Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Pieleen menneet rintaleikkaukset?

Help Me !

Kenelläkään sattunut menemään pieleen rintaleikkaukset (esim. kun on silikonit ottanut)?
Olen pian 18-vuotias tyttö ja omistan tubulaariset, pienet ja rumat rinnat. Olen miettiny silikoni-implanttien ottoa, mutta kaikki "pelottelevat" koko ajan että entä jos leikkaus nyt meneekin pieleen, siinä on suuri mahdollisuus... En ole varma, uskallanko ottaa sen riskin, joten kyselisin nyt teiltä, onko kenelläkään mennyt leikkaus pieleen ja millä tavalla?
Kiitos jos vaivaudutte vastaamaan !

46

7141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastauksia

      Mutta riski komplikaatiosta tai totaalisesti pieleen menosta on melko pieni.

    • Päättänyt

      Täällä myös tubulaariset ja leikkaus ensi viikolla. Punnitsin vaihtoehdot ja mietin ettei näiden suhteen ole oikeastaan mitään menetettävää. En näitä kehtaa missään esitellä, joten jos leikkaus menee pieleen ni tilanne on sit sama. Voin ainoastaan voittaa tässä asiassa :)

      • Hoitajan kommentti

        Hoitajan kommentti.

        Tubulaaristen rintojen muodon korjaaminen on usein erittäin haastava toimenpide plastiikkakirurgillekin. Lähtötilanteesta riippuen vaatii usein muutakin kuin proteesin. Tärkeää on laaja kudosten vapauttaminen ja rintakudoksen levittäminen sisältäpäin. Samoin erittäin tärkeää on saada hyvä rinnanalus ja rinnanaluspoimu. Ja nännipihan muotoilu myös huomioitava. Usein myös rinnat ovat erilaiset ja näihin sovelletaan eri tekniikoita.

        Etukäteissuunnittelu on äärimmäisen tärkeää tubulaaristen rintojen leikkaamisen yhteydessä. Voit kysyä plastiikkakirurgiltasi minkälainen kokemus hänellä on juuri näistä leikkauksista ja voitko mahdollisesti nähdä hänen leikkaamia ennen ja jälkeen kuvia vastaavista ongelmista tai ainakin selkeä havainnollistettu suunnitelma. Tietokoneella on vaikea simuloida lopputulosta tubulaaristen rintojen leikkauksesta. Joskus on hyvä vaikka käydä toisenkin kerran plastiikkakirurgin analyysissa näissä tilanteissa, jotta päädytty parhaimpaan mahdolliseen ratkaisuun. Ensimmäinen leikkaus on kuitenkin kaikkein ratkaisevin…

        Toivottavasti tästä oli hieman apua.

        Susanna Kupi
        Sairaanhoitaja – esteettiset hoidot


      • =))
        Hoitajan kommentti kirjoitti:

        Hoitajan kommentti.

        Tubulaaristen rintojen muodon korjaaminen on usein erittäin haastava toimenpide plastiikkakirurgillekin. Lähtötilanteesta riippuen vaatii usein muutakin kuin proteesin. Tärkeää on laaja kudosten vapauttaminen ja rintakudoksen levittäminen sisältäpäin. Samoin erittäin tärkeää on saada hyvä rinnanalus ja rinnanaluspoimu. Ja nännipihan muotoilu myös huomioitava. Usein myös rinnat ovat erilaiset ja näihin sovelletaan eri tekniikoita.

        Etukäteissuunnittelu on äärimmäisen tärkeää tubulaaristen rintojen leikkaamisen yhteydessä. Voit kysyä plastiikkakirurgiltasi minkälainen kokemus hänellä on juuri näistä leikkauksista ja voitko mahdollisesti nähdä hänen leikkaamia ennen ja jälkeen kuvia vastaavista ongelmista tai ainakin selkeä havainnollistettu suunnitelma. Tietokoneella on vaikea simuloida lopputulosta tubulaaristen rintojen leikkauksesta. Joskus on hyvä vaikka käydä toisenkin kerran plastiikkakirurgin analyysissa näissä tilanteissa, jotta päädytty parhaimpaan mahdolliseen ratkaisuun. Ensimmäinen leikkaus on kuitenkin kaikkein ratkaisevin…

        Toivottavasti tästä oli hieman apua.

        Susanna Kupi
        Sairaanhoitaja – esteettiset hoidot

        Nykyään on niin kokeneita jo kirurgit, että harva leikkaus menee pilalle, tai ainakaan niin pahasti ettei niitä rintoja ennemmin esittelisi kuin tubulaarisia.

        Itsellänin pientä eriparisuutta rinnoissa, mutta se on niin pientöä ettei sitä voi korjata implantilla. Tätä syystä luulenkin että mun rinnat näyttää implanttien jälkjeen vaan luonnollisemmilta, kun niissä on vähän jotain eriparisuutta. : )


      • jotain uutta
        =)) kirjoitti:

        Nykyään on niin kokeneita jo kirurgit, että harva leikkaus menee pilalle, tai ainakaan niin pahasti ettei niitä rintoja ennemmin esittelisi kuin tubulaarisia.

        Itsellänin pientä eriparisuutta rinnoissa, mutta se on niin pientöä ettei sitä voi korjata implantilla. Tätä syystä luulenkin että mun rinnat näyttää implanttien jälkjeen vaan luonnollisemmilta, kun niissä on vähän jotain eriparisuutta. : )

        annoin itselleni 2 vuotta sitten synttärilahjan uudet rinnat. Lahja oli kallis mutta paras koko elämässäni lasteni jälkeen! Koko elämäni muuttui, muutuin itse. Voin vain suositella. Tosin alkuaika leikkauksen jälkeen on kivulloista mutta menee ohi. Voin vain suositella!


      • Ihmiskunta Sinde
        jotain uutta kirjoitti:

        annoin itselleni 2 vuotta sitten synttärilahjan uudet rinnat. Lahja oli kallis mutta paras koko elämässäni lasteni jälkeen! Koko elämäni muuttui, muutuin itse. Voin vain suositella. Tosin alkuaika leikkauksen jälkeen on kivulloista mutta menee ohi. Voin vain suositella!

        Miksi sopeutua sellaiseen? Tarvitseeko ihan psykologin lausuntoja ennen ja jälkeen? Ja, kyllä mulla on plastiikkakirurgia tällä hetkellä pakkomielteenä ulkonäössä ja elämäntilanteessa olevien ongelmien takia. Elämänpiiri on supistunut niin pahasti, ettei edes autoa ole mahdollisuutta ajaa. Sopiiko palstiikkakirurgia silloin? Saako täältä suoria vastauksia?


    • Prinsessa Ruusunen

      Hei,

      haluaisin kertoa sinulle tarinani, jotta voisit saada hiukan perspektiiviä tilanteeseesi.
      Olen lähes 40 vuotias kahden lapsen äiti. Minulle on laitettu toissa vuonna rintaimplantit.
      Olen ollut koko ikäni todella hoikka, ilman rasvakudosta ja tästä johtuen rintani olivat kokoa AA-.
      Jo nuorena huomasin, että minun rintani ovat olemattomat. Päätin korostaa muita hyviä ja naisellisia puoliani. Sain kaksi ihanaa lasta ja imetin heitä kauan. Imettäminen on tärkeää äidille ja lapselle erityisesti. Imettämisestä rintakudos veltostuu ja minulla tämä tarkoitti käytännössä roikkuvaa nänniä, ei muuta. Pohdin rintaimplanttien laittoa lähes kaksikymmentä vuotta, jotta asiaan ei liittyisi ulkopuolista painostusta ja ollakseni varma, että ns "lapsilukumme" olisi täynnä.
      Nyt kuppikoolla C, olen erittäin tyytyväinen elämääni.
      Olen kokonainen nainen. Tälläinen rintavarustus on kaikilla muilla sukulaisnaisilla luonnollisesti.
      Ymmärrän sinua, mutta kehotan odottamaan, jotta olet aivan varma päätöksestäsi.
      Leikkaus on suuri ja hoikalla ihmisellä implantti on pakko laittaa lihaksen alle osittain. Leikkauksen jälkeen käteni eivät toimineet kunnolla ja olin todella sairas.
      Olin entiselläni noin 3 kuukauden kuluttua.
      Lisäksi sinulla tulee olla noin 5000€ säästöt leikkauksen jälkeen mikäli implantti kapseloituu ja tarvitset uuden leikkauksen( kapseloituminen voi tapahtua myös 2v. takuun jälkeen)

      • vaihtoehto..

        Tai sitten voi ottaa muutaman sadan euron vakuutuksen ennen leikkausta, niin ei tarvitse olla mitään viiden tuhannen säästöjä.:)


      • lisäys..
        vaihtoehto.. kirjoitti:

        Tai sitten voi ottaa muutaman sadan euron vakuutuksen ennen leikkausta, niin ei tarvitse olla mitään viiden tuhannen säästöjä.:)

        Ja vakuutus on voimassa 5 vuotta.


    • Tyttö Etelästä

      Hei 'Help me',

      Halusin vastata viestiisi, vaikka en ole silikonirintoja ottanutkaan, mutta olen ollut rintojen korjaus/pienennysleikkauksessa. Minulla ei siis ole ollut suuria rintoja koskaan, mutta ne ovat aina olleet eri paria ja siksi menin leikkaukseen, koska olin aina kärsinyt kyseisestä asiasta. Toimenpide ei ollut kauhean suuri ja siitä on nyt kohta 5 vuotta. Lopputulos oli aluksi hyvännäköinen, mutta kun menin takaisin vastaanotolle tikkien poistoon, muutama päivä sen jälkeen sain ilmeisesti jonkun tulehduksen haava-alueelle ja arvet lähtivät suurenemaan todella isolle alueelle. En silloin tiennyt mistä oli kyse, luulin aluksi että se oli osa paranemisprosessia.. Jäljelle jäivät todella suuret arvet, joiden kanssa joudun elämään. Harkitsen nyt vakavasti menemistä leikkaukseen uudelleen, koska häpeän rintojani suuresti. Jos pystyisin menemään ajassa taaksepäin, en menisi ensimmäiseen leikkaukseen ollenkaan.

      Halusinkin vain kirjoittaa, että mieti tarkasti ja anna ajan vielä kulua ennen kuin menet leikkaukseen. Mieti myös pystytkö olemaan itsesi kanssa jos leikkaus epäonnistuu, kuten minulla.

      Tsemppiä siihen mitä ikinä päätätkään tehdä!

      • korjattupienennys

        Olen käynyt kahdesti rintojen leikkauksessa. Ensimmäisellä kerralla rinnat olivat todella turvoksissa pitkään. Ilmeisesti turvotus ja siihen lisättynä pieni tulehdus teki (veti) haavoista leveät ja rumat. Toisella kerralla toimenpide oli pienempi. Selvisin vähäisellä turvotuksella. Toimenpiteen jälkeen hoidin haavojani KUUKAUSIA tukiteippien aulla, ettei ne pääse venymään ja kasvamaan. Vaati vaivaa ja kalliiksikin tuli tuo jälkihoito. Oli kyllä vaivansa väärtti, - sain kauniit, huomaamattomat arvet.
        Älä menetä toivoa ja surkuttele arpiasi. Haavojen korjaus on mahdollista, sen voi onnistua saamaan edullisestikin. Jälkihoito on sitten se tärkein vaihe. Tsemppiä sinulle !


      • Tyttö Etelästä
        korjattupienennys kirjoitti:

        Olen käynyt kahdesti rintojen leikkauksessa. Ensimmäisellä kerralla rinnat olivat todella turvoksissa pitkään. Ilmeisesti turvotus ja siihen lisättynä pieni tulehdus teki (veti) haavoista leveät ja rumat. Toisella kerralla toimenpide oli pienempi. Selvisin vähäisellä turvotuksella. Toimenpiteen jälkeen hoidin haavojani KUUKAUSIA tukiteippien aulla, ettei ne pääse venymään ja kasvamaan. Vaati vaivaa ja kalliiksikin tuli tuo jälkihoito. Oli kyllä vaivansa väärtti, - sain kauniit, huomaamattomat arvet.
        Älä menetä toivoa ja surkuttele arpiasi. Haavojen korjaus on mahdollista, sen voi onnistua saamaan edullisestikin. Jälkihoito on sitten se tärkein vaihe. Tsemppiä sinulle !

        Kiitos vastauksestasi,

        Olen menossa pian lääkärin vastaanotolle ja toivon mukaan pian leikkaukseenkin. Olisin halunnut kysyä kun mainitsit, että jälkihoito tuli kalliiksi että mitä tuotteita ja millaista tukiteippiä käytit arvissasi? Ja tarkalleen miten hoidit arpiasi? Käytitkö tukiliivejä kokoajan, entä otitko suihkun ajaksi tukiteipin pois? Minulle lääkäri ei kertonut, että tukiteippiä kuuluu käyttää niin kauaa, vaan sanoi että 1-2 viikkoa riittää. Sen takia varmaankin arvet levisivätkin.. Ostin ja käytin myös erittäin kallista "arpiteippiä" (sellaista kumimaista tarra levyä mistä leikattiin sopivia paloja arville) ja käytin sitä kyllä melko kauan leikkauksen jälkeen, mutta ei se auttanut tietenkään kun arvet olivat päässeet leviämään.

        Olisin erittäin kiitollinen vastauksistasi!


      • Anonyymi

        Kuka leikkasi olisi olisi kiva tietää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka leikkasi olisi olisi kiva tietää

        Tällä palstalla kerrotaan pieleen menneistä leikkauksista silloin olisi kiva kuulla lääkärin nimi niin näitä palstoja ei olisi,mitä hyödyttää jos kerrotte että meni pieleen .Kertokaa lääkärin nimi niin muut ei koe samaa


    • pieleen..

      Kävin rintojen pienennys/kohotusleikkauksessa viime vuoden puolella. Jotain meni pieleen kun toiseen rintaan jäi laskimoveri vuotamaan. Tätä ei huomattu leikkauksen jälkeen eikä leikkauksen jälkeisenä aamuna tarkistuksessa, jossa huomattiin nännipihan olevan mustikansininen...

      Lopputulos: Nännipiha kuolioon, eli nyt ei ole nänniä, eikä nännipihaa toisessa rinnassa, vain palovamman näköinen läntti ko. kohdalla.

      Tulevaisuudessa korjausleikkauksella ja pigmentoinnilla tehdään jotain nännipihan ja nännin näköistä...

      Leikkaus tehtiin yksityisellä.

      • Pitäisikö kaduttaa

        Aloittajalle,

        olet vielä kovin nuori, itse en olisi ollut valmis tähän sinun ikäisenäsi.

        Minulla tuli komplikaatioita rintaleikkauksessa, lähtö tilanne hieman samankaltainen kuin sinulla. Rintojen tunto muuttuu usein. Vuosi leikkauksesta ja edelleen tunto puuttuu osittain nänneistä. Myöskin reagointi kylmään eroaa, toinen nänni reagoi, toinen ei.

        Toinen, pahempi komplikaatio oli laskimotukos. Hyvin pitkään oli kohtuuttomia kipuja ja toimintakyvyttömyyttä. Tämä kannattaa ottaa huomioon jos käy töissä, parin viikon loma ei välttämättä ole riittävä jos on huono säkä. Myöskin pelko koko leikkauksen epäonnistumisesta oli tuolloin suuri.

        Nykyisin rinnat ovat eri paria, implantit ovat eri kohdissa. Saa nähdä tasoittuuko ero, nyt kyse voi olla rinnan laskeutumisestakin. Toinen rinta kipuilee päivittäin, en tiedä vielä mistä on kyse.

        Toinen arpi on minulla alempana, ja näkyvä. Arpi on osittain kasvanut.

        Nämä oli niitä huonoja puolia, hyviäkin on paljon, mutta niitä löydät tältä palstalta helposti. Mieti tarkkaan oletko valmis tähän kaikkeen. Kuten joku aiempi mainitsikin, rahaa kannattaa varata myös mahdolliseen uuteen leikkaukseen.


      • pieleeen
        Pitäisikö kaduttaa kirjoitti:

        Aloittajalle,

        olet vielä kovin nuori, itse en olisi ollut valmis tähän sinun ikäisenäsi.

        Minulla tuli komplikaatioita rintaleikkauksessa, lähtö tilanne hieman samankaltainen kuin sinulla. Rintojen tunto muuttuu usein. Vuosi leikkauksesta ja edelleen tunto puuttuu osittain nänneistä. Myöskin reagointi kylmään eroaa, toinen nänni reagoi, toinen ei.

        Toinen, pahempi komplikaatio oli laskimotukos. Hyvin pitkään oli kohtuuttomia kipuja ja toimintakyvyttömyyttä. Tämä kannattaa ottaa huomioon jos käy töissä, parin viikon loma ei välttämättä ole riittävä jos on huono säkä. Myöskin pelko koko leikkauksen epäonnistumisesta oli tuolloin suuri.

