e-pillereiden lopetus

ei enää hormoneja!!!

Haluaisin jakaa kokemuksia ehkäsypillereiden lopettamisesta. Itse otin viimisen pillerin 1.5vkoa sitten tiistaina. Menkat alkoi tämän viikon tiistaina ja normaalisti keskiviikkona (eli eilen) olisin aloittanut uuden laatan. Nyt kuukautiset vaan jatkuvat ja alamasu on yhtä kipeä kun ekoina päivinä? Johtuuko siittä kun en aloittanutkaan uusia pillereitä niin vuoto vain jatkuu....?
Haluaisin myös tietää miten lopettaminen on vaikuttanut teidän muiden elämään,haluihin, mielialaan yms? Oletteko kenties laihtuneet?Lihoneet?
Itse syytän pillereitä jatkuvasta turvonneesta olotilasta sekä alakuloisuudesta ylipäätään :(
Söin Yasmin-merkkisiä pillereitä noin 6-7vuotta.

14

7693

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meppis

Tuo on ihan normaalia, mullakin nyt kun lopetin e-pillerit tammikuus ja tuli nyt ekat vuodot ilman hormoonia niin vuodot oli pidemmät ja esim.kipuja oli enemmän mitä pillereiden aikaan. Mulla tosin aina ollut todella kivuliaat kuukautiset. Lisäksi nyt oon alkanut tuntemaan ku tulee ovulaatio, sitähän ei tietenkään tullut kun käytin pillereitä. Alkuun oli vatsa kipeä ja kuukautisia ennen oli kipuja viikon verran, mitä ei siis ollut taaskaan pillereiden aikana mut lääkäri mulle sillo sano ku kysyin asiasta et on ihan normaalia et siinä menee oman aikansa et hormonit tasaantuu ym..eli en sit suotta stressannu ja niinhän ne kivut loppui niinkuin pitikin menkkojen jälkeen.

Ite oon laihtunu n.3 kg sen pillereiden lopettamisen jälkeen ja ainakin mulla on jotenkin "kevyempi" olo nytten. :)

• -

Itse lopetin mercilon merkkiset pillerit noin kuukausi sitten siksi kun olin koko ajan kärttynen ihan pienestäkin asiasta ja päänsärkyä oli tosi paljon. Ja onhan tuota tullu kilojakin lisää mutta ihan sopivasti kuitenkin. Vielä ei hyvin muutosta ole huomannu, jospa se ärsyyntyminen häviäis pois...
        Itekin oon syöny nuita jotain 6vuotta. Yks kerta rupesin miettimään että johtuuko tuo kärttysyys nuista pillereistä ja päänsärky ja sitten luvin netistä niin huomasin että muillakin on samoja "oireta" tullut. Eli en ainakaan muista että olisin ollut ennen pillereiden aloitusta ollu kiukkunen koko ajan jne.
        Olen vaihtanut pillerien merkkiäkin pari kertaa mutta ainakin mercilonissa on vähiten niitä hormoneja mutta kylläpä ne nuokin on aihettanu oireita samalla lailla. Että oiskohan se ehkäisyrengas minkälainen kun neuvolassa sanottiin ainakin että päänsärkyä ei tulis siitä mutta entäs se kärttysyys?
        Mutta nyt oon huomannu lopetuksen jälkeen että valkovuotoa on tullu lisää melkein joka päivä?? johtuuko se nyt kun on vähän elimistö menny sekasin...? Onko muilla ollu vastaavaa?

• ei enää hormoneja!!!
        - kirjoitti:

Itse lopetin mercilon merkkiset pillerit noin kuukausi sitten siksi kun olin koko ajan kärttynen ihan pienestäkin asiasta ja päänsärkyä oli tosi paljon. Ja onhan tuota tullu kilojakin lisää mutta ihan sopivasti kuitenkin. Vielä ei hyvin muutosta ole huomannu, jospa se ärsyyntyminen häviäis pois...
        Itekin oon syöny nuita jotain 6vuotta. Yks kerta rupesin miettimään että johtuuko tuo kärttysyys nuista pillereistä ja päänsärky ja sitten luvin netistä niin huomasin että muillakin on samoja "oireta" tullut. Eli en ainakaan muista että olisin ollut ennen pillereiden aloitusta ollu kiukkunen koko ajan jne.
        Olen vaihtanut pillerien merkkiäkin pari kertaa mutta ainakin mercilonissa on vähiten niitä hormoneja mutta kylläpä ne nuokin on aihettanu oireita samalla lailla. Että oiskohan se ehkäisyrengas minkälainen kun neuvolassa sanottiin ainakin että päänsärkyä ei tulis siitä mutta entäs se kärttysyys?
        Mutta nyt oon huomannu lopetuksen jälkeen että valkovuotoa on tullu lisää melkein joka päivä?? johtuuko se nyt kun on vähän elimistö menny sekasin...? Onko muilla ollu vastaavaa?

Mulla on nyt ihan hyvin menny lopettamisen jälkeen, pian 2vkoa ilman pillereitä, ja valkovuotoo kans tulee mikä on sinäänsä ihmeellistä,ettei kyllä pillerien aikaan sitä juurikaan ollut... Kaippase oma keho alkaa toimimaan.
        Rengasta oon kokeillu myös jonkun puolenvuoden ajan, ihan ok vehje sinäänsä, valkovuotoa se ilsäs tosipaljon ja muutenkin oli "pimppi märkänä" koko ajan, tai sitte emätin vaan kiihdytti valkovuodoneritystä kun huomasi että emättimessä on jotain "ylimääräistä"...Finnejä mulla tuli naama vaan täyteen siitä, päänsärkyä ei ollu.

• horroksesta heränny:
        ei enää hormoneja!!! kirjoitti:

Mulla on nyt ihan hyvin menny lopettamisen jälkeen, pian 2vkoa ilman pillereitä, ja valkovuotoo kans tulee mikä on sinäänsä ihmeellistä,ettei kyllä pillerien aikaan sitä juurikaan ollut... Kaippase oma keho alkaa toimimaan.
        Rengasta oon kokeillu myös jonkun puolenvuoden ajan, ihan ok vehje sinäänsä, valkovuotoa se ilsäs tosipaljon ja muutenkin oli "pimppi märkänä" koko ajan, tai sitte emätin vaan kiihdytti valkovuodoneritystä kun huomasi että emättimessä on jotain "ylimääräistä"...Finnejä mulla tuli naama vaan täyteen siitä, päänsärkyä ei ollu.

Itsekin lopetin yasminellen syönnin n.6 viikkoa sitten. (syönyt 2 vuotta) Alussa kauhea hiki koko ajan,yöllä ei pystynyt kunnolla nukkumaankaan kun koko ajan kuuma ja tuskainen olo (ei kumminkaan kuumetta). Hiuksia on lähtenyt tosi paljon,ihan tukoittain mutta onneksi tuota riittää.. Nyt tullut kauhea päänsärky,panadolikaan tunnu auttavan mutta ei siihen kuole :D Nännit kanss ollu tosi arat alussa,hyvä että liivejä viitsi pitää. Juu ja märillä mättäillä täälläki on menty,luomutkin tuli ja loppui ihan ajoissa ja normaalisti. Vähän näppyjä naamassa ollut juu,mutta ei mitään vakavaa.Niin ja ennen pillereitä ei ollut mitään kuukautiskipuja mutta pillereiden käytön aikana tuli kauheat kivut, ja nyt lopettamisen jälkeen taas ei oikein mitään. Tuntuu ku olis ollut jossain horroksessa pillereiden aikaan :D Jotain muuta ehkäisyä harkitsen tulevaisuudessa..mieluiten ei hormonaalista.. hyviä ehdotuksia.?

• ei enää hormoneja!!!
        horroksesta heränny: kirjoitti:

Itsekin lopetin yasminellen syönnin n.6 viikkoa sitten. (syönyt 2 vuotta) Alussa kauhea hiki koko ajan,yöllä ei pystynyt kunnolla nukkumaankaan kun koko ajan kuuma ja tuskainen olo (ei kumminkaan kuumetta). Hiuksia on lähtenyt tosi paljon,ihan tukoittain mutta onneksi tuota riittää.. Nyt tullut kauhea päänsärky,panadolikaan tunnu auttavan mutta ei siihen kuole :D Nännit kanss ollu tosi arat alussa,hyvä että liivejä viitsi pitää. Juu ja märillä mättäillä täälläki on menty,luomutkin tuli ja loppui ihan ajoissa ja normaalisti. Vähän näppyjä naamassa ollut juu,mutta ei mitään vakavaa.Niin ja ennen pillereitä ei ollut mitään kuukautiskipuja mutta pillereiden käytön aikana tuli kauheat kivut, ja nyt lopettamisen jälkeen taas ei oikein mitään. Tuntuu ku olis ollut jossain horroksessa pillereiden aikaan :D Jotain muuta ehkäisyä harkitsen tulevaisuudessa..mieluiten ei hormonaalista.. hyviä ehdotuksia.?

