Diane Novat akneen

Määrääköhän ihotautilääkäri miten herkästi ehkäisypillereitä ( Diane Nova tai vastaava ) aknen hoitoon? Haluaisin kokeilla niitä, koska olen syönyt Tetralysal-kuurin (1v) ja Isotretioniinia (5kk). Nyt olen ollut vuoden ilman mitään "lääkitystä". Välillä naama oli ihan hyvässä kuosissa, mutta nyt on alkanut tulemaan näppyjä. Auttaisivatkohan e-pillerit ongelmaani? Ei jaksa kattoa tätä pärstää enää.. Huoh..
11339
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 11

Vanhimmat

on ihan tapauskohtaista, riippuu acnesta. Ja tietysti siitä ettei estettä hormonien syönnille ole.

Äänestä
  • Mulla auttoivat heti. Itse menin gynelle (siis yksityiselle) sanoin ett on sek aknea (joka ei ollut edes paha silloin) ja kuukautiskipuja ja ett olin kuullut etyt jotkut pillerit auttaa. Määräsi ne saman tien niin saa kokeilla. Eli rohkeasti pyydä, yksityiselt saa melkein mitä vaan tolla tasolla. Muista vaan että niitä pitää kokeilla jopa 6kk ennen kun tietää auttaako vai ei. Mulla kyllä autta heti ekan kuukauden jälkeen ja sen jälkeen ei näpyn näppyä.

    Äänestä

Itsellä oli syksyllä sama homma; söin 4 kk tetrasykliiniä, joka auttoi jonkin verran. Sitten sain kunnallisen puolen yleislääkäriltä Diane Nova reseptin (ostin kylläkin halvempaa rinnakkaisvalmistetta: 3 kk maksoi noin 5 euroa) ja kahden kuukauden kuluttua naama alkoi olla parempaan päin... Nyt ei näpyn näppyä. Oman kokemukseni ja muutaman ystävän kokemusten mukaan Diane Nova TOIMII. Tsemppiä, suosittelen kokeilemaan.

Äänestä
  • Pitääpä sitten ruinata Diane Novia ihotautilääkäriltä. Toivottavasti auttaa minuakin. Olen kyllä lukenut paljon positiivista palautetta kyseisestä tuotteesta, mutta myös kuullut, että finnit mahdollisesti palaavat kahta kauheampina takaisin lopetuksen jälkeen..

    Mutta ei voi tietää, jos ei kokeile. :)

    Minulla on myös melko runsaat kuukautiset, joten jos auttaisi siihenkin vaivaan...

    Äänestä

  • toivoton(ko)? kirjoitti:

    Pitääpä sitten ruinata Diane Novia ihotautilääkäriltä. Toivottavasti auttaa minuakin. Olen kyllä lukenut paljon positiivista palautetta kyseisestä tuotteesta, mutta myös kuullut, että finnit mahdollisesti palaavat kahta kauheampina takaisin lopetuksen jälkeen..

    Mutta ei voi tietää, jos ei kokeile. :)

    Minulla on myös melko runsaat kuukautiset, joten jos auttaisi siihenkin vaivaan...

    Miksi oot menossa ihotautilääkärille? Ihan TK-lääkäri antaa kyllä pillerit ilman ruinausta. Jotenkin omaan korvaan tuntuu, että ihotautilääkäri nimenomaa määrää sitte vahvempaa myrkkyä, esim. Roan.

    Äänestä

Itselläni oli lievä akne muutama vuosi sitten, joten menin ihan TK- lääkärille hakemaan Diane Novaa. Alussa oli pahenemisvaihe ja naama oli pikkasen kirjavahko. (En tiedä tuleeko tämä kaikille.) Mutta parin kuukauden jälkeen iho oli hyvässä kunnossa. Noin vuoden päästä alotuksesta päätin lopettaa pillerit, koska tosiaan iho oli paremmassa kunnossa. Puoli vuotta meni ja näppyjä alkoi tulla takaisin. Aloitin pillerit uudestaan, nyt on taas ihan hyvässä kunnossa ihoni. Joten ei kannata lopettaa, varsinkin jos tarvitset pillereitä myös ehkäisytarkoituksessa.

Äänestä

Minä söin vuosikausia Diane Novaa akneen ihotautilääkärin määräämänä kun kaikki muut hoitomuodot oli kokeiltu. Iho pysyi todella hyvässä kunnossa, tosin pillerit aiheuttivat muun muassa haluttomuutta ja pms oireita. Myöhemmin "löysin" ns. Sup-valohoidot, jotka auttoivat todella hyvin. Suosittelisin että aloittaisit ensi alkuun juuri tuolla valohoidolla mikäli sinulla ei ole varsinaista ehkäisy tarvetta.

Äänestä

ennemmin kärsisin paskasta ihosta kun alkaisin raivotautiseksi pillereiden syöntien myötä..etenkin diane novat ovat niin vahvoja pillereitä,ettei ne vaikuta positiivesti muuten kun ihoon, persoonana muutut täydeksi pyörremyrskyksi ja lopetuksen jälkeen hiukset tippuu päästä sekä finnejä puskee kahta kauheammin...suosittelen jotain muuta keinoo kadottaa näppylät naamasta....diane nova on kyllä helppo keino saada hyvä iho, mutta se kääntöpuoli onkin sitten aina eri asia..... :(

Äänestä
  • No, tänään ihotautilääkäri kuitenkin määräsi minulle Diane Novat, kun pyysin. Samalla sain myös Clindoxyl-geeliä. Toivon vaan ettei pilsut aiheuta masennusta niin kuin joillakin käyttäjillä..Sitä pelkään ehkä eniten. Mutta toivossa on hyvä elää! :)

    Äänestä

Tällä viikolla lääkäri kirjoitti reseptin akneen, eikä mulla nyt niin kamala naama ole. Ihan varsinaiseen tarkoitukseen nuo pillerit ovat, mutta saimpahan puolet halvemmalla kun sanoin että tulevat sairauden hoitoon ja lisäksi piti olla kela-korttia näyttää. Älä mene ihotautilääkärille vaan ihan terveyskeskuslääkäri voi asian hoitaa. ihotautilääkärit ovat pääasiassa yksityisiä eli maksavat prkln paljon. tosin valmiste ei ole diane nova mutta sama valmiste eri nimellä. päälle viisi euroa/3kk.

Äänestä
  • KELA-korvauksen sen takia että reseptissä on ruksi kohdassa "sairauden hoitoon", et sen vuoksi että apteekissa mainitsit asiasta....Ja totta ihmeessä korvattavuutta halutessa pitää olla KELA-kortti. Eikä se ole pulet halvemmalla, vaan 42%, se on se peruskorvattavuus.

    Pillerisi ovat DN:n edullinen gen.sub.-valmiste.

    Ilman muuta alan asiantuntijalle, tässä tapauksessa ihotautilääkärille. Ei kai kukaan alapään vaivoissakaan mene korvalääkärille, en minä ainakaan.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


toivoton(ko)? kirjoitti:

Määrääköhän ihotautilääkäri miten herkästi ehkäisypillereitä ( Diane Nova tai vastaava ) aknen hoitoon? Haluaisin kokeilla niitä, koska olen syönyt Tetralysal-kuurin (1v) ja Isotretioniinia (5kk). Nyt olen ollut vuoden ilman mitään "lääkitystä". Välillä naama oli ihan hyvässä kuosissa, mutta nyt on alkanut tulemaan näppyjä. Auttaisivatkohan e-pillerit ongelmaani? Ei jaksa kattoa tätä pärstää enää.. Huoh..

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu