Attepalstan mainokset

Olen kiinnittänyt huomiota siihen, millaisia mainoksia palstalla julkaistaan.

Osa on ihan normaaleja, kaikille kuluttajille suunnattuja kuten Thaimaanmatkat ja televisiot.

Osa on nettinörttiparoille tarkoitettuja tyyliin "oletko yksin? haluatko seuraa?".

Edellä mainittuja mainoksia on kaikilla palstoilla.

Kuitenkin eri palstoilla osa mainoksista on suunnattu juuri tietylle kohderyhmälle. Laki -palstalla mainostetaan turvallisuuskoulutusta ja asianajopalveluja. Metsästys -palstalla jahtimatkoja jne.

Mielenkiintoisimpia ovat "tietäjien" ja "selvänäkijöiden" mainokset ateismipalstalla.

Lienee selvää, että ateistit eivät usko moiseen humpuukiin.

Kenelle sitten mainokset on tarkoitettu?

Olisikohan niin, että mainostajat pitävät joitain ateismipalstalla vierailevia ihmisryhmiä todistettavasti herkkäuskoisina ja helposti höynäytettävinä?

25

146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wms

      on yleistä nimenomaan ateistien keskuudessa, kaikenlaiset ennustajat, selvänäkijät ja humpuukiopit saavat valtaa juuri siellä, missä jumaluskoa ei ole.

      • karisma

        jumalusko on taikauskoa ja jos ei siihen usko niin miten voit kuvitella, että mihinkään muuhunkaan humpuukiin uskoisi.

        Vai onko sulla ihan oikeasti tietoa joistain ateisteista, jotka hömppään uskovat? Ainkaan minusta et näemmä tiedä yhtikäs mitään ja miten voisitkaan.


      • Ilmeisesti mielestäsi ihmisellä on jonkinlainen humpuukikiintiö. Jos joku humpuuki täyttää sen, niin muut humpuukit eivät enää pysty tarttumaan.

        Mahdollisesti.

        Pistää miettimään, minkälainen humpuuki on täyttänyt minun humpuukikiintiöni. Ehkä usko ihmisyyteen.


      • Rompix

        Viikon paras vitsi!

        Joo koska en usko Jumalaan, mun manat on alkanu tippumaan ja mana potionitkin on loppu. Täytyy taas soittaa sille ennustajalle jos sillä ois heittä pari...


      • ...
        Rompix kirjoitti:

        Viikon paras vitsi!

        Joo koska en usko Jumalaan, mun manat on alkanu tippumaan ja mana potionitkin on loppu. Täytyy taas soittaa sille ennustajalle jos sillä ois heittä pari...

        ootkos pelannu Secret of Manaa?


      • Jossain oli joskus tutkimusta asiasta ja tulokset osoittivat juuri päinvastaista.

        Pitää kaivella tutkimus esille, jos löytyisi. Näytetään taas kerran, miten uskova on ennakkoluuloissaan väärässä.


      • ertert kirjoitti:

        Jossain oli joskus tutkimusta asiasta ja tulokset osoittivat juuri päinvastaista.

        Pitää kaivella tutkimus esille, jos löytyisi. Näytetään taas kerran, miten uskova on ennakkoluuloissaan väärässä.

        Abstrakti tutkimuksesta It Is About Believing: Superstition and Religiosity:
        "This paper has a novel framework analysing what shapes superstition in a multivariate analysis. The results indicate that socio-demographic and socio-economic variables matter. The results also indicate that there is a certain concurrence between churches and superstitious beliefs. In most of the cases we observe a negative correlation between superstition and attendance of church and other religious activities. Closeness to the churches goes in line with lower superstition. On the other hand, a generally higher perceived religiosity increases superstition. Furthermore, there is the tendency that people without a religious denomination have the lowest belief in superstition. Finally, the results indicate that there is a strong variety in superstition among countries. Especially people from formerly Communist countries have a higher degree of superstition than others."

        Sellaiaset ihmiset, jotka harrastavat uskonnollista taikauskoa (käyvät esim. jumalanpalveluksissa) korreloi negatiivisesti mainitsemiesi taikauskojen kanssa. Toisaalta, mitä uskovaisempi ihminen sitä enemmän taikauskoa.

        Mikä sinun lähteesi on, Wms? Olisikohan lähteenä Wall Street journalin mielipidekirjoitus, jonka on tehnyt Mollie Ziegler Hemingway? Siinä on todella surkea kirjoitus. Tuo henkilö jopa väittää, että osa ateisteista uskoo Jumalaan.


    • ...

      no kyllä täältä löytyi vaikka kuinka monta ketkä uskovat lottokoneen voimaan joten en ihmettelisi jos he vaikka käyttäisivät moista humpuukiakin

    • Kössönöm

      mistä johtuu, mutta nyt minua ottaa päähän tuo saatanan tele finlandin mainos, joka vilkkuu tuossa alalaidassa. Alkaa silmiin koskea.

      • Aina kun näkökentässä vilahtaa jotakin, siihen automaattisesti yrittää katsoa.

        Häiritsee keskittymistä ja ärsyttää.


      • Kössönöm
        Phoebus kirjoitti:

        Aina kun näkökentässä vilahtaa jotakin, siihen automaattisesti yrittää katsoa.

        Häiritsee keskittymistä ja ärsyttää.

        Ja varsinkin kun se on tuossa alhaalla se häiritsee. Ei tuo ladyshaver-mainos sen kivampi ole. Pinkkiä pukkaa näkökenttään, mutta ei se sentään tekstin päällä ole. Milloin ne mahtaa laittaa jonkun vilkkujutun keskelle näyttöä? Joku raja mainoksissakin. Ei ihme, että ihmiset on niin ärtyneitä, kun ärsykkeet nakertavat hermoja.


      • karisma
        Phoebus kirjoitti:

        Aina kun näkökentässä vilahtaa jotakin, siihen automaattisesti yrittää katsoa.

        Häiritsee keskittymistä ja ärsyttää.

        AdBlock ja FlashBlock niin ei vilkkumiset häiritse.
        Mulla FireFox ja noi niin eipä näy mainoksia, etenkin välkkyvä/vilkkuvat on tehokkaasti kadonneet.
        En sitten tiedä miten muihin selaimiin on ko blockareita tarjolla.


      • beenthere

        Minä laitoin telefinlandin asiakaspalveluun tulikivenkatkua tuosta mainoksesta. Saa nähdä auttaako.


      • Kössönöm
        beenthere kirjoitti:

        Minä laitoin telefinlandin asiakaspalveluun tulikivenkatkua tuosta mainoksesta. Saa nähdä auttaako.

        suomi24:n palautteeseen. On se vaan kummallista, että mainostajat on tärkeämpiä kuin käyttäjät.


      • beenthere
        Kössönöm kirjoitti:

        suomi24:n palautteeseen. On se vaan kummallista, että mainostajat on tärkeämpiä kuin käyttäjät.

        Minä en ymmärrä kuka voi edes keksiä, että mainoksen voisi laittaa tuohon. täytyy olla täydellinen imbesilli. Yleensä olen aika ymmärtäväinen, mutta tällaisissa asioissa närvit palaa heti.


    • Huhahhhei

      Hommatkaa selain, jossa on mainostenesto. Esim. Firefox&Adblock plus. Helppokäyttöinen eikä näy mainoksia. Operassakin on vastaava.

      • Kössönöm

        Se on sekava. Aukeaa aina siihen ikkunaan, joka on viimeksi ollut avoinna.


      • Huhahhhei
        Kössönöm kirjoitti:

        Se on sekava. Aukeaa aina siihen ikkunaan, joka on viimeksi ollut avoinna.

        Ei aukea jos ei itse halua että aukeaa. Asetukset haltuun. Älä vain sano että käytät IEtä?


      • Kössönöm
        Huhahhhei kirjoitti:

        Ei aukea jos ei itse halua että aukeaa. Asetukset haltuun. Älä vain sano että käytät IEtä?

        ja käytän. Paljon selkeämpi.


      • Huhahhhei
        Kössönöm kirjoitti:

        ja käytän. Paljon selkeämpi.

        sitten ei auta kuin katella niitä mainoksia :)


      • Kössönöm
        Huhahhhei kirjoitti:

        sitten ei auta kuin katella niitä mainoksia :)

        tähän sitten saa laitettua? Älytöntä ihmisten kiusaamista. Kääntyy itseään vastaan tuollainen tyrkkymainonta.


      • Huhahhhei
        Kössönöm kirjoitti:

        tähän sitten saa laitettua? Älytöntä ihmisten kiusaamista. Kääntyy itseään vastaan tuollainen tyrkkymainonta.

        ainakaan kotikonstein saa IE:tä blokkaamaan juuri mitään. Päinvastoin, se kerää kaiken töhkän koneelle mitä netistä yleensä voi kerätä. Johan Microsoft itsekin alkaa ymmärtää yskää, koskapa lopettaa IEn pakkotyrkyttämisen Windowsin yhteydessä.

        Eikä Firefox sekava ole. Jonkun aikaa käytettyäsi et halua vaihtaa IEhen takaisin.


      • Kössönöm
        Huhahhhei kirjoitti:

        ainakaan kotikonstein saa IE:tä blokkaamaan juuri mitään. Päinvastoin, se kerää kaiken töhkän koneelle mitä netistä yleensä voi kerätä. Johan Microsoft itsekin alkaa ymmärtää yskää, koskapa lopettaa IEn pakkotyrkyttämisen Windowsin yhteydessä.

        Eikä Firefox sekava ole. Jonkun aikaa käytettyäsi et halua vaihtaa IEhen takaisin.

        fireä pitkään IE:n rinnallakin, mutta se päivitys oli mielestäni niin surkea, etten kai edes halua tottua siihen.

        Sitä paitsi olen niin avuton näitten koneitten kanssa, että en osaa mitään laittaa enkä poistaa. Mutta se on tasan varma, että en never ikinä osta tele finlandilta mitään!


      • beenthere
        Kössönöm kirjoitti:

        Se on sekava. Aukeaa aina siihen ikkunaan, joka on viimeksi ollut avoinna.

        Oletko kokeillut operaa? Siinä on joitain aika hienoja ominaisuuksia. Minä aina välillä käytän sitä, kun olen raukka tämän rupusen mokkulan varassa.


    • Huhahhhei

      näkyy blokkaavan tällaiset tältä sivulta:

      http://193.93.132.142/js-ads/ads?id=3&word=s24 - Ateismi

      http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_ads.js

      Yms. Kai tuolta tulee joihinkin tiettyihin palstalla usein esiintyviin avainsanoihin räätälöityjä mainoksia. Tai ei tule, enää :)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      324
      3456
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      214
      2879
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      144
      2524
    4. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      18
      2049
    5. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      109
      2045
    6. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      10
      1806
    7. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      44
      1682
    8. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      16
      1600
    9. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      122
      1296
    10. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      247
      1241
    Aihe