On minulla nyt kaamea ongelma, mutta en vaan saa siihen selvyyttä kun kielipäätä ei ole ja googlesta ei löydy mitään järkevää...että löytyskö täältä tähän ongelmaan vastausta; matkailuvaunussani on kaasupullo, jossa lukee auf ja zu. eli kysymys kuuluu kumpi on auki ja kumpi on kiinni...? kiitoksia sille joka tämän onkelman osaa ratkaista =)
matkailuvaunun kaasupullosta
17
5058
Vastaukset
- kabeisti
auf=auki, zu=kiinni.
- 987654
Kai sinä sen edes tiedät ,mitenpäin viinapullo avataan
- swingikingi
987654 kirjoitti:
Kai sinä sen edes tiedät ,mitenpäin viinapullo avataan
Ei tuo ohje aina päde! Olen lukenut tapauksista, joissa kaasupulloa vaihtamassa ollut kaveri olisi vääntänyt putkipihdeillä väkisin "auki" matalapainesäätimen!
- haihui
swingikingi kirjoitti:
Ei tuo ohje aina päde! Olen lukenut tapauksista, joissa kaasupulloa vaihtamassa ollut kaveri olisi vääntänyt putkipihdeillä väkisin "auki" matalapainesäätimen!
Pystytkö näkemään mitään eroa pullon venttiilin avaamisen ja kaasun paineensäätimen liittämisellä kierreventtiiliin. Oma tarkoituksensa on silläkin, että paineensäätimen liitäntä on tarkoituksella vasenkätisellä kierteellä tehty. Pösilöt ei edes vahingossa saa liitettyä muita paineenalentajia nestekaasupulloon tavallisilla konsteilla.
- svinggi...
haihui kirjoitti:
Pystytkö näkemään mitään eroa pullon venttiilin avaamisen ja kaasun paineensäätimen liittämisellä kierreventtiiliin. Oma tarkoituksensa on silläkin, että paineensäätimen liitäntä on tarkoituksella vasenkätisellä kierteellä tehty. Pösilöt ei edes vahingossa saa liitettyä muita paineenalentajia nestekaasupulloon tavallisilla konsteilla.
Mistä moinen hyökkäävä asenne? En sanonut itse sortuneeni moiseen typeryyteen!
Viestini liittyy aloitukseen sikäli koska aloittaja kysyi avaussuuntaa (luultavasti nainen :) ) ja paineentasaussäätimen avaamisessa tällä tiedolla on vielä suurempi merkitys.
Väärään suuntaan väkisin avaamiseen on syyllistynyt luultavasti monikin, minunkin kohdalleni siihen syyllistyi aikoinaan autoani korjannut mekaanikko, joka väänsi akselin lukitusmutterin auki väkisin ja tietysti väärään suuntaan!
Vasenkätinen kierre on vain hidaste, mutta toimii esteenä typeryyksien tekemiselle "tavallisille" pulliaisille. - haihui
svinggi... kirjoitti:
Viestini liittyy aloitukseen sikäli koska aloittaja kysyi avaussuuntaa (luultavasti nainen :) ) ja paineentasaussäätimen avaamisessa tällä tiedolla on vielä suurempi merkitys.
Väärään suuntaan väkisin avaamiseen on syyllistynyt luultavasti monikin, minunkin kohdalleni siihen syyllistyi aikoinaan autoani korjannut mekaanikko, joka väänsi akselin lukitusmutterin auki väkisin ja tietysti väärään suuntaan!
Vasenkätinen kierre on vain hidaste, mutta toimii esteenä typeryyksien tekemiselle "tavallisille" pulliaisille."Viestini liittyy aloitukseen sikäli koska aloittaja kysyi avaussuuntaa (luultavasti nainen :) )" Luulisi aloituksen tunnistamisen trolliksi olevan helppoa. Samantapaisia trolli aloituksia on niin usein, ettei erehtymisen varaa ole. Tietysti, jos aloitus on sinun tekemäsi, niin koitat peitellä trollin alkuperää noilla "paineentasaussäätimen avaamisessa tällä tiedolla on vielä suurempi merkitys." lisäyksillä aloituksen viestiin.
- Fm ja nainen ja vasu
svinggi... kirjoitti:
Vasenkätinen kierre on vain hidaste, mutta toimii esteenä typeryyksien tekemiselle "tavallisille" pulliaisille.Niin ja uskokaa pois, vasenkätinen miettii joskus sellaistakin, mikä on oikeakätisille itsestäänselvyys !
Tai ainakin, jos on nainen ;-)
No mutta kuitenkin, kysyä saa. Kai nämä sitä varten ovat!
- Ih liibe dih !
näillä sivuilla kun "umpisuomalainen" ostaa halvalla vaunuja/autoja ja ei saa mukaan kun saksankielinen ohjekirja jos edes sen!
