Pieni ajatus vaan...

Usein sanotaan,ettei halua vaihtaa päivääkään pois elämästään,mutta onkohan se kuitenkaan ihan oikeasti niin?!?

Itse kun tarkemmin ajattelen,niin vaihtaisin puolet koko elämästäni ihan toiseen....Helpommin menisi tämäkin loppuelämä..

25

361

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luulen että monet sanovat noin vain itseään suojellakseen. Kyllä pahoja mokia sattuu itsekullekin ja koska tehtyä ei saa tekemättömäksi olen ainakin itse yrittänyt olla toistamatta niitä.

      Tietysti sitä voi aina sanoa ettei olisi sitäkään oppia saanut ellei noita olisi tehnyt. Toisilla on kuitenkin myös tuuria.

      • ne menneet teot eivät ole omia virheitä,vaan sitä joutuu kantamaan toisten tekemisiä mukanaan...


      • mii-su kirjoitti:

        ne menneet teot eivät ole omia virheitä,vaan sitä joutuu kantamaan toisten tekemisiä mukanaan...

        Toisten tekemisiin pystyy vaikuttamaan vain valitsemalla oikein ne joiden tekemisiä joutuu kestämään. Siinä mulla on ollut aina parannettavaa. Toisaalta yksin eläminen on ihan siedettävää ja pitkän päälle peräti nautittavaakin.


    • voisin vaihtaa pois....hurjasta nuoruudestani. :)
      Todella hienosti on mennyt sillä joka ei haluaisi päivääkään vaihtaa, ehkä se on vain sitä kansallisromanttista paatosta koko sanonta. Ikäänkuin huonot päivät jalostaisivat ihmistä.

      • jotenkin ymmärrän,että joskus eteen tulevat vaikeudet opettavat ihmistä,mutta usein on myös sellaisia asioita,että ne ovat taakka koko loppuelämän..

        Onkos Taikku ollut ihan hurjana nuoruudessa? :)) Mun omat villit vuoteni olivat niin mukavia ja huolettomia,että niitä en antaisi pois...


      • TaikisN
        mii-su kirjoitti:

        jotenkin ymmärrän,että joskus eteen tulevat vaikeudet opettavat ihmistä,mutta usein on myös sellaisia asioita,että ne ovat taakka koko loppuelämän..

        Onkos Taikku ollut ihan hurjana nuoruudessa? :)) Mun omat villit vuoteni olivat niin mukavia ja huolettomia,että niitä en antaisi pois...

        töppäiltyä hurjassa nuoruudessa :)) Nooooo, kokemustahan sekin on.


      • TaikisN kirjoitti:

        töppäiltyä hurjassa nuoruudessa :)) Nooooo, kokemustahan sekin on.

        tuollaiset kuuluu siihen kokemuksiin,eikä niistä kannata ottaa minkäänlaista huolta..Minäkin olin aikamoinen murheen aiheuttaja,mut mä olin nii ihanan nuori,ettei mua voi siitä syyttää..;))


    • Jos tarkemmin ajattelen niin vaihtaisin tulevaisuuden päivät. Menneisyys tiettävästi vaikuttaa tähän päivään haluaa sitä tai ei. Sellainen halu raikkaista päivistä tästä eteenpäin oikein kiskoo mua luokseen.
      Mieliala olisi vastaanottava, mutta elämänkuviot ei nyt satu kohdalleen. Riemu on kuitenkin sydämessä ja uskon, että se on merkityksellisin asia tällä erää. Toivo ja kevät yhdessä...jiihaa :)

      • on positiivinen asenne..:)

        Menneisyys näkyy varmastikkin monen elämässä eri tavoin.Joillakin parantaen sitä ja toisilla taas sellaisena raskaana taakkana...


    • Meriläinen

      Jos kaikki se hyvä mitä tänä päivänä elämässäni on, on sen kaiken tuskan, ja jopa väärien valintojeni ansiota.
      Eli osaan olla kiitollinen pienistä asioista, olen onnellinen vähästä.
      Niin kaiken tämän nähtyäni, en vaihtaisi päivääkään menneestä pois, ihan oikeasti.

      • että sinulla on tuo ajatus...:)

        Itsekkin olen pienistä asioista ilahtunut ja tyytyväinenkin,kun katsoo tätä nykyelämääni.Joskus vain menneisyyden kirot juoksee perässä ja sitä on vaikea joskus hyväksyä...


    • Mikäli olisi tämä järki ja viisaus ollut jo aiemmin, niin suurin osa ongelmia aiheuttavista jutuista olisi jäänyt tekemättä. Joten summasumrum. Oiskos viisaampaa vaihtaa aivot? Tosin kun sekään ei onnistuisi, niin olkoot ne kaikki päivätkin:-)

      • tuli mieleen eräs exä silloin aikoinaan,joka oli täys kuspää...Minä sitä kattelin ja perässä elin,vaikka se teki mitä.Jos ois tää järki ollu silloin,niin siinä olis tullu useampikin musta silmä..:))


    • Vaikka minunkin elämässäni on ollut kurjia jaksoja niin jälkikäteen ajatellen kyllä niilläkin on ollut merkitystä. Ikävimmät elämänvaiheet kouluttavat meitä eniten kunhan emme katkeroidu ja jää piehtaroimaan itsesäälissä, vaan lähdemme hieman kokeneempina kohti tulevaisuutta. Siinämielessä en päivääkään vaihtaisi pois.

      • ei voi vain ymmärtää kaiken merkitystä.Jotkin asiat jäävät vain roikkumaan ilmaan ilman,että saat niille mitään tarkoitusta...
        Esimerkiks kaikki omat mokani ja virheeni hyväksyn,mutta en taas toisten,silloin kun se koskee minua itseäni...


    • Adria

      Onko jälkiviisaus viisautta? Niitä asioita joita on tullut tehtyä, on tehty sillä ymmärryksellä jota silloin oli. On tullut valittua vääriä tienhaaroja joista kulkea, mutta silloin ne on tuntunut oikeilta. Siis varmaan päiviä vaihtaisin, nyt vaan en muista mitä niistä.

      • löpiset,että monet asiat ovat joskus tuntuneet oikeilta,mutta jälkeenpäin on menty nii mettään..:)

        Aika monta täällä on,jotka haluavat kaikki päivät pitää ja sehän on vaan hienoa..


    • GreenBean

      vaikka on ollutkin niin raskaita päiviä, että ihme kun niistä on yli päässyt.
      Kaikki eletyt päivät ovat johdattaneet tähän päivään ja nythän on kaikki melko hyvin.
      Ainakin tänään, huomisesta ei voi tietää.

      • olekkin vaan hyvä juttu,ettei tiedä huomisesta tai tulevaisuudesta mitään? :) Päivän kerrallaan kun taaplaa,niin kyllähän se menee...Huomisesta on turha murehtia,kun ei tiedä edes tuleeko se..Luin ton muutes jotakin..:D


      • GreenBean
        mii-su kirjoitti:

        olekkin vaan hyvä juttu,ettei tiedä huomisesta tai tulevaisuudesta mitään? :) Päivän kerrallaan kun taaplaa,niin kyllähän se menee...Huomisesta on turha murehtia,kun ei tiedä edes tuleeko se..Luin ton muutes jotakin..:D

        kovin tarkkoja tietoja haluaisi tietää, joskus joku pikku juttu voisi olla hyvä tietää etukäteen.
        Monen mieli askartelee päivien, viikkojen, jopa vuosien päässä, mulle riittää, kun aamulla huomaan
        heränneeni uuteen päivään. Eletään se ja jos huominen tulee, sitten on sen vuoro.
        Lukemalla oppii hienoja viisauksia :))


    • Meriläinen

      Kuuntelin tuubilta sellaista hienoa piano kappaletta ja ajattelin kuinka pikkutyttönä olisin halunut oppia soittamaan pianoa.
      Sitten ajatuksiini hiipi tämä aloituksesi ja jatkoin:

      Miten eläisin tänään kun olisin päässyt opiskelemaan esim pianonsoittoa ja minusta olisi tullut maailman kuulu.
      Tietysti silloin nuo hurjat nuoruusvuodet olisivat olleet aivan erilaisia, enkä olisi joutunut pahoille teille.
      Ympäri maailmaa kulkisin iso piano reppuselässä, varmaan lentokoneessakin harjoittelisin siellä matkatavroitten osastossa.

      Viettäisin aikaano huippuhotelleissa ja ihmiset kumartaisivat minun edessäni ja miehet jumaloisivat minua.
      Kun vain antaisin pienesti katseeni sieltä pimputuksen välistä jollekin niin taas vietäis.
      Elämä olis juhlaa ja työtä.

      Musiikki ja viini ja miehet.
      Siinäkö se oliskin? Mene ja tiedä, nyt voin vain kuvitella :)

      • Olisihan sitä voinut mennä tämä elämä toiseenkin malliin..Vaihtoehtoja olisi löytynyt varmaan meille kaikille niin monia :)

        Et taitais täällä meidän rahvaitten kanssa kirjoitella,kun olisit ollut tuolla suuressa maailmassa parrasvaloissa.;)


    • Tänään jos saman kysyisi muutamalta lätkänpelaajalta, voisi saada tavallisesta poikkeavia vastauksia. Niiden mantroihin kun kuuluu sanoa että 'tämä pitää unohtaa nopeasti ja jne...' Varmasti eivät ole unohtaneet mitään.

      • jos kysyisi maalivahdilta...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe