Välinekuntoilua

NainenKirjoittaa

Jos on uskominen mainonnan tarjontaan, niin tuskin mitään kuntoilua voi enää häpeämättä harjoittaa, ilman ettei siihen ole kaliita ja hienoja välineitä. Ainakaan yleisille saleille, tai muuten näkösälle ei ole menemistä, ellei ole jos jonkinlaista sisäkenkää, hiostamatonta urhelusukkaa, sopivaa ja mieluusti muodikasta asukokonaisuutta, urheilukassia, juomapulloa, käsinauhoja, polvisuojuksia, otsanauhaa, tarpeellisia lisäravinteita jne. Jos ajattelee kotosalla tehdä treeniä, niin jumppamatto, käsi-ja jalkapainot, jumppapallo- ja kuula ja kuminauhat on oltava.
Mites on: Monenlaistako välinettä löytyy sinulta?
Oiskos vaihtoehtoja kalliille välineille, noin itse tehtyinä?

34

533

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oon haaveillut, mutta se vie niin paljon tilaa ettei ole tullut hankittua. Talvipakkasilla saatan käydä kuntosalilla pelkästään kävelemässä juoksu/kävelymatolla, mutta harrastan muutoinkin kuntosalia, teen lihaskuntoharjoituksia ihan vain että lihakseni jaksaisivat töissä. Enkä tos ole mitenkään muodinmukainen, ei oo urheilutrikoita eikä urheilukassia, juomapullosta puhumattakaan, vanhat verkkarit ja teepaita,se täällä meillä maalla ei oo niin nuukaa. Sisälenkkarit tietenkin on oltava koska sukkasillaan on vaarallista kuntoilla salilla eikä ulkokengillä saa olla. Lisäravinteitakaan en ole oppinut nauttimaan jos ylimääräistä voileipää ei niihin lasketa :)

      Kotoa löytyy kuntopyörä, jumppapallo, kahden ja kolmen kilon käsipainot (aktiivikäytössä), kuminauhoja, jumppakeppinä toimii puinen luudanvarsi ja jumppamattona rullattava napakka vaahtomuovimatto. Ei siis mitään ylenmääräistä krääsää, mutta hyviä apuvälineitä monipuoliseen jumppaan. Lisäksi on kävelysauvat. Itsetehtyä on puinen matala jakkara joka toimii stepperin korvikkeena. Ai niin...... voiko tätä kirjoittaa palstalle....on minulla nyrkkeilysäkki ja hanskatkin ** Mutta ne on perintönä pojilta, joskus harvakseen saatan innostua purkamaan agressioita siihen.:)

      • kuntosalilla käynti lähinnä jouksumattoilua varten ole melkoisen kallista? Olen haaveillut sellaisesta tasapainottelulaudasta, vai mikäköhän se on nimeltään. Kokeilin kerra ja tuntui mukavasti myös syvimmissä lihaksissa.
        Väittävät kuntonyrkkeilyn lieventävän hartiajännityksiä. Tiedä sitten. Kokeilin ja tuntui jotenkin typerälle kumautella säkkiä. Mutta saattaisi siinä mielikuvien käyttö tehdä terää löynneille:-)


      • NainenKirjoittaa kirjoitti:

        kuntosalilla käynti lähinnä jouksumattoilua varten ole melkoisen kallista? Olen haaveillut sellaisesta tasapainottelulaudasta, vai mikäköhän se on nimeltään. Kokeilin kerra ja tuntui mukavasti myös syvimmissä lihaksissa.
        Väittävät kuntonyrkkeilyn lieventävän hartiajännityksiä. Tiedä sitten. Kokeilin ja tuntui jotenkin typerälle kumautella säkkiä. Mutta saattaisi siinä mielikuvien käyttö tehdä terää löynneille:-)

        käydä pelkästään kävelemässä, mutta kovilla pakkasilla mä en ainakaan lähde ulos lenkille, menkööt ne jotka tarkenevat. Siksi oiskin kiva saada kävelymatto itselle, kuntopyörällä polkeminen kun tahtoo ottaa harteisiin ja selkään.
        Jos on kausikortti, niin silloinhan tulee sitä edullisemmaksi mitä useamman kerran käy salilla. Itse ostan aina 20 kerran kortin, se tulee kaikkein halvimmaksi mun käyttöasteella. Joillakin saleilla myydään vuosikorttejakin, mutta tässä missä käyn, ei sellaista mahdollisuutta ole.


