Neliveto pickup käyttöautoksi?

teuvo..-

Pitäs hommata luotettava käyttöpirssi. Ajattelin että pickup ei välttämättä ole hassumpi vaihtoehto kun ei nuita mukuloita, saati vaimoa tällä hetkellä ole. Talvella ei ole ainakaan lumen kanssa ongelmia ja satunnaiset tavarat kulkis suhkot näppärästi esim töistä kotia.

Miten joku 2000-luvun neliveto Hilux, onko kauhea ajettava maanteillä ja kaupungissa? Maastossa ei tule ajeltua käytännössä ollenkaan.

Mielipiteitä ja kokemuksia.

31

6394

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juu.

      Kuin Hilux, niin paljon mukavampi ajettava.

      • osta pois!

        Ehdottoman oikeilla linjoilla olet nämä ovat autoja millä pääset vähän isommankin kinoksen yli citymaasturin omistajat toki Elvistelee tietämättömyyttään että niillä pääsee mutta totuus on että jos useampi kymmenen senttiä tullut lunta,sinä tällä menet etkä meinaa.Erittäin hyvä valinta,ja vielä parempi jos ostat jälkeen 1.4.2009 rekisteröidyn niin saat heittää/ostaa siihen kovakopan päälle ja silloin on kuivaa tavaratilaa käytössäsi melko paljon.Ajoominaisuudet näillä kaikillakin on hyvät,mutta jos arvostat mm.äänettömyyttä
        niin Isuzu d-max on näistä vissiin kaikein hiljaisin,toisaalta myös tehoja löytyy mukavasti. Mitsu on taas pärjäillyt turvallisuus puolella,eroja siis on,muttei Hilux ole kaiketi ominaisuuksiltaan paras missään,pärjää toki parhaiten Suomessa myynnissä ja huolto/takuuhommat kaiketi parhaiten sitäkautta hanskassa.Vertailla siis kannattaa,mutta valitsit siis minkä tahansa kuljet aina polkuja joita ei ihan millä tahansa "kotterolla" kuljeta,näillä voi kulkea melkoisen pahoissakin maastoissa.Maantie ajoominaisuudet on todella hyvät,merkistä riippuen siis myös hiljaisia on mutta kaiketi kaikki suht erinomaisia ajaa.VERTAILE/osta SUOSITTELEN.


      • teronveli
        osta pois! kirjoitti:

        Ehdottoman oikeilla linjoilla olet nämä ovat autoja millä pääset vähän isommankin kinoksen yli citymaasturin omistajat toki Elvistelee tietämättömyyttään että niillä pääsee mutta totuus on että jos useampi kymmenen senttiä tullut lunta,sinä tällä menet etkä meinaa.Erittäin hyvä valinta,ja vielä parempi jos ostat jälkeen 1.4.2009 rekisteröidyn niin saat heittää/ostaa siihen kovakopan päälle ja silloin on kuivaa tavaratilaa käytössäsi melko paljon.Ajoominaisuudet näillä kaikillakin on hyvät,mutta jos arvostat mm.äänettömyyttä
        niin Isuzu d-max on näistä vissiin kaikein hiljaisin,toisaalta myös tehoja löytyy mukavasti. Mitsu on taas pärjäillyt turvallisuus puolella,eroja siis on,muttei Hilux ole kaiketi ominaisuuksiltaan paras missään,pärjää toki parhaiten Suomessa myynnissä ja huolto/takuuhommat kaiketi parhaiten sitäkautta hanskassa.Vertailla siis kannattaa,mutta valitsit siis minkä tahansa kuljet aina polkuja joita ei ihan millä tahansa "kotterolla" kuljeta,näillä voi kulkea melkoisen pahoissakin maastoissa.Maantie ajoominaisuudet on todella hyvät,merkistä riippuen siis myös hiljaisia on mutta kaiketi kaikki suht erinomaisia ajaa.VERTAILE/osta SUOSITTELEN.

        tai kaasussa hirttämistä?
        Mitä ne vetoakseleiden katkeamiset toitojan lava-autoissa oli?
        Onko suomessa ollut?


      • taistonveli
        teronveli kirjoitti:

        tai kaasussa hirttämistä?
        Mitä ne vetoakseleiden katkeamiset toitojan lava-autoissa oli?
        Onko suomessa ollut?

        täyttä idiotismia hommata pickup kaupunkiajeluun. Syö, on huono ajaa, kallis..


      • auto!!!!!!!!
        taistonveli kirjoitti:

        täyttä idiotismia hommata pickup kaupunkiajeluun. Syö, on huono ajaa, kallis..

        Taistonveli luulee tietävänsä jotain pic-upin ajo-ominaisuuksista,mutta kuten provo osoittaa,millään osa-aluella ei ole minkäänvertaa asiantuntemusta.Ensinäkin alottajan tapauksessa pic-up on hyvä valinta edullisen käyttövoimaveron vuoksi.Monta ilmaista tankillista saa sillä verrattuna vastaavaan henkilöautoksi rekisteröityyn autoon,kulutus/100 km.ei taatusti yhtään suurempi kuin vastaavan
        disel koneen oli auto sitten pic-up tai joku muu.Tälläisiä Taistonveljiä olen vuosien saatossa auttanut useita liikenteeseen kun Suomen talvessa on hieman pyrytellyt,näitä on mielettömän paljon jotka ostavat Suomen talveen sopimattoman auton,toiset osaavat pitää kuitenkin suunsa kinni,mutta on palstalla näitäkin jotka tulevat provoilemaan tänne,tosin näiden elämänkokemusta epäilen koska luultavasti ovat vasta muutaman vuoden kuluttua ajokortti iässä.


      • taistonveli
        auto!!!!!!!! kirjoitti:

        Taistonveli luulee tietävänsä jotain pic-upin ajo-ominaisuuksista,mutta kuten provo osoittaa,millään osa-aluella ei ole minkäänvertaa asiantuntemusta.Ensinäkin alottajan tapauksessa pic-up on hyvä valinta edullisen käyttövoimaveron vuoksi.Monta ilmaista tankillista saa sillä verrattuna vastaavaan henkilöautoksi rekisteröityyn autoon,kulutus/100 km.ei taatusti yhtään suurempi kuin vastaavan
        disel koneen oli auto sitten pic-up tai joku muu.Tälläisiä Taistonveljiä olen vuosien saatossa auttanut useita liikenteeseen kun Suomen talvessa on hieman pyrytellyt,näitä on mielettömän paljon jotka ostavat Suomen talveen sopimattoman auton,toiset osaavat pitää kuitenkin suunsa kinni,mutta on palstalla näitäkin jotka tulevat provoilemaan tänne,tosin näiden elämänkokemusta epäilen koska luultavasti ovat vasta muutaman vuoden kuluttua ajokortti iässä.

        Niin kyllähän nuo mettämiehille ja työkäyttöön käy, ei arkiajoon kaupunkiin/maantielle. Harvassa on ne päivät että ei henkilöautolla tuolla pääse.

        Maallahan noita näkee arkiautoina jossa voi joutua aamulla lähtemään auraamattomille teille.


      • itekkin!
        taistonveli kirjoitti:

        Niin kyllähän nuo mettämiehille ja työkäyttöön käy, ei arkiajoon kaupunkiin/maantielle. Harvassa on ne päivät että ei henkilöautolla tuolla pääse.

        Maallahan noita näkee arkiautoina jossa voi joutua aamulla lähtemään auraamattomille teille.

        Tarkennus,eli yksikään maaseutukunta ole huudellut pakolaisia eikä armeejaa lumitöihin apuun.
        Helsingissä ainakin on,täällä Tamperella pärjää kaikissa olosuhteissa maasturilla,mitä sinä ja kaltaisesi
        ei kertakaikkiaan käsitä ostaa te puhutte vain co2 luvuista jonka VM/MEDIA on takonut paksuun kalloonne.Työntö ja vetoapu kyllä kelpaa ja ei kun senjälkeen ellvisteleen
        taas pienillä kulutuslukemilla.Armeejaa huudellaan lumitöihin on sitä osa melkoista pullamössö porukkaa,kohta pitää kai jonkun tulla persekkin pyhkimään.Ostakaa ny herran jestas Pöhjolan oloihin tarkoitettu auto,ei pitäisi paljon vaatia aivokapasiteettia,jos joskus vähän aattelee itekkin.


      • Jaskaspo
        itekkin! kirjoitti:

        Tarkennus,eli yksikään maaseutukunta ole huudellut pakolaisia eikä armeejaa lumitöihin apuun.
        Helsingissä ainakin on,täällä Tamperella pärjää kaikissa olosuhteissa maasturilla,mitä sinä ja kaltaisesi
        ei kertakaikkiaan käsitä ostaa te puhutte vain co2 luvuista jonka VM/MEDIA on takonut paksuun kalloonne.Työntö ja vetoapu kyllä kelpaa ja ei kun senjälkeen ellvisteleen
        taas pienillä kulutuslukemilla.Armeejaa huudellaan lumitöihin on sitä osa melkoista pullamössö porukkaa,kohta pitää kai jonkun tulla persekkin pyhkimään.Ostakaa ny herran jestas Pöhjolan oloihin tarkoitettu auto,ei pitäisi paljon vaatia aivokapasiteettia,jos joskus vähän aattelee itekkin.

        Kyllähän ego kasvaa isolla autolla toki kaupungissakin, melkein yhtä paljon kuin citymaastureilla.


      • kehiin
        Jaskaspo kirjoitti:

        Kyllähän ego kasvaa isolla autolla toki kaupungissakin, melkein yhtä paljon kuin citymaastureilla.

        Mielellään näkisi perusteluja joskus kuin jotain ego juttuja,eikö teillä todellakaan ole muuta sanottavaa kuin joku ego.Helsinki on pyytänyt armeejaa apuun ja pakolaiset lapioineet lunta siellä,ei voi muutakuin ihmetellä miksi kiinnostaa ostaa Pohjolan olosuhteisiin täysin sopimaton auto.Niinsanoittuihin lämpimiin maihinko mm.4 vetoauto on kehitelty.Minusta Suomen auraamattomille teille ensisiaisesti hyvä,tiedämmehän hyvin että varsinkin kaupungeissa ns.sivukadut on auraamatta todella pitkään,eli kaupunkeissa ei todellakaan yhtään paremmin pärjää vajaavetoisilla autoilla.Miksi vajaavetoinen pitää silti välttämättä saada,ei ole selvinnyt.


      • pikalämä
        kehiin kirjoitti:

        Mielellään näkisi perusteluja joskus kuin jotain ego juttuja,eikö teillä todellakaan ole muuta sanottavaa kuin joku ego.Helsinki on pyytänyt armeejaa apuun ja pakolaiset lapioineet lunta siellä,ei voi muutakuin ihmetellä miksi kiinnostaa ostaa Pohjolan olosuhteisiin täysin sopimaton auto.Niinsanoittuihin lämpimiin maihinko mm.4 vetoauto on kehitelty.Minusta Suomen auraamattomille teille ensisiaisesti hyvä,tiedämmehän hyvin että varsinkin kaupungeissa ns.sivukadut on auraamatta todella pitkään,eli kaupunkeissa ei todellakaan yhtään paremmin pärjää vajaavetoisilla autoilla.Miksi vajaavetoinen pitää silti välttämättä saada,ei ole selvinnyt.

