Olen koittanut etsiä vanhempien autojen co2 päästötietoja mutta en ole löytänyt.
Voisiko joku hiukan jelpata?
co2 päästöt
13
400
Vastaukset
- co2
Vanhempien kuin 1.1.2001 käyttöön otettejen autojen päästöjä on siinä mielessä turha etsiä,että ne verotetaan kokonaismassan mukaan.
- hessu.
mun kinnerini onkin 2003 vuosimallinen
- kirjastoon
hessu. kirjoitti:
Ota vaikka Tuulilasin numero missä autojen hinnat siltä vuodelta. On siinä päästötkin.
Anna katiskasi tiedot, niin katson.. On lehtiä.. - Zyklon B
hessu. kirjoitti:
Katso Autoliitto.fi sivulta Autoilun verotus -> CO2 perusteisen veron taulukko
Tuon löysin 5 sekunnissa vaikken sitä sieltä ennen ole katsonut - Zyklon B
Zyklon B kirjoitti:
Katso Autoliitto.fi sivulta Autoilun verotus -> CO2 perusteisen veron taulukko
Tuon löysin 5 sekunnissa vaikken sitä sieltä ennen ole katsonutAi sä tarkoititki jonkun tiettyjen mallien CO2-päästöä, meni vähän out.
- hessu.
kirjastoon kirjoitti:
Ota vaikka Tuulilasin numero missä autojen hinnat siltä vuodelta. On siinä päästötkin.
Anna katiskasi tiedot, niin katson.. On lehtiä..taisi tulla kirjasto keikka?
Kun ei mitään muuta järkeen käyvää vastausta suoraan kysymykseen saa.
kiitoksia silti kaikille vaivan näöstä. - ei kaikki oo vaikeaa
Asiantuntevaa porukkaa liikenteessä, co2 päästöt
ovat uudemmissa autoissa (-01) merkitty rekisteri otteeseen (valmistajan ilmoittama).
Näitä tietoja käyttää verottaja.
Vanhemmissa taas sen saa pakokaasu analyysin tekemällä.
Rek. otteen päästö on kait vaihtelevan ajon mukaan laskettu?
- muun muassa
Kannattaisi ensialkuun miettiä, mistä se CO2 on peräisin. Kun tämä alkaa aueta, niin sitten on selvää, että CO2 tuotto riippuu polttoaineenkulutuksesta. Eli on olemassa jonkinmoinen yhteys normikulutuksen X litraa/100 km ja CO2-päästön Y g/km välillä. Sitten pitääkin enää löytää
- 1 auto, jolle on ilmoitettu sekä normikulutus että CO2 päästä X/Y-suhteen määrittämiseksi
- kyseessä olevan auton normikulutus (pitäisi löytyä, jos ei ole puhe mistään museovehkeestä)- Katsuri
Palaessaan litrasta bensiiniä syntyy 2,35 kg ja dieselistä 2,60 kg hiilidioksidia. Keskikulutuksena käytetään yhdistettyä kulutusta.
- lasketaanko?
Katsuri kirjoitti:
Palaessaan litrasta bensiiniä syntyy 2,35 kg ja dieselistä 2,60 kg hiilidioksidia. Keskikulutuksena käytetään yhdistettyä kulutusta.
Auton kulutus on kai 8,2l/100km (muistaakseni)
päästöt 202 - kemisti...
lasketaanko? kirjoitti:
päästöt 2028,2 l/100km vastaa 189 g/km hiilidioksidipäästön
- päästöt
lasketaanko? kirjoitti:
päästöt 202Ketään ei kiinnosta, paljonko autosi päästöt on,
katsastukseen säädetään alas ja sit taas takas.
ainut merkittävä asia on rekisteriote, katsastus.. - voinut
päästöt kirjoitti:
Ketään ei kiinnosta, paljonko autosi päästöt on,
katsastukseen säädetään alas ja sit taas takas.
ainut merkittävä asia on rekisteriote, katsastus..jättää viestisi kirjoittamatta, ketäpä tuo kiinnostaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t917375- 373917
- 453490
- 2332663
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402632- 402413
- 1292349
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292249Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna202125- 451932