Varoittava esimerkki

Lukija...

Arvot ja etiikka sivustolla oli erittäin hyvä aloitus. Koska aihe käsitteli helluntailaisuutta, eräs kirjoittaja linkitti sen myös Helluntailaisuus -sivustolle, mutta huomasin äsken että se viesti oli sieltä poistettu. Oli näköjään liian rehellistä palautetta joillekin.

Linkki on:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8853102

11

721

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kristitty45

      Aloittajan kirjoituksista kävi selvästi ilmi se, jo muutenkin tunnettu tosiasia, etteivät narsistiset persoonallisuushäiriöiset psykopaatit miksikään muutu. Ei aivopesu, suggestiokokoukset ja hurmos heidän luonnettaan miksikään toiseksi muuta. Nämä ovat yleensä hyväpuheisia ja saavat helposti alistuvia ja kaiken uskovia naisparkoja ja miehiäkin puolelleen. Mutta kysymyksessä on vain teeskentely, valheet ja kaikki tämä Jeesuksen nimessä.

      • uskon tiellä

        Onneksi voimme luottaa Jumalaan! Hän tutkii jokaisen sydämen tilan, eikä meidän tarvitse muuta, kuin tutkia kaikki Raamatulla. Pidetään se, mikä hyvää on ja muu pois.


    • KTTKK

      HELLUNTAILAISUUS TEKEE IHMISISTÄ YLIMPIEN ARMOLAHJOJEN TAVOITTELIJOITA,, JA SEN JÄLKEEN EI PERHEELLÄ MITÄÄN MERKITYSTÄ.LAIN EIKÄ ARMON ALLA. EROAN.

    • jotain hyvää

      on alettu puhumaan ja kirjoittamaan helluntalaisten ja muiden vapaiden suuntien harjoittamasta hengellisestä väkivallasta.Tätä keskustelua olisin kaivannut jo 20v sitten ja todella paljon.Nuo "totuuden lahkot" ovat saaneet liian monen ihmisen mielen täysin rikkinäiseksi.Tuo henkinen raiskaus mitä siellä harjoitetaan on saatava yleiseen tietoisuuteen ja keskusteluun.

      • lähde pois...

        Kiitos, juuri näin, olisi pitänyt tuoda esiin ja aikoja sitten henkisen väkivallan käyttö seurakunnissa.
        Mielestäni tilanne tältä osin on nykyisin pahentunut pienissä piireissä oman kokemukseni mukaan.
        Jouduimme puolisoni kanssa käymään pitkään sielunhoitajalla, että pääsimme irti tuollaisen " pikku hitlerin" henkisestä väkivallasta irti.
        Totuus pitää tuoda julki, oli kyseessä papista tai seurakuntalaisesta. Jokin kuri se pitää näillekkin saada.


    • ...

      Jeesuksen avulla voivat psykopaatitkin muuttua, eihän uskolla olisi merkitystä, jollei voida soveltaa
      elämään. Oikeauskoinen sallii tämän.
      Em tarina ei ollut totta, mutta olisi voinut olla.

      • <<<<

        Psykopaatit luonnehäiriöiset eivät muutu, teeskentelevät välillä niin hyvin että miltei itsekin uskovat vilpittömyyteensä.
        Mutta jos eivät tule tarpeeksi huomioiduiksi, tai tavallinen arki tulee elämään, oikea karva paljastuu nopeasti.


      • ....
        <<<< kirjoitti:

        Psykopaatit luonnehäiriöiset eivät muutu, teeskentelevät välillä niin hyvin että miltei itsekin uskovat vilpittömyyteensä.
        Mutta jos eivät tule tarpeeksi huomioiduiksi, tai tavallinen arki tulee elämään, oikea karva paljastuu nopeasti.

        jos psyko itse tahtoo muuttua Jeesuksen avulla... Mistä tietää, vaikka hän lapsena olisi kovasti pyytänyt apua, rukoillutkin, ja Jumala on nähnyt sen. Tietenkin heitä on varottava.


      • Lukija...
        .... kirjoitti:

        jos psyko itse tahtoo muuttua Jeesuksen avulla... Mistä tietää, vaikka hän lapsena olisi kovasti pyytänyt apua, rukoillutkin, ja Jumala on nähnyt sen. Tietenkin heitä on varottava.

        Psykopaatti on psykopaatti vaikka voissa paistaisi. Hän on myös hyvä teeskentelemään ja jeesustelemaan ja hämää helposti sillä tavoin kuulijansa.


      • .....
        Lukija... kirjoitti:

        Psykopaatti on psykopaatti vaikka voissa paistaisi. Hän on myös hyvä teeskentelemään ja jeesustelemaan ja hämää helposti sillä tavoin kuulijansa.

        Kaikilla on mahdollisuus muuttua, kenellä on oikea usko, hän näkee keitä on vältettävä. Kenestäkään ei voida sanoa, "se on liian syvällä siinä", koska se on tuomitsemista. Tietenkin jos itsestä riippuu, on pysyttävä erossa jos joku vain haluaa käyttää hyväkseen. Hyvien ihmisten on vaikea saada apua, psykopaatit saavat, ilmiö tulee varoitukseksi väärästä opista.


      • Lukija...
        ..... kirjoitti:

        Kaikilla on mahdollisuus muuttua, kenellä on oikea usko, hän näkee keitä on vältettävä. Kenestäkään ei voida sanoa, "se on liian syvällä siinä", koska se on tuomitsemista. Tietenkin jos itsestä riippuu, on pysyttävä erossa jos joku vain haluaa käyttää hyväkseen. Hyvien ihmisten on vaikea saada apua, psykopaatit saavat, ilmiö tulee varoitukseksi väärästä opista.

        Todellisuus osoittaa ettei psykopaatti muutu. Tämä realitettti on otettava huomioon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1215
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      894
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      777
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      749
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      593
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe