jatkuvat. Aikoinaan preeria intiaanit pitkään jatkuneen kuivuuden aikana tanssivat, poppa ukkojen johdolla sadetansseja. Se oli periaatteessa ihan oikein, sillä jos pölypilvi nousee tarpeeksi korkealle, niin tomuun tiivistyy ilmassa oleva vesihöyry, joka aikanaan tulee alas sateena.
Hengellisessä mielessä Ristin Voitto- Ristin Kansa-, Airut- kuin muidenkin niin sanottujen herätys lehtien heräys höpinät, ovat noiden preeria intiaanien sadetansseihin vertaisia hullutuksia.
Mitä Jeesus käski rukoilla? herätystäkö, ei suinkaan vaan Työmiehiä elonkorjuuseen. Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois, että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltä määrätty, Kristuksen Jeesuksen. Virvoituksen ajat eivät tule tanssin voimalla.
Preeria intiaanien sadetanssit hengellisellä,
22
472
Vastaukset
- sunnyriver
Vaan mistä tulee työmiehiä,
jos ei ole herätystä,
jos ei Jumala saa pealstettua uskovien kukkaroita,
niin että lähtijöillä on taloudelliset mahdollisuudet lähteä?
Parannusta se tosin tarkoittaa kaikilla rintamilla,
ensin rukouksessa,
niin että rukous ja Jumalan kanssa vietetty aika tulisi rakkaaksi.
Sillä siitähän kaikessa on kysymys,
rakkaussuhteesta Jumalan kanssa.
Ja jos nyt joku sitten Jumalaa rakastaessaan jalkansakin maasta nostaa,
niin tuskin Jumala sitä hänelle synniksi lukee.
Ei ainakaan Daavidille lukenut,
Miikalille sen sijaan halveksunta luettiin synniksi
ja hän jäi lapsettomaksi.
Mutta kuten sanottu; tärkeintä on rakkaus,
rukous ja liki Jumalaa olo.
:) :) :)- toiset
profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,
tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,
Eph 4:11-12
Älkää hyvät ystävät antako ropojanne "pastoreille", jotka julistavat herätys höpinöitä, sillä vain evankeliumin julistuksesta on luvattu maksaa palkka. - on lähettänyt,
puhuu Jumalan sanoja; sillä ei Jumala anna Henkeä mitalla.
(Johanneksen evankeliumi: 3:34)
Mutta, jos lähetetyn motiivi onkin väärentää Jumalan sanan ilmoitus,lisäämällä siihen turhia isiltä perittyjä juttuja, niin silloin siinä ei ole kysymys Jumalan rakkaudesta.
- sunnyriver
Kyllä se pow-wow -perinne intiaaneilla jatkuu,
joskin monesti viinalla terästettynä.
Mutta on ihan eri asia rukoilla taivaan ja maan Luojaa,
kaikkivaltiasta Jumalaa
kuin intiaanien epäjumalia
tai huhuilla toteemieläimien perään.
Sikäli vertauksesi ontuu tosia reilusti.- puhdasta m i e l t ä
Olisiko syytä tarkastaa, miten käyttään niin vaikea selkosta sanaa, kuin herätys.
(2Pe 3:1) Tämä on jo toinen kirje, jonka minä kirjoitan teille, rakkaani, ja näissä molemmissa minä muistuttamalla herätän teidän puhdasta mieltänne,
(huom.! Pietari ei julistanut herätystä, vaan hän h e r ä t t e l i puhdasta m i e l t ä.)
(2Pe 3:15) ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
(2Pe 3:16) niin kuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niin kuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.
(Herätys hörhöt kai ovat noita tietämättömiä ja vakaantumattomia, jotka vääntävät kieroon Jumalan sanaa omaksi kadotuksekseen. Pietari kehotti pysymään t o t u u d e s s a.)
(2Pe 1:12) Sen tähden minä aina aion muistuttaa teitä tästä, vaikka sen tiedättekin ja olette vahvistetut siinä totuudessa, joka teillä on.
(2Pe 1:13) Ja minä katson oikeaksi, niin kauan kuin tässä majassa olen, näin muistuttamalla herättää teitä. - ei onnu.
Herra,
ahdistuksessa he etsivät sinua,
vuodattivat hiljaisia rukouksia,
kun sinä heitä kuritit.
Jesaja: 26:16
Herra Jeesus ovat saaneet Suomen kansan pilkkaamaan ja halveksimaan sinun sanasi saarnaa. Laita sananjulistajat etsimään sinun kasvojasi, eikä herätys höpinöitä. - sunnyriver
ei onnu. kirjoitti:
Herra,
ahdistuksessa he etsivät sinua,
vuodattivat hiljaisia rukouksia,
kun sinä heitä kuritit.
Jesaja: 26:16
Herra Jeesus ovat saaneet Suomen kansan pilkkaamaan ja halveksimaan sinun sanasi saarnaa. Laita sananjulistajat etsimään sinun kasvojasi, eikä herätys höpinöitä.Kävin tässä iltana eräänä
luterilaisen seurakunnan rukoushuoneella,
paikalla oli kymmenkunta ihmistä,
melkein puolet asian puolesta
puhumassa/esiintyjänä/joutomiehenä muuten vain mukana.
Paikalla oli vanha mies ja vanha nainen,
jotka molemmat muistelivat,
että toisin oli silloin, kun oli herätystä:
Pääsali oli täymnnä, sivusali oli täynnä
ja parvikin oli täynnä.
Eikä haitannut, vaikka oli kova pakkanenkin,
ihmiset halusivat tulla Jumalan sanan kuuloon.
Se oli herätystä se,he muistelivat.
Mitä pahaa siinä oli?
Nyt vain suurin osa siinä herätyksessä uskoontulleista
on jo hautuumaan aidan takana,
eikä näille kahdelle tervaskannolle
parille muulle pelkästään kolmea pappia
matkasaarnaajia tarvita.
Kyllä he Jumalansa tuntevat ja pysyvät uskossa hamaan iankaikkisuuteen saakka.
Vaan mitähän puuhaa näille kolmelle papille ja matkasaarnaajille keksittäisiin,
jos se, että rukoilemme herätystä,
synnintuntoa
ja parannuksen armoa tälle kansalle,
ei sinulle sovi. - jossa -->
sunnyriver kirjoitti:
Kävin tässä iltana eräänä
ja parvikin oli täynnä.
Mitä pahaa siinä oli?
matkasaarnaajia tarvita.
synnintuntoa
ei sinulle sovi.Evankelista veteraani rukoili herätystä, jonka jälkeen kaikki läsnäolleet lankesivat saman saastan jauhamiseesn.
herätys sana on kuin agressiivinen syöpä, joka tuhoaa terveen kristillisyyden. - sunnyriver
puhdasta m i e l t ä kirjoitti:
Olisiko syytä tarkastaa, miten käyttään niin vaikea selkosta sanaa, kuin herätys.
(2Pe 3:1) Tämä on jo toinen kirje, jonka minä kirjoitan teille, rakkaani, ja näissä molemmissa minä muistuttamalla herätän teidän puhdasta mieltänne,
(huom.! Pietari ei julistanut herätystä, vaan hän h e r ä t t e l i puhdasta m i e l t ä.)
(2Pe 3:15) ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
(2Pe 3:16) niin kuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niin kuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.
(Herätys hörhöt kai ovat noita tietämättömiä ja vakaantumattomia, jotka vääntävät kieroon Jumalan sanaa omaksi kadotuksekseen. Pietari kehotti pysymään t o t u u d e s s a.)
(2Pe 1:12) Sen tähden minä aina aion muistuttaa teitä tästä, vaikka sen tiedättekin ja olette vahvistetut siinä totuudessa, joka teillä on.
(2Pe 1:13) Ja minä katson oikeaksi, niin kauan kuin tässä majassa olen, näin muistuttamalla herättää teitä.No, miten tulkitset sitten seuraavan:
Room. 13:11
Tehän tiedätte, mikä hetki on käsillä. Teidän on aika herätä unesta, sillä pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun meistä tuli uskovia. [1. Kor. 15:34; Ef. 5:14; 1.
Tässä herätellään uskovia,
mutta ihan sama pätee uskomattomiinkin,
molemmille nukkuminen onnistuu vallan erinomaisesti.
Ja kun esim. armeijassa alikessu karjaisee aamulla, se on herätys, eikä mitään muuta.
Yritäpä nukkua vielä pari tuntia sen jälkeen...
Raamatun sanaa me kyllä luemme sujuvasti kuulematta, mitä Herra sanoo...
Tai kun aamulla herätyskellosi soi, on herätyksen aika.
Sama koskee niin konkreettista kuin kuvaannollistakin herätystä.
Hyvä, vanha suomalainen sana, mikä siinä hiertää? - sunnyriver
jossa --> kirjoitti:
Evankelista veteraani rukoili herätystä, jonka jälkeen kaikki läsnäolleet lankesivat saman saastan jauhamiseesn.
herätys sana on kuin agressiivinen syöpä, joka tuhoaa terveen kristillisyyden.Etpä ole vielä Jumalan pyhyyttä kohdannut,
silloin et tuollaaisia valmiiksi likaisia sanoja suustasi päästäisi! - Lk 11:28
sunnyriver kirjoitti:
Etpä ole vielä Jumalan pyhyyttä kohdannut,
silloin et tuollaaisia valmiiksi likaisia sanoja suustasi päästäisi!jotka kuulevat Jumalan sanan ja sitä noudattavat."
Ymmärrän näräsi ja tiedän että se sattui arkaan paikkaasi. Entä,luuletko olevasi valmis, jos Jeesus noutaisikin omansa nyt, kun sydämesi on täynnä herätyshöyryä - sunnyriver
Lk 11:28 kirjoitti:
jotka kuulevat Jumalan sanan ja sitä noudattavat."
Ymmärrän näräsi ja tiedän että se sattui arkaan paikkaasi. Entä,luuletko olevasi valmis, jos Jeesus noutaisikin omansa nyt, kun sydämesi on täynnä herätyshöyryäEi minulla mitään niin kovin arkoja paikkoja ole,
harvinaisen hyvällä tuulella olen tänään ollut.
Ihmettelen vain, jos joku käyttää niin vahvasti negatiivisesti latautuneita sanoja
Raamatun asioista ja sanoo samalla olevansa uskova.
Eli ei kaikkea lentävää ole tarkoitus ampua alas!
Ja kyllä minä tietysti toivon, että Suomen kirkot ja rukoushuoneet täyttyvät
ja vastaavasti kapakat tyhjenevät.
:) :) :) - suorasta
sunnyriver kirjoitti:
Ei minulla mitään niin kovin arkoja paikkoja ole,
harvinaisen hyvällä tuulella olen tänään ollut.
Ihmettelen vain, jos joku käyttää niin vahvasti negatiivisesti latautuneita sanoja
Raamatun asioista ja sanoo samalla olevansa uskova.
Eli ei kaikkea lentävää ole tarkoitus ampua alas!
Ja kyllä minä tietysti toivon, että Suomen kirkot ja rukoushuoneet täyttyvät
ja vastaavasti kapakat tyhjenevät.
:) :) :)saatanan toiminnasta tai tasapainoisen ruokavalion laiminlyöneistä..Näin kirjoitti M. Hauvart. Kirjeen mukaan mielenterveys ongelmat, elleivät ne ole johtuneet aivovauriosta tai onnettomuudesta ne ovat suoraa seurausta demonisesta toiminnasta. Liian suuri paino annetaan psykiatrisille lääkkeille. Ihmiset pidetään huumattuina, jolloin demoninen toiminta vain vahvistuu. Pitäisi enemmän painottaa 1 Joh. 1:9 mallia. Jossa tunnistetaan synnit ja myönnetään ne. Tehdään parannus synneistä ja hylkää ne lopullisesti. Mene ja ole vapaa, äläkä enää syntiä tee, ettei sinulle jotain pahempaa tapahtuisi. Muista Jeesus on vastaus. Hän on tie totuus ja elämä. Hän on kaikkien tarpeittesi summa.
Yhdyn tuohon väittämään ja lisäisin siihen vielä sen että “Pappien” sanomasta puuttuu Pyhän Hengen innoitus.
Julistajat jauhavat ja hokevat herätys höpinöitä.
Sairasta touhua. Jeesus käski julistaa ilosanomaa, Jumalan armahtavasta laupeudesta. Synnit on sovitettu, kuolema voitettu, Jumala ei tullut tuomitsemaan vaan pelastamaan. Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa. Mutta te sotkette ja teette sanoman herätys mantraa jauhamalla, epäselväksi ja vaikea tajuiseksi. - synnin
sunnyriver kirjoitti:
Kävin tässä iltana eräänä
ja parvikin oli täynnä.
Mitä pahaa siinä oli?
matkasaarnaajia tarvita.
synnintuntoa
ei sinulle sovi.ei siihen Ison kirjan, herätys teologiaa tarvita.
Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:
synnin, koska he eivät usko minuun;
vanhurskauden, koska minä menen Isän tykö, ettekä te enää minua näe;
ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu. (Joh 16:8-11)
Jaakko Romu Hyllykalliolta kirjoitti 24/2 2010 RV - Lehdessä: ..... Oli vain " pimeää korpea sekä oppimattomia ja koulunkäymättömiä miehiä ja naisia, joissa paloi Jumalan tuli ja joille Pyhä Henki avasi Sanan. (......) Sielut pelastuivat ja ihmiset täyttyivät Hengellä. Heidät kastettiin vedessä ja seurakuntia syntyi kuin sieniä sateella.
Kirjoitus olisi ollut paljon parempi jos Jaakko ei olisi heittänyt sulkujen välissä olevat höyryt kompostoriin. - sunnyriver
synnin kirjoitti:
ei siihen Ison kirjan, herätys teologiaa tarvita.
Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:
synnin, koska he eivät usko minuun;
vanhurskauden, koska minä menen Isän tykö, ettekä te enää minua näe;
ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu. (Joh 16:8-11)
Jaakko Romu Hyllykalliolta kirjoitti 24/2 2010 RV - Lehdessä: ..... Oli vain " pimeää korpea sekä oppimattomia ja koulunkäymättömiä miehiä ja naisia, joissa paloi Jumalan tuli ja joille Pyhä Henki avasi Sanan. (......) Sielut pelastuivat ja ihmiset täyttyivät Hengellä. Heidät kastettiin vedessä ja seurakuntia syntyi kuin sieniä sateella.
Kirjoitus olisi ollut paljon parempi jos Jaakko ei olisi heittänyt sulkujen välissä olevat höyryt kompostoriin.Sekö se kengässä hiersi,
se Iso Kirja ja teologian opetus?
Ei silti, viisas mies Romu-pappi on
ja täynnä rakkauttakin vielä! - ilolla yhdyin
sunnyriver kirjoitti:
Sekö se kengässä hiersi,
se Iso Kirja ja teologian opetus?
Ei silti, viisas mies Romu-pappi on
ja täynnä rakkauttakin vielä!siihen, kun vain olisi jättänyt pois sulkumerkkien sisällä olevan herätys pörinät.
Niilo Ylivainio sai eräältä saarnaajalta nuhteita herätys sanan käytöstä. Niilo tuohtui ja sanoi eräässä kokouksessa johan on kumma jos en usko herätykseen. Kun kokouksiin tulee tuhansia ja taas tuhansia ihmisiä etsimään Jumalaa. Jos Niilo olisi totellut Pyhän Hengen ohjeita, niin olen varma, ettei tuolloin alkanut virvoituksen aika olisikaan loppunut. Poistin Niilon puhekasetista yli viisikymmentä herätys sanaa. Tämän lisäksi muutakin höpötys teologiaa. Asian kanssa ei tehty mitään ja höpötys teologiaa vain lisättiin. Seurauksena tyhjät salit. Lampun jalat on mitä ilmeisesti siirretty syrjään.
Kaikenlaiset himot on Suomen maassa ja siionissa heränneet, siinä mielessä rukouksiinne on kylläkin vastattu.
Minusta herätys, evankeliointi ja työmiehien rukoileminen kuuluu yhteen. Jumalan tahto on pelastaa ihminen, meille taas on annettu etuoikeus, myös velvollisuus rukoilla työmiehiä viemään sanomaa. Ei-uskova ihminen on hengellisesti kuollut, luonnollisesti vain Jumalan Henki voi kutsua hänet elämään.
Herätystä kaipaa mielestäni uskovat. "Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys. Ja tehkää tämä, koska tunnette tämän ajan, että jo on hetki teidän unesta nousta; sillä pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun uskoon tulimme." Room. 13:10-11
Nyt on monta antikristusta ja eksytystä menossa. On tärkeää olla valveilla ja pysyä Jeesuksessa. Myös uskova voi menettää pelastuksensa, jos ei valvo tilaansa. Ja joka on lähellä Herraa, pysyy viinipuussa, niin hän tekee hedelmänsä ajallaan. (Joh. 15, Ps. 1)
"Maan uskollisia minun silmäni etsivät, että he asuisivat minua lähellä; joka vaeltaa nuhteettomuuden tietä, se on oleva minun palvelijani." Ps. 101:6- *israelin lapsi*
ei ole uudestisyntymistä eikä toisin sanoen ole pääsyä taivasten valtakuntaan:
Ef. 5:14
Sentähden sanotaan: "Heräjä sinä, joka nukut, ja nouse kuolleista, niin Kristus sinua valaisee!"
Ilm. 3:2
Heräjä valvomaan ja vahvista jäljellejääneitä, niitä, jotka ovat olleet kuolemaisillaan.
Hulluudesta Raamattu sanoo näin:
(53:2) Hullu sanoo sydämessänsä: "Ei ole Jumalaa". Turmiollinen ja iljettävä on heidän väärä menonsa; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on.
Jer. 4:22
Sillä minun kansani on hullu; eivät he tunne minua. He ovat tyhmiä lapsia eivätkä ymmärtäväisiä; he ovat viisaita tekemään pahaa, mutta tehdä hyvää he eivät taida.
Matt. 5:22 loppuosa:
.. joka sanoo (toiselle): 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen. - Valvokaa ja...
eikä Hän puhunut mitään herätyksesta, mutta varoitti eksytyksestä.
(Mar 14:37) Ja hän tuli ja tapasi heidät nukkumasta ja sanoi Pietarille: "Simon, nukutko? Etkö jaksanut yhtä hetkeä valvoa?
(Mar 14:38) Valvokaa ja rukoilkaa, ettette joutuisi kiusaukseen; henki tosin on altis, mutta liha on heikko."
(Mar 14:39) Ja taas hän meni pois ja rukoili sanoen samat sanat.
(Mar 14:40) Ja tullessaan hän taas tapasi heidät nukkumasta, sillä heidän silmänsä olivat käyneet kovin raukeiksi; ja he eivät tienneet, mitä hänelle vastaisivat.
(Mar 14:41) Ja hän tuli kolmannen kerran ja sanoi heille: "Te nukutte vielä ja lepäätte! Jo riittää! Hetki on tullut; katso, Ihmisen Poika annetaan syntisten käsiin.
(Mar 14:42) Nouskaa, lähtekäämme; katso, se, joka kavaltaa minut, on lähellä." - ansio,
*israelin lapsi* kirjoitti:
Sentähden sanotaan: "Heräjä sinä, joka nukut, ja nouse kuolleista, niin Kristus sinua valaisee!"
Heräjä valvomaan ja vahvista jäljellejääneitä, niitä, jotka ovat olleet kuolemaisillaan.
(53:2) Hullu sanoo sydämessänsä: "Ei ole Jumalaa". Turmiollinen ja iljettävä on heidän väärä menonsa; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on.
Sillä minun kansani on hullu; eivät he tunne minua. He ovat tyhmiä lapsia eivätkä ymmärtäväisiä; he ovat viisaita tekemään pahaa, mutta tehdä hyvää he eivät taida.
