MIKÄ TEKEE MYYJÄSTÄ HYVÄN?

JS

Olen hankkimassa uutta autoa. Viime kierrokselta muistan autokauppiaan, joka ensimmäisenä minut nähdessään kysyi että “olinko jo miettinyt värin valmiiksi” – tämä on aina hyvä tapa aloittaa autokaupan teko naisen kanssa. Sitten muistan Passat-kauppiaan, joka kritisoidessani auton “vaimeaa kolinaa” muistutti minun nyt puhuvan “Suomen suosituimmasta yritysautomerkistä”. Ei pure minuun, auton osto on fiilisasia (lisääomia kriteereitä täältä http://bluebrook.wordpress.com/2010/02/22/gli-alfisti-anno-2010/. Millainen on hyvä automyyjä? Mistä löytyvät ne asiallisimmat myyjät?

9

3468

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SSSSSSSSS SSSSS

MITÄ TILAA..................

• ettänäin_

Automyyjän homma on vähän semmonen läpikulku paikka seuraavaan työpaikkaan. Myyntihenkilöstön vaihtuvuus tuppaa olemaan aika iso monessakin paikassa, niin eipä siinä ammattitaito kehity tai hommia tehdä pitkällä tähtäimellä ja sehän näkyy sitten asiakaspalvelussa tai sen heikkoudessa.

• provikat

Kyllä jokaisesta merkkiliikkeestä pitää löytyä myös hyviä,asiakasta ja hänen mielipidettään arvostavia myyjiä,on kilpailu sen verran kovaa tänä päivänä!
      Uskon että ainakin vanhemmat myyjät/myyntipäälliköt osaavat myös kuunnella asiakkaan tarpeita.
      Onnea ja jaksamista etsintään!

• automyyjän tuttu

Hyvän automyyjän tuntee jo ulkoisesta habituksesta. Tukka vesikampuksella taakse kammattuna,dressmannin pikkutakki päällä ja suorat, joskin liian pitkät löysät housut jalassa ja kiiltonahkakengät joilla parhaat ajat takanapäin. Tuoksuu vastatuuleenkin halvalle ja imelälle partavedelle.
        Puhuu kännykkään niin kovaa että peltihalli raikaa. Samalla toisessa kädessä on paperinen kahvimuki ja käryävä sätkä. Niin ja kännykää pidetään korvalla niin, että kyynärpää on olkapään tasolla suoraan sivulla,
        näin saadaan henk.koht. reviiri mahdollisimman suureksi. Keskustelu avataan jollain typerällä fraasilla ja väliin heitetään puujalkavitsi vuosimallia noin- 80 lukua ja tietenkin itse nauretaan sille kovaan ääneen.
        Tärkeitä sanoja ja sanontoja ovat, tää on tätä nykypäivää, pieniruokainen, aivan mahtava, aivan mahtava,
        välirahahan sen ratkaisee, kyllä kyllä olet aivan oikeassa ( ei tarkoita mitään ), hieno kokonaisuus kaikkiaan,
        pitää hintansa, on markkinajohtaja, takuut pelaa aivan loistavasti, ei lasten tauteja, oikea hetki tehdä autokauppa nyt, vaimokin ilahtuisi tästä, aivan uudet materiaalit sisustuksessa, ym muuta paskaa millä ei tarkoiteta muuta kun saatais kauppa ja siitä provikat josta suurin osa myyjän palkkaa koostuu.

• kummoinen
        automyyjän tuttu kirjoitti:

Hyvän automyyjän tuntee jo ulkoisesta habituksesta. Tukka vesikampuksella taakse kammattuna,dressmannin pikkutakki päällä ja suorat, joskin liian pitkät löysät housut jalassa ja kiiltonahkakengät joilla parhaat ajat takanapäin. Tuoksuu vastatuuleenkin halvalle ja imelälle partavedelle.
        Puhuu kännykkään niin kovaa että peltihalli raikaa. Samalla toisessa kädessä on paperinen kahvimuki ja käryävä sätkä. Niin ja kännykää pidetään korvalla niin, että kyynärpää on olkapään tasolla suoraan sivulla,
        näin saadaan henk.koht. reviiri mahdollisimman suureksi. Keskustelu avataan jollain typerällä fraasilla ja väliin heitetään puujalkavitsi vuosimallia noin- 80 lukua ja tietenkin itse nauretaan sille kovaan ääneen.
        Tärkeitä sanoja ja sanontoja ovat, tää on tätä nykypäivää, pieniruokainen, aivan mahtava, aivan mahtava,
        välirahahan sen ratkaisee, kyllä kyllä olet aivan oikeassa ( ei tarkoita mitään ), hieno kokonaisuus kaikkiaan,
        pitää hintansa, on markkinajohtaja, takuut pelaa aivan loistavasti, ei lasten tauteja, oikea hetki tehdä autokauppa nyt, vaimokin ilahtuisi tästä, aivan uudet materiaalit sisustuksessa, ym muuta paskaa millä ei tarkoiteta muuta kun saatais kauppa ja siitä provikat josta suurin osa myyjän palkkaa koostuu.

minun pitäis sitten olla. Lipoveri päällä? Tuulipuku niinkuin sullakin? John Deere lippis? Olen pahoillani, kun tapani puhua puhelimeen on vastenmielinen. Kerro vielä, miten minun tulisi toimia ja puhua, että se Sinulle kelpaisi. Ei siis huumoria - ei myyntipuheita
        hmmm... paha paikka myyjälle - taitaisi meidän korjaamon asentajat sopia paremmin myymälän puolelle kuin minä.

• osaaminen
        kummoinen kirjoitti:

minun pitäis sitten olla. Lipoveri päällä? Tuulipuku niinkuin sullakin? John Deere lippis? Olen pahoillani, kun tapani puhua puhelimeen on vastenmielinen. Kerro vielä, miten minun tulisi toimia ja puhua, että se Sinulle kelpaisi. Ei siis huumoria - ei myyntipuheita
        hmmm... paha paikka myyjälle - taitaisi meidän korjaamon asentajat sopia paremmin myymälän puolelle kuin minä.

Ulkoisesti ja käytökseltään hyvä myyjä on mahdollisimman tavallinen eikä yritä myydä väkisin. Mutta eniten minua häiritsee se jos myyjä ei tunne autoja kunnolla.
        Usein tekninen osaaminen on normaalia merkonomitasoa eli yhtä tyhjän kanssa. Väillä syntyy koomisia tilanteita kun tällainen spesialisti alkaa selittää autoinsinöörille jotain teknisiä asioita aivan pieleen.

• enkineerikö
        osaaminen kirjoitti:

Ulkoisesti ja käytökseltään hyvä myyjä on mahdollisimman tavallinen eikä yritä myydä väkisin. Mutta eniten minua häiritsee se jos myyjä ei tunne autoja kunnolla.
        Usein tekninen osaaminen on normaalia merkonomitasoa eli yhtä tyhjän kanssa. Väillä syntyy koomisia tilanteita kun tällainen spesialisti alkaa selittää autoinsinöörille jotain teknisiä asioita aivan pieleen.

Jos tuollainen autoinsinööri alkaa esittämään kysymyksiä tarkoituksenaan päästä pätemään, tekee tyyppi vain itsestään pellen. Keskivertomyyjä tietää ihan tarpeeksi tekniikasta, insinöörien nippelitiedolla (pippelinkasvatustiedolla) ei kukaan tule paremmaksi myyjäksi. Mitä vitun merkitystä jollakin männäntapin sokan vetolujuudella on? Niin juuri. Keskivertomyyjä myös tunnistaa tuollaisen idio.. insinöörin nopeasti ja suuntaa energiansa johonkin hyödyllisempään.

• 11
        osaaminen kirjoitti:

miksi sinä just olet insinööri ja joku toinen on myyjä...Nimittäin sinusta ei olisi siihen myyjän hommaan eikä myyjästä siihen insinöörin hommaan... Sitä paitsi yleensä nämä keskiverto normi asiakkaat ei todellakaan halua mitään tekniikka masturbaattoria kanssaan hieromaan kauppoja.

• automyyjän tuttu
        automyyjän tuttu kirjoitti:

Jaahas raatteen mies satuilee taas viimeksi oli huoltoasemalla kavereidensa purkamassa mottia nyt
        On vuorossa automyyjät mutta sanotaanhan sitä hululla on halvat huvit mitä seuraavaksi?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7065
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3968
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      47
      3401
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      41
      2968
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2746
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2206
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2173
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2127
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2088
    Aihe