Itselleni asennettiin perjantaina kuparikierukka. Hyvin on toistaseks sujunut, en ole synnyttänyt ja olen 23v.:)

• mercilonit
        ei enää hormoneja!!! kirjoitti:

Itselleni asennettiin perjantaina kuparikierukka. Hyvin on toistaseks sujunut, en ole synnyttänyt ja olen 23v.:)

Joo-o jospa sitä vähän aikaa kahtelis ilman hormonaalista ehkäisyä ja sitten tuota kuparikierukkaa harkita.. Eli nyt on 5viikkoo kulunut lopetuksesta ja mulle ei ole vielä luomu menkkoja tullu ja ei ole muita oireita tullu kun valkovuotoa ja tuo päänsärky on nyt tainu vähentyä (mulla on kyllä muutenkin niskat niin jumissa että ei ihme jos koskiskin) ja vielä en tiiä onko tuota itku raivari kohtauksia ollu vähemmän, pitäs ihan mieheltä kysyä xD Ai niin ja itsekin olen 23v. Eikä vielä (onneks) ole finnejä enemmän ilmaantunu mitä nyt niitä vähän normaalistikin on pillereiden aikana tullu...

• laalaa

Itse lopetin kolme viikkoa sitten hormonaalisen ehkäisyn ja olen todella tyytyväinen. Lähes 9 vuotta söin pillereitä mm. Diane Novaa, Mercilonia, Yasminellea ja Yasminea ja vaihdoin sitten ehkäisyrenkaaseen kun elimistö ei oikein sietänyt pillereitä enää. Yhdyntä sattui aivan järkyttävän paljon ja mieliala heitteli ihan hirveästi. Poikaystävä sai kyllä kärsiä aika paljon kun kaikki mitä se teki ja sano oli tajuttoman ärsyttävää, eikä seksi kiinnostanut tippaakaan. Noh ehkäisyrengas oli virhe kun se vain kärjisti tilannetta ja kuivatti limakalvot täysin. Itkin melkein joka päivä jostakin typerästä syystä ja tuntui ettei elämä ollut enää elämisen arvoista. En tietenkään heti osannut yhdistää pillereitä tai rengasta olotilaani mut lopulta kyllästyin ja ajattelin yrittää pärjätä ilman mitään (aloitin niiden käytön ranteet auki-kuukautiskipujen takia). Heitin renkaan pois kesken kaiken ja sen jälkeen elämä onkin taas hymyillyt :)

Olisin varmaan aikaisemminkin lopettanut pillereiden käytön mutta pelkäsin sitä kamalaa aknea :/ Viime kerralla kun pidin pillereistä taukoa niin tuli järkyttävä akne ja itsetunto meni. Nyt olen yrittäny ennaltaehkäistä sitä ostamalla kaikennäköisiä mönjiä apteekista ja ihan hyvältä näyttää. Toisaalta en muista kauan meni viime kerralla ennenku se kukinta alkoi... Toisaalta kyllä mä varmaan sen aknen kestän kun poikaystävän kanssa on kaikki taas niin ihanaa ja seksikin kelpaa oikein hyvin taas pitkästä aikaa :D Valkovuoto on kyllä ollut vähän tunnelmanlatistaja kun sitä tulee ja paljon, varsinkin seksin aikana :/ Mä en ymmärrä mistä sitä tavaraa oikein tulee!!

Lopettamisen jälkeen tuli heti todella kivulias ja runsas tyhjennysvuoto ja sitten parin viikon päästä siitä tuli jotain kummallista kipua alavatsaan ja nännit oli niin arat et teki mieli huutaa jos niitä vahingossa hipaisi. Mut se oli sit vissiin sitä ovulaatiota, jota ei olekaan vähään aikaan tapahtunut :)

Karkit, suklaa ja kaiken maailman leivokset maistuvat kyllä nyt erityisen hyvin et saattaisko sitä muutama kilo tulla lisää, mutta toisaalta olen aina ollut ns. 'geneettisesti' laihaa tyyppiä et ei se hirveästi huolestuta. Mut morkkishan siitä tulee joka tapauksessa kun niitä suklaakakkuja ynnä muita ahmii kaksin käsin :P

• iloinen :)

Minäki söin pillereitä 5 vuotta ja lopetin 4 viikkoa sitten. Olen kokeillut Melianea, Mercilonia ja lopussa Yasminellea. Mikään merkki ei tuntunut sopivalta; limakalvot oli kuivat, ei haluttanut, oli turvonnut olo, yhdyntä sattui ja hiivatulehduksia oli lähes kuukausittain. Päätin lopettaa, ja jo viikon jälkeen fiilis oli tosi hyvä! Finnejä tuli naamaan muutamia, mutta ei häiritsevän paljoa, iho on kyllä vähän epätasaisempi kuin pillereiden käytön aikana... Seksi onnistuu ja sitä tekee mieli, limakalvot on paljon paremmassa kunnossa. Lisäksi minusta on tullut tosi positiivinen, en äksyile turhista ja elämä todella hymyilee =) Paras päätös aikoihin!