        Nykyisin rinnat ovat eri paria, implantit ovat eri kohdissa. Saa nähdä tasoittuuko ero, nyt kyse voi olla rinnan laskeutumisestakin. Toinen rinta kipuilee päivittäin, en tiedä vielä mistä on kyse.

        Toinen arpi on minulla alempana, ja näkyvä. Arpi on osittain kasvanut.

        Nämä oli niitä huonoja puolia, hyviäkin on paljon, mutta niitä löydät tältä palstalta helposti. Mieti tarkkaan oletko valmis tähän kaikkeen. Kuten joku aiempi mainitsikin, rahaa kannattaa varata myös mahdolliseen uuteen leikkaukseen.

        Olen käynyt rintojen pienennysleikkauksessa n. vuosi sitten. Koirankorvat ja toinen nänni korjattiin joulun alla.
        Rinnat ovat liian pienet muuhun kroppaani nähden ja vielä eriparia. Arvet ovat levinneet ja kasvavat arpikudosta, kirurgi laittoi liian nopeasti sulavat tikit, kertoi koirankorvat leikannut kirurgi.
        Olo toki on köykäisempi kuin ennen leikkausta, mutta muuta positiivista en sitten löydäkään.


      • josulu
        pieleeen kirjoitti:

        Olen käynyt rintojen pienennysleikkauksessa n. vuosi sitten. Koirankorvat ja toinen nänni korjattiin joulun alla.
        Rinnat ovat liian pienet muuhun kroppaani nähden ja vielä eriparia. Arvet ovat levinneet ja kasvavat arpikudosta, kirurgi laittoi liian nopeasti sulavat tikit, kertoi koirankorvat leikannut kirurgi.
        Olo toki on köykäisempi kuin ennen leikkausta, mutta muuta positiivista en sitten löydäkään.

        Minulla pienennettiin vuonna -96. Rinnoista tuli myös liian pienet muuhun vartaloon nähden, tuli eriparia ja lisäksi erityisesti toinen, pienempi jäi roikkumaan nänni alaspäin. Tuli tulehdusta ja haavat repeili isoiksi, kutittaviksi ja todella ruman näköiseksi. Rinnanaluspoimu on toisella puolella myös aivan liian korkealla ja pahan näköinen.
        Ainut ilo tosiaan pienemmät, kevyemmät rinnat, enkä tiedä onko sekään ilo vai vastus enemmänkin. Aika hankalaa löytää liivejä ympäryksellä 85 ja täytettä ei riitä edes B-kuppiin.
        Kävin yksityisellä ja täälläkin joskus kehutulla "hepulla". Totesi van jälkitarkastuksessa vuoden päästä, että on mahdoton saada tuohon nyt sitten lisää kudosta......
        Että sellainen tapaus. Otanko nyt sitten proteesit, sitäkin olen mietiskellyt.


      • kertokaa nyt
        josulu kirjoitti:

        Minulla pienennettiin vuonna -96. Rinnoista tuli myös liian pienet muuhun vartaloon nähden, tuli eriparia ja lisäksi erityisesti toinen, pienempi jäi roikkumaan nänni alaspäin. Tuli tulehdusta ja haavat repeili isoiksi, kutittaviksi ja todella ruman näköiseksi. Rinnanaluspoimu on toisella puolella myös aivan liian korkealla ja pahan näköinen.
        Ainut ilo tosiaan pienemmät, kevyemmät rinnat, enkä tiedä onko sekään ilo vai vastus enemmänkin. Aika hankalaa löytää liivejä ympäryksellä 85 ja täytettä ei riitä edes B-kuppiin.
        Kävin yksityisellä ja täälläkin joskus kehutulla "hepulla". Totesi van jälkitarkastuksessa vuoden päästä, että on mahdoton saada tuohon nyt sitten lisää kudosta......
        Että sellainen tapaus. Otanko nyt sitten proteesit, sitäkin olen mietiskellyt.

        voisitteko kertoa missä paikassa olette käyneet leikkauksessa? sairaalan nimi? entäs voisko joku suositella jtn rintojensuurennus paikkaa suomessa?


      • hyvässä toivossa
        josulu kirjoitti:

        Minulla pienennettiin vuonna -96. Rinnoista tuli myös liian pienet muuhun vartaloon nähden, tuli eriparia ja lisäksi erityisesti toinen, pienempi jäi roikkumaan nänni alaspäin. Tuli tulehdusta ja haavat repeili isoiksi, kutittaviksi ja todella ruman näköiseksi. Rinnanaluspoimu on toisella puolella myös aivan liian korkealla ja pahan näköinen.
        Ainut ilo tosiaan pienemmät, kevyemmät rinnat, enkä tiedä onko sekään ilo vai vastus enemmänkin. Aika hankalaa löytää liivejä ympäryksellä 85 ja täytettä ei riitä edes B-kuppiin.
        Kävin yksityisellä ja täälläkin joskus kehutulla "hepulla". Totesi van jälkitarkastuksessa vuoden päästä, että on mahdoton saada tuohon nyt sitten lisää kudosta......
        Että sellainen tapaus. Otanko nyt sitten proteesit, sitäkin olen mietiskellyt.

        Vierailija - 8.4.2011 0:42 (8/17)
        Rintani tarvitsisivat korjausleikkauksen
        Rintani leikattiin reilut 2 vuotta sitten. Julkisen puolen plastiikkakirurgi ei jostain syystä halunnut käyttää ns. ankkurimallia, jollaista minun rintani olisivat ehdottomasti tarvinneet. Leikkausta seuraavana päivänä kirurgi alkoi suurin piirtein syyttämään, että kun sinulla oli niin paljon tuota nahkaa eli se oli sitten kurottu rypyiksi rintojen alapinnalle ja jälki on edelleen sen näköistä. Olen tietenkin todella pettynyt vaikka olen tietysti huojentunut siitä että ne ovat nyt pienemmät, mutta ankkuri- mallilla niistä olisi myös voitu ottaa jnkv enemmän ja rintani olisivat varmasti paremmat.