    • löytyy...Käsipainoja on kahdenlaisia ja kuminauhatkin.Nää on jossain kaapin perukoilla.Minä kun olen niin hyvä aloittamaan kaiken...:P

      Käyn ulkona lenkillä vanhoissa fleesepöksyissä ja lenkkaritki ei olleskaa kyllä olis tuohon tarkotukseen.Mä en vaan ole nii hieno ja muotihaluinen,että pitäis olla kalliita kamppeita päällä...Oon oikeen retuteena tuolla mettässä...;)

      Juoksumatto olisi nyt haaveena.Nyt kun on pakkasten takia joutunu jättään lenkkejä väliin,niin tuo juoksumatto korvais senkin asian...:)

      • mainostetaan paljon. En kyllä millään saisi itse sitä sisustukseeni sopivaksi. Ei muuta paikkaa moiselle kuin parveke.


      • NainenKirjoittaa kirjoitti:

        mainostetaan paljon. En kyllä millään saisi itse sitä sisustukseeni sopivaksi. Ei muuta paikkaa moiselle kuin parveke.

        kyllä löytäisin sille paikan...Aika paljon vie kyllä tilaa,mutta se olisi hyödyllinen.Varsinkin nyt,kun on kovia pakkasia,niin voisi siinä juoksuttaa itseään..:))


    • - 70-luvulta: sukset perinteiseen, luistimet
      - 80-luvulta: laskettelusukset
      - 90-luvulta: fillari, tennismaila, sulkismaila
      - 2000-luvulta: lenkkarit, uimahousut, rullaluistimet, laitesukellusvälineet
      - itsetehty: pingispöytä

      • mä unhodin omalta listaltani uimapuvun, hyppynarun, sulkkispelin, jalkapallon, sukset (öhöm)...Laksetaakon pelikortit kuntoiluvälineiksi?


      • TaikisN kirjoitti:

        mä unhodin omalta listaltani uimapuvun, hyppynarun, sulkkispelin, jalkapallon, sukset (öhöm)...Laksetaakon pelikortit kuntoiluvälineiksi?

        lasketaanko suksetki mukaan? ;)Mä unohdin kokonaan mun uudet sukset..Pari kertaa käytetty kylläkin..On se kumma,miten nekin jää varaston nurkkaan...:¤

        Minä pelaan shakkia..Sehän on aivojumppaa..;)


      • taas on Musta Maija! Voittaja saa ilmaisen kuljetuksen, majoituksen ja aamupalan! :))


      • TaikisN kirjoitti:

        mä unhodin omalta listaltani uimapuvun, hyppynarun, sulkkispelin, jalkapallon, sukset (öhöm)...Laksetaakon pelikortit kuntoiluvälineiksi?

        Yrität pantata olennaista tietoa!

        Noin laveasti määritellen pelikortit voitaneen laskea urheiluvälineeksi, tuleehan siinä (tuskan)hiki pelatessa! Viikonloppuna olutpullo- ja kolpakko lasketaan samaan kategoriaan. Rannelihakset vahvistuvat niitä nostellessa! Niin ja onhan se terveellistäkin! :))

        Kävisköhän kenkselien paukuttelu myös urheilusta? Penkkiurheilu ainakin on urheilua jaloimmillaan!


      • mii-su kirjoitti:

        lasketaanko suksetki mukaan? ;)Mä unohdin kokonaan mun uudet sukset..Pari kertaa käytetty kylläkin..On se kumma,miten nekin jää varaston nurkkaan...:¤

        Minä pelaan shakkia..Sehän on aivojumppaa..;)

        laskea kahteen kertaan, onhan niitä (yleensä) kaksi. Nyt sitten vaan ryhdistäydyt ja joka päivä lenkille niin kauan kun lunta riittää!

        Shakki on myös heittolaji, kun hävittyäsi viskelet nappulat päin vastustajaa! :)


      • nuo 2000-luvulta olevat uikkarit sentäs päivitystä vaatisivat. Ellei niitä sitten stailattaisi muodikkaimmiksi.
        Eikös vaan vyötäröstä ole jo väärää kokoa ja satasella ovat jo haalistuneet sekä kimmoisuus kulahtanut.
        '* kipaisee vikkelästi karkuun*


      • norMix kirjoitti:

        Yrität pantata olennaista tietoa!

        Noin laveasti määritellen pelikortit voitaneen laskea urheiluvälineeksi, tuleehan siinä (tuskan)hiki pelatessa! Viikonloppuna olutpullo- ja kolpakko lasketaan samaan kategoriaan. Rannelihakset vahvistuvat niitä nostellessa! Niin ja onhan se terveellistäkin! :))

        Kävisköhän kenkselien paukuttelu myös urheilusta? Penkkiurheilu ainakin on urheilua jaloimmillaan!

        sait sitten taas kieputeltua ohrapirtelön jollaintavoin terveysvaikutteiseksi *nauraa*

        Mutta nyt norMix, käsi sydämelle ja rehellinen vastaus tähän näin. Ja te kaikki muutkin jotka viestin satutte huomaamaan. Millainen on tämän päivän kuntoilunne? Itse olen keppijumpannut vartin, tehnyt vatsalihasharjoitukset (yäk) 4x30 ja imuroinut puoli tuntia. Muutoin ollut aika laiskanlainen päivä.:/


      • TaikisN kirjoitti:

        sait sitten taas kieputeltua ohrapirtelön jollaintavoin terveysvaikutteiseksi *nauraa*

        Mutta nyt norMix, käsi sydämelle ja rehellinen vastaus tähän näin. Ja te kaikki muutkin jotka viestin satutte huomaamaan. Millainen on tämän päivän kuntoilunne? Itse olen keppijumpannut vartin, tehnyt vatsalihasharjoitukset (yäk) 4x30 ja imuroinut puoli tuntia. Muutoin ollut aika laiskanlainen päivä.:/

        en ole tehnyt mitään..en nii yhtään mitään.Tein uudenvuoden lupauksen,että teen vatsaliikkeitä säännöllisesti.Tasan kerran olen tehnyt...:P

        Mää oon niiiin laiska...Lenkilläkää en ole ny käyny,kun on nii kylmä..


      • hiihtäny sen jälkeen ja suksille ei ole tehty mitään...Ihan mä olen nolona..:¤

        Osaan mä Mustaa Pekkaa ja Mustaa Maijaakin...;)


      • norMix kirjoitti:

        laskea kahteen kertaan, onhan niitä (yleensä) kaksi. Nyt sitten vaan ryhdistäydyt ja joka päivä lenkille niin kauan kun lunta riittää!

        Shakki on myös heittolaji, kun hävittyäsi viskelet nappulat päin vastustajaa! :)

        onkin kaksi...hyvä huomio..;) Kun näen ladun,niin hirveesti tekee mieli hiihtää,mutta se suksien ottaminen varastosta on näköjää ylivoimasta..Pitäs varmaan laittaa ne maahan valmiiks,että voi vaan hypätä niihin...:P


        Mä häviän muutes shakin aina...:P


      • mii-su kirjoitti:

        en ole tehnyt mitään..en nii yhtään mitään.Tein uudenvuoden lupauksen,että teen vatsaliikkeitä säännöllisesti.Tasan kerran olen tehnyt...:P

