Eli olen syönyt normaalisti pillereitä jo useita, useita kuukausia.
Jollain säkällä on voinut jäädä välistäkin tässä kuussa.
Mutta nyt siis minulla alkoi PILLEREIDEN AIKANA menkat vaikka oli kolme pilleripäivää vielä syömättä.
Noh, söin pillerit loppuun siitä huolimatta ja mulla oli yksi vuotamaton päivä ennenaikaisten menkkojen jälkeen.
Heti näiden "ennenaikaisten menkkojen" perään yhden päivä välin jälkeen alkoi nyt toiset menkat ns. oikealla ajallaan.
Seurustelen vakituisesti, joten onko syytä nyt epäillä vaikka raskautta???
Jollain säkällä on voinut jäädä välistäkin tässä kuussa.
Mutta nyt siis minulla alkoi PILLEREIDEN AIKANA menkat vaikka oli kolme pilleripäivää vielä syömättä.
Noh, söin pillerit loppuun siitä huolimatta ja mulla oli yksi vuotamaton päivä ennenaikaisten menkkojen jälkeen.
Heti näiden "ennenaikaisten menkkojen" perään yhden päivä välin jälkeen alkoi nyt toiset menkat ns. oikealla ajallaan.
Seurustelen vakituisesti, joten onko syytä nyt epäillä vaikka raskautta???
Vastaukset 7
Vanhimmat
olet ollut yhdynnässä niin aina on raskauden mahdollisuus, ehkäisy vain pienentää sitä mahdollisuutta, Ja jos mahd.pillerikin on jäänyt ottamatta, niin...
eli testin tekoon, älä tee liian aikaisin.
väärät pillerit, liian vähän hormoneja, ei jaksa pitää kohdun limakalvoja kasassa,vaan pistää ne valumaan ulos. Pillerimerkki vaihtoon,raskaana et ole.
olen ollut yhdynnässä ja pillerit on katottu kyllä oikeaksi ja vaihdettu vasta puolisen vuotta sitten.
ennen oli käytössä mercillonet ja nyt yasminellet.
Pillereitä ei voi mitenkään "katsoa oikeaksi". Ei sitä voi tietää mitä mikäkin merkki aiheuttaa eri ihmisillä. Yasminelle on erittäin matalahormoninen ja voi hyvin olla, että se ei sinulle sovi enää. Tosin yhdestä väärässä kohtaa tulleesta vuodosta ei voi päätellä mitään. Jos tuo toistuu, niin sitten sinä menet ja vaihdat merkkiä taas.
Jos raskautta epäilet, tee raskaustesti.
no vuoda sitte kuviii.ei se sitä tarkota että jos ne on "todettu oikeiks" puolvuotta sitten että ne sopis jatkossa aina. voihan vaikka kissoillekkin tulla allergiseks yks kaks vaikkei ennen olis ollu. me lääkäriin.
mulla oli norm. tyhjennysvuoto pillerilevyjen välissä, kun olin syönyt seuraavasta levystä 4 kpl alkanut tyhjennysvuoto loppui. tämä vuoto siis ok. sitten alkoi seuraavana päivänä järkyttävä verenvuoto normaalin tyhjennysvuotoon verrattuna. kävin tk:ssa asiaa kysymyssä, nuori tohtoritäti teki sisätutkimuksen, siinä kaikki ok. olin syönyt tyhjennysviikolla rankan antibioottikuurin ja oletin vuodon johtuvan juuri tuosta että liian vähän hormoonja veressä. no tätihän ei tähän mielipiteeseeni yhtynyt, vaan hänen mielestä minulla oli keskenmeno. ja lähete raskaustestiin. sanoin ettei raskaus mahdollista, koska ei yhdyntöjä viimeiseen 2 kk, mutta typy ei vaan uskonut. no tästä tutkimuksesta on nyt 5 päivää, äsken lääkäri soitti sitten niitä tuloksiaan, hemoglobiini tippunut 140 -> 110 ja en ole kuulemma raskaana (jonka olinkin hänelle jo ma kertonut :)). nyt tämän teinilääkärin mielestä mun pitäisi sitten lopettaa tuo e-pillerilevy kesken ja odottaa normaalia tyhjennysvuotoa, jotta saataisiin hormoonitaso palautumaan. sanoin vain että eikös pillereiden määrää pidä lisätä, että saadaan taso normaaliksii, kun se nyt on niin matala, kun ei menkat lopu. ja käski syödä buranaa. kysyin että mites tuo hemoglobiini saadaan kuntoon, kuulemma sillä kun lopetan ne pillerit ja odottelen tyhjennystä. mun järjen mukaan se laskee entisestään, jos tähän päälle tulee vielä tyhjennysvuoto. onko kommentteja kiitos :) kuka tässä nyt ei oikein ymmärrä... Muulla kaksi lasta ja kummankaan raskaudessa ei ole arvo tippunut noin alas. kyllä kyllästyttää tää veren tulo :( ja tää helvetinmoinen väsymys.
Minä syön kolmatta liuskaa Feemilar-pillereitä ja vuotohäiriöitä on ollut ensimmäisen tyhjennysviikon loppumisesta asti.
Toisen tyhjennysviikon jälkeen näytti hetken,että juttu normalisoituu,kun vuoto loppui pariksi päiväksi,mutta sitten alkoi semmoinen runsaiden kuukautisten kaltainen veren tulo ja eilen oikein säikähdin,kun tuli niin paljon,enemmäin kuin koskaan edes kuukautisten "pahimpina" päivinä...aattelin vähän tuota keskenmenojuttua kanssa...Nyt olen vähän hädissäni ja tulin tänne katselemaan onko muilla vastaavia kokemuksia...ja löytyihän ja varmaan sitten liian matalahormoniset pillerit,eli pitää mennä lääkäriin...