      • toivoton
        hyvässä toivossa kirjoitti:

        Vierailija - 8.4.2011 0:42 (8/17)
        Rintani tarvitsisivat korjausleikkauksen
        Rintani leikattiin reilut 2 vuotta sitten. Julkisen puolen plastiikkakirurgi ei jostain syystä halunnut käyttää ns. ankkurimallia, jollaista minun rintani olisivat ehdottomasti tarvinneet. Leikkausta seuraavana päivänä kirurgi alkoi suurin piirtein syyttämään, että kun sinulla oli niin paljon tuota nahkaa eli se oli sitten kurottu rypyiksi rintojen alapinnalle ja jälki on edelleen sen näköistä. Olen tietenkin todella pettynyt vaikka olen tietysti huojentunut siitä että ne ovat nyt pienemmät, mutta ankkuri- mallilla niistä olisi myös voitu ottaa jnkv enemmän ja rintani olisivat varmasti paremmat.

        Olen pahoillani sinun puolesta. Itsellenikin on tehty pienennysleikkaus ja vuoden päästä korjausleikkaus, joka sekin epäonnistui. Nyt olen menossa kolmanteen leikkaukseen, ja siinä tehdään nyt viillot vaakatasoon. Olen aika väsynyt koko touhuun, mutta ajattelin, että jos nyt menen vielä tämän kerran, että saan edes toisen rinnan alla olevan rasvapatjan poistettua niin rinnat olisivat edes vähän enemmän samankokoiset, nännit ovat eri korkeudella ja kuopat rintojen alla. Oman lääkärini mielestä rinnat ovat kuin kursitut kun katsoo altapäin arpia. Kävin siis julkisella puolella.


      • Piianis

        Minulla nänni meni kanssa kuolioon sekä jouduttiin vielä ottaan 200g lisää pois. Passitettiin viikoksi kotiin, siksi kuolio levisi.valituksia alan tehtaileen kunhan toivun. Korjausleikkauzta vasta puolen vuoden päästä, hirvittää mennä.


      • Anonyymi

        olisi kiva tietää kuka leikkasi


    • ihanaa!

      TOki on erittäin tarpeellista miettiä varasuunnitelma epäonnistumisen varalle, mutta näistä muista vastauksista tulee sellainen olo, että en ikinä itse uskaltaisi mennä leikkaukseen näiden perusteella. menet suomessa hyvään ja ammattitaitoiseen paikkaan, käyt vaikka kahdessa eri paikassa konsultaatiossa niin löydät sinulle sopivan paikan ja tekotavan. ítse olen käynyt kohotuksessa, joka on vaativampi leikkaus kuin pelkät silikonien laitto. suosittelen että korjautat itsesi, huomasin vasta nyt kuinko todella todella masentunut olin ollut aiemmin kamalista roikkuvista rinnoistani! nyt ne ovat ihanat!

    • Jos leikkaus on mennyt pieleen niin miksei kukaan kerro kuka leikkasi ja missä.
      Onko olemassa joku todellinen syy miksei näissä ketjuissa mainita leikkaavan lääkärin nimiä. Oikein janoan tietoa nimien kera .

      • Tässä selitys

        Ylläpito poistaa jos ao. lääkäri pyytää sitä.


      • menettelee

        Troost leikkasi ja tuloksena tuplarinta...onneksi korjaus onnistui, mutta arvista tuli turhan näkyvät.No on nää silti paremmat kuin eriparinen lähtökohta..


    • ...

      Itselläni on mennyt rintaleikkaus pielee. Kapselia heti parin kuukauden jälkeen leikkauksesta. Toinen implantti pyörähti ja nämä korjattiin puoli vuotta ensimmäisestä leikkauksesta. 3 kuukauden päästä korjauksesta, toinen implantti pyörähti jälleen, joten erittäin huonoa tuuria oma päätökseni ottaa silikonit on tuonut. Itse olisin kyllä jättänyt nämä ottamatta, jos olisin tiennyt alun alkaen mihin rumbaan joudun, joten harkitse oikeasti tarkkaan, koska vaikka sanovat komplikaatioiden olevan harvinaisia, niitä silti tapahtuu..sen olen itse saanut karvaasti kokea!

      • ------

        Pieleen meneminen on vähän tulkintajuttu ja mielestäni nuo sinnulle sattuneet ei ole leikkauksen pieleen menemistä. Kapseloitumista tulee jos on tullakseen vaikka leikkaus olisi onnistunutkin täydellisesti.

        Kaipa olit huolehtinut jälkihoidon tarkasti ohjeiden mukaan ja pitänyt tukiliivejä 24/7 vähintään kuukauden? Tämänkin jälkeen pitää vielä varoa rintoja ettei implantit pyörähdä, joten aika paljon vaikuttaa oma jälkihoito, ei leikkaus.

        Tarkasti arvioiden nuo sinulle sattuneet ei ole oikeastaan leikkauksesta aiheutuneita komplikaatioita.


    • ...

      Tuplaliivejä pidin 24/7 3 kuukautta, haavat hoidettiin ohjeiden mukaan ja tulehdus huomattiin tikinpoiston yhteydessä. Sieltä alkoi tulla kirkasta nestettä kun päät leikatiin auki ja piti avata haava uudelleen ja tikata kiinni . Haava ei ollut edes punainen ja yllätti kirurgin täysin. Hirveän onnistuneena en voi leikkausta pitää ja kyllä nämä edellämainitut riskit ovat yllättävän yleisiä, mtta niitä vähätellään usein.

    • joyseli

      tyytyväinen olen pienentyneeseen kokoon. mutta leikkauksesta on jo kohta 4 kk ja toinen rinta kova kuin kivi. edelleen täytyy nukkua selällään joka tuppaa univaikeuksia tuomaan. arvet välillä nipistelevät ihan kuin eläisivät omaa maailmaansa. toinen rinta ryppyinen ja vähän isompi, toinen kova kuin kuula. soittoaika lääkärille 2vko päästä.

    • ...

      voi ei, kuulostaa pahasti kapseloitumiselta? Ovatko laskeutuneet ollenkaan?

    • rintanimunihanat

      Omat rinnat, olkoot minkä näköiset vaan, ovat AINA tekorintoja paremmat! Miksi ottaa turhia riskejä, joita leikkaukseen aina sisältyy.

      • Nyt on rinnat

        Niin mitkä rinnat? Jos oli ennen mitättömät nyppylät, oikeastaan vain turvonneet nännit (kuten minulla) ei niitä voi kutsua rinnoiksi. Ainakaan naisen rinnoiksi, vaikka onhan miehilläkin rinnat.

        Nainen jolla on luonnostaan kunnolliset rinnat ei voi ymmärtää mikä ongelma on ettei rintoja ole lainkaan. Minäkin ihmettelen kun D kupin rinnat suurennetaan M kuppiin, mutta makunsa kullakin.


    • hmph

      Kyllä minun mielestä myös pelkät nännit ovat naisen rinnat, jos ne ovat naisen kehossa :) Monilla on silti rintarauhaskudosta ja ne turvonneet nännit ovat naisellisemmat verrattuna vaikka miesten nänneihin. Kukaan ei voi kieltää, etteivätkö aivan pikkiriikkisetkin rinnat ole naisen rinnat. Sellaisia rintoja, joissa on lähes pelkät nännit on aika paljonkn, monet vaan niitä häpeilee ja mediassa ja muualla näkee vain isompia rintoja niin ihmisiltä hämärtyy käsitys siitä, miten erilaisia rinnatkin voivat olla! Aivan olemattomista tosi suuriin ja silti kaikki hyviä ja persoonallisia! Harmi, että olemattomien rintojen omistajat joutuvat tuntemaan omista rinnoistaan surua..kunpa tämä yhteiskunta muuttuisi ja suvaitsisi erilaisuutta.

      • Nyt on rinnat

        Käyn aika usein muiden naisten kanssa saunomassa joten olen pystynyt vertailemaan omia rintojani muiden naisten rintoihin. Kokoja ja muotoja on todellakin runsaasti, mutta en ole koskaan nähnyt muilla naisilla niin olemattomia rintoja jollaiset oli minulla. Jopa miehilläkin on suurempia rintoja. Tyhjäksi imetetty rinta näyttää naisen rinnalta vaikka muistuttaakin tyhjää rukkasta. Samoin vaikkapa AA kokoa oleva rinta on muodoltaan naisellinen rinta, mutta kun minulla ei ollut edes sellaisia (omani voisi ehkä luokitella AAA kokoisiksi). Omaa kehoakaan ei osaa pitää naisellisena jos rinnat puuttuu kun ikää on jo reilusti yli tyttöiän.


      • ei kumitisseille
        Nyt on rinnat kirjoitti:

        Käyn aika usein muiden naisten kanssa saunomassa joten olen pystynyt vertailemaan omia rintojani muiden naisten rintoihin. Kokoja ja muotoja on todellakin runsaasti, mutta en ole koskaan nähnyt muilla naisilla niin olemattomia rintoja jollaiset oli minulla. Jopa miehilläkin on suurempia rintoja. Tyhjäksi imetetty rinta näyttää naisen rinnalta vaikka muistuttaakin tyhjää rukkasta. Samoin vaikkapa AA kokoa oleva rinta on muodoltaan naisellinen rinta, mutta kun minulla ei ollut edes sellaisia (omani voisi ehkä luokitella AAA kokoisiksi). Omaa kehoakaan ei osaa pitää naisellisena jos rinnat puuttuu kun ikää on jo reilusti yli tyttöiän.

        Ikävähän se on myöntää, mutta jos ei sulla ollut rintoja aiemmin niin ei sulla niitä nytkään ole, koska rinnat on lihaa ja verta (oikeammin rasvaa ja rauhasta) eikä mitkään muovinpalat lihaksen alla. Vaikka saahan niitä rinnoiksi sanoa, jos se olon paremmaksi tekee.


    • hmph

      Tiedän kyllä tismalleen mitä tarkoitat ja usko pois, sellaisia rintoja, jotka sinulla olivat, on muillakin. Mutta tosi hyvä, jos nyt olet tyytyväinen itseesi ja tekemääsi ratkaisuun! Se on tärkeintä, että on onnellinen, teki sitten minkä ratkaisun tahansa. Tarkoitin vaan sitä, että olisi hyvä silti sallia erilaisuutta, ettei olemattomat rinnat/pelkät nännit omaavat joutuisi kokemaan painetta silikonien ottamiseen. Se on hyvä, jos niillä saa itselleen hyvän mielen ja ei tule komplikaatioita. Mutta leikkaus on aina riski ja silikoneista voi tulla jatkossa ongelmia, sellaisenkin taakan kanssa voi olla joidenkin vaikea elää eikä ole sekään helppo ratkaisu. Olisi siis ihanaa, jos niille rinnoille ei niin paljon annettaisi painoarvoa, että olisi ne millaiset vain, voisi olla oma itsensä ilman että kokee painetta leikkaukseen. Tuleehan se naisellisuus niin paljon muustakin kuin rinnan muodosta tai koosta! Olen edelleen sitä mieltä, että keho voi olla naisellinen vaikka pelkillä nänneillä!

      Tämä nyt on vähän aiheen vierestä, mutta netistä löytyy pilvin pimein aiukuisviihdesivustoja, joilla nimenomaan on naisia ihan olemattomilla rinnoilla ja juurikin sellaisia, joilla vain pikku nännit nöpöttää :) Silti heitä pidetään hyvin naisellisina ja kiehtovina. Minusta täytyy kaikenlaisten kehojen antaa kukkia ja jokaisella tulisi olla oikeus pitää itseään kauniin ja arvokkaana.

    • no boobs

      Löysin Thaimaan lomamatkalla hyvältä kuulostavan ja käytännössä ilmaisen plastiikka"kirurgin". Tiedän, tiedän, pahalta kuulostaa! Heti leikkauksen jälkeen rinnat näyttivät loistavilta ja onnistuneilta. Päivä päivältä ne alkoivat kuitenkin tummua ja lääkäri totesi ett'ä ne olivat alkaneet MÄDÄNTYÄ! En voi suositella leikkausta koska itse omistan nykyään kuopat.

      • Humpuukia!

        Liian paksua uskottavaksi. Jos rintoihin olisi tullut kuolio (=mädäntyy) olisit kärsinyt ennen sitä melkoisia tulehduskipuja jotka olisi pakottanut sairaalaan jo kauan ennen kuoliota.

        Muutenkin koko juttu kuulostaa kaupunkilegendalta.

        Toisekseen Thaimaassa on pätevämpiä tissilääkäreitä kuin Suomessa ja hinnat ovat silti paljon halvemmat. Ainakin ruotsalaiset käyvät ahkerasti siellä leikkauslomalla (oma välitysfirmakin jossa saa palvelua ruotsiksi).


      • Hyvät naurut

        Kiitokset nimimerkille "no boobs" päivän parhaista nauruista! Verbillä suoraan asian ytimeen: "löysin". Ja sitä oltiin Thaimaassa lomalla, ja yks kaks vain löytyi kirurgi ja tehtiin leikkaus. Loppu on mojova: kuopat. Hihihiiiii !!!


      • 14+15
        Humpuukia! kirjoitti:

        Liian paksua uskottavaksi. Jos rintoihin olisi tullut kuolio (=mädäntyy) olisit kärsinyt ennen sitä melkoisia tulehduskipuja jotka olisi pakottanut sairaalaan jo kauan ennen kuoliota.

        Muutenkin koko juttu kuulostaa kaupunkilegendalta.

        Toisekseen Thaimaassa on pätevämpiä tissilääkäreitä kuin Suomessa ja hinnat ovat silti paljon halvemmat. Ainakin ruotsalaiset käyvät ahkerasti siellä leikkauslomalla (oma välitysfirmakin jossa saa palvelua ruotsiksi).

        "tissilääkäri"?

        Tällä kielenkäytöllä ei ole ihme, että silikoninlaittajat leimataan bimboiksi.


      • Sellaista täällä
        14+15 kirjoitti:

        "tissilääkäri"?

        Tällä kielenkäytöllä ei ole ihme, että silikoninlaittajat leimataan bimboiksi.

        Thaimaasta todellakin löytyy näitä puoli-ilmaisia tissilääkäreitä. Kun täällä haukutaan virolaisia yleiskirurgeja että eivät ole plastiikkakirurgeja, niin muualla koulutuksesta ei ole mitään takeita.


    • Expl

      Kyllä kaikissa leikkauksissa, myös rintojen ulkonäkökirurgiassa on mahdollisuus komplikaatioihin.
      Jos Suomessa lääkäri ei kerro sinulle leikkauksen kaikkia mahdollisia komplikaatioita, voit toki hakea hyvitystä kuluttajaviranomaiselta. Muualla tehtyihin leikkauksiin kuluttajasuoja ei ulotu.
      Jos joku väittää riskiä pieneksi, hän yrittää kaikin keinoin saada sinut hoitoonsa. Vain sellainen plastiikkakirurgi, joka voi kertoa sinulle oman komplikaatio-prosenttinsa haluamaasi toimenpiteeseen on mielestäni validi hoitamaan sinua. Missään tapauksessa en menisi ulkomaille tai ainakaan eu:n ulkopuolelle hoitoon. Jo implanttien laatu merkitsee, jos ei tiedetä varmasti onko implantti lääketieteelliseen käyttöön hyväksytty. Usein komplikaatiota hoidettaessa täällä Suomessa on todettu, että virolaisen lääkärin laittama implantti ei ollutkaan hänen ilmoituksensa mukainen. Suomessa terveydenhuolto on sitoutunut EU:n suosituksiin ja ohjeisiin.
      Valviran sivuilta tänään:
      EU:n parlamentti hyväksyi terveydenhuollon laitteita koskevat asetukset
      7.4.2017 09:44 / Uutinen
      Euroopan unionin parlamentti hyväksyi 5.4.2017 uudet säännöt, joilla halutaan taata lääkinnällisten laitteiden jäljitettävyys ja varmistaa, että laitteet noudattavat EU:n potilasturvallisuusvaatimuksia. Tällaisia lääkinnällisiä laitteita ovat mm. rintaimplantit ja lonkkaproteesit.
      Yksilöllistä laitetunnistetta varten perustetaan sähköinen järjestelmä (UDI-tietokanta), jotta voidaan varmistaa mm. potilaisiin implantoitujen laitteiden jäljittäminen. Potilaille annetaan implanttikortti, jolla myös he voivat saada tietoa UDI-tietokannasta.
      Säännöksiä kehitettäessä on otettu oppia rintaimplantti- ja lonkkaproteesiskandaaleista.

      Uusien sääntöjen mukaan

      valmistajien toimintaa valvotaan satunnaistarkastuksin sen jälkeen, kun laitteet on saatettu markkinoille
      ns. ilmoitettuja tarkastuslaitoksia valvotaan tiukemmin ja laitosten edellytetään käyttävän myös kliinisiä asiantuntijoita
      korkean riskin laitteita, kuten rintaimplanttien ja HIV-testien turvallisuutta valvotaan erityisillä lisätarkastuksilla. Tästä valvonnasta vastaa ilmoitettujen laitosten lisäksi erityinen asiantuntijakomitea.
      potilaille annetaan “implanttikortti”, jonka avulla potilaat ja lääkärit pystyvät jäljittämään, mikä lääkinnällinen laite potilaalla on ja
      valmistajien tulee osoittaa kliininen näyttö lääkinnällisten laitteiden turvallisuudesta, erityisesti korkean riskin laitteiden osalta.
      Nykyinen kansallinen lainsäädäntö korvataan valmistusta ja tuotetta koskevien vaatimusten osalta kahdella koko EU-alueen kattavalla asetuksella. Lääkinnällisten laitteiden asetuksella on kolmen vuoden ja IVD-laitteiden asetuksella viiden vuoden siirtymäaika, joka alkaa 20 päivän kuluttua siitä, kun asetustekstit on julkaistu EU:n virallisessa lehdessä.
      Jos haluat lisätietoa, katso Valviran sivuilta.
      Valvira kokoaa verkkosivuilleen aiheeseen liittyvää materiaalia, kuten usein kysyttyjä kysymyksiä.

    • OnneaJaMenestystä

      Ikävää, että leikkaukset menee noinkin pieleen, mitä täällä nyt on kerrottu. Ja tiedän myös omasta kokemuksestani, että oikeasti on mahdollista, että jostakin syystä vain ei suju, vaikka kuinka olisi varannut ja hakenut ammattitaistosta plastikkakirurgia. Ja komplikaatiothan ei ole kirurgeistakaan kiinni, jos nyt ei ole aivan välinpitämätön kirurgi/epästeriili paikka.

      Minulle laitettiin silikonit ensimmäisen kerran jo yli kymmenen vuotta sitten. Se operaatio meni sinänsä pieleen, koska leikkauksen jälkeen (heti samaisena iltana) ilmeni verenvuotoa, joten rinnat operoitiin jo saman iltana uudestaan. Sen jälkeiset implantit pidin reilun vuoden ja menin uusintaleikkuakseen, koska implantit kapseloituivat aika pahasti. Implanttien kapseloituminen joko tapahtuu tai ei tapahdu. Siihen kai ei ole mitään hokkus pokkus keinoa, bakteerit pääsee ihokudokseen tai sitten ei.

      Nyt kävin sitten kolmannen kerran vaihtamassa implantit, ja nyt oikeasti tuntuu, että tästä tämä elämä aukenee :) Nyt on todella hyvä olla, kokonaisvaltaisesti tunnen oman oloni hyväksi ja kroppani "ei yski", joten uskon, että nyt sitten tulee "ne oikeat kohdilleen".

      Tottahan toki plastiikkakirurgillakin on merkitystä. Ensimmäinen kirurgini oli ihan täysin pihalla (vaikka piti olla niin niin ammattitaitoinen). Ei enää tee leikkauksia, jäänyt eläkkeelle, onneeksi. Toinen plastiikkakirurgi oli ammattitaitoinen ja osaava, hänestä ei ole mitään muuta kuin hyvää sanottavaa. Implantit nyt vain kapseloitui. Mutta nyt kolmannella kerralla olen löytänyt itselleni luotto plastiikkakirurgin, on aivan huippu ammattitaidoltaan, todellinen osaaja, mutta myös hyvin luotettava ja ihmisläheinen. Häneen luotan täysin. Hyvä esteettinen silmä ja voi luottaa, että hoitaa homman varmasti. Tämä kyseinen plastiikkakirurgi on Kaarlo Stålhberg. Tämä ei todellakaan ole sitten mikään mainos, mutta koska olen itsekin nähnyt ja kokenut ihan tarpeeksi näitä ongelmia, niin haluan aidosti myös muille tarvitseville kertoa oman kokemukseni, jotta se auttaisi muitakin pulassa olevia. Tarjontaa on ihan hirveästi tällä alalla. Kaikki kehuu itseään jne. jne. Mutta hänestä voin sanoa, että jos menee pieleen, niin sitten olisi kenellä tahansa mennyt pieleen. Karkeasti sanottu, mutta hän on oikeasti niin paneutuva ja jotkut nyt vaan osaa hommansa paremmin. Se on ihan millä toimialalla tahansa. Monia tekijöitä, on niitä hyviä ja keskinkertaisia tekijöitä, mutta myös näitä floppaajia, valitettavasti, mutta niin se vain on.

      Uskallan näin kirjoittaa, koska itse olin niin paljon kuullut hänestä positiivista. Myös pari sairaanhoitajaa eri lääkäriasemalta kehuivat häntä niin plastiikkakirurgina kuin ihmisenä, välittävänä lääkärinä. Ja kaikki vielä mainitsivat, että hänellä on oikeasti kauneuden tajua, esteetttistä silmää. Ja se on ihan oleellinen osa koko prosessia. Myös eräs toisen alan lääkäri kehui häntä, sanoi , että siinä on yksi Suomen parhaista, toki on muitakin, mutta näin hän minulle ilmaisi. Toivottavasti tästä on apua jollekin. Itse olen tarkka niin kirurgin suhteen kuin muutenkin, totta kai ja pitääkin olla. Onhan kyse omasta terveydestä, ulkonäöstä ja ei kai ne ihan ilmaisiakaan ole :) Siksi pitää ja kannattaa todella "tiedustella" kirurgin taustoja. Se jos mikä maksaa itsensä takaisin.

    • Anonyymi

      eikö olisi reilua kertoa kuka on leikkaava lääkäri muille tiedoksi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2278
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1974
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      87
      1783
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1618
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1532
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1413
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1372
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      39
      1359
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1341
    Aihe