Okeusministeriö on huomannut virheitä autoverotuksessa, koskien varsinkin "autoveron korvausosaa" eli elviä (kuten ilmaisut ymmärrän). Kerta kaikkiaan fantastinen, orwellmainen, peräti bergmanilaisen synkkä pohjoismainen tarina siitä, kuinka autonostajalla ei ole TULLIVAPAALLA YHTEISMARKKINA-ALUEELLA mitään oikeuksia ostaa auto Euroopasta niin, että hänen oikeuksiaan kunnioitettaisiin Tullissa.
Ylipäätään idea siitä, että TULLIVAPAALLA vyöhykkeellä auto pitää ensimmäiseksi viedä Tulliin tylytettäväksi (lue: arvioitavaksi, onko kattoluukkua, kolhuja, ilmastointia, aluvanteita...) on jostakin Neuvostoliiton hallintokulttuurista, eikä sovi EU-tyyppiseen YHTEISMARKKINAtalouteen!
Hallintoalamaiset lukekaa, mitä Santtu Turunen ym. kommentoivat näitä uusimpia käänteitä:
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2010/02/31044
Palautetaan 140 milliä
7
383
Vastaukset
- ratkaistu
Autoverotushan siirtyykin tullilta verohallinnolle, joten tuokin ongelma poistuu ja autonostajan oikeuksia taas kunnioitetaan TULLIVAPAALLA YHTEISMARKKINA-ALUEELLA.
Verotus taas on EU-jäsenvaltioissa täysin maaahantuonnin jälkeinen sisäinen asia, johon ei edes uusi perustuslaki EU:ssa tuonut mitään muutosta.- valhe
Kuka jaksaa valehdella?
"...Verotus taas on EU-jäsenvaltioissa täysin maaahantuonnin jälkeinen sisäinen asia..."
Tuo väittämä on täysin tietoista valehtelua! Verotus ei ole jäsenvaltion sisäinen asia. Siihen vaikuttaa EU-tasolla kolme tekijää:
- jonkin verran säännellään suoraan verotusta,
- verotus ei saa rikkoa EU-säädöksiä ja
- verokilpailu kaventaa käytännössä päätösmahdollisuuksia.
Kaikki kolme tekijää vaikuttavat liikenteen verotukseen Suomessa. Autoveroon vaikuttaa ennen kaikkea keskimmäinen, mutta ainakin pääkaupunkiseudulla myös kolmas tekijä. Autovero ei saa olla syrjivää, josta Suomi saa tuomioita tasalta ja puolelta EYT:ssä. Koska muuten viimeksi olette nähneet remonttifirman auton Suomen rekisterissä? valhe kirjoitti:
Kuka jaksaa valehdella?
"...Verotus taas on EU-jäsenvaltioissa täysin maaahantuonnin jälkeinen sisäinen asia..."
Tuo väittämä on täysin tietoista valehtelua! Verotus ei ole jäsenvaltion sisäinen asia. Siihen vaikuttaa EU-tasolla kolme tekijää:
- jonkin verran säännellään suoraan verotusta,
- verotus ei saa rikkoa EU-säädöksiä ja
- verokilpailu kaventaa käytännössä päätösmahdollisuuksia.
Kaikki kolme tekijää vaikuttavat liikenteen verotukseen Suomessa. Autoveroon vaikuttaa ennen kaikkea keskimmäinen, mutta ainakin pääkaupunkiseudulla myös kolmas tekijä. Autovero ei saa olla syrjivää, josta Suomi saa tuomioita tasalta ja puolelta EYT:ssä. Koska muuten viimeksi olette nähneet remonttifirman auton Suomen rekisterissä?Kun Leppävaaran "Kultalampi" oli vielä kultainen juttu eteläisen EU-naapurin työntekijöille, sieltä tuli eräskin remppafirman auto Espooseen. Kyljessä komeili suomalainen 040-alkuinen puhelinnumero, mutta rekisterilaatat olivat lahden takaa. Kyllä tämäkin kotoisia yrittäjiä kyrsii, saati yksityisiä.
- ihan mahdollisuus
IngmarB kirjoitti:
Kun Leppävaaran "Kultalampi" oli vielä kultainen juttu eteläisen EU-naapurin työntekijöille, sieltä tuli eräskin remppafirman auto Espooseen. Kyljessä komeili suomalainen 040-alkuinen puhelinnumero, mutta rekisterilaatat olivat lahden takaa. Kyllä tämäkin kotoisia yrittäjiä kyrsii, saati yksityisiä.
Mennä Saksaa ajaa suomalaisellas autolla ja pistääaksan firmasi puhelin numero autoon. Eu on vapaa markkina-alue!. Tosin suomalaiset juntit ei sitä vielläkään tajua!.
- kilpailukykyinen
ihan mahdollisuus kirjoitti:
Mennä Saksaa ajaa suomalaisellas autolla ja pistääaksan firmasi puhelin numero autoon. Eu on vapaa markkina-alue!. Tosin suomalaiset juntit ei sitä vielläkään tajua!.
