Ajatusleikki ateisteille...

Eli, jos (huom. JOS) nyt ajateltaisiin, että raamatun Jahve-jumala olisikin se ainoa oikea jumala ja olisi vielä oikeasti olemassakin kaikkinen niine asioineen mitä raamattu kertoo, niin palvoisitteko häntä? Liittyisittekö hänen seuraajiinsa?

...

Itse henk. koht. on pakko sanoa, että se otus mikä raamatussa seikkailee jumalana, on niin vastenmielisen oloinen kaveri, etten luultavasti pystyisi moista kumartelemaan tai palvomaan.
Jotenkin tökkii ajatus narsistisen kusipään perseen nuolemisesta.

17

173

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

mutta en kai minä sellaista palvomaan alkaisi. Olen aina inhonnut väkivaltaa.

• En usko kykeneväni peittämään vastenmielisyyttäni kyseistä jumalolentoa kohtaan edes kuvailemassasi tilanteessa. Taitaisi tulla lähtö parilalle vaikka muodollisesti kumartelisinkin, siksi olisikin parempi ottaa selkä suorana vastaan se mikä on tullakseen.

Mutta onhan vastaavasta tilanteesta eläviä esimerkkejä aivan lähihistoriassa.

Natsisaksassa pääosa saksalaisista katsoi muualle, mutta osa ryhtyi pahan rengeiksi. Samoin Neuvostoliitossa, Kiinassa, Kambotsassa, Balkanilla, Afrikassa ja ties missä tappo- ja piinaustantereilla.

Jotkut lajitoverimme ovat valmiita mihin tahansa saadakseen etuja tai välttääkseen piinaa.

• Niin, sehän noissa tosiaan on erona, että ihmistä voi huijata valehtelemalla, mutta ei kaikkitietävää jumalaa.

Hitlerissä ja Jahvessa on muutenkin jotain samaa kyllä... Hitlerkin sai aikaan myös hyvää (työllisyys, aluksi parantunut taloustilanne, jne.) mutta se hyvä ei sitten kantanut kauhean pitkälle kun homma alkoi karata hanskasta.

Itsekkyys on inhimillistä, mutta rajat tulee siinäkin vastaan, ainakin mulle. Ei vaan pystyis kuvitteleen elävänsä herroiks kun lapsia ja naisia kidutetaan... Josta tulikin mieleen, että Last King Of Scotland on hyvä elokuva.

• jooehkäei
        belial_666 kirjoitti:

Niin, sehän noissa tosiaan on erona, että ihmistä voi huijata valehtelemalla, mutta ei kaikkitietävää jumalaa.

Hitlerissä ja Jahvessa on muutenkin jotain samaa kyllä... Hitlerkin sai aikaan myös hyvää (työllisyys, aluksi parantunut taloustilanne, jne.) mutta se hyvä ei sitten kantanut kauhean pitkälle kun homma alkoi karata hanskasta.

Itsekkyys on inhimillistä, mutta rajat tulee siinäkin vastaan, ainakin mulle. Ei vaan pystyis kuvitteleen elävänsä herroiks kun lapsia ja naisia kidutetaan... Josta tulikin mieleen, että Last King Of Scotland on hyvä elokuva.

kysyisin herra jahvelta että mikäs suuri jumalallinen pyhä suunnitelma vaati esim. Haitin maanjäristyksen ja 200000 kuollutta?

• Kössönöm

Olisin kyllä kovin hämmästynyt, jos sellainen olisi olemassa, mutta miksi jotain kiduttajaa palvomaan alkaisin?

Eikä siinä sitten teeskentelykään auttaisi, koska väittävät että jumala tietää ajatuksetkin.

• ++++++++

"Eli, jos (huom. JOS) nyt ajateltaisiin, että raamatun Jahve-jumala olisikin se ainoa oikea jumala ja olisi vielä oikeasti olemassakin kaikkinen niine asioineen mitä raamattu kertoo, niin palvoisitteko häntä? Liittyisittekö hänen seuraajiinsa?"

Tämä julma olento on tehnyt niin anteeksiantamattomia tekoja, ettei sitä pysty kunnioittamaan tai palvomaan.

• se käy!

Joka ei tunne Jumalaa, tuntee vain tuhon ja tuskan itsessään. Hän rääkyy suu avoimena oikeutta, jonka kieltäytyy ottamasta vastaan. Lopulta hän syyttää katkerana yhtä kaikesta siitä, mitä muut ovat tehneet. Hän vaatii tuomiovaltaa tuomarilta, tuomitakseen tuomarin ja ollakseen itse ylin kaikista, ainoastaan huomatakseen, että itse tuli tuhonneeksi oikeudenmukaisuuden ja olevansa itse syyllinen omaan tuhoonsa ja että tuomiovalta kuuluu sitten sille yhdelle. Oikeudenmukaisuus on sittenkin sitä, että on itse tuomittavana...

• ymmärtäjä

Mitä on oikeus? Minun mielestäni se ei ole sama asia kuin tuomio tai tuomitseminen. Oikeudessa on kyse anteeksiantamisesta ja vastuun ottamisesta. Eihän oikeusjärjestelmääkään tarvittaisi jos jokainen ihminen tajuaisi kaikki tekonsa ja ottaisi vastuun kaikesta ilman kiertelyjä. Jos joku sinua vastaan rikkoo, älä syytä Jumalaa, älä syytä Saatanaa eikä myöskään tule syyttää sinua vastaan rikkonutta ihmistä. Sinun tulee syyttää vain itseäsi että oma syntisyytesi johti siihen että sinua vastaan rikottiin. Ja anna anteeksi itsellesi, tee parannus ja ota rohkeasti vastuu kaikesta mitä sinulle tapahtuu. Älä tee niinkuin Aadam ja syytä Eevaa tai itse Jumalaa rikkomuksesta, vaan nöyrry Jumalan edessä ja ota vastaan tekojesi seuraukset ilman pelkoa.

Mutta jos ketjuun oikeasti liittyen sanoisin että jos Jumala on todella olemassa, joko olisin Häntä vastaan Saatanan joukoissa tai sitten Jumala pystyy selittämään minulle syyn kaikkeen niin toki sitten Hänen joukoissaan olisin.

• Thronos

En pystyisi palvomaan niin verenhimoista, suuruudenhullua, lapsellista ja pikkumaista otusta kuin Jumala Raamatun mukaan on. Olisi kyllä mielenkiintoista kysyä häneltä muutamia asioita - ja kuulla myös vastaukset.

• En kunnioittaisi enkä kumartelisi. Haistattaisin ukolle paskat ja käskisin antamaan minun olla rauhassa.

• JumalaaPalvoisin

No minäpä nyt ryhdyn mukaan ajatusleikkiin ja käsittelen nyt vähän sitä minkälaista elämä olisi jos Kristinuskon maailmankuva olisi totta. Ihminen voisi silloin valita liittyykö joko Jumalan vai Saatanan puolelle, vai eikö kummankaan.

Palvomalla Jumalaa eläisit tylsän maanpäällisen elämän kun et saisi katsoa paljoa mitään televisiosta, etkä saisi kuunnella vapaasti sitä musiikkia jota haluat, etkä saisi harrastaa seksiä avioliiton ulkopuolella, etkä saisi lukea vaikkapa fantasia-kirjallisuutta, ja se mitä saisit tehdä olisi yleensäkin hirveän rajoitettua. Sitten sinun pitäisi joka päivä tylsästi palvoa Jumalaa ja menettää sen palvomiseen aikaa jolloin voisi tehdä kaikkea kivaa. Mutta kuoleman jälkeen sinut kuitenkin palkittaisiin ikuisella nautinnolla ja ilolla taivaassa.

Jos taas Palvoisit Saatanaa niin saisit taas kuunnella kaikkea musiikkia (paitsi kristillistä musiikkia), ja saisit tehdä vapaasti oikeastaan mitä vain ikinä haluat. Maan päällinen elämäsi olisi täydellistä nautintoa. Saisit Saatanalta ja hänen demoneiltaan taikavoimia jotka tekisivät sinusta superihmisen maanpäällisessä elämässä. Toki voisit liittyä paholaisen puolelle myös palvomalla minkä tahansa muun uskonnon kuin Kristinuskon, Juutalaisuuden tai Islamin Jumalaa, koska Krisinuskon maailmankuvan mukaanhan kaikki ns. "pakanauskonnot" ovat Saatanan ja hänen enkeliensä tekemiä. Jos vaikka palvoisit hindujumalia, niin palvoisit demoneita jotka ovat valeasussa ja esiintyvät ns. vääräuskoisten jumalina. Kuitenkin olemalla pahojen henkivaltojen puolella, kuolemasi jälkeen joudut Helvettiin ikuiseen kidutukseen.

Jos taas et palvo Jumalaa etkä Saatanaa, niin saat elää maanpällisen elämäsi täysin vapaasti ilman kenenkään sitä rajoittamatta, mutta et saa maanpäällisessä elämässäsi taikavoimia Saatanalta ja hänen demoneiltaan. Eli et voi olla maanpäällisessä elämässäsi superihminen niin kuin saatananpalvoja joka voi käyttää mustaa magiaa ja manata demoneita ja saada niiltä voimia. Kuoleman jälkeen sitten tämäkin henkilö joka ei palvo Jumalaa, muttei ole Saatanankaan puolella, joutuu kuitenkin Helvettiin ikuiseen kidutukseen niin kuin Saatanan puolella olevat. Mutta tämä kuka ei palvonut ketään ei saanut elää niin mahtavaa maanpäällistä elämää niin kuin saatananpalvoja.

Joka tapauksessa niin kuin voimme todeta, niin jos Kristinuskon maailmankuva olisi totta, niin olisi järkevintä palvoa Jumalaa. Sen jälkeen järkevintä olisi palvoa Saatanaa. Ja kaikkein typerintä olisi olla palvomatta kumaapaakaan.

• Otaksun, että kyse olisi siis tilanteesta jolloin kyseisen jumaolennon olemassaolosta saataisiin täysi varmuus. Kristinuskon oppien kannalta tilanne muuttuisi vähän hankalaksi, koska nykyinen pelastusoppi (ainakin useimmissa meidän asuinseutujemme tulkinnoissa) perustuu pelkästään uskon vahvuuteen, ja teot ovat toisarvoisia.

Uudessa tilanteessa usko sen sijaan menettäisi kokonaan merkityksensä, joten pelastuminen ratkaistaisiin muilla tavoin.

Jos pelastus riippuisi teoista, ja jos rangaistuksena olisi jonkinlainen ikuisen kidutuksen tyyppinen helvetti-metodi, pyrkisin varmasti noudattamaan sääntöjä. Tietenkin vastentahtoisesti, vähän niin kuin valloitetun valtion kansalaiset joutuvat noudattamaan miehittäjämaan sääntöjä jotteivat joutuisi teloitetuksi.

Jos taas pelastus määritettäisiin ajatusten perusteella, ei minulla olisi mahdollisuutta pelastua. Kristinuskon jumala on epäoikeudenmukainen ja julma mafioso, enkä pystyisi sellaista palvomaan vaikka kuinka haluaisin ja yrittäisin.

Paitsi tietysti jos tämä kyseinen jumalolento osoittaisi raamatun ja sen tulkintojen olevan virheellisiä, ja olevansa oikeasti ihan hyvä ja reilu tyyppi. Silloinhan homma voisi muuttua ihan mukavaksi (Ajatelkaa nyt, jumala joka pitäisi huolta ja rakastaisi, eikä pelottelisi helvetillä tai vaatisi vastalahjaksi mitään absurdia palvontaa tai tottelemista. Miksiköhän kukaan ole perustanut sellaista uskontoa?).

• Joo, tiedostahan silloin olisi kysy, mutta sinäpä se osasit hienommin ja pidemmälti laittaa minunkin ajatukset asiasta tekstiksi. Allekirjoitan siis tämän.

Kaikkein hauskin tilannehan olisi tuo jälkimmäinen, että Jahve yhtenä päivänä herää siltä omalta 7. päivän levoltaan ja alkaa jutella ihmisille:

"Ei perskele teidän kanssa. Mää koitin teille hyvää saada aikaan mutta tehän ootte sotkenu nää asiat ihan päin persettä. Nyt laitetaan asiat kertaheitolla kuntoon." Ja naps, kaikilla olis ihanaa. :D

• marakatti.

En tosiaankaan, mieluummin menen helvettiin kuin taivaaseen sadistia kumartamaan.

• Se näkyy ja paistaa

Sinussa oleva vastahenki, saatana vihaa kaikin tavoin elävää Jumalaa ja erityisewsti Jeesusta Kristusa. Vaikka tietäisit Jumalan olevan olemassa, et palvoisi häntä. Ei saatana halunnut alistua Luojansa edessä ja siksi hän nousikin kapinaan. En tarvitse "lääkkeitä" turha sinun on sellaista minulle valottaa.
      Muista kuitenkin, se voima joka sinua kahlitsee ja laittaa rienaamaan on Jumalan luoma, voitettu Golgatan ristillä. Sielunvihollisella on vain määräaikaisvalta ennen lopullista tuomiotaan tulijärveen, helvettiin!

Oletat olevasi ateisti , mutta et sitä todeliisuudessa ole.

• Olematon otus vihaa olemattomia otuksia... Eli 0 0 0=0. Ok.

No mikäs minä sitten todellisuudessa olen... Kerro minulle arvon guru joka tunnet minut paremmin kuin minä.

• beenthere

Ei millään olennolla, jonka on kiristyksellä ansaittava rakkauskin, ole mitään valtaa mihinkään. Joten en liittyisi tähän palvojien kaartiin. Sitäpaitsi ikuisuus siinä seurassa on triplaikuisuus ja sitä ei kestä edes ajatella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskallanko vielä kaivata sinua?

Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun
      Ikävä
      25
      4351
    2. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      61
      3124
    3. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      81
      3081
    4. Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus
      Maailman menoa
      302
      2514
    5. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      41
      2212
    6. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      54
      2161
    7. Hymyilyttää

Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi
      Ikävä
      21
      1361
    8. Missä meetwursti on keksitty?

Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo
      Ruoka ja juoma
      10
      1301
    9. Oletko surullinen

Pahoillaan, pettynyt vai jotain muuta
      Ikävä
      43
      1239
    10. Riku Rantala OUT, Matti Rönkä IN - Hengaillaan visailuohjelmaan astuu kova nimi: "Olen kasvanut..."

Matti Rönkä jäi eläkkeelle yli 30 vuoden työuran jälkeen loppuvuodesta 2024. Uutistenlukija-toimittaja-kirjailija ei kui
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1167
    Aihe