        Mää oon niiiin laiska...Lenkilläkää en ole ny käyny,kun on nii kylmä..

        vatsantreenausliikkeet on ikävimpiä :( Ja ne kun mokomat olis kaikkein tärkeimpiä, jos on hyvät vatsalihakset, ne tukee selkää ja koko rankaa. Vatsa ei tahdo missään työssäkään saada treenausta...ainakaan normaalitöissä :))


      • TaikisN kirjoitti:

        vatsantreenausliikkeet on ikävimpiä :( Ja ne kun mokomat olis kaikkein tärkeimpiä, jos on hyvät vatsalihakset, ne tukee selkää ja koko rankaa. Vatsa ei tahdo missään työssäkään saada treenausta...ainakaan normaalitöissä :))

        voi tehdä selällään:-) Aloituksen toki voi tehdä seisallaan. Tiukka supistus pakaroista, vatsa pinkeeksi ja noin satakertaa. Selällään voi jatkaa: Polvet leukaan, sivu käännöt, lantion nostot, ja jatkaa vaikka jumppapallon kanssa. *selittää kädet levällään* Lopuksi jorkketuuletusta" vapaasti muuneltuna. *silleen*


      • mii-su kirjoitti:

        en ole tehnyt mitään..en nii yhtään mitään.Tein uudenvuoden lupauksen,että teen vatsaliikkeitä säännöllisesti.Tasan kerran olen tehnyt...:P

        Mää oon niiiin laiska...Lenkilläkää en ole ny käyny,kun on nii kylmä..

        Jaaha. No, yön olin töissä, sitten enempi lorvaillut ja pari tuntia nukkunutkin.

        Nyt kai tarttis kävellä kaupalle hakemaan vatsalihastreeniin aineksia ja tehdä niistä sitten apetta.


      • yohuuhkaja kirjoitti:

        Jaaha. No, yön olin töissä, sitten enempi lorvaillut ja pari tuntia nukkunutkin.

        Nyt kai tarttis kävellä kaupalle hakemaan vatsalihastreeniin aineksia ja tehdä niistä sitten apetta.

        Voi vitsit, päivän naurut. Sä sitten ajattelit treenata ruuansulatuslihaksia :) Mikä siellä etelässä on pakkastilanne, meidän korkeuksilla mittari nökötti aamulla kolmessakymmenessä, nyt päivällä lauhtunut kahteenkymppiin. Aurinkoista ja selkeää, ei tuulekaan. Oikein kirpakka ilma, kaunista sisältä katsottuna.


      • NainenKirjoittaa kirjoitti:

        voi tehdä selällään:-) Aloituksen toki voi tehdä seisallaan. Tiukka supistus pakaroista, vatsa pinkeeksi ja noin satakertaa. Selällään voi jatkaa: Polvet leukaan, sivu käännöt, lantion nostot, ja jatkaa vaikka jumppapallon kanssa. *selittää kädet levällään* Lopuksi jorkketuuletusta" vapaasti muuneltuna. *silleen*

        Jos hankkisi sen vatsantäryyttäjän jota ostoskanavalla mainostettiin joskus. Tuo sun treeniohjelma näytti senverran hangästyttävältä, ettätaidan jättää suosiolla kokeilematta.*pyyhkii hikeä*


      • TaikisN kirjoitti:

        sait sitten taas kieputeltua ohrapirtelön jollaintavoin terveysvaikutteiseksi *nauraa*

        Mutta nyt norMix, käsi sydämelle ja rehellinen vastaus tähän näin. Ja te kaikki muutkin jotka viestin satutte huomaamaan. Millainen on tämän päivän kuntoilunne? Itse olen keppijumpannut vartin, tehnyt vatsalihasharjoitukset (yäk) 4x30 ja imuroinut puoli tuntia. Muutoin ollut aika laiskanlainen päivä.:/

        Siis tänäänhän on pakollinen palautumispäivä, eilen kävin uimassa ja huomenna taas tanssitreenit.


      • NainenKirjoittaa kirjoitti:

        nuo 2000-luvulta olevat uikkarit sentäs päivitystä vaatisivat. Ellei niitä sitten stailattaisi muodikkaimmiksi.
        Eikös vaan vyötäröstä ole jo väärää kokoa ja satasella ovat jo haalistuneet sekä kimmoisuus kulahtanut.
        '* kipaisee vikkelästi karkuun*

        nyt hukkuu johonkin sen verran usein, etteivät ehdi paljon haalistua *huoks*. No onneksi uimari ei ole hukkunut! :)


      • TaikisN kirjoitti:

        Voi vitsit, päivän naurut. Sä sitten ajattelit treenata ruuansulatuslihaksia :) Mikä siellä etelässä on pakkastilanne, meidän korkeuksilla mittari nökötti aamulla kolmessakymmenessä, nyt päivällä lauhtunut kahteenkymppiin. Aurinkoista ja selkeää, ei tuulekaan. Oikein kirpakka ilma, kaunista sisältä katsottuna.

        Kyllä täällä putosi aamupuolella parinkympin viluisemmalle puolelle. Päivä oli kaunis ja aurinkoinen kunnes sitten päätin työntää nokkani ulos. Siitä se mollikka säikähti, painui pilvien taa ja tuuli nousi aika ilkeäksi. Ei sitä myrskyä kuitenkaan vielä näy.


      • norMix kirjoitti:

        nyt hukkuu johonkin sen verran usein, etteivät ehdi paljon haalistua *huoks*. No onneksi uimari ei ole hukkunut! :)

        makua ..ihankin selvästi:- Kuminauha uikkareissa on lepsahtanu...ei ne nyt ittekseen muutoin päältä putoa.
        Oletkos muuten käynyt avannossa?


      • TaikisN kirjoitti:

        Jos hankkisi sen vatsantäryyttäjän jota ostoskanavalla mainostettiin joskus. Tuo sun treeniohjelma näytti senverran hangästyttävältä, ettätaidan jättää suosiolla kokeilematta.*pyyhkii hikeä*

        vempelettä olen joskus ajatellut hankkivani. Mutta joku siinä tökkää. Saattaisi tuntua epämielyttävälle, jos vatsa itsekseen vääntelisi ja sätkisi. Joskus vuosia sitten kokeilin hoidossa lihassupistaja läpyköitä. En kylläkään tykännyt yhtään.


      • TaikisN kirjoitti:

        vatsantreenausliikkeet on ikävimpiä :( Ja ne kun mokomat olis kaikkein tärkeimpiä, jos on hyvät vatsalihakset, ne tukee selkää ja koko rankaa. Vatsa ei tahdo missään työssäkään saada treenausta...ainakaan normaalitöissä :))

        kurjia..Sitten ei pariin päivään voi nauraakkaan,ku massuun sattuu nii pirusti..

        Mä en aattele niinkää selkää enkä mitään,vaan sitä et ei näytä tussahtaneelta ilmapallolta.....:P


    • Adria

      Elämää ja elektroniikkaa. Niiden välillä pientä kikkaa! Jes!

      • Ensin luin tuon sanan kitkaa....*sitä se sanasokeus teettää*


    • Mulla ei mitään kummempaa täällä ole, jonkunlaiset käsipainot ja vähän raskaampi sitten jos kidututtaa kovemmin. Hyötyliikuntaan satsaan. Kun ulos lähden, kiikari on kaulassa ja kamerareppu selässä, kaukoputki ja kammottava puujalusta lisäksi olkapäällä. Saa siinä pienen punttikuurin ihan huomaamattaan.

      • ihmisolennot saivat luontaisesti hyötyliikuntaa. Minä en millään viittisi lähteä käveleen, ellei siihen ole jokin tarkoitus. Luonnossa liikkumista kylläkin kannatan.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1525
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1344
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1321
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1267
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1238
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1146
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1084
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe