Porvoon lankku

kednah

Erkin Pikakivääri, Omppu.
Mitähän ne tuovat 50 ihmiselle mieleen...

53

3335

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yxitypy

muuta tuo kuin nuoruuden ja hulluuden :=))

Bordeaux blanc noin hienommalla nimellä, ja omppu viini oli hyvää :=))

• henrji

loppusodassa Lahti Saloranta yksin pariväijyssä. Siihen se oli lyöty ojanpenkkaa lumihankeen pystyyn, pakkastakin oli -38", Nuotiota ei saanut pitää, ettei vihollinen näkisi.

• henrji

ryypiskellyt, sellaisia kurjenkusia, kosaania sen olla piti.

• Sol57

Onko Hande tuo Erkin Pikakivääri sama kuin se kamala Egripikaver? joku valkoviini? Sellainen kamalan makuinen ja hapan? Joka oli myös erittäin edullinen hinnaltaan..;))...juuh...jos, sama niin toki niitä muistoja jotka liittyivät sinne murkku-ikään;;))

• kednah

Egi taisi maksaa 2,5 markkaa siihen aikaan. Myöhemmin onppu maksoi 4 mk.

• Anjaniina
        kednah kirjoitti:

Egri Bikaver oli punaviini, kuten nimikin käännettynä sanoo: Härän verta Egeristä..
        Suom.huom.

• Sol57
        kednah kirjoitti:

Nooh, pitihän sitä meidänkin kokeilla missä se oma sietokyvyn raja menee;)) Semmoisen muistan kun mekin oltiin systereiden kanssa yhtä aikaa tuossa murrosiässä eikä kukaan vielä täysi-ikäinen...niin yhden tyttökaverin iso-broidi kun oli jo oikeesti sitten 18 v...kävi meille hakemassa tuota kamalaa sotkua sitte Alkosta; kavereidensa kanssa kun oikein ruinattiin..)) Nooh, mutsi ei tykänyt ollenkaan näistä kokeiluista mutta, faija oli jotenkin fiksumpi....ymmärräsi että, se ikä menee ohi...osasi sillee kliffasti suhtautua ei moraalisoinut niinkuin mutsi....

Kerran sitten isosiskollani välähti...Oltiin menossa tyttökaverin vanhempien omakotitaloon pitäämään bileitä...(vanhemmat kun kesämökillä)....Systeri yritti sitten laittaa nämä viinit tyhjiin tukanpesupulloihin...ettei meidän mutsi huomaisi mitään:))...Jäätiin kiinni kun sählättiin näitä viinejä tyhjiin shampoopulloihin.....Jos, oltiaiisiin pokkana vaan lähdetty sinne ja sanottu mutsille että, mennään saunomaan nyt ja jäädään yöksi...niin ei oltaisi kiinni jääty;)) Voihan hitsi...vähän enemmän jos, tuota fyrkkaa oltaisi laitettu näihin viineihin...niin näitä kamalia valkkareita ei olisi tarvinut irvistellen juoda.... Ei kai oikein osattu;)) pyytää tuomaan muuta.....ku muutki kerran näitä joivat...niin mekin perässä...;)) Sen vaan muistan että, todella pahaa oli tuo viini....ja ala-ikäisiä oltiin vielä niin eihän sitä mihinkään sisälle meistä kukaan päässyt vielä....hyvä niin...Myöhemmin sitte vasta...kun oli sitä ikääkin...

tsau:Friidu

• Sol57
        Anjaniina kirjoitti:

Egri Bikaver oli punaviini, kuten nimikin käännettynä sanoo: Härän verta Egeristä..
        Suom.huom.

mutta joku vastaava valkkarin oli...;)) en kyllä muista...voi olla että, oli punaista...Joka tapauksessa kamalaa..;)) Toinen oli tämä kamalan voimakas ja makea Kirsikkaviini...joka oli tanskalainen..todella makea....

• Anjaniina

• Cherry.
        Sol57 kirjoitti:

mutta joku vastaava valkkarin oli...;)) en kyllä muista...voi olla että, oli punaista...Joka tapauksessa kamalaa..;)) Toinen oli tämä kamalan voimakas ja makea Kirsikkaviini...joka oli tanskalainen..todella makea....

jestas kuinka monet kirsikkaviinit on tullut oksennettua! ;) Muistona kuitenkin ne pikku pikarit.

• Sol57

• kednah
        Sol57 kirjoitti:

Nooh, pitihän sitä meidänkin kokeilla missä se oma sietokyvyn raja menee;)) Semmoisen muistan kun mekin oltiin systereiden kanssa yhtä aikaa tuossa murrosiässä eikä kukaan vielä täysi-ikäinen...niin yhden tyttökaverin iso-broidi kun oli jo oikeesti sitten 18 v...kävi meille hakemassa tuota kamalaa sotkua sitte Alkosta; kavereidensa kanssa kun oikein ruinattiin..)) Nooh, mutsi ei tykänyt ollenkaan näistä kokeiluista mutta, faija oli jotenkin fiksumpi....ymmärräsi että, se ikä menee ohi...osasi sillee kliffasti suhtautua ei moraalisoinut niinkuin mutsi....

Kerran sitten isosiskollani välähti...Oltiin menossa tyttökaverin vanhempien omakotitaloon pitäämään bileitä...(vanhemmat kun kesämökillä)....Systeri yritti sitten laittaa nämä viinit tyhjiin tukanpesupulloihin...ettei meidän mutsi huomaisi mitään:))...Jäätiin kiinni kun sählättiin näitä viinejä tyhjiin shampoopulloihin.....Jos, oltiaiisiin pokkana vaan lähdetty sinne ja sanottu mutsille että, mennään saunomaan nyt ja jäädään yöksi...niin ei oltaisi kiinni jääty;)) Voihan hitsi...vähän enemmän jos, tuota fyrkkaa oltaisi laitettu näihin viineihin...niin näitä kamalia valkkareita ei olisi tarvinut irvistellen juoda.... Ei kai oikein osattu;)) pyytää tuomaan muuta.....ku muutki kerran näitä joivat...niin mekin perässä...;)) Sen vaan muistan että, todella pahaa oli tuo viini....ja ala-ikäisiä oltiin vielä niin eihän sitä mihinkään sisälle meistä kukaan päässyt vielä....hyvä niin...Myöhemmin sitte vasta...kun oli sitä ikääkin...

Stennaa, sentään bulin gamlan bönde- duurarin.
        Mä skulasin skutsits, jossain saakelin Malmilla.
        Vittu että otti fönariin.
        Starbu, skrode kundi, lähti duunaa jotain vitun ilmaa , vähän myymää, ettei himas ollu duunii.
        Arpaa hei...

• -

yhtään mitään.

• Kauhukakara.

ne tuo mielee. Bordeaux blanc, Egri Bikaver(punkku) ja Omenaviini.

• kednah

Entäs Sininen enkeli. ja Musta ryssä?

• Anjaniina
        kednah kirjoitti:

koktailien koktaili, eli kukonhäntä.
        Herkkä.

• Sweet teen
        kednah kirjoitti:

ryssä on hyvän makuinen ja Sininen enkeli kivan näköinen. Eivät kuuluneet kuitenkaan murkkuiän juomiini.
        Tuli liian kalliiksi ostaa monet lantringit drinkkejä varten.

• hairioilmoitus
        kednah kirjoitti:

Kiitos Hande että päästit myös minut, 44-vuotta, keskusteluun. Nuo aloittajan drinkit ovat aika hämäriä mutta mainitsemasi energiajuomat, sininen enkeli ja musta ryssä, ovat taattua kasarityyliä (1985 ja siitä eteenpäin minun osaltani). Musta ryssä oli diskossa "miesten juoma". Karmean makuinen 18-19 vuotiaalle. Mutta pitihän sitä juoda kun oli mies parhaassa iässä (18-19)!!! Sinistä enkkulia join vain vuonna 1984 vanhojen tanssien bileissä. "Ampiainen" taisi kuulua samaan supermössöluokkaan? :)

Sittemmin olen oppinut että ohramallaspirtelö sopii kaikille ikäluokille 20 v ylöspäin (alle 20 juovat vain lonkeroa)...ohramallaspirtelöä ei suositella enää yli 104-vuotiaille.

Huomautan vielä lukijoille että olen syntynyt 1965 eli tuolla joku kommentoi rintamajuttuja sodasta....tälläkin palstalla on monenikäisiä kirjoittajia :) Mielestäni se on pelkästään positiivinen asia.

• ...