.. joka sanoo (toiselle): 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.muka riittä, täytyy ensin herätä? Roomalaiskatolilaisten opin mukaan Jeesuksen luokse ei pääse ilman välittäjä Mariaa. Herätys hörhöillä on ihan samanlainen oppi, et pelastu ilman herätys välimiestä. Miksi siihen pitää sitten lisätä herätysjumala ja kun sitten se herätysjumala tulee, niin silloin, niitä ihmisiä vasta pelastuu.
Muutama vuosi sitten olin ilta lenkillä, viereeni pysätyi eräs uskon veljen auto ja veli sanoi: "lähes mukaan, sillä tuolla torilla on eräs mies seisonut jo monta tuntia. Menimme ja kysyimme ketä sinä odotat? Kun näin pakkasessa seisoskelet. Mies vastasi odotan sitä herätystä. Asia on sitten ihan ok ja lähdin sieltä pois. Autoileva veljeni tarttui hihasta kiinni ja sanoi aiotko tosaan jättää hänet tuohon kuolemaan. Kyllä aion ja tulen sitten aamulla katsomaan tuliko se herätysjumala auttamaan.
Kerroin sitten miehelle, että ihan turhaan sinä sitä herätystä odotat, ei sellaista ole olemassakaan. Mutta Jeesus on ja haluaa autta jokaista ihmistä, vain hänen kautta meille on luvattu elämä ja yltäkylläisyys.
Mutta juuri vankilasta tullut mies kysyi: Miksi ne vankila lähetit sitten käskivät vai odottamaan sitä herätystä? Niin kysynkin mistä tuo on päässyt pesiytymään, niin pahasti saarnoihin ja lehtien pääasialliseksi sanomaksi. - kuinka,
*israelin lapsi* kirjoitti:
.. joka sanoo (toiselle): 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.Jeesus löysi imaanin:
Jeesus valitsi imaanin julistamaan ilosanomaansa Etiopiassa. Vihasin kristittyjä koko sydämestäni ja minulla oli veitsi, jolla suunnittelin tappavani heitä. Mutta eräänä yönä unessa Jeesus kutsui minua nimeltä ja sanoi: Teet suurta työtä, mutta se ei ole hyvää työtä, ei minun työtäni. Tule niin näytän sinulle oikean tien. Herättyään hän kirjoitti koraanista jakeita. joissa kerrotaan Jeesuksesta. Tämän jälkeen hän kohtasi Jeesuksen vaikuttamassa uskossa olevan , joka kertoi hänelle uskosta ja niin imaani löysi Jeesuksen. Vaimo jätti ja isänsä uhkasi tappaa hänet. Vainon vuoksi seurakunta lähetti hänet toiseen maahan opiskelemaan raamattua. Tänään hän kuitenkin julistaa ilosanomaa kotiseudullaan ja tuhannet muslimit ovat saaneet kohdata elon Herran omana Vapahtajanaan.
Huom ei siihen hertys höyryä tarvita kun Jeesus toimii.
- uusiksi:
Rajoitukset kääntyneet, evankeliumi etenee voimalla Kuubassa. Otsakkeessa oli kuin olikin höpinät herätyksestä Tuo herätys höpinä vaikuttaa suunnilleen samalta, kuin Urkin ajan puhe ystävyys ja avunanto sopimuksen, eli suomettumisen aikakaudelta.
Sitten tekstistä: Kuuban tasavallassa (...plääp, plääp herätystä ja sitten todellista asiaa) Etenkin ulospäin suuntautuneet helluntalais- karismaattiset yhteisöt ovat kasvaneet jne
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen
"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-83794159Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2543119Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi
Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy722553Kuka lääketeollisuuden lahjoma "professori" on tämän takana
Lääkäri Ari Miettinen on otettu kiinni poliisin toimesta. Ari on avoimesti tuonut esiin lääketeollisuuden bisneksen vast42194Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa
MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har251670Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?
Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään701585Drone-epäily Uudellamaalla
Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html1821580Muistatko? Pete Parkkonen kohahdutti intiimillä videolla - Katso se tästä!
Pete Parkkonen sai kohujulkisuutta Kohta sataa -videolla. Nyt Parkkonen voi kohahduttaa Euroviisuissa ainakin silloin, j171210Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.501103- 621056