" lukee, on EKM:llä laillinen oikeus irtisanoa ns. freelancer-saarnaajan siltä seisomalta:

http://www.helsinki.chamber.fi/index.phtml?1193_m=2071&1193_o=10&s=154

Kurja juttu. Juuri kun ajattelin, että olisi mukavaa näyttää ehkä jossain nuorten ihmisten kanssa DVD Youngrenin hedelmällisestä työstä muslimien parissa. Miksi paholainen aina iskee Jumalan työrukkasia vyön alle, kun toiminta alkaa menestyä? Ihmettelin yhtä asiaa EKM:n varainhankintaselvityksestä vuodelta 2009, että tuotot ja kulut menevät sentilleen tasan ja ei jää yhtään seuraavalle vuodelle toimintavarausta. Terveellä yhteisöllä jää aina lainmukainen toimintavaraus (n. 30% liikevaihdosta) toimintavarauksena kirjanpidossa seuraavalle tilivuodelle ja siitä ei tarvitse maksaa verojakaan. Onko EKM kädestä suuhun elävä yhdistys tämän laskelman mukaan? Olen kaksinkertaisen kirjanpidon osaaja ja tehnyt kirjanpitoja 8 vuotta eräälle yksityisyhtymälle. Aina pitää olla seuraavalle vuodelle toimintavarausta, muuten hälytyskellot alkavat soida: konkurssi voi olla edessä! Eli kertokaapa EKM nyt uhraajille, onko sitä toimintavarausta vai otetaanko se toimintavaraus sitten lomauttamalla toimistohenkilökuntaa?

Jumala kuitenkin teitä siunatkoon ja auttakoon, jos taloudellinen tilanne on näin pahassa jamassa. Jeesus opetti rakentajia laskemaan kustannuksia ennen rakentamista sekä rakentamaan kalliolle eikä hiekalle. Se tarkoittaa myös oikeiden laskelmien tekoa toiminnassa ja järkevää suunnittelutyötä etukäteen eikä sitten, kun vahinko on jo tapahtunut.

29

2389

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laskentatoimea hoi

seuraavalle vuodelle todella heikolla kantimilla, se on tuottojen ja kulujen välinen erotus, eli n. 2,59 % varainhankintatuloista

• ttkk

tiettyyn tarkoitukseen varoja, jotka eivät kuitenkaan olleet menneet tuohon tarkoitukseen! Onko oikein, että yhdistys ei käytä oikein kohteeseen tarkoitettuja varoja!? Toiset kristilliset yhdistykset tiettävästi hoitavat tarkasti tuollaiset asiat!

• järkevä tavis

Jos hengellinen johtaja tekee vakavia moraalisia rikkomuksia, olisi mitä suurimmassa määrin epärehellistä toimia, kuin mitään ei olisi tapahtunut - vai mitä?

• kysyjä 123
        järkevä tavis kirjoitti:

Jos hengellinen johtaja tekee vakavia moraalisia rikkomuksia, olisi mitä suurimmassa määrin epärehellistä toimia, kuin mitään ei olisi tapahtunut - vai mitä?

Miten Helluntaissa hoidetaan tuollaisia tapauksia? Siis jos avioliiton ulkopuolisesta suhteesta seurakuntansa naimisissa olevaan työntekijään syntyy lapsi? Kuinka tätä hoidetaan?

• lahjoitti?

Oletko aivan varma, että tämä saarnaaja oli lahjoittanut omia varoja johonkin tiettyyn tarkoitukseen?
        Kannattaa kysyä niiltä, jotka oikeasti tietävät, mikä on totta ja mikä valhetta.

• utelias vilma

en tiedä

• kåkcpcföpöc

Evankeliumi kaikkiin maihin ... googlaa

• Tukija

Peter Youngrenia voi sitten tukea suoraan kun hän yhdistyksensä perustaa. Tämä saarnaaja on kuitenkin saanut nuo lahjoitukset aikaan toiminnallaan, EKM on nyt vähän tuuliajolla kun yrittää omia varat omiin tarkoituksiinsa. Rahaa on pyörii paljon ja kristitytkin tulevat ahneiksi ja vallanhaluisiksi. Olen saanut kirjeet kummaltakin taholta. Ei EKM niitä Peterin rahoja tarvitse, kun ei järjestä mitään kampanjoitakaan.