Erkin pikakivääri on oteasiassa pirun vanhajuttu. Net nämät sotien veteraanitkin just tietää sen :DDD

Mutta just käsi pystyyn se. joka tietää "renun erikoisen" :DDDDDDDDDD

=DW=

• ------

Erikoishamppari, muutama pihvi, muutama makkara, useampia kananmunia, päällinen melkoinen. Tietää mistä saanut nimensäkin.

• Yxitypy

Sehän on grilliherkku Hintan grilliltä :=))

Ranskanleipää, jonka välissä munaa, makkaraa, ja pihvi.

• -----
        Yxitypy kirjoitti:

Sehän on grilliherkku Hintan grilliltä :=))

Ranskanleipää, jonka välissä munaa, makkaraa, ja pihvi.

siellähän niitä myytiiin.

• Yxitypy
        ----- kirjoitti:

asuntovaunusta :=))

• -----
        Yxitypy kirjoitti:

asuntovaunusta :=))

oli vähän myöhemmin, kiinteä puukoppi, missä Inkeri Renujaan möi. Toki seuraajansakin piti ne listassaan.
        Ja jonot oli monesti melko pitkät, vaikka kaupunki oli kaukana, suhteellisen.

• Yxitypy
        ----- kirjoitti:

oli vähän myöhemmin, kiinteä puukoppi, missä Inkeri Renujaan möi. Toki seuraajansakin piti ne listassaan.
        Ja jonot oli monesti melko pitkät, vaikka kaupunki oli kaukana, suhteellisen.

en ole käynyt kun siinä asuntovaunussa muutaman kerran. Asuin 10 kilsan päässä hintasta, niin harvoin tuli käyty. Tosin siellä kävi porukkaa vähän pidemmänkin matkaan takaa :=))

• ...
        ------ kirjoitti:

Erikoishamppari, muutama pihvi, muutama makkara, useampia kananmunia, päällinen melkoinen. Tietää mistä saanut nimensäkin.

Höyhtyän grillllä tavataan.

se on se paikka-

Siellä tavataan. Vanhat veteraanit.

=DW=

• Yxitypy
        ... kirjoitti:

se on se paikka-

=DW=

grilli on kuules tuttu paikka. Vieläkin kapakkaillan jälkeen sieltä hampparit haetaan :=))

Vai olet sä DW täältä käsin myös.

• -----
        Yxitypy kirjoitti:

en ole käynyt kun siinä asuntovaunussa muutaman kerran. Asuin 10 kilsan päässä hintasta, niin harvoin tuli käyty. Tosin siellä kävi porukkaa vähän pidemmänkin matkaan takaa :=))

'koppeilla' myöhemmin kuin me. Seukkausvaiheessa, alkaen -75, käytiin useinkin, ja kumpikin asui pitemmän matkan päässä, kuin 10 kilsaa. Legendaarinen koppi. :))

• Yxitypy
        ----- kirjoitti:

'koppeilla' myöhemmin kuin me. Seukkausvaiheessa, alkaen -75, käytiin useinkin, ja kumpikin asui pitemmän matkan päässä, kuin 10 kilsaa. Legendaarinen koppi. :))

koppeilin samaan aikaa..tai muutaman vuoden aikaisemmin jo, mutta en siellä Hintan grillillä silloin nuorempana käynyt. Enimmäkseen letkunpuiston grillillä ja Höyhtyän grillillä. Olivat lähempänä :=))

• -----
        ... kirjoitti:

se on se paikka-

=DW=

sinä koppivaiheessa, vai vasta vaunulla? Tiedätkö Renun nimihistoriikin?

• ...
        ----- kirjoitti:

Mulla on mielikuva, että kyseessä ois ollut ohrapelto???

Mutta asuntovaunu se oli, mistä niitä sai ostaa. Maku oli kai mikä oli, mutta hinta/laatu oli kohdillaan. Ei ikinä tarvinnut nälissään siltä kioskilta lähteä :DDDD

Niitä on mulla kolme, missä käyn jokakerta kun kulmilla heilun. Siis olemassa nykyisin. Höyhtyän grille, Joutsan grilli ja tampereella keskustorin suomimakkara- kioski :DDDD

=DW=

• -----
        ... kirjoitti:

Mulla on mielikuva, että kyseessä ois ollut ohrapelto???

Mutta asuntovaunu se oli, mistä niitä sai ostaa. Maku oli kai mikä oli, mutta hinta/laatu oli kohdillaan. Ei ikinä tarvinnut nälissään siltä kioskilta lähteä :DDDD

Niitä on mulla kolme, missä käyn jokakerta kun kulmilla heilun. Siis olemassa nykyisin. Höyhtyän grille, Joutsan grilli ja tampereella keskustorin suomimakkara- kioski :DDDD

=DW=

sitä sanottiin, ja puukoppi oli aluksi, asuntovaunu tuli vasta myöhemmin, eli sinun urasi alkoi minun omaani myöhemmin.
        No, me käytiin vuosia sitten vielä Haaparannan grillillä. :))

Eikä Renua kyllä ranskiksesta tehty, kuten linkki väittää.

http://www.kaenkky.com/?p=k&id=158

• ...

Mutts yllättävän suuren "keskustelun" sait aikaiseksi. Kuka osta porukata lähtee yoä talole, vanhalle,pörssiin.., rauhalaan, tavalle, rattori klupille, 45, spesiaaliin...

Kyllä täällä ukkoja on- Jalkojen alasotto ny ei niin häävi ole.

=DW=

• henrji

tuli käytyä letkupuiston grillä, rattorissa, se oli jossain putalon toisessa kerriksessa, samoin saluunassa, asema vastapäätä.
        Letkunpuistossa tapeltiin mustalisten kanssa, yhdeltä kaverilta irtosi melkein korva siinä temmellyksessä, kun joku tumma löi kengällä.

• ...
        henrji kirjoitti:

tuli käytyä letkupuiston grillä, rattorissa, se oli jossain putalon toisessa kerriksessa, samoin saluunassa, asema vastapäätä.
        Letkunpuistossa tapeltiin mustalisten kanssa, yhdeltä kaverilta irtosi melkein korva siinä temmellyksessä, kun joku tumma löi kengällä.

Mulla lähti neitsyys Eskon Krouvin vessassa. Kiva tyttö, missä lienee.

=DW=

• Naikkonen vm -51

Porvoon lankusta tulee mieleen se jokatytön ja -pojan valkkari. Pikakivääri oli sitä hirveintä jätelientä mitä halvimmalla sai. Olevinaan punaviintä mutta tehty tosiaan jostain jäteliemistä ja sai yrjöt tuleen ensimmäisellä huikalla:(((
      Omppu oli sitä hyvää ja halpaa valkkaria jota kans lipiteltiin viikonloppuisin.
      Se oli sitä aikaa kun lauantait oli vielä koulupäiviä ja lauantait oli useimmiten rogulipäiviä ja se näkyi kans koulutodistuksessa;DD

• Trudilutzky

Kun on ruskaa pakkasella.

• vasso-Q

Pullopostia menneiltä ajoilta.

Ärsytti, kun eka kertaa viinakauppaan menin ostamaan pullon väkevää Karjala-viiniä eikä kysytty edes papereita vaikka olisi ollut. Ikuna en toivu moisesta loukkauksesta. Alkon myyjä luuli minua vanhemmaksi kuin olin.

• ...

Heh, oikein alkoi naurattamaan.

Katos kun mulla oli nuorempana onkelma. En keksinyt, miten alkon myyjätär isketään.

Se siis oli sellanen Eloveena-paketin mallin näköinen pimatsu. Mä kävin tossa Muhoksella viinakaupassa, se kun oli lähin. Ja ihan joka kerta se kysyi mun paperit. Ja aina mä näytin ne. Kerran olin vormu päällä kun olin intistä tulossa lomille, ja silloinkin se kysyi. Kerran mun tosiaan oli pakko sanoa sille, että ajokortissa ei ole puhelinnumeroa. Viimmeks se kysyi mun paperit kun olin täyttänyt kolkyt, siis se kyseli niitä aina järjestelmällisesti yli kymmenen vuotta :DDDDDDDDDD

Noh, muutin sitten pois. Olen käynyt Muhoksen alkossa senkin jälkeen, sitä myyjätärtä ei ole ikinä sen jälkeen näkynyt.

Vähän jäänyt kaivelemaan. Siis kun en tosiaankaan kekinyt, miten se olisi pitänyt iskeä. Vissiin kirjelappu ajokortin väliin????

=DW=

• vasso-Q
        ... kirjoitti:

Heh, oikein alkoi naurattamaan.

Katos kun mulla oli nuorempana onkelma. En keksinyt, miten alkon myyjätär isketään.

Se siis oli sellanen Eloveena-paketin mallin näköinen pimatsu. Mä kävin tossa Muhoksella viinakaupassa, se kun oli lähin. Ja ihan joka kerta se kysyi mun paperit. Ja aina mä näytin ne. Kerran olin vormu päällä kun olin intistä tulossa lomille, ja silloinkin se kysyi. Kerran mun tosiaan oli pakko sanoa sille, että ajokortissa ei ole puhelinnumeroa. Viimmeks se kysyi mun paperit kun olin täyttänyt kolkyt, siis se kyseli niitä aina järjestelmällisesti yli kymmenen vuotta :DDDDDDDDDD

Noh, muutin sitten pois. Olen käynyt Muhoksen alkossa senkin jälkeen, sitä myyjätärtä ei ole ikinä sen jälkeen näkynyt.

Vähän jäänyt kaivelemaan. Siis kun en tosiaankaan kekinyt, miten se olisi pitänyt iskeä. Vissiin kirjelappu ajokortin väliin????

=DW=

Minun tarinani ei liity - vaikka haluaisin - alkon myyjään vaan paikallisen alkon johtajaan ja hänen poikaansa.

Nyt en sitä kerro, mutta pistän muistiin tämän. Jonain päivänä kirjoitan muistoni ja jos en muuten, niin omaksi ilokseni. Otetaas taas!

Ja jatkan sen verran, että onpa mukava olla tämän ikäinen kun on niin paljon muisteltavaa.

• ...
        vasso-Q kirjoitti:

Minun tarinani ei liity - vaikka haluaisin - alkon myyjään vaan paikallisen alkon johtajaan ja hänen poikaansa.

Nyt en sitä kerro, mutta pistän muistiin tämän. Jonain päivänä kirjoitan muistoni ja jos en muuten, niin omaksi ilokseni. Otetaas taas!

Ja jatkan sen verran, että onpa mukava olla tämän ikäinen kun on niin paljon muisteltavaa.

No kun sattui puheeksi. Siis mulla on muistiinpanoja tehtynä parinkymmenen vuoden ajalta. Olen muistaissani näpytellyt asioita ylös. OK, vanhimmat on lerpuilla, ei ole nyt edes lerppu-asemaa itellä. Mutta tekstiä ja juttuja on ihan varmasti olemassa kuin Päätalolla :DDDD

Siitä kun julkaisen "Taisteluni", tulee nousemaan pirunmoinen härdelli. Mutta oikeuteen en tule joutumaan, mä en valehtele missään. Tossa vaan muutamakin kollakeeni ottanut puheeksi, että tuleeko muistelmat postyymisti vai milloin. Olen vaan todennut, että omakustanne ja kaikki ihmiset on mainittu omilla nimillään :DD

Muistelmien kirjoittaminen on poppista. Net vaan pitää saada paperille painatetuksi. Toinen mikä on poppista on sukututkimus. Net hommat meillä on painatettuina. Mutta kun niissä ei ole kuin se "virallinen" tieto. Aika pirusti asioita, joista ei silleen ääneen puhuta.

Joop. mä kirjoittelen paljon. Tää netti on mulla yks tapa treenata ja hakea ilmaisumuotoa. Kuraa tulee täältäkin aina niskaan, mutta sehän vaan kuuluu asiaan. Ei ole tarkoituskaan jokaista miellyttää.

Siis kirjoita. Mutta etenkin julkaise. Omakustanne on siitä hyvä, että ei ole toimittajaa välissä, voit julkaista ihan mitä haluat. Ja toisekseen, joku viidensadan painos viissataa sivuisesta kirjasta ei loppujenlopuksi maksa juuuri mitään.

Meen saunaan, alkoi paleleen.

=DW=

• henrji

Karhuviina, pullo maksoi jotain kuusimarkkaa, sitä kun sekoitti päärynä limsaan, niin yrjö oli ihan kurkunpäässä.

• Haihtuvi nuoruus

myös. Sillä reenattiin ja sitten siirryttiin giniin. Voi helevetti näin jälkeenpäin

• ...

Vineton valmistuskun ilmoitettiin tossa kymmenisen vuotta sitten lopetettavan, se myytiin muutamassa päivässä loppuun Alkossa. Viininkeräilijät haki kaiken, se on nykyään arvokamaa.

Eikä muuten ollut mitään pahanmakuista, itseasiassa. Helppoa oksentaakkin :DDD

Viimmeks join Vinettopullon joskus kun Sleepy Sleepers oli Seurahuoneella. Maininnan arvoiseksi muistikuvaksi jäi, että Kuosmanen oli pukeutunut makkarapötköksi.

=DW=

• Tervahjo
        ... kirjoitti:

Vineton valmistuskun ilmoitettiin tossa kymmenisen vuotta sitten lopetettavan, se myytiin muutamassa päivässä loppuun Alkossa. Viininkeräilijät haki kaiken, se on nykyään arvokamaa.

Eikä muuten ollut mitään pahanmakuista, itseasiassa. Helppoa oksentaakkin :DDD

Viimmeks join Vinettopullon joskus kun Sleepy Sleepers oli Seurahuoneella. Maininnan arvoiseksi muistikuvaksi jäi, että Kuosmanen oli pukeutunut makkarapötköksi.

=DW=

tuli juotua nuorena 60-ja70-lukujen taitteessa. Oli halpaa ja meni hattuun. Nordforssin Väkevä Viini.
        Valkoviini, jota joku muisteli, olisiko ollut madjaaria? Magyar Feher Bor, taitaa olla vieläkin myynnissä.

• Tervahjo kirjoitti:

tuli juotua nuorena 60-ja70-lukujen taitteessa. Oli halpaa ja meni hattuun. Nordforssin Väkevä Viini.
        Valkoviini, jota joku muisteli, olisiko ollut madjaaria? Magyar Feher Bor, taitaa olla vieläkin myynnissä.

se halpa Nordforss oli punapäätä, ainakin meilläpäin!

• Tervahjo
        minttupuu kirjoitti:

se halpa Nordforss oli punapäätä, ainakin meilläpäin!

oli punainen hattu, ainakin siihen aikaan. Siitä varmaan nimitys meilläpäin. Toki olen kuullut myös tämän punapää-nimityksen.

• yks kottarainen

Ei kuuluneet mun juomavalikoimaan, maistanut olen mutta en tykännyt.

• kednah

Väkevä Nordfors, Bule bule, (helmeilevä) ja Lankku.
        Musta ryssä, valkovenäläinen ja sininen enkeli, ainakin maistuivat...

• --

munkaan, ei ollut tarvetta sekoittaa päänuppia.

• yks kottarainen
        kednah kirjoitti:

Väkevä Nordfors, Bule bule, (helmeilevä) ja Lankku.
        Musta ryssä, valkovenäläinen ja sininen enkeli, ainakin maistuivat...

Noista ainoastaan sininen enkeli. Olin niin ronkeli, että mulle kelpas vain vodka ja vermutti (Bianco)

• ...
        yks kottarainen kirjoitti:

Noista ainoastaan sininen enkeli. Olin niin ronkeli, että mulle kelpas vain vodka ja vermutti (Bianco)

No ampiainen ja sininen enkeli oli niitä harvoja drinksuja mitä kukaan osasi paarissa tilata. Ja samaten niitä harvoja, mitä paareissa osattiin edes tehdä ilman reseptikirjan lukemista. :DDDD

Mutta sinisestä tuli mieleen Lahden sininen. Pirun pahanmakuinen kalja, jonka markkinoilla oloa vähän jokainen ihmetteli. Se on myynnissä edelleenkin, mutta se pellinmaku siitä on poistettu. Yks syy sen menestykseen oli VR. Aikanaan kun ravintolavaunussa junassa ei saanut mitään muuta kaljaa kuin Lahden Sinistä. Sitä oli pakko ottaa, jos kaljaa halusi.

Mikähän ihmeen kauppakytkentä tossakin oli? Kun kuitenkin oli muualla myynnissaä Koffia ja Lapparia jne, mutta ei VR:llä????

=DW=

• RIMMIR

minulle :) Mutta kun luki tätä aloitusta eteenpäin niin alkoi tehdä mieli... avata valkoviinipullo. Muutenkin hatutti tämä päivä ja otin esille jemmasta yhden. Siinä on kierrekorkki ja en saa sitä väännettyä auki sitten millään. Jokin sitkeä sinetti koko korkkihomman päällä eikä millään jaksa vääntää auki. Ottaisko puukon ja sivaltais??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      2004
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      101
      1772
    3. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      83
      1591
    4. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      61
      1444
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      33
      1142
    6. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1073
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      1053
    8. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      1036
    9. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      73
      1026
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      983
    Aihe