        Kyllä suomen olosuhteissa nelikko on hyvä, jos vähänkin sivussa asuu. Polttoainettahan ne vie ja esim. Nissan king cap on käytännössä kolmipyörävetoinen.


      • suotavaa
        pikalämä kirjoitti:

        Kyllä suomen olosuhteissa nelikko on hyvä, jos vähänkin sivussa asuu. Polttoainettahan ne vie ja esim. Nissan king cap on käytännössä kolmipyörävetoinen.

        Mielenkiintoista keskustelua on myös alettu käymään viimepäivinä myös Lava-auto palstalla
        miksi tännekkin OIKEIDEN autojen pariin jotka kulkevat Suomen lumisissa olosuhteisseissa
        yrittää joku tarjota CO2 päästölukemia/ei paljon päätä pakota jos auton ainoa kriteeri on Pohjoisessa Suomessa 100-150g/km.päästöt.Kuluvana talvena(normaali suomen talvi)on nähty että pikkuautot saattavat olla ihan kivan näköisiä/muotoisia mutta eiväthän nämä monetkaan parkkiruudusta ole päässeet pois pariin kuukauteen.Lava-auto palsta ei nyt kohene Taistonveli(nimimerkeistä)täällä keskustellaan autoista jotka kulkevat kelissä kuin kelissä.
        Otappa edes se huomioon !


      • joopajoo.
        suotavaa kirjoitti:

        Mielenkiintoista keskustelua on myös alettu käymään viimepäivinä myös Lava-auto palstalla
        miksi tännekkin OIKEIDEN autojen pariin jotka kulkevat Suomen lumisissa olosuhteisseissa
        yrittää joku tarjota CO2 päästölukemia/ei paljon päätä pakota jos auton ainoa kriteeri on Pohjoisessa Suomessa 100-150g/km.päästöt.Kuluvana talvena(normaali suomen talvi)on nähty että pikkuautot saattavat olla ihan kivan näköisiä/muotoisia mutta eiväthän nämä monetkaan parkkiruudusta ole päässeet pois pariin kuukauteen.Lava-auto palsta ei nyt kohene Taistonveli(nimimerkeistä)täällä keskustellaan autoista jotka kulkevat kelissä kuin kelissä.
        Otappa edes se huomioon !

        Että verotus muuttuu päästösuuntaan kokoajan enempi. Jos haluaa päästä vähemmällä, valitsee sen pickupin, joka ei syö mahdottomia.

        Muussa tapauksessa kaikille vaan jenkkilavurit alle.


      • joo.
        teronveli kirjoitti:

        tai kaasussa hirttämistä?
        Mitä ne vetoakseleiden katkeamiset toitojan lava-autoissa oli?
        Onko suomessa ollut?

        Taas näitä Toyotan ylistäjiä.

        Hiluxin etuperä lienee löysin tämänpäivän avolavoista. Offipalstallakin juttua sen leviämisestä. Myös takaperä on hiluksissa ja 120-sarjalaisessa pienempi ja löysempi mitä esim. kilpailevissa mitsuissa.

        Mutta sanoin vain, jos hyvän ajettavan haluaa, osta joku muu kuin Hilux. Jos taas haluaa auton johon on halvat varaosat, ja johon saa varaosia ja edullista korjausta joka paikasta, sitten hilux on varmasti ihan fiksu. Käyttö ominaisuuksiltaan ja ajettavuudeltaan 2000-luvun alun Hiluxi vain on huonompi mitä useat kilpailijat.


      • Tampereella
        itekkin! kirjoitti:

        Tarkennus,eli yksikään maaseutukunta ole huudellut pakolaisia eikä armeejaa lumitöihin apuun.
        Helsingissä ainakin on,täällä Tamperella pärjää kaikissa olosuhteissa maasturilla,mitä sinä ja kaltaisesi
        ei kertakaikkiaan käsitä ostaa te puhutte vain co2 luvuista jonka VM/MEDIA on takonut paksuun kalloonne.Työntö ja vetoapu kyllä kelpaa ja ei kun senjälkeen ellvisteleen
        taas pienillä kulutuslukemilla.Armeejaa huudellaan lumitöihin on sitä osa melkoista pullamössö porukkaa,kohta pitää kai jonkun tulla persekkin pyhkimään.Ostakaa ny herran jestas Pöhjolan oloihin tarkoitettu auto,ei pitäisi paljon vaatia aivokapasiteettia,jos joskus vähän aattelee itekkin.

        "...täällä Tamperella pärjää kaikissa olosuhteissa maasturilla..."

        Mielenkiintoista. Minä olen pärjännyt täällä Tampereella tänäkin talvena kaikissa olosuhteissa vanhalla 800 kiloa painavalla etuvetoisella. Eikö juuri tällaisen pitäisi olla auto, jolla ensimmäisenä joutuu pulaan? Tai no, kerran piti lapiolla avata väylä pois parkkiruudusta, kun auton takana oli puoli metriä korkea aurausvalli. Kai tuon takia sitten pitäisi nelivetomaasturi hommata...

        Mielenkiintoista on muuten ollut seurata citymaasturikuskien ajokäytöstä. Kesäkelillä saa tällaisen 60 heppaisen voimanpesänkin ohjaksissa ihmetellä, miksi kuljettajat eivät saa uusia, isoja ja tehokkaita autojaan liikkumaan. Talven lumilla samat autot lähtee liikennevaloista turbot ujeltaen.


      • "talvena"
        Tampereella kirjoitti:

        "...täällä Tamperella pärjää kaikissa olosuhteissa maasturilla..."

        Mielenkiintoista. Minä olen pärjännyt täällä Tampereella tänäkin talvena kaikissa olosuhteissa vanhalla 800 kiloa painavalla etuvetoisella. Eikö juuri tällaisen pitäisi olla auto, jolla ensimmäisenä joutuu pulaan? Tai no, kerran piti lapiolla avata väylä pois parkkiruudusta, kun auton takana oli puoli metriä korkea aurausvalli. Kai tuon takia sitten pitäisi nelivetomaasturi hommata...

        Mielenkiintoista on muuten ollut seurata citymaasturikuskien ajokäytöstä. Kesäkelillä saa tällaisen 60 heppaisen voimanpesänkin ohjaksissa ihmetellä, miksi kuljettajat eivät saa uusia, isoja ja tehokkaita autojaan liikkumaan. Talven lumilla samat autot lähtee liikennevaloista turbot ujeltaen.

        http://www.youtube.com/watch?v=z0GIO6d2DVI&feature=related Edelleen olet aivan hukassa
        tämän palstan nimi on Lava-autot,eli täällä puhutaan autoista jotka kulkevat kelissä kuin kelissä.
        800 kg etuvetoisesi ei lumessa kulje minnekkään jonka on kaupunkeissa sivukaduilla tätäpäivää
        tälläisenä talvena mm.Lamminpään sivukaduilla (kapeilla)täysi kaaos ,jostain syystä on ajauduttu siihen((säästö)että ne putsataan kunhan ehditään.Citymaastureita ei kannata myöskään verrata aitoihin nelivetoihin,katselepppa video linkistä ja mieti miten sun vajaaveto
        tuolla etenisi.Tällä palstalla en välttämättä halua siihen vastausta,koska kuten sanoin täällä ei elvistellä pienillä Co2 lukemilla eikä auton pienuudella vaan puhutaan autoista joilla pääsee tuiskuaamuinakin sinne minkä aikoo mennä.


      • Tampereella
        "talvena" kirjoitti:

        http://www.youtube.com/watch?v=z0GIO6d2DVI&feature=related Edelleen olet aivan hukassa
        tämän palstan nimi on Lava-autot,eli täällä puhutaan autoista jotka kulkevat kelissä kuin kelissä.
        800 kg etuvetoisesi ei lumessa kulje minnekkään jonka on kaupunkeissa sivukaduilla tätäpäivää
        tälläisenä talvena mm.Lamminpään sivukaduilla (kapeilla)täysi kaaos ,jostain syystä on ajauduttu siihen((säästö)että ne putsataan kunhan ehditään.Citymaastureita ei kannata myöskään verrata aitoihin nelivetoihin,katselepppa video linkistä ja mieti miten sun vajaaveto
        tuolla etenisi.Tällä palstalla en välttämättä halua siihen vastausta,koska kuten sanoin täällä ei elvistellä pienillä Co2 lukemilla eikä auton pienuudella vaan puhutaan autoista joilla pääsee tuiskuaamuinakin sinne minkä aikoo mennä.

        Olen sen verran nelivetoisillakin ajellut, myös lumessa ja maastossa, että suunnilleen tiedän mihin kunnollinen neliveto pystyy. Ei tarvitse sitä enää juutuupin videoilta ihmetellä...

        Ajele toki kaikessa rauhassa Pick-uppilasi, mutta älä väitä, ettei Tampereella etuvetoisella pärjäisi.

        PS. Tuolta mallia siihen, miten kaksivetoinen kulkee osaavissa käsissä. Ei tietenkään kukaan omaa käyttöautoaan tuollaiseen rääkkiin laita, mutta näkeepähän mikä on mahdollista.
        http://www.youtube.com/watch?v=JsZELdNdGGw
        http://www.youtube.com/watch?v=FjGO5JiSOGY&feature
        http://www.youtube.com/watch?v=79YE6Y9HW3A&feature


      • 4x4 lappi
        Tampereella kirjoitti:

        Olen sen verran nelivetoisillakin ajellut, myös lumessa ja maastossa, että suunnilleen tiedän mihin kunnollinen neliveto pystyy. Ei tarvitse sitä enää juutuupin videoilta ihmetellä...

        Ajele toki kaikessa rauhassa Pick-uppilasi, mutta älä väitä, ettei Tampereella etuvetoisella pärjäisi.

        PS. Tuolta mallia siihen, miten kaksivetoinen kulkee osaavissa käsissä. Ei tietenkään kukaan omaa käyttöautoaan tuollaiseen rääkkiin laita, mutta näkeepähän mikä on mahdollista.
        http://www.youtube.com/watch?v=JsZELdNdGGw
        http://www.youtube.com/watch?v=FjGO5JiSOGY&feature
        http://www.youtube.com/watch?v=79YE6Y9HW3A&feature

        videolla alustaa on jäykennetty sekä maavaraa lisätty.


      • äiti!
        Tampereella kirjoitti:

        Olen sen verran nelivetoisillakin ajellut, myös lumessa ja maastossa, että suunnilleen tiedän mihin kunnollinen neliveto pystyy. Ei tarvitse sitä enää juutuupin videoilta ihmetellä...

        Ajele toki kaikessa rauhassa Pick-uppilasi, mutta älä väitä, ettei Tampereella etuvetoisella pärjäisi.

        PS. Tuolta mallia siihen, miten kaksivetoinen kulkee osaavissa käsissä. Ei tietenkään kukaan omaa käyttöautoaan tuollaiseen rääkkiin laita, mutta näkeepähän mikä on mahdollista.
        http://www.youtube.com/watch?v=JsZELdNdGGw
        http://www.youtube.com/watch?v=FjGO5JiSOGY&feature
        http://www.youtube.com/watch?v=79YE6Y9HW3A&feature

        Sanoinhan että pärjää kunhan välillä joku vähän työntää ja joku vetää mm.maasturilla.Ajele vain rauhassa sillä kinnerilläsi kun näytät selvästi nauttivan "möhräämisestä".Aloittaja kyseli muuten mielipidettä pic-up autosta ja totesi itsekkin ettei ainakaan olisi lumen kanssa ongelmia.Tähän vastasin että voin suositella lämpimästi.Aloittaja on todennäkoisesti kyllästymiseen asti taistellut jonkun "pikkukinnerin" kanssa eikä todellakaan kysy mielipidettä niistä,mutta sinulle se ei vaan tunnu menevän perille,sinä se vaan jankaat jostakin vajaavetoisesta mistä aloittaja ei todellakaan ole mitään kysynyt.(Luehan nyt toi aloittan tekti uudelleen jos se jopa sullekkin lopulta jakeluun).


      • Tampereella
        äiti! kirjoitti:

        Sanoinhan että pärjää kunhan välillä joku vähän työntää ja joku vetää mm.maasturilla.Ajele vain rauhassa sillä kinnerilläsi kun näytät selvästi nauttivan "möhräämisestä".Aloittaja kyseli muuten mielipidettä pic-up autosta ja totesi itsekkin ettei ainakaan olisi lumen kanssa ongelmia.Tähän vastasin että voin suositella lämpimästi.Aloittaja on todennäkoisesti kyllästymiseen asti taistellut jonkun "pikkukinnerin" kanssa eikä todellakaan kysy mielipidettä niistä,mutta sinulle se ei vaan tunnu menevän perille,sinä se vaan jankaat jostakin vajaavetoisesta mistä aloittaja ei todellakaan ole mitään kysynyt.(Luehan nyt toi aloittan tekti uudelleen jos se jopa sullekkin lopulta jakeluun).

        Ai, sinä äiti! olet useammankin viestin kirjoittanut tähän ketjuun? Jos satuit huomaamaan, niin en vastannut aloittajan kirjoitukseen vaan nimimerkille itekkin!, lieneekö hän joku sivupersoonistasi...

        Älä nyt vedä hernettä hengityselimeen. Ensimmäisen kirjoitukseni pointti oli lähinnä se, ettei liene mikään ihme että maasturilla pärjää, jos tällainen etuvetokinnerikin kulkee ongelmitta. Myönnän ettei kirjoittamani mitenkään liittynyt aloitukseen, mutta se ei liene suuri rike.

        Ja joo, rauhassa ajelen, eikä toivottavasti tarvitse vastaisuudessakaan kenenkään työntää tai hinata. Ei ainakaan vielä ole tarvinut. Viimeksi on minun autoni kaivannut työntöapua silloin, kun vielä ajelin takavetoisella. Ainoa kerta kun autoani on hinattu on se, kun samainen takavetoinen lipsahti tieltä lumipenkalle kaikki neljä pyörää ilmassa. Sekään ei johtunut auton vajaavetoisuudesta, vaan syyllinen löytyi peiliin katsomalla...

        Luin aloittajan tekstin uudestaan. Sain sen käsityksen, että aloittajaa kiinnosti lähinnä Pick-uppin ajettavuus, ehkä myös mukavuus, maantiellä ja kaupungissa. Se tuntui olevan alusta asti selvää, että lumiset olosuhteet eivät ole ongelma nelivetoautolle. Sinä äiti! ja nimimerkit itekkin! ja "talvena", ette ole tekään sanallakaan ottaneet kantaa siihen, onko Hilux kamala ajettava vai ei. Ehkä kannattaisi sinunkin äiti! lukea se aloitus uudestaa, ehkä sitten menee jakeluun mistä siinä oli kysymys.

        Mitä muuten on möhrääminen? En tuollaista sanaa tunnista...


      • Kari.J.K.
        Tampereella kirjoitti:

        Ai, sinä äiti! olet useammankin viestin kirjoittanut tähän ketjuun? Jos satuit huomaamaan, niin en vastannut aloittajan kirjoitukseen vaan nimimerkille itekkin!, lieneekö hän joku sivupersoonistasi...

        Älä nyt vedä hernettä hengityselimeen. Ensimmäisen kirjoitukseni pointti oli lähinnä se, ettei liene mikään ihme että maasturilla pärjää, jos tällainen etuvetokinnerikin kulkee ongelmitta. Myönnän ettei kirjoittamani mitenkään liittynyt aloitukseen, mutta se ei liene suuri rike.

        Ja joo, rauhassa ajelen, eikä toivottavasti tarvitse vastaisuudessakaan kenenkään työntää tai hinata. Ei ainakaan vielä ole tarvinut. Viimeksi on minun autoni kaivannut työntöapua silloin, kun vielä ajelin takavetoisella. Ainoa kerta kun autoani on hinattu on se, kun samainen takavetoinen lipsahti tieltä lumipenkalle kaikki neljä pyörää ilmassa. Sekään ei johtunut auton vajaavetoisuudesta, vaan syyllinen löytyi peiliin katsomalla...

        Luin aloittajan tekstin uudestaan. Sain sen käsityksen, että aloittajaa kiinnosti lähinnä Pick-uppin ajettavuus, ehkä myös mukavuus, maantiellä ja kaupungissa. Se tuntui olevan alusta asti selvää, että lumiset olosuhteet eivät ole ongelma nelivetoautolle. Sinä äiti! ja nimimerkit itekkin! ja "talvena", ette ole tekään sanallakaan ottaneet kantaa siihen, onko Hilux kamala ajettava vai ei. Ehkä kannattaisi sinunkin äiti! lukea se aloitus uudestaa, ehkä sitten menee jakeluun mistä siinä oli kysymys.

        Mitä muuten on möhrääminen? En tuollaista sanaa tunnista...

        Milenkiintoista väittelyä olen seurannut pic-up auton sopivuudesta kaupunkiin/maantieajoon ja omien kokemusteni kautta voin todeta että,senverran erilaisia ovat että eroja on ja kun aloittaja kyselee Hiluxista niin kokemusteni perusteella totean ettei läheskään parhaasta Lava-autosta kaupunkiin tai maantielle puhuta kun puhutaan Hiluxista.Paras varmasti kaupungissa on Isuzu 3.0 automaatti ja uuden mantereen puolella k.o.auto pärjäsi myös erittäin hyvin ääni/melu testissä nimi siellä vain on Chevrolet Colorado(sama auto/eri nimi).Uudet lava-autot kaikki kuitenkin ovat erittäin mielyttäviä ajettavia,se tuli todettua kun testailin k.o autoja kun koeajelin kuusi Suomen/seitsemästä merkistä Mazda vain jäi koeajamatta koska tiedän sen olevan sama auto kuin Ranger.Myös uusissa pic-up autoissa kääntösäteet ovat pienentyneet merkittävästi joten kaupungissa niillä hyvin pärjää.Maantie ajosta
        totean senverran että Isuzu 3.0 on loistava ajettava/tehokas/hiljainen ja koska vakionopeudensäädin/automaatti yhdistelmä vakiona on meno nautitavaa.
        Sen toki myönnän että 2000 luvun puolelle reippaasti piti tulla ennenkuin pic-up autoista hävisi pikkuhiljaa työkoneominaisuudet(kova melu/iso kulutus suuri kääntösäde huono varustelu) tänään on kuitenkin toisin ja kaikki ovat erittäin mukavia vaikka mainitsemiani erojakin löytyy.Aloittajalle suosittelisin 2000 luvun loppupuolen pic-up autoa alkaa olla työkonemaisuus historiaa eli jos kukarolle sopiva niin mahdollisimman uusi kannattaa ostaa.


      • juke lohja
        Kari.J.K. kirjoitti:

        Milenkiintoista väittelyä olen seurannut pic-up auton sopivuudesta kaupunkiin/maantieajoon ja omien kokemusteni kautta voin todeta että,senverran erilaisia ovat että eroja on ja kun aloittaja kyselee Hiluxista niin kokemusteni perusteella totean ettei läheskään parhaasta Lava-autosta kaupunkiin tai maantielle puhuta kun puhutaan Hiluxista.Paras varmasti kaupungissa on Isuzu 3.0 automaatti ja uuden mantereen puolella k.o.auto pärjäsi myös erittäin hyvin ääni/melu testissä nimi siellä vain on Chevrolet Colorado(sama auto/eri nimi).Uudet lava-autot kaikki kuitenkin ovat erittäin mielyttäviä ajettavia,se tuli todettua kun testailin k.o autoja kun koeajelin kuusi Suomen/seitsemästä merkistä Mazda vain jäi koeajamatta koska tiedän sen olevan sama auto kuin Ranger.Myös uusissa pic-up autoissa kääntösäteet ovat pienentyneet merkittävästi joten kaupungissa niillä hyvin pärjää.Maantie ajosta
        totean senverran että Isuzu 3.0 on loistava ajettava/tehokas/hiljainen ja koska vakionopeudensäädin/automaatti yhdistelmä vakiona on meno nautitavaa.
        Sen toki myönnän että 2000 luvun puolelle reippaasti piti tulla ennenkuin pic-up autoista hävisi pikkuhiljaa työkoneominaisuudet(kova melu/iso kulutus suuri kääntösäde huono varustelu) tänään on kuitenkin toisin ja kaikki ovat erittäin mukavia vaikka mainitsemiani erojakin löytyy.Aloittajalle suosittelisin 2000 luvun loppupuolen pic-up autoa alkaa olla työkonemaisuus historiaa eli jos kukarolle sopiva niin mahdollisimman uusi kannattaa ostaa.

        Minulla thaimaasta tuotu colorado double cab neliovinen ,neliveto,3,0 l turbodiesel lasikuitulavakatteella. ostin sen sieltä uutena 2005 17000e.
        On toiminut hienosti ,aluksi ennen kun D-max tuli,ei ollut sopivaa testeriä.
        Melkein kaikki d-maxin varaosat sopii.
        En ole nähnyt muita vastaavia suomessa.


      • esko.s
        juke lohja kirjoitti:

        Minulla thaimaasta tuotu colorado double cab neliovinen ,neliveto,3,0 l turbodiesel lasikuitulavakatteella. ostin sen sieltä uutena 2005 17000e.
        On toiminut hienosti ,aluksi ennen kun D-max tuli,ei ollut sopivaa testeriä.
        Melkein kaikki d-maxin varaosat sopii.
        En ole nähnyt muita vastaavia suomessa.

        Onko Coloradossa sama 163 hp.kone kuin 3.0 Isuzussa?Varmasti upea pic-up mutta mitkä ovat olellisimmat erot Isuzuun?


