habaa???

vainkohaaveleilen

Älkää nyt naureskelko paljon.

Onn reilu parikymppinen naikkonen ja aattelin alkaa nosteleen käsipainoja niin kuinkahan nopeesti tuloksia alkais näkyä, eli et haba alkais kasvaa? En haluu siis mitn mahdottomia lihaksia mut kuitenkin vähän lisää massaa kun olen ainut nainen meil töis... et miehet sais vähän ihmetellä ;)

OIsko siis iha normi käsipainoil mitn tsäänsejä kasvattaa lihasta....?? Miten paljon pitäis aina kerrallaan tehdä? Oon siis iha amatööri muuten näin treenaus jutuis. Mut tulipahan mieleen kun omistan käsipainot missä saa yhteen max 14kg kerralla. No sitä nyt en ihan heti montaa kertaa jaksa peräikkäin nostaa.

Mut jos joku viittii/jaksaa antaa neuvoja ja vinkkejä niin suur kiitos jo etukäteen.

6

500

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puntti-karju

      Jos pelkkää hauista ajattelit kasvattaa ja ihan kotona niin aluks kannattaa totuttaa käsivarsi reeniin eli tehdä kevyellä painolla varmaan jotain 10 - 20 toistoa monta sarjaa niin et se viimeinen toisto olis sellanen et joudut vähän kovemmin puristamaan et saat sen tehtyä. Ei pelkän hauiksen kasvattamiseen tarvita mitään ihmeellisiä ja tarkkoja ohjeita. Varmasti saat "pattia" lisää kun vaan ylipäätään teet hauiskääntöä. Kannattaa myös muistaa että käsivarren kokoon ja muotoon vaikuttaa myös ojentajalihas ja sen koko. Käsipainoilla kannattaa siis tehdä myös ojentajaliikettä. Se lisää käsivarteen kokoa samalla lailla kuin hauiskääntö tai jopa enemmän.

      • vainkohaaveilen

        mitenhän se ojentajaliike tehdään???


      • puntti-karju
        vainkohaaveilen kirjoitti:

        mitenhän se ojentajaliike tehdään???

        Ojentajalihas toimii toisinpäin kuin hauislihas ja se sijaitsee käsivarren toisella puolella kuin hauis. Se siis ojentaa käsivartta suoraksi ku taas hauis koukistaa sitä. Jos sulla ei ole muita reenivälineitä kuin käsipainot niin ota käsipaino käteen,nosta olkavarsi mahdollisimman ylös(suoraan eteenpäin osoittaen) ja sen jälkeen ojennat käsivarren suoraan ylöspäin. Tämä on yksi tai oikeastaan ainoa tapa tehdä kotona käsipainoilla ojentajaliikettä.==>> http://www.iltalehti.fi/terveys/200709190115349_kn.shtml (kohta 4.)

        Eräs keino reenata ojentajia on asettua tuolin/penkin eteen käsien varaan ja laskea takapuolta kohti lattiaa mutta nostaa sitten kroppaa ylös tuolia vasten käsillä punnertaen.


      • ..............
        puntti-karju kirjoitti:

        Ojentajalihas toimii toisinpäin kuin hauislihas ja se sijaitsee käsivarren toisella puolella kuin hauis. Se siis ojentaa käsivartta suoraksi ku taas hauis koukistaa sitä. Jos sulla ei ole muita reenivälineitä kuin käsipainot niin ota käsipaino käteen,nosta olkavarsi mahdollisimman ylös(suoraan eteenpäin osoittaen) ja sen jälkeen ojennat käsivarren suoraan ylöspäin. Tämä on yksi tai oikeastaan ainoa tapa tehdä kotona käsipainoilla ojentajaliikettä.==>> http://www.iltalehti.fi/terveys/200709190115349_kn.shtml (kohta 4.)

        Eräs keino reenata ojentajia on asettua tuolin/penkin eteen käsien varaan ja laskea takapuolta kohti lattiaa mutta nostaa sitten kroppaa ylös tuolia vasten käsillä punnertaen.

        Lisään tähän vielä kickbackin, joka oikein tehtynä toimii ihan OK. Eli näin:

        http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/DBKickback.html

        Tuo tuolin/penkin/matalan pöydän kanssa tehtävä "dippi" on kyllä pirun tehokas liike. Joskus tulee itsekin tehtyä kun haluan kunnon pumpin ojentajiin. Normaalia dippiä teen 20 kg kiekon kanssa yleensä.


      • alkuperäinenkirjoitt
        puntti-karju kirjoitti:

        Ojentajalihas toimii toisinpäin kuin hauislihas ja se sijaitsee käsivarren toisella puolella kuin hauis. Se siis ojentaa käsivartta suoraksi ku taas hauis koukistaa sitä. Jos sulla ei ole muita reenivälineitä kuin käsipainot niin ota käsipaino käteen,nosta olkavarsi mahdollisimman ylös(suoraan eteenpäin osoittaen) ja sen jälkeen ojennat käsivarren suoraan ylöspäin. Tämä on yksi tai oikeastaan ainoa tapa tehdä kotona käsipainoilla ojentajaliikettä.==>> http://www.iltalehti.fi/terveys/200709190115349_kn.shtml (kohta 4.)

        Eräs keino reenata ojentajia on asettua tuolin/penkin eteen käsien varaan ja laskea takapuolta kohti lattiaa mutta nostaa sitten kroppaa ylös tuolia vasten käsillä punnertaen.

        toi linkki oli tosi hyvä ja myös kun oli muitakin liikkeitä :) Nyt on hyvä alkaa vähän treenaileen, salille en oo koskaan viittiny mennä kun en niitäkään laitteita osaa käyttää.

        Näköjään on näistäkin keskusteluista hyötyä täällä.

        Eli kiitos kiitos ja vielä kerran kiitos.


      • puntti-karju
        alkuperäinenkirjoitt kirjoitti:

        toi linkki oli tosi hyvä ja myös kun oli muitakin liikkeitä :) Nyt on hyvä alkaa vähän treenaileen, salille en oo koskaan viittiny mennä kun en niitäkään laitteita osaa käyttää.

        Näköjään on näistäkin keskusteluista hyötyä täällä.

        Eli kiitos kiitos ja vielä kerran kiitos.

        Kannattaa vaan rohkeesti mennä sinne salille. Kyllä sieltä saat pätevät ohjeet niin laitteiden käyttöön kuin oikeaan harjoitteluunkin : )


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      61
      1725
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      127
      1270
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      664
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe