Enää 1/2 katsoo tv:tä

töllötin

Viestintäviraston uusi tutkimus kertoo, että suomalaiset ovat vähentäneet selvästi televisio-ohjelmien katselua niiden lähetysaikaan. Joka toinen katsoo ohjelmia internetin kautta.
Erityisen voimakkaasti television lähetysaikainen katselu on vähentynyt 15-19-vuotiailla. Myös 20-44-vuotiaat katsovat televiota selvästi aikaisempaa vähemmän. Katselun lisääntymiseen netin kautta uskovat erityisesti 45-64-vuotiaat.

Itselläni tv:n katsominen loppui aikoja sitten siihen kun hankin tietokoneen ja internetin. Ei mainoksia. Ei tv-lupamaksua. Oma aikataulu. Kaikki mahdolliset kanavat. En usko, että voisin palata tuijottamaan tuota laatikkoa enää koskaan!

Linkki uutiseen: http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/171270.shtml

50

2352

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ollenkaan.

Suurin osa ohjelmista kun on PELKKÄÄ PASKAA! Ja vieläpä saneltuna koska joku ohjelma pitää katsoa. Olet tasan tuohon aikaan töllöttimen ääressä, tai jää ohjelma katsomatta.

Elämässä on niin paljon muutakin tekemistä kuin töllöttimen väijyminen.

Onhan niitä hyviä elokuvia ja sarjojakin. Mutta ne hankitaan DVD:llä ja katsotaan omaan tahtiin silloin kun itselle sopii. Vanhantyylinen töllötyskulttuuri on kuin orjan kahle.

• Nollåtta

ei itselläni tv:n katselu vähentynyt ole. muta nykyisellä IPTV:n aikakaudella mielenkiintoiset ohjelmat voi tallentaa verkkokiintolevylle ja katsella milloin itse tykkää. ja pikakelata mainokset ohi.
      ennen sitä tuli toljotettua mitä telkasta tuli, mutta nyt sitä tulee aamulla valikoitua ohjelmat jotka sitten illalla tai seuraavana päivänä katselee.

• kokonainen silmäpari

kyllä mä ainakin ihan kokonaan katson televisiota! Silloin kun katson.

• työtön työtön

Parisen vuotta sitten TV hajosi. En vienyt edes korjaukseen, kun mietein mitä se maksaa ja josko ei vehje kuitenkaan tule kuntoon. Autoakaan ei ole, joten kuljetuskin olisi ollut hintavaa. Kolmisen viikkoa oli hiukan outoa, mutta sitten koko TV:n katselu unohtui. Onhan tuo loota tuossa ruma, mutta painaa yli 40 kiloa, joten sen roudaaminen on melkoinen ongelma.

Hiukanko tuntuu väärältä ja perusteettomalta tuleva mediamaksu?

• 2+13

olen eläkeläismummu.

Sain toisen käytöstä poistetun TV ja kortittoman Gigin en kato esim. en ole katsonut http://www.finnpanel.fi/tulokset/tv/kk/ohjika/2010/1/n45-64.html yhtään noista..
        Selasin kanavien katsotuimpia enkä sijoitu mihinkään.. Katson netissätä suuriman osan joita katson, mutta ne eivät ole eniten katsottuja eli kiinteistö-remonti ja sisustusohjelmia.
        En katsele murhia, enkä tappoja, en viihtenä enkä uutisissa. Joten en katsele enää edes uutisia, kuuntelen päivänuutiset radiosta, joten vältyn veren roiskinnalta ja ihmisten silpomiselta.

Tuotettu ja katseltu viihde on yhteiskunnan moraalin mitta ja nykyään on viihdettä murhat tapot ja räjäyttelyt ja sairas sadistisuus.

• höpö höpö

joka toinen katsoo MYÖS internetin kautta.

Kumma juttu, silti katsojamääriä mm. Olympialaista luokkaa 1 miljoona ja ylikin.
      Samoin monia muita lähetyksiä.

mm YLE HD lähetyksiä on erittäin mukavaa katsella 42 tuumaisesta.
      hakkaa 100-0 pienen pc:n näytön

• tiesitkös

Tiesitkö, että ne katsojaluvut lasketaan niin, että määrällä x on tv:ssä sellainen tarkkailulaite, sitten näistä tarkkalulaitteen omistajista katsoo Y prosenttia tätä ohjelmaa, kokonaisuudessaan on Z määrä tv:n katsojia näihin tietysti lasketaan vain tv-luvan omaavien kotitalouksien henkilöt, Y prosenttia Z:sta on katsojamäärä ohjelmalle. Eli nuo katsojaluvut eivät tosiaan välttämättä kerro mitään.

• Miska Pakko

Meillä 32-tuuman littuteeveessä kiinni PC, 42-tuumainen olisi kyllä paljon parempi... Jonkun 3 GHz suorittimella varustettu käytetty PC pitäisi saada jollain 100 eurolla joten ei se TV-PC nyt niin kallis ole. Vain tosi köyhät mutta ylpeät (saahan noita PC:tä ilmaiseksikin jos kehtaa pyytää) voivat väittää katsovansa TV:tä läppäristä tahi 17" ruudusta. Oma pöytäkoneen ruutu 23" mutta kotona alle 1GHz PC:t joilla katselu juuri ja juuri toimii uudella Areenalla, uusi Flash-formaatti vie tehot kun vanha MediaPlayer-formaatti vei vain 30% CPU-tehosta 733 MHz P-III:lla. MTV3 ja SUB onneksi ovat ajatelleet vanhojen PC-laitteiden käyttäjiä.

Siispä kaikki littutelkkujen omistajat käymään tuttuja ja sukulaisia läpi ja kyselemään lahjoittaisiko joku pienen ja siistin PC:n telkkuun kytkettäväksi. Langaton verkkohan jokaisella jo lienee kotona ja alle 10 eurolla saa nettikaupasta WLAN-mokkulan jolla telkun PC:n saa äkkiä nettiin...

• 27 tuumaa

"mm YLE HD lähetyksiä on erittäin mukavaa katsella 42 tuumaisesta.
        hakkaa 100-0 pienen pc:n näytön "

Miten sen nyt ottaa pieni ja pieni, minun comppanäyttä 27 tuumaa ja katson sitä puolenmetrin päästä...

• pd
        tiesitkös kirjoitti:

Tiesitkö, että ne katsojaluvut lasketaan niin, että määrällä x on tv:ssä sellainen tarkkailulaite, sitten näistä tarkkalulaitteen omistajista katsoo Y prosenttia tätä ohjelmaa, kokonaisuudessaan on Z määrä tv:n katsojia näihin tietysti lasketaan vain tv-luvan omaavien kotitalouksien henkilöt, Y prosenttia Z:sta on katsojamäärä ohjelmalle. Eli nuo katsojaluvut eivät tosiaan välttämättä kerro mitään.

TV-mittaritutkimus

"Vuonna 1987 television katselun mittaamisessa otettiin käyttöön TV-mittari, jolloin tutkimukseen osallistuvien talouksien television katselua siirryttiin mittaamaan elektronisesti sekunti sekunnilta.

TV-mittaritutkimukseen on satunnaisesti valittu 1100 taloutta siten, että ne edustavat TV-talouksia Suomessa. Tutkimukseen osallistuvat kaikki neljä vuotta täyttäneet perheenjäsenet, yhteensä noin 2300 henkilöä.

Tutkimusperheen television (televisioden) yhteyteen asennetaan mittari(t), joka rekisteröi kaikkien perheenjäsenten TV-käytön ympäri vuorokauden. Mittaria ohjataan kaukosäätimellä, jossa jokaisella perheenjäsenellä on oma tunnusnäppäin. Tiedot vuorokauden TV-katselusta siirtyvät yön aikana Finnpaneliin. Ensimmäiset raportit tuotetaan aamupäivän aikana."
        http://www.finnpanel.fi/tv.php

• Nörde

Entäs jos se pieni pc:n näyttö on 50" niin kuin yleensä on joku muu kuin pelkkä pikku monitori.
        Saattaapi olla jollaki pc integroituna jo valmistajankin toimesta "näyttöön", ei viritintä, ei maksuja.

• The_Evil_Of_Silence

Minä haluan mieluummin katsella elokuvia ja TV-sarjoja telkkarin kautta! Se tuo enemmän mukavuutta verrattuna netin kautta. Katson Youtubesta lähinnä videopelejä, anime-sarjoja sekä musiikkeja. ;D

• The_Evil_Of_Silence

Ja vaikka yhdistäisin nettiyhteyden PlayStation 3:en ja telkkarin kanssa, katselen kuitenkin televisiota perinteisellä tavalla, eli tarkennettuna TV-lähetyksiä digiboksin kautta.

• Ei hyvä juttu...
        The_Evil_Of_Silence kirjoitti:

Ja vaikka yhdistäisin nettiyhteyden PlayStation 3:en ja telkkarin kanssa, katselen kuitenkin televisiota perinteisellä tavalla, eli tarkennettuna TV-lähetyksiä digiboksin kautta.

Mulla on tv ja siihen lupa.On tietokonekin. Odotan siinä mielessä mediamaksua,kun se ainakin alkuun on halvempi tv-lupaa.
        Olishan sen luvan voinut irtisanoakin ,mutta saapahan oma mieli rauhan ,kun se on maksettu.
        Eiköhän tuosta media maksusta tule sellainen jokavuotinen korotus automaatti.
        Enkä hyväksy sitä ,että sen joutuu joka iikka maksamaan,eläkeläiset ja työttömät ja opiskelijat ja muuten vähävaraiset.
        Kyllä tv ja tietokone ym..radiot pitää olla jokaisella ihan turvallisuuden ja sivistyksen vuoksikin.
        Radion välityksellähän tulee kaikki viranomais tiedotuksetkin.

• Nollåtta

sulla on käsitteet hieman hakusessa. normaalin telkan kautta IPTV-lähetyksetkin katsotaan. digibokseja vain on neljänlaisia, C(kaapeli) T(antenniverkko) S(satelliittiverkko) ja noiden lisäksi IPTV jossa siirtotienä on internet.

jotkut boksit sitten suoraan tukee noita youtubeja yms palveluita tavallisen televisiokatselun _lisäksi_. ainakin dreambox.

• töllöttäjä123

Niin, mutta tuossa oli kyse lähetysaikaan katsomisesta. Minä ainakin teen niin, että otan kaikki illan ohjelmat tallennettuna digiboksille. Sitten kun päätän, että nyt katson loppuillan tv:tä, niin rupean sieltä vaan katsomaan. Laskepa äkkiä paljon säästää aikaa. Sanotaan, että katsot mainoskanavilta tulevia ohjelmia 3h, siis vaikka 3 tunnin kestävää ohjelmaa, niin aloitat katsomisen siinä seitmältä ja lopetat kymmeneltä. Minä touhuan muuta ja aloitan katsomisen kahdeksalta, ja itse asiassa yleensä joudun vielä yhden mainoskatkon katsomaan (tämä johtuu siitä, että osa ohjelmista on niin kehnoja/uusintoja, että tallenuksina iitä aina kelailee). Tunnin ohjelma kestää vajaa 40min, puolen tunnin ohjelma vajaa 20min. Oli muuten vähän kauheeta, kun boksin kaukosäädin meni rikki ja joutui pari päivää katsomaan kaikki mainokset, oikeasti ei ole ihmisten hommaa.
        Ja kyllä minäkin mieluummin tv-ruutua töllään kuin näyttöä. Tosin TV:seen on laitettu paljon enemmän rahaa 500€ kuin näyttöön 100€.

• gassuli
        töllöttäjä123 kirjoitti:

Niin, mutta tuossa oli kyse lähetysaikaan katsomisesta. Minä ainakin teen niin, että otan kaikki illan ohjelmat tallennettuna digiboksille. Sitten kun päätän, että nyt katson loppuillan tv:tä, niin rupean sieltä vaan katsomaan. Laskepa äkkiä paljon säästää aikaa. Sanotaan, että katsot mainoskanavilta tulevia ohjelmia 3h, siis vaikka 3 tunnin kestävää ohjelmaa, niin aloitat katsomisen siinä seitmältä ja lopetat kymmeneltä. Minä touhuan muuta ja aloitan katsomisen kahdeksalta, ja itse asiassa yleensä joudun vielä yhden mainoskatkon katsomaan (tämä johtuu siitä, että osa ohjelmista on niin kehnoja/uusintoja, että tallenuksina iitä aina kelailee). Tunnin ohjelma kestää vajaa 40min, puolen tunnin ohjelma vajaa 20min. Oli muuten vähän kauheeta, kun boksin kaukosäädin meni rikki ja joutui pari päivää katsomaan kaikki mainokset, oikeasti ei ole ihmisten hommaa.
        Ja kyllä minäkin mieluummin tv-ruutua töllään kuin näyttöä. Tosin TV:seen on laitettu paljon enemmän rahaa 500€ kuin näyttöön 100€.

tulee juuri sen vuoksi kun yhä harvemmalla on tv-lupa. Pitäähän valtion rahansa saada ja näin tulee saamaan enemmän kuin koskaan ennen.

• otti ja tuota
        gassuli kirjoitti:

tulee juuri sen vuoksi kun yhä harvemmalla on tv-lupa. Pitäähän valtion rahansa saada ja näin tulee saamaan enemmän kuin koskaan ennen.

Minä istutan eukon nurkkaan ja ompa hyvvee ohjelmoa,ja siitä on jo lupamaksu maksettu.

• Ukonkääkkänä
        gassuli kirjoitti:

miten kattelen netistä teeveetä 500.lla mokkulalla, häh. Meinaakko että alan nostaan nopeutta ja maksaan enemmän siitä hyvästä että kattoisin paskaa josta olen luopunut toosan poistamisen myötä, onko se oikein jos multa mediamaksu otettais

• ------

Itse aloin katsoa oikeastaan kaikkia itseäni kiinnostavia ohjelmia netistä (tai niitä mitä nyt näkyy netti-tv:istä), kun alkoi tulla tyhmää riitaa siitä, kuka katsoo tv:stä mitäkin ohjelmaa. Nyt ei ole ongelmaa, kun porukat voivat katsoa tv:tä ja minä koneelta ohjelmia. :)

• KIROITAKAA KANSANEDU

NÄIN ON. SIKSI YLEN MEDIAMAKSU,JOKA NOUSEE 300E, ELI YLE-VERO ON JÄRJETÖN
      JA SITÄ TULEE JOKAISEN VASTUSTAA. YLE TULEE KUSTANTAA VALTION BUDJETISTA NÄIN TASA-ARVOKIN TOTEUTUU. JOS MEILLÄ ON VARAA PANNA YLI 40 MILJOONAA RIKKAAN VENÄJÄN VEDENPUHD.LAITOKSEN NIIN ON VARAA TARJOTA KANSALLE VEROILLE VASTINETTA VAPAALLA TV:LLÄ

• herää pahvi

mikäs ero sillä on maksatko "yle mediamaksun" tai että se leivotaan veroihin?

Maksat jokatapauksessa!

Toiseksi, miksi pitäisi olla ilmainen tv/radio/netti? Eihän se ole ennenkään niin ollut?

• taas...
        herää pahvi kirjoitti:

mikäs ero sillä on maksatko "yle mediamaksun" tai että se leivotaan veroihin?

Maksat jokatapauksessa!

Toiseksi, miksi pitäisi olla ilmainen tv/radio/netti? Eihän se ole ennenkään niin ollut?

Ne maksaa kun katsoo, ei tietystikään muut.

Oletko lahoaivo vai aivoton, saat valita ?

• 50 v maksanut

On todella aika kornia, että joku vielä esittää pakollista ylemaksua. Jos ja kun viestintä menee yhä enevässä määrin netin puolelle, niin maksut pitäisi olla siellä operaattorien puolella, missä ne nyt jo onkin. Ylen pitäisi päästä sinne apajille ja saada sitä kautta rahoituksensa, jos Ylen rahoitusta ei jostain syystä voida viedä suoraan valtion budjettiin, mihin se toki kuuluisi. Jos valtiovalta katsoo Ylen joltain osin välttämätömäksi, niin rahoitus pitää myös olla normaalissa verotuksessa, jolloin kukin maksaa kykynsä mukaan.
      Sellainen mahdollisuus pitäisi muissa rahoitustavoissa olla, että siitä voisi päästä eroon, jos henkilöllä ei ole mitään viestinnän vastaanottamiseen tarvittavia laitteita.
      Pakollinen ylemaksu on kuolleena syntynyt esitys, mikä sotii kaikkia tasa-arvovaatimuksia vastaan ja enteilee paluuta sata vuotta kehityksessä taaksepäin.

• IHANAA !!

IHANAA LEIJONAT IHANAA !!

• ottokustaa.....

seon vaikea selvittää. olisko canabis saanut valtaa? alkoholismi kyllä lisääntyy.. seon alkoholismi sairaudesa PAHINTA, että sairaus sisältää sairauden olemassa olon.. eli viimeeiseen asti loinen väittää. että voin lopettaa milloin tahansa, vaikka ei siihen todellisuudessa ole pyyny lopettamaan enää viimeisiin vuosiin.. ehkä joku saattaa viikon kaksi olla kuivilla, mutta kipee ja hermostunut, koska lääke on poissa, mutta alkoholismi jäljellä...""" Alkoholismi on sielun ja tunne-elämän sairaus, josta näkyvänä OIREENA on liiallinen alkoholin juonti. """"

• Risto Räppäri

Mitä väliä sillä välineellä on kun sama määrä kuitenkin katsoo tv-ohjelmia, elokuvia ja pelaa pelejä? Vain teknologia vaihtuu. Suora ja ennaltamäärätty lähetys korvaantuu itse valituilla pätkillä. Oma tekeminen on erittäin tehokas keino. Teknologia kehittyy yhä koukuttavammaksi ja aistit kattavammaksi. Tietokoneet ja internet mahdollistavat näennäisen vaikuttamisen sallivan virtuaalimaailman, minkä syövereissä vaeltaa kehdosta hautaan.

Ongelmana on ylipäätään virtuaalimaailmoissa eläminen.

Elokuvien ym. katsominen lamaannuttaa oman mielikuvituksen ja mielen käytön. Kun te elätte pienestä asti keinotekoisen havaintomaailman ympäröimänä, niin sen esikuvat, roolimallit ja 'totuudet' iskostuvat syvälle osaksi persoonaanne. Media on pelkkä valtaapitävien propaganda-koneisto ja lapsesta asti seurattu viihde on kaikkein tehokkainta aivopesua. Te annatte ylikansallisen viihdekoneiston kasvattaa lapsenne.

• Vieläkö..

kehtaat elää naapureiden rahoilla, vai joko olet yrittänyt alkaa tekemään oikeita töitä, josta saisit ihan itse tienattua rahaa omaan elämääsi ?

• katsotaan...

on oikeasti? Kun miltei jokaisella alkaa olla 37-50 tuuman ruutu edessään niin eiköhän vain katsota. Minulla tv:n katsominen on lisääntynyt, vaikka paljon käyn netissäkin, mutta en viitsis katsoa netistä telkkuohjelmia kun näkee ne isommalta ruudulta.Ja ohjelmat joita en ehdi katsoa tallennan ja katson kun on parempaa aikaa.

• löhöilijä

mä ainakin tykkään löhöillä sängyssä, ja painella kaukosäätimestä p ja p- näppäimien lisäksi vol ja vol- näppäimiä kuin vastaavasti yrittää läppärin kanssa äheltää makuuasennossa, ja kun toi 32tuumainen vielä roikkuu telineessä tuolla katossa niin ei tarvitse päänalle laitella tyynyjä...siitä tulisi niska kipeäksi...voi kun on mukava kattella salkkareita. :D

• ympäristöalan opisk.

ITse luovuin näköradion toljottamisesta vuosi sitten ihan periaatteesta. Ei siellä mitään katsomisen arvoista oikein näkynyt ja toisekseen koin hölmöksi käyttää aikaani tv:tä katsoen.

Tulkoot mitkä lie mediamaksut; minähän en ala poliitikkojen tyhmistä päätöksistä maksamaan. Niin kauan kuin en tvt:tä katso enkä käytä YLEn nettipalveluja en koe oikeutetuksi pakottaa maksamaan. Kaiken lisäksi olen opiskelija, joten mieluummin pistän rahat vaikka ruokaan tai säästöön kuin maksan mitään perkeleen mediamaksua.

• Ei paskaa...
        ympäristöalan opisk. kirjoitti:

ITse luovuin näköradion toljottamisesta vuosi sitten ihan periaatteesta. Ei siellä mitään katsomisen arvoista oikein näkynyt ja toisekseen koin hölmöksi käyttää aikaani tv:tä katsoen.

Tulkoot mitkä lie mediamaksut; minähän en ala poliitikkojen tyhmistä päätöksistä maksamaan. Niin kauan kuin en tvt:tä katso enkä käytä YLEn nettipalveluja en koe oikeutetuksi pakottaa maksamaan. Kaiken lisäksi olen opiskelija, joten mieluummin pistän rahat vaikka ruokaan tai säästöön kuin maksan mitään perkeleen mediamaksua.

Kaksi vuotta kohta ilman TV:tä ja hyvin menee. En aio minäkään mitää ...keleen Ylen maksuja maksaa, jos en kerta katso. Eiåä sieltä tule ku ihan Paskaa ohjelmaa. Kylässä ollessani katselin Venla-gaalaa ja mitä näinkään: IlJETTÄVÄT ÄMMÄT NUOLESKELIVAT TOISIAAN !!! V....TU EN MOISESTA MAKSA LATIN LATIA ! NÄIN ON NÄREET ! Kaikki laatuohjelmat on nähty aikoinaan jo moneen kertaan uusintoina, ettei nekään enää jaksa innostaa.

• televisio voittaa

sitten tuo linkki kertoo? En usko että ihmiset katsovat vähemmän vaan se on muuttunut digiboxin ansiosta eri ajoille. Tallenetaan ja katsotaan myöhemmin. Miksi kukaan katsoisi netin kautta jos on suurempi näyttö olemassa? Varsinkaan en usko eläkeläisten katsovan netistä. On paljon mukavampaa köllöttää sohvalla kuin istua tuolissa netin äärellä. Itse olen eläkeläismummo ja pois työstä ollut jo liki 10v...

http://www.finnpanel.fi/tulokset/tv/kk/katsaika/viimeisin/

• 1241

Enpä jaksaisi pc:stä tollottaa ohjelmia, pitäisi ostaa vähän perkeleellisen iso näyttö! Ohjelmat voin katsoa ja mainokset ylipyyhkiä silloin kuin haluan kahdella vhs-nauhurilla. Kyllä! En tarvitse Hifi-toistoa.

Mitä tulee tähän iänikuiseen mantraan, jota hokevat itseään fiksuina pitävät ihmiset, että tv:n katselu on turhaa ja vie muusta elämästä aikaa pois. Mikä helvetti siinä on, että se on just televisio, jonka katsominen on pahasta...Elokuvissa, konserteissa, näyttelyissä, teattereissa, museoissa yms., käyminen on suorastaan hienoa, mutta sen katsominen tv:stä on niin väärin. Tai lukea vaikka tieteiskirjallisuutta, mutta jos katsoo tieteisdokumenttia niin se on huonoa pahaa ja vähentää elämisen aikaa.

Ei järkeä!

Ja ainainen huutaminen: SIELTÄ TULEE PELKKÄÄ PASKAA! sitä sanovat 98% ihmisistä, jotka eivät tiedä mitä sieltä tulee - tai ovat nähneet muutaman paskan ohjelman.

Itse olen äärimmäisen kriittinen siitä mitä katson . ja aina sieltä, lähinnä Yle, tulee enemmän hyvää ohjelmaa kuin "ehdin" katsoa.

• ei kiitos!

tulee paskaa reilusti, nyt varsinkin tosi reilusti noilta maksetuilta kanavilta. Tulee tietysti niin kauan kun niistä oikein maksetaankin!

• killutin

Lopetin Loton katsomisen Veikkauksen Jokeri-hahmon esittelyn jälkeen.
      Alun ohjelmissa hahmo itsetyydytti itseään, käsiliikeen avulla.

Oli etovaa katsoa, edes huumorimielessä.

Jos tällaisena stereotyyppinä pidetään ylellä katsojija, jotka pitää pellen rukkauksen katsomista ok asiana, vähensin koko telkun katsomista. Tietokoneella saa sentään katsoa mitä lystää, ilman väkinäisiä pellehahmomoja runkulla

• 2 miljoonaa köyhää

yle on kuin kermakakku, värikäs ja täynnä hienoja nonparelleja, mutta tyhjää täynnä. Sieltä et löydä tietoa Suomessa käynnissä olevista kansanliikkeistä kansalaisten perusturvan ja toimeentulon puolesta, korruptiota ja maanpettureita vastaan.

ylen linja on olla uutisoimatta todellisuudesta, sen tilalle tajotaan tyhjää höttöä, joka saa passiiviset töllöttäjät kuvittelemaan että kaikki on hyvin, tai että he ovat jotenkin älykkäitä, kun tuijottavat tiede- ja dokumenttiohjelmia, joiden tarkoitus on viedä huomio pois vakavista kansaan kohdistuvista rikoksista, joita korruptiohallitus toteuttaa.

Taloudellinen väkivalta ajaa veropakolaiseliitin etuja ja rikkoo Suomen Perustuslakia. yle on korruptiossa mukana, siksi sen linja on kuoliaaksi vaikeneminen. Siinä on riittävästi syytä sanoa irti tv-luvat jo perustuslain vastaisten pakkomaksujen tehtailun takia. Eliitin veropakolaisten etuja ajavat tahot boikottiin.

• ei ymmärrä

kuka hitto sitä lottoa nyt muutenkaan katselee?

Häh?

• Vaikutat hullulta
        2 miljoonaa köyhää kirjoitti:

yle on kuin kermakakku, värikäs ja täynnä hienoja nonparelleja, mutta tyhjää täynnä. Sieltä et löydä tietoa Suomessa käynnissä olevista kansanliikkeistä kansalaisten perusturvan ja toimeentulon puolesta, korruptiota ja maanpettureita vastaan.

ylen linja on olla uutisoimatta todellisuudesta, sen tilalle tajotaan tyhjää höttöä, joka saa passiiviset töllöttäjät kuvittelemaan että kaikki on hyvin, tai että he ovat jotenkin älykkäitä, kun tuijottavat tiede- ja dokumenttiohjelmia, joiden tarkoitus on viedä huomio pois vakavista kansaan kohdistuvista rikoksista, joita korruptiohallitus toteuttaa.

Taloudellinen väkivalta ajaa veropakolaiseliitin etuja ja rikkoo Suomen Perustuslakia. yle on korruptiossa mukana, siksi sen linja on kuoliaaksi vaikeneminen. Siinä on riittävästi syytä sanoa irti tv-luvat jo perustuslain vastaisten pakkomaksujen tehtailun takia. Eliitin veropakolaisten etuja ajavat tahot boikottiin.

omassa lajissakin. Paljonko muuten saat lapsilisiä vielä? Olisit varmaan kuollut nälkään ellei sinua, laiska persereikäbakteeri, olisi elätetty naapureiden rahoilla.

hyi kakkaa hyi.. hyi kakkaa hyi.. hyi kakkaa hyi.. hyi kakkaa hyi.. hyi kakkaa hyi.. hyi kakkaa hyi.. hyi kakkaa hyi.. hyi kakkaa hyi.. hyi kakkaa hyi.. hyi kakkaa hyi.. hyi kakkaa hyi.. hyi kakkaa hyi.. hyi kakkaa hyi.. hyi kakkaa hyi.. hyi kakkaa hyi.. hyi kakkaa hyi.. hyi kakkaa hyi.. hyi kakkaa hyi.. hyi kakkaa hyi.. hyi kakkaa hyi.. hyi kakkaa hyi.. hyi kakkaa hyi.. hyi kakkaa hyi.. hyi kakkaa hyi.. hyi kakkaa hyi.. hyi kakkaa hyi.. hyi kakkaa hyi.. hyi kakkaa hyi.. hyi kakkaa hyi.. hyi kakkaa hyi.. hyi kakkaa hyi.. hyi kakkaa hyi..

tmv..

• löhöilijä
        ei ymmärrä kirjoitti:

kuka hitto sitä lottoa nyt muutenkaan katselee?

Häh?

Yleltä tulee taas jossain vaiheessa "PASILAN" uusia jaksoja, se on hyvä jos jokin.

• ******OHJELMAT

Hyi helvetti ! On mennyt ALAMAIHIN koko TV:n ohjelmisto ! Mieluummin katson kanssa netin kautta. Voin ITSE VALITA, MITÄ KATSON. Eihän siellä ole tätänykyjään muuta ...moa ja ... boa, YRJÖ TULEE, kun ajattelenkin!

• Jääman

Lain mukaan sinun on maksettava TV-lupamaksu vaikka katsotkin televisio-ohjelmia netin kautta.
      Eli jos TV-lupatarkastaja tulee käymään luonasi ja huomaa sinun katsovan netin kautta tv-ohjelmia hän vie sinun tietokoneen jos et ole maksanut TV-lupamaksua.

• Hamarapuolella

Ja ...SKAT ! Kylmä silmä tuijottaa, kun KIRVES KOHOAA..... Tänne ei tuu yhtää TV-lupatarkastajaa, mun pihalla päivystävä kaukkari pitää siitä huolen.

• - q

Toisaalta kaikki digitaaliset datavirrat nykyään voidaan moderoida miten vain. Voi siis seurata mielenkiintoinen ilmiö, jossa kaikilla on omansalainen omituinen todellisuus, tietty tieto tietyssä muodossa ja muilla omansalainen. Mitäköhän siitä voisi seurata? Älykkäät ja viisaat saattavat palata vanhempiin kommunikaatiokeinoihin. Perinteiset kirjeet kohta alkavat olla suosittuja käteen toimitettuina. Samoin kuin mustavalko, polaroid, filmikamerat. Ei silloin datavirrat korruptoidu (muistikortille ilmesty outoja kuvia).

• pc is best

Hirveesti kiinnosta kun tulee *SOKKOKOKKI* ohjelmien tapaista paskaa!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      163
      2571
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      205
      1198
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1111
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      299
      933
    6. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      101
      912
    7. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66