Ei autovero ole ainoa ongelma. Suomen verotus ei monessa muussakaan suhteessa ole kilpailukykyinen. Jo pari vuotta sitten Taloustaito lehti kehotti yrittäjiä siirtämään toiminnan Viroon.
- jaksat
valhe kirjoitti:
Kuka jaksaa valehdella?
"...Verotus taas on EU-jäsenvaltioissa täysin maaahantuonnin jälkeinen sisäinen asia..."
Tuo väittämä on täysin tietoista valehtelua! Verotus ei ole jäsenvaltion sisäinen asia. Siihen vaikuttaa EU-tasolla kolme tekijää:
- jonkin verran säännellään suoraan verotusta,
- verotus ei saa rikkoa EU-säädöksiä ja
- verokilpailu kaventaa käytännössä päätösmahdollisuuksia.
Kaikki kolme tekijää vaikuttavat liikenteen verotukseen Suomessa. Autoveroon vaikuttaa ennen kaikkea keskimmäinen, mutta ainakin pääkaupunkiseudulla myös kolmas tekijä. Autovero ei saa olla syrjivää, josta Suomi saa tuomioita tasalta ja puolelta EYT:ssä. Koska muuten viimeksi olette nähneet remonttifirman auton Suomen rekisterissä?valehdella tai sitten olet vain vähän yksinkertainen ja höynäytettävä.
- jonkin verran säännellään suoraan verotusta,
* säännellään, lähinnä minitasoja ja alv-käytäntöjä väärinkäytösten estämiseksi - ei mitään tekemistä autoveron kanssa!
- verotus ei saa rikkoa EU-säädöksiä
* mitähän EU-säännöksiä sitten autoverotus rikkoo? - on huomioitava, että verotustapahtuma ei mitenkään liity maahantuontiin tai tavaran vapaaseen liikkumiseen, vaan autovero kohdistuu auton rekisteröimiseen tieliikennekäyttöön Suomen rajojen sisällä olevaan autokantaan.
- verokilpailu kaventaa käytännössä päätösmahdollisuuksia.
* tämä on omaa satuasi, ei liity mihinkään EU-säädökseen. - tiedä, mutta...
jaksat kirjoitti:
valehdella tai sitten olet vain vähän yksinkertainen ja höynäytettävä.
- jonkin verran säännellään suoraan verotusta,
* säännellään, lähinnä minitasoja ja alv-käytäntöjä väärinkäytösten estämiseksi - ei mitään tekemistä autoveron kanssa!
- verotus ei saa rikkoa EU-säädöksiä
* mitähän EU-säännöksiä sitten autoverotus rikkoo? - on huomioitava, että verotustapahtuma ei mitenkään liity maahantuontiin tai tavaran vapaaseen liikkumiseen, vaan autovero kohdistuu auton rekisteröimiseen tieliikennekäyttöön Suomen rajojen sisällä olevaan autokantaan.
- verokilpailu kaventaa käytännössä päätösmahdollisuuksia.
* tämä on omaa satuasi, ei liity mihinkään EU-säädökseen.EYT:n mukaan nuo viritykset rikkovat tavaran vaapaan liikkuvuuden periaatetta. Eivät ole tasapuolisia. Eivät edes voi olla tasapuolisia. Katainenkin on eduskunnassa myöntänyt, että kyse on puhtaasta kaupanesteestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen markka otettiin käyttöön vuonna 1860
Suomi käytti vuoteen 1840 asti rahayksikkönään rinnakkain Ruotsin riikintaalareita ja Venäjän ruplaa. Tämän jälkeen oli389313"Mä elän vieläkin"
Ikurin turbiini vetäisi taannoin lainabiisin Topin (RIP också) ja kumppaneiden kanssa. Toivottavasti on yläkerrassa kunn333873Yksityinen sektori aiheuttanut Suomen taantuman
Investointien sijasta nostaneet voitot osinkoina omistajille. Ehdotan korjausliikkeenä yksityisen sektorin sosialisoimi852445Pate Mustajärvi on kuollut
Ihan pari tuntia sitten. Että sellaista. https://www.is.fi/viihde/art-2000011715177.html1262426Kaivatullesi viesti ensi vuoteen?
Kerro meneekö naiselle vai miehelle ja vähintään yksi tunniste, esim. kirjain.392294Kylläpä asiat onkin nyt hyvin verrattuna Sannan aikaan
Sannan aikana aähkön alv oli 10%, nyt 25,5%. Ajatelkaa nytkin pörssisähkö on ilmaista, keskellä talvea! Bensan hinta on251935Miten ikinä kelpaisin sulle
Sinä saat niiltä muilta naisilta paljon enemmän, mitä minulta... Tai mihin minä olisin valmis. Enkä edes olisi niin tait151600Edes vitamiinit eivät taanneet loputonta elämää
Nimittäin niistä rahaa itselleen taikonut tohtori siirtyi tuonpuoleiseen.321431- 711267
Esko ja Martina viettävät joulua
Entisen avioparin joulunvietto on ylittänyt IS uutiskynnyksen1721054