      • urbaani juntti
        Kari.J.K. kirjoitti:

        Milenkiintoista väittelyä olen seurannut pic-up auton sopivuudesta kaupunkiin/maantieajoon ja omien kokemusteni kautta voin todeta että,senverran erilaisia ovat että eroja on ja kun aloittaja kyselee Hiluxista niin kokemusteni perusteella totean ettei läheskään parhaasta Lava-autosta kaupunkiin tai maantielle puhuta kun puhutaan Hiluxista.Paras varmasti kaupungissa on Isuzu 3.0 automaatti ja uuden mantereen puolella k.o.auto pärjäsi myös erittäin hyvin ääni/melu testissä nimi siellä vain on Chevrolet Colorado(sama auto/eri nimi).Uudet lava-autot kaikki kuitenkin ovat erittäin mielyttäviä ajettavia,se tuli todettua kun testailin k.o autoja kun koeajelin kuusi Suomen/seitsemästä merkistä Mazda vain jäi koeajamatta koska tiedän sen olevan sama auto kuin Ranger.Myös uusissa pic-up autoissa kääntösäteet ovat pienentyneet merkittävästi joten kaupungissa niillä hyvin pärjää.Maantie ajosta
        totean senverran että Isuzu 3.0 on loistava ajettava/tehokas/hiljainen ja koska vakionopeudensäädin/automaatti yhdistelmä vakiona on meno nautitavaa.
        Sen toki myönnän että 2000 luvun puolelle reippaasti piti tulla ennenkuin pic-up autoista hävisi pikkuhiljaa työkoneominaisuudet(kova melu/iso kulutus suuri kääntösäde huono varustelu) tänään on kuitenkin toisin ja kaikki ovat erittäin mukavia vaikka mainitsemiani erojakin löytyy.Aloittajalle suosittelisin 2000 luvun loppupuolen pic-up autoa alkaa olla työkonemaisuus historiaa eli jos kukarolle sopiva niin mahdollisimman uusi kannattaa ostaa.

        jep,2012 rangerilla SELVIYTYY nykyään jo kaupungissa


      • whatsuppi
        Tampereella kirjoitti:

        "...täällä Tamperella pärjää kaikissa olosuhteissa maasturilla..."

        Mielenkiintoista. Minä olen pärjännyt täällä Tampereella tänäkin talvena kaikissa olosuhteissa vanhalla 800 kiloa painavalla etuvetoisella. Eikö juuri tällaisen pitäisi olla auto, jolla ensimmäisenä joutuu pulaan? Tai no, kerran piti lapiolla avata väylä pois parkkiruudusta, kun auton takana oli puoli metriä korkea aurausvalli. Kai tuon takia sitten pitäisi nelivetomaasturi hommata...

        Mielenkiintoista on muuten ollut seurata citymaasturikuskien ajokäytöstä. Kesäkelillä saa tällaisen 60 heppaisen voimanpesänkin ohjaksissa ihmetellä, miksi kuljettajat eivät saa uusia, isoja ja tehokkaita autojaan liikkumaan. Talven lumilla samat autot lähtee liikennevaloista turbot ujeltaen.

        Kevyt etuveto hyvillä renkailla on oikeasti aika peli menemään hangessa. Suzukin ykköskoppaisella swiftillä ajelin pohja raapien hangessa. Eikä ollut puuterilunta!


    • hilux-01

      Vaikka aloitus ei tuoreimmasta päästä olekaan niin vastataan silti.
      Verrattuna henkilö autoon kalliimpi hankinta hinta, isompi polttoaineen kulutus ja kalliimmat renkaat, mutta tosiaankin lumessa kulkee aivan toisella tavalla ja hyvä esim. peräkärryjen vetoon. Isommat vetopainot. Yleensä tehoakin enemmän ja onhan se talvella aika leikkimistä painavan kärryn kanssa ilman nelivetoa. Alennus vaihde hyvä kärryjä peruutellessa/pahasta paikasta vetäessä. Ei polta kytkintä. Esim 4wd hiace vs. 4wd Hilux Hiacessa ei ole alennus vaihdetta. Maavaraa on ja pohja muutenkin maastoajoon rakennettu, elikkäs ei ole mitään särkyvää alimpana, eikä ainakaan moottorin öljypohjaa onnistu kovin helpolla telomaan mihkään. Helpottaahan tuo ominaisuus ajoa niin kaupungissa kuin muuallakin. Yleensä henkilö autoista ja monista paketti autoista kun sen öljypohjan onnistuu telomaan kiveyksen reunaan keski kaupungillakin(toki jos näin käy ainoa vika on ratin ja penkin välissä) Jos ainoana tarkoituksena on päästä paketti auto verotuksen piiriin voisi pieni paketti auto henkilöauto renkailla olla vaihtoehto. Kulutus ja kulut muutenkin samaa luokkaa henkilöautojen kanssa. Hiace kokoluokan paketti autoja on sitten nelivetona ja ilman. Kulut samaa luokkaa lava-autojen kanssa. Vähemmän maavaraa ja yleensä se alennus vaihteen puute, mutta tavaratila toista luokkaa kuin minkään katteen alla oleva lava. Omasta mielestäni lava-autojen ajo-ominaisuudet ei ole mitenkään huonot verrattuna henkilö autoihin. Voihan se toki traktorilta alkuunsa tuntua jos henkilö autolla tottunu ajamaan, mutta päättäköön jokainen mistä ominaisuuksista autossaa on valmis maksamaan.

    • Peilari pellet

      Osta pois laita paripyörät viellä taakse niin ei upota jos eksyt vaikka turvesuolle. Kun ajelet sitten pikitietä pitkin ilman muuta kuormaa kuin omat ihras täristää se kuin kivireki.

    • arska_82

      Kaikki on suhteellista, mutta oman kokemuksen perusteella ei se 4wd lava-auto mikään huono ole työmatka autona. Henkilöautot on asia erikseen, mutta jos nyt niistä 4-veto lava-autoista puhutaan niin sitte...

