Olen joskus käynyt teatterissa, mutta tätä nykyä se ei jaksa inspiroida. Minua ei oikein kiinnosta, minkälaisen juonen joku kirjailija on kehitellyt, ja kuinka ne miehet ja naiset sen juonen läpi vetävät. Senpä tähden en suosittele sitä kenellekään muullekaan uskovaiselle. En voi hyväksyä että joku käy. Ei ole sopivaa. Että omatuntonne säilyisi saastuttamatoinna.
Olen kulttuurikielteinen
6
160
Vastaukset
- savun hälvettyä
vaihdamme ohjaajaa.
Voi Paavo, kun ei se tynnyrissä oleminen edistä mitään hyvää ihmisessä. Tekee vain ahdasmieliseksi, sellaiseksi jonka lähipiirissä ei lopulta enää kukaan viihdy aidosti. Ei asioiden ja ilmiöiden kokeminen ja näkeminen tarkoita vääjäämättä samaistumista;
"Ei se, mikä tulee ulkoa, vaan se mikä tulee sisältä päin..."
Eri asia, tietysti jollei tykkää, kuten tuossa sanot. Mutta se on sinun mielipide. Älä sitä muille esittele ohjenuoraksi.- paa-vo69
Ei kukaan aidosti viihdykään minun lähipiirissäni. Mutta ei se johdu siitä, että olen tynnyrissä, vaan siitä että hengitykseni haisee pahalle.
Kristinusko on silti kallis asia, enkä vaihtaisi sitä mihinkään. Lestadiolaisuus on hieno liike, ja minä ainakin tykkään vetää rajoja ympärilleni. Sirkukseenkaan en mene sen jälkeen, kun siellä yksi mies väänsi olkapäänsä 360 astetetta ympäri. Kuuluisiko tynnyrin ulkopuolella elämiseen, että sirkuksessa kävisi?
- yhä edelleen
En tosin tarvitse siihen minkään sortin lestadiolaisuutta.
- pätevä ja sopiva
Just joo. Sinun mittarisi pitää ottaa kaikkien mittariksi. Eino Leinon runot on sinun mielestä ihan perseestä. Sibeliusta ei olisi koskaan pitänyt julkaista nuotteina eikä leyvllä. ja miten paljon miljoonia säveltäjä on tuonut perikunnalle maailmalta. Muumitarinat täytyisi kieltää, nehän on ihan sairaita. ja turhia! Tuottavat nekin miljoonia maailmalta Suomeen. Bachin urkukoraalien soittaminen kirkkojen omaisuutta olevilla uruilla pitäisi kieltää kaikissa seurakunnissa. Entäs Mauri Kunnas, jonka kirjoja on käännetty lähes 40 kielelle, yksi myydyimpiä suomalaisia. Aleksis Kiven näytelmä Seitsemän veljestä on tuomittava helvettiin. Teatterit ja kirjastot pitää muuttaa bingohalleiksi.
- etsivä-xx
Kun kaikki teatteri tuomitaan menee siinä silloin mm Shakespearen näytelmät. En usko ett ne ovat olleet kimmokkeena pahan tekemiseen vaan pidekmminkin moraaliopetusta oppimattomalle kansalle. Ihmisen pahuudesta ja siitä miten se mieltä piinaa. Teatterissa on tietenkin kaikenlaista on kabareeta joka on varmasti uskonelämälle vähemmän rakennukseksi. Enpä ole ollut teatterissa varmaankaan 7 vuoteen ja silloinkin kansallisteatterissa katsomassa juuri klassikkoa. Surullista, jos niin paljon hienoja klassikoita suljetaan ulkopuolelle. Ihmisen henkiselle kehitykselle on klassikkokirjallisuudessa paljon pohjaa kristinukonkin kysymysten kannalta. Klassinen musiikki ei enää herätä pahennusta kunniallisessa paikassa esitettynä, ehkä jonain päivänä tetterissakin kunnioitettavat historialliset näytelmät saavat saman.
olet ammenatnut kaiken olennaisen kommunismista.
Kun minä, päällikkönä, toveri päällikkönä ajan mossella, et sinäkään saa ajaa paremmalla. Näin pitää sanoa tovereille
Toveri Paavo, kun paavo sopuli sanoo, minä juoksen jyrkänteeltä, juoksee paavon lähimmät lestadiolis- sopulit perässä. Laumahenki on säilyettävä.
Näin se toimii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1931422
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän138913- 85882
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?52821- 53786
Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t253677Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,10660Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä330639Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk58634- 53604