Itse olen kotimaanvaunun ostaja ja aina olen saanut Suomenkielinen ohjekirja mukaan.
Mutta onhan se selvä että pulkkamäki on mukavempi kuin vieraskielitunnit!- Anne32..
hyvä kysymys. Miksi täällä ei voisi tällaistakin kysyä jos ei oma kielipää pelaa.
Itse olen lukenut 11 vuotta saksaa ja voin sanoa että jos luet manuaalia joka on käännetty suomeksi tai alkuperäistä saksalaista on tuo saksalainen huomattavasti laajempi ja informatiivisempi. Myös osan laitteiden manuaalit on saksaksi vaikka auton / vaunun ohje olisikin suomennettu.
Meillä on ihan suomesta ostettu LMC mutta jos johonkin ei oma järki riitä niin todellista vastausta haetaan aina saksalaisesta manuaalista eikä sivun lyhennetystä ja suomalaisesta versiosta.
Googleta seuraavalla kerralla "sanakirja" niin löydät vastauksen ongelmiisi ilman typeriä vastauksia..:) - 876543
Anne32.. kirjoitti:
hyvä kysymys. Miksi täällä ei voisi tällaistakin kysyä jos ei oma kielipää pelaa.
Itse olen lukenut 11 vuotta saksaa ja voin sanoa että jos luet manuaalia joka on käännetty suomeksi tai alkuperäistä saksalaista on tuo saksalainen huomattavasti laajempi ja informatiivisempi. Myös osan laitteiden manuaalit on saksaksi vaikka auton / vaunun ohje olisikin suomennettu.
Meillä on ihan suomesta ostettu LMC mutta jos johonkin ei oma järki riitä niin todellista vastausta haetaan aina saksalaisesta manuaalista eikä sivun lyhennetystä ja suomalaisesta versiosta.
Googleta seuraavalla kerralla "sanakirja" niin löydät vastauksen ongelmiisi ilman typeriä vastauksia..:)Vittu noissa mitään kielimaisteria tarvita.
Aukee toiseen suuntaa ja toisinpäin menee kiinni.
Ei tarvi lukea 7vuotta velaksi ,että osaa pullon avata - jokainen.
876543 kirjoitti:
Vittu noissa mitään kielimaisteria tarvita.
Aukee toiseen suuntaa ja toisinpäin menee kiinni.
Ei tarvi lukea 7vuotta velaksi ,että osaa pullon avatatietää miten pullo on kiinni tai auki,tarkoitushan on saada pösilöt hermostumaan.ja onnistuihan.
- masa 58
jokainen. kirjoitti:
tietää miten pullo on kiinni tai auki,tarkoitushan on saada pösilöt hermostumaan.ja onnistuihan.
Tottakai sinä alkoholisti tiedät kuinka pullot avataan
- minä sen
masa 58 kirjoitti:
Tottakai sinä alkoholisti tiedät kuinka pullot avataan
tiedän miten pullo avataan,mutta tiedätkö sinä miten se suljetaan?
- masa 58
minä sen kirjoitti:
tiedän miten pullo avataan,mutta tiedätkö sinä miten se suljetaan?
En tiedä miten suljetaan ,kun on kertakäyttökorkit.
Ei karavaanari koskaan pulloja sulje - olet oikea
masa 58 kirjoitti:
En tiedä miten suljetaan ,kun on kertakäyttökorkit.
Ei karavaanari koskaan pulloja suljevalopää, apinaseurassa.
- eetu89
olet oikea kirjoitti:
valopää, apinaseurassa.
Kyllä me sinuakin rakastetaan puliukko
- onpa täällä taas jut
Anne32.. kirjoitti:
Googleta seuraavalla kerralla "sanakirja" niin löydät vastauksen ongelmiisi ilman typeriä vastauksia..:)Luin juuri manuaalia, kun laittelemme autoa tien päälle, ja totta on, että alkukielellä, saksaksi, se on huomattavasti paremmin tehty kuin suomenkielinen käännös. Käännöksestä puuttuu yhtä sun toista ja kuvat on väliin väärin.
Meillä on saksalainen auto ja se on Saksasta ostettukin. Ei ole ongelma ostaa mistä ostaa, jos on ollut muuallakin kuin "pulkkamäessä" kunten joku inhoittavasti sanoi. Eikä ole sen vika joka pyytää - siis kohtuutonta hintaa "suomalaisista" autoista/vaunuista ja manuaalien käännöksistä - vaan tietenkin sen vika, joka maksaa. Ja maksajiahan löytyy !
Ja vielä yksi asia : kotimaan kielellä manuaaleja saa maahantuojilta. Ei sen(kään) takia tartte ostaa Suomesta mitään. Minä ainakin sain. Lapset eivät osaa saksaa riittävästi ja ovat jo sen ikäisiä, että tien päälle pakkaavat...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922865
- 512105
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201565- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181260
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232