Uskonnon opetus

Se.Rehellinen

Uskonnon opetus on saanut ajatukseni kirkastumaan niin että olen valmis kriminalisoimaan uskonnot.

Uskonnoista ei ole kuin haittaa ja paljon.

10

535

Vastaukset 10

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyui

Ei normaalista uskonnonopetukseta varmaan haittaakaan ole, mutta saako uskonnon opetus olla julistusta? Yksi ala-asteen opettajani oli tosi uskovainen, tuputti uskoaan joka käänteessa. Se äsrytti silloin ja kaikki sellainen ärsyttää vieläkin, eli ei mennyt hänen oppinsa minuun, eikä tietääkseni kehenkään muuhun. Minulla on oma uskoni, en siis ole ateisti, mutta hirvittää kun lapseni menevät kohta kouluun, jos joutuvat samanlaiseen uskonnon pakkosyöttöön.

• kaapok

Samanlaista vouhkaamista kuulee myös muissa asioissa. Kuka opettaja uskoo alkuräjähdykseen, kuka rock-musiikkiin, joku karppaa ja joku kuuluu 4H-yhdistykseen. Kaikki edustavat jotain mutta jotkut pitävät asiasta vain suurempaa ääntä kuij toiset. Olemme inhimillisiä.
        Onneksi (myös uskonnolliset) vauhkoajat saavat ainoastaan vastustusta aikaan!

• Hallin Vanki

""Ei normaalista uskonnonopetukseta varmaan haittaakaan ole""
        -On siitä haittaa jos se lisää uskonnollisuutta.

• kaapok
        Hallin Vanki kirjoitti:

-On siitä haittaa jos se lisää uskonnollisuutta.

"
        -On siitä haittaa jos se lisää uskonnollisuutta."
        "
        Uskonnollisuutta ei varmaan edes voi lisätä, sehän on automaattisesti läsnä ja mukana ihmisyydessä.
        kai sen ovat nyt osoittaneet yhteiskuntakokoilut, joissa uskonnollisuus on yritetty kitkeä siinä kuitenkaan onnistumatta.

päinvastoin tuntuu että kristinuskon suurin ongelma on juuri se opetus joka tuntuu vain lisäävän sen vastustusta. Jos oltaisiin ovelia niin kiellettäis uskonnonopetus kouluissa ja näin saataisiin paljon lisää kiinnostusta nimenomaan kristillistä uskoa ja evankeliumia kohtaan.
        Mutta ihminenhän haluaa vain hyvää jälkikasvulleen, siksi opetamme edelleenkin kristillisiä arvoja ja elämänkatsomusta lapsillemme

• Kurssilainen

Minulle uskonnonopetus oli toisenlainen kokemus. Tiedän jotakin muiden uskonnoista (johon heillä on oikeus) ja sain tietoa omista uskon juurista ja myös tietoa siitä, mitä on meidänkin uskonnon nimissä" tehty väärin. Uskonnon nimissä on tehty myös paljon hyvää. Kirkko on ollut ensimmäinen puolustamassa ja aloittamassa nykyisin esim. itsestään selvyyksinä pidettyjä yleistä koulutusta, köyhäinhoitoa, lastenhuoltoa. Tämänkin tietäminen osa yleisisivitystä. Uskonnonopetus oli yleissivistävää ja auttaa siten myös suvaitsevaisuuteenkin.

• Kössönöm

Uskontoko auttaa suvaitsevaisuuteen. Lueskelepa nyt näitä uskontopalstoja, niin kyllä uskisten kommenteista on suvaitsevaisuus kaukana. Eniten mollataan homoja.

• Jumalan armosta
        Kössönöm kirjoitti:

Uskontoko auttaa suvaitsevaisuuteen. Lueskelepa nyt näitä uskontopalstoja, niin kyllä uskisten kommenteista on suvaitsevaisuus kaukana. Eniten mollataan homoja.

Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja uskonut meille sovituksen viran.
        Me pyydämme Kristuksen puolesta, antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.

• kaapok
        Kössönöm kirjoitti:

Suvaitsemattomuutta näyttää olevan joko puolella, se ei liene pelkästään uskovaisten etuoikeus!
        Ja kukas nyt homoja on mollannut?

• Kössönöm
        kaapok kirjoitti:

Suvaitsemattomuutta näyttää olevan joko puolella, se ei liene pelkästään uskovaisten etuoikeus!
        Ja kukas nyt homoja on mollannut?

Lue palstoja, niin huomaat. Uskiksethan homoja mollaavat koko ajan.

• lähteet:

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen tumma ja tulinen

Ja vielä suora - en ollut sinua varten. n to m
      Ikävä
      179
      1319
    2. Tunnustuksia

Haluatko tunnustaa jotain, mitä on sydämelläsi?
      Ikävä
      85
      1226
    3. Mitä kysyisit

Mihin haluaisit vastauksen häneltä eli mitä kysyisit?
      Ikävä
      96
      967
    4. Sä et vaan töllö tajua että rakastuin

Mikä stana siinä on niin vaikea ymmärtää?! Täh
      Ikävä
      48
      813
    5. Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa

ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su
      Ikävä
      40
      713
    6. Haluatko, että kierrän sinut kauempaa

Kun näyttää, ettet minusta innostu. Voisit edes täällä kertoa selvät sävelet.
      Ikävä
      83
      599
    7. Yritit nainen sammuttaa kiinnostukseni

mutta se tehtävä epäonnistui. Se oli sitä bitch -mode vaihetta silloin. Lopputulos on nyt se, että rakastan sinua tällä
      Ikävä
      29
      516
    8. Mikä on vahvuutesi palstalla?

Oletko kuullut asian joltain toiselta vai oletko itse sitä mieltä? Itse luen avarakatseisuuden omaksi vahvuudekseni. Yr
      Sinkut
      111
      510
    9. Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!

En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su
      Ikävä
      44
      478
    10. Tunnetta ja sinua on vaikea kuvailla

Paremmin se varmaan aukeaa muulla tavalla. Olen merellä, jossa kovin usein puhkeaa rajuilma ja huomaan taistelevani hu
      Ikävä
      33
      455
    Aihe