• Ei mitään kiirettä!

Ei kannata puhua ennenkuin nähdään mihin suuntaan EKM on menossa. Varmasti löytyy muitakin tukemisen arvoisia työmuotoja ja lähetystyöntekijöitä, jotka sitten nauttivat luottamusta.

Täytyy olla selvä syy, miksi EKM on halunnut lopettaa Youngrenin tukemista. Jos julistajan elämässä on sekavia, epämääräisiä juttuja - niin se ei ainakaan herätä luottamusta.
        AIKA PALJASTAA - joten katsotaan!

• ---
        Ei mitään kiirettä! kirjoitti:

Ei kannata puhua ennenkuin nähdään mihin suuntaan EKM on menossa. Varmasti löytyy muitakin tukemisen arvoisia työmuotoja ja lähetystyöntekijöitä, jotka sitten nauttivat luottamusta.

Täytyy olla selvä syy, miksi EKM on halunnut lopettaa Youngrenin tukemista. Jos julistajan elämässä on sekavia, epämääräisiä juttuja - niin se ei ainakaan herätä luottamusta.
        AIKA PALJASTAA - joten katsotaan!

mutta ilman peteriä ei ole koko ekmmää

• Aika näyttää...!!!
        --- kirjoitti:

mutta ilman peteriä ei ole koko ekmmää

Saa nähdä mitä tästä "parista" lopulta tulee? Erikoista että PY on jättänyt vaimonsa (joka oli jo hänen toinen vaimonsa) ja on nyt hyvin läheisesti "työyhteydessä" tämän kauniin suomalaisen naisen kanssa, joka asuu siellä.

Mä itse odotan innolla, kun kohta varmasti EKM:n oma lehti "LÄHETYSNÄKY" taas ilmestyy.
        Saa nähdä mitä uusia lähetyskohteita jatkossa on tulossa.
        Anna tukea mieluummin suomalaiselle Lähetysjärjestölle, kuin Pohjois-Amerikalaiselle TV-saarnajalle.

• mitä tulossa
        Aika näyttää...!!! kirjoitti:

Saa nähdä mitä tästä "parista" lopulta tulee? Erikoista että PY on jättänyt vaimonsa (joka oli jo hänen toinen vaimonsa) ja on nyt hyvin läheisesti "työyhteydessä" tämän kauniin suomalaisen naisen kanssa, joka asuu siellä.

Mä itse odotan innolla, kun kohta varmasti EKM:n oma lehti "LÄHETYSNÄKY" taas ilmestyy.
        Saa nähdä mitä uusia lähetyskohteita jatkossa on tulossa.
        Anna tukea mieluummin suomalaiselle Lähetysjärjestölle, kuin Pohjois-Amerikalaiselle TV-saarnajalle.

Onhan muitakin tukemisen kohteita kuin yksi ulkomainen tv-saarnaaja, jonka elämisen mallissa on maallisin silmin katsottuna aika paljon epäilyttävää. Harva hyväksyisi esim. naapuriltaan samanlaista elämää kuin pitäisi hyväksyä tältä kanadalaiselta. Eikö hengellisiltä johtajilta vaadita vähän enemmän?

Hyvä että ekm:llä on ryhtiä eikä hyväksy kaikkea.

• Entinen kannattaja
        mitä tulossa kirjoitti:

Onhan muitakin tukemisen kohteita kuin yksi ulkomainen tv-saarnaaja, jonka elämisen mallissa on maallisin silmin katsottuna aika paljon epäilyttävää. Harva hyväksyisi esim. naapuriltaan samanlaista elämää kuin pitäisi hyväksyä tältä kanadalaiselta. Eikö hengellisiltä johtajilta vaadita vähän enemmän?

Hyvä että ekm:llä on ryhtiä eikä hyväksy kaikkea.

Kakki tiedämme, että EKM on syntynyt Peter Youngrenin kansainvälisen lähetystyön seuraukuksena.
        Suomalaiset ovat halunneet tulkea sitä hedelmällistä työtä mitä Jumala tekee hänen kauttaan.
        Jumala on hänet tähän tehtävään kutsunut. Jos Jumala on kutsunut, ihmisillä ei ole auktoriteettia ruveta vastustamaan Jumalan antamaa voitelua. Ei sillonkaan vaikka henkilö olisi joutunut julkiseen syntiin. (Kaikilla meillä on salasyntejä ja Jumala näkee nekin, sanon itselleni ja muille "heitä ensimmäinen kivi jos uskallat") Jumala kyllä "kynii kanansa", niin kuin sanotaan, se ei ole meidän tehtävä. On erittäin vaarallista nousta Jumalan voitelua vastaan. Daavitkaan ei noussut Saulia vastaan, vaikka inhimillisesti syytä olisi ollutkin. Mitä tulee EKM:män johtoon, jos he eivät voi olla enää sydämestään mukana siinä, niin heidän olisi tullut kiittää yhteistyöstä ja siirtyä pois tehtävistään. Nyt EKM:mmän johto käy oikeutta Peteriä vastaan. Onko tämä Raamatullista? (1 Kor. 6:1-8)

• Kaprith
        Entinen kannattaja kirjoitti:

Kakki tiedämme, että EKM on syntynyt Peter Youngrenin kansainvälisen lähetystyön seuraukuksena.
        Suomalaiset ovat halunneet tulkea sitä hedelmällistä työtä mitä Jumala tekee hänen kauttaan.
        Jumala on hänet tähän tehtävään kutsunut. Jos Jumala on kutsunut, ihmisillä ei ole auktoriteettia ruveta vastustamaan Jumalan antamaa voitelua. Ei sillonkaan vaikka henkilö olisi joutunut julkiseen syntiin. (Kaikilla meillä on salasyntejä ja Jumala näkee nekin, sanon itselleni ja muille "heitä ensimmäinen kivi jos uskallat") Jumala kyllä "kynii kanansa", niin kuin sanotaan, se ei ole meidän tehtävä. On erittäin vaarallista nousta Jumalan voitelua vastaan. Daavitkaan ei noussut Saulia vastaan, vaikka inhimillisesti syytä olisi ollutkin. Mitä tulee EKM:män johtoon, jos he eivät voi olla enää sydämestään mukana siinä, niin heidän olisi tullut kiittää yhteistyöstä ja siirtyä pois tehtävistään. Nyt EKM:mmän johto käy oikeutta Peteriä vastaan. Onko tämä Raamatullista? (1 Kor. 6:1-8)

Niinpä tuo lauseesi Jumala kyllä "kynii kanansa" on todella kohti käyvää kommenttia. Uskovien olisi enemmän tutkittava raamattua myös vanhantestamentin puolelta, sillä Jumala kertoo aikaisemmista ihmissuhteistaan ja mikä meni vikaan.

Daavidin ja hänen jälkeläistensä elämä antaa meille runsaasti elämänviisautta siitä kuinka meidän tulisi elää Jumalayhteydessämme.

• Olin kannattaja...
        Entinen kannattaja kirjoitti:

Kai totuus on niin, että PY on itse "kapinassa" Jumalan Sanaa vastaan. Hänen vaelluksensa ja oma elämänsä on täysin ristiriidassa Jumalan Sanan kanssa. 2 avioeroa takana, suhde oman seurakuntansa työntekijän kanssa, josta syntyi lapsi, herjauskampanjaa EKM:n hallituksen jäseniä kohtaan, mahdolinen uusi "suhde" suomalaisen naissihteerinsa kanssa.....jne. jne. jne.
        Jos joku suomalainen pastori olisi syyllistynyt kaikkiin noihin asioihin, hänet olisi panatu heti pois virastaan. Todella hyvä, että EKM:llä on ryhtiä eikä hyväksy kaikkea.
        AIKA NÄYTTÄÄ mistä todella on ollut kyse.

