Hei!
Sukulaiselleni kävi sillä tavoin, että hän sai muutaman sentin pituisen ja syvyisen haavan käteensä, laitettiin liimalaastari päivystyksessä. Se on kyynärtaipeen alapuolella ja se vuotaa verta, on tuskaisan kipeä. Aikaa tapahtuneesta on 5 vrk. Samassa yhteydessä hänelle annettiin erittäin vahva jäykkäkouristus rokote, jota hän ei ollut saanut 20 vuoteen. Hänellä on jatkuvasti huono olo ja on voimat totaalisesti pois. Ja hänen puolisonsa myös on menossa ottamaan jäykkäkouristusrokotetta, niin ikään 20 vuoden tauon jälkeen. Onko oletettavissa hänelläkin samanlaista huonovointisuutta ja voimattomuutta useita päiviä rokotuksen jälkeen? Se annettiin kai olkavarteen ja se kipeytyi pahoin.
Kyseessä on alipainoinen, laiha ihminen. Eikö enää anneta rokotetta muuhun kuin olkavarteen, joka kipeyttää kättä entisestään? Ja onko rokote tosiaan turvallinen, kun siitä tulee tuollainen voimattomuus ja huono olo. Rytmihäiriöitäkin tuli. Hän on astmaatikko, mutta hengenahdistusta ei tullut.
Ja toinen sai rytmihäiriön sikainfulenssarokotuksesta ja jouduttiin antamaan sähköinen rytminsiirto.
Itse en ole ottanut yli 20 vuoteen minkäänlaisia rokotuksia ja en tiedä, uskaltaako ottaakaan haittojen takia. Polio on määrätty 5 vuoden välein, vaikken matkusta missään (kai sydänvian takia) ja jäykkäkouristuskin on mennyt aikaa sitten vanhaksi. Infulenssarokotteita en ole ottanut.
Ei kansanterveyslaitoksen sivuilla ollut mitään tuollaisesta kerrottu. Salataanko rokotteiden haittavaikutuksia?
Olen itse pitkäaikaissairas ( astmaatikko & sydänsairaus ) ja kysyin sikainfulenssarokotteen ottamista kun en ole ottanut mitään rokotteita vuosiin ja taas lääkäri sanoi, ettei kannata missään nimessä ottaa sikainfulenssarokotettakaan, eikä perustellut.
Vanhuksille kun annettiin infulenssa - ja sikainfulenssarokotteet, kummallakin kerralla he olivat sängyn pohjalla ja sairaana.
Ja onko ainut rokotteiden antopaikka laiha, surkastunut olkavarsi, johon annettuna kivut on pitkäaikaiset.
nimim. huolestunut rokotteiden haitoista
rokotusten haitat
22
4077
Vastaukset
- 12+6
jäykkäkouristus rokutusta.Jäykkäkouristuksen voi saada vaikka piiku haavasta sormessa puutarhassa touhutessa ja se tappaa aina jos ei pääse lekuriin puolen tunnin sisällä.Rokotus antaa varman suojan ja ei maksa mitään jos ottaa sen muun käynnin yhteydessä
- ......
Rokotteissa hyöty aina suurempi kuin haitta. Ei niitä muuten annettaisi. Poliota ei tarvitse uusia jos ei matkusta. Itsekään en sitä saanut edes pyynnöstä. Jäykkäkouristus ainoa joka pitää uusia. Jos ei tongi viemäreitä, ei ikinä koske multaan eikä omista lemmikkejä, sitten saattaa pärjätä ilman.
- ...................
aloitus, taas kerran
- un vaccinated
Ei toki provo, vaan vilpitön huoli sukulaisen oireesta jäykkäkouristusrokotteen jälkeen. Hänellä ei ole vieläkään poistunut huonovointisuus ja kipu rokotuskohdasta. En tiedä mikä osuus on haavalla, ainakin se vuotaa verta. No, hyvä tietenkin että annettiin jäykkäkouristusrokote ja hänen puolisonsakin aikoo ottaa sen, mutta huolestuttaa sen sivuvaikutukset. Ei ollut provokatiivinen aloitus rokotteita vastaan tms...
t. un vaccinated - samoja kokemuksia
un vaccinated kirjoitti:
Ei toki provo, vaan vilpitön huoli sukulaisen oireesta jäykkäkouristusrokotteen jälkeen. Hänellä ei ole vieläkään poistunut huonovointisuus ja kipu rokotuskohdasta. En tiedä mikä osuus on haavalla, ainakin se vuotaa verta. No, hyvä tietenkin että annettiin jäykkäkouristusrokote ja hänen puolisonsakin aikoo ottaa sen, mutta huolestuttaa sen sivuvaikutukset. Ei ollut provokatiivinen aloitus rokotteita vastaan tms...
t. un vaccinatedItse otin vajaa viikko sitten 11 vuoden jälkeen, eli lähes oikeaan aikaan. Olkavarren kipeytymisestä kerrottiinkin etukäteen. Täälläkin melko nuutunut olo on ollut monta päivää sen jälkeen. Ja lihasten jäykkyyttä.
Luin jostain, että rokotuskohdan kipeytymisen lisäksi alle 10% kärsii väsymyksestä ja huonovointisuudesta. Itselle se napsahti. Sitä en tiedä kauanko tämä väsymys kestää, toivottavasti ei enää montaa päivää. Joka päivä tosin vähän parempi olo.
Mitää kausi-influenssarokotetta en ota enkä ottanut sikainfluenssarokotettakaan, mutta tuo jäykkäkouristus on sen verran kammottavan kuuloinen ja ko.bakteereita vilisee ympäristössä, niin paras kuitenkin pitää se voimassa. - googletin ihan itse
samoja kokemuksia kirjoitti:
Itse otin vajaa viikko sitten 11 vuoden jälkeen, eli lähes oikeaan aikaan. Olkavarren kipeytymisestä kerrottiinkin etukäteen. Täälläkin melko nuutunut olo on ollut monta päivää sen jälkeen. Ja lihasten jäykkyyttä.
Luin jostain, että rokotuskohdan kipeytymisen lisäksi alle 10% kärsii väsymyksestä ja huonovointisuudesta. Itselle se napsahti. Sitä en tiedä kauanko tämä väsymys kestää, toivottavasti ei enää montaa päivää. Joka päivä tosin vähän parempi olo.
Mitää kausi-influenssarokotetta en ota enkä ottanut sikainfluenssarokotettakaan, mutta tuo jäykkäkouristus on sen verran kammottavan kuuloinen ja ko.bakteereita vilisee ympäristössä, niin paras kuitenkin pitää se voimassa.lainaus:
"Jäykkäkouristuksen voi saada vaikka piiku haavasta sormessa puutarhassa touhutessa ja se tappaa aina jos ei pääse lekuriin puolen tunnin sisällä.Rokotus antaa varman suojan ja ei maksa mitään jos ottaa sen muun käynnin yhteydessä"
No ei nyt ihan noinkaan. Riittää, että käy ottamassa rokotuksen parin vuorokauden kuluessa haavan saamisesta. Eikä siihen aina kuole, siihen on vastalääkkeitä. - öööäöö'
googletin ihan itse kirjoitti:
lainaus:
"Jäykkäkouristuksen voi saada vaikka piiku haavasta sormessa puutarhassa touhutessa ja se tappaa aina jos ei pääse lekuriin puolen tunnin sisällä.Rokotus antaa varman suojan ja ei maksa mitään jos ottaa sen muun käynnin yhteydessä"
No ei nyt ihan noinkaan. Riittää, että käy ottamassa rokotuksen parin vuorokauden kuluessa haavan saamisesta. Eikä siihen aina kuole, siihen on vastalääkkeitä.mihinkä tämä edellämainittu tieto perustuu?
entä tämä vastalääke?
- jaani2
Mistä saisi sen rokotteen että voisi painaa paljaalla missäpäin maailmaa vain? Joku kaveri Jenkeissä ottanut A1 super oli nimeltään saakohan Suomesta?
- aaxx
Ei ole tullut mieleen aloittajalle, että kannattaisi mennä lääkäriin. Siis sen sukulaisen.
- itku pikku haavoista
Koskaan en ole ottanut jäykkäkouristusrokotetta, vaikka olen ulkomailla matkustellut. Monen monta kertaa olen saanut haavoja niin suurempia kuin pienempiäkin, eikä ole tullut mitään ongelmia. Tuo, että kuolee johonkin pieneen haavaan, on täysin tuulesta temmattu. Olisin kuollut jo vuosikymmeniä sitten, jos asia pitäisi paikkansa.
Näkeehän sen, jos haava alkaa tulehtua. On monia itsehoitoja, joilla voi estää haavan tulehtumisen ilman että kipittää piikityttämään itseään. Haava pitää puhdistaa hyvin ja sitoa niin, ettei sinne pöpöt pääse.- 27v. N
Otin eilen infulenssarokotteen ja on ihan voimaton olo ollut eilis illasta lähtien.
- piikitön
27v. N kirjoitti:
Otin eilen infulenssarokotteen ja on ihan voimaton olo ollut eilis illasta lähtien.
Miksi otit? Luuletko että se auttaa pysymään terveenä? Päinvastoin, tuhoaa sen!
- olk1
valtio opettaa kansalaisia tottelevaisuuteen, jota perustellaan mitä suuremmalla hyödyllä ihmiselle itselleen, vedotaan tilastoihin, joita muokataan tilanteeseen sopivaksi, vähän niin kuin älä sinä itse ajattele, onhan meillä tiedemiehet jotka tietävät kaiken, vaikka ovatkin niin putkiaivoja että vuoden päästä todetaan päinvastaista.
jos kansalaiselle tapahtuu jotakin ja valtio on syyllinen, kukaan ei rupea vastuulliseksi. kansalainen on vain numero. kehotan siis jokaista ajattelemaan ensisijaisesti itse.
nykyään on sitä haavapelkoa tosi paljon. kaikki pestään moneen kertaan että ihminen kipeytyy pelkästään siitä. jos katsoo rokotelistaa, ihmettelee kuinka keho kestää niin paljon! kyseessä on synteettisiä aineita jotka eivät ole edes ihmiselle sopivia. tuskin lääkärit itse tiedä varmasti kaikkea kun rahan takominen useimmiten on ensitärkeä. kuinka kaikki aineet vaikuttavat. siitä ei voi olla varma. ihminen on kompleksinen. eikä se että ihmisten usko itseensä on myyty tiedemiehille, auta asiaa. syödään masennuslääkkeet sen sijaan että mentäisiin lenkille.
herätkää! - ded people
"hänelle annettiin erittäin vahva jäykkäkouristus rokote"
On vain 1 rokote, joka on sama kaikille eli ei mitään vahvaa.
Jäykkäkouristus on maaperästä haavoihin saatavien Clostridium tetani -bakteeri-itiöiden aiheuttama tauti, joka aiheuttaa halvauksen ja usein kuoleman. Tauti on erittäin harvinainen Suomessa ja sitä vastaan on rokote.
http://www.terveyskirjasto.fi/kotisivut/tk.koti?p_artikkeli=dlk00573 - Monenlaista nähty
Nykyään nämä rokotejutut on todella suuri bisnes, kannattaa siis miettiä pari kertaa mitkä mahtaakaan olla suurimmat motiivit rokotteiden haittojen "vähättelyssä" ja rokotteiden "välttämättömyyksien" korostamisessa... tai siinä, että rokotteista kieltäytyminen aiheuttaa pahimmissa tapauksissa jopa totaalisia kilahduksia, huutoa, rähjäämistä, haukkumista, syyllistämistä jne!
- Monenlaista nähty
...niin ja moniko rokotteiden puolesta rummuttaja on ITSE antanut piikittää itseään?! Kannattaa kysyä joka hemmetin kerta, kun törmää tällaiseen pakkopiikittäjään.... mikäli vastausta ei heru, kyseinen tyyppi ei ole rokotteita itse ottanut, jolloin voikin esittää jatkokysymyksen: miksi et itse ottanut..? ;D
- ihme touhua
Vahvaksi sen teki tuo kurkkumätäosio. Kurkkumätää ei ole näkynyt, mutta aina sitä vastaan vaan rokotetaan?
http://www.thl.fi/fi_FI/web/rokottajankasikirja-fi/aikuiset - antipropaganda
Lapsen lääkärintarkastuksen yhteydessä kysyttiin vanhemman lupaa antaa jäykkäkouristusrokote. Asiaa tutkineena en antanut lupaa rokotteelle. Lääkäri soitti minulle ja ilmoitti minun olevan ainoa ihminen koko suomessa, joka vastustaa rokotetta. Väitehän on silkka valhe! ja propagandaa ja syyllistämistä.
Vaikka tuollainen lupa kysyttiin niin seurauksena on kuulemma yhteydenotto lastensuojeluun, että se tästä natsisuomesta ja valinnanvapaudesta. On se jännä että nuo samat superliberaalit toitottavat valinnanvapauden puolesta ja samalla heidät korkeastikoulutetaan systeemin orjiksi. :( - 383
No meillä on sitten 3 lastensuojelutapausta, kun eivät ole jäykkistä saaneet! Tosin vanhin on jo 19v...Ei ole peruste lastensuojelutoimille. Vetoat rokotteiden vapaaehtoisuuteen ja lyöt pöytään faktoja rokotteesta.
- Äläolesinisilmäinen
Itsensä rokottavat tuovat lisää vettä lääketeollisuuden myllyyn. Avatkaa vain niitä lompakkoja lääkitsijöille, terveyden tuhoaminenkin maksaa nykypäivänä.
- sadfghjkl
Höpöhöpö, mitään rokotteita ei ole pakko ottaa, ei kenenkään. Terveydenhuollon tyypit tykkää pelotella vaikka millä kuolemantaudeilla ja rokotteiden autuaaksitekevyydellä. Tosiasia on kuitenkin se, että riski millekään taudille on nykypäivänä olematon, sen sijaan riski rokotteiden haitoille on paljon suurempi. Tästä syystä en ole ottanut itse rokotteita aikuisiällä, enkä ole antanut laittaa niitä myöskään lapselleni. Nykyään lapsi on aikuinen, eikä suostu mistään hinnasta rokotteisiin. Hänelle tuli äskettäin joku kirje, jossa tyrkytettiin osallistumista rokotetutkimukseen, sillä olis tienannut 120€ ja se olis tietysti opiskelijalle iso raha. Mutta miksi helkkarissa nuori aikuinen lähtisi riskeeraamaan terveyttä jollain kokeiluvaiheessa olevalla rokotteella 120€ korvausta vastaan?
- Rokottt
Tässä keskustelua aiheesta:
https://www.youtube.com/watch?v=lYhWuDRMRkw
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922875
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181270
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232