Fiat punto 2002

Vikapesäke

Onkohan se autossa vai omistajassa vika, kun tuo kosla on tullut maksamaan jo maltaita, hankin sen viime syksynä.

Ensin meni öljypohja vaihtoon, samoin akku. Vaihdettiin uudet jarrupalat ja jarrulevy. Pakoputki roikkui irti joten tämä piti hitsata tietenkin vaikeimman kautta. Tämä kaikki puolen vuoden sisällä. Sen lisäksi pakoputkesta löytyi nyt reikä, joten sekin menee vaihtoon.

Nyt on pelissä uusi akku, ja kun lähdin starttaamaan niin moottori sanoi että köh köh. Asteita on -25 suurinpiirtein, on ollut tolpassa. Välkyttää bensavaloa, vaikka bensaa kyllä on, samoin öljyä, jne. Voiko tosiaan uusi akku sipata näin pian?

Halvemmalla selviäisi ajaa pas*a järveen.

4

711

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vika

      valinnan varaa löytyy esim.02 puntoissa,jos et ostaessa nähnyt öljypohjan kuntoa,vilkaisu vain etupuskurin alle 5 sekunttia (on netissä paljon juttua punton öljypohjista) oisin voinut saada alennukset/etsiä toista autoa,vai saitko halvalla kun tulevia vikoja tiedossa,oliko pakoputkikin irti jo ostaessa ?

      jarrut on kulutus osia,joita menee ja on puntoon halvat,vietkä jarrupalojenkin vaihtoon korjaamolle,niin tuleehan se kalliiksi pitää jos joka hommassa täytyy korjaamoon turvautua.

      akut yleensä kestää 5-8 vuotta,oma 01 punto lähti hyvin eilen -22 pakkasta ilman lämmitystä ,ei se auta jos öljyä on moottorissa jos se on ollut siellä 20 000km ja jotain halpaa paskaa motox tai mann oilia.

      mikä on maltaita ,100 vai 1000e korjauksiin,itse noilla vioilla mistä kirjoitit ,olisin selvinnyt 150e(itse tehtynä)

      • Vikapesäke

        On se ihme, auto oli tolpassa ja öljyt on juuri vaihdettu korjaamolla uuteen laatuöljyyn. Akku on vaihdettu samassa yhteydessä, eli akulla on ikää 2 kuukautta. Ja silti yskäisi ja sanoutui irti koko kosla.

        Tottakai tulee halvaksi jos itse pystyy laittamaan. Minulle remontit ovat maksaneet tähän asti yli 500 euroa. Kova raha täällä päin.


      • itse laittaa
        Vikapesäke kirjoitti:

        On se ihme, auto oli tolpassa ja öljyt on juuri vaihdettu korjaamolla uuteen laatuöljyyn. Akku on vaihdettu samassa yhteydessä, eli akulla on ikää 2 kuukautta. Ja silti yskäisi ja sanoutui irti koko kosla.

        Tottakai tulee halvaksi jos itse pystyy laittamaan. Minulle remontit ovat maksaneet tähän asti yli 500 euroa. Kova raha täällä päin.

        on ihan sulaa tyhmyyttä ostaa 2002 Punto.

        Tuonikäiset Italialaiset ovat nimenomaan tee-se-itse
        miehen autoja jotka suosivat sitä halvalla ja helpolla
        ylläpidettävän yksinkertaisen rakenteen vuoksi.

        Siis väärä mies-auto pari kyseessä.


    • Järki Jyrvänen

      - -kärsii koko paska. Olisit valinnut helmiyksilön, hätäilyn sijaan. Markkinat ovat pullollaan kaikenmaan huijjareita ja jokaisesta automerkistä löytyy ns. narrinpaskaa! Vain tyhmä ostaa ja allekirjoittaa naama pokerina, ennen kuin on tarkastanut tuotteen todellisen kunnon. Näin myös huumekaupoissa toimitaan. Ensin vedetään snagut ja sitten vasta siirrytään raha-asioihin. Simppeliä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4849
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1468
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1218
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      859
    Aihe