      Vaikka sillä pitkänkin työmatkan ajaa siinä missä muillakin niin yhdellä sanalla kuvaillen Hilux on traktori ajettavaksi. Nelivedolla kankea kuin mikä ja ainoat neliveto tavat on hidas ja nopea jäykkä neliveto. Joissakin muissa merkeissähän on vaihtoehtona neliveto välitasauspyörästön kautta jäykän lisäksi. Hyvää sitten on reilun maavaran lisäksi se ettei pohjassa ole mitään särkyvää ensimmäisenä vastassa ja pakko myöntää että kestyvyys on Hiluxin hyvä puoli. Vaikkei koko nelivetoa tarvitse niin kuraisilla ja monttuisilla sorateillä ei Hilux ole ensimmäinen auto jossa ohjauksen nivelet on vaihto kunnossa ja jousitus ratkaisu: edessä vääntösauvat ja takana lehtijouset kestää sen möykkyytyksen.
      Myöskin moottori ja muu tekniikka on aika kestävää verrattuna muihin lava-autoihin.

      Jos Hiluxin nelivetoa kehuu niin tulee kaikki offroad harrastajat silmille kun siinä ei ole tasauspyörästön lukkoja yms... ,mutta kyllä se vaan on kova sana talvi kelissä painavan kärryn kanssa sekin. Päihittää mennentullen sen jos millätahansa 2- vetoisella pitäisi saada kärry haettua hangesta saatikka vietyä mäkeä ylös tai alas.

      Kärryn vedosta puheen ollen... Onkos lakipykälät muuttunu sen suhteen että jokunen vuosi sitten oli silleen että 4-veto pakettiautolla (lava-autot) oli niitä joilla saa vetää isointa kärryä suhteessa omaan massaan?

      • hmh.

        Laki kaiketi menee vetämisen suhteen nykyään niin, että saa jarrullista vetää sen, mitä valmistaja lupaa ja rekisteriotteessa on.

        Kyllä tavallisilla maastureilla näyttää vähän enemmän saavan vetää kuin saman kokoluokan lava-autoilla. Sitten isoilla jenkkiavolavoilla saa vetää enemmän, mutta äkkiä tarivtsee E kortin, jotta voi vetää mitään jarrullista . . .


    • kalliita..

      Pikalämässä on hyvät ja huonot puolensa. Hyvät; ovat runkovehkeitä, vahvoja, pitävät hyvin hintansa, voi mennä sivutiellekin, maavaraa, kolmipyörävetoisia. Huonoa; talvella ajettava lähes aina neliveto päällä, vie paljon polttoainetta, tavarat taivasalla, kolmipyöräveto.
      Itsellä oli tuo King Cap, hävitin pois, ei toiminnu pakkasilla. Siirryin tavalliseen pakuun takaisin.

    • cruise lander

      Jos rahaa riittää niin poikamiehelle suosittelisin pakettiauto Landcruiseria. Sillä liikkuu repsikka että patja hyvin mukavasti :P

    • Juke12

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Töistä lomautettu Jasmiina äimän käkenä Big Brother -voitosta - 30 000 euroa rikkaampana kotiin!

      Hämmentynyt Jasmiina voitti kireässä kisassa Big Brother Suomi -realityn. Jasmiina sai äänistä 50,1% ja Aki 49,9%. Voittiko mielestäsi oikea kisaaja?
      Big Brother
      180
      7637
    2. Esko Eerikäinen tuo kolumbialaisen äitinsä tv:seen: Pieni Esko tuli vain 10-vuotiaana yksin Suomeen

      Tiesitkö, että pieni Esko lähetettiin Kolumbian vaaroista yksin vain 10-vuotiaana Suomeen? Lähtiessään Kolumbiasta Esko sai äidiltään muistoksi yhden
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      5793
    3. Some liekeissä! Mikko Leppilampi jättää TTK:n - Kollegat ylistävät: "Huikea ja uniikki", "The best"

      Mikko Leppilampi teki kyllä huikean uran Tanssii Tähtien Kanssa -juontajana, yhteensä 10 kautta. Mitä luulet, kuka mahtaa astua Leppilammen saappaisii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      47
      2897
    4. Onnea Tanssii Tähtien Kanssa -kisan voitosta, Ernest Lawson!

      TTK:n voitti pystymetsästä tanssiparketille tullut Ernest Lawson ja Anniina-ope. Valitsiko kansa oikein ja voittiko oikea pari, mitä mieltä olet? ht
      Suomalaiset julkkikset
      67
      2100
    5. Onko Saramon Pekka Kiira Korven nyksä?

      Eikös Saramo lopettanut, Kiirahan sanoi, että ei ole urheilija ENÄÄ, voi olla entinen!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      5
      1665
    6. Pikkaraisen ulosanti instassa

      Onko sillä kaikki kotona yläkerrassa... Miten lapsellisia kommentteja sillä on insta kuvissa. Laitan auringon nukkumaan. Mennään ostamaan kaunoluisti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      228
      1286
    7. Tässä täytyy olla jotakin erikoista

      En voi ymmärtää muuten, miksi niin koukutat minua, ja minun kokemukseni on, että me kohtaamme jollakin syvällisemmällä tasolla. Eikä tunne muutu eikä
      Ikävä
      72
      1152
    8. Kyllä noita sun silmiä

      kattelis mielellään.
      Ikävä
      48
      1086
    9. Olen rakastunut suhun

      Joten kerro miten mun pitää toimia, että saan sun tunteet selville ilman kiusaantunutta ilmapiiriä? 💘
      Ikävä
      57
      1058
    10. En vain pääse sinusta irti

      Alussa yritin, yritin tosissani, mutta se kesti vain n. kuukauden, ja palasi vanhoille uomilleen. Olen pahoillani nainen. Olet linnoittautunut sydämee
      Ikävä
      66
      1001
    Aihe