• Odotteleva..

Millon teillä on ekat luomu menkat alkanu tyhjennys vuodon jälkeen. Itellä 34 päivää viime menkkojen alotuksesta eikä uusia kuulu. Eli raskaana en voi olla (ehkä) ja ei ole vielä perheenlisäystä (miehen puolesta) toivottu. Stressaavaa on odotella..

• ..................
        Odotteleva.. kirjoitti:

Millon teillä on ekat luomu menkat alkanu tyhjennys vuodon jälkeen. Itellä 34 päivää viime menkkojen alotuksesta eikä uusia kuulu. Eli raskaana en voi olla (ehkä) ja ei ole vielä perheenlisäystä (miehen puolesta) toivottu. Stressaavaa on odotella..

että niitä luomuja saa odotella useammankin kuukauden.

• laalaa
        Odotteleva.. kirjoitti:

Mulla alkoi ensimmäiset luomumenkat 25 päivää tyhjennysvuoden jälkeen, eli kierto oli heti aika lähellä normaalia. Ovulaatiokin oli oireista päätellen ihan ajallaan. Tämä vain vahvistaa käsitykseni siitä, että elimistöni oli aivan pilalla pillereiden takia kun rupesi toimimaan heti paljon paremmin ilman niitä.. näppyjäkään ei ole vielä hirveästi näkynyt onneksi.

• ninni**
        laalaa kirjoitti:

Mulla alkoi ensimmäiset luomumenkat 25 päivää tyhjennysvuoden jälkeen, eli kierto oli heti aika lähellä normaalia. Ovulaatiokin oli oireista päätellen ihan ajallaan. Tämä vain vahvistaa käsitykseni siitä, että elimistöni oli aivan pilalla pillereiden takia kun rupesi toimimaan heti paljon paremmin ilman niitä.. näppyjäkään ei ole vielä hirveästi näkynyt onneksi.

mulla kesti 4 kk ennekuin menkat alkoi, ja nyt ei ole kahteen kuukauteen ollut. Pillereiden lopettamisen jälkeen on tullut aknea ja paino on noussut jonkin verran (voi toki johtua muustakin), eikä se oikeastaan haittaa. Muuten lopettaminen kannatti,elämä hymyilee taas!

• Ei odota enää.
        ninni** kirjoitti:

mulla kesti 4 kk ennekuin menkat alkoi, ja nyt ei ole kahteen kuukauteen ollut. Pillereiden lopettamisen jälkeen on tullut aknea ja paino on noussut jonkin verran (voi toki johtua muustakin), eikä se oikeastaan haittaa. Muuten lopettaminen kannatti,elämä hymyilee taas!

No niin alkohan ne eli 41 päivää tyhjennysvuodosta :) ei ole finnejä mullekaan ainakaan vielä enempää puhennu. On ainakin parempi olo mitä pilsujen aikaan! No nyt odotellaan sit milloin noi loppuu ja kestääkö miten pitkään kun uudet taas alkaa..

• roworwetoiwj
        Ei odota enää. kirjoitti:

No niin alkohan ne eli 41 päivää tyhjennysvuodosta :) ei ole finnejä mullekaan ainakaan vielä enempää puhennu. On ainakin parempi olo mitä pilsujen aikaan! No nyt odotellaan sit milloin noi loppuu ja kestääkö miten pitkään kun uudet taas alkaa..

Itse lopetin e-pillerit jotakuinkin 3-4kk sitten ja vuodan JATKUVASTI. Alan olla kohta jo epätoivoinen. Menkat tulee 2 kertaa/kk, tässä kuussa on ollut jo KOLMET kuukautiset. Rasittavaa ja todella ärsyttävää näillä helteillä! Toivottavasti tasottuisi pian.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      246
      4502
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      123
      2949
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2712
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      78
      1689
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      105
      1532
    6. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      51
      1251
    7. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      89
      1185
    8. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      203
      1054
    9. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      46
      1017
    10. Ne viimeiset kerrat

Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      59