• Entinen kannattaja kirjoitti:

Amen! Samoin olen kokenut hengessäni. elikkä:

" Mitä tulee EKM:män johtoon, jos he eivät voi olla enää sydämestään mukana siinä, niin heidän olisi tullut kiittää yhteistyöstä ja siirtyä pois tehtävistään. Nyt EKM:mmän johto käy oikeutta Peteriä vastaan. Onko tämä Raamatullista? (1 Kor. 6:1-8) "

Valloitetaan maailma ensin evankeliumilla ja aletaan sitten kun aikaa siihen on, kiistellä henkilöistä. Mennään NYT niiden mukana joiden visiot toimii maailmalla.

http://www.v2021.org/

• 10

Juuri tuo linkki - kiitos! Taina Kuusiluoman kuva.
        Tulevaisuus näyttää - onko sitten Taina PY:n kolmas vaimo vai mikä?

• tutkittava

Uskomatonta että 'uskovat' uskovat niin helposti valheen. Kuka se onkaan valheen alku?
        Kannattaisi tutkia tämän PY:n esittämiä väitteitä ja tarkastella myös elämisen mallia.

• kannattaa tutkia
        tutkittava kirjoitti:

Uskomatonta että 'uskovat' uskovat niin helposti valheen. Kuka se onkaan valheen alku?
        Kannattaisi tutkia tämän PY:n esittämiä väitteitä ja tarkastella myös elämisen mallia.

Olet sen oma, jonka sanoja (valheita) uskot. Valheen alkujuuri sinua silloin johdattaa.

• ## Kannattaisi tutkia tämän PY:n esittämiä väitteitä ja tarkastella myös elämisen mallia. ##

Niin. Peter Youngren käyttää aikansa ja tarmonsa maailman evankelioimiseen vaikeimmilla alueilla. Sensijaan EKM:n Peteriltä vallanneet Tom Lipkin ja David Sterling näyttävät satsaavan ensisijaissti Peterin toiminnan torpedoimiseen.

Menin mukaan eekooämmään vain siksi, että se oli perustettu Youngrenin työn tukemiseen. Tänä päivänä Yongrenin kannatusyhdistys on AEM ry, jonka toiminta on selkeämpääkin. Tosin kohta ehkä lopetetaan yhdistysruljanssi ja keskitytään AIVAN oleelliseen - ts. kaikki suomenkielinen informaatio jatkossa saadaan ehkä vain sivuston youngrensuomi.net kautta. Tainalla, Peterin vaimolla, on muutakin tekemistä. Youngreneille ei ole tärkeää jokin yhdistys vaan maailman evankelioiminen.

YoungrenSuomi.net /
      peteryoungren.org / etal.se / GraceTelevision.net / http://www.v2021.org/

AnttiVKantola,
      Peterin työstä jo vuosien ajan myönteisesti kiinnostunut ja vakituinen pikku tukijakin

• Juhannus koivu

Musta on erikoista että viitsivät valehdella esim. että PY erosi yhdeksän vuotta ennenkuin meni naimisiin tainan kanssa, miten tollanenkin menee kellekkään läpi?????
      osoittaa sen että mitä vaan voi runoilla mitä sylki suuhun tuo,huh huh

• totuus tässä

Miten ihmeessä Youngren saa edelleen pyytää, kerjätä rahaa täällä Suomessa.
      PY ja Taina harrastavat edelleen laitonta rahan keruuta. Se on Suomen lain mukaan vakava rikos.

VASTAUS

Armon Evankeliumi Maailmalle AEM ry:llä ei ole voimassaolevaa rahankeräyslupaa. Poliisihallitus on 11.10.2011 hylännyt kyseisen yhdistyksen rahankeräyslupahakemuksen.

Terveisin,

Henna Salmi
      ylitarkastaja

Poliisihallitus
      Lupahallintoyksikkö / Arpajaishallinto

PL 50
      11101 Riihimäki

puhelin 07187 81872
      fax 07187 81898
      sähköposti [email protected]

• Suuresti ihmettelevä

Miksi ihmeessä tätä samaa jankutusta jostakin pariskunnasta on joka linkillä?

Onko tämä näiden joistain Py:stä ja Tainasta pahanpuhuja jankkaaja joku vanha dementikko ukko vai sairas ja paha juoru-akka?

• koivu edelleen

Musta on erikoista että viitsivät valehdella esim. että PY erosi yhdeksän vuotta ennenkuin meni naimisiin tainan kanssa, miten tollanenkin menee kellekkään läpi?????
      osoittaa sen että mitä vaan voi runoilla mitä sylki suuhun tuo,huh huh

• tingeli tangeli

En osaa tähän muuta sanoa kuin että on surullista seurata tätä sotaa, jota uskovat käyvät toisiaan vastaan. Enkä tarkoita nyt Peteriä ja Tainaa tai "suomalaisia veljiä", vaan yleisellä tasolla tällainen syyttely ja varsinkin netissä nimettömänä panettelu on äärimmäisen vastenmielistä. Toivoisin, että netin keskustelupalstoille alettaisiin vähitellen vaatia tunnistautumista, jotta pahimmista provoista ja henkilökohtaisuuksiin menevistä iskuista olisi pakko luopua. Asian todellisen laidan tietää asianomaisten lisäksi ainoastaan Jumala, me muut joudumme valitettavasti valitsemaan itse, mitä ajattelemme. Jokainen vastaa loppujen lopuksi vain omasta elämästään Jumalalle ja omasta suhtautumisestaan toisiin kristittyihin (jotka voivat olla eri mieltä joistakin asioista tai olla muuten erilaisia, tehdä vääriä asioita ja jopa syntiä). Jeesus on edelleenkin ainoa tie taivaaseen, ei mikään oppi tai ismi. Toivon sydämestäni, että riitely ja nimittely netin keskustelupalstoilla loppuu nyt tähän, olipa syy kenen tahansa ja olipa sitten tapahtunut mitä tahansa. - En ole ds, tunnistan suurimman osan tänne kirjoittajista heidän kirjoitustyylinsä perusteella :)

• Iltahuutaja

Profetia: "Suomi, sinä jumalaton maa: tänä päivänä Minä Olen vihkivä sinun huorintekijäsi, laittomuudentekijäsi, panettelijasi, varkaasi, petkuttajasi, oman edun tavoittelijasi, murhaajasi, abortoijasi, vihaajasi, kadehtijasi, valehtelijasi, köyhien sortajasi, Sanani vääristäjät, ylpeilijät, kerskaajat, pöyhkeilijät, irstailijat, turhanpuhujat, kovasydämiset, itsekkään ja vähäosaisten polkijat suureen onnettomuuteen, jonka Minä Olen päättänyt langettaa jokaisen ylle, jotka näitä harjoittavat. Minä murran korruptoituneiden ikeet ja särjen itätuulella laivanne, ne joutuvat Tarsiiseen, he ne jatkossa omistavat. Kuinka pitkiksi leipäjononne kasvavat, sen yksin tiedän Minä. Kurjuus niille, jotka toisille kurjuutta aiheuttavat. Palvelijani kirjoittaa tätä saneluni mukaan, jotka tuon hänen mieleensä. Te syötte lesket ja orvot, te rikkaat päättäjät, aiotte vanhukset pistää töihin ja nuoret pidätte työttöminä ja toimettomina ilman tulevaisuuden toivoa ja turvaa, Minäkö katsoisin tätä läpi sormieni? Ei, minä isken Sinua Suomi itävitsalla, se kirvelee ja verta vuotaa haavoistasi. Et siltikään tee parannusta ja siksi sinun on käytävä kurjuuteen, josta et muista mitä se oli vuonna 1917-1918 nälkävuosina. Tee parannus ja herää Suomi, jos niin teet, ehkä sinua armahdan ja rauhasi sekä turvasi palautan. Palvelijani Minä ympäröin yliluonnollisella turvalla ja rauhalla, heitä johdatetaan läpi kaiken tämän ahdingon ja heiltä ei ole puuttuva välttämätön. Kiiruhda rakkaani, kansani turvaan, rukousmuurien sisälle, sillä vain rukousmuurien sisällä olet turvassa ja veren merkin takia säästyt vihalta. Aamen."

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      85
      4578
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      86
      4416
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3759
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      17
      3572
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2977
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2784
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2711
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2113
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1758
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      